Michal Poo věřím....ale zrovna na 225/45 R17 jsem si loni strašně vylámal hubu, že jsem je neměl, takže jich letos beru o dost více, no o dost, loni jsem jich měl na skladě asi 30 a letos budu brát 60, takže zase ne nějak zásadně moc. Vůbec tady je to na palici, rozměry 225-245/45 R17 snad dávám na auta pomalu častěji než ostatní velké rozměry. Ale je fakt, že když se podívám do skladu uloženek, tak je tam pouze 1 sada na fabii. Ale takových s-maxu s 235/45 R18 tam mám 7 sad. Rozhodně pozoruju, že malé rozměry se mi teda vytrácí velmi rychle...
úterý, 4. března 2014
Poo Jóó Praha to je jinej svět..... :-) Tady u nás je to přesně naopak. Michale bez tebou jmenovaných rozměrů by u nás nemělo ani cenu pouštět ráno kompresor. Zato mít na skladě nějakého exota (225/45-17) a čekat že těch 5 aut na okrese přijede zrovna k nám a ještě si je i koupí...... no nevím nevím....
úterý, 4. března 2014
Michal Já bych to tak tragicky neviděl...jednoznačně je jasný, že brát pneumatiky 165/70 R13 nebo i 165/70 R14 a 185/60 R14 je už dneska utopie brát na sklad. Marže je na těchto rozměrech čím dál víc o ničem.. Ale velký rozměry pojedou pořád, to je jiná liga. Já začínám 15" octavií nahoru. Menší rozměry už neberu. To nemá cenu...
pepazdepa Naskladnění řeším minimálně,teda skoro vůbec.Mám strach aby se to prodalo.Nehodlám dělat v červnu výprodeje za NC ,jak jsem byl toho svědkem u kde koho....Lid otáčí i to co nemá v peněžence a na nějaké pneumatiky serou.Raději budou ojíždět zimu,než investovat tisíce do nových letních.Ty zimní mají stejně ojeté tak na 4-5 mm,tak do doliskají a zimu pořeší.
pondělí, 3. března 2014
Michal Zdar a sílu přátelé pryže. Tak konečně mohu odpověďět Bořkovi, protože min. týdne jsem ještě nevěděl. po velkých peripetiích říci, že pro mě to letos vyhrál Nokian....no bude to asi pirhovo vítěžství, stálo mě to na nervech min. 3 měsíce života, ale je to velmi zajímavé. Nicméně Bořku moc děkuji za pomoc min. týden s tím ceníkem. Díky tomu ve mě bouchli tak saze a dopadlo to na úrodnou půdu. na druhé místo bych zahrnul barum conti, s tím, že conti nic moc, ale barum víc než dobrý, musím brát semperit, kvůli některým firmám a na další místo Michelin. Kleber budu doplňovat z českých luhů a hájů, protože ten je tak zprofanovaný a profláklý, že nemá smysl se zahustit na sklad. Pirelli sice udělalo kosmetické úpravy, ale po min. sezonách zůstala jen horčejší pachuť ze strany zákazníků a i já jejich velký zastánce jsem je vypustil, takže aby se dostali tam kde byly, tak by museli udělat cenovou revoluci, což se stejně nekoná, takže také nechám na české luhy a háje. Bridgestone jsem absolutně neřešil. Jenom jsem v mailu viděl nějaký ceník, kde při pohledu na standartní rozměry došlo k protočení očí v sloup a tím pro mě bridge přestala být zajímavá. Co jsem asi nezvládnul je dunlop goodyear. Nicméně i těch vidím všude hafo, takže si někde v nějakém naskladnění pořeším fuldu, kterou dělám hodně a premiový segment tohoto výrobce nechávám svému osudu a nějak to dopadne. Přiznávám, že mě trochu zaskočilo brzké teplé počasí, ale vyjma dvou zákazníků, pro které jsem neměl gumy a kteří měli kola v autě, že jen přezout a přehodí si to sami jsem zatím obskákal všechny a teď dělám uloženky na nové sady. A proč pirhovo vítězství u nokianu....mám značné obavy z dění na ukrajině a je jasné, že to bude pěknej průser a odrazí se to na cenách všeho, ropa už zdražila a může to být ještě hodně zajímavý. Hlavně se zase otevře prostor pro spekulace. Na jednu stranu padá euro, na druhou se zvednou ceny za plyn a suroviny. Nabízí se tedy otázka, zda tomu přizpůsobit i naskladnění, nebo zůstat při zemi..přiznávám, že nevím.budu se snažit dělat vše tak, jak dělám dosud snad to dobře dopadne.
pondělí, 3. března 2014
BF Shambo, docela jsi mne potěšil. Protektory na osobáky mne nikdy vyloženě nebraly a i když jsem je kdysi prodával byly to někdy muka pak řešit reklamace. Teď mám klid a nechybí mi. Hroudo, oprava je krásná, plně profesionální tak že bych někomu nakopal za tohle doslova zadní část těla. Kdyby to střelilo někomu u těla nevím jak by se pak zachovali. Je to někdy děs a hrůza co jsou schopni udělat dopravci kteří si dělají defekty a pneumatiky někde v garáži samy. Ale je potřeba říct, že i některé pneuservisy za kopance a fušeřinu by zasloužili dostat někdy pořádně za uši.
neděle, 2. března 2014
BF Hezký nedělní den přátelé gum. Tak nám zima už asi nepřijde. Možná nějaký malý výstřelek. Na servisech se to pomalu množí lidmi kteří se ptají, informují, ale i kupují letní pneumatiky. Zajímavá to doba oproti např. minulému roku. Ráno teploty kolem 0, přes den je i +15 a jak z toho vybruslit? Zájem o letní pneu je docela slušný a tak nepředpokládám že by v letní sezoně 2014 u mne nastal nějaký zásadní otřes. Teď pracujeme také s uloženými pneumatikami a protože jich je docela dost sjetých řešíme se zákazníky na sezonu jejich přezutí. Zásoby pneu se pomalu a jistě doplňují. Výrobci celkem pružně reagují na návoz předobjednávek na servisy a to je myslím velmi pozitivní zjištění. Go-Du-Sa už v klidu dovezli. Barum, Conti a Lassa je taky na skladě. S Michelinem nemám problém zatím taky žádný a má celkem oblíbená a letos opět velmi dobře výrobcem podporovaná Yokohama přijde tento týden. Dodavatelé jsou celkem slušně zásobeni a tak věřím že během sezony nevznikne nějaký zásadní problém s dodávaním pneu. Co víc si přát? Na sezonu být hezky připraven, mít pořádný elán, chuť a sílu zase popojít kousek dál po té naší mnohdy kamenité a strnité cestě. Jaká ta sezona bude je trošku ve hvězdách, ale taky v rukách a hlavě dobře uvažujícího pneuservisáka. Hezký zbytek neděle vám přeji přátelé.
Shambo Přátelé pryže, i za humny je kouřmo, mlžno a neklid. Tradiční bavorský výrobce protektorů Ihle Group vyhlásil před dvěma dny bankrot. Ihle Group tvořily celkem čtyři společnosti - Reifen Ihle Service ( člen Point S ), Reifen Ihle - prodej, R-I-G Technische Produkte - výroba protektorů a R-I-G Karkassen - příprava koster. Jedna z největších německých protektoroven byla založena v poválečném roce 1947. Počet zaměstnanců - 230. Značka protektorů - Rigdon. Příčina bankrotu - nízká likvidita, slabý trh, ztráta několika klíčových odběratelů. Bůh s námi a zlé pryč.
Michal Já se divím, že Vás to ještě překvapuje. Těhle podvodníků s DPH je všude jak šafránu. na jednu stranu by ty reg. pokladny od věci zase nebyly, to se musí nechat....
Shambo Pryži zdar, přátelé. Vzhledem k situaci na Ukrajině a snaze velkého bratra z východu uloupnout alespoň pás písečných hektarů krymských pláží jsem vsadil na omezení koncernových produktů. Dávám toto jaro přednost obutí na GAZ 69, NIvu, OT 64 SKOT a Pragu V3S. Zvláštní doba, gumám zdar.
pátek, 28. února 2014
Anonym Zdar bando! Nejle... mrkáček Čiko se vyblil do časopisu a myslí si že je teď mistr světa.Je to jen poťapany přiblblý pošuk s iq dětského houpajícího koně.On má zásluhu na tom že tu natahal hnůj jako je on a že tu je tu buš přes kterou lze jen těžce přejít a musí se pořád zavírat oči.Proto je taky mrkáček.Žalud co si myslí že je v internetu bůh.Přitom je to jen kupa pos.aného hnoje.Je dobře že mu redakce dala šanci se vyblít.Za pár měsíců možná max. dvou let po něm neštěkne ani poslední pes.Jinak ceny gum letos nic moc.Každý vymýšlí nějaké blbůstky a pravda je že jsou pěkně ve stresu.Objednávky nejsou ani náhodou.Ja si raději hraju na dílně.Díly bohu dík nejsou gumy a jde aspoň zarobit na maso i dovču.Zatím zdar bando a robte taky něco ať nečteme v pne.. jen kidy a bludy pomatenců.
středa, 26. února 2014
BF Hezký večer přátelé gum. Dnes mě jen tak napadlo popřemýšlet a zamyslet se kdo z výrobců bude vlastně vítěz letošního letního naskladnění. Prostě svůj pocit. Nemusíme si nic namlouvat není to nikde růžové, ale přesto jsou i světýlka naděje. Barum s Conti nijak nepřekvapil, ceny slušné ale žádný zázrak. Podpora prodeje je zatím v nedohlednu. Ona ale zase jak je zvykem vyleze na poslední chvíli. Goodyear mám takový pocit nasadil na zlepšení vztahu k servisům a politika obchodu i cenová relace se mi osobně i trochu zamlouvá. Uvidíme jak dále popojedou. Chystají nějakou nabídku k podpoře formou poukázek apod. Michelin nastolil zcela novou cestu a jaká bude je otazník snad pro každého. Mne osobně to takhle vyhovuje. Nějaká dobijecí peněžní karta za prodej a auto pro jednoho vítěze není zrovna nic světoborného, ale už to tak prostě je. Pirelli opět nezklamali, podle mne nabídka zatím celkem o ničem. Bridgestone ani nevím že tady mezi námi vůbec jsou. Hankook dává dnes kde kdo i z dovozu a osobně si myslím že zvolená cesta u této značky je špatná. GT Radial se sice snaží ale není to pořád ono. Lassa mile překvapila kolikrát předobjednavkovými nákupními cenami které jsou často lepší než v roce 2013? Milé zjištění. No a vítězem pro mne je zatím jednoznačně Japonská Yokohama. Naskladňovací ceny celkem slušné a bonus geometrie, která u mne minulý rok velmi mile překvapila a byla využita zákazníky je opět tady. Mám radost, že se dílo opět podařilo, mám radost že podpora prodeje na servisech je stále ještě aktuální a že si to někteří výrobci dobře uvědomují. Jaký máte pocit vy přátelé? Kdo je u vás vítěz a kdo poražený?
středa, 26. února 2014
Shambo Přátelé pryže, zatímco v médiích stoupá podle této tiskové zprávy spotřeba antidepresiv, po bleskurychlé anketě mezi mými kolegy - zaměstnanci pozorujeme během letošní zimní sezony zvýšenou spotřebu opalovacího krému, živočišného uhlí, ručně řezaného tabáku a domácího sádla. Doporučuji těm nejpostiženějším z mediálních odborářů týdenní výměnou stáž u nás na skladu nákladních kol a protektorů. Výrazně se jim po týdnu sníží spotřeba antidepresiv, ale vzroste chuť na živočišné uhlí, ručně řezaný tabák a domácí sádlo. Opalovací krém nebudou potřebovat, jsou zvyklí na pronikavou záři reflektorů. http://www.novinky.cz/kultura/328760-ve-zpravodajstvi-ct-vladne-strach-stoupa-spotreba-antidepresiv-tvrdi-odborari.html