Hrouda Shambo čínské pneu mě takřka zastavily prodej protektorů. Mě známí dopravce z mého regionu koupil kontejner možná dva čínských pneumatik a pro něj s malou marží to rozdal v okolí . cena je pro ostatní tak lákavá že neodolali . Předtím to byly zapalovače a teď pneumatiky příště doveze z číííny pantofle nebo slipy kdo ví ?
Potom je tu firma jako například http://www.corax.cz/sluzby/obchod/ která se mimo jiné zabývá prodejem pneu (dopravcům ) cena pneumatiky cililing :D . 315/70R22,5 vodící na kocového zákazníka 5822kč bez DPH . V tom se dá zákazníkovy nabídnout cenová alternativa AGATA HAF 638 kde zisk pro servis bude něco kolem 100 až 200 kč na pneu
Při ceně ciliilingu 5822 kček. Je to zábava moc mě to baví.
úterý, 13. května 2014
Shambo Pryži zdar, přátelé. Ještě jednou k zatímní nejisté sezoně - na rozdíl od těch předešlých a předpředešlých a prehistorických vidím několik drobných rozdílů. 1/ osobní pneu - je nemožné plánovat, nákup a sortiment a značky jsou spíše věcí pokerových kombinací a ještě lépe sázky na ruletu 2/ servisní činnost - ano, tento rok byl zatím ve výnosech bohatší, ale je to vykoupeno vyššími investicemi - takže opět sázíme na sudou a červenou, nebo bude na konci černá? 3/ nákladní pneu - evropský B brand je v agonii, koncernové značky jsou maržově jak ohlodaná kost, čínské pneu nikdy nebyly tak levné jak tento rok a nakonec 4/ nákladní protektory - protože čínské pneu nebyly nikdy tak levné jako letos, tak.... Závěr ve formě amatérské prognozy: a/ osobní pneu - minimální předzásobení a maximálně dvě značky - levňáček a solidní brand, tři značky už v kupujícím vyvolají třas a snahu hledat čtvrtou alternativu b/ servis - šlechtit a oprašovat to co už stojí a funguje, nové investice se nevyplatí c/ nákladní pneu - držet se opět dvou zakladních značek - solidní Evropa a maržový divoký východ d/ pokud máte protektorovnu, nekupujte Čínu, zničíte si živnost Čím větší sortiment a rozstřel v dodavatelích a značkách, tím větší bordel. Přichází epocha minimalizace. P.s. Snad to neskončí u ruské rulety, pryži zdar.
pondělí, 12. května 2014
Michal VEREX jich má údajně 6 ks na skladě, ale já je teda neznám, co je to zač...
pondělí, 12. května 2014
BIB čendo sehnat tu bravurisku mě dalo někdy před měsícem hodně úsilí, nakonec sem ji našel někde ve velkoobchodě ale za tučný peníz, zákazník ji prorazil (barumky jsou jinak velmi náchylné na boční průrazy) a tam kde je bral mu je už nedokázali sehnat..
pondělí, 12. května 2014
BIB Přesně tak Michale, snažíme se dělat primárně Michelin + Kleber, BFG a Kormoran a k tomu sem tam nějaký doplněk (Bridž, Conti, Nokian, Barum..). Velmi často se stává že zákazník jeden rok koupí dvě pneu a další chce doplnit další dvě no a ty ten další rok nevedeš Pirelli které vzal vloni a ted děláš Dunlop.. nic moc situace. Nelze dělat vše a dobře. Já jsem v tomto zatvrzelý, dělat jen to čemu rozumím a dávát do toho vše - PNEUSERVIS a nabízet to čemu věřím a můžu s čistým svědomím namontovat :-) Pořád jdeme proti proudu a jsme specializovaní jen a jen na pneuservis od A po Z.
pondělí, 12. května 2014
Michal Bibe máš pravdu, tak HP3 už by chtěla vyměnit, já si to myslím taky. No tak super kluci, je vidět, každý z nás preferuje jinou značku a zákazníci pro ní chodí a to je moc dobře. Osobně si myslím, že je cesta orientovat se primárně jednu dvě značky a zbytek dělat doplňkově než dělat všechno. Co si o tom myslíte? Mně se to osvědčilo s tím nokianem, ale je fakt, že taky díky tomu, že ho tady kolem prakticky nikdo nedělá a dělají ho jen okrajově.
pondělí, 12. května 2014
BIB Michale, u nás kde to X let v podstatě stojí na Michelin Group musím napsat nečekaně dobré. Počáteční ceny se nakonec nekonali a nákupní ceny jsou naprosto v pořádku (i 195/65-15 Saver kterých se prodalo nad očekávání). Předobjednávka se udělala lehce opatrnější, ale stovky gum se doobjednávali a doobjednává se prakticky denně aby byl sklad zásobený. Neskutečně mě ale Michelin nasral tou soutěží o BMW X1, efekt nulový, zlaté poukazy na palivo které jsme dostali a pak sami rozdávali přímo při nákupu zákazníkovy. Tohle je velký úlet který bude asi i na zimu. U michelinu s dezény a kvalitou není absolutně žádný problém. U toho kleberu je fakt že HP3 je za zenitem (v podstatě jde HP2) i když není špatný a prodává se pořád nadstandartně, ale chce to neco atraktivnějšího v asymetrickém dezénu. Jinak se prodali nějaké Bridže a podařilo se udat i Conti CPC5 made in Romania které jsem tu měl jako panoptikum hrůzy pro ty všechny testové chytráky (conti je fakt zprzněná značka a to čím dál víc). No a vlastní pneu se moc nekonají, lidi s nima asi chodí do šop.
neděle, 11. května 2014
Hrouda Bořku budu se těšit na další návštěvu. Snad i já se dostanu k tomu tě zase navštívit v Třinci. Čendo nikdy není pozdě. Čendo rád bych pomohl s nějakým dodavatelem a o jednom vím. Je možné že už tě kontaktoval a pokud ne tak odkážu při první příležitosti pána na tvojí adresu.
Dál Barum opravdu letos bez problémů. BRAVURIS 3 HM má celkem úspěch . (pokud si jí rovnou nepřivezou čemuž nezabráním) tak se v pohodě prodává palec nahoru. Conti mě také nedělá problém a pokud někdo chce utrácet tak contik se prodává dobře. Letošní jaro u nás bodoval NOKIAN ve velkých rozměrech. Špatně si nevedl DUNLOP. A v průběhu sezony jsme začali s novou osobní pneuškou a zatím dobrý lehké rozpaky zákazníků a zatím ani jedna stížnost spíše překvapení že je to fajn. Takže zažil jsem lepší sezonu co se tíká prodeje, ale není to průser , práce super. Cekové hodnocení (2-) Nákladní a zemědělské jako každý půlrok VŠICHNI CHTĚJÍ PNEU ALE NIKDO NEMÁ PENÍZE . Za letošní sezonu bych rád poděkoval Firmám CZECH STYLE, ALMA pneu, GPD, ContiTrade, AM Pneu. A poprosím internetové prodejce aby si do pátku do 13,00h odvezly ty šroty už to nemám kam dávat. Přeju všem lidičkám krásný večer.
sobota, 10. května 2014
Michal Bořku, já jsem po tom, co jsem popsal sezonu dělal přesná čísla až dnes odpoledne, dříve jsem se k tomu nedostal, protože tyto dva týdny byly celkem hektické což mě velmi překvapilo a velmi mile překvapilo, což vzhledem ke zkráceným týdnům bylo velmi zajímavé, protože já mám zkušenost, že když je v Praze v týdnu den volna, tak ten týden stojí celý za prd, ale oba pátky byly velmi velmi dobré, až překvapivé. Jinak jednoznačně mohu potvrdit Tvůj odhad co se týče michelinu. Respektive, teď bych spíš rozebral značky. Michelin jako takový se mi prodával letos velmi dobře,popravdě ho brali tedy stálí zákazníci hlavně ve velkých rozměrech. Rozhodně nezakrývám, že Energy saver+ ve 195/65 R15 a menších jsem neprodal ani jeden, protože s tou cenou u octavie byly teda letos mimo mísu...nicméně v 16 a výš to byla paráda. Jakožto velký propadák značky hodnotím jednoznačně Kleber, který po letech, kdy jsem jich bral na sklad opravdu mraky to letos teda bylo opravdu komické....Popravdě chtělo by to už nahradit Dynaxer HP3 novým dezénem, byť proti té pneu nic nemám, tak už je za zenitem a bez novinky se čísla budou propadat dál, jelikož jim z toho ukrojila Barumka a v 15" rozměrech Fulda. Dále, co se týče Pirelli. Popravdě pirelli jsem nebral ani kolo, nicméně díky Procházkovi, který měl neskutečně dobrou akci na P7 Cint a P1 Cint ve 195/65 R15 a 205/55 R16, kdy speciálně 16ková byla na VO za cenu 1214 bez DPH v předobjednávce, se po ní jen zaprášilo a popravdě za tuto akci moc děkuju, protože to bylo výborný a marže se pohybovali někde kolem říše snů, takže z toho plyne jediné, pokud je na pirelli výborná cena, lidé kupují. Narozdíl od zimních pirellek v 15 a 16, po kterých lidé ani něštěknou, nicméně jak píšeš, spolehat na velká kola je podle mě blbost....No a co se týče mě osobně, tak u mě sezonu s velkým, ale opravdu velkým naskokem vyhrál Nokian. Na tuto značku jsem se od nástupu dezénů Line a zLine opravdu zaměřil, protože ty pneumatiky jsou fakt skvělé a za mě je to tedy jednoznačně vítěz sezony, jak v osobním, tak SUV tak dodávkách. co se goodyeru týče....tam to Bořku mám trochu jinak, tedy u nich aspoń mě jednoznačně vyhrál Dunlop, pak dlouho nic,...a za nim fulda a goodyear...dunlopy lidé berou daleko více, savu na léto nedělám. jinak plně souhlasím, ve velkých rozměrech jsou drazí, tam právě díky tomu vyhrával při konfrontaci u zákazníků spíš michelin, protože byl cenově velmi podobný Co se barum conti týče, tak mám podobný názor, rád je moc nemám, ale jednoznačně v menších kolech se prakticky nic jiného neprodávalo a díky bravuris 3, která je tedy pěkná a asi tedy bude i dobrá, to byla dobrá volba....continental moc posuzovat nemohu, protože po zkušenostech s premiumcontact 5 se rozhodně nebojím použít slovo sračka...aby premiová pneuamtika vydržela na OII 15 tis. km na nápravě to pardon, ale to je silná káva, na druhou stranu Sportcontact 5 hodnotím velmi dobře. A není to řidičem s tou prem5, bylo to tak na 15-20 různých autech po jedné sezoně šmitec. A přiznám se, že po aféře loňské zimy, týkající se vypádavajících dezénových středových blocích u zimní TS850 jich mám tak akorát dost...Jinak jeden zajímavý poznatek. Letos daleko více než v minulých letech jsem měl daleko více neběžných rozměrů. Je tedy vidět, že auta mají čím dál více sofistikovanější a speciálnější podvozky včetně rozměrů pneumatik a je potřeba tomu i přizpůsobit zásoby. a díky bohu za to, protože oproti loňské sezoně se mi díky tomu zvedla ziskovost o 9% a zásluzu na tom mají velká kola. Co se týče zimy, tak já to letos moc hrotit nebudu, stejně jako léto, připravím se na ní ale velmi dobře a prakticky už nad tím týden přemýšlím, protože po teplé zimě počítejte, že gum bude dle mého názoru opravdu hodně. Jezdilo se rychleji a méně opatrněji a bylo velké teplo. Ještě se mi nestalo, že bych na 80% uložených kol musel dávat nové pneu. takový poměr jsem nikdy nezažil. Jinak kluci taky dejte vědět, jak se Vám dařilo, BIBe hlavně jak se Ti dařil Michelin a kdo dělá hlavně barum a je franšízant, jak se lidem líbí bravuris 3, protože jich prodáte určitě daleko více, když je děláte primárně.
sobota, 10. května 2014
BF Dobré sobotní popoledne přátelé gum. Nedalo mi to nevyužít aspoň jeden sváteční květnový víkend a nevyrazit si odpočinout do Doks a také nezajet za svými myslím už i přáteli do Litoměřic. Bylo mi Hroudo u tebe dobře a vždy se tam rád zase za Vámi stavím. Počasí je dnes celkem slušné a tak než se projdu se synem na Macháč bych chtěl napsat pár řádků. Jakékoliv výsledky za sezonu tady nikdo nenapsal což mne mrzí a tak přidám pár postřehů z mého okolí i odjinud. Sezona u mých přátel a dobrých kamarádu s kvalitních pneuservisů proběhla velmi pružně a byla příjemným zjištěním pro mnohé z nich. Pneumatik bylo a je celkově docela dostatek. Prodej je místy až nadstandartní, ziskovost o něco lepší než v minulých letech. Všichni jsou vcelku spokojeni a to mne teda dost těší. Ztráty v prodeji pneu musí počítat nejvíce si myslím u nás Michelin. Já sám moc Michelin group nikdy nedělal, ale někteří mí kolegové kteří brali stovky a někdy tisíce gum tento sortiment prudce zredukovali, omezili prodej na minimum a nahradili to zcela jinými značkami. Kléber je toho jasným důkazem. Pokles u těchto kolegů je teď i přes 70% a to jsou už zajímavá čísla. Jednoznačně Michelin totálně nezvládl prodej tak jak si zamýšlel a zamanul. Léto 2014 je pro ně nenávratně ztraceno. Moc času už není, ale jsou ještě cesty jak to aspoň na zimu zachránit a změnit. To by se však někteří tam ve vedení museli chtít zaposlouchat do řeči servisů a ne jen to co příjde někde z Rumunska nebo odjinud na papíře. Místo toho v nákladním sektoru opět jezdí do nových firem a kradou servisům díky podrážení cen nákladních pneumatik práci a kopou si jen hrob. Chvíli to budou jako vítězové prožívat ale v dlouhodobém horizontu bohužel zcela zapláčou. Vždyť teď máme mnozí nabídky na zimní Micheliny v rozmezí 34-36% a co nám chce pak někdo od nich nabízet 30% na faktuře a možná pak nějaké bonusy? Osobní Goodyear je letos celkem slušný. Nastavil docela jasnou politiku prodeje a i když se netrefil někdy v základních rozměrech do svých zásob což je škoda, tak by se pak muselo kupovat něco jiného jak se tomu teď děje. Další slabinou jsou u nich velké rozměry pneu které mají prudce předražené oproti okolí. Tam by měli ještě hodně zapracovat, protože tratí kola v prodeji. Trochu větší slabinou je však nákladní sektor Goodearu kde někteří vedoucí pracovníci jsou skutečně mimo realitu světa a věřím že při první příležitosti jim to budu moci řádně vysvětlit a říct kde cesta na beton nepůjde. Tam mají velké až obrovské nedostatky a pokud nezmění své až někdy sobecké myšlení jednoho muže dostanou lekci která je bude v budoucnosti hodně mrzet. Pirelli letos neberu ani kolo a není se čemu divit když slevy se na servis se pohybují kolem 58-59% a na internetu jsou běžně kolem 60% do ulice. Do toho ještě Ihle a někteří další kteří to perou do autosalonu přes 63%. Tady u českého zastoupení je podle mne úbytek jednoznačný. Nechápu myšlení některých lidí a u Pirelli tedy obzvlášť. Myslím že je to škoda. Spoléhat jen na velké kola a hlavně v zimě jak se tomu teď několik let děje do budoucna by bylo až nerozumné. Vše jde a když ne teď v brzké době půjde nahradit jinými značkami a na to by měli už myslet teď italští gumaři a hlavně čeští prodejci. Barum+Conti letos nezklamal. Prodeje jednoznačně zvýšil, koláč prodeje u nás ve značkách zvětšil a nezůstane mi i když to není má nějak oblíbená značka jim poblahopřát. Úspěch je tam však jednoznačný. Další značky rozebereme třeba zase někdy jindy, tak se zatím loučím a jdu na tu procházku krásným Máchovým krajem kde voní nádherně borovicové lesy. Hezký zbytek víkendu Vám všem rozumným v oboru přeji.
sobota, 10. května 2014
Shambo Přátelé pryže, zprávy ze světa. Tramtararara. Michelin do roku 2015 zavře svoji výrobu nákladních pneu v Budapešti, čímž pádem budeme ochuzeni o značky Riken, Taurus a Kormoran made in Hungary. Důvody jsou oficiálně uvedeny dva - pozemky a dispozice závodu v Budapešti nedovolují jeho rozšíření a rekonstrukci, ale zásadnější je věc další. Evropský trh s nákladními pneumatikami se od špičkového roku 2007 snížil o celých 23% a pro prodej třídy ekonom zůstává stále méně a méně prostoru. Michelin jako takový pochopitelně neodchází z Maďarska a Rumunska úplně, jedná se jen a pouze o přeskupení sil, mj. výroba uvedených značek má pokračovat v Polsku, Rumunsku a Německu. Čestně řečeno - po Taurus a Riken smutnit nebudu a do Kormoranu výrobce neinvestuje už od dob zlaté horečky na Aljašce. Prostě - je to život. Konec zpráv, tramtará.
úterý, 6. května 2014
BF Čendo i já moc děkuji. Jsi čestný chlap a přeji ti ať se ti daří.
úterý, 6. května 2014
BF Krásný slunný den přátelé gum. Michal už popsal skvělou sezonu a jaká byla u Vás jarní sezona s prací? Konečně jsem se dostal k číslům i já. Součtem měsíce březen a duben jsem teda maximálně spokojen. Nárůst tržby za práci je 8% oproti minulému roku a od ledna do konce dubna to dělá něco přes 7%. Je to pro mne příjemné zjištění. Prodej pneu byl taky trošku lepší a dokonce i ziskovost na pneu se trochu zvýšila. No jen ať to tak pokračuje i dále, ale stále mám velké obavy že to dlouho nevydrží. Krize může přijít kdykoliv ať už díky Číně z Ruska, nebo i odjinud. Tak si zatím užívejme tu myslím na tuto dobu ještě pohodu a klid. Tak a teď pánové a dámy jak je to u Vás. Díky.
úterý, 6. května 2014
Hrouda Tak už je to uděláno už je to hotovo a jde se domů. Dnes v podvečer jsem měl nečekanou návštěvu Čendu jen škoda že se nezdržel déle. Čenda mě kdysi něco slíbil a splnil a jsem mu s rodinou zavázán . Moc děkuji . Je mě líto že jsem tě nějakým způsobem nezadržel na delší dobu a proto budu muset návštěvu oplatit nebo příjmy pozvání až budeš mít cestu kolem já zahodím klíče a montpáku a posedíme. Dosti jsi mě zaskočil a než jsem nabral dech tak jsi byl pryč. Možná by nebylo špatné se potkat až bude mít Bořek svou pravidelnou okružní jízdu a pokecáme. Ještě jednou děkuju i za mou rodinu , vážím si takových jako je Čenda .
pondělí, 5. května 2014
Shambo Pryži zdar, k Michalovu dotazu na ráz sezony... co je to vlastně ta sezona?Jen drobné zachvění, pouze mírné zavlnění, šum kolem zvedáků a oprašování úloženek. Finančně spíše sametový pšouk. A slovy váženého Williama Shakespeare - Mnoho povyku pro nic. Na to, že se takový koncern jako je třeba ´´Fridolin´´ pinoží tři roky ve vývoji se svou revoluční šlupkou Universal somrak super hyper BX 5051, která má spotřebu na 100 km nižší o 35 gramů paliva a za deště z padesátky zabrzdí na nulu o tucet centimetrů dříve, tak je to celé ztráta energie, nákladů a času. Teplý protektor ´´Šesták´´ a bezkaučukový asijský drak v akci ´´Woe - co ye´´ to jistí. Pryži zdar. Jdu vyhlížet konec nejisté sezony.
neděle, 4. května 2014
BF Krásné nedělní popoledne přátelé gum. Tak jsem se konečně probudil po včerejším nočním koncertu skupiny mého mládí EUROPE v Třinci. Kdy jsem si vzpomněl na rok 1989 jak jsem je viděl poprvé naživo v tehdy ještě komunistickém Československu v hale ve Frýdku-Místku a kdy mne ještě zdobilo dlouhé háro .25let je dlouhá doba, je to velký kus života a jsem rád že jsem je mohl zase naživo vidět. Snad 2 největší hity mám tady i pro vás. Stojí za to si je připomenout. Možná si to někteří z vás ještě užijete. Hezký zbytek víkendu přeji všem rozumným v oboru. http://www.electropiknik.cz/hudebni-magazin/koncerty-a-festivaly/svedska-rockova-skupina-europe-vystoupi-na-letosnim-hutnickem-dni-v-trinci/2014/01/
neděle, 4. května 2014
Hrouda Čendo dík . I moje babka říkala že žlutej mor nás postihne.
pátek, 2. května 2014
Anonym Zdar bando!Tak já starý parazit dle kámoše socana Mládka dřu jak Bulhar!Březen super a duben vybuchla bomba atomová.Gum jak sr.. prodaných,servis nadupaný až po střechu robotou.Je to super palba.Počítal jsem s dobrým jarem ale tohle mě doslova vyvalilo.Hodně lidí je na zimákách a ještě dolezou a zbytek ať si to dohejká třeba až do zimy.Jo ale někteří puci z boud pneuservisních bečí jjak ovce.Byli borci jak si mysleli že přehozy budou látat za 300-500kulí a jaky kšeft budou mít.Mají hov.. a teď kńurají že tak hnusnou sezonu další ani nepřežijí.Ať odfičí do řiti a bude od nich klid.Jdu robit,třeba zarobit,pak zajet zase do teplých krajin na druhý konec světa.Zdar internetoví paraziti a příživníci kravatoví.
pátek, 2. května 2014
Michal Tak pryžovníci, jak hodnotíte sezonu? Tak nejlepší ze sezony máme asi za sebou, jsem osobně zvědavý, jak se k tomu postaví dojížděči v průběhu následujících tří měsíců, ale mohu tedy říct, že sezona nějak zvlášť nevybočovala od těch minulých práce pořád stejně, prodej gum se ale více letos překlopil ze strany malých rozměrů na velké už velmi markantně a je tedy si třeba přiznat, že malé gumky jsou opravdu už na ústupu i v těch běžných rozměrech. Co se mi celkem líbilo, že snad ani jeden člověk neotravoval s DOTkou, pravdou je, že díky vymláceným zásobám z loňska, ani nebyl důvod, ale snad se ani nikdo neptal. Sondoval jsem tady u kolegů kolem, jak se jim duben dařil a tak nějak normálně, ale někde je pláče až příliš. hodně prý krváceli na prvním čtvrtletí, kdy nebyl sníh a bylo na zimu velmi teplo, takže jim toho zůstalo docela hafo...na druhou stranu jsem ve velkém očekávání co přinese letošní zima a s čím vylezou výrobci, jaké úklady a nástrahy nám připraví a bude to určitě zajímavé, protože vlivem slabé zimy toho je na skladech všude dost, tak to bude asi pěkná řežba...no, ale je před námi léto, sluníčko, tak si nenechme kazit náladu a stresovat se co bude :-)