Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
 
Hrouda
Hrouda Nábor rekrutů do dotovaných pneuservisů pro Zemědělská družstva je na světě . Hurá dotacím na cokoli . http://www.youtube.com/watch?v=Mr46bKVXAgY
sobota, 8. února 2014
 
SJM
SJM Dopré odpoledne páni. Tire, nechci malovat čerta na zeď, ale může to být ještě více než 20%. Mám osobní zkušenost taktéž s jedním takovým "agro" holdingem, který navíc zastupuje jednu světovou, možná dnes i dva nebo dokonce tři světové producenty zem.techniky. Před pár lety tady otevřel také pneuservis. Jen hala se zvedáky bratru 300-400 m2. Pět lidí na place, skladník v další samostatné hale s pneumatikama, vedoucí a dvě ženské. Plány byly velké, očekávání taktéž, jen realita trochu jiná. Co myslíte že udělali, když se chlapci kousali nudou ? Ano, zaháčkovali si okolní soukromníky i ZD. Tu kamarád, tu mírný nátlak, jinde nabídka kooperace. Kdo dělal v okolí 15 km agro, splakal nad výdělkem. No a aby toho nebylo málo, před jarní i zimní sezonou udělají akci i na osobní za 89,-Kč kolo. Na otázku, co jim to přináší odpoví: Nic, ale nás osobáky neživí, tak alespoň se chlapcům nezkrátí žíly. Dotace jsou zhoubou rovného podnikání v jakémkoliv oboru.
sobota, 8. února 2014
 
BF
BF Tire to je skutečně dost nemilé a jak píše Michal je a bude to bohužel trend dnešní doby. Jeden zákazník a 20% tržeb je děsivé číslo. Proto je důležité se nevěnovat jen a jen firemní klienteli, protože tohle je přesně případ když jeden velký vypadne nastanou velké díry v práci a je velmi těžké to nějak jen tak lehce nahradit. Pak nezůstává často řešit to jinak než třeba propustit nadbytečné zaměstnance. Je to smutné, ale je to tak. Problém autodopravců kteří mají dnes své pneuservisy je již dávno znám, další jsou na řadě zemědělci a tam vidím zatím obrovské možnosti které určitě majitele velkých statků brzy využijou v náš neprospěch a přivedou další pneuservisy před hotovou věc jako zde píše Tire. Pneuservisáci je to hodně nemilé, ale to se dalo čekat a prostě to musíme zase jen překousnout. O kvalitách těchto servisů nemá cenu se ani kolikrát bavit. Sám to vidím kolikrát u sebe když si neví rady a chtěji zachránit něco co buď neumí nebo co zadrbali svou nešikovností.
sobota, 8. února 2014
 
Michal
Michal No, toho bude bohužel asi více, protože zemědělci dostanou letos pokud si tedy požádají z toho evropského fondu pro zemědělství dotaci na vybudování vlastního servisního zázemí, aby si mohli opravy na strojích tedy včetně pneuservisu dělat sami. Nevím, jestli je to loby ze strany zemědělců, nebo to fakt vymyslel nějaký dementní úředník v EU z vlastní iniciativy.
sobota, 8. února 2014
 
Tire
Tire Přidám jednu malou poznámku jak je pokřivený trh. Letos příjdu zhruba o 20% tržeb z agro pneu a práce na zemědělských pneu. Jelikož jeden nejmenovaný agroholding v mém okolí dostal na podzim dotaci ve výši 6mil Kč na vybudování vlastního pneuservisu.
sobota, 8. února 2014
 
BF
BF Přátelé gum přeji hezký večer. Po pozitivní zprávě že prodeje osobních vozidel v lednu trhaly 10leté rekordy a vzrostly o 13% se zdá že je vše na dobré cestě. Skutečnost je však že 68% jsou firmy které si to auto koupilo. Další plusy? Leden např. na mém servise +-20% za práci oproti minulému i předešlému roku. Někteří kolegové hlásí taky lepší leden než předešlý. Pozor také však na přehnaný optimismus. Počasí prodeji aut přeje, gumy moc nejdou, servis však pořád něco dělá a zachraňuje situaci. A teď trochu i toho špatného abych nebyl zas tak pozitivní. Nezaměstnanost v lednu stoupla podle odhadů analytiků na zhruba 8,6 % z prosincových 8,2 % což znamená historický rekord. Jsem zvědav na přesné číslo, ale jisté je že více jak 600tisíc práceschopných lidí je bez práce. Obchody zejou začátkem února pořádnou prázdnotou. Lidé nic moc nekupují a mnozí nájemnici v obchodech prosí majitelé o snížení nájmu, nebo i úplně končí. Takže na jednu stranu to jde na druhou to pořádně dře. Kde se to převáží v blízké budoucnosti? Mějme se na velkém pozoru, nevěřme opájecímu se snu že je to na dobré cestě, není přátelé, není.
středa, 5. února 2014
 
Hrouda
Hrouda Bořku co dodat. Mám skromnou ženu a skromné děti . Budu čekat na duhu až se to srovná a pak.........nožná..... :D:D
středa, 5. února 2014
 
Shambo
Shambo Řečeno slovy profesora Zelí z povídky Šimka a Grossmana: Nechci slevu zadarmo!!
středa, 5. února 2014
 
Michal
Michal to už dělali i loni
středa, 5. února 2014
 
Shambo
Shambo Čendo, Bridgestone rozdávají byty???? Okamžitě žádám o dealerství!!! Hlavně, aby se to nerozkřiklo, kdoví, kolik jich mají volných!!!
středa, 5. února 2014
 
BF
BF Milý Hroudo, jak jsme to už probrali v prosinci tak je to jen začátek všeho marastu kolem nákladních pneu. Ten problém je velmi obšírný a bohužel zasáhne některé pneuservisy velkou měrou. Když už i někteří výrobci studených protektorů pomalu zvažují rušení svých servisů kvůli nedostatku práce právě na pneuservisech je jasným signálem že se tu něco nekalého děje a něco tady nehraje. Napřed je pro ně jednodušší porušit servisy a pak když to prostě nepůjde s výrobou tak se třeba odporoučí. Zůstanou monopoly a ty nebudou asi řešit nějak extra přezutí. Většina flotil autodopravců má dnes, nebo si staví svůj pneuservis. Malých dopravců je už pomálo a bude jich ještě míň. Každý si poradí už nějak s přezutím ale pneu budou potřebovat pořád ať už nové nebo protektory. Nákladní pneuservisy nemají a nebudou mít na růžich ustláno již asi nikdy. Je to velká škoda.
úterý, 4. února 2014
 
Shambo
Shambo Hroudo - bouře, svrab a holomráz přejdou, naše ruce a hlavy jsou naší zbraní i štítem!
úterý, 4. února 2014
 
Hrouda
Hrouda „Na českém trhu se předhánějí koncerny v tom, kdo více zdraží své nákladní pneumatiky.“ To je dost bolestivé, ale ještě horší je že závodí kdo to kam prodá rychleji . (ovšem rovnou na auto a napřímo nebo co nejkratší cestou.) Pneumatika přes servis to je zdržování. A brzy už bude historií montáž nákladních pneu v pneuservisech. Pokud se kouknu na ceny strojů pro montáž pneu je to až zarážející kam se ceny propadly. A pokud nestačí drobáky na mašinu tak postačí montpáka. Zemědělská družstva šetří ,dopravci šetří a co dál . Dnes mě přivezly pneu pouze k nahuštění prý nemají tlakové dělo tak jim to nejde. NO JÁ HO MÁM ALE NENAFOUKÁM já přece netuším co jste stou pneu prováděl pane leda že jí sezuju a zkontroluju . sám jste nazul sám si nafoukněte :D |Přeji vám krásný večer.
úterý, 4. února 2014
 
BF
BF A pořád je něco nového --- Technologie pro vzájemnou komunikaci automobilů možná začne být ve Spojených státech u nových vozů povinná od roku 2017. Takzvaná "mluvící auta" mají výrazně snížit počet nehod na amerických silnicích a zmírnit dopravní zácpy. Sdělili to v pondělí činitelé amerického ministerstva dopravy. "Až se tyto technologie všeobecně zavedou, může to znamenat revoluci v bezpečnosti silniční dopravy," řekl podle agentury Reuters ředitel Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) David Friedman. Kroky k povinnému zavedení technologie, která se kdysi považovala za sci-fi, zahájí úřad v nejbližší době. Technologie zvaná V2V umožňuje automobilům na silnicích vyměňovat si základní údaje o rychlosti, směru a aktuální poloze desetkrát za sekundu. NHTSA odhaduje, že tato výměna informací může zabránit nebo snížit náklady 80 % srážek, které nekončí zraněním či smrtí řidiče. Vyměňovaná data se nemají týkat osobních údajů řidiče ani vozu. Automobily budou moci tato zařízeními identifikovat jen v případech, kdy to bude nezbytné k řešení nebezpečné dopravní situace, ujistil úřad. NHTSA nyní dokončuje analýzu dat shromážděných během ročního pilotního programu testování V2V v Ann Arbor u Detroitu. V rámci něj výzkumníci vybavili testovanými bezdrátovými zařízeními zhruba 3 000 osobních a nákladních vozů a autobusů.
úterý, 4. února 2014
 
Michal
Michal Shambo krásný článek, fakt jeden z nejlepších, co jsem od Tebe četl!
pondělí, 3. února 2014
 
Shambo
Shambo Přátelé pryže, je právě čas se porozhlédnout po mezinárodních luzích a hájích. Pochopitelně – s vůní kaučuku. Věřím, že v předvečer zimních olympijských her, které se konají v subtropickém Soči, jste příznivě nakloněni i úspěchům jiným, než jsou naše vlastní. Jak se zdá, loňský rok byl pro gumařské giganty neuvěřitelně ziskový. Už i Hankook oznámil své rekordní výsledky za rok 2013. Přátelé, blednu závistí. Tržby 6,4 miliardy dolarů, zisk 900 milionů. Houževnatí Korejci dosáhli například ve stagnující Evropě ročního nárůstu v UHP pneumatikách o neuvěřitelných 13% . Kdo by to byl před deseti lety řekl, že Hankook postaví Evropany do pozoru právě v UHP segmentu… No přejme jim to. Na českém trhu se předhánějí koncerny v tom, kdo více zdraží své nákladní pneumatiky. I zde nás čekají v jarní sezoně rekordy, olympijská myšlenka ,, výš – dál – dráž,, podle mého skromného odhadu skončí nárazem do zdi. Pokud už teď výrobci nekalkulují s nedostatkem pneumatik na trhu, nebudeme se asi vůbec nudit. Koneckonců – ceny přírodního kaučuku se od roku 2011 z tehdy mimořádně vysokých cen snížily už o 64%, takže o tradičním socialistickém zvýšení cen vstupů a problémy v dodavatelsko-odběratelských vztazích tady asi nejde. Jen pro kontrolu – cena na thajský přírodní kaučuk je 1,9 dolaru za kilo. Pokud se proškolení obchodní zástupci budou během svých cenových exkursů v debatě s vámi ohánět opětovným zdražením surovin, smějte se důstojně, pomalu a ceďte to mezi zuby. Mezinárodní centrum pro internetový výzkum trhu YouGov zveřejnil výsledky každoročního průzkumu na téma ,, Značka s největší důvěrou spotřebitele v Německu,,. Vyhrál opět a opět jako vždy Michelin, druhý Conti, třetí Goodyear. Co dodat. Kde je talent k pořadovým cvičením, tam zase chybí někdy troška fantazie. Ale i tak – vítězům gratulujeme. A na závěr se vraťme do země , která je sice známa nevyzpytatelnou kvalitou své dopravní sítě a třeskutostí mrazů, ale zákon o povinném užití zimních pneumatik v zimě a zákazu pneumatik s hřeby v létě zatím ne a ne přijmout. Ruská vláda se snaží prosadit v parlamentu zákon o povinném užití zimních nákladních pneumatik v zimě. Pokud se to podaří, budou mít čeští dopravci na ruských dopravních tepnách zaděláno od září na další problém. A výroba a prodej zimních nákladních pneumatik pro ruský trh naopak zvedne výrobcům prodeje a zisky. Přejme jim to také. Třeba nám pak dodatečně sníží ceny v české kotlině. A pokud se něco málo z mých prognóz nesplní, nic si z toho nedělejte. Jsem jenom obyčejný pozorovatel. Gumám zdar, přátelé.
pondělí, 3. února 2014
 
BF
BF Dobré nedělní ráno přátelé gum. V první řadě bych chtěl poděkovat pneuservisákovi Martinovi z Olomouce který mne včera navštívil. Probrali jsme toho docela dost a mělo to zdravý náboj. Začal nám jak napsal Shambo pitomý pneuservisní měsíc a tak se budeme snažit ho nějak přejít. Máš pravdu Shambo protože poslední týden mi přišlo několik poptávek po výkupu nákladních koster. Tady to vidím na bitvu koster a uvidíme jak se to vše vyvrbí. V pátek mi tu roztál poslední zbytek sněhu a jako by utlo. Přes týden každý den u pneu nebylo nouze o větší množství defektů, výměn proražených pneu na jednu nápravu, ale také šel i prodej pneu jako takový. V pátek ještě něco ale v sobotu už po gumě neštěkl ani pes. Je to prostě tak jak jsem psal před nedávnem. Zasněží a další co už mají problém příjdou, nesněží jezdí pak třeba s 2-3mm a je jim to jedno. Pokud nebude snih minimálně 2 týdny vkuse tak to nprostě nepřezují. A protože je už zase ten neradostný únor tak to bude asi už jen ve hvězdách aby se ještě zadařilo. Peněz je mezi lidmi málo, chuť přezouvat na zimní není skoro žádná a tak se nedá nic dělat musíme to vydržet a hledat jiné alternativy práce. Je to už tak a nelze to prostě do budoucna bezmezně přehlížet. Servisů, pneuservisů, autosalonu, různých dilen a dílniček je obrovská spousta a i když je vozidel pořád víc a víc nemění to nic na tom že práce je méně a prodej a servis pneu není to co bývavalo a už také bohužel nikdy nebude. Jaro se pomalu blíží, ceníky už máme téměř všichni na stolech a snad nám jarní sezona vykouzlí úsměv na tváři. Jaká bude, je ještě pouze a jen ve hvězdách.
neděle, 2. února 2014
 
Shambo
Shambo Přátelé pryže, přeji všem pevné nervy a hodně sil pro překonání pro mne osobně nejpitomnějšího měsíce gumařova roku - února. V posledních dnech jsem se setkal s řadou kolegů v oboru, kteří si kladou desítky otázek, jak a kudy dál. Jedna z velkých neznámých je spojena s budoucností českých a slovenských protektoroven. Tuzemští výrobci jsou nejen sžíráni vzájemným konkurenčním bojem, ale přidávají se i vlivy vnější. Protektorace dávala dlouhodobě výrobcům nejvyšší míru zhodnocení svého produktu v rámci oboru, na druhou stranu dávala ekonomickou alternativu dopravci při zhodnocení buď vlastních koster, nebo kupovaných protektorů. V odvětví, kde se vše podstatné - od materiálů, koster až po technologie - importuje, změna kursu koruny k euru způsobila zdražení nákladů. Navýšení ceny v listopadu 2013 o nějakých 120-150 Kč za kus zvedlo tlak odběratelům, ale výrobcům zásadně pomůže. Co je horší - při stále klesající ceně na čínské nákladní pneumatiky ( a to bez ohledu na dražší dolar ) se při hledání levné alternativy může zájem trhu přesunout stále více ve prospěch značek Žlutá řeka, Rudá záře nebo Velká stěna. O nedostatku kvalitních koster se sice mluví u táborových ohňů tak od sezony 2004- 2005, ale nikdy nebyly kostry v poptávaných rozměrech tak drahé a nedostupné, jako v současnosti. Jak už jsem psal 8. prosince 2013 na tomto webu, další dlouhodobou chuťovkou je znatelná změna v chování evropských koncernů ve vztahu k protektoraci. Dříve spíše nedoceněný segment trhu a nechtěná popelka a prašivka se díky milionovým výrobním číslům stane bitevním polem koncernů proti nezávislým protektorářům, tak i koncernům mezi sebou. Hodně lze pochopit a vyčíst z chování a sebepropagace Continentalu. Poté, co program ContiLife Cycle doputoval z obou Amerik do evropské kotliny, začaly se dít věci. Hannoverská výrobní buňka s kapacitou 150 000 kusů teplých a 30 000 kusů studených protektorů je nejen velkovýrobnou, ale také svéráznou masovou laboratoří. Němečtí inženýři ( jak typické ) mají totiž ambice výrazně odlišně, než je dosavadní pojetí protektoru jako pouhé náhrady. V blízké perspektivě by se totiž užitné vlastnosti sériově vyráběných protektorů v programu ContiLife Cycle měly vyrovnat parametrům nových pneumatik. I příklon k teplé protektoraci s použitím prakticky totožných termopresů jak pro protektorovací provoz, tak i pro standardní výrobu nových pneumatik, hodně napovídá. Doktrína standardizace např. valivého odporu a cíl vyprodukovat novou pneu i recyklovaný karkas se stejnými parametry dává koncernům netušené možnosti v konkurenčním boji se současnými malými protektorovnami o velký trh. Je libo donutit zatím nezávislé protektorovny ke štítkování svých produktů? Snaha tady je, a jak je vidět - už se na horizontu objevu i smysl tohoto manévru. Troufnu si popustit uzdu fantazii - v roce 2018 se podle dlouhodobého plánu otevřou nové kapacity pro výrobu nákladních pneu v Otrokovicích. Jaká bude struktura nabízeného sortimentu? Jaký bude zájem tříštit výrobní kapacity a energii včetně vývoje na prémiovou značku C spolu s lokálními značkami např. BA nebo MA nebo UN či SEM? A nebylo by efektivnější soustředit se výsadně na značku C a ekonomické varianty nahradit z větší části výrobou vlastních protektorů? Potřebuje zájmová oblast např. zemí třetího světa novou pneumatiku nebo lze komerčně využít protektor s rovnocennými parametry? Může to být marketingová varianta pro souboj se Žlutovu řekou a Severním větrem? Vždyť už dnes se garance kvality týká nejen nových pneumatik, ale i produktové řady Conti Re. Přeji všem klidnou neděli, přátelé. Jsem jen prostý pozorovatel. Nic víc. Gumám zdar.
sobota, 1. února 2014
 
Michal
Michal No nemáš vůbec za co Čendo:-) Já pirellky dělal ještě do předloňska hodně a jestli jsou to SnowControl 2 nebo 3, nebo ještě i Snowsporty, tak ty byly v pohodě. Někdy to u těch aut taky udělá vyvážení kola, pokud je rozhozené, ale na pilku je málokterá citlivá. Třeba velmi citlivá na vyvážení je Michelin Primacy HP, tu jsem měl na octavce a tu jsem musel dovažovat 2-3 za sezonu, protože jakmile tam vzniknul nevývažek 5g, tak se lehce zubatila a začal vibrovat volant, protože měla velmi jemnou a citlivou konstrukci a u ní jsem se s tím setkal u různých aut, ale nedám na ní dopustit. Ale Pirellka tak citlivá není, takže na 95% je to jasný auto. Tak jim to zkus nějak vysvětlit a kdyžtak schválně dej vědět, co to bylo za roky výroby. :-)
sobota, 1. února 2014
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz