Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
 
hohencenda
hohencenda Moooocc pěkný...řemeslo brań se!!!!
čtvrtek, 12. prosince 2013
 
LP
LP Dobrý den. Nedalo mi to abych se s Vámi o tuto šílenost nepodělil. http://www.pneurevue.cz/profile/lp/photo/1-zverstvo-pri-oprave-pneumatiky.html
čtvrtek, 12. prosince 2013
 
Radek
Radek Shamba by si měly vzít do otrokovic aby tam to vedení dal trochu do kupy.
středa, 11. prosince 2013
 
SJM
SJM Dobrý večer. Jak jsem ráno napsal, Shambo to vystihl naprosto přesně. Mě navíc ještě vadí tato věta: "Samozřejmě za předpokladu, že je kvalitní, dobře prověřená a dostane ji ke zpracování do rukou opravdový profesionál". Tímto je sdělováno, že doposud to dělali více či méně nýmandi a řepáci, ale od nynějška, co to vzali do rukou opravdoví profesionálové, se teprve bude dát na protektorech jezdit. Realita doložená tvrdými daty Shambem ovšem říká něco zcela opačného. Zatím, co prodeje produktů profesionálů soustavně několik let klesají, prodeje říkejmě "amatérů" stoupají. V dobách, kdy profesionálové nestíhali vyrábět a amatéři ucpáli díry, snášeli opovrhování a posměch. Onen profesionál by si o protektor neopřel ani šlapací kolo. Nad studeným ještě přimhouřili očko, ale teplého protektoru se doslova štítili. A hle, najednou je všechno jinak. Ze 180 tis bude 150 tis. teplých. To jsou věci. Dovolím si parafrázovat jeden super film. Očerňování teplých protektorů námi zkončilo, zapomeňte. Závěr dva příklady obdobných kampaní: jak je to dlouho, kdy zimní pneu byly vychváleny do nebes, jak skvěle se po určitém ojetí dají používat i po zbytek roku, jak důmyslně jsou konstruovány atd. Tak dlouho se to omýlalo, dokun nezačly klesat prodeje letních. No a bláboly o dotkách máme v živé paměti. Nakonec i toto se obrátilo proti producentům. Jak tvrdí i Pohlraich, hlavně čerstvost. O štítcích je zbytečné cokoliv dále říkat. Evropská komise soustavně pracuje na tom, aby jí lidé něvěřili ani dobrý den.
úterý, 10. prosince 2013
 
Shambo
Shambo Přátelé pryže, na konci listopadu se konala v kongresových prostorách moskevského hotelu Kempinski tradiční mezinárodní konference Kaučuky a pneumatiky 2013. Hotel je to solidní - Rolling stones se už jinde v Moskvě neubytovávají. Snídaně přijde na 1000 - 1500 Kč. Na osobu. Co zaznělo mimo listování exkluzivním jídelním lístkem i pro nás zajímavého? + Celková situace: po turbulencích na trhu, způsobených krizí 2008-2009 je očekáváno oživení na trhu pneumatik už v roce 2014. Světovou jedničkou v nárůstu výroby je Čína. Po zavedení antidumpingových ( antičínských ) cel v USA v roce 2009 si Číňané začali hledat náhradní trhy. Import čínských pneu v letech 2009-2012 zvýšila Evropa, Austrálie, Japonsko, Brazílie, Kanada, Mexiko a Rusko. Ve světové produkci Čína v roce 2012 vyrábí 26% všech osobních pneu, v nákladních pneu je to celkem 43%. + Energetické štítky, regulace: evropská regulace pouze následovala opatření v Japonsku - ta byla zavedena v roce 2010, zároveň s EU regulaci zavedla Korea - 2012. USA se připojí k regulačním opatřením v roce 2016. Zavedení obdobných regulačních opatření se projednávají v Číně ( !!! ), Kanadě, Brazílii a Rusku. + Základní principy strategie čínských výrobců: po zdokonalení určité technologické úrovně nákladních pneu se orientují na zvládnutí výroby pneumatik osobních, ovšem se zachováním nízkých cen. Tendencí je vytvoření rozpoznatelné značky pro trh, což se jim podaří během 7 až 10 let. + A varovné slovo na závěr z úst jedné z přítomných dam? Chybějící růst příjmů obyvatel bude mít rozhodující vliv na druhotný trh s pneumatikami. Omezen bude i růst pneumatik pro prvovýrobu. Je velká pravděpodobnost příklonu spotřebitelů k levnému segmentu zboží, což může dovést kupujícího do pevného objetí čínského výrobce. + Zde se s vámi rozloučím, čeká mne totiž kontinentální večeře z Billy - tlačenka, rohlík, kofola. Pryži zdar, přátelé.
úterý, 10. prosince 2013
 
Poo
Poo Jsem si tak náhodou vzpomněl nevíte kam se poděl "NejlevnejsiSUPERsport.cz" ? Na https://www.facebook.com/nejlevnejsisupersport.cz jsem jen vyčetl že se loni na podzim přejmenovali na DRIVEIT ale ten odkaz už taky neposílá kam má. Ale fotogalerie je tam hezká, by mě zajímalo kde je těm superkouskům konec ?
úterý, 10. prosince 2013
 
Shambo
Shambo SJM - děkuji moc, rdím se a pychnu, toho vola beru se vší pokorou jako vrcholné kolegiální ocenění! Ty woe, kdo to jen zaplatí a jestli to ten stání rozpočet unese, taková dálka .... pryži zdar!
úterý, 10. prosince 2013
 
SJM
SJM Shambo--Ty vole ( to není urážka, to je státnická mluva), fakt dobrý příspěvek. Co dobrý, naprosto excelentní až se mě nechce věřit, že makáš někde na servise. Tvá slovní zásoba, slovní obraty, precizní formulování, přesné pojmenování problému a třešničkou na dortu je ta lehkost, uvolněnost a vtipnost příspěvků, kterou Ti může závidět ne přispivatel, ale leckterý novinář. Tvé psaní mě připomíná např. Ivana Krause, prostě se to dobře čte. Dík. P.S. K příspěvku CLC není v zásadě co dodat, pod každý řádek se klidně podepíšu. Mám jen něco malého na mysli i na jazyku, ale pokud jen bude přes den příležitost, pokusím se srovnat myšlenky ( abych se neopakoval) a večer se případně pokusím na toto téma ještě něco málo dodat ( ale bodou to max. střípky).
úterý, 10. prosince 2013
 
Michal
Michal Čendo tady jsou jen slušní lidé :-)
pondělí, 9. prosince 2013
 
Shambo
Shambo Michale, bahno Třeboně je pro staromilce, světová podnikatelská elita už dávno míří na planetu Žižkov!
neděle, 8. prosince 2013
 
Michal
Michal Kluci velice dobrá a kvalitní diskuze, tak to doufám, že mi zítra nové číslo přijde. Těším se na články. Trochu odbočím od tématu a to sice jen suchou zprávou. Pan P. přistoupil ke změně firemní identity a osadil svůj byznis do nového kabátu. A tou jest firma Profi Gum, s. r. o. Třeboňská příroda asi už není tak atraktivní a tak se rozhodl přesunout sídlo v rámci všeobecného trendu do jiné krásné oblasti a tou je matička Praha, konkrétně pražská čtvrť Žižkov, kousek od pražského Hlavního nádraží, naproti stadionu místního fotbalového klubu Viktorie, (který se hlavně v posledních letech do paměti zapsal spíš díky panu Horníkovi a proslulou "komedií" Ivánku kamaráde, od Lábuse a Čtvrtníčka. ). Na novém sídle Husinecká 903/10, což je takový malý činžáček o třech patrech v ulici plné romů a sídlí v něm dohromady asi 80 firem. Jak se tam vejdou není třeba dlouze zjišťovat. V suterénu sídlí firma profi-kancelar.cz, která se o své ovečky náležitě stará a poskytuje jim plný office servis...Tak to jen tak pro info.
neděle, 8. prosince 2013
 
Anonym
Anonym Ať zvonky štěstí bimbají.Osobně mně to netrhá ale vůbec žíly.Že je to dřina to nikomu neberu,na druhé straně když tu naběhne Conti se svojim zbožím které bude konkurovat ostatním tak dostanou prostor další servisy jak to bývavalo než to tady oni totálně zprasili.To že mají protektoraři svoje servisy je pravda i mobilní,ale kdyby nenaprali gumy kaj kterému hlupému dopravci napřímo i se stroji a pod. nemusel by tu být takový bordel.Dopadne to třeba tak že Conťáci najedou naprudko všude kde se jen dá a seberou něco tomu zbytku.Je jich tu taky přebytek.Ti sníží výrobu,propustí pár lidí a jede se dál.Kdo skončí ten aspoň neublíží.Některé pneuservisy zase aspoň něco získají zpátky co jim kolikrát rozežraní protektoráři ukradli.sám víš že pneuservis cenou za protektor nikdy nemůže konkurovat protektoráři a tak mi je úplně jedno zda příjde do tohoto kotle další kousek čerstvého nebo i shnilého masa.Stéjně to bude nakonec guláš nebo galimatiáš?
neděle, 8. prosince 2013
 
Shambo
Shambo Ferdo, o tom, že mezi protektoráři nepanuje žádná idyla jsem velmi nenápadně naznačil, ale to už je jiný příběh. Zvony bijí na poplach i tomuto odvětví, které jednak práci dává, jednak skutečně zhodnocuje opotřebený produkt. A to je pro mne hlavní. Protektoráře stihne jako další v oboru zdražení jak materiálu, tak i importovaných koster. Ten, kdo efektivněji a energičtěji zvládne u výroby pro volný prodej operace: 1/ smluvní zabezpečení koster - 2/ rychlý výkup a úhradu koster pro zabezpečení jejich zabezpečení - 3/ svoz a bleskovou kvalitní výrobu - 3/ efektivní prodej a logistika -4/ bezchybné inkaso a - 5/ optimalizaci značky a sortimentu protektorovacích materiálů = ten má šanci. Jinak - jak vyplývá z článku v Pneurevue č. 4, skladová kapacita skladu koster je v hannoverském závodu Conti na úrovni cca 9% z roční plánované výroby. Klobouk dolů. Na druhous tranu - pokud český a moravský výrobní dělník na průměrné protektorovně je zároveň skladník, kouleč koster, zdvihač balonů a navalovač, drásač a finišér - tak tady jeden kloubouk dolů je uboze málo. Je to neskutečná dřina a fortel. O tyto lidi mně jde především. Pryži zdar! P.s. Většina z těch protektorářů, které jsi jmenoval, pneuservisy provozuje. A dokonce i mobilní...:) Mobilis in mobili, to bylo motto Nautilu kapitána Nemo. No, o tom taky tady a jindy.
neděle, 8. prosince 2013
 
Anonym
Anonym Jamajko vzal jsi to tedy ze široka.Musím tě trošku poopravit,neztratil se tam nejenom Bořa Filipec-BF,Robert Šanda-Hrouda ale i David Šedivý alias tady Hruška.Jinak jasně že tu jde jen o likvidačku těch malých soukromých protektorářů.Je jedno jestli je to Bawel,Wetest,Vraník,Alma,Kalt,Proonorth,Tasy,Carling a další v této české miniboudě ale na druhou stranu i oni by zasloužili přes tlamu lopatou a to minimálně z traktor bagru.Podívejme se kam to dostali?Vše je špatně,vše zbořili,zdrbali a zkopali.Válčí mezi sebou jak blbí,podrážejí servisy,jezdí napřímo k dopravcům a bijí se mezi sebou jako nenažraná prasata,dávají firmám stroje k přezutí atd.Hova...Potřebují pořádnou sodu a kapky.Trochu silnější konkurence jim vůbec neuškodí,výrobci gum jim trošku přikuří u prdele a jak zaseli tak i sklidí.Pneuservisy taky nikdo nešetřil a neptal se co by bylo potřeba,takže podle mne to bude trochu fifty fifty a aspoň snad i konečně poznají co je to bída z nouzí.Ne že bych jim to vyloženě přál to ne,ale za to co udělali a dělají si nic jiného nezaslouží.Zdar.
neděle, 8. prosince 2013
 
Shambo
Shambo Pryži zdar, přátelé. Poslední číslo Pneurevue přineslo dva zásadní okruhy infomací , které mohou ve svém důsledku ovlivnit trh s protektory nejen v České republice. A vlastně nejen s protektory. Jak se píše v článku Životní cyklus podle Continetalu - cituji: ,, Není to tak dávno, co přední výrobci pneumatik začali klást větší důraz na druhý či třetí život pneumatik. Důvody jsou především ekonomické. Kostra prémiové značky je dnes po prvním opotřebení něco jako dobře zajeté auto, může dále sloužit a polykat další tisíce a desetitisíce kilometrů. Samozřejmě za předpokladu, že je kvalitní, dobře prověřená a dostane ji ke zpracování do rukou opravdový profesionál. Výrobci pneumatik si potenciál svých kvalitních koster často nechávali proplouvat mezi prsty, což se nyní mění.‘‘ A dále: ,,Mezistupněm na této cestě byla spolupráce s prověřenými, kvalifikovanými, ale stále nezávislými firmami, které na zakázku toho kterého výrobce a pod jeho kontrolou značkové protektorování zajišťovali.‘‘ O co tady vlastně jde? A co si nechali výrobci zatím proklouznout mezi prsty? Zde máte údaje o trhu nákladních a autobusových pneu v Evropě včetně importu od období 2007 až 2012 - údaje jsou z veřejných zdrojů ETRMA: 2007 - 14,000 mil ks, 2009 – 10.000 mil ks, 2011 – 12.500 mil ks, 2012 – 9.700 mil ks. A jak se vyvíjel trh s protektory v Evropě? 2007 – 5,800 mil ks, 2009 – 4.561 mil ks, 2011 – 5.567 mil ks, 2012 – 5.060 ks. Vidíme, že během permanentní krize se od roku 2007 snižuje počet prodaných nákladních pneu v poměru k prodaným protektorům, naopak roste podíl protektorů na trhu. Jak to vypadá s prodeji nákladních pneumatik a protektorů v naší krásné vlasti? Podle asociace ETRMA byl prodej nákladních pneu ( pro členy ETRMA a např. bez Číny atd. ) v roce 2012 na úrovni 200 tis. kusů, výroba a prodej protektorů může být na stejné úrovni ( zde se jedná pouze o můj odhad podpořený praxí – pokus jej kdokoliv ze Sdružení výrobců protektorů ČR může doplnit , budu jen rád ). Použijme pracovní předpoklad, že v ČR je řádově prodej nových nákladních pneu na úrovni prodaných protektorů. Tím pádem se dostáváme k jádru ekonomického zájmu koncernů ( GY, Conti, Mich , Br… ) – protože trh s protektory je zatím ovládán sítí malých, ale výkonných a hlavně NEZÁVISLÝCH výrobců a prodejců, je třeba jim z tohoto prostoru pro tvorbu přidané hodnoty urvat významný kus. A časem je vytlačit z trhu úplně. Pokud nově otevřený protektorovací závod v Hannoveru – Stockenu má roční kapacitu výroby 180 000 kusů pneumatik, dá se říct, že by teoreticky potřebu takové České republiky zabezpečil. Žijeme navíc v době, kdy výrobní koncerny mají již století budované technologické zázemí, finanční, výrobní a lidské zdroje - pokud bude projekt takový ekonomicky slibný, je otázkou času, kdy mohou po dekádě zkušebních projektů té či oné značky spustit globální projekt. A jak to souvisí s dalším velkým tématem v Pneurevue, s energetickými štítky? A také regulačními normami pro ,, boj s průmyslovými odpady‘‘ ? Pokud po přečtení debaty širšího gumařského fóra, ve kterém se neztratili ani naši kolegové pp. Filipec a Šanda, dojdete k střízlivému závěru, že celá akce s pracovním názvem ,, štítek ,, má za cíl znepříjemnit dovoz na evropský trh neevropským výrobcům, tak jsme blízko pravdy. Patálie českých protektorářů s hrozbou financovat a zabezpečovat pro sezonu 2015 šarádu s energetickými štítky ještě neminula. A ani personální tsunami na pozicích ministrů životního prostředí a obchodu a průmyslu, kteří mají ambice zatížit recyklačními poplatky všechny národní výrobce všech protektorů, nepřispívají k podpoře tohoto způsobu podnikání. Výroba a následný prodej protektorů je sice díky vyšší přidané hodnotě násobně výnosnější, než běžný prodej nových pneumatik, ale na straně druhé se neobejde bez významné dlouhodobé investice do technologií a výrobních prostor, skladových zásob atd. Nedělám si ale iluze, že sdružení BIPAVER se svými pouhými deseti členskými zeměmi ze sedmadvacítky evropského společenství a naše národní Sdružení výrobců protektorů ČR s celkem třinácti řádnými členy, z nichž celkem pět se otáčí jak planetky kolem hvězdy WE , může tuto situaci změnit. Nechci šířit konspirační teorie – ale nejde tady vlastně o tažení globálních koncernů proti malým nezávislým výrobcům protektorů ve jménu ovládnutí trhu s pěti miliony kusů v Evropě? Já osobně jsem na straně těch malých, výkonných a nezávislých. A co vy? Lípu si zbourat nedáme!
neděle, 8. prosince 2013
 
Shambo
Shambo Ferda - vysvětlím. Protože jsi tam byl - pochopíš bleskem: http://www.youtube.com/watch?v=a0shSZ92Qhs Get up, stand up! Stand up for your rights! Get up, stand up! Don't give up the fight!
neděle, 8. prosince 2013
 
Anonym
Anonym No vidíte jak jste někteří stále na příjmu.Shambo ty mi vysvětli u sebe vlajku Jamajky co znamená.Jdeš až se tě to tu omrzí se tam stěhovat?Mimochodem nechci se moc chlubit,ale byl jsem tam a bylo to tam suuprrrr.A ty Michale jestli jsem pochopil jsi na stránce 31.Fešák s dlouhým páčem.Povím ti být babou tak tě normálně sežeru!!!Zdar.
neděle, 8. prosince 2013
 
Shambo
Shambo Michal, Ferda - já dostal výtisk do ruky ve středu, ale k povinné četbě jsem se dostal až včera večer. Číslo je zajímavé a inspirující. Pár řádek k obsahu si připravuji. Ferdo - nedivoč, taková lopato- kravata jako já to nechce dodrbat :) Počteš si a ještě mně pak můžeš setřít v rámci gentlemanské diskuse :)
neděle, 8. prosince 2013
 
Michal
Michal Ferdo, tak ho třeba ještě nedostali, mě taky ještě nepřišlo.
neděle, 8. prosince 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz