Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
 
BF
BF Žlutý mor se blíží mílovými kroky.
čtvrtek, 1. května 2014
 
Shambo
Shambo Přátelé pryže, dnešní Svátek práce si každý prožívá jinak. Naši čínští kolegové si u lahve místní vodky Mao – tai připíjí na další globální úspěch. V roce 2013 byla totiž na obrovském americkém trhu už každá čtvrtá osobní, každá pátá dodávková a každá třetí nákladní prodaná pneumatika made in China. Tato tendence se posiluje i v prvním čtvrtletí tohoto roku, nárůst u jmenovaných zbožových skupin realizovaných na trhu USA je vyšší ve srovnání s minulým rokem o 15, 47 a 10% celkem. Američané milují statistiky, takže ze 350 značek působících na místním trhu je celkem 50% vyrobeno v Říši nebeského klidu a celkem 60% značek se k této oblasti nějakým způsobem hlásí. V roce 2013 se na americkém volném trhu prodalo celkem více než 16 milionů nákladních plášťů, z nich 10 milionů bylo importováno a z toho 6 milionů se dokodrcalo do amerických přístavů z Číny. Pokud bychom si připustili, že taková tendence je možná i na našem trhu, tak se slabším povahám podlomí kolena a ty silnější si tu Mao – tai dají taky. Čínští značky se začínají aktivně zakusovat do trhu, otevírají pobočky, obchodní zastoupení a servisní střediska. Čínští manažeři stále častěji během propagace svých produktů používají smrtící argument - pokud je pojem ,, čínská výroba ,, tak těžce stravitelný trhem, jak si potom vysvětlit, že řada světoznámých značek v Číně rozšiřuje svou výrobu? Poté, co jak čínský premiér, tak i čínský prezident přislíbili navštívit naši vlast, troufám si předpovědět, že bez ohledu na naši malou rozlohu si všímavý čínský investor nějaký ten hektar pro výstavbu výrobního závodu u nás najde. Třeba taková holešovská průmyslová zóna – ta je je jak stvořená pro expanzi do Evropy. Už vidím ty značky – Zlin- dao, Hole-fun, Krom-sun-river. Tak na zdraví, Mai-tao se pije chlazené.
čtvrtek, 1. května 2014
 
BF
BF Krásný den přátelé gum. Tak tady máme poslední den z dubna a jak měsíc zhodnotit? Napřed hektický začátek, pak uvolněný střed a nakonec hodně zvýšený závěr. Nevím ještě čísla z počítače, ale myslím si jak to vidím na servise že to docela šlape a nebude to špatné. Prodej nových letních gum na servise je na slušné úrovni a pneuservisní práce taky trochu přibylo. Geometrie byla a je tahounem kolem celkové mechanické práce. Celá podvozková skupina bude podle mne brzy základem každého kvalitního pneuservisu a když vidím jak někteří solidní a slušní pneuservisáci pochopili tuto dobu mám velkou radost. Nakupují geometrie, někteří dokonce i testery brzd a tlumičů, rozšiřují služby o klimatizaci, diagnostiku, přestavují a přistavují další dílny. Je to pak pro mé oko lahodný pohled. Když vidím odhadem že 30-40% řidičů je na zimních pneumatikách a nemíní minimálně do léta určitě přezouvat pak si doba žádá určité zásahy do servisních úprav. Za chvíli nám jen gumy nebudou vůbec, ale vůbec postačovat na jakýkoliv rozvoj. O nákladních pneumatikách se raději bavit ani nebudu tam Shambo jasně vystihuje jaká je situace. Co bude za marast za rok dva v tomto sektoru si umím už teď docela dobře představit. No nic, život je boj a tak bojujme přátelé.
středa, 30. dubna 2014
 
Hrouda
Hrouda Děkuji Michale
úterý, 29. dubna 2014
 
Michal
Michal Hroudo, já taky moc přeju Vše nejlepší.!
úterý, 29. dubna 2014
 
Hrouda
Hrouda Děkuji Bořku.
úterý, 29. dubna 2014
 
BF
BF Roberte ty náš Hroudo, vše nejlepší k svátku přeji.
úterý, 29. dubna 2014
 
Shambo
Shambo Přátelé pryže, dnes jen pár krátkých historek o tom, co se děje kolem nás ve světě. Začneme v Maďarsku - místní závod Hankook rozšířil výrobu vlastních směsí, závod by měl umět v létě 2014 vyprodukovat už 17 milionů kusů pneu. Což jsou bratru dvě pneušky na jednoho Maďara. Continetal pátý rok po sobě ohlašuje nárůst celosvětových tržeb a zisků. A mládenci a sličné panny z Conti nejsou troškaři - zisk před zdaněním koncernu za první kvartál vyrostl o 20% na 953 milionů euro, tržby poskočily jen o 4,4% procenta na 8,4 miliardy euro. Tomu říkám údernické tempo a vzorné nasazení. I když tady na jednoho Morava a Čecha asi nic nezůstane... Na východní frontě neklid. Zatímco podle vyjádření Bridgestone jsou samurajové ochotni při výrobě v ruském Uljanovsku ( zahájení v roce 2016, oblast Uralu, kapacita 4 miliony kusů ) dočasně zasponzorovat určité předpokládané ztráty, to Yokohama v ruském Lipecku vrazí do rozšíření výroby do roku 2020 dalších 5 miliard korun. Kapacita bude opět na úrovni 4-5 milionů kusů. A protože divoký východ má svoje špecifiká, tak naopak v oblasti ruského Chabarovska ( odtud je to přes kopec do Číny a po moři kousek kánoí do Japonska ) se podařilo čínským výrobcům srazit ceny na letní osobní pneu z roku na rok o 15-20%. Takové malé cenové tornádo. A jaké značky vládnou tomuto kraji létajících dýk? Tak podle oficiálních údajů jsou to tyto trvalky: Goodride, Chaoyang, Hifly, Headway a Jinyu. Pro zájemce - značky jsou pro náš tuzemský trh volné, určité problémy mohou vzniknout jen s případnou výslovností jejich názvu. Tak Goodride, přátelé pryže. A pro ty, kteří dočetli až sem mám jeden hudební bonus - je to veselá pecka o tom, jak směřujeme Down down down down.... a nebo taky ne :) http://www.youtube.com/watch?v=L6_OoKnQWyY
pondělí, 28. dubna 2014
 
Shambo
Shambo Pryži zdar, přátelé. Dnes si něco povíme o neúnavném boji Evropské ekonomické komise OSN za lepší unifikovaný a standardizovaný zítřek. Pokud vše půjde podle plánu, už v listopadu 2014 by se mohly palce hlasujících zástupců členských zemí dotknout tlačítka, které bude znamenat odsouhlasení Nových globálních technických pravidel pro značení osobních a lehkých nákladních pneumatik. Jak píše odborný tisk – sponzorem pro přípravu jednání vystupuje Francie a proces řídí Velká Británie. Podle toho to tak asi i dopadne. O co regulátorům, unifikantům a sjednotitelům názvosloví jde? Nová globální technická pravidla předepíší povinný systém značení, popis rozměrů, stability při vysokých rychlostech a na mokru. Taktéž se bude sjednocovat systém technických zkoušek a homologizací např. na pevnost, zátěž při sníženém tlaku, úroveň šumu atd. Hlasování mohlo vskutku proběhnout již dříve, došlo však k rozporu při hodnocení metodiky zkoumání přilnavosti a stability za mokra lehkých nákladních pneumatik ze strany amerických výrobců. Pokud si chce kdokoliv z vás tento fundamentální přípravný materiál prolistovat, máte šanci zde: http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/doc/2012/wp29grrf/GRRF_72-23e.pdf Dobrovolníci mají možnost např. na straně 18 shlédnout tu správnou unifikovanou podobu alpského vrcholu pro označení zimních pneu. Unifikaci zdar, přátelé. Za jednotný rozměr všeho a všech.
neděle, 27. dubna 2014
 
Hrouda
Hrouda http://zasmejsa.com/videa/zobrazit/69960/nove-super-kolesa-pre-nakladne-stroje-neznicitelne/ Kumu tim prospějou . Je to nezké a promaklé, ale opravovat stavební pneu mě baví a docela to nese . TAK PROČ TO MĚNIT :C
neděle, 27. dubna 2014
 
Shambo
Shambo A dnes ještě něco málo o kaučuku. Přírodním. Na počátku všeho byl jihoamerickými domorodci uctívaný ,, plačící strom ,, - cahuchu. I při nevelném naříznutí se z něj kutálely slzy kaučukového mléka. Komu se z očí valí opravdové slzy, to jsou producenti přírodního kaučuku dneška. Cena za kilogram základní suroviny pro výrobu pneumatik je na úrovni 1,92 USD za kilogram. Pro milovníky statistik a grafů - od začátku roku 2014 klesla cena o 26%, oproti zatím nejvyšší ceně v roce 2011 se jedná o pokles na úrovni 61%. Možná pamatujete tehdejší kvílení výrobců a obchodních zástupců - ceny rostou, protože cena na kaučuk roste a kaučuk není, protože všechno vykoupili ti zatrolení Číňani. Tak nějak to bylo. Takže - pokud vás v pondělí osloví váš milovaný výrobce neuvěřitelnou slevou doprovázenou dárkovým košem, poukázkami na preventivní vyšetření u kardiologa a brožovanou příručkou Milionářem snadno a rychle - hledejte za tím mléčné slzy plačícího stromu. Pryži zdar, plantážníci.
sobota, 26. dubna 2014
 
Michal
Michal Já osobně vidím přičinu trochu jinde. Pomineme li značku Michelin jako takovou, tak propad prodejů u Kleber, BF Goodrich a Kormoran je poměrně značný. Jednak proto, že jsou to furt ty samé dezény (ale proti tomu nic, rozhodně špatné nejsou a jsou kvalitativně stabilní) a jednak proto, že v ekonomickém a středním segmentu je poměrně značná tlačenka co se výrobců a značek týče. Navíc tyto značky se dělají prakticky jen v běžných rozměrech, ze kterých moc neuhýbají, takže s nimi nemůžete počítat do méně běžných rozměrů, což je v případě BFG docela škoda.
sobota, 26. dubna 2014
 
Shambo
Shambo Přátelé pryže, i jindy velmi sebevědomý Michelin mívá slabší chvilky. Jak vyplývá z prohlášení finančního mága společnosti mesijé Marc Henry, tržby Michelinu se v prvním čtvrtletí snížily o 2,4%. Důvodem je jak zvýšení hodnoty euro vůči národním měnám části evropských zemí, tak i hlavně konkurenční boj. Že mne to ani nepřekvapuje, že. Podle pana Henryho odstartoval planetární slevňovačku Bridgestone tím, že svoje ceny snížil na 3-5%. Hned za ním se snížením cen vystartoval Goodyaer. Michelin kontroval korekcí u svých budgetových značek BFGoodrich a Kleber. Inu – neviditelná síla globalizace. Ovšem – jak jinak – pan Henry jako patriot značky zdůrazňuje, že Michelin i takový nápor konkurence jako vždy ustál a stojí si pevně rozkročen jako skála. Pravda, po nemastných neslaných výsledcích prvního kvartálu akcie Michelinu ztratily na hodnotě o 4,5 euro na jednu akcii. Takže skála skálou, ale drobní akcionáři plačte. Co je zajímavé pro nás v pivním pupku Evropy: bez ohledu na celkové zvýšení prodejů na kontinentu se vliv chaosu a zmatku kolem ruských a ukrajinských bratří projevil např. u osobních pneu snížením prodejů o 6% pro prvovýbavu a celých 8% ztratil replacement. Nicméně ať se děje co se děje, Michelin je přesvědčen o tom, že na konci roku jeho tržby vyrostou o skvělá 3%. Tak nevím nevím, ale tady se bude muset dle mého skromného úsudku spojit Asterix s Obelixem a ještě si na finální šťouch budou muset zajistit podporu Merlina, Čulibrka a Kubrta. Tak ať se všem daří a pryži zdar.
pátek, 25. dubna 2014
 
pepazdepa
pepazdepa Hroudo,já bych se jim doslova vysral do krku.
pátek, 25. dubna 2014
 
Hrouda
Hrouda Zdar je tu někdo komu přišla faktura a zároveň dobropis na zboží již dříve zakoupené od michelinu, že se prý spletly daly mě větší slevu a teď by rádi abych to doplatil. Co budou chtít příště abych vrátil tričko že jsem neměl dostat velikost XL ale pouze M . Pokud někdo udělal chybu tak ať si to odečte z výplaty.
čtvrtek, 24. dubna 2014
 
pepazdepa
pepazdepa Jinak ten sráč se tlemí a valí čísla jako sazka,ale Procházkovi nesahá ani po kůstku na malíčku.Mele páté přes deváté,jako tele bez prdele.Roboty jak nejebané,valí makat .Čest práci
čtvrtek, 24. dubna 2014
 
pepazdepa
pepazdepa Hošani,sráči z Barumu vám dají min 48%,ale musíte vzít min.kamion:)) .na 55% se dostanete s platbou předem.
čtvrtek, 24. dubna 2014
 
SJM
SJM Tire-nevím jak to máš s vedením "barumu", ale já to cítím takto: 1)můžeme si každý myslet o panu G co chceme, ale on minimálně od r.2011 opustil strategii zvyšování obratu za každou cenu, ale posílil marže a snížil spotřebu. Výsledky hospodaření to jednoznačně dokladují, každý to vidí. 2)Ve středním segmentu je barumka stále asi nejlépe prodávanou značkou a na internutu obzvláště. V zásadě každý ví co od ni čeká a nehrozí mu žádné překvapení. To je velká výhoda proti no name značkám. Vím, že pro velké int. obchody je barumka jeden z pilířů prodeje a tudíž prodávat ji pod cenou by byla cesta do záhuby. 3) V našem právu známe institut přiměřeného zisku, opakuji zisku, nikoliv marže a zisk je až ten poslední. V případě obchodu je to rozdíl marže a spotřeby a nákladů. Pokud jsi porovnal faktůru a došel k onomu poznatku, porovnával jsi pouze marže. Pokud již tam by byla záporná marže bez zjevného důvodu, mohlo by se jednat o krácení daně ( vratky DPH jsou pro FÚ jako červený hadr a následuje okamžitá kontrola). Myslím si, že všechno nasvědčuje tomu, že přece jen nákupní ceny pro některé budou někde jinde, ale je to jen můj názor.
čtvrtek, 24. dubna 2014
 
mensa
mensa Srdečně zveme čtenáře a příznivce Pneu revue na konferenci PNEU & BUSINESS 2014, která se koná 10. září 2014 na Kunětické hoře u Pardubic. Základní účastnický poplatek je pouze 100 Kč na osobu. Přivítáme též doporučení a tipy, koho byste chtěli na konferenci vidět a slyšet. Pro další informace stačí kliknout na banner zde ve fóru. Odtud se dostanete na on-line přihlášku. Budeme rádi, když informaci o akci předáte dalším kolegům z branže. Pokud máte zájem se zúčastnit, přihlaste se již nyní, protože kapacita sálu je omezená.
čtvrtek, 24. dubna 2014
 
Tire
Tire Když už tu grilujeme pana Grilla taky přidám menší poznámku . z těch cca. 30 zákazníků co si teď na jaře dovezli internetové gumy (u mě to dělá 10% ze všech zákazníků co mám) jsem u poloviny zjistil že jsou právě zakoupené na "nejlevnějším pneu" ve směs se převážně jednalo o nankangy nebo jak se to jmenuje což mi nevadí já čínu neprodávám... ale značnou část dělali i domácí Barum což už mě dráždí víc zejména když jsem franchisant bestdrive. Hodně lidí si přiložené faktůry ani nevšimne takže pak není problém si spočítat jakou dávají slevu a pokud nám vedení Barumu nelže v tom komu a jak jsou nastavéné slevy tak v některých případech to pan Grill dává skutečně za nákupku nebo dokonce s 1-2% ztrátou... no to je panečku podnikání... ps. ještě jedna malá poznámka mimo toto téma když letos uniroyal přišel se zimní novinkou ms plus77 moc jsem jí nevěřil co se km výkonu týče ale na passatovi po 30tis. km vydrží příští zimu po přehození ze předu na zadek, troufám si odhadnout dalších 20tis.
čtvrtek, 24. dubna 2014
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz