Shambo Dobré ráno, přátelé pryže. Po bolehlavu s manipulátory z ADAC jedna příjemná zpráva. V lednu mírně ožil evropský trh s osobními vozy. Evropa - leden 2014 proti minulému roku +5,8%. Naše milovaná vlast +13%. Škoda v rámci všech výrob +10%. Furt lepší než nic. Gumám zdar!
úterý, 18. února 2014
BF Míšo, už jasně vidím Francouze jak se zase supí na Němce, beztak zablokují prodej vozu z Německa že neposlouchají Brusel. Tak jak to je s Mercedesem a slavnou náplní do klimatizace kterou němečtí bratři odmítli do svého typu dávat a Francouzi mají velké deprese. A Schrader bude určitě tlačit na EU jako blázen. Bude ještě hodně veselo. Japonci u nás už teď dávají při prodeji aut automaticky čidla. Bude to chaos a stejně to na servisech bude muset být řešeno diagnosticky protože každý si bude dělat co chce a kvalitní servis to bude muset vždy obsloužit ať tam, bude čidlo nebo ne. Ať to bude Kia, Honda, či Porsche.
Michal Ad to TPMS. Mám kamaráda, co dělá na vývoji ve škodovce. Tak jsem se ho ptal, jak se připravují na to povinné TPMS a mě se prostě nechtělo věřit, že i Fabie 1,2 HTP v základní výbavě bude mít uvnitř kol ventily....tak mě vyvedl z omylu, že nebude. VW připravuje na montáž do svých modelů nové typy čidel na systémy přes ABS/ESP, konkrétní vyloženě nebyl, ale nové čidlo a řídící jednotka už bude schopna rozpoznat uniklý tlak v %, jak požaduje EU, bude měřit teplotu kola a to vše se bude zobrazovat v maxi dotu. Páč VW nechce montovat do kol ventily TPMS, kvůli vysoké poruchovosti a křehkosti ventilu, což se jim nedivím. Pozitivní je, že to bude už v nové Fabii, Polu. Nepozitivní, že ve stávajích modelech, které už sjíždí z linky, to až do KT 21/2015 budou řešit opravdu přes TPMS, než začnou do současných octavii III, Golfů, atd. montovat nové řídící jednotky. Takže pár nešťastníků, kteří si ty auta od listopadu 2014 do cca té poloviny 2015 koupí, to odsere a budou se muset vztekat s ventily v kolech. Audi už zažádalo o vyjímku, že bude kontrola řešena přes čidla světlé výšky a novou generací čidel na ABS a dokládají to zkouškami, kde byl únik tlaku zjištěn s vyšší rychlostí a přesností než TPMS asi o 6,3%. Mercedes díky měchům a vyrovnávacím čidlům je prý v závěsu a chce to dotáhnout až k 10% nad limit požadovaný legislativou. A já osobně jsem velmi zvědavý na BMW, které prý také požádá o vyjímku v důsledku používání Run flatových pneumatik. Sice moc nechápu, jak to s tím vyloženě souvisí, protože jsem viděl už BMW s ventily i run flaty. Bude to asi tedy hodně velká divočina a každý měsíc přinese něco nového. zůstaňme bdělí...Faktem je, že nadšení autorizovaných prodejců aut asi rychle opadne. Před týdnem a něco si jedna firma koupila nové mondeo. No a tím, že bylo v plné výbavě, tak i s ventily. Jelikož má celou firmu na kompletních dvou sadách, tak jsem mu pochopitelně nabídnul kompletní zimní sadu. Když jsem mu ale řekl, že musí koupit i ventily za dalších 7500 Kč, tak se vytočil, řekl, že teď to na těch pár týdnů kompletně přezujeme a pak pojede do Fordu, ať mu to odpojí, že odmítá platit za ventily pomalu stejně jak za disky. A upřímně řečeno, já se mu vůbec nedivím, tak dám vědět, jak dopadnul. Příští týden tam jede.
pondělí, 17. února 2014
pepazdepa Joo pánové letos to bude boj o přežití a myslete si kdo chcete co chcete.Předobjednávky nejsou takové jak se očekávalo a ani nebudou.Velká spousta servisů,kteří si nechali za práci slušně zaplatit už taky koketuje se slevomaty a jiným paznechtem.Není to jen o tom,že je třeba dělat i autoservisní činnost.Dílny se serou do pneumatik,pneumatikáři do autoservisu.Výhradní obcházejí velkoobchody na kterých vyrostli.Toto nedopadne dobře.To slavné TMPS či jak se ta p...ovina jmenuje také nic nepřinese.XY dodavatelů dílů,to bude rozdávat za obraty .A pneuservis bude muset vyšpulit alespoň 50 papírků,pokud bude chtít něco dělat.A vo tom to je.
pondělí, 17. února 2014
Shambo Bořku, jsem jenom pozorovatel. A letos cirkus bude.
Shambo Pryži zdar, přátelé. Toto povídání bude o klaunech. Ale o tom později. Zimní sezona bez sněhu v poklidu končí, je čas se připravit na sezonu jarní. Jen doufám, že letos bude bez závějí a omrzlin. Jaká je situace na našem trhu ( bazaru ) s nákladními pneumatikami? Dejme si drobné opakování z historie. Po výtečné sezoně 2011, díky níž jsem prodal to, co jsem nakoupil a zašel jsem si s kolegy po dlouhé době párkrát do restaurace na vepřové koleno, jsme se vrátili v roce 2012 do obchodní reality. Celoevropský pokles byl na úrovni 19% z celkového objemu prodeje 2011 na trhu nových pneumatik způsobil jak propad dvou milionů kusů nákladních plášťů ( bez dovozu z východu), tak i to, že koleno ten rok nebylo. Nosili jsme si do práce jablíčka, domácí sádlo a škvarky. Taky dobré. Rok 2013 – Karel Gott obhajuje Slavíka a prodej nákladních pneu v Evropě se dýchavičně mikroskopicky zlepšuje o celých 8%. Prodalo se bratru něco málo přes 8 milionů kusů made in Europa a asi 4 miliony kusů z dovozu. Nebudeme asi naznačovat, odkud že ten dovoz hlavně byl. Ovšem pozor – stále nejsme ani na dohled báječného roku 2011 a vidiny žebírek na grilu. Jak si vede v prodejích naše milovaná vlast? Český trh není v rámci Evropy až tak bezvýznamný, jak by se mohlo zdát. Objemově jsme někde těsně za první desítkou – na úrovni Rakouska nebo Švédska. Dovolím si odhadnout díky kombinaci různých statistik a údajů, že je kusový objem českého trhu na úrovni okolo 300 tisíc kusů, z čehož 2/3 budu z produkce členů Europoolu a další třetinu si podělili svorně dodavatelé z Číny, Ruska, Koreje a Japonska. Pokud někdo má přesnější údaje – sem s nimi! Pro vaši představu – budeme li vycházet ze zjednodušených propočtů, tak trh Polska může být na úrovni trojnásobku českého trhu, Slovensko bude na naší třetině, Maďarsko na polovině a koncerny milovaná Transylvánie bude v prodejích o třetinku vyšší než česká kotlina. Co si na nás výrobci letos připravili? Tak to už je krvavější historka. Pánové, heslem sezóny je doktrína ,, dvou skoků přes propast ,, - tedy dosažení nízkého valivého odporu a maximálního nájezdu. Dávám tomu dva roky, a budeme energetické štítky odlepovat i z protektorů. Inovace v prvé fázi nikdy záměrně nevede ke snížení ceny, takže se smiřme s několika skutečnostmi. Nové řady koncernových produktů – říkejme jim pro zjednodušení třeba Spořílek, Šetřílek, Přespolák nebo Vytrvalec – se cenově výrazně vzdalují svým předchůdcům. Realitu užitných vlastností budeme muset my prodejci zákazníkům na naše náklady teprve dokázat. Což se stane nejdříve za dva tři roky. Co z toho budeme mít? Rozevírání nůžek mezi možnou cenou prodeje zákazníkovi a cenou nákupu včetně bonusů se svírají. A také se minimalizuje prostor k přeprodeji – koncerny zcela vědomě vytlačují obchodníka ( partnera, dealera, šmudlu s tabulkou ,, milovaný distributor,, atd. ) z obchodního prostoru. Můj odhad? Prémiové značky se budou letos prodávat s obchodní přirážkou 2-3-4% max z ceníkové ceny komukoliv a kamkoliv s vidinou získat retrobonus ve výši 1 -1,5 -2% z hodnoty faktury. V korunovém ekvivalentu se bavíme o hodnotě 700- 800- 900 Kč z dodaného kusu bez odpočtu jakýchkoliv nákladů. Kdo to dnes má, že? Trh prodejců se velmi rychle mění na trh výrobců - minimálně v prémiových a top značkách. Osobně si myslím, že pro distributory ( partnery, známá jména na trhu i no name… atd. ) to není ekonomicky udržitelné bez dalších výnosů z prodeje a/ ekonom brandu b/ protektoru ( nejlépe vlastní výroby ) c/ dalšího nového brandu ( nejlépe import a distribuce ve vlastní režii s dílčí exkluzivitou ) d/ a toto vše možná dá ,, hráčům na trhu ,, šanci dotovat provoz vlastního servisu ( servisů, mobilních servisů, montážních pák… atd. ), 5/ pokud však ani toto nepomůže – sáhnu po čínské značce – dnes Agate, zítre Rosemary, pozítří Yellow Victory. Předpokládám , že dojde k následujícímu paradoxu. V boji koncernů za vyšší cenu a vyšší výkon a vyšší úspory a… blabla se minimálně do určitého okamžiku podpoří prodej absolutního šuntu. A pokud budou koncerny preferovat své hýčkané a technologicky náročné nové produktové řady, moc chuti do výroby , podpory a nedejbože vývoje solidního ekonom brandu už mít nebudou. Jistou šancí pro prodejce může být možný nedostek plášťů střední třídy v této sezoně v kombinaci s tlakem vlády naší i spřátelených zemí na výběr daní. Akce typu no name, best prices, no VAT jsou smrtící. Ovšem jsou to faktory, které prodejce neovlivní. Dál už se nedá dělat nic. Kromě škrtů ve vlastním rozpočtu, které sice korunu ušetří, ale na kreativitě nikomu nepřidají. Absolutně bez ironie jako příklad možného vývoje uvedu Originál cirkus Berousek. Jeho model podnikání bude více a více platit i v naší gumařině. Takže : mám jméno - Berousek - a k tomu originál – čili jistou exkluzivitu a tradici. Maringotky a šapitó brouzdají křížem krážem od jara do podzimu, dálničním poplatkům se vyhýbám. Máme medvědy a slonici a věrnou hrstku zaměstnanců – to je základní kapitál, děti s rodiči už na nás přijdou. Ředitel cirkusu je zároveň manažerem, drezérem, žonglérem a artistou a drží kasu. Klauni uklízí zvěřinec. Šapitó bourají a staví všichni včetně akrobatky na hrazdě. Štace v Čechách a na Slovensku – dále už maringotka nedojede. Ale děti se smějí, pan ředitel snad udrží ansámbl, slonice bude nakrmena a jedeme na další štace. Ještě jednou – hluboce si vážím cirkusových umělců a jsem přesvědčen, že k nim ve svém oboru už částečně patřím. Gumám zdar, přátelé.
Shambo Já a běh .... :) Je to velmi zvláštní začátek sezony s otevřeným koncem. Nechám si to vše proběhnout hlavou a předložím vám několik postřehů k zamyšlení. Nebo rozcupování. V tomto prostoru jde mně osobně o možnost zveřejnit názor a konfrontovat jej s vaším. Nic víc. Nic míň. Okysličit se. Tímto zdravím i Ferdu, skeč Choď do ..iči vysoce zvedl náladu. Holt, ne každý den je nálada na Shakespeare a soudobý balet. Děkuji :)
pátek, 14. února 2014
BF Co se ti stalo? Máš honěnou? Neběhéj tolik ať si něco prosím tě neuženeš.
pátek, 14. února 2014
Shambo Bořku a spol, zdravím vás, do neděle bude. Zatím jen lapám po dechu.
pátek, 14. února 2014
BF Shambo, kdy bude ta slibovaná drobná cenová úvaha na téma nákladní pláště - jaro 2014? Docela se už těším.
Anonym Zdar bando!Po návratu z teplých krajin se musím aklimatizovat v klidu na dílně protože jak se dívám na ten humus co tu kolem všude je tak je mi na blití.Škoda se rozepisovat.Ještě že ta robota je a nudou netrpím narozdíl od mnoha ostatních.Žaludi jako je ten mrkáček z reklamy co má supr sklad z nejl.. nebo pomatený taxiteplouš a další hotentoti jsou v budoucnosti už jistí jen jako na odpis jako i některé servisy které měli velké oči a jen obří hubu co dokážou a udělají.Ho... udělali a nic už ani nezrobí protože jsou v totál prdeli.Jinak nám Sobotka natlačí kasy a loterii od 2016 tak se pobavíme.Euro slibují že vystřelí na 28,žrádlo je drahé jako prase,lidi nemají robotu a ty paka nám tu budou prudit chujoviny!Už jsem to tu dal jednou,ale připomenout to je potřeba znovu.Zdar. http://www.youtube.com/watch?v=rpHKJVBko10
čtvrtek, 13. února 2014
Radek No jestli chtěl P. někomu natrhnout řiť tak se mu to povedlo, alespoň u Michelinu, Cont, Nokianu atd. :-)
čtvrtek, 13. února 2014
Michal Kluci jen k tomu, jak psal Hrouda. Ono dobrý příklad je právě náš taxikář pan P. Na něm je krásná ukázka toho, jak se to dělat nemá. Je tomu dva roky co v pneurevue byl článek s panem P., kde se honosil, jak jde do michelinu s milioanama v peněžence a nakupuje gumy jak v sámošce. Všude vykřikoval, jak všem natrhne řiť a ještě nám všem tady v ČR ukáže jak se prodávají gumy. A jaký je výsledek, neuplynuli ani dva roky a je konec. Prostě to neustál a pak už to jde rychle, protože prostě ziskovost 0 a tím nejsou rezervy, ať už na mimo sezonu, na průsery, nebo na to co zbyde a pak to jde lehce dolů. Je jasné, že se spousta lidí bojí si nechat zaplatit za práci. Ostatně kdo jste koukal na Ano, šéfe, byť je to z jiného soudku, tak tam to krásně teď bylo. Krásná hospoda, chlap dříč a ceny nižší jak tady u nás v Praze v jídelně na stojáka. A k čemu je teď panu P., že naskladnil 1000 ks Alpin A4...k ničemu....
čtvrtek, 13. února 2014
BF Poo hodně lidí nasr...? Ano máš 100% pravdu, ale vždy jsem se bil a budu bít za poctivé lidi v oboru a nikdy jsem si nenechal a nenechám nakakat na hlavu. Dělám to pro všechny slušné dříče v oboru. Ať je to pneuservisák či slušný prodejce. Nemám rád podrazy, špínu a faleš která nás obklopuje. Bojujme společně proti lumpům pak zvítězíme.