BF Ještě snad k tématu o kterém jsem psal v minulém příspěvku vidím v současnosti třeba problém u neoriginálních neznačkových čidel. Neříkám ani netvrdím že nemůžou být kolikrát třeba i kvalitativně srovnatelné s originálem, ale, ale jsou tu právě ty ale. Příklad však mám zde a je právě aktuální. Zákazník si našel na internetu na zimní sadu Porsche NEORIGINÁLNÍ senzory protože originální se mu zdáli příliš drahé a chtěl je tam po svém pneuservise objednat. Kolega pneuservisák se na to chtěl vykašlat, nedělat nikomu vola a nic z toho nemít, ale nedalo mu to a milému dodavateli zavolal. Prodejce senzorů se zachoval obchodně velmi slušně a dal milému pneuservisu 20% slevu. Solidní na tuhle dobu. Zisk byl přiměřený a tak se domluvili. A co se však nestalo? Senzory byly namontovány, ale od začátku byly problémy, po pár dnech přestali komunikovat a fungovat. Takže se dohodli a přijdou nové, jiné a milému pneuservisákovi zůstali skoro oči pro pláč. Musí zdarma přehodit kompletně pneu, namontovat senzory zdarma, vyvážit atd. Zisk je kompletně v čudu a naštěstí není aspoň OSTUDA díky tomu že si to ten zákazník sám našel na internetu a jen to pneuservisu řekl kde jsou a ať si je objedná on. Kdyby si je objednal ten zákazník taky by mu to nefungovalo, ale musel by kompletní přehoz znovu zaplatit. Co je pak lepší? Dělat zákazníkovi doslova vola a nechat se dotlačit ke koupi něčeho kde to nemusí být vždy ok, nebo objednat sice dražší, ale bezproblémový senzor od dodavatele který má značkové zboží a je možné se s ním kdykoliv domluvit na nějaké kompenzaci v případě problému. Protože tyto řádky určitě čte právě ten prodejce špatných senzoru na Porsche poradím mu vřele aby kontaktoval pneuservis kterému prodal nefunkční senzory aby předešel budoucím problémům a snažil se kompenzovat ztrátu servisu za který pneuservis vůbec nemůže. Toto pak bude svědčit o solidnosti obchodních partneru a nenaruší to další případné obchody. Také bych to poradil ostatním prodejcům a to nejenom TPMS aby se vyvarovali tohoto velkého nešvaru mnohých jen obchodníku. Hledat jen hloupé výmysly, záminky a výmluvy je časté. Za chyby se všude platí a servisáci nemají co doplácet na chyby druhých. Zvlášť ne obchodníků kteří jen jakékoliv zboží překupují nic víc s ním neprovádí, nepotřebují vybavení, stroje, diagnostiku apod. Pneuservisy mají a budou mít svých starostí a nákladů díky a kolem čidel až moc. O tom jsem docela přesvědčen. EU nám naděluje a ještě nadělí mnoho a mnoho většinou nemilých překvapení. Pamatujte však prosím že TPMS je určitá šance, možnost se i třeba odlišit od těch různých jako by si hrajících dílen na pneuservisy. Hezkou pohodovou noc přeji všem. Bořek Filipec
neděle, 22. prosince 2013
BF Hezký večer přátelé gum. Tentokrát z Doks kde jsem zajel načerpat vánoční atmosféru. Nedá mi však napsat něco co momentálně cítím jako důležité. Na jaře jsem se ptal co budou muset kvalitní pneuservisy řešit v blízké budoucnosti a bez čeho s moc nepohnou dopředu. Tady mi nenapsal nikdo a odpověděl mi přesně jen Milan a to telefonicky. Proto dnešní řádky bych chtěl věnovat věci která bude v roce 2014 docela aktuální. Je to samozřejmě problematika TPSM která bude mít náběh s přiblížením nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 661/2009 ze dne 13. července 2009. Mnozí z pneuservisů v současnosti tomuto bodu vůbec nebo jen velmi málo věnují pozornost a proto bych chtěl trošku oživit tuto věc která bude brzy skutečností. Problematika TPSM je dozajista velmi široká a každý má na to svůj názor. Jedno je však jisté. Od listopadu 2014 nevyjede z linek evropských automobilek vozidlo bez senzorů tlaku v pneumatikách ať se nám to líbí či ne. Výjimkou snad možná může být jen Audi, ale i tam považuji některé věci zatím jen za velká slova. Je jasné že naši prodejci v ČR se budou snažit tlačit každý svůj produkt a je a bude těžké rozlišit kdo je lepší, kdo má navíc, kdo dokáže skloubit kvalitní služby a produkty. Každý má něco do sebe a každý má něco nej. Ať je to TG PNEU s ventily Tech a multisensory, http://www.tgpneu.cz/vybaveni-servisu/tpms-monitorovani-tlaku-v-pneumatikach/stranka-1-30.html , BVBCZ s Aligátorem a Sens.it Alligatorem http://www.bvbcz.cz/mainpage_news.php?id=84 , DDPNEU s Schradrem a jeho EZ sensorem http://www.ddpneu.cz/product-category/tpms-ez-sensor.html nebo myslím že u nás největším dovozcem neoriginálních senzorů Valor http://www.racing-line.cz/tpms-elektronicke-senzory-snimace-tlaku-v-pneu-valor.html Jak bude vypadat zima 2014 ještě přesně nevím, ale je více než jasné že pokud vyjedou z linek nové vozy a lidé budou muset pokud si zakoupí druhou sadu disků opatřit i tuto senzory. Bude to pak více než zajímavé jak to dopadne u zákazníků kteří zjistí kolik vše najednou stojí a co to vše obnáší. Pneuservisy budou muset být dobře zdůrazňuji velmi dobře připraveni a hlavně perfektně vybaveni jinak přijdou třeba díky autorizovaným servisům o jistou práci. Na rozdíl od nich kdy jim bude stačit pro jednotlivou značku minimální pořizovací náklady na výbavu bude muset mít kvalitní pneuservis s obsluhou TPSM mnohem větší technický záběr a odbornou kvalifikaci. Je toho hodně co je obsahem a problémem kolem systému čidel, není to jednoduché a nebude to vůbec levné. Nemůžu se zbavit dojmu určitého lobingu a tlačenky. Když jsem nedávno hovořil s kolegou z STK a ten mi potvrdil že by to měla být při nefunkčnosti systému TPSM závada C a to znamená těžká závada byl jsem trošku v šoku. Zjišťování je velmi jednoduché ať už pomocí kontrolky na přístrojovce, nebo podle roku výroby a v neposlední řadě s elektronickou výbavou na stk už vůbec není problém. Už vidím a umím si i velmi dobře představit jak přijede časem človíček např. s i10 na stk a na zimní sadě nebude mít senzory, budou třeba odpojeny a bude následně hned odstaven a odvezen na lafetě, protože je neprovozuschopný. Tak zní zákon, tak jeslavné nařízení EU. Neumím si však představit ty reakce lidí co nebudou chápat co se to kolem děje. Amerika to má dávno za sebou, tam je to už řadu let, bezpečnost a život je tam nade vším. U nás to bude ještě asi hodně trvat a bez potřebné včasné informovanosti to přinese více zlosti než užitku. Pneuservisy si můžou říkat co chtějí, záleží však také hodně na nich jak se k tomu postaví a jakou zaujmou pozici. Jestli bude vyčkávací nebo aktivní a informovaná. Já jsem se rozhodl jít cestou informovanosti. Tak jak se rozhodnete vy? Hezký večer.
Shambo Marconi, zkuste to bez drátů!! Památná věta našeho českého génia Cimrmana byla určena do té doby neznámému italskému vynálezci a odstartovala revoluci v globálním rozšíření bezdrátového telegrafu. Jak by asi Cimrman oslovil zakladatele Bridgestone pana Šodžiró Išibašiho? Zkuste to bez vzduchu, Išibaši san! Je tomu přesně měsíc, kdy společnost Bridgestone na tradičním tokijském Motor show 2013 představila svou úžasnou novinku – druhou generaci pneumatiky bez vzduchové náplně. Loukotě ( či spíše dráty nebo paprsky ) z polymerů nahrazují vlastnosti vzdušnice, výchozí materiál je recyklovatelný a dává další možnosti při ekologickém přepracování výchozího výrobku spolu s kaučukovým běhounem. Nová pneumatika již může dosáhnout rychlosti 60 km/ hod s maximálním zatížením vozítka o váze 410 kg. Nedejme se mýlit, první generace tohoto vynálezu se dala použít pouze při rychlosti 10 km/ hod a zatížení 60 kg. Cimrmanova stopa se v poválečném japonském technologickém rozvoji nedá ani potvrdit, ani vyloučit. Podle neověřených pramenů Cimrman ohromil japonskou odbornou veřejnost při prezentaci svého přenosného tetovacího salónu na nožní pedálový pohyn v jedné z jokohamských krčem. Mezi platící zákazníky v něm znávali i jisté pány Išibašiho, Hondu a Suzukiho. Musíme si počkat na zpřístupnění archívů Jeho císařského veličenstva Hirohita v roce 2056. A zatím to můžeme klidně zkoušet i bez vzduchu, ale s dráty. Polymeru zdar, přátelé. A pro vážné zájemce - foto a dokumentace je hier:http://www.bridgestone.com/corporate/news/2013112101.html
sobota, 21. prosince 2013
Shambo Mám rád železnici. Spíše tu historickou, se sazemi, bankovními lupiči, pistolníky a dámami v kloboucích. Jedna z legend velkých železničních loupeží – Brit Ronnie Biggs – zemřel před několika dny. A s ním skončila definitivně epocha páry , poštovních vagonů s brzdaři a maličkých nádraží s předzahrádkou. Ty železnice zítřka budou vypadat zcela jinak. Čínský Aeolus si pronajal speciální kontejnerový vlak na přepravu nákladních pneumatik na do Evropy. Místo šesti týdnů kodrcání po mořích na trase z Quindao, přes Molucký průliv, Suezský kanál a Středozemní moře až do Hamburku se zboží vydá na 10 214 kilometrů dlouhou pouť z Číny tranzitem přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko opět do Hamburku. A to celé zvládne souprava se 41 kontejnery za 16 až 18 dnů. Úspora času – tři týdny. První vlak s celkem 10 000 kusy pneumatik se vydal do Evropy 23. listopadu, během přepravy se nenašel zatím ani novodobý Biggs, ani Nikola Šuhaj loupežník a ani duo Butch Cassidy – Sundance Kid, kteří by si za první zatáčkou po kazašské stepi v tunelu u lesíka odkutáteli pár aeolusů. Evropský zástupce Aeolus – holandská firma Heuver - zaplesala a zajásala. Podle optimistických odhadů by díky výraznému zrychlení přepravy zboží mohli snížit dealeři nezbytné zásoby až na 50% . Aeolus ovládá podle střízlivých odhadů 3% evropského a 7% německého trhu nákladních pneumatik. Pochopitelně, klasičtí výrobci plesat a jásat nebudou. A až uslyšíme, že se rekonstruuje letisko Tri duby, bude to určitě znamenat odvetu: k obloze vzlétne speciál Polikarpov Po 2 zvaný Kukuruznik se šesti kusy nákladních Matadorů zn. Mamut. Za kniplem bude sám neopakovatelný Indiana Jones. A místo přistání? Na Peking, přátelé pryže, na Peking!
pátek, 20. prosince 2013
Hrouda Předobjednávka na jaro 2014 Barum conti je na světě odevzdat do 10,1,2014 jak je to u vás? není to nějak hop a šup?
Shambo Přátelé pryže, na západní i východní frontě zatím klid. Mám vlastně jen jeden převratný poznatek - čínská kola na lunárním vozítku Nefritový králík drendí úspěšně po povrchu Měsíce. Maximální rychlost - 200 metrů za hodinu. Rusové zaparkovali na Měsíci Lunochod, Američané si neodvezli golfový míček a vlajku, Číňané po sobě zanechají stopy Nefritového králíka. Po století páry a století atomu nás čeká století Velkého pochodu. Gumám zdar, přátelé.
středa, 18. prosince 2013
Tire Tak jsem včera nazazoval první bravuris3 made in cz 205/55R16V, hloubka dezénu 8,5mm to je dobré ale šířka 205mm ani omylem... no po pravdě na první pohled se mi moc nezamlouvají, hlavně venkovní bloky se mi zdají takové divné, ale až praxe ukáže jak jsou na tom.
středa, 18. prosince 2013
Radek Všichni se zajsisté pečlivě připravují na napínavou dražbu kalendáře Pirelli :-)
středa, 18. prosince 2013
pepazdepa Zdarec hošani,nějakej klídek tady.Počítáte asi všichni vydělanej krejcar,nebo vás zastihla nákupní horečka??
středa, 18. prosince 2013
Michal Tak je fakt, že jejich úloha je asi taková, že jsou na zrušení, takže by v úvahu připadala. Takže kluci, až uvidíte kolem projet Transportera, který bude blikat, tak doklad i na čepičku od ventilku:-)
Michal Asi tak. Upřímně aby mohli někoho kontrolovat kdo vyjde z provozovny, tak by to musel být primárně člověk, který je ve služebním poměru, tedy policajt, celník, nebo nějaký takový votrapa, jako je revizor v MHD, který může kontrolovat navíc jen v MHD, takže by sebou museli vodit policajty. a to už stojí další a další peníze. Tohle je vyhrožování, aby se podnikatelé a lidi báli, nic víc. až zjistí kolik to stojí a kde budou muset udělat vyjímky, tak z toho zbude zase torzo kočkopsa.
neděle, 15. prosince 2013
Anonym Hošani klídek.Provokatéři můžou chodit jak chtějí.Ty mám v paži.Pokud si nechá opravit auto,přezout gumy,klímu a další kraviny tak při placení musí být vždy dva.Kamery ani nahrávky nikdy nikdo neuzná.Nové ksichty na servise poznáš hned a kontrolory už i levou zadní.Ti si max.koupí vońku anebo kondom a na to jim každý doklad dá.Takže robota je v suchu.A zastavit někoho u servisu.Kopal bych je do řiti a to sviňským krokem.Na to jim nikdo nikdy nedá svolení.Mě třeba zastavit a chtít nějaký bloček že jsem vyšel z holiče tak je vypi... a ještě skopu do hranata.Nikdo nikdy nedonutí lidi aby to dělali.Takovou cypovinu nejde jinak vyřešit než zdrbat do němoty a poslat k šípku.Hovno stéjně bude,strach jim nedovolí až socani zjístí co to bude pro ně znamenat.nebo dají takové výjimky že s tím vyjebou všici!Zdar.
neděle, 15. prosince 2013
Michal No, osobně si myslím, že to rozhodně nevymslej tak, aby si sami vylili rybníček, protože co si budeme nalhávat. Rodinní příslušníci politiků, kteří podnikají v těch jejich slavných poslaneckých kancelářích, nebo jako nahodvou vyhraje švára poslance VŘ, které zadá nějaké ministerstvo, nesmí být ohroženi a o tom to celé bude. Vezměte si, jak měl vypadat návrh v roce 2006. Tam se to tehdy nevztahovalo na spoustu podnikatelů. Mimo jiné se to nevztahovalo třeba na řemeslníky, typu instalatér, atd.. Tehdy se to zavádělo hlavně proto, že třeba v takovém restauraterství jsou velké úniky. Jak to bude náročné se uvidí. Někde jsem slyšel nějakého toho pablba včera v TV, že tu pokladnu byl měl snad stát dotovat. Já jsem koukal, že stojí kolem 4-5 tisíc.
neděle, 15. prosince 2013
Radek Bude záležet v jake formě to nakonec uzakoni. Nebude to jen o nejake ciselne rade. Pokladny maji byt s fiskalni pameti. Nikdo jiny nez zmocnenec FU do toho nema smet zasahnou. Pri pripadne poruse problem. Mit dve bude financne narocne alespon ze zacatku kdy se bude cena sponovat. Ojeby ferdostylu budou asi taky trochu problem protoze maji chodit provokatéři a delat kontrolní nakupy. Navrhovane bylo i ze by kontrolori meli mit pravomoc kontrolovat v urcite vzdalenosti osoby opoustejici provozovnu. Ale kdovi jek to nakonec dovymyslej.
Anonym Hošani klídek,nevím jak to bude u NE dphačkařů,jestli budou muset taky mít ty bonz kasy,ale ti co jsou dph tak ti mají výhodu jako doposud.Při placení práce například přehozu mu řekneš tak jak doposud doklad?Tak za litr.Bez dokladu 800.Každý si jako i teď veme traději 2kila do kapsy než čekat na slavnou výhru která je ve hvězdách.Tak je to i dneska u klasických autopneuservisů.Nevalte mi tu klíny že to tak není.Skoro každý to tak chce a u mně 85%lidí.Jsem v poho.Materiál,gumy,díly stéjně musí každý vyskladnit ať se to nemnoží na skladě.Molochy jako Barum,Chároš,Prochin a další to platí stále tak tam se nic nezmění.Nejvíce na tom prodělají pak pokud to bude platit i na ně ti NE dph kteří neměli možnost odečíst za robotu dph.Takže vrazím do toho 20-30klacků sice na hov.. .,ale stéjně tomu sviňskému státu dám ještě méně.S tím si poradí každý chytrý i blbý.Socani jsou hovada a Babiš ať se probere jinak ho někdo příště při volbách rychle shodí z toho stromu na který ho vysadili lanovkou.A teď si běžte něco natlačit do hlavy ať vám chutná a buďte v klidku.Vys... na pokladny.Zdar.