Radek Já bych se podobnými lidmi zase tolik nevzrušoval. Vzpomeň si co psal pešíček před rokem za moudra.
středa, 26. února 2014
Michal Přátelé, tak já nevím jestli se mám těšit na nové číslo pneurevue a to prosím ať si redakce nebere nějak osobně, vůbec nic proti ní. Ale přečetl jsem si jen úryvek článků rozhovoru s panem Grillem a teď jen cituji z poslední otázky: "Myslím si, že nejdůležitější je zvládat marketing a prodej obecně, než být odborníkem na internet nebo znalec konkrétního zboží." a druhá perla: ". Myslím si, že obecné povědomí o pneumatikách narostlo i díky nám. Pneumatiky jsou dnes více středem pozornosti, lidé se o ně více zajímají a těží z toho všichni." Přátelé, nezlobte se, možná jsem zbytečně útlocitný a slabší povahy, ale já bych se na místě redaktora pozvracel. Řekněte mi, kam se poděla nějaká zopodvědnost, úcta k zákazníkovi, kteří jsou mnohdy neuvěřitelně neznalí, nevědí o autech vůbec nic, natož o gumách. Tam přece musí být obrovsky vysoká dávka profesionality, dokonalé znalosti konkrétních pneumatik, značek dezénů, prostě všehno. Pneumatiky přece nejsou myši od počítače, kávovary, nebo plazmová televize. Ta pneumatika zajišťuje, že se to auto udrží na silnici i při 250 km rychlosti, že i ona rozhoduje o životě a smrti při krizových situacích, jestli podrží to auto, které při smyku letí do protisměru, kde jede třeba kamion a díky které se může zmírnit následky takové kolize, či ji dokonce předejít. Ta pneumatika hraje 50% roli v tom, když vám před auto vlítne dítě na kole a vy dupnete na brzdy. Pneumatiku přece nelze brát jako pouhý prodejní artikl. Já vím, že takhle k tomu přistupuje neuvěřitelná spousta lidí a i servisů, ale to je přece strašně špatně. A co je horší, že tady pan Grill, to vidí jako pozitivum svého podnikání. Vždyť marketing je v našem oboru a já se to nebojím použít, kde máme zodpovědnost za lidské životy, odsunut až na druhou polovinu žebříčku hodnot. Já chápu, že svět a společnost je pokřivená a on je v tom světě jedna pouhá vlnka, která je tím proudem unášena a snaží se z toho něco vytřískat. A je jasné, že všichni tuhle práci neděláme z lásky k pneumatikám, ale proto, aby nás živila, ale tohle nelze stavět tak jednostraně a zisku podřizovat všechno. Já si nedovedu představit, že mi přijede mamina s miminem, jde si pro nové pneumatiky a já bych ji na to auto namontoval pneumatiky Goodride, nebo Nankang, či jiné pneumatika čínské provenience. Já si prostě večer chci lehnout a v klidu usnout s tím, že jsem dneska pustil z heveru auto, které je obuté na kvalitních a dobrých pneumatikách. Každý z Vás ví, jak velká míra zodpovědnosti je byť taková "banalita" jako správně utáhnout kola a to je na celé té práci to nejsnadnější. A jen co vím, tak tady u nás v Praze byly na podzim 3 případy blbě utažených kol, kde po vyjetí ze servisu došlo k uvolnění a nehodě. A můžu Vám říct, že kolem jednoho případu jsem i jel. Fungl nová octavie evidentně na čerstvě přezutých kolech v příkopě bez obou předních kol. Víte, co to je pro ten servis za průser, když se tohle stane? Byl pan Grill někdy vůbec na dílně? obouval někdy ty auta? Viděl tu zodpovědnost? A on ještě napíše, že bysme mu vlastně všichni měli být vděční za to, že díky nim narostlo povědomí o pneumatikách? Já Vám řeknu co narostlo, že se tady prohání auta na čínských pneumatikách, které zde ve velkém začal prodávat hlavně on a pak páni Karasové. Jistě, byznis je to tvrdý a neprodával by on, prodával by někdo jiný. A že jsou lidé ještě více dezorientovaní, protože v reklamě před večerními zprávami vidí reklamu nejlevnějších pneu, kde se lidé od ženského hlásku dozví, že jsou dovozci pneumatik Nankang....Nezlobte se na mě, ale dávka pokory, sebereflexe a hlavně nižší dávka namyšlenosti a nadřazenosti by panu Grillovi teda rozhodně prospěla, protože mě z jeho rozhovoru vychází, že Baťa byl proti němu pouhý břídil.. Není umění prodávat statisíce gum, ale umění je, aby jeho podnikání mělo nějaký smysl a na konci si mohl říct, ano dělal jsem to dobře.....on tomu oboru rozhodně nic nedal a nedává.
středa, 26. února 2014
Shambo Přátelé pryže, léto je tady, takže dnes to bude o širých lánech žlutých pampeliškových polí. Pokud bych měl parafrázovat Lennona - Dandelion fields forever. Určitě vám neuniklo, že 1. února tohoto roku odstartovala Evropská unie svůj nový strategický program - DRIVE4EU. O co jde v tomto případě? Zjednodušeně řečeno - otcové unijníci vedeni snahou snížit nebo zcela se vymanit ze stoprocentní závislosti na dovozech přírodního kaučuku nalezli náhradní řešení. Kaučukové mléko, získávané zatím z Hevea Brasilienis se totiž snad dá v nejbližší budoucnosti nahradit výtažkem z kořene pampelišek. Jako vlastenci můžeme být hrdi na to, že pampeliškovou kampaň zaštiťuje mimo jiné Botanický ústav Akademie věd a Mitas, a.s. Věřím v bohulibost tohoto záměru a chci doufat, že se pampelišky nezačnou množit a plodit zcela zbytečně na našich polích tak, jako to bylo v případě náhražkové řepky olejky. A doufám, že na pampeliškové farmáře nebude doplácet tak, jako na solární barony. I když mezi námi - být v budoucnosti označen za pampeliškového barona nemusí být společensky až tak nejhorší... Pokud si chcete počíst v originále, máte možnost zde: http://cordis.europa.eu/projects/rcn/111487_en.html A pro pořádek - rozpočet na tuto akci je celých EUR 7 007 761. Pampeliškám zdar, přátelé.
Tire Ahoj co se týče osobního-letního-přezouvání zatím klídek... ale zemědělci už vyjeli do polí tak je práce celkem dost.
úterý, 25. února 2014
Michal no, včera byl dobrý paradox. Ve dvě přijel pán, že chce přezout na letní, že jezdí málo a nechce tam šmrdlat zimáky, tak každý svého štěstí strůjce.... a hodinu po něm nová octavie ze salonu, že chce zimní na ten měsíc. Ale to byla první vlaštovka a myslím, že zase na chvíli poslední. Dneska tu byly 3,5 stupně. A přezouvají se jen uložené sady, co zákazníci schválili nové gumy, atd.
úterý, 25. února 2014
pepazdepa Zdar hoši,už se u Vás přezouvá,nebo čeká na datum??Ke mě chodí s lístečky a cenama z internetu a jsou "vzdělaní",ale na myčku kol čumí jako tele do vrat...
úterý, 25. února 2014
Hrouda čendo jak psal Shambo co je to zač a doklad nebo bez . Podle mě bez dokladu 4500 kč nic moc jen možná že se dá brát jako + ta kostra ta je cená momentálně dost nedostatková na koncáka dobrý pro servis bez dokladu nezajímavé .
pondělí, 24. února 2014
Hrouda Zdar hoši . Tak sluníčko už třetí den září a začlo se přezouvat nikoho to moc netrápí že je ráno nasmrkáno. Ale odpolední teploty to některé blázny nutí přezout. škoda zimáků je to drahý tak to nebudeme ojíždět. :D celej den blázinec .
pondělí, 24. února 2014
Shambo Čendo a všichni zdar zdar, kdo to protektoroval? Bez daně? S doklady? Bridge - kostra ok, 315/80R22,5 - aktuálně spíše deficitní rozměr.
SJM Dobré ránko přátelé. Píše se 23.únor2014, sluníčko vylézá,venku po ránu 3°C, odpoledne to vidím na 15°C. Podle dlouhodobé předpovědi zima zkončila. Březen má být slunečný, teplý a beze srážek. Zemědělci vyjedou brzy do polí, aby stihli zasít, dokud je ještě nějaká vláha v zemi. Traktory na polích v březnu, zvedající mračna prachu, budou jasným signálem pro projíždějící řidiče, že hoblovat zimní gumy je poněkud trapné a houfně zamíří na přezutí. No a potom tu máme dojížděče. Ti vyčkají, až se objeví indikátory, mysleno dráty. Daleko větší překvapení než počasí nám může připravit Ukrajina. Původní optimismus prodejců pneumatik, který plynul z faktu, že pneumatiky se dobře uplatňují i jako palivo a kouřová clona, vystřídalo vystřízivění. Pokud budou přiškrceny kohouty s ropou a plynem, stanou se pneumatiky jaksi zbytečnými. O produkci Rosavy ani nemluvě. Vývoj na Ukrajině bude mnohem hůře předvídatelný, než i nevypočitatelné počasí. A Ukrajina, to ja sakra jiná rozbuška než Damašek. Přes Ukrajinu jde 2/3 plynu do EU. To ví všichni. Je docela možné, že letošní očekávaná hospodářská oživení v mnoha státech EU vezmou rychle za své. Takové Polsko to již pocítilo oslabením zlotého. Stane se to samé co u nás provedla ČNB, zdraží se vše z dovozu a potažmo všechno. Hezký den.
neděle, 23. února 2014
Shambo Ferdo zdar, není to tak zlé, dokud se tomu můžeš smát. I sobě. Pokud znáš Hlava XXII - a věřím, že ano - tak je tam geniální figura amerického důstojníka a kšeftmana Milo Minderbindera. Ten nejen že za německé peníze nechal bombardovat americkou perutí americké pozice, ale dokázal se ziskem prodat vajíčka z Kréty ( cena za kus 8 centů ) na Sardinii ( cena za kus 7 centů ). A tak daleko ještě nejsme, že. Pěkný den všem!
pátek, 21. února 2014
Anonym Zdar bando.Jamajko co jsi tak nervozní a ve stresu?Kuří se ti z uší a z dupy leze hemeroid?Déj si pauzu déj si kitekat.Zajeď si za slunkem ať se ti prohřeje mozek.To prý pomáhá.Ten nákladní prostor je tady nějak moc zahuštěný.Gum je tři prdele a ceny stojí za ho....Docela se i těším až tu lehnou některé protektorovny protože na malém písečku moc děcek taky není dobré.Pak se jen hádají o formičky a kyblíčky.Vyčistit,pročistit,zkrachovat,zavřet,zlikvidovat je potřeba některé šmejdy.Že padnou někdy i sem tam slušní je bohužel úděl a řehole kamarádi z války.Ztráty jsou totiž vždy povoleny.Jamajko hoď se do klidu,déj pohodu a nestresuj,budeš mít vředy.Ty to stéjně nezachráníš a nevyřešíš.Příště to tak obšírně nerozepisuj jako pohádku a flákni to natvrdo jak tě vydupkali ti šméjdi v kravatách.A neboj se Jamajko vítěz nějaký bude v budoucnu,zakopat se klidně můžou všichni,ale vylézt nakonec někdo musí.A komu ustřelí palici je pak už jedno.Zdar.
pátek, 21. února 2014
Poo Shambo krásně výstižné.... Jen to nebyla úplně ideální pohádka na dobrou noc.....
čtvrtek, 20. února 2014
BF Shambo, pěkně jsi to rozbalil. Já jsem chtěl být ještě slušný v této době a proto jen ta malá bojová situace. Samozřejmě co se týče nákladního sektoru pneu v současnosti je to slušně řečeno masakr cen, slev a podrazů. Nejhorší je že to nemá brzkého konce a jak píšeš je to zákopová válka a není tam vidina řešení ani jasného vítěze.
čtvrtek, 20. února 2014
Shambo Přátelé pryže, dnes to bude o zákopové válce, obchodní genialitě a kreativcích na štábu. Dnešní Bořkův post s půlvětou : ,, … Nákladní sektor prožívá zatím malé, ale přesto bojové situace … ,, mne totiž dostal do kolen, rozházel mi metabolismus a způsobil čoud z uší. Představme si tradiční krásnou značku nákladních šlupek. Pochopitelně až z ciziny. Štáb cenových kreativců v hlavním evropském ofisu si nad mapou české kotliny kazí oči, ničí puky na tesilu a nahřívá tablety . Jak bychom těm vykutáleným potomkům reka Bivoje a jasnozřivé kněžny Libuše tu obchodní rutinu a nudu zpestřili? Nejlépe nějakým nápadem, inovací a překopáním ceníčků, skontíček a bonusků. Ty jsou už mírně nemoderní, vždyť skonto pro ty nejúspěšnější borce na trhu se blíží skoro hodnotě 92% z koncového ceníku. Ještě rok, a budeme v záporných číslech, že. Po destíkách mítinků, brífinků a kólů za oceán i po Evropě je ceník i prodejní politika na novou sezonu ( měl by jim vydržet nejméně 2 až 3 olympiády ) připraven a rozeslán. Nadržení obchodní zástupci ani nedýchají, veřejnost je v očekávání. A pak to přijde – máme tady nový stimulační cenový uragán. Hlavní myšlenkou marketingového konceptu je tento mesidž dýlerům – s námi nezbohatnete, ale hladem vás umřít nenecháme. To ovšem neznají sebevražednou vynalézavost českých, slezských a moravských obchodníků. Ti si mesidž uchopí po svém a posilněni jogurty, tlačenkou a ručně balenými papirosami si cenově zainovují. Pokud je skonto od výrobce 40%, tak Ludva to na trh vybalí za 36%. Čtyři procenta marže jsou čtyři procenta marže, že. Ovšem Ludvu prokoukne jako vždy Jaryn a nasadí 37%. Bolí ho záda, v oboru je dlouho, za nulu to přece dělat nebude, ale prodat se musí. Největší lufty má Jaryn z Bohuša. Bohuš je dravec, nastavěl po republice servisů, jezdí bavorem po tatovi a sponzoruje obecní hasiče. Bohuš trh ohromí slevou na úrovni 38%. Miluje fernet a dává slevu, která se rovná obsahu alkoholu v černém švihákovi. Než Ludva zvýší slevu ze svých nejistých 36% na stupeň mírné horečky, republiku zaplavuje svým mejlovým spamem Mejla. Mejla je z Prahy, za totáče se párkát prošel kolem tuzexu, zná ty správné lidi v branži a ví jak na to. Vyšachovává Ludvu, Jaryna i Bohuša neuvěřitelnými 39%. V rezervě má tajnou dohodu s výrobcem, který mu slíbil bonus 0,45% z hodnoty faktury za všechny gumy odebrané v lednu a zaplacené v únoru. Mejla je v pohodě, konkurence úpí a objednávky rostou. Za měsíc dostal ze skladu už 27 kol. A má poptávku sice neznámého, ale jsitě solventního afrického bussinesmana z Konga. Ten by si rád objednal dalších 12 kusů na testy v buši. V tom přichází další spamová záplava z neznámé slovenské vesničky z okresu Podhorie. . Firmička Ujo s.r.o garantuje skonto 45% , příbalový leták v maďarštině a portugalštině a dopravu zdarma. Bohuš jezdí na bavorovi od servisu k servisu a nic. . Mejla se stěhuje z Prahy do Konga, testy v buši nedopadly dobře. Jaryna stále bolí záda. Ludva se snaží z výrobce vydolovat top secret creative bonus 0,36% z ceny gumy za přezdobení maringotky za servisem. Asi taky nic nebude. A jak tato malá bojová situace dopadla? Kreativci z ústředí po dvou měsích vypočítali, že na skladech jejich dýlerů je o polovinu více zboží, než bylo vyrobeno a dodáno na začátku sezony. Té nabídce z Podhoria se prakticky nedalo odolat. A tak se kreativci opět slétnou nad mapou české kotliny. Prémie za podíl na trhu jsou ohroženy, akcie na burze se chvějí a je na čase přehodnotit cenovou politiku. P.s. Všechna jména, situace a alegorie jsou smyšlená a nemají absolutně nic společného s naší realitou. Co ale reálné je: v tomto roce si v tichosti připomeneme sto let od začátku světové zákopové války. A toto je naše zákopová válka. Nemá řešení a nemá vítěze. Gumám zdar.
čtvrtek, 20. února 2014
BF Hezký den přátelé gum. Po včerejším saharském písku který nejenom na autech udělal neskutečný nepořádek se dostáváme do poslední fáze února který je letos hodně specifický. Sníh téměř nikde, teplo jako na jaře a pneuservisní dílny zejí prázdnotou. Prodeje zimních pneu stagnují a na skladech mnohých je stále přebytek gum který by raději mnozí servisáci ani neviděli. Nákladní sektor prožívá zatím malé ale přesto bojové situace a zemědělci to zatím vše jemně dolaďují. Sám Shambo tuto situaci popisuje jak skutečně je a co ještě bude a přijde. Kolegové mi volají že tohle špatné ještě nezažili a zdaleka nemají ani na potřebné nejnutnější náklady. Asi brzy vyrazím po několika servisech které mne oslovili o nějakou pomoc, radu, náhled situace. Už teď vím o pár myslím že slušných pneuservisech kteří budou mít co dělat aby vůbec tento problém nějak v brzké době vyřešili. Bohužel jsem ale také přesvědčen že někteří z nich zaniknou. Náznaky, příznaky a kroky které už teď dělají jsou tomu jasnou ukázkou. Někteří udělali chyby v minulosti které již téměř nejdou zvrátit, někteří se dopouštějí chyb teď kdy jsou na hraně a mnozí to bohužel nemají šanci absolutně ustát. No není to zatím vůbec hezké koukání, ale na druhou stranu trh není donekonečna nenasytný, trh není pořád nafukovací, trh je takový jaký je a vyčistit se to musí od sklepa až po půdu. To jsem psal již před dvěma lety. A že se to pořádně čistí v tomhle našem oboru tady v Čechách a na Moravě je více jak viditelné. Ať už na úrovni výhradních dodavatelů, přes internetové prodejce až po pneuservisy které před léty nepochopili myšlenku, směr a cíl v budoucnosti pneuservisní branže. Nejsme podle mne od doby kdy se to bude lámat a padat jak zralé hrušky za stromu. Letos vyhrají ti kteří měli z minulosti rezervu, ti kteří v minulých létech investovali do rozvoje svých servisů a především lidí v něm, ti kteří nemají velké dluhy, půjčky, leasingy apod. Ti kteří budou platit svým kvalitním dodavatelům včas a kteří pochopili že bojovat s větrnými mlýny se dá ale musí si uvědomit že zlaté časy jsou dávno pryč. Dobře už bylo, teď je důležité bojovat a přežít. Hezký den všem rozumným v oboru přeji. Bořek Filipec. http://www.pneucentrumprofi.cz/
čtvrtek, 20. února 2014
Shambo Pryži zdar, přátelé. Dnes to bude o Zemi vycházejícího slunce a cestě samuraje do karaoke baru. Gumařské firmy pokračují v defilé a raportech svých hospodářských úspěchů a proher. Sumitomo se sice rozkmotřilo s Goodyear, ale hlásí zisk za rok 2013 o celých 26,4% vyšší, než byl zisk roku předešlého. 439 milionů dolarů se bude jistě méně majetným akcionářům hodit. Další japonská hvězda - Toyo - s vrozenou pokorou hlásí pokles zisku, ale i tak by mi jejich 114 milionů dolarů přišlo vhod. Rád bych si letos opravil střechu a druhý rok bez dovolené by byl také těžko k přežití. Zisk Toyo je po zdanění na úrovni celých 3%, což odpovídá odhadu mé letošní obchodní marže za celoroční prodej nejmenované značky nákladních šlupek. Chci být aspoň jeden den samurajem. Mám chuť rozsekat obchodní ústředí této značky na cimpr campr. Pokud znáte sekanici na meče v Kill Bill, tak víte vše. A protože z úspěchů japonských gumařů máte jistě všichni velkou radost jako já , tak do třetice - Yokohama. Přátelé, zisk za 2013 dělá rovných 343 milionů dolarů. Tady už to volá po drobném firemním mejdanu s gejšami, čajovým obřadem , bowlingem s děvčaty z účtárny a závěrečnou pitkou mechaniků v karaoke baru. Nejzajímavější drb mám ale pro laickou i odbornou veřejnost z Baškirie. Nehledejte to na mapě, možná tuto republiku v rámci velké až největší Ruské federace nenajdete. Ale zkuste si třeba vygůglovat hlavní město Ufa. O co jde? V centru místní výroby světoznámých syntetických kaučuků – městě Sterlitamak - by čínský Triangle rád vybudoval fabričku s kapacitou výroby 4 miliony kusů pneumatik. Zdroje tady jsou - pro začátek mají Číňané chuť proinvestovat 250 milonů euro. Nebojme se, přátelé. Zatím zasedá a dumá pouze vládní komise na podporu tohoto projektu. A to ještě pár měsíců potrvá. Protože představa, že nejbližší čínská výrobna je pouze 3 421 kilometrů od Karlova mostu, je mírně děsivá. To bychom si pak mohli všichni z oboru svorně místo šichty opravdu tak jen zajít zahoukat do karaoke baru. Bez dolarů a bez Japonců. Gumám zdar! Banzai!! Bušidó.
úterý, 18. února 2014
Shambo Čendo, já se díky bankéři roku cítím nejen chudší, ale hlavně jako idiot. V hraběti Monte Christo byla postava bankéře barona Danglarse. Taky to nebyl lidumil. A ten ti dopadl.... Mlýny boží.