Hrouda Já to tušil že jsou to voly :D Shambo dovolil jsem si vytisknou tvůj příspěvek a dám ho řidiči je dost výstižný.
pátek, 20. června 2014
Shambo Dobré ráno, plantážníci. Tu kontrolu u tunelu už znám i já. Takže k věci: němečtí akustici měli štěstí, že kolem nich neprojel nikdo na 315/70R22,5 Dunlop SP 444 s deklarovanými 78 dB. To by jim hrozila trvalá hluchota. Na úrovni KAMA je pochopitelně Barum BD 22 a Matador DR1 - 3 vlny, 76 dB. Koneckonců - je to jedna rodina, že. Německá Fulda je o chlup lepší - Ecoforce deklaruje pro 315/70R22,5 75dB. Conti Hybrid je na 75dB. A například tichošlápek Goodyear KMax na 72 dB. Tudíž - podtrženo a sečteno: ani nechci vědět, co tam ta Kobra 111 řeší, ale určitě by akustici nebyli vítáni na koncertu Motorhead s hudebním výkonem 120dB. Pryži a vřelému sousedskému vztahu se Saskem zdar.
pátek, 20. června 2014
Anonym Já to řeknu jinak.Co není Conti to za chvíli neprojde.Je to hnus!
pátek, 20. června 2014
Michal No, je to tak jak píše Čenda. Opravdu se vychází v hlučnosti v TP. Nicméně to s tou gumou to je nařízení, které je podle mě poněkud šikanující. A Čenda má pravdu, u Krásného lesa s tím prudí, pár řidičů mi to taky říkalo.. Tam by se ale podle mého názoru dala aplikovat klidně stížnost na šikanu ze strany němců. Ale upřímně řečeno tady s tou Kamou to byla čistě jen chytře udělaná záminka. Je fakt, že ona má vnější hlučnost 76 db a jsou to tedy 3 vlny, což už začíná problém v některých zemích. Na druhou stranu by bylo velmi zajímavý sledovat, jak by se chovali a argumentovali s takovou 295/80 R22,5, která má 74 db a 2 vlny, s tou totiž může bez problémů jezdit kamkoliv...
čtvrtek, 19. června 2014
Hrouda Čendo děkuju nakouknu do TP . Jinak co ještě budeme nuceni sledovat nadměrný kondenzát z klimatizace ? Se stoho …!!! když už najdu zboží které mě nese zisk a věř že z nákladních dokážu vydělat jenom na Kamě , zákazník je až do teď spokojen s KM proběhem a CENOU KAMY tak to pokazí nějaká čísla úředníka v TP. Budou němci spokojení když namontuju Michelinu na tahač co jezdí po jejich cestách ? Asi ano, ale já umřu hlady protože ten zisk z Mišelinůů je tak na posolenej chleba. Evropě třikrát sláva. Prodám to tu a odstěhuju se do Kambodži. :C
čtvrtek, 19. června 2014
Hrouda Zdar páni gumaři. Mám otázku jaká je předepsaná hlučnost tahače s třídou EURO 5 ? Dnes mě soudruzi v NDR zastavili tahač hned po průjezdu tunelu za údajnou nadměrnou hlučnost a kontrolovaly vše od krytu motoru po pneumatiky a tam se zastavili nad značkou KAMA 315/70R22,5 NR 202 a tvrdily že pneumatika vydává nadměrný hluk a to se jim nelíbí , není to v souladu s euro 5 a hotovo. Zná někdo něco o tomto předpisu více můžete mě poradit . ( nechci slyšet ať obouvám jinou pneu) zajímal by mě opravdu ten předpis rád se poučím. dik
čtvrtek, 19. června 2014
Shambo Viděl bych to spíše na přemíru Brouků Pytlíků. A pozor - to se diskuse odvíjí jen kolem zahraničních investic. To v debatách na netu o nukleární fyzice, astronomii nebo dietologii - to jsou teprve záplavy odborných názorů.
čtvrtek, 19. června 2014
Tire Tak jsem si při chvíli volného času pročetl diskuze na čtyřech nejsledovanějších zpravodajských portálech na českému webu ohledně výstavby továrny Nexenu a 90% diskutujících se k její výstavbě staví spíše negativně, nejčastější obavy: Nexen postaví a po skončení "daňových prázdninách" zase odejde..., Tak kde Nexen nabere lidi do práce je v Barumu budou muset propustit..., Češi tam stejně nebudou makat - agentůry nejmou ukrajince a poláky..., Přílišná ekologická zátěž..., no abych to srhnul jsme asi fakt národem remcalů...
středa, 18. června 2014
Shambo Drobný dodatek pro lepší ilustraci situace v objemu trhů osobních vozů - na ruském trhu se prodalo za 5 měsíců tohoto roku 1 030 000 ks osobních a lehkých užitkových vozidel, na trhu celé Evropy se toto množství prodalo za letošní květen. A za celou Evropu ( EU + ostatní státy ) je prodej od ledna do května 2014 na úrovni 5 250 000 kusů. Pryž - mír - prosperita!
úterý, 17. června 2014
Shambo Pryži zdar, je to zase trochu jinak, než se to jeví. Tyto projekty jsou důsledkem předpokladu, že 1/ ruská ekonomika je třeskutě silná a neprůstřelná a 2/ ruský trh pneumatik a automobilů bude nejdynamičtěji rozvíjející se segment trhu na matičce zeměkouli. Pirelli již v roce 2008 založila s jinou ruskou společností ( ROSTEH ) dceřinku Pirelli Tyres Russia. A v roce 2011 si Pirelli odkoupila s její pomocí a pomocí peněz a boží významná aktiva - závody ve Voroněži a Kirově. Dnes je realita jiná - pokles na trhu prodeje automobilů v Rusku je v roce 2014 zatím -12% a na trhu pneu okolo -10%. A Pirelli a Rosněfť - vše se připravovalo dávno dávno tomu. Svět se za ten rok dva celý změnil. Pokud se dříve říkalo o době před Kristem a po Kristu, tak my už žijeme v době před Krymem a po Krymu. Všem zdar, přátelé.
úterý, 17. června 2014
Michal tak s těmi zrovna Čendo problém vůbec nemám, tam to šlo dosti nahoru kvalitou v posledních letech.
úterý, 17. června 2014
Michal Je zajímavý, jak se všude objevují hlasy, že to bez ruska půjde, ale všichni se tam cpou jak můžou, aby tam měli nějakou tu fabriku...
BF Krásný večer přátelé gum. Letní pneu sezona probíhá celkem v klasickém poklidu. Přeskladnění dodavatelé vyšli jako obvykle na trh s cenami na které jen někteří nevěřícně koukají. Proto není problém pro lidi z ulice zakoupit Barum bez problému i více jak za 40%, Pirelli 63%, Michelin za 30%. Kde jsme se to až v prodeji pneumatik dostali? To je už podle mne docela těžce popsatelný stav. Zima je za dveřmi. V předobjednávkách je vyhlášen nemilosrdný boj. Každý výhradní dodavatel se teď honí jen za čísly, trh není nafukovací a místa tady není nazbyt. Co čekat? Frontální útok novinek Michelinu a Goodyearu. Kdo vyhraje (koupí) letošní testy, UG9 nebo Alpin5? Je to úplně jedno, jisté je že to bude jeden z nich. Michelin nemá čísla tak udělal opět krvavý zásek. Není po ruce pán taxikář, nevadí je tady nástupce. Tisíce a tisíce Michelinek se momentálně naváží na sklady našeho velmi neoblíbeného internetového českého prodejce. Paseka cen Michelinu je vzorně připravena, to si můžete všichni dobře zapsat za uši. Goodyear připravuje jinou taktiku. Obchodně reklamní. Tam se uvidí jak uspějí a co provedou a neprovedou za věci. Letošní zima je podle mne ve znamení určité změny v chování středních a větších soukromých servisů. Tam vidím jednoznačně posun. Odklon od megalomanských plánů, odklon od nesmyslného znovu navyšování, odklon od hysterie. Momentálně vidím rozum převládat nad chtíčem, vidím také že většina výhradních obchodníku po otřepání začíná vystrkovat růžky a nebezpečně splétat nitky svého dalšího budoucího možného diktátu. Když jsem se teď ve středu setkal se svými kolegy na velmi příjemném sezení v krásném městečku v Čechách a probírali jsme mimo jiné i zimní sezonu, musím říct že se na ni docela těšíme a to je jen dobře. Ceny zimních pneu zůstali oproti minulému roku na +- stejné úrovni a to přesto že Euro je dnes zcela jinde. Continentál ceny ale např. zvedl. 195/65-15 TS 850 v porovnání s minulým rokem přeskočil nákup 80,-kč bez dph navýšení a to se mi osobně zdá hodně a musím říct, že mi to vůbec nevadí. Pravým opakem je však letos zatím Nokian, který oproti minulému roku svou řadu základních pneu zlevnil a to bude mít určitě vliv pokud to nepokazí nějaký dovoz na celkový prodej. Skupina Goodyear mne tedy zatím ničím neoslnila. UG9 bude všude profláklá, ceny ostatních jejich produktů nejsou žádná sláva, takže pro mne osobně zatím nic moc. V úterý jedu na dva dny do Hradce Králové. Conti pořádá akci, takže jsem docela zvědav čím nás některé překvapí. Kdo bude zimní vítěz ze značek a kdo poražený? Uvidíme, nechejme se překvapit. A jeden možná ano, možná ne drb na závěr. Conti prý chystá odlehčenou formu Best Drive. Tak se servisáci připravte že Vám možná brzy zaklepe někdo na dveře a řekne: chcete být s námi? My jsme malí a šikovní z Best Drive a neseme Vám noviny. Dobrou noc přeji všem rozumným lidem v oboru.
sobota, 14. června 2014
Shambo Čendo, jak píše Gaius Julius Ceasar ve svých Zápiscích z války galské - v těch posledních řadách během bitvy stáli vždy jen ti nejzkušenější legionáři. Pryži zdar.
Hrouda Moc pěkný článek Shambo . Mě už zbývají jen ty ruce , hlavou jsem to zkoušel a fakt to nejde už jen dokutálet tu černou mrchu ke stroji je dost těžký :D :D
neděle, 8. června 2014
Shambo Pokud Essen 2012 předznamenal budoucí patálie se štítkováním pneu a naznačil oživení na trhu, tak Essen 2014 byl ve znamení cenění tesáků, napínání bicepsů a vypracovaných břišních svalů. Zatímco renomovaní tradiční výrobci demonstrují svou technologickou vyspělost, ve které mají proti části asijských výrobců zatím náskok, tak tygři a tygříci z Východu překvapili inovacemi a výrazným pokrokem ve vizualizaci svých produktů. Essen 2014 proti sobě postavil dva trendy – západní snahu o nižší náklady na provoz spolu s výrazně nižší ekologickou zátěží a východní flexibilitu, rychlost a expanzi. Lidově řečeno - nákladní pneu z čínské provincie jsou jednak pohledné a už dávno nesmrdí a na straně druhé evropské eko pneumatiky udivují revolučními dezény a marketingovými tahy, kouzly a čárami. Nemám důvod panikařit ze všudypřítomnosti východních výrobců a omdlévat nad jejich skokovým vývojem. Jedná se o zcela přirozenou a dlouhodobě evidentní situaci na trhu. Nic víc. Jedni se učí u druhých a pokud někdo v důsledku ten střet dvou světů využije, tak to bude uživatel. Trh. Svět. Tam, kde Goodyear překvapil obrovskou plochou stánku, symbolizující grafickými symboly brzdnou dráhu při použití různých pneumatik s různou úrovní hodnocení štítků, tam východní výrobci, kteří se ještě před rokem dvěma prezentovali pouze jako dodavatelé jednotlivých segmentů pneumatikářské výroby, vyrazili do boje s ucelenou řadou jak nákladních, tak osobních, agro, industriálních a OTR plášťů. Tam, kde Goodyear nechal na stánku zamrazit UG9 do kusu ledu, tam se vás východní výrobce zeptá na tři otázky: chceš cenu? Nebo chceš kvalitu? a jak to chceš pojmenovat? Kolegové, pokrok se zastavit nedá, takto to prostě chodí. Co si z toho mezinárodního a planetárního mumraje můžeme pro sebe vzít? Jako příklad si vezmu tři oblasti našeho podnikání - nákladní pneu, protektory a servisní činnost. U nákladních pneu je heslem dne faktor spotřeby a nižšího valivého odporu. Kup si pneu, zapečeť si nádrže, počítej spotřebu a moc se neptej, kolik ta pneumatika najede. Toto téma je natolik zajímavé a diskutabilní, že bych se mu v budoucnu i zde rád věnoval. A rád bych se přesvědčil, že proklamované úspory, nájezdy a efekt jsou relevantní. Protektorace nákladních pneu – zde jsou nezávislí výrobci tlačeni z trhu jak cenou asijských produktů, tak i koncernovými snahami o centralizaci výroby pod značkou koncernu. V Essenu bylo vidět jak řadu zástupců české a moravské protektorářské elity, tak i kompletní nabídku materiálů a dodavatelů technologií. I protektorovací materiály se prezentují více a více ve dvou skupinách - ekologické řady a ekonomické nabídky. Nechci být špatným prorokem, ale našim malým protektorovničkám chybí odstup od problému a troška energie. Od cenového hašteření mezi sebou by spíše měli vidět zásadní trend- budeme si muset zvykat přehodnotit obchodní a výrobní taktiku. A to rychle. Servisy - dochází k modernizaci přístupu i technologií. Senzory, čtečky, data, … nákladní vozidla se stávají spolu s osobními čím dál tím složitějšími ne z pohledu obsluhy, ale běžné údržby a monitoringu. Bude to vyžadovat investice a bude se zvedat znalostní úroveň pro odborníky servisního zabezpečení. Protože i v úplně elementární činnosti jako je prodej a výměna pneu budeme nuceni pracovat s daty - spotřeba, opotřebení, najeté kilometry, technické, cenové a ekonomické zhodnocení produktu. Kdo bude mít data a možnost argumentace – ten prodá. A kdo bude mít vlastní databázi obchodně- ekonomicko- technických dat, ten bude vyhledáván a připraven. O tom ten trend s valivým odporem vlastně je. Bohužel, koncerny si budou ještě rok dva tři ta data tahat z těch vyspělejších prodejců a servisů, než je v omezené míře předají trhu. Tady vidím konkurenční příležitost i pro nás, lokální přemýšlivé borce z vesnic.. A na závěr? Bylo sympatické na stáncích vidět aktivní jednání našich tuzemských kolegů z branže. Přiznám se, že mnozí byli v letmých debatách při přesunech mezi stánky z neuvěřitelní nabídky asijských značek někdy až frustrováni. Protože až v Essenu, v tom mraveništi a mumraji, si mnozí i mí kolegové uvědomili, jak je náš trh malý, ohraničený a křehký. Jak na to, přátelé? Určitě ne silou a jistě ne financemi. Jako vždy – máme ještě hlavu a ruce. Pryži zdar, přátelé.