Shambo A jedna veselá historka na doboru noc a klidné ráno, pryžníci. I ve velké Číně mají velcí gumaři poslední rok bolení hlavy. Jak vyplývá z proslovu váženého pana Zhang Wanyou - momentálně řídícího Double coin - na výročním mejdanu čínských gumařů, čeká čínské výrobce překonat nejedno úskalí, propast a soutěsku. Takže jaké výzvy odhřímal pan Zhang? Přestože se export i výroba v roce 2013 čínských nákladních pneu výrazně zvýšily, zisky se výrazně snížily. Výroba vyrostla na neuvěřitelných 94 milionů kus, což je bratru o desítku více, než v předchozím roce. Ovšem co čert nechtěl - i pod Velkou zdí jim klesá poptávka a tím pádem i prodejní ceny, výrobní kapacity jsou tak jaksi nadbytečné. A navíc - zatím co čínské značky zaplavily kde co na mapě, na rodné čínské hroudě si nenápadně vybudovaly své výrobny prémiové brandy a vyštouchaly kvalitním zbožím domácí borce z trhu. Takže takový Michelin a Goodyear si plní plán zisku v kraji létajícíh dýk a šaolinských mnichů, a nám sem pro změnu vozí kdekdo Faulruny, Ahojgate, Duté stáry a Prima voly. ,, Náklady rostou, ceny a zisky se snižují, tržní a celní bariéry se zvyšují a další jiné faktory na nás zanechávají nedobrý vliv! Naše čínské firmy jsou pod velkým tlakem! ´´ Tak pravil soudruh Zhang Wanyou z tribuny sjezdu čínských pryžníků. Přátelé, nenechme čínské soudruhy ve srabu. Nechť přijedou k nám, vyměníme si kravaty, průpisky a zkušenosti. Toho bohdá nebude, aby český a čínský gumař nějakou fintu nevymyslel a z boje utíkal! Pryži zdar, přátelé!
středa, 16. dubna 2014
Shambo Pryži zdar, několik doplňujících informací o možném počtu servisů v ČR: citace z denik.cz , 07.04.2014 - Autoservisy v Česku letos po hubených letech očekávají mírné oživení. Zjistil to takzvaný Index očekávání firem, který pro obor autoopravárenství zpracovala ČSOB. Servisování vozidel u nás podle dat Českého statistického úřadu zaměstnává stabilně 46 tisíc lidí, přičemž na trhu operuje necelých 24 tisíc autoservisů. Ještě v roce 2008 roční tržby autoopraven překročily 89 miliard korun, od roku 2011 se pohybují kolem 79 miliard korun a mírně rostou, což by měl potvrdit i tento rok. A další údaj z jedné veřejně dostupné reportu z roku 2008: V České republice se nachází přibližně 6000 nezávislých autoservisů a dalších 1000 servisů,
které jsou spojené s konkrétní značkou automobilu. Největší sítí servisů disponuje Auto
Štangl, kde ji tvoří zhruba 500 volně sdružených servisů. Takže - není to přímá odpověď na otázku, kolik že máme naplozeno pneuservisů na území ČR, ale skutečně se pohybujeme v řádu tisíců. Tak odvahu, pánové. Odvahu.
BF Krásný den přátelé gum. Tak nám tady v Třinci prší, zima je jako v Rusku, na servise je volněji a sezona hlavního přezutí na léto pomalu končí. V neděli jsem si zajel na výlet jako již řadu let na autosalon do Bratislavy. Beru to vždy velmi odpočinkově a pohodově. Letošní ročník ale ukázal že není v oboru nic růžového. Vozidel bylo dostatek. Novinek až překvapivě hodně, krásné vozy i ženy kolem nich.Pastva pro oči. Horší to však bylo ze servisní technikou. Poprvé asi za 6 let co tam jezdím jsem marně hledal jakéhokoliv prodejce ať už sezouvčky, vyvažovačky, geometrie či zvedáku. Nikde ani noha. Pozval mne můj dodavatel myčky pneu http://www.darner.sk/index.php/sk/
na kus řeči a tak jsme probrali situaci na Slovensku která kopíruje tu českou. V některých ohledech je i mnohem horší. Podnikatelské prostředí tam ovládají jen vyvolení. Byrokracie úředníků přesahuje a převyšuje nařízení a zákony naší slavné EU a dovolím si použít příměr a úryvek z věčného seriálu nemocnice na kraji města a nezapomenutelného doktora Štrosmajera - kdyby blbost nadnášela tak tam hodně takových bláznů lítá jak holubička. Podnikání na Slovensku není v současnosti opravdu žádná sranda a když si uvědomíme že je to ještě menší země než jsme my tak se není čemu divit. Jestli některé kroky převezmou i naši zakonodárci máme se tedy na co těšit. přátelé. Nebudu to do široka rozepisovat, ale je to síla tomu věřte. Jinak servisní výbava se prostě na našich výstavách už asi jen tak neobjeví. Každý si raději zajede přímo k dodavateli a rozebere to co potřebuje přímo na místě. Kolikrát větší užitek, menší náklady a lepší prodej mají firmy které udělají jednou ročně akci u sebe a mají to mnohem lepší než vystavovat např. v předraženém a dnes již pro auta mrtvém Brně. Ještě jedna věc se ukázala. i když to dře tak to trochu ještě jde. Ještě pořád na to mají prodejci nových vozidel, servisní prodej už absolutně ne.
Míšo pro tebe tady mám firmu co tam vystavovala a dělá tu vodotlač na Slovensku. http://www.mgmdesign.sk/
Hezký den přátelé.
středa, 16. dubna 2014
Shambo Pepa - dík za info, třeba se ozvou další kolegové.
středa, 16. dubna 2014
pepazdepa Máš cca pravdu.Mám umyto 2000 kol,což je 500 aut
středa, 16. dubna 2014
Shambo Dobré ráno a pryži zdar, přesycení prodejními místy a servisy na území ČR jsou jen částečnou příčinou mdlých prodejů osobních pneu a chabého využití servisů v této sezoně. Ale zkusme se podívat na zoubek tomu přesycení nebo nedosycení. Troufám si odhadnout, že v ČR připadá jedno prodejní místo a servis na 1500 obyvatel. Mýlím se? Máte jiný odhad? Sem s ním. A navíc - chce to porovnat s cizinou. Ale každopádně je to mnoho. Tolik snad není ani kadeřnictví na 1000 obyvatel. Přičemž běžný muž s vlasy může holiče navštívit jednou měsíčně, muž s vlasy i bez si najde cestu na servis tak jednou do roka. Ženy pochopitelně též... Takže - při množství cca 450 osobních vozidel na 1000 obyvatel to máme zákaznický kmen 675 vozidel na servis a nebo prodejní místo. Rok má jen 365 dnů, z toho v roce 2014 to bude 252 pracovních dnů. V ideálním případě by měl servis obsloužit 2,7 vozidla denně v případě, že jeho majitel zabloudí na servis nebo k prodejci alespoň jednou do roka. Varianty v případě dvou návštěv jsou jasné. A jak říká příslová - hodně lovců, zajícova smrt. Pryži zdar, přátelé.
středa, 16. dubna 2014
pepazdepa Hoši,dlouho se neozvala "autodíla" asi to špeluňka zavřela )))
úterý, 15. dubna 2014
Michal Radku, ale zcela upřímně, pomineme li hlavní učel správného opěrného usazení disku, to zase taková blbost není.:-) Zkoušel jsi někdy nasadit takové 18" kolo na díry bez distančního kroužku a ještě tam trefit a zatočit šroub? to je celkem umění, které dvěma rukama nemáš šanci zvládnout:-)
úterý, 15. dubna 2014
Radek není se čemu divit. jednomu zákazníkovi bylo řečeno že kroužky jsou tam jen kvůli tomu any se kolo lépe nasazovalo :-)
úterý, 15. dubna 2014
pepazdepa taky se domnívám,že je to v počtu servisů.Rostou jako houby po dešti,serou se na slevomaty a přezouvaj za 390 kč celé auto.Nechápu jak se jim to může rentovat.Nájem,elektřina,......Prodávaj pneu s nulovým ziskem.Přijel mi bejvalez zákazník-kokotek-že se mu třepe auto a takoví čuráčci mu" zapoměli",nebo spíše ani neví -dodat centrovací kroužy do alu kol.
úterý, 15. dubna 2014
SJM 2) v kupní síle - přezouváte li auto s 15",16" i s ventilama za 600 se skutečným dokladem ( s DPH), jste bráni jako drazí. Představa zákazníků v okolí se pohybuje od 400 do 500 Kč. Faktem je, že do jara zde vyrašili zase 3 další přezouvací místa o kterých člověk neměl ani potuchy.Přeji všem slušným a poctivým dostatek práce.
úterý, 15. dubna 2014
SJM Dobré ráno bývalí kolegové, tak nevím, zda to tu zamrzlo nebo zaschlo (http://zpravy.idnes.cz/sucho-v-ceske-republice-a-krizovy-plan-dx9-/domaci.aspx?c=A140414_210336_domaci_ert). Výsledek je ale stejný - ticho po pěšince. S lehkým odstupem stále sleduji dění tady i v okolí. Povím li to slušně, žádná hitparáda to není. Mnozí očekávali vygradování v týdnu před Velikonoci, počasí ale učinilo těmto představám přítrž a televize to navíc patřičně nafoukla. Rozumně komunikující lidičky z okolní branže vidí dvě zásadní příčiny: 1) v počtu servisů
Hrouda Zejtra to začnu házet zase na zimáky a v květnu se ukáže co bude dál :D tady je zima jako ...... .
pondělí, 14. dubna 2014
Shambo Přátelé pryže, je na čase si po delší době odpočinout od neustálého přepočítávání cen a marží na osobní pneu, sčítání úkonů na servise a počítání závaží. A vyhlížení zákazníků. Na co se podíváme dnes? Pirelli nikdy pro mne nebyla ( nebylo ) vzorem skvělé nákladní pneumatiky, ale dnešní globální globalizace je rychlejší než prd. Několik zajímavých poznatků jsem našel ( snad i pro vás ) ve vyjádřeních váženého signore Alberto Vigano, šéfa globálně- planetárního marketingu ,, industriálních pneu ,, - tedy nákladních, agro a OTR pneumatik Pirelli. Nutno dodat, že zatímco v Latinské Americe je Pirelli v tomto segmentu numero uno ( cíl pro rok 2014 je dosáhnout celkového podílu 20% na trhu Latinos ), tak v matičce Evropě to už tak veselé není. A Pirelli je proto další z koncernů ( spolu s Continentalem ), který se svoje dlouhodobé know how z expanze nákladních a protektorovaných plášťů na světadílu samby, dešťových pralesů a maradonovských kliček snaží přenést do Evropy. A to čím rychleji, tím lépe. Nový protektorovací brand Novateck je vyráběn pro hlavní trhy v Bazílii a Argentině ve spolupráci s dalším matadorem – Marangoni. A tady už to začíná být zajímavé. Pokud se do díla pustili společně na protilehlém kontinentu, můžeme s pravděpodobností rovnou 100% očekávat stejný postup i v našich zeměpisných šířkách. Jaká je situace na trhu nákladních pneu a protektorů v Evropě? Pravda, v roce 2013 se prodej nákladních pneumatik na volném trhu Evropy zvýšil o 7-8% na celkovou výši 8,8 mil kusů. Ale na druhou stranu se prodej protektorů snížil o 4% - na úroveň 5,1 mil kusů. Podle všeho je pokles v prodeji protektorů odůvodnitelný i dle názoru Pirelli dvěma faktory – snižuje se množství koster vhodných pro protektoraci a na straně druhé se zvýšil import čínských nákladních pneumatik do Evropy z 1,4 mil kusů na úroveň 1,9 mil kusů v minulém roce. A čínská nákladní šlupka je náhražkou za protektor. Nehledě na to, že často slyším názor ,, vobuli sme to a ta čína nemá chybu ,, -pravda je jinde. Vobout vobuli, ale kostru už na protektor použít nelze. Ovšem říkejte to českému distributorovi čínských natlakovaných sazí, který se primárně např. zabývá opravami automobilové techniky a odrásanou kostru v životě neviděl. A chtějte změnit sebevražednou nákupní politiku autodopravců, kteří nejsou schopni spočítat náklady a úspory na najetý kilometr ( míli, námořní uzel, verstu atd ). Dle mého skromného názoru se čínská varianta z nákladní pneumatiky stává pneumatikou nákladovou. Takže co s protektorovnami? Nicméně i zde signore Vigano dává větší šanci investicím a budoucnosti teplé protektorace než protektorování za studena. Takže podtrženo sečteno – další koncern se hrdě dere do bitvy trh s pěti miliony evropskými nákladními protektory. Budiž nám nebe milostivo. A protože je signore Vigano velkým příznivcem nejen pasty, ale i rockových opusů Pink floyd, nezbývá než si na závěr poslechnout geniální floydovský singl Money. A pokud vám to bude málo – nasaďte do slúchadiel nesmrtelné Welcome to the machine – Vítej do naší mašinérie, synu. Pryž zdar, přátelé. A flojdi jsou hier: http://www.youtube.com/watch?v=wy04c-6DEgE
neděle, 13. dubna 2014
Shambo Čendo, držím palce, není to situace neřešitelná nebo beznadějná. To v žádném případě. Odvahu a sílu všem!
pondělí, 7. dubna 2014
Michal shambo je to tak, myslím, že není co dodat....