Michal U sedanu se to nedělo, protože ten měl uplně jiný tlumiče, ale u toho kombi to nezvládli z výroby. Ale jako teď už se s tím skoro nesetkávám. Rozhodně se s tím nesetkáš po 2009 facelift, ty už to tam mají úplně jinak a těch předtím do roku 2006, u novějších jsem se s tím ještě nesetkal. No Čendo, je to taková babská rada, jak poznáš jestli ta oskákaná guma je tím uložením. Až tam to auto budeš mít, zvední si ručním heverem zadní kolo, na zvedáku to nepoznáš. Pak vem pištol, dej tam moment 1 (nebo resp. ten nejnižší) a utažený šroub začni jako by utahovat na plnou spoušt. Pokud Ti to rozvibruje kolo a začne to s ním házet, tak je to tlumič. Ještě si můžeš rukou sáhnout nahoru na tlumič a pokud je tam také ucítíš, tak je to jasný...no, tohle je dost blbá situace, protože svolávačka byla v roce 2005 a 06, takže to je v prdeli. No, ona je to blbá situace, ale na to je jednoduchý argument. Kdyby to byla chyba gumy, tak by Ti to dělala třeba jedna značka a ne třeba tři různé, to je nesmysl. Závada je tedy jasně na straně auta. Navíc to je naprosto jasný, vyměnili tlumiče a nevyměnilo se to horní uložení, v čem je to našroubovaný, no a jak se to tam dalo nový, tak tam vznikla vůle...Ono mezi námi, u mě to lidé řešili tak, že jeli tedy s tou informací tam, kde jim dělali tlumiče, vyměnilo se to uložení, a ta guma se srovnala (samozřejmě záleží na tom, jestli je tam pilka jak na cirkulárce, tak to už zacrhánit nepůjde, ale pokud je tam malá, tak se to vždycky po pár set kilometrech srovnalo....P. S. on měl problémy mimojiné i Octavie I combi ve verzi 4x4 v prvních letech výroby. Tam byly u té nápravy takové gumové silentbloky, ktere se vymačkali a ty zadní kola byly jako by do V a sjížděli se vnější hrany. Tady u těch dvojek tam škodovka podcenila tu váhu auta a slabé uložení tlumičů, proto se ty gumy oskákali. Takže já byhc kouknul na uložení, než to vymlátí i ty nové tlumiče a mělo by to být OK
pátek, 31. ledna 2014
Michal Jojo čendo. Já se s tím setkal. Podle toho jaký je to rok výroby. Pokud je to oII combi jedna z prvních, tak 2004 - 2006, tak měli vadu na horním uložením zadních tlumičů. Škodovka tam poddimenzovala to horní uložení a vymlátilo to uložení tlumiče. Kdyby jsi mě zabil, tak Ti přesně nepopíšu, jak je to tam dělané, ale nahoře je nějaké uložení, které se u těch kombajnů vymačkalo, no a pokud ty tlumiče měnil poprvé a to horní uložení nevyměnili, tak tam zůstala vůle...a tím se to oskákalo. Tehdy na to byla svolávačka, ale setkal jsem se s tím taky.
pátek, 31. ledna 2014
mensa Ano, nechávám to prověřit IT, mně to taky nejde, prolink je na výpis aktualit.
pátek, 31. ledna 2014
BF Radku, je to možné a také pak i usměvné protože takových zpráv je milion.
pátek, 31. ledna 2014
Radek Možná že to je celý článek a již není co dál otevírat.
pátek, 31. ledna 2014
BF Poprosím redakci o opravu článku---Lassa “hraje” s Hamburger SV---nelze ho od začátku co je vložen vůbec otevřít
pátek, 31. ledna 2014
Michal Tak káčka dělají výprodej na letní yokohamy s dot 2011...ale, že jich tam teda mají
Michal To si zase výrobci dělají trošku reklamičku :-) Bořku s tím autosalonem je to teda hrozná sviňárna.....to je až hamba mluvit......Jinak, dneska bude mít odpo dohru TPMS u toho Forda Galaxy, jak jsem tu psal. Zákazníkovi totiž v rámci garanční výměny měnili i ventily, protože prý byly špatné a jemu se to nelíbí, protože měnili 3, ale podle něj nechali jeden starý a vyměnili ten nový, co měl zničený. Večer nebo zítra napíšu celou anabázi, až odpo uvidím s čím přijede. Přátelé s tím se budeme setkávat častěji a bude to velká vysíračka, protože jak vidno, tak autorizované servisy na to sází, že si na tom budou zákazníka pěkně dojit, protože z toho co mi četl na faktuře nebylo vůbec potřeba ty ventily měnit, ale uvidíme co se tam stalo, viděl jsem ho naposledy před 3 měsíci, tak nechci soudit předem.
BF Také jsem v týdnu pokračoval v intenzivní práci na novém nařízení EU a jeho slavném TPMS které nám naběhne v praxi a účinnost od 1.11. 2014. Po prosincovém velmi vydařeném školení u společnosti DD PNEU s.r.o. jsem tentokrát pozval na svůj servis školitele společnosti Rema Tip Top pana Šenolta http://www.rematiptop.cz/ a nechal se a své zaměstnance proškolit k TPMS a především k programovatelným senzorům Aligátor a také mne zajímaly informace k neoriginálním senzorům Valor. Dalším bodem byly i senzory TPMS pro nákladní vozy, autobusy a EM stroje. Bylo to poučné a zase to bylo trochu o něčem jiném než minule. Něco má výborné Schrader, něco má mnohem lepší Aligátor. Každý má své plusy a také mínusy. Ještě posoudím posledního na našem trhu a tím je Multisenzor od TG PNEU který mne však už myslím nemá čím překvapit. Nemá cenu to tady vše rozebírat, bylo by to na velmi dlouho a kdo bude chtít rád mu k tomu řeknu pár věcí. Zavolat je to nejmenší. Jedno však dnes vím už naprosto přesně. Pokud skutečně dobrý a kvalitní pneuservis bude chtít obsloužit skoro většinu zákazníku s TPMS a nebude chtít aby mu lidé-zákazníci ze servisu odjížděli pryč do značkových servisů určitě na začátku bude potřebovat víc než jen jednoho dodavatele jak programovatelných ventilů tak i kvalitní diagnostiky pro senzory TPMS. Přátelé pneuservisáci, bude to stát určité peníze. Není to a nebude to pro mnohé vůbec milé zjištění ale bohužel je tomu už tak. Píšu to myslím zcela zodpovědně a bude tomu určitě na začátku v řadě měsíců, možná i let tak jak to zatím vidím. Je však třeba si velmi dobře uvědomit že pokud na začátku jakéhokoliv problému zákazník odjede nespokojen anebo neobsloužen z vašeho servisu díky třeba TPMS nedivte se že vám pak třeba ujede vlak do kterého bude už velmi těžko naskočit. TPMS není naštěstí žádná hrozba, je to pořádná výzva pro všechny kteří jako jsem psal i v předešlém svém diskuzním článku chtějí jít v oboru pneuservisním vpřed a kteří věří hlavně sami v sebe. Hezký pohodový podvečer přeji všem přátelé. Bořek Filipec. http://www.pneucentrumprofi.cz/
neděle, 26. ledna 2014
BF Hezkou nedělní pohodu přeji přátelé gum. Tento týden jsem jel na návštěvu a schůzku za kolegou, kamarádem a zde i někdy diskutujícím na servis do Frenštátu a tak mi to nedalo se nestavit i za dalšími kolegy které znám a se kterými si sem tam zavoláme. První návštěva byla u Kopřivnice v pneuservise MC Pneu s.r.o. http://www.mcpneu.cz/ Mám radost že kolega který ještě před pár lety vůbec neuznával servisní práce v pneuservise a geometrie byla pro něho velká zbytečnost změnil svůj názor a při mé návštěvě intenzivně pracoval na servise. Zrovna finišoval na nové kanceláři a dílně pro geometrii. Byl to docela hezký pohled a těší mne že se konečně našel a posunuje se zase o kus dál. Jediné co mu snad můžu vyčíst je že by měl konečně někdy vymyslet něco sám a ne se jen nechat vést za ručičku jako malé děcko a někdy jen slepě kopírovat práci ostatních. Je to až moc viditelné a nepůsobí to vůbec dobrým dojmem.
Další má cesta vedla o kousek dál do velmi známého a mnoha lidmi oblíbeného rodinného pneuservisu Romana Kostelníka - MSL REJKOL s. r. o. http://www.pneukostelnik.cz/ Tam není vůbec co vytknout. Tento pneuservis patří již řadu let ke krásnému případu ochoty podnikatele se učit, nechat si poradit a který ví moc dobře že jen pneu nemá v budoucnosti na růžích ustláno. Jeho nedávná investice do autoservisní části a nákup špičkové geometrie Hunter je jasnou ukázkou pneuservisáka který chápe dobu a který chce jít cílevědomě vpřed. Děkuji mu za to, protože je radost sledovat jak se rozvíjí. Pak jsem už zamířil do Frenštátu pod Radhoštěm do pneuservisu Dalibora Zátopka. http://www.pneuzatopek.cz/ Mé srdce zaplesalo, má duše se rozzářila a mysl rozjařila při návštěvě tohoto velmi zdařilého pneuservisu. Byl jsem velmi mile překvapen a můžu li říct i okouzlen postojem, myšlením a přístupem Dalibora k dnešní době. Jeho pozitivní myšlení a pracovní náboj mi udělal velkou radost. Blízké investice do nové servisní části jsou na dnešní dobu velmi odvážné a přeju mu jen úspěch protože odvážným štěstí přeje. Naše dlouho do noci společné setkání i s Lukášem Pavelkou z BVB - http://www.bvbcz.cz/ bylo velmi příjemné a ještě jednou ti Dalibore za něho osobně moc děkuji. Věřím že ti to při nejmenším také takhle super hezky brzo vrátím. Byla to přátelé nesmírně hezká a radostná cesta po servisech a když vidíte v očích pneuservisáků dobrou náladu, náboj, pozitivní myšlenky a pořádnou chuť do práce je to skutečná slast na mysl i duši. Díky za to moc přátelé gum.
neděle, 26. ledna 2014
Michal ty brďo, aby to na něj spadlo, to už musí být. Vždyť ty stroje jsou těžký jako prase a převrhnou to, není zase tak lehké..
BF Hezký den přátelé gum. Třinec hlásí -13C zataženo a jemně sněží. Na servise celkem mizerný pohyb. Nějaký defekt, jedna geoška, něco bylo převážit, jinak zatím nic. Opravy aut nechávám raději na týden. Přesto se domnívám že pokud to takhle s počasím bude vypadat příští týden tak se začne trochu více přezouvat a prodávat. Těch 3mm řidičů co jsem za poslední dobu viděl je na mně až příliš. Ceníky jsou už skoro všechny na světě a jestli to můžu zhodnotit není to celkem špatné. Někteří se rozhodli pro nové modely kdy snížili základní prodejní cenu a tím ubrali i procenta což není myslím vůbec na škodu. Přece jen přes 50% slevy dnes u pneumatik nebudí nijak velké emoce a nadšení ani u servisů ani u zákazníku. Každého zajímá něco jiného. Servisy chtějí vědět nákupku, lidé prodejku na ně a nějaká někdy až nesmyslná % jsou matoucí a zavádějící. Michelin nastolil novou cestu, nevím jak to bude za pár měsíců vypadat. Mě osobně a pro mne jako pneuservis se to tak jak to dali docela zamlouvá. Horší je to však pro všechny velkoobchodníky. Goodyear to taky hezky asi po vzoru michelinu s procenty ostrouhal a osobně se mi to zamlouvá určitě víc než to bylo předtím. Ceny taky nejsou nijak vyloženě špatné. Barum + Conti je celkem klasika, tam není nijak velký odklon od směru kterým se vydali. Pirelli ceník jako jediný zatím nemám, takže nedokážu posoudit co letos vymyslí. Snad ale konečně něco vytvoří protože na trhu jsou podle mne zatím jen ocasem, kdy nejsou schopni absolutně pružně reagovat na český trh již několik let. Kdo je na vině jestli výrobce nebo oni jako náš dodavatel nevím. Ještě očekávám s nedočkavostí ceník Yokohamy který věřím snad nezklame. Po minulo ročním myslím celkem úspěchu prodeje u mne na servise bych rád tuto kvalitní značku zase nabídl dalším lidem. Ještě máme do jara trochu času tak se to má čas vše v klidu sněhových vloček sejít a něco se pro slušnou jarní sezonu určitě vymyslí.
BF Shambo ono je to trošku sporné. Něco by se asi mělo položit předem na stůl. Ne moc, ale je jasné že když si někdo objedná auto a pak nepřijde že prodejce má problém. Musel objednávat, dopravu hradit, apod. A taky když si někdo objedná příplatkové věci které nejsou ve standartu a pak by si to nevzal měl by prodejce to problém udat protože to pak zdražuje auto. Prostě záloha na úrovni těch nadstandartních věcí + dopravy + práce člověka co musel řešit objednávku. Nic dnes není zadarmo a osobně chápu zálohu. Horší je když prodá celé auto a nedodají techničák protože nezaplatil dealer dovozci. Nemáš pak Peníze a auto ti taky nepatří.To bude i případ článku který jsem tady dal. A o zaměstnancích se ani nebudu bavit. Sám jsem to jednou zažil na vlastní kůži kdy jsem nedostal od podnikatele 2 měsíce výplatu a ty nervy nepřeji nikomu. To co udělali oni je však na veřejné bičování na náměstí.
pátek, 24. ledna 2014
Shambo Dobré ráno pánové, vůbec je absurdní požadavek na složení zálohy před koupí auta v situaci, kdy trh s osobními vozy nevzkvétá.