Michal Ono bude záležet na tom, jak taky výrobci budou v tomhle kreativní a tvořiví, viz to Audi...ono by to v takovém případě samozřejmě nebylo jen o audi ale o celém koncernu VW. Výrobci budou samozřejmě chtít udělat i pro sebe tuto inovaci co nejvýhodnější, či li se dá předpokládat, že za chvíli tu budeme mít možná nějakou kombinaci přímého a nepřímého TPMS. Já osobně souhlasím s Bibem a jak už jsem psal o víkendu, že nepřímá kontrola je dle mého názoru jistější. Možná není tak přesná, ale dá se na ní v tom pracovním okně spolehnout na 100%. A to prostě můžu potvrdit z vlastní zkušenosti. Takže vyčkejme, zachovejme bdělost, nic nepodceňme a nechme je se mlátit mezi sebou a pak z toho vyberme pro nás ideální možnost.
středa, 25. prosince 2013
BF Bibe, ano bude jen přímé které jako jediné momentálně splňuje požadavky EU. Bohužel, ale možná i bohudík. Deaktivace nebude možná v nových vozidlech, až doslova zcela nemožné díky výrobci který bude muset tento bezpečnostní problém elektronicky řešit. Načerno možná někdo něco vymyslí, ale POZOR Jinak při dopravní nehodě bude mít řidič velkou smůlu. Mluvil jsem s jedním dost vysokým pojišťovákem a ten se doslova na toto nové zařízení těší. Je to podle nich bezpečnostní prvek od výroby a kdo ho obejde draze zato při dopravní nehodě i té nezaviněné zaplatí! Chlapi ani nevíte co se chystá a co je ve vzduchu. A o STK a závadou C jsem již psal.
BIB Já mám osobní zkušenost jen na autě s nepřímým TPMS a defekt to odhalí celkem spolehlivě (koncern VW) ostatně lidi s novějšíma koncernovýma autama co přijedou že mají defekt na to přijdou velmi často jen skrz nepřímé TPMS, asi před rokem jsem četl v pneurevue že nepřímé splnuje požadavky eu jen o prsa a může se používat i od roku 2014 ale ted čtu že snad musí být jen přímé? Zkušenosti z praxe a zákazníků s přímým systémem je mizerná, většina to deaktivovala a nechce o tom ani slyšet - drahé a nespolehlivé.
středa, 25. prosince 2013
BF Míšo, ano byl to on 3Eye. Mám ho na stránkách v sekci bezpečnost dole. http://www.pneucentrumprofi.cz/adv.html Jinak naštěstí ty dnešní univerzály mají už vyměnitelné ventily. Gumové, nebo i kovové, jen si vybrat. To je jejich štěstí a smůla pro ty kteří budou dělat senzory jen tzv. natvrdo.
středa, 25. prosince 2013
Michal Bořku to je přesně to, o čem jsem psal v pondělí. Musí to být ventily, které mohu zákazníkovi s čistým svědomím prodat a nejlépe s tím, že když už investuje, že si to může pak v klidu přendat do nového auta a bude mu to šlapat bez výhrad a pořád. Pokud tohle výrobce ventilu nebo i prodejce nebude schopen zajistit, tak prostě končí. Ten zákazník těch 6 nebo 7 litrů za ty ventily prostě nedá. Že by se mi chtělo se crcat s nějakou reklamací, že ventil nejde jen proto, že se prostě neumí s daným autem zkamarádit, tak to zásadně odmítám. Na to prostě není v daném okamžiku čas a už vůbec ne chuť. Další věc je ta, že by bylo dobré, aby ty ventily byly rozebíratelné a dal se měnit ventil a těleso by zůstalo. Já si prostě nedovedu představit, že ten ventil by prostě vydržel třeba 6 let. Pokud ten člověk bude jen přezovuat a nemít dvě sady, tak ten ventil je díky celoročnímu použití za 4 roky v háji, zoxiduje, zrezne a začne propouštět. A já už vidím, jak zákazník bude chtít kvůli blbému ventilu kupovat celý ten nesmyslík za 1800 Kč. Jo, to co popisuješ jak jsi měl v toledu, není to systém The 3rd Eye? Jestli si to tedy dobře pamatuji, protože zkušenost s ním mám i já. tam se dalo oddělit těleso TPMs od ventilku a bylo to OK, navíc si pamatuji, že to ukazovalo teplotu u konkrétního kola. To bylo fakt vychytaný....Což Bořku je mezi námi ale taky sviňárna od EU a vůbec výrobců. Oni to udělají zase aby se vlk nažral, oni měli kšeft, udělají nerozebírací, protože to bude zkrátka výrobně levnější a systém, který je opravdu vychytaný bude odsunut do pozadí....
středa, 25. prosince 2013
BF SJM ty chlape pneumatikářská. Jsem vždy nesmírně rád když napíšeš jakýkoliv pár řádků do diskuze. Vystihnul jsi to přesně a Brusel nám ještě všem zavaří to si můžeme být docela hodně jisti. Všechny tři věci o kterých jsi psal - štítky, contire a TPSM a budou ještě dlouho aktuální a budou některým otravovat život. Štítky zatím jemně přehlížím, respektuji ale neberu je jako nějakou modlou o které sní především někteří výrobci. Contire už zpovzdálí jemně sleduji a mám trošku do budoucnosti obavy o výrobce studených protektorů u nás. TPMS se mi poslední dobou stalo sledovacím zařízením a zajímá mne s pohledu jak servisáka tak i jako řidiče uživatele. Je to věc kterou nebude možné slušný pneuservis přejít, přeskočit, vykroutit se, vynechat. Sám jsem uživatel TPMS 8 let a za tu dobu jsem nějaké zkušenosti pochytil. Napřed jsem si namontoval do Seatu Toleda sadu senzoru kterou jsem zakoupil na veletrhu v Brně v roce 2006. Nemůžu si ji vynachválit a moc rád na ni vzpomínám. A následně jsem jich také řadu namontoval do vozidel svých zákazníku. Byla perfektně rozebiratelná na jednotlivé díly, byla velmi přesná kdy ukazovala na přídavném displeji jak tlak v jednotlivých pneu tak i teplotu v jednotlivých pneumatikách což mě jednou hezky upozornilo na vadné přidřené ložisko které jinak ještě nijak nevykazovalo vadu, ale výhodou bylo i že byla na displeji zobrazena i rezerva. Přiznejme si jen jak často my kontrolujeme své rezervy? Sami to víme, že? Mé dnešní vozidlo Kia Ceed jsem si vyžádal taky se senzory už od výroby. A tady vidím už jasně nedostatky které přinesla automatická výroba. Nejenom že nevidím na displeji žádný tlak takže můžu ale taky nemusím věřit že to funguje.(sem tam upustím vzduch s kola a kouknu na budík zda se rozsvítí kontrolka) Nejenom že nevidím případnou teplotu, ale není tam naprogramované ani dané čidlo do rezervy, což je taky pro mne taky nevýhodou. Jako problém vidím i to že čidlo je téměř nerozebíratelné a jednotlivé díly senzoru nejdou dokoupit. Takže jestliže jsem tam u svého senzoru na Toledu potřeboval vyměnit jen al. ventil který je největší slabinou čidel nebyl problém za pár korun ho vyměnit. Kia toto nenabízí a musíte vyměnit komplet celý senzor. Proto je třeba zvážit zda pak koupit třeba Valor za +- 700kč, originál za +- 1800,-nebo nějaký universální senzor který můžete pak použít třeba na jiné vozidlo za +- 1500,-kč. Pokud se budu dívat jen na to ekonomicky dál bych Valor, ale dnes také dobře vím že jen za předpokladu že bude perfektně fungovat a nebudu muset řešit problémy typu že se to nepřihlásí, že se to nespáruje, že bude za rok nějaký stupidní problém s kterými dodavatel nepomůže a pošle mne třeba někam. Pokud by to bylo poprvé a na mém vozidle tak to ještě možná vyjímečně přežiji, ale dělat reklamace za jiné pro zákazníky by to pro mne znamenala doslova sebevražda! Dělat, opravovat, dřít se za někoho kdo jen vydělává prodejem a ještě zdarma je pro mne zcela nepřípustné. Vždyť senzor při kvalitní údržbě vydrží úplně klidně 7-10let, ne týden, měsíc, rok ! ! ! V tom mají a vidím výhodu univerzálních senzoru které jdou většinou nesčetněkrát nahrát, vyměnit jednotlivé části a je tam možnost použít čidla případně bez jakýkoliv problému na další auto. (klasický příklad: po 3-4 letech se prodá auto a zimní pneu už je na druhé sadě sjeté takže je majitel nebude dávat k autu. K autu se dá novému kupci vozidla maximálně jen ty zimní disky a senzory se použijí do dalšího jeho následně kupovaného auta). Proto je potřeba dobře zvážit kterou cestou se vydat než se rozhodne servis dělat TPSM. Měl jsem zatím možnost být na školení snímačů u DD PNEU a musím osobně pochválit. P. Nezbedu který to pojal velmi solidně, zodpovědně, nenuceně a čistě nestraně. Trošičku mi tam osobně chyběla nějaká praktická část na dílně, ale i ta kterou nám všem prezentoval na monitoru a před námi v zasedací místnosti byla téměř dostačující a po více jak 5 hodinách jsem já ale především mí zaměstnanci odcházeli pozitivně naladěni a myslím i velmi slušně informováni o dalších novinkách, problematice a servise u TPMS. Jsem osobně zvědav a přivítal bych kdyby i další dodavatelé - TG PNEU, BVB CZ, Racing Line CZ s.r.o. měli pro své produkty připravené školení které by představilo jejich postoj na problematiku TPMS. Osobně se pokud budu moci velmi rád zúčastním a domnívám se že by i oni měli rychle nastoupit cestu jakou se dalo a zvolilo DD PNEU aby jim neujel u servisů vlak. Musím p. Nezbedu ještě jednou za sebe pochválit, protože školení je cílené, přesně trefené a hodil všem ostatním do ringu rukavici. Hezké odpoledne všem.
středa, 25. prosince 2013
SJM Pěkné sváteční dny všem slušným a poctivým lidem. Zdravím zde přítomné z naší "větrné hůrky" a zvláště Tebe Bořku. Vůbec se neobávám použít slovník našeho kaplana: Je požehnáním, ža takoví lidé kolem nás jsou. Doufám a věřím, že i rodina Šandových po prožitých útrapách prožívá nakonec svátky v klidu a pohody. Neodpustím si však ani já jisté zklamání a bezmoc nad stavem mezilidských vztahů, vyprázdněností myšlenek a inflací slov. Zvláště nyní o Vánocích a před Novým rokem jsme doslova jimi zavaleni, ale chybí jim obsah. Malý příklad za všechny od mého kamaráda: Majitel přišel ve čtvrtek poděkovat svým lidem za celoroční práci a závěrem jim oznámil, že přijal testovací zakázku pro asijského zákazníka, který přijede na kontrolu 6.1.14 a ruší tímto veškeré svátky, vyjma 24. a 1.1. Tento kamarád si kladl otázku, zda jim opravdu přišel poděkovat, nebo jen oznámit zrušení svátků? Bohužel se toto rozcházení slov a činů stalo naší každodenní součástí našeho života. A protože stále fouká a ani psi nechtějí vystrčit čumák ze dveří, dovolím si malou obecnou poznámku na nakousnutá támata, která budou zřejmě na špici následujích roků, a to štítky, TPSM a contire. Budeli postupováno podle zásady, že bruselský úředník má vždy pravdu a pokud ji nemá, platí bod první, dočkáme se inovace štítků pro zimní pneumatiky a nakonec pro All Season. Tato jednoduchá metodika, zpracovaná na 216 stranách příslušného nařízení bude lépe postihovat potřeby zákazníků a konečně dojde k naplnění původního záměru - lidi již nebudou rozumět vůbec ničemu, ale za to se budou na toto téma pořádat ve vyhlášených hotelech po celé EU opulentní konference. Ti bystřejší zákázníci však budou nuceni zase použít svůj rozum, eventuálně si nechat poradit. Nákladní protektory contire - to může být oříšek pro zdejší výrobce. Nemám ponětí kam se to může vyvinout. Vím pouze jedno, že přijaté magalomanské cíle nebude tak snadné naplnit, o to agresivnější a záludnější metody mohou být posléze použity. I zde platí, co je dovoleno Bohovi, není dovoleno volovi. No a TPSM ? Podle mého další prolobavané dobro pro lid. Automobilky myslím lehce zaspaly, ale nyní nysadí své páky, aby se hrálo podle jejich not. Je holým faktem, že ty plasťáky na Lagunách stály za úplné ho..... . Malý úsměvný příklad k pláči: http://www.youtube.com/watch?v=bE6vmirX5iw
středa, 25. prosince 2013
Shambo Mír, klid, zdraví, práci a teplo v domě přeji Vám všem.
úterý, 24. prosince 2013
Michal Kluci já bych Vám chtěl všem také moc popřát Krásné Vánoce, hodně štěstí, zdraví a pohody. Hlavně taky trochu toho klidu, po všech těch anabázích a ať se Vám všem moc daří a splní se Vám veškerá přání!
úterý, 24. prosince 2013
BF Krásný sváteční den. Když máme tu pohodu Vánoc chtěl bych popřát všem solidním lidem v našem oboru mnoho štěstí, zdraví, pohody, klidu, mnoho krásných dárků které potěší jejich oči a duši. Především bych chtěl ještě jednou poděkovat lidem kteří v nouzi nabídli pomoc a přiložili pomocnou ruku pro pneuservisní rodinu Šandových z Mlékojed kteří byli velmi těžce postiženi letošními záplavami. Proto jim ještě jednou osobně moc děkuji za příspěvek a musím zopakovat jména kterým jsem osobně za pomoc lidem v oboru vděčný. Ať už p. Nevřelovi, Jiroušovi, Hohenbergerovi, Šedivému, Beránkovi, Tichému, Vitmajerovi, Jakšíkovi, Bárovi. Děkuji také moc p.Vrbkové, p.V. Mácovi ml., Hrubcovi, Kostelnikovi a tajným přispěvatelům -Jirkovi B. a Ferdovi. Nesmírné dík patří a skláním se před p. ing. Vladimírem Manglem, p. Václavem Částkou ml., p. Petrem Chvojkou, p. Lubomírem Navrátilem. Nesmím také hlavně zapomenout na Lukáše Pavelku který má že to vzniklo a proběhlo velkou zásluhu Co říct na dnešní můj sváteční závěr? Snad jen že jsem byl nesmírně zklamán z té lidské nečinnosti která nás stále obklopuje a věřím že se lidská srdce příště otevřou tak jak mají a jak bude potřeba. Stačí jen trochu chtít přátelé gum, nic složitého to opravdu není. Hezké vánoční svátky přeji. Bořek Filipec. http://www.pneucentrumprofi.cz/
úterý, 24. prosince 2013
BF Jsem tu znova přátelé gum.Tak a už tady máme první vánoční dárky a rolničky cinkají v podobě Conti. Zrovna jsem hodil očko na ceník nákladních pneu pro rok 2014 a světe div se je tam zařazena i kolonka s výkupní cenou za kostry a následně tady mám přiložený ceník protektorů ContiRE alias LifeCycle. Tak nám to hoši od Němců vzali hezky z ostra a to asi bude časem protektorů vládnout třeba vítr i zálohovaných koster. No počkáme si co z toho vyleze. Boj v protektorech začíná. Ring volný. Na střed.
pondělí, 23. prosince 2013
BF Jo Shambo bude to nějaký čas trvat než se to vše usadí jak má. Jisté je že Amerika je o mnoho napřed, ale Evropa si půjde svou cestou už díky jiné vysílací frekvenci. Tam je i zakopaný pes a na tom mnoho výrobců i staví a hřeší. Vidí v tom obrovský byznys pro výrobce v Evropě který nelze převézt z Ameriky a to jim nahrává i do karet. Servisy budou mít především vyšší náklady na vše, pracnost je taky vyšší a zisk zrovna nebude v konkurenci 100% jistý. Jak jednoduché je jen prodávat a jak těžké bude montovat, přihlašovat, obsluhovat TPSM uvidí každý kdo se tím bude důsledně zabývat. Ostatní pak budou odtlačeni na druhou kolej, to jsem si v současné době docela hodně jistý.
pondělí, 23. prosince 2013
Shambo Michale, hloubám v tom mezi krájením okurek a odsypáváním hrášku na salát. Čestně řečeno, poslední měsíce je toho více než dost. Kursy, sezonnost, měření nájezdu a kontrola valivého odporu, úspory PHM a kalkulace návratnosti investic... No stále se je co učit. K věci: pravdu máte s Bořkem ve výrazném předstihu US uživatelů před Evropou. Tam se budou mé unavené oči upírat. Pochopení procesů na US trhu a časových sousledností ulehčí práci drvoštěpům a průkopníkům na našem trhu. K tomu tebou zmiňovanému cenovému posunu také musí časem dojít. Otázka za milion je to, na kolik nás nás všechny tato novinka přijde, než se cena na trhu usadí. Pryži zdar!
pondělí, 23. prosince 2013
Michal Je nutné ale si uvědomit, že samozřejmě cena ventilů, stejně tak jako diagnostika a vůbec všechno, co se kolem toho týká se po masovém nasazení a po počátečním boomu na všechny vozy také značně sleví, jelikož do hry samozřejmě vstoupí mraky jiných výrobců jak ventilů, tak příslušenství k nim potřebné. Ale vyhraje jednoznačně ten, který bude mít výrobek takový, který bude možný používat ve většině vozů. V tomto je jasný úkol pro výrobce a dovozce ventilů, pokud chtějí zkrátka obstát a prodat. Když už tedy budu muset držet skladem ventily, tak budu samozřejmě držet takové, které budu moci použít pro co nejvíce aut od Alfy po VW. Osobně si myslím, že do hry vstoupí i výrobci pneumatik, kteří už vyvíjí svá čidla vně pneumatiky a který by měli být kompatibilní s drtivou většinou řídicích jednotek, to bude další útok na cenu téhle rošády. Další věc je ta, jak píše Bořek, že v USA jsou zase o krok před námi:-) a tam už je těchto možností daleko více. Například jsem zjistil, že současná podoba TPMS ventilu, kterou známe my, je už v USA pomalu za zenitem a vše se miniaturizuje a slevuje. Čidlo je tam už integrovanou do obyčejné čepičky ventilku. Hojně se to tam používá pro motoroky a šestikolová vozidla a ta sada stojí v přepočtu cca 5000 Kč a těch "čepičkových ventilků" je v balení 6. Takže rozhodně to bude zajímavé sledovat. Další věc je ta, že dle mého osobního názoru je tento ventil na můj vkus přiliš křehký. Jak jsem již uvedl, tak v případě blbé shody náhod vlítnutí do díry může dojít k poškození ventilku od patky a bočnice pneumatiky a na problém má řidič zaděláno. No čeká nás opravdu velká výzva a další průvan v peněženkách, takže budu Shambo vděčný, když o tom vyčucháš co nejvíce.
pondělí, 23. prosince 2013
BF Všem přeji krásné ráno. Shambo studuj to důkladně. Je to změť paragrafu, vyhlášek a nařízení. Michale bohužel ostatní nepřímé systémy nesplňují veškeré nároky EU na pokles tlaku (v %, rychlost, apod.) proto bude muset být jen přímé měření a to je senzor. Jen Audi se něčím chlubí že to snad zvládne bez čidel, ale moc tomu nevěřím. Snad časem ano. Amerika je řadu let před námi a čidla jsou všude. Některé místo ventilu, některé na pásce naproti ventilu. Míšo jak si psal o Fordu Galaxy, tak přesně ten samý problém je i to Porsche o kterém jsem psal já. Milan s Valorem se musí zamyslet než něco nabídne do oběhu jestli to je tak super když to pak nekomunikuje, nefunguje a servisu to přinese jen práci navíc kterou mu někdo musí kompenzovat. Jak jsem psal za chyby se platí. A my si to tu párkrát napíšeme a špatný prodejce či distributor bude mít problém to pak prodat, nabízet, protože to žádný kvalitní servis s takovým vysokým rizikem vady nenamontuje. Dejme mu však ještě šanci. Moc času však již nemá. Hezký den.
pondělí, 23. prosince 2013
Shambo Bořku, Michale - je to telepatie, TPSM jsem si nechal k samostudiu na vánoční svátky. Zatím se snažím zorientovat v legislativě a technických podmínkách. Tedy spíše v tom plavu. Díky za praktické rady a odkazy! Jak se k něčemu doberu nad rámec vámi uvedeného - přidám!
neděle, 22. prosince 2013
Michal Bořku, Ty mi snad čteš myšlenky. Teď mezi svátky jsem chtěl tady toto téma otevřít. Osobně se netajím tím, že co se TPMS týče, tak jsem z toho trochu na rozpacích. Dosud jsem se s tím setkal opravdu velmi zřídka, tak na 5-10% přezouvaných aut za sezonu...důvod jasný. Spousta zákazníků to při koupi nového auta odmítla (1. proto, že se za to připlácelo, 2. že jim selský rozum dal spočítat, že nákup druhé sady je v tom okamžiku vyjde o cca 8 tis. Kč dráž) a ti, kteří to tam už měli, tak jsem se mnohokrát setkal s tím, že to nechali v servisu vypnout a nepoužívali to vůbec, no a třetí skupinou byly ti, kteří si šli ventily koupit do autorizovaného servisu, pak mi to přivezli, aby se to mohlo do kol dát.. Já osobně mám ale na TPMS svůj názor..Dobře, vezměme si, že je to určitě dobrý bezpečnostní prvek, o tom rozhodně nemůže být žádná řec, na druhou stranu při rychlém defektu průrazu je to stejně a jen na tom řidiči, aby to auto udržel na silnici. Zákazníci jsou nerudní, že to bylo speciálně u renaultu a citroenu dost poruchové, u VW to snad má jen Touareg seriově a až mi každý tvrdí, že to snad má každé BMW, tak na to, že jich přezouváme tolik to neměl ani jeden a to ani nové BMW 5, které si koupil před týdnem zákazník v plné výbavě a taky ventily normální. Zkušenost mám se zákazníkem letos v řijnu. Přijel, že se mu z ničeho nic rozletěl TPMS ventil na zadním kole u Forda Galaxy na liberecké dálnici.Když mi ho ukazoval, tak se přiznám, že nechápu, jak k tomu mohlo dojít. že by k tomu došlo při přezutí je nesmysl, jelikož se to stalo v řijnu a přezouval se přesně 1.4., ale hlavně ventil byl zlomený zvenku, zhruba 3 mm od dosedací plochy ventilku, navíc měl plechové disky a na tom poklice original, ventil byl dost zapadlý, že by tedy zavadil o obrubník nebo v díře. Když šel tedy koupit ventil do Forda, tak mu technik řekl, že neví čím to je, ale že už poškození v tomto místě párkrát viděl. dá se tedy říct, že šlo o vadu ventilu, auto 4 roky staré, takže záruka nic, zák. koupil ventil za 1830 Kč a odešel. Zajímavé bylo, že auto nehlásilo úbytek tlaku, na to on přišel sám, shodou náhod u pumpy, že je pneumatika měkká a evidentně na tom jel docela dlouho, protože byla prodřená a vysypaná. Až když u té pumpy nastartoval, tak to začalo hlásit, Low Pressure..to tedy brzy. Jinými slovy jakožto každá elektronická součastka vozidla to samozřejmě má své mouchy. Nutno ale podotknout, že jak napsal Bořek to může být dobrý kšeft a nezbytnost. Já už tak poslední tři týdny pod nátlakem e-mailů z TG pneu, DD pneu koumám co se musí pořídit a kolik to bude koštovat. Nicméně přiznávám, že se v problematice neorientuji rozhodně jako ryba ve vodě. Co mě trochu trápí je kompatibilita ventilů. Racing line píše, že ventily Valor jsou plně kompatibilní, ale už se mi stalo, že to zák. přivezl a kompatibilní to s daným modelem nebylo (jednalo se samozřejmě o Ford Galaxy). O kom si jednoznačně myslím, že z toho budou mít velkou hlavu v pejru budou jednoznačně dovozci a prodejci ocelových a litých disků....Těm tedy rapidně klesnou objemy. Už v dnešní době pomalu každá firma nebo zákazník počítá, jak moc se jim vyplatí koupit druhou sadu. Všichni pamatujeme boom loňského a předloňského roku, kdy kompletních sad bylo opravdu hafo, ale letos jsem se mnohokrát setkal s tím, že jen gumy, protože mají nižší proběhy a tak se to stejně nevyplatí. Nedovedu si zcela představit, pokud bude tedy zákazník chtít kola na octavii, plechové 15ky, kdy cca 6000 Kč platí za gumy, cca 4000 za pneu a ještě by měl vypláznout dalších 6000 Kč za ventily a nějakou tu práci, že se na to spousta lidí vykašle a koupí jen gumy..Bude to tedy velmi zajímavé a sám jsem si dal úkol to co nejdříve pořešit a udělat rozpočet, co všechno to bude stát. Ale řekněte mi prosím, znamená to, že systém kontroly tlaku přes nepřímou metodu, tedy snímače ABS a ESC už nebudou moci být používány u nových aut po tom příštím listopadu??? Vím, že ta metoda není vyloženě nejpřesnější, ale osobně mám takový pocit, že to u mnoha vozidel je funkčně spolehlivější než ta přímá.