Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
 
Shambo
Shambo Přátelé dobré ráno, velmi zajímavé poznatky, děkuji všem za kolegiální výměnu názorů! Zatím jen čtu a sleduji, přispěji později!
čtvrtek, 9. ledna 2014
 
Michal
Michal Bořku, přesně tak. Přesně jsi udeřil hřebíček na hlavičku. Já už jsem to taky několikrát zažil co zima s ventilem udělá. Ono mezi námi, asi jste všichni viděli, co udělá zima s CR ventilem, jak to vypadá a to ten TPMS je ještě 2x choulostivější. Jasně, tohle bude dobrý argument a věř, že zrovna já ho dotáhnu v komunikaci se zákazníkem k dokonalosti:-) Ale otázka opravdu bude a ukáže, co udělá cena a máš doslova 200% pravdu, že by měli slevit disky, pokud je budou chtít dál zvedat, tak to bude zase o šedém dovozu a hon na nejlevnější.....Upřímně, všichni si na rovinu spočítejme, kolik je výrobní cena jednoho plechového disku při tom obrovském množství, které výrobci vyrábí. Já odhaduji tak 150 Kč a to jsem možná ještě měkký. Takže ten prostor tam prostě je. Osobně bych si to představoval i tak, že by výrobce nebo i dovozce disku, velmi úzce spolupracoval s výrobcem ventilů, aby se dal koupit disk a také ventil třeba u Alcaru. Z jejich pohledu by to byl určitě výborný podnikatelský záměr, který by jim tedy značně zvedl poptávku a zisky. Jak jsi napsal, vše bude záležet na tom, jak se mezi sebou všichni dohodnou a přiznám se, že já bych byl vděčný, aby se aspoň jednou dohodli tak, že přitom budou myslet na koncového zákazníka a na to, aby byl s celou anabází TPMS, jak už funkční, tak organizační spokojený a to bude šířit daleko lepší reklamu a potřebu než nařízení nějakých truhlíků s Bruselské roviny.
čtvrtek, 9. ledna 2014
 
BF
BF Čendo, neboj se. Ty to taky v pohodě zvládneš. Musíš jen chtít.
čtvrtek, 9. ledna 2014
 
BF
BF Hezké ráno přátelé gum. Míšo, máš v hodně věcech pravdu, ale jsou tam prostě ty ale. ESP taky prostě nařídili ve 2011 povinně dodávat a už to prostě tak i je a nikdo neprotestoval. Tady jde však o kapsu lidí kteří budou muset na rozdíl o ESP vytáhnout z kapsy další penízky.Největší problém je že na 99,999% na začátku budou jen senzory tlaku místo ventilů. výrobci je už mrskají na sklady po statisících kusech a nevěřím že s tím něco prostě udělá. Už více jak 4 roky to vědí co je to za EU nařízení a tak měli dostatek času se na to připravit. Bude určitě nějaká nevole a šarvátky, avšak Amerika je tím že to tam funguje řadu let všechny umlčí. Víš já vidím problém hlavně v tom že hodně originálních ventilů není rozebíratelná a vyměnitelný třeba jen ventil. Tam vidím obrovskou slabinu a budu se snažit zákazníkovi vysvětlit proč si má koupit druhou sadu na další disky s programovatelnými senzory, kde si vyměníš ventil ať už gumový nebo kovový kdy tě napadne a za slušné peníze. Když se podívám třeba na svou Kiu tak je to typický příklad. Ventily po 2 zimách vypadají jak vypadají. Polská sůl v ČR používaná všude rozežere zcela vše to si buďte jisti. Povolit zajišťovací matici po zimě a vyměnit třeba těsnící gumičky je malý hokus pokus jestli ventil půjde a nepraskne celý senzor. Zrovna jsem si to testoval na svém autě když jsem zjistil malý únik kolem ventilů senzorů. I když jsem použil chemii a velmi opatrně jsem odkroucel matici tak vám všem řeknu že jsem už byl smířený že senzor nepřežije. Nakonec se to podařilo a to co jsem zhlédl mne velmi nemile překvapilo. Už jsem hodně problematických sensorů viděl a dělal. Matice i závit na ventilu totálně zanesen solí, gumička vyžraná a tak jsem se nemohl divit že to unikalo. Práce na dalších 15-20 minut abych to vše dal do pořádku. Tím chci říct, že je to nesmírně pracné a pokud si lidi nechají jen třeba ty originální senzory na zimu tak se nebudou pak moci vymlouvat když jim řeknu že po každé zimě to musím rozebrat, vyčistit, vyměnit těsnění protože to jinak příště ani nevymontuji a při úniku to tak max. odseknu a dám nový drahý sensor. Ti co si to prostě nenechají rozmluvit budou pak pykat tím že jím ventil bude unikat a nikdo to už třeba ani nesundá a zůstane jen odsekání a vylomení komplet senzoru. Ty případy jsem tu měl nesčetněkrát kdy nebylo šance s tím nic dělat. Zákazníka jsem vždy upozornil a pokud mohl byl u toho aby viděl že zanedbaná údržba prostě něco stojí. Míšo nejlepší by bylo kdyby Alcar a další prudce slevili disky a to by pak bylo určitě lepší než se pak dohadovat o údržbě sensorů. Pokud nebudou prodávat sami to pochopí že tudy cesta nevede. Další věc je že mnoho originálních čidel na plechové ale i náhradní al. disky třeba od Alcaru vůbec nepasuje. na to je potřeba si dát moc velký pozor! Jdou tam kolikrát jen programovatelné protože výrobce na to na rozdíl od výrobců aut přemýšlel. Ten to asi chce jen pro své originály ať už plechy tak hliníky a na tom může taky pohořet. Bude to ještě vše zajímavé sledovat jak se výrobci plechů, al disků a senzorů domluví aby to nějak vše fungovalo tak jak má.
čtvrtek, 9. ledna 2014
 
Michal
Michal Bořku já to vidím trochu jinak. Zrovna včera jsme to řešili dvě hodiny s klukama a snažili se odhadnout vývoj a shodli jsme se, že ten pokles disků bude značný. Už teď je. Ty firmy šetří, jezdí hodně a ruku na srdce gumy vydrží teda o dost méně, než dřív. Už tuhle i minulou zimy firmy značně počítali, jestli se jim při jejich kilometrovém proběhu vyplatí mít dvě kompletní sady, pokud ji prakticky každou druhou sezonu stejně sezouváme, jelikož gumy jsou na odpis. Prakticky s každým správcem voz. parku nebo tím, kdo to tam má na starosti, jsme kvůli tomu vedli velké litánie, jestli se jim to vyplatí mít dvě sady. Letos to bylo ještě zásadnější a když jsme si promítli tu sezonu, tak velké firmy, které dříve měli dvě sady kompletních kol na nová auta nechávali jenom gumy, proto jsem měl taky takový nárust ve velkých kolech. Já naopak myslím, že ty dvě sady budou držet soukromníci, kteří najedou méně, nebo firmy, kde se najede taky méně. Jenže to je otázka už u dané firmy. Taky tu je firma, kde v březnu loňského roku kupovali superba II. Asi tři týdny jezdil na zimních a šel na úplně nové letní z prvovýbavy. Když jsme ho přezouvali v půlce listopadu, tak jsem si napsal stav tachometru. 83 000 km, ty letňáky totoálně na dráty a to mi ještě říkal, že dvakrát přehazoval předek za zadek na prohlídce a rovnou řekli, že zimní jen gumy, ne celou sadu..A tak jsme dělali rozpočet, kolik tak bude rozdíl proti normálu. Když si vezmu plechovou 15" sadu na octavii II nebo III. Tak hrubě ať se to dobře počítá 4000 disky, slušný gumy 5500, takže cca 10000 kompletní sada plecháčů s gumama. No a teď když k tomu připočítáme sadu ventilů za 6000 Kč. takže to máme 16000 Kč sada....A tohle bude prostě pro spoustu firem neprostřelitelné. Pokud tam bude mít 16ky, tak je to hotový, jasný jen gumy. Pokud 17 nebo 18, tak budou počítat. Jasný, velký auta, jako BMW, Mergly a tyhle krámy, tak těm to bude celkem jedno, u těch se to dotkne možná z 5%. Ale u aut, na 14-15" velikostech to vidím podle nejkatastrofičtějších představách tak pokles disků okolo 40-60%...a v případě litých daleko více. Doby, kdy lidé kupovali lité i na zimu a ve velkém všichni víme, že s nástupem krize jsou tatam a od krize ty prodeje litých disků klesají, pozvolně, ale klesají. To vidím u těch, kteří kupují nové auto, víc než kdy dřív se ptají, zda jim ta stará sada půjde na nové auto a těm co ne, tak už dávali z 70%plechy a to mnohdy s velkým přemlouváním (no a pak tu zbylou starou sadu chtějí po mě prodat, z čehož mám vždycky velkou radost, protože to je opravdu za trest). Takže za sebe můžu říct, že po detailním studování TPMS mám z toho rozporuplné pocity tak 50 na 50. Prostě pokud to zavedou teď v situaci jaká panuje v celém gumárenském trhu, od výrobce po prodejce, tak to prostě není dobré, v kombinaci s těmi mizernými proběhy u téměř 80% nových dezénů, je zavedení této povinnosti podle mě nešťastné. Jistě, ta pravá masáž teprve začne, ne v průběhu tohoto roku, ale až se samotným zavedením. Přijdou nové technologie, ať už to budou kontroly tlaku integrované do pneu, tuším, že se to jmenuje contipressurecheck a ostatní. To vše samozřejmě bude tlačit cenu TPMS ventilu značně dolů. Samozřejmostí je, že ten ventil prostě musí být spolehlivý a fungovat, aby se předešlo takovým situacím, které ji popisoval, že to za pár dní začne blbnout....Jako na jednu stranu určitě dobrý a je fajn, že to bude, ale zatím těch negativ vidím více. A není vyloženě pravda, jak tvrdí EU, že nepřímá kontrola není přesná. Dnes ráno zákazník sednul do svého nového BMW, nastartoval a hned se rozsvítila kontrola tlaku v pneu a to tam ventily nemá. Systém to okamžitě rozeznal. Uvidíme s čím přijde to Audi, to by to mělo nějak dělat přes čidla zvedání světlé výšky a počítám, že koncern VW bude chtít vynálezt pro sebe co nejméně nákladné řešení, takže vše je otevřené...uvidíme
středa, 8. ledna 2014
 
BF
BF Míšo tam to nevidím tak jasně. Koupí si to nové autíčko na hlinicích 17-18 a na zimu bude chtít levnější 15-16. Co pak? Bude muset TPMS dát ať se mu to líbí nebo ne. A uvědom si že je hodně přes 60% aut u nás nových zakoupených služebních. A tam se to zase taky nebude tragicky řešit. Koupí i tam na většinu na zimní sady čidla.
středa, 8. ledna 2014
 
Michal
Michal no hlavně jsem zvědavý, jak se bude vyvíjet prodej disků po zavedení TPMS....to půjde rapidně dolů, páč lidi nebudou chtít investovat chechtáky, páč se jim to nevyplatí...
středa, 8. ledna 2014
 
Shambo
Shambo Nejdříve to skokově zdraží, později s úskokem to zlevní.
středa, 8. ledna 2014
 
BF
BF Ano Michale, taky si myslím že to přátelé z Alcaru trošku přizvedli moc. Reálně to mělo být podle mne maximálně do 4%. Bohužel. Pokud to nechají celý rok tak se to ještě snese, ale pokud tomu zase přisolí na podzim tak nevím, nevím jak to bude s černým dovozem který zase tímto může pak jen začít růst.
středa, 8. ledna 2014
 
Michal
Michal Ahoj kluci. No, já jsem zatím překvapený, jak to od 2.1. pěkně pokračuje v prosincovém duchu. Každý den aspoň sada a dneska dokonce dvě a jestli hyundai dovolí, tak bych zítra měl i kompletní sadu na i30 paní šoupnout na nového mazlíka....no tak díky bohu za to. Ale co se mi nelíbí je taky to počasí. Nejen kvůli tomu, že to spoustu 3 mm nedonutí zimáky vyměnit, ale hlavně kvůli tomu, že mám obavy, že zase bude zima do poloviny dubna...a pak jsou dvě možnosti. Buď se bude opakovat loňské jaro, které já jsem měl v duchu, že všechno musí být hned a všichni se chtěli přzouvat během 2-3 týdnů a přiznejme si, odrazilo se to i na nových sadách, protože proč to tam nenechat, když je 1.11. za chvilku:-) V kombinaci se zdražením, jehož výši už si pomalu spočítávám do reálného prodeje, se mi to moc nelíbí. Co mě překvapilo bylo zdražení ocelových disků Alcaru...no popravdě, zvedli to o trochu více, než se mi zdá zdrávo. Už jste na to koukali?
úterý, 7. ledna 2014
 
BF
BF Hezký a pohodový večer přátelé gum. Tak tu máme sedmý den nového roku, práce zatím nějaká je, avšak počasí nám moc nepřeje. Na lyže to není, na opalování to taky ještě nebude a na nezodpovědné řidiče už vůbec ne. Bohužel dokud nenasněží tak prostě nepřijdou a nepřezují ty své 2-3mm zimní gumy. Nevím kde je policie, nevím kde jsou také celníci když vidím některé kamiony s gumami které bych nedal ani na vlečku na odstavnou plochu někde v JZD. Vidím však že tady nefunguje skoro nic. Dnes aspoň se probudili a dorazili konečně ceníky a slevy na naše slavné Barumky a Conti. Žádná sláva to není a ničím mne Otrokovičtí představitelé gumařského byznysu nepřekvapili a neoslnili a to mám myslím velmi slušné % na dnešní dobu. Ostatní letos chytají jako by lelky, jsou schovaní a čekají na každý krok soupeře, tedy vlastně konkurence. Jedno je však s těchto kroku více než patrné. Každý čeká do poslední chvíle a neví kdo a z koho co vypadne. Jsem osobně moc zvědav na jaro 2014, protože to bude zajímavé sledovat co se tady bude na tom malém českém pneutrhečku dít. A že se bude na co dívat myslím je už teď více než jasné. Například si myslím že i letos prodej letních pneumatik půjde v jedné ruce s dalšími zajímavými pobídkami výrobců především však na vybrané servisy na rozdíl od předešlých let kdy někdy šli tam kde podle mne vůbec neměly co dělat. No uvidíme jak to bude vypadat a nechejme se překvapit. Nic jiného nám ani přátelé gum nezbývá. Pohodový večer.
úterý, 7. ledna 2014
 
Shambo
Shambo Pryži zdar, přátelé. Nějaké nové poznatky? dojmy? imprese? pomalu pomalu se dostáváme do tempa... jen zvolna. Pěkný den všem přeji!
úterý, 7. ledna 2014
 
Hrouda
Hrouda Dobrý večer pánové a dámy. Trošku opozděně, ale přece :D vám všem přeji uspěšný nový rok 2014. Zítra nastupuji do rachoty po 18dnech dovolené a jsem připraven postavit se novému roku čelem. SJM ptal jses jak se nám daří po těch utrapách s velkou vodou. Vánoce jsem s rodinou prožil ve skoro zrekonstruovaném obýváku a vše probíhá docela v pohodě . Za coš vděčím mnohým z vás a jsem vám zavázán . ještě jednou děkuji za celou rodinu Šandovou. Tire ten odkaz je dost drsnej. Čendo hlavu vzhůru a tvrdě do toho:D
neděle, 5. ledna 2014
 
Tire
Tire Nevím jestli totu už nebylo ale stojí to za podívání: http://www.drsnysvet.cz/nehoda-v-dilne/ brrrr úplně mě mrazí...
sobota, 4. ledna 2014
 
Michal
Michal Co blážníš Shambo....Já být na straně bankéřů, tak mu to dám taky, protože tak velkýho debila, který flákne kuldu do zad vlastnímu národu ve prospěch toho sranda celku, který se nazývá EU a potažmo konkurence, tak mu to dám taky....protože on prakticky udělal to, jako když si představíš, že si koupíš na sklad 12 polarisek na octavii za katalogovou cenu od continentalu a pak je vezmeš a prodáš je konkurenci za 40% slevu.....
pátek, 3. ledna 2014
 
Shambo
Shambo Přátelé, stroje se pomalu rozjíždí. Hlava nemůže, rukám se nechce, nohy to neustojí. Jen ta zarputilost to nějak drží pohromadě. Pěkný den vám přeji, vítejte v naší mašinerii.
pátek, 3. ledna 2014
 
Worm
Worm Všem pneuservisakum přeju do nového roku 2014 taky vsechno nejlepší. K Borkovemu praní bych jen podotkl ze čtenářů je tu sice spousta ale přispěvatele kteří nedrží stejnou lajnu jako vás 7 statečných ,určitě víte které mam na mysli,jsou v lepším případe pouze umlceni a v horším se dozvědí ze do roka budou zrát kůru ze stromu,krachovat nebo jsou vexlaci s pneumatikama. Viz moje zkušenost a to jsem jen podotkl ze obchod s jetyma pneu ze stářím vic jak 10 let se me nelíbí a je proti memu myšlení. Bohužel jsem byl většinou v teto diskusi přesvědčen ze to je v pořádku a ze legislativa to umožňuje. Kam jste dali rozum a srdce pneuservisaka? S přáním krásného Silvestra se s vámi loučím.
úterý, 31. prosince 2013
 
Shambo
Shambo Přátelé, nebyl to letos jednoduchý rok, ale v kostech cítím, že ten příští s pořadovým číslem 2014 bude zajímavý, plodný, plný naplněných výzev a splněných očekávání. Co více Vám i sobě přát :) Alelujá!
úterý, 31. prosince 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz