Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
 
BF
BF Shambo, děkuji za příspěvek. Tu kategorizaci servisů můžeme taky někdy probrat.
pondělí, 7. dubna 2014
 
Shambo
Shambo Přátelé pryže, vaše debata o tom, co se děje na pneuservisech dnes předznamenává to, co od nich můžeme očekávat zítra. Také si připojím k Vašemu dialogu, protože téma je to veskrze žhavé. Opět – jak jinak – vyjádřím pouze svůj názor. Co bylo dříve – (pneu) servis nebo (pneu ) produkt? Slepice? Vejce? Nebo obojí a obojetně? Vzešel jsem z prostředí, ve kterém jsem začal podnikat na konci minulého století s produktem – pneumatikou – tedy s vejcem. Nákup – prodej – import – export. Velkoobchod, maloobchod. Hlavně nákladní pneumatiky. Prodej práce za úhradu s vidinou zisku byl vyvolán spíše potřebou doplnit základní činnost firmy doplňkem v naší nabídce, který může dát dodatečné informace o skutečných vlastnostech zboží, jako je nájezd, ekonomické zhodnocení provozu, pochopení místa té či oné pneumatiky v hierarchii nabídky. Je ten mišulín opravdu tak skvělý, jak se klábosiví frantíci chlubí? Je barumka a matadorka výrazně horší? Je cena na gudjear a danlup ve srovnání s bričem a bičem božím adekvátní? S mobilním nákladním servisem jsme začali experimentovat někdy kolem roku 2001, aniž bychom tušili, jak to ekonomicky vyjde. Nikdy to nevyšlo. A podotýkám , že v celkových obratech firmy ( firem ) tržby za zboží se pohybovaly od necelého procenta do tří procent z celkového úrovně tržeb. Na druhé straně – ve vybavení, technologii, IT, dopravních prostředcích, budovách atd a atd. byly miliony. Nicméně, už v počátku minulé dekády, po vypuknutí horečky sobotní noci a zařazování se do projektů pod hlavičkami koncernů a výrobců euforie rychle opadla. Když si začnete analyzovat ceny za práci na nákladním servisu v naší milé vlasti, tak ceníky roku 2005 můžete použít i letos. S jedním drobným rozdílem – možná budete drazí. Jsem toho názoru, že v servisním provozu středně velké až velké firmy ( co to je sakra velká firma ?? – tady bychom měli s Bořkem popracovat na kategorizaci firem) jsem nucen reálné provozní náklady na udržení stacionárního a mobilního nákladního servisu ( a ne jednoho… ) dotovat z obchodní marže na pneumatikách. A to s využitím univerzálnosti pracovní náplně mechaniků – dnes montuji, zítra jsme skladník a pozítří řidič. Náš trh není tak velký a dopravci tak bohatí, aby geografické rozložení obslužných firem pokrylo reálnou potřebu servisních prací u dopravců. Máme skvěle vybavené servisy, jsme mobilní v času a prostoru, jsme kvalitní. Jsme rychlí. Ale o ekonomické soběstačnosti ,, úseku servisní činnosti ,, není možno hovořit. Jako dodatečný efekt berme v potaz to, že i na práci se musí dávat sleva ( fuj!! ) a co je ještě významnější – odklad platby. Popřípadě kumulace faktur za práci s dovětkem ,, …. Až toho bude víc, tak se na to Maruška koukne .,, Maruška se koukne jednou za dva měsíce, pan ředitel má permanentně jednání, taky bývá na lyžích, s dětmi u moře nebo na konferenci o efektivním využití mého servisu pro zvýšení efektivity jeho vlastní provozní efektivity. Máme ty servisy zbourat? Nene, to by bylo dražší, než je postavit. Takže východisko je v těchto krocích – 1/ najít si produkt, který na nejbližších 120 km2 nikdo nemá. A nejlépe celorepublikově a ještě lépe federálně. Udržet si na tomto produktu vlastní cenotvorbu a nepustit jej do internetu a na web. 2/ Dále - vydělat na tom produktu tolik, aby byla pokryta položka plánovaného zisku, zaplatil se rozvoj a mohly se finančně zadotovat ty slavné vlastní servisy. Ano , máte pravdu – zcela jsem opominul téma osobních pneu atd. Zde je můj názor následující – šanci mají servisy spíše rodinného typu ( máma, táta a syn), kde si zkušený majitel a dříč v jedné osobě vše potřebné uhlídá. A potom jsou dále ve výhodě síťové struktury ( s účastí koncernů), kde si česká majitelská skupina se skřípáním zubů snaží uchránit to svoje a rozšafný zahraniční investor je nenechá příliš padnout. Souhlas? Nesouhlas? Tak do mě, pánové! Zdravím všechny od pryže.
neděle, 6. dubna 2014
 
BIB
BIB Určitě Michale, stačí mít od každého alepoň trochu bežného rozměru něco levnějšího, střed a třeba prémii. Prakticky denně někdo přijede pro pneu najisto aniž by volal a je rychle obsloužený a odjíždí spokojený. Třeba ted v týdnu vyšel "risk" s 255/50-19 nebo 245/40-18, zákazník potřeboval nutně pneu protože prorazil a příště přijede zase...
neděle, 6. dubna 2014
 
Michal
Michal Tak jasně, nemít na skladě nic, je blbost. Já myslel spíš nějaké horentní zásoby od 6 značek. Kdo to s gumama myslí vážně, musí mít skladové zásoby, aspoň v těch normálních rozměrech, to je prostě povinnost ale nemít nic je naprostý nesmysl.
neděle, 6. dubna 2014
 
BIB
BIB Já spíše s Bořkem souhlasím v tom mít skladovou zásobu, ale je to zase pohled z mého místa, každé místo má jiná specifika a nelze tady paušalizovat že ten či onen brzy skončí, což se bohužel stává národním zvykem - vše paušalizovat. Máme skladem pneu a duše od kočárků až po pneu na velké traktory a v tom je naše obrovská konkurenční výhoda v širokém okolí. No a podle některých bysme už měli být dávno v bankrotu jelikož neměníme brzdy, tlumiče a oleje ale děláme jen jedno a to pneu, ovšem je to právě naopak... :-)
neděle, 6. dubna 2014
 
Michal
Michal No, to už je Bořku, ale věc druhá. Mě vždycky doma učili, že je potřeba dělat jednu věc a pořádně, než dělat 10 věcí na polovic. Na druhou stranu tohle já posoudit nedokážu, protože tady je poměr autoservisů v poměru k čistým pneuservisům taky 15:3 na jednu lokalitu a soudit, jestli autoservisní služby jsou tím pravým ořechovým kam rozšiřovat obor služeb je zrovna tady otázka na dlouhou diskuzi, dle lokality a kraje. Tady třeba nákladní pneuservis není zrovna žádná hitparáda, protože na mnoho míst v Praze mají kamiony zakázaný vjezd a mohou jezdit jen po tepnách, takže pneuservis ná kamiony mohou dělat firmy, které jsou dále od centra, atd....Ale samozřejmě sdílím názor, že na menším městě vlivem i menšího pohybu lidí je nutné dělat daleko více věcí, aby se člověk uživil. To máš jednoznačně pravdu. Jinak tady se sezona odvíjí ve standartním duchu, zatím to nechci hodnotit, je za námi 14 ostrých dní a prodej jde řekl bych velmi slušně, ale soudit budu až tak za tři týdny, až to tak nějak spočítám, ale přezouvá se jak o život, až mě to překvapuje, že jsou ti lidé tak zodpovědní...co se mi tedy velmi líbí a to je velmi dobrý poznatek, že vlivem velmi mírné zimy se jezdilo daleko více a rychleji a vlivem tepla tak spousta lidí olítalo zimáky, takže na podzim už vím, že budou žně, na ty uloženky toho teda padne, až se divím...musím uznat, že takovéto zimy se mi tedy velmi zamlouvají:-)
neděle, 6. dubna 2014
 
BF
BF Míšo, taky díky za názor. Hříchy mládí? Myslím tím že ty malé dílničky, pneuservisky dělali a jen dělají třeba osobní pneuservis a nic jiného. Vídím co se tady děje a některé dorazí třeba jen to slavné TPMS. Dobrou chuť přeji.
neděle, 6. dubna 2014
 
Michal
Michal Bořku, přiznám se Ti, že v tomhle s Tebou také nesouhlasím a celkem bych se podepsal pod Hroudu. Nelze paušálně říct, že kdo je malý je v prdeli. A rozhodně to není o tom, že by neměli prostředky nebo neměli gumy. V dnešní době, kdy je všude pneumatik hafo kam se podíváš a můžeš objednávat fakticky za stejné ceny ne li mnohdy lepší než v předzásobení je držení pneumatik na skladě zbytečným luxusem, který stejně není jistotou kvalitního výdělku. Uděláš předzásobení, myslíš si, jak máš dobrou cenu a pak zjistíš, že by jsi tu stejnou gumu mohl koupit dneska levněji než před měsícem. Podívej se třeba tady v Praze. Největší problémy mají paradoxně ti střední a velké servisy, které se potýkají s tím, že nemají dostatek zákazníků a velké řežijní náklady a těm nestačí přezout 10 aut za den...kam se dostáváme. Dostáváme se do toho, že jsou tím pádem vlivem menšího množství práce zdražovat práci a dávat vyšší marže a tím nastává odliv zákazníků, protože tady je konkurence velká a zde se nic neodpouští, zde naopak vyhrává osobní přístup a opravdová osobní orientace na zákazníka. Ty to třeba Bořku jsi schopný zkombinovat, ale mnoho firem absolutně ne a někde ani není vůle, protože se ztrácí ve své samotné velikosti. Vidím to na známých,kteří mají malé servisy, že tlak na to, mít pneumatiku okamžitě na obutí je daleko menší než dřív. Jeden doslova říkal: Proč mám mít prachy utopený v gumách, stejně nemám jistotu, že na tom vydělám, takhle mi přijde zákazník, dáme řeč, stejně ho nemůžu nikdy vzít okamžitě, vezmu zálohu, objednám ho zítra nebo na pozítří a gumy tady budu mít v pohodě připravené....A pokud to vezmu od Procházky nebo Cháry, tak to tady mám ještě ten den. V dnešní době, kdy se sezonost prodejnosti pneumatik zúžuje do daleko menšího časového okna na pár týdnů na jaře a na pár týdnů na podzim, je vysoká skladovost naprosto zbytečná i nebezpečná...A pro malé servisy jsou zde velkoobchody, které nenutí brát velké množství na předobjednávce a mnohdy jsou cenově daleko zajímavější než samotní výrobci. Za všechny hovoří Procházkova akce na Pirelli ve 205/55 R16 a 195/65 R15..a to mělo smysl a byla to opravdu vynikající akce. Kdy se nákupní cena pohybovala v nákupu jakéhokoliv množství asi 990 bez DPH u 15 a 1210 bez DPH u 16ek. A speciálně tyto firmy, se v rámci VO na malé servisy a malé prodejce orientují a tvoří nemalou část jejich ziskovosti. Jen se potom zaprášilo a s jakým krásným výdělkem. A na co pak brát barumku, kterou koupíš s rozdílem 40 kč na gumě u dalších 15 firem a je jich všude dost. Já spíš, kde vidím problém, že někteří spíš nedokáží odhadnout svojí velikost a na co ve skutečnosti mají nebo nemají. Viz můj zde známý problém se servisem, do kterého se mi loni nacpal Nokian....dopadlo to a nebojím se to říct poměrně velkým fiaskem, kdy ještě na začátku března bylo v regálech narváno mraky zimních nokianů, takže se exodus nekonal, pak jsem tam byl tak před 14 dny, ale letní tam jaksi stále nebyly. To už v době, kdy se přezouvalo o sto šest a počítám, že se za ty dva týdny nezměnilo nic. Ono to není jen o tom, nakoupit pneumatiky s krásnou slevou, ale ty pneumatiky se také musejí umět prodávat, obzvlášť v této době. Takže Bořku, nemůžeš vyloženě říct, že kdo je malý skončí. To by bylo příliš demagogické, malé firmy mají své nesporné výhody a nechápu úplně o jakých hříchách z minulosti mluvíš? že se nerozšiřovali na střední nebo velké? To přece není nic špatného a není to žádná vada na kráse, že je někdo malý. všechno záleží na tom, jak to děláš a jak to máš nastavený. Někdo nemá ambice z toho vybudovat moloch. Podstatné je si udržet svůj vývoj v nějaké rozumné rovině bez extrémních výkyvů jak nahoru a dolů. Já tohle vidím naprosto opačně podle situace zde ve svém okolí a jednoznačně zde platí, že velká firma=velké existenční problémy...
neděle, 6. dubna 2014
 
BF
BF Hroudo, děkuji za tvůj názor. Aspoň zde vidíš, jiný kraj jiný mrav. U tebe jsou a hrají i jiné vlivy a okolnosti prodejnosti, ale přesto děkuji za tvůj postřeh a popsání situace na servise v Litoměřicích.
neděle, 6. dubna 2014
 
Hrouda
Hrouda Zdar pánové a dámy . Pokud tu nějaké dámy mezi námi jsou. Bořku myslím že tentokrát nemáš pravdu, problém je někde jinde. Ovšem ani já netuším kde . Pokud se podívám na situaci u nás tak to není jak říkáš. Pneumatik mám dostatek velký výběr rozměrů a značek. A přesto si je stále někdo nosí z internetu . „ Je to ten pocit že dneska mě nikdo neočůrá já si ty pneumatiky vyberu sám doma na netu a levněji , ty šroty nechám v pneuservisu“ 70% z těch zákazníků kteří si donesou pneumatiky se nejdou na servis ani zeptat co to stojí a jestli to na servisu mají, rovnou to koupí a přivezou , až potom se ptají co to u nás stojí. „ aha tak to joooo to je dobrý tak já to příště vezmu u Vás já nevěděl.“ Co se týká Velkých prodejců tak na ně mám svůj názor a extra políčko v e-mailů. Zahlcují mě email předzásobovacíma letákama a nakonec japonec prodávají to právě oni těm co já to obouvám. Geometrie v našem servisu chybí to nemohu komentovat. Ale já to nahrazuji výměnou brzdových kotoučů na návěsu nebo na tahači a je to taky dobrý. Zmínka Michale o TPMS „ je to na dvě věci na hovno a na nic,“ tedy alespoň do té doby něž to bude samozřejmostí pro zákazníky a budou plně fungovat draze zakoupené přístroje . Pořád doufám že to bude k něčemu dobrý , ale zatím jen negativa od zákazníků a napůl funkční přístroj. Ale ať to nevypadá tak že je to úplně na prd už to i něco přineslo jak do pokladny tak i do nervový soustavy , dostanu z toho tiky do oka. No a závěrem sezona je dost dobrá jen aby to vydrželo. Už jsem prodal i nějaké pneumatiky zakoupené v přezásobení , třikrát hurá a moc pozdravů pro NEJLEVNĚJŠÍ pneu a IPNEU a PNEUMATIKY CZ a ostatním co si nepamatuji jejich jména . GUMAM ZDAR.
sobota, 5. dubna 2014
 
BF
BF Hezké sobotní odpoledne přátelé gum. Tak jsem čtyři dny zase v Třinci a pomalu se dostávám de reálného života gum z odpočinkových Luhačovic. Práce na servise bylo tento týden dostatek. Prodej pneu je velmi slušný a jede to zatím jak má. Geometrií je taky hromada takže zatím vládne nadmíru spokojenost. Internetové gumy u nás na servise skoro nevidíme a jsme za to i dost rádi. Máme dostatek práce se svými zákazníky a protože noví taky stále přicházejí což je velmi potěšitelné, jsme rádi že nemusíme skoro vůbec řešit internet a jeho gumy. Výhodou je jednoznačně sortiment a šíře záběru v pneumatikách okamžitě řešených a na skladě. Sleduji u všech svých solidních kolegů jasný posun k tomu že zákazník pokud má možnost fyzického výběru pneu hned na servise řeší situaci okamžitě a neřeší pak nějaký internet. Přesně se teď ukázalo že velké a střední pneuservisy mají obrovské +++ že jdou touto cestou. Ostatní zůstávají jen na přehozu a mají hodně velké problémy s objednávkami a vůbec jakýmkoliv prodejem pneu. Potvrdil mi to i velký prodejce pneu v ČR který jasně řekl že malí jsou pomalu asi před úpadkem, nebo možná i skonem, protože se bojí, nemají volné prostředky, nebo nechtějí jít do jakéhokoliv rizika ve svém skladu pneumatik. A tím i lidé u nich téměř nic neobjednají. K nim pak jezdí lidé jen a jen přezouvat pneumatiky ať už starší nebo zrovna zakoupené na internetu. Nevidím u nich bohužel dobrý konec. Sám to tady vidím že ti malí se docela dost trápí a když mi tu přijedou na servis tak jen kroutí hlavou jak to že tady mám práci a oni sedí a čekají. Bohužel zaspali dobu a v dnešní době se hříchy minulých let bohužel a možná i bohudík neodpouští. No nic každý je trochu strůjcem svého osudu a jak si kdo ustlal tak si i lehne. Přeji hezký zbytek víkendu a poprosím ať taky napíšete jaká je zatím sezona u vás, co nového se děje, co vás zlobí a naopak těší.
sobota, 5. dubna 2014
 
Michal
Michal Tohle je zajímavá blbost: https://www.youtube.com/watch?v=pKuXyeAGzEU
středa, 2. dubna 2014
 
BF
BF Čendo, je to černá díra to si buď jistý. Jinak sezona je v plném proudu a lítá to na všech známých servisech jak utržený vagon. Jen houšť. Shambo, kde jsi? Napiš něco.
pondělí, 31. března 2014
 
BF
BF Krásné nedělní ráno přátelé gum ještě pořád z krásných Luhačovic. I když mi to relaxační období, procházek, terapií z malým tady už pomalu končí a to mne docela dost mrzí přesto mohu říct že to byl balzám na nervy. Až tedy to teďka, než mne sestra nemile překvapila. V úterý opustím toto hezké malé městečko kousek od Zlína a vrhnu se do špinavého, někdy smradlavého a ušmudlaného Třince. Co naplat, práce taky nepočká a přesto že je mi tu hodně dobře a cítím se jak na rekreaci musím se kouknout do práce něco udělat. Naštěstí jsem rád za své zaměstnance kteří nerozděluji práci na to jestli tam šéf je nebo ne. Telefony, emaily, kamery, programy fungují takže v dnešní době jde pořešit věci i vzdáleně aniž by byl majitel přímo na servise. Musí však mít techniku a hlavně lidi kteří umí a chtějí dělat svou práci jak mají. Na to jsem měl kus i štěstí a jsem za to moc rád. Jen připomenu že minulý rok jim zůstal darovaný tajný zájezdový Egypt dobře zarytý v hlavě a přiznám se že z toho těžím dodnes. Byla to skvělá volba. Sami si to vše dobře uvědomují co tam neskutečně krásného prožili, nikdo jim nic nepřipomíná, nepoukazuje a tak vím že s klidným srdcem mohu vyjet mimo servis a nic se v pracovní aktivitě nezmění. Teď už odbočím a chci se zmínit o tom jak jsem trošku překvapen z byznysu ze zdravím. Dnes ráno jsem podepsal fakturu pro pojišťovnu a nestačil jsem se divit. Malý tu bude celkem 28 dní i s doprovodem který do 6 let dítěte je placen plně pojišťovnou. Tak je to tu pořád jako na kolotoči. Přesně naprogramovaný byznys.Částku jsem podepsal na celkem více jak 57tisíc korun. Zděsil jsem se! Za celkem málo muziky hodně peněz. Beru že je tu opravený paneláček který poskytuje z terapií vše na jednom místě musí se odepisovat rekonstrukce, kde i každý rodič se svým malým bobkem má svůj pokoj se sociálním zařízením, beru že jsou tu zaměstnanci kteří musejí dostávat plat ať už jsou to uklízečky, kuchařky, terapeutky, sestřičky a také i paní doktorka, beru že náklady na energie, topení, vodu nejsou zanedbatelné, ale když spočítám že tady na malé léčebně je téměř 40 dětí s rodiči které +- a mají podepsanou pro pojišťovny dle procedur podobnou fakturu umím si myslím docela dobře spočítat náklady a ziskovost. Náklady nikdy nepřesáhnou 800-900tisíc ani kdyby mne rozkrájeli a kouzlili jak chtěli. Celkový výnos přes 2 miliony je pak rozdíl za 28 dní je přes 1mil. korun zisku. Teď to násobte 12 a máme za rok na jednom malé místečku penízky jako blázen. Byznys je to neskutečný. Těch lázeňských domů je tu mraky, takže to fakticky udělá ročně pořádný balík. Smutné na tom je ale že např. na úkor špinavého prostředí třeba v Třinci kde železárny chrlí tuny prachu doplácí pak všichni za to že není doděláno řada ekologických norem a předpisů. Že dotace, peníze odjinud ne ze zisku firem které třeba měly být dány na ekologii jsou někde úplně jinde. Kdyby bylo prostředí zdravější nebylo by zase tolik nemocných lidí především však našich zlatých dětí. Pak by zase nefungovaly třeba tyhle léčebny a neměli by lidé práci tady. Je to však jak pociťuji doslova mrhání státních, vlastně našich společných peněz který dělá zase jenom zisky někomu. Co říct na závěr? Za 57 tisíc to tu nestálo ani náhodou. Kdyby mi na tohle a za tyhle služby vystavili fakturu šel bych i třeba k soudu a neplatil až po ukončení rozhodnutí. Byla a je to i pro mne sice krásná rekreace, ale když chodím na ty procedůry musím jednoznačně říct že tady se dělá byznys, nehrají se žádná slušná pravidla pro pojišťovny a pak není potřebných peněz třeba pro těžce nemocné lidi. Smutné zjištění že se někde doslova vyhazují peníze a kdy třeba my na servisech bojujme o každé procento na gumě, kdy bojujeme o každou korunu za přezutí a kdy si lidé často myslí jací jsme jen podvodníci a zloději. Nebudu už zdržovat, malý mě honí na kolo a tak šupky dupky z chaloupky ven. Cyklostezku kolem přehrady tady mají nádhernou a všem ji doporučuji jak tady budete ji navštívit. A musím si to ještě tady za ty peníze taky i vlastně od Vás všech aspoň trochu ještě užít. Doufám že se na mne nezlobíte. Věřte mi však, že bych ale měl raději malého zdravého a neutrácel cizí peníze které jsou potřebné jinam do zdravotnictví. Hezkou neděli přeji. Bořek Filipec. http://www.pneucentrumprofi.cz/
neděle, 30. března 2014
 
Michal
Michal Přesně tak Čendo, teď jsi to trefil. Já Vám řeknu příklad dvou technických kontrol tady z mého okolí. Protože oba provozovatele znám, respektive toho pinktlich víc. Jedno STK je tu vyhlášený, jako super, jsou v pohodě a když už vyhodí někoho z kontroly, tak to už musí být....Ten mi tuhle říkal, že je to v pytli, že to dělali fakt poctivě nenechávali procházet auta s většími závadami, kontrolky TPMS vyhazovali na opakovačku...jenže to vedlo k jediné věci...že mu přestali jezdit lidi, jednoho dříve stálého zákazníka potkal a ptal se ho proč už tam nevozí auta ze svého servisu na kontroly. Tak mu natvrdo řekl, že jsou moc drsný, že mu tím komplikuje situaci. Lidi si to mezi sebou řekli a jeho STK se vyhybají...a on nemá peníze, protože nevydělává....
čtvrtek, 27. března 2014
 
Tire
Tire Taky jsem dneska letos poprvé použil čipovačku na TPMS (starší laguna II) jeden ventil odešel jak se říká do věčných lovišť - zákazník ani neremcal byl spokojený že mu to funguje. Ale i já si myslím že bude většina zákazníků kteří budou raději jezdit s "blikající" kontrolkou. Všechno bude záležet jak moc se to bude řešit na technických kontrolách.
čtvrtek, 27. března 2014
 
Michal
Michal Bořku, samozřejmě, já tohle všechno uznávám a beru. Osobně v tom také vidím potenciál návratu gumařiny do pneuservisů, na úkor autoservisů. O tom žádná, ale mě prostě štve, že vymyslí EU takový paskvil....na druhou stranu co se divíme, když EU chce regulovat, kolik vody můžeme spláchnout v hajzlu při malý a velký....Ne ne přátelé, s EU na věčné časy a nikdy jinak a já bych si dneska nechal ruku useknout, že jsem před 10 lety hlasoval pro vstup...holt byl člověk mladej blbej. Jinak čendo, je to na 99% jak psal bořek, že to je zanedbaný servis, podle toho, jak je to tam vyoxidovány, ale také to mohlo být způsobeno jízdou v terénu a blátě, že se ten ventil poškodil...
čtvrtek, 27. března 2014
 
BF
BF Hezké ráno přátelé gum přeji z lázeňského města Luhačovice. Než půjdu s malým nna první procedůru napíšu pár řádků. Míšo, ať je to jak je to, prostě to berme že to nějak bude a lidi můžou nadávat jak chtějí. Já osobně nikdy nebyl pro EU a jednou se možná dočkáme že nám nařídí přesně jak a čím si máme utírat prdel. TPMS není však pro servis hrozba je to možnost. Víte někteří nemusí souhlasit, ale věřte že mnoho a mnoho servisů to dělat nebude. Již teď někteří servisáci co dostali stroje typu auto kelly a podobní když u mne na servise zjístili co je čeká, co budou muset mít, řekli že se EU asi zbláznila.Tito se vrátí jen k opravám vozidel a na nějaké gumy se vysmolí. Mají stroje tak do 16 palců a se senzory se nebudou trápit. I kdyby dostali od Kelláků třeba diagnostiku za to že jim prodají oleje tak s tím dělat nebudou a vezmou si stéjně něco jiného do dílny. Na skladech musí mít sady náhr. dílů na ventily a to si oni nekoupí. Já to mám stéjně jako mnoho gum skladem. Beru to jako samozřejmnost. Přijede Kia, Ford, Masserati -není problém. Vyměním gumku, matici, podložku a jede dál. Je to časově náročnější, lidé brblají ale s tím já ani oni nic neudělají. Takže jsem v klidu a čekám co se s toho všeho nakonec vyvrbí. Tohle je stéjně od EU jen pohlazení. na řidiče se chystají i jiné a ještě horší kalamity které jim vysajou z peněženek poslední drobné. Pak nějaké TPMS ani nebudou vůbec řešit.
čtvrtek, 27. března 2014
 
Michal
Michal Bóřo, Tvůj optimismus a entuziasmus z celého srdce obdivuji. Já se na TPMS vůbec netěším. Já jako hlavní negativum vidím ty problémy, které to lidem přinese. Ten ventil je fakt mizerný, t ten hliník je z tak mizerného materiálu, že to svět neviděl. Viz ta paní dneska, auto je 4 měsíce staré, zima o ničem, solilo se málo a ten ventil byl v tom žlábku zoxidovaný, že vypadal jak 5 let denně užívaný. Paní z toho byla úplně na prášky....a ten servisní technik z hyundaie byl podle toho, jak s ním telefonovala taky a sám ji řekl, že ho to samotného ve svém autě štve. A jedna věta za všechny co řekla a to je to co Vám tady pořád tvrdím: "U minulého auta jsem měla dvě sady obutých kol, na léto liťáky a na zimu plechy, to si u tohoto auta dovolit nemůžu, protože na to nemám."........... Ty TPMS nejsou rozhodně žádným bezpečnostním opatřením nebo něčím, co zlepší bezpečnost jízdy autem. Přes systém ABS nebo ESP to bylo daleko daleko lepší. Není rozhodně pravda, že by ten systém reagoval později než TPMS. Mám s tím bohaté zkušenosti a vím, že ti lidé si to velmi chválí a jsou za to rádi. Ty lidi Bořku budou odmítat i to servisování TPMS. Tuhle mi přijel zákazník, že byl na garančce s Galaxy, ano je to ten samý, co se mu ten ventil loni rozletěl za jízdy a řídicí jednotka to stejně nepoznala, přišel na to sám, že má únik tlaku, až když zastavil vypnul a zapnul zapalování, tak to začalo hlásit pokles. Přijel, že mu v rámci garančky dělali údržbu tří TPMS ventilů (no ještě aby čtyř, když byl ten jeden 2 měsíce nový) a chtěl vědět, jestli to opravdu udělali, tak jsme na to koukali a vypadalo to, že ty tři i trefili správně, ale nelíbilo se mu, že prostě vůbec něco takového museli dělat a rozhovor ukončil s tím, že tam prostě tuhle sračku nechce, že jakmile mu skončí záruka v srpnu, tak to nechá hned vypnout a dáme tam nové ventily a konečně si koupí druhou sadu litých disků, aby nemusel přezouvat. Tady prostě klucí nejde o to, to umět servisovat, to se zaběhne a vychytá se to, ale tady jde prostě o tu lidskou stránku toho zákazníka a o tu jeho peněženku, ty lidi to prostě chtít dát nebudou. A řeči, že budou muset, tady nebudou platit, všichni víte, jak to v našem státě funguje, všechno vochcat, uplatit a co nejméně platit. Kdybychom byly před 5-6 lety, tak to vidím jinak, ale ne teď, když i ti, kteří dříve jezdili na Michelinech, nebo Continentalech, jezdí na barumkách nebo matadorech, nebo nějaké noname značce, protože prostě ty peníze nedají...Jednak jsou háklivý na EU, když jim řeknu, že to je povinné dle metodiky eu, tak padají kurvy jak vlaštovky s tím, že přece poznají, že mají defekt, že to ničemu nepomůže. A mají pravdu, kdo je nesvépravný, tak ho nezachrání ani TPMS. Tady je více bezpečnostních rizik, než užitků. Viz to, že ten ventil se bez jakýchkoliv upoznění rozletí. Je docela dlouhý a nízkých profilů o to člověk klidně vezme o obrubník, nebo díru. Vletí do díry, guma se prohne v místě TPMS, poškodí ho zevnitř a je to v prdeli...Tahle věc, není nic jiného, než pitomý loby těch výrobců ventilu, nic víc a nic míň. Na druhou stranu, tohle se odstraní použitím pryžových TPMS, které snad nebudou tak háklivé na zimu, jako ty hliníkové a navíc budou levnější..............Můžu Vám říct, že jsem z globálního dění kolem neskutečně nasranej. Nová auta stojí kvalitativně za hovno čím dál víc, poloosy už za chvíli budou tlusté jako tyč od záclony a s každým novým modelem auta jsou tenčí a měkčí...
středa, 26. března 2014
 
BF
BF Čendo, jednoznačně jako první věc zanedbaný servis. TPMS se musí po maximálně dvou zimách servisovat! Nejlépa po každé zimě. Vyměnit gumičku, pérko, podložku, matici. Sám vidíš co dokázala sůl. Vyžrala část závitu a rozežralo hliník tím ho i oslabilo. Když si vezmeš že to jezdilo při -20 až třeba +40 tak si jasně uvědomíš jaké tlaky na to působí. A to nemluvím o tom jestli to bylo vůbec dotaženo na správný moment. Nedávno jsem navštívil autorizovaný servis a mechanik to přede mnou dotáhnul téměř 20Nm jen tak v golovce.Vytáhnul pak momenťák a nestačil se divit. Neměl ani šajnu kolik a co se dotahuje. Měl dát 7,5!!! Pak se nediv že matka doslova vystřelí nebo i utrhne komplet ventil. Já se tedy moc těším na TPMS. Nebojím se že se kolikrát bude lámat chleba s takovými samouky co nic neumí a to i se značkovými servisy které na to hezky z vesela prdí. Doba kdy lidé příjdou do pneuservisu za odborníky je víc než jistá. Jen časově to dobrý pneuservis zvládne několikrát rychleji a kvalitněji než autorizovaný. Sami dobře víte jak se zepisují zakázky a kolik času zcela zbytečného se na těchto super dílnách jak si někteří lidé stále ještě myslí ztratí. Ti budou mít s tím ještě velké prblémy a v okolí mne se někteří autorizovaní toho bojí jak čert kříže. SHAMBO hoď nám prosím něco do placu ze světa i z domova kolem gumiček. Díky za to předem.
středa, 26. března 2014
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz