Hrouda Práce nic moc prodej ouvej a neustálé najezdy šílenců českých silnic a honičů slev
středa, 2. července 2014
Michal Čendo s touhle akcí palivových poukázek už jsme si tu všichni zažili tolik, že mě to ani nepřekvapuje. :-) Jinak přátele konec června byl překvapivě velmi dobrý a poslední týden června udělal z celého měsíce velmi zajímavý měsíc. Někteří mě velmi mile překvapili, že opravdu přezuli před dovolenou a dokonce i dvě kompletní sady liťáků s novými pneumatikami se dokonce prodali, to takhle na konci června nepamatuju. Jak hodnotíte červen Vy přátelé?
úterý, 1. července 2014
Hrouda No nazdar. Michale to je dlouhé , ale trefné !!!! před spaním i špatně stravitelné budu sebou škubat do rána :D a pokud někdo nemůže usnout a ještě vám oči a jiné orgány fungují doporučuji večerní čtení na WWW.protiproud.cz Míšo , Bořku , Čendo, Shambo a ostatní naše problémy s pneumatikami je jen malí bobeček na tomto hnoji dějin, možná se jednou zasmějeme tak malému problému až zažijeme opravdu velký problém. Dobrou a klidnou noc přátelé.
pondělí, 30. června 2014
Michal Přátelé, pro mě osobně je nadcházející zima zatím trochu neznámá a rozhodně k ní přistupuju s respektem. Bořek má pravdu, že velká část lidí je na zimních. Mě opticky přijde, že se to číslo proti min. rokům dost snížilo a lidé mají tendence ty zimní šetřit, protože jsou mnohdy dražší než letní, aspoň tak co koukám po parkovištích, křižovatkách, ulicích, tak moc aut na zimních nevidím, ale to není směrodatné. Další věc, která do toho značně promlouvá je rozmanitost nabízených značek. Vezměte si, že ještě před pár lety nebylo takové množství značek, které si člověk mohl koupit. Velkoobchody dělali pár značek, mnohdy ani ne všechny z koncernu, přišli noví výrobci...bohužel hlavně čínští, pak takové ty různé budgetové značky, když už u koncernu to není o jedné premiové, pak nějaký střed, pak budget...ale aby se zabránilo expanzi číny, tak se dělá budget s budgetu..to jsou takoví ty kingstary, marshaly, atd. No je toho zkrátka moc a koupit se to dá na každém rohu, protože některé firmy cíleně vyhledávají nějakou značku, která tu není a ta firma si myslí, že tady udělá díru do světa. Podívejte nexen, ještě před dvěma lety jsem tu gumu viděl jen u částky a dneska už to má asi dalších 5 Vo. No a s tímhle se pere i ta stará známá osvědčená sestava a kde je největší masáž a stres, že se jejich produkt neprodává vidíme všichni...takový Bridgestone LM32 195/65 R15 91T prodává onio za 1173 kč a dunlop 4D za 1233, atd....No a hřebíček do rakve tomu dávají výhradní, kteří aby vykazovali nějakou činnost, tak vymýšlí čím dál větší hovadiny, v podobě bonusů, které jsou mimo mísu, přiblblých poukázek určených na sběr dat, aby jim mohli další sezonu nacpat pneumatiky s přezutím nejlépe zadarmo samozřejmě v jejich vlastní síti. Myšlenka a vzkaz je jasný: "Milý letitý zákazníku, bylo hezké, že jsi od nás leta nakupoval, že jsi obul naš vynikající produkt takovému množství aut, ale nám to nestačí, potřebujeme čísla, čísla, čísla a když už teď máme vlastní síť pneuservisů, tak už Tě nepotřebujeme, jediné co potřebujeme jsou ty kontakty na zákazníky, kterým jsi prodal naší gumu, abychom si ho mohli přitáhnout k sobě a ty už nás nezajímáš a když už ani to nepomůže, tak pár kamionů narveme nějakému eshopu, flákneme mu tam nějakou spešl cenu a on to s luxusní marží 26,50 kč prodá tam, kam síť nedosáhne a centrála nás pohladí po hlavičce a my si tu židli udržíme další rok a nebude nám hrozit, že o to teplé místěčko přijdeme". Průkopníkem této myšlenky v našich luzích je jednoznačně Michelin. Ten měl ještě před 4 lety našlápnuto k možnosti získání obrovské tržní síly a kde je dnes. Ani vyhlášení micheliňáci už ty jejich gumy nechtějí brát a brát je za svojí prodejní jedničku. Podívejte na cháru, jaký to byl micheliňák a dneska už je také opatrný a o ostatních ani nemluvím. Dneska na to, abyste to na nich mohli postavit, musíte být opravdu těžcí srdcaři a nadšenci pro značku s vyrytým bibendem na chlopni, jako třeba BIB...já už jsem to s nimi vzdal úplně loni a jak jsem michelin preferoval...ale zůstala jen hořká pachuť....a v podobném duchu je to i u ostatních. Goodyear je případ sám o sobě. UG8 stála za prd, UG8 Perf pro velká kola je sice dobrá, ale drahá jako prase, když u velkých kol někdo bere premii, tak testynetesty pirelli to jistí. Dodávkové pneumatiky to je případ sám pro sebe, tam už to není ani o značce, tam už to pomalu není ani o autech,, vozové parky se snižují a vlivem logistiky to ve spoutě případů znamená náhrada Tranzita, Tourneem nebo conectem..a když už někdo u těch dodávek něco kupuje, tak to Barum s Matadorem jistí a ti ostatní sáhnou po nokianu. Takže nikdo nechce nic moc dát, všichni mají u výhradních velké oči s nadcházející zimou, ale zapomínají na to, že už teď je gum všude tři prdele, že i na děti našich vnoučat by se ze zásob ještě dostalo a přesto se musí produkovat. Osobně jsem nejvíce zvědavý na goodyear. Máme tu UG9 a přitom UG8 je na skladech na dvě další zimy. Snad možná proto vyjímečně nasadili jen jedno z dvojčat a Dunlop SP Winter Sport 5D si na své uvedení zřejmě počká, protože zatím to v rámci štábní kultury bylo vždy tak, že UG8+4D byly uvedeny spolu stejně jako Bluresp+Effigrip Perf....jojo, bohužel pneumatiky nejde postavit jako nepotřebná vyrobená auta někam na letiště nebo na pobřeží....Takže to, že nikdo nechce nic moc brát na sklad je pouhý následek soustavného okopávání kotníků, které už jsou tak omlácené, že je to nechává zcela chladným...ono by se i bralo, kdyby člověk věděl, že když si vezme na sklad gumy za x desítek, stovek tisíc kč, že to prostě bude k něčemu. Ty zasoby měli samozřejmě velkou výhodu, ale po těch letech zklamání, kdy prostě s nadšením naberete pneumatiky a najednou se dozvíte, že o měsíc později nastal výprodej, kde bylo 5% navíc, protože se obchoďákovi nesešli čísla, tak to musel vytřískat, tak Vás to prostě přestane bavit být za debila...Já jsem včera dělal ordung v počítači a našel jsem sobor s předobjednávkou na léto 2011 a zimu 2010...nechápal jsem, že jsem bral tolik gum. Dneska ani třetinu takového množství nevzal. a to je pouhé tři roky zpátky................takže přátelé odvahu a pevnou vůli.......
pondělí, 30. června 2014
Hrouda Ahoj Bořku . Tvé postřehy jsou dost přesné i u nás je hodně řidičů na zimních pneumatikách a v zimě je budou muset vyměnit .Ale nákup zimních pneu podle mě proběhne tak že dost velká část to nějak přetrpí na těch ojetejch , firemní klientela nakoupí v síti BestDrive a nebo podobně na fakturu a za podmínek pneuservisu. Ten zbytek co tak neudělá připadne nám servisům. Potom zastávka u konkrétních značek : Bridgeston jako kdo to je možná jsem o nich někdy slyšel , ale nic moc. Michelin ano slavné bonusy které jsou dělané hlavně na sběr dat , protože jejich vlastní sít Euromaster je při zákazníkovým nákupu nenabídne není důvod data o firmě už mají a proč rozdávat 1200kč za dvě nákladní kola když už zákazníka máme !!!!! jsou to křiváci v mnoha směrech. Goodyear ano napsal jsi to přesně - nic moc zimní podmínky, hlavně kusy !!!!!! Píšeš Conti - dost špatné ceny letošní zimy, chyba zvolení a nenastavení pravidel Best Drivu, Oni nás pneuservisy nepotřebují mají 1)eshop 2) dost toho prodají ve své síti 3) a o něco se postaráme my malí a střední co jim to prodáme v našich servisech něco na skladě vždycky budeme mít . Lassa, pohodička super přístup jak to půjde zhodnotit ukáže zima. Nokian je opravdu zatím v pohodě a proto ho ani neřeším pokud budou chtít prodávat tak to nesmějí pokazit. No a ten zbytek značek co se tu dají koupit to už nemá cenu si ani pomatovat jak se vlastně jmenují protože až to budu chtít vědět tak si to přečtu u zákazníka na přezouvání bude to mít v kufru na cedulce napsaný co jeto a jak je to vlastně dobrý EU nám to tam píše A,B, (((, 72db . Krásný zbytek neděle vám všem . A extra do Michelinu tam vám přeji i něco navíc.
neděle, 29. června 2014
BF Hezký večer přátelé gum. Jen tak ležím a přemýšlím nad zimou 2014. Jaká asi bude? Podle toho že minimálně 25% -30% našich řidičů tady vidím na sjetých zimních a pokud se zadaří v listopadu brzo nasněžit mohla by být doslova excelentní. Prodej zimních pneu bezesporu bude podle mne velmi slušný, avšak zisk s pneu je zatím velkou neznámou otázkou. Obávám se však, že to politikou prodeje našich českých největších dodavatelů to nebude nic moc zajímavé. Podívejme se na to trošku zboku aspoň z mého pohledu. Bridgeston- nemohu posoudit. Michelin - všichni stejně, bonusy pak podle odběrů - zcela nezajímavé. Goodyear - nic moc zimní podmínky, kdykoliv je mnoho obyčejných dodavatelů přebije, velké kola drahé v nákupu, kdekoliv je koupíte u překupníku levněji. Conti - dost špatné ceny letošní zimy, chyba zvolení a nenastavení pravidel Best Drivu, pilíř který místo zachování podmínek a zisku pro sebe rozdává kde komu za tašku hrušek, a pak je tu ještě levnější nákup i v Polsku - vše je špatně a zvolená strategie na letošní zimu je podle mne mrtvá. Nokian - velmi slušné ceny základní řady zimních pneu. Pokud se nepřetáhnou výhodněji gumy od jinud a zatím to vypadá že ne, je to aspoň jedno větší pozitivum, jinak bohužel politika prodeje z bonusů podle mne není dobrá. Myslím, že letos je to u těchto výhradních nějaký nový hokus pokus jak to zkusit zase jinak. Avšak tohle není to pravé ořechové co je a bude vítězstvím. Problém všech těchto značek je jejich nevyplácení se je naskladňovat ve velkém na sklady pneuservisu. Zavezli některé internety které pak dávají do ulice +- stejně jako servisy v základě nakoupí, slevy na fakturu jsou nezajímavé, velké bonusové rozpětí které servisům nic neřeší, naopak je jen více separují od jasné a přímé cesty.Teď ještě lehce zmíním i jiné menší výhradní dodavatele. Yokohama - možné milé překvapení - uvidíme. Osobní GT Radial - letos zajímavě a celkem slušně zvolená politika prodeje, postupné omezení prodeje přes internet - vidím možnost odrazit se do budoucna pozitivním krokem. Lassa, můj kůň - nadstandardní solidní a slušné jednání k pneuservisům, obchodní politika vyloženě pro servisy, nezdecimovaný internet, nové produkty jak obchodní, tak produktové - kvalitní poctivé uvažování a myšlení. Tak to byl jen malý skok do světa zimy 2014, co momentálně cítím a jak to zatím i vidím. Přeji hezkou noc všem rozumným v oboru.
sobota, 28. června 2014
BF Omlouvám se zase jsem to odkliknul dříve než jsem dopsal. Takže Barum je na tom u nás docela špatně. Nokian slevy se pohybují kolem 51%. Takže to co je u nás +-. Když to však KK dává za 49% do ulice není to žádné terno naskladňovat, mít v tom peníze a modlit se ať se to prodá a že pak někdy časem přijdou bonusy. Tak tohle pro servisy není moc výhodné a záleží na každém jak se rozhodne. Osobně naskladňovat tyto značky nebudu. Dokup mám vyřešený dobře a v klidu, bez jakéhokoliv stresu a obav že to pak zůstane na skladě.
čtvrtek, 26. června 2014
BF Hezký den přátelé gum. Tak mám první informace z ruky. Polsko nabízí na Barum 40-41%. Conti 49%-50%.
čtvrtek, 26. června 2014
Anonym B2B díky ti za obhajobu-nezaujala však a jsou to jen plky a tlachy.Tak jsem se jen tak po ránu jen kouknul na mého skoro souseda Karase a co nevidím.Má pomalu napráskaný sklad Nokianem na zimu.Průměr stovky kusů a jede 49% do ulice.A teď jsem řádně nasraný jak si musím zase pomoct jinde.Všude kolem chce obchoďák dát na faktůru sotva posr... 50% a ten blb mi tu rube 49 kulí do ulice!Takže dává s dopravou přes 50 řidičům!.Vím,že to pak někdy na podzim sníží,ale to seru abych to bral na předobjednávku.Jsem ko...?Nejsem!To same Otrokovičtí baroni takhle letos zprasili.Naskladňovat za těchto podmínek kdy internetový paznechti dají do ulice co máš skoro na faktuře je byznys jak hovado!Na bonusy jim všem z vysoka se...Prodávat gumy je radost pohledět!Ty vole to mi kebule nebere!Se nedivím že teď servisáci na to zvysoka ser... a neberou vůbec moc na sklad.Všechny velké značky totál zprasené.Naperte to kravaťáci interneťákům a máte pokoj.Vy zmetci,vy jste fakt havěť a změť blbců!Doufám že letos příjde z cenami dobře Polsko aby Vám trochu spadl hřebínek.Minulý rok jste měli navrch,ale srovnali se ceníky a tím pádem euro neeuro je to na dobré cestě vás trošku posadit na prdel.Já Vám dám málo na faktůru a strkat bonusy podle toho jak se vychrápete.S těmi se vyfoťte a můžete se jíst pást na sníh jak vám gumy zustanou na skladě.Většina těch frajerů co umí narozdíl od vás dělat si poradí i bez vás a budete čumět jak.Objednávky nemáte,gumy budou ležet na skladech a jak zjistíte že jste v řiti tak vylezete s akcemi.Naserete ty co jste navezli a budete pak vymýšlet,lhát a podvádět chudáky ty co vám sežrali zhnilou návnadu.Fakt jste jen pakáž lehkoživů a darmožroutů.Jdu si raději teď dělat mechanickou,tam to jde s 30-50% na díle a nikdo mi to tu nekur...Tak zdar někteří výhradní šméjdi,internetoví paraziti a kancelářské krysy.
čtvrtek, 26. června 2014
Poo Pneu B2B zatím používám a nemám s ním problém. Každopádně obava o zneužití dat je na místě, to už ukázal i Michelin....Je fakt že 6000,- je na samé hraně jestli se to vyplatí nebo ne, poslední dobou tam nejsou ceny nic extra, ono i poplatek pro dodavatele asi nebude malý.
středa, 25. června 2014
Pneu B2B K reakci na uvedené příspěvky. Na jakoukoliv věc se dá nahlédnout minimálně ze dvou stran a zde zazněly dva typu příspěvku, toho kdo systém používá, má reálnou zkušenost a na základě své zkušenosti vyhodnotil přínos a pak příspěvky těch ostatních. Je poměrně těžké reagovat na emoční postoje. Pokud budu psát směrem k těm, kteří zde uvedli příspěvky, je téměř jisté, že ať napíšu a vyjádřím se jakkoliv, s největší pravděpodobností narazím na odmítnutí a vytvořím jen další negaci. Emoce je jako neprůstřelný ochranný štít, proti kterému, když vypálíte cokoliv, rozplyne se v nic a zůstane jen radiace. Je zde cítit pach obecné nespokojenosti, každý negativní postoj pramení z velké nespokojenosti, protože spokojený člověk nenadává, neuráží a nevytváří negaci na někoho nebo na něco. Výsledkem však je, že ve většině případů to mu samotnému žádnou hodnotu nepřinese. Jsem rád, že je demokracie a že si každý může říkat, co chce. Člověk může říct jednoduše naprosto cokoliv, těžší je to pak objektivně zdůvodnit. Na každé straně pole stojí lidé a jsou přesvědčeni o svých pravdách na základě zdůvodněných více či méně racionálních úvah. Pan Bartoš je jeden z nejférovějších a nejobjektivnějších lidí s jakými jsem se kdy setkal a vážím si ho jako člověka. Nikdo se však nemůže nikdy zalíbit všem, ani já ani vy. Pokud vy prodáváte pneumatiky pro radost a ne proto, abyste vydělali, nezbývá než nadávat. PneuB2B pneumatiky skutečně neprodává, nerealizuje žádnou marži na zobrazované ceně. Každý dodavatel pracuje s marží, kterou se snaží vytvořit v rámci svých prodejů co nejvyšší. Zmiňujete informace, my poskytujeme informace k nákupu pro servisy a poté nadstandardní prodejní servis, spolehlivost prodejního kanálů je pro nás klíčová. Nástroje, které mají k dispozici uživatelé systému, pomáhají zlepšit, zrychlit, zjednodušit práci a procesy na prodejních místech a tím vším být více konkurence schopnější např. vůči internetovým prodejcům, mohou ocenit pouze ti, kteří opakovaně za to vše platí 6000,- za rok a nevyhazují peníze „z okna“ za nadbytečné skladové zásoby, za nadbytečné a zbytečné množství práce na prodejních místech, za zákazníky, kteří odejdou jinam za jinou značkou nebo cenou. Pro názornost 6000,- Kč je v průměru 6 pneumatik na skladě, otázkou je, zda tyto pneumatiky vydělávají peníze nebo Vás peníze stojí. Velmi rádi otevřeně diskutujeme jakékoliv téma, tímto zveme všechny k nám na PneuB2B, k osobní či veřejné diskuzi kdekoliv na téma aktuálních problémů pneubranže. Přeji všem krásný den.
středa, 25. června 2014
Radek Myslím že to tak úplně čisté nebude. Stačí se podívat na propojení lidí podle OR.
středa, 25. června 2014
Moris Po asi půl roce vás tady všechny zdravím, nechápu za co se na Bartoše zlobíte, osobně co já teda vim, tak na koncáka neprodává a opravte mě jestli se mýlím. Několikrát jsem koupil přes pneub2b lepší než v eshopu dodavatele, popř. cena byla stejná. Pro mě jako pneuservis je pneub2b přínosem. Rychlí přehledný a hlavně skladem, což u mě ovlivňuje prodej v sezoně. Rozhodně lepší, než pneumatiky v nedohlednu, řeky slibů a výmluv.
pondělí, 23. června 2014
Anonym Zdar bando!To je tady konečně dost hustý,pravdivý příspěvek.Názor na Bartoše je že je to jednoznačně ulízaný hezounek který umí oblbnout hodně lidí.Někteří mu to všecko sežerou i s navijákem.Osobně ho nemám rád a jeho plkání o tom jaký je geroj mu nežeru.B2b je nástroj ďábla a Je to jednoduše svinsky zneužitelné.Je to jinak dobrý nápad,ale jsou tam zrovna lidi kterým nevěřím ani nic a proto ho nepodporuju.Určitě bych nechtěl aby me tajemství z gum věděl jak ktery dement.Nejsem tak blbý jak si ten hezounek myslíHo zajímají jen prachy,nic jiného..Zdar.
pondělí, 23. června 2014
BF Míšo, děkuji za článek k B2B. Musím přidat i já pár věcí. Teď šlápnu do pořádného vosího hnízda a někomu na špičku nohy, ale usím se Vám všem svěřit. Odpady servisáci skoro neřeší, ale až je někdo práskne jak se již i stalo např. náš nejnej pán pak zapláčou nad výdělkem. To se časem dozvíme , tomu věřme. Jíné nebezpečí pak je už např v zmiňovaném p. Trojanovi, nebo kdokoliv jiný s jinou značkou. Nakoupí 10-20 i více tisíc gum práskne to na B2B a máme tu najednou Nokian s 54% a více! A co po mně pak chce nějaký šášula obchoďák s 51% ???? Jsem blázen nakupovat v předobjednávce s 51když kdekoliv jinde je více. Nějaké bonusy v tu chvíli stojí za velké kulové a můžu si s tím tak vytřít zadek. Zákazník řekne - pane tady to mám s 53 a by mi dáte 49% zůstanou mi 2% což je vývar jako blázen!!! Kašlat na tenhle kšeft! Tohle je pak v Nokianu, Conti a u dalších výhradních. To ale je ještě nic proti největšímu nebezpečí které B2B vůbec má ve svém středu. Když si např. já koupím verzi u nich cca za 30 tisíc tak Vás polovinu zrujnuji a zničím a druhou polovinu přivedu možná k sebevraždě. Jak? Jednoduše pánové co někteří někdy jen bezmozku koukáte na ty zázračné stránky. Udělám si hezký internetový prodej na stránkách, přesměruji vše co je na B2B stránkách na svůj internet. Udělám super reklamu, přirazím si 2%-2,5% což mi pokryje všechny náklady. Zisk bude v řadu korun což bude pro finančák v takovém frmolu objednávek krásně v pohodě a Vy budete a v tu chvíli jste v ....... Rozdrtím trh jak malinu. Tak to je přátelé a teď zrovna po mém návodě jen čekám až to tady pár volů u nás takhle rozjede a všichni si to pak rychle uvědomíte co jste způsobili a budete mít nervy, stres a budete třeba říkat, jak ten blbec z Třince měl pravdu a vzpomínat na dobu před B2B. Myšlenka je to perfektní, ale je tam tolik možností hrozného a děsivého zneužití, že nikdo nevidí nebo ani nechce to co to v blízké budoucnosti může přinest za katastrofu v celku. Věřte, že ti lidé to nedělají pro Vás ale jen pro sebe a hlavně do budoucna proti Vám. Jak Michal řekl ví přesně kolik co a jak hledáte, kde brouzdáte, co sledujete. Ať už jsou to obchodníci, nebo servisy dostanete lekci na kterou nezapomenete, protože se najdou lidi kteří to bezmezně zneužijí. Všichni jste nástrojem jen něčeho zlého a v budoucnu podle mne hodně nebezpečného. Než uděláte klik na objednávce a B2B dobře si zvažte zda vám to za to stojí. Vím dobře co píšu a proč to píšu. Jednou mi dáte mnozí zapravdu. Napíšu jen takový úvahový případ. Prý tam už vstoupili dle chlubení p. .....všechny servisy Best Drive. Co jako? Dvě spekulativní verze. Jedna je že chtějí informace a tak přihlásili desítky svých servisů do toho systému a B2B jim vypracuje analýzu všeho co potřebuji vědět nejenom o svých pobočkách, o prodeji, jakých gum jde nejvíc a dalších věcech co nemají teď možno získat odjinud. Tady jsou a za peníze v Praze dům. Druhá verze že se stali součástí tlachu pachu p .... a ten do budoucna použije tyto informace dál pro někoho kdo dobře, opravdu dobře zaplatí. Tak a teď si vyberte sami co je a co není pravda. Buďte si jisti že jedna je ale na beton pravda. Proto jsem se nestal a ani doufám nestanu součástí něčeho co je pro mne velmi nebezpečné a doslova je smrtícím koktejlem. Nechci aby mé jméno figurovalo s tímto projektem a nechci být zatím určitě jeho součástí. Někdo mne chtěl zneužít ke svým cílům a nesnáším přetvářku. Dnes se s Vámi loučím s tím, že si přeji, aby jste hodně uvažovali než uděláte jakýkoliv klik na těchto stránkách. Historie každého z Vás tam je perfektně uložená a pro Vás to je jen obrovské nebezpečí. Dobrou noc přeji všem rozumným v oboru.
neděle, 22. června 2014
Michal Přátelé, když tady Ferda nakousnul to pneuB2B, tak se chci podělit o svůj poznatek kdy jsem měl možnost ten systém používat jako uživatel. Záměrně říkám měl, protože jsem byl odstřižen z důvodu, že jsem to používal k pouhé sondáži trhu a jako zdroj informací, co kde je skladem a za kolik, ale nic přesto nekupuju a za druhé, že si nechci zaplatit premiový přístup 6000 Kč za rok....To první je pravda a také jsem to bez jakýchkoliv ostychů potvrdil a neměl s tím problém, že mě odstřihli, to je mi celkem jedno. To druhé je pravda taky, ale to mělo daleko hlubší důvod. Upřímě řečeno z mého pohledu zákazníka, jsem registrovaný u všech těch českých velkoobchodů, kteří tam jsou až asi na dva nebo tři, takže ulehčení práce v tom, že si můžu otevřít jedno okno stejně padá, protože ti klíčovi čeští VO tam stejně až na Procházku prakticky nejsou, takže stejně tohle musíte udělat. Co se týče zahraniční dodavatelů, tak to zajímavé být může, já tohle hodnotit nechci, protože z ciziny neberu, ale je potřeba si uvědomit, že byť to nakoupíte přes český web, tak povinnost hlášení na celní správu a jiné s tím spojené fajnové procedůry za vás B2B rozhodně neudělá...No a pomineme li to, že je to tam takový systém heureka, kdy musíte koumat s kalkulačkou v ruce kolik to vlastně s příplatky za dopravu stojí, a kdeže to je vlastně tedy "nejvýhodnější", tak pro mě osobně je 6000 Kč za používání tohoto sytému jako, když je vyhodím z okna. Ono nejde o to, jestli 6000 za rok je malá částka, ta není drahá, ale taky to není částka nad kterou byste mohli mávnout rukou. Nicméně jsem byl panem Bartošem ujištěn, že oni tam chtějí mít jen zajímavé zákazníky, takže kdybych těch 6 zaplatil, tak mi přístup obnoví. Nicméně když se mi tento dlouhý rozhovor rozležel pak v hlavě, tak jsem došel k jednoduchému závěru ... Neplatíš, nejsi náš kamarád, platíš, vítej mezi námi a máme Tě rádi.....já bych to do jisté míry i chápal, systém něco stojí, ale nemohu se ubránit dojmu, že je to úplně to stejné, jako když bych já šel jako nový zákazník k Procházkovi s tím, že bych od něj rád odebíral pneumatiky....on by řekl ano, buď naším zákazníkem, kupuj od nás pneumatiky, ale budeš nám za to ročně platit nějakou paušální částku...No tak první co bych udělal, že bych se otočil a už by mě tam neviděli...a když to vezmeme úplně do detailu, tak je to jako by k Vám jezdila třeba nějaká firma s pěti auty platili by za pneu, platili by za práci, uskladnění ....a ještě k tomu, že k Vám mohou jezdit na to přezutí, tak byste jim učtovali nějaký roční paušálek....Co je ale daleko horší, že oni vidí, jak často se přihlašujete a na jaké položky se diváte a samozřejmě pochopitelně vidí co objednáváte..A tohle je obrovský zdroj informací...pro mnoho lidí jsou to informace za které by platili zlatem. Všichni máme v paměti asi tři roky stálou záležitost velkého průzkumu společnosti GFK, která obíhála úplně všechny, velkoobchody, pneuservisy, eshopy a chtěli vědět, jaké pneumatiky nejčastěji prodáváte, jaké dezény jaké zátěžové a rychlostní indexy, kolik kusů....a to jsou údaje k nezaplecení, protože INFORMACE je ten nejlepší prodejní artikl a to nejdůležitější v byznisu. Všichni víte, jak třeba takové obchoďáky tohle strašně zajímá hlavně co se ostatních značek týče mimo tu co prodávají....toť má zkušenost s pneub2b, obrázek ať si udělá každý dle svého.
neděle, 22. června 2014
Michal No ono je to jednoduché. Ono totiž někteří z těch bonusů vyloženě žijí. Já jsem byl teď ve středu v jednom servisu na kus řeči a tam mi to majitel i na tvrdo přiznal. Máme na předobjednávku Nokianu 51,8..ale k tomu máme nádherný bonus 5% a to je bomba. Když se ho ptám, co je na tom za bombu, tak mi začal nadšeně vysvětlovat, jak se s tím dá šachovat....přiznám se Vám, že jsem ani nějak neměl chuť mu to vysvětlovat, že ten bonus přece není zrovna v jeho případě na to, aby prodával v sezoně za 0 kč zisku a pak se těšil na bonus....Co se týče Nokianu, tak jsem na to opravdu zvědavý, jak to s tím Trojanem dopadne. Osobně si myslím, že pokud p. Hybš nemá krátkou pamět a všech pět pohromadě, tak situaci z roku 2012, která mu určitě nepřinesla desítky klidných nocí, tak tohle nedopustí, protože tak jak je to teď a jak má Nokian postavené rozměrově cenovou politiku, tak mají velkou šanci si na tom trhu upevnit pozici a přidělat hluboké vrásky ostatním značkám....ale pokud hodlají ty vrásky přidělat nám, tak jim není pomoci.....Vezměte si michelin kam to dopracoval. Když si vzpomenu jenom kolik Kleberů a BF Goodrichů jsem měl před sezonou na skladě, před 4 lety, tak se tomu musím smát...dneska bych si na sklad nevzal ani 4 na octavii. Jistě doba se změnila, všichni toho na sklad bereme daleko méně než před 5 lety, ale jsou značky, které prostě na sklad nemají absolutní smysl a to je to jediné, čeho tady michelin za ty čtyři roky bravurně docílil....hlavně, že panu Pešíčkovi div nerozbalili červený koberec...a jak to dopadlo. Místo toho, aby se zamysleli hlavou a uvědomili si, že v každé šachové partii udělá arzenál pěšáků více užitků a práce, než jeden střelec nebo král, jehož smrtí stejně partie končí....Jenže ona je doba zlá, na obchoďáky se tlačí ze zhora prodávejte, prodávejte s co nejnižšími procenty na faktuře...Připomíná mi to mail, který mi poslal Bořek před 14 dny, jak jsou tam vyfocená parkoviště nově vyrobených aut, které nikdo nechce, ale výroba se zastavit prostě nemůže, protože je vše tak zaměřené na kvantitu, takže oni prostě musí vyrábět, pořád se to musí točit, i když jsou nadbytky, protože jinak by se jim to celé sesypalo jak domeček z karet......je to bordel přátelé. Ferda mi připoměl anabázi B2B...o tom napíšu večer, musím letět.
sobota, 21. června 2014
Anonym Zdar bando!Bořo,napsal jsi to na můj vkus moc slušně.Banda prašivá výhradních si zas vymyslela koniny a kraviny.Naperou sklady internetovým paznehtům a pak ještě lozí a chtějí po servisech čísla.Nakopat do zadnice a pořádně.Částka zapraný otrokovickými sračkami,Mrkáček Čiko z nej pere A5 gumy na sklad že neví co s nimi.A o Trojanovi který chce koupit mraky nokoušů a i kdyby měl zdechnout tak je prý pak pustí s minimem 54% Už se to šeptá mezi vrabci na střeše.Jeho kámoš Bartoš s B2B je prý už nažhaven jak bude mít v tom jeho placeném bordelu nokouše za dobrou cenu.Pak se stane to že Hybš se bude potit jak mokrá slepice když bude dobropisovat zpátky další kroupy servisům.Takový bordel v gumách jako je u nás není nikde!Hoši,pěkně jste to dodu.... Ksindl jeden hnusný darmožroucký výhradní podvodníci.Conti a na zimní sklad?Jste upadli na tom co máte na krku?Ani náhodou.Matador zprasen totálně přes Karase.Barum ve sračkách s dobrými pneu.Good teplí bratři zase pomrskají bič na televizní reklamě a všichni tito paznechti chtějí naskladnění.Kdo si počká ten se dočká.Za měsíc zjístí že se jim nesešla čísla tak výjdou s novými slevami a co bylo je v prd...Je mi z toho na grcání a kdybych mohl nakopu jich mraky.Ještě že je ta mechanická robota,nikdo mi to neprasí,díly jsou v pohodě a na dílnu mi nepáchne nikdo ani s filtrem do klímy.Tak zatím zdar a robte něco,jinak vás ti někteří smradlaví kravaťáci a hnusáci internetu sežerou.Nenaskladňovat,smolit na ně, oni brzo přilezou a budou škemrat.Zdar!
sobota, 21. června 2014
BF Krásný den přátelé gum. Tak další pracovní červnový týden je téměř za námi. Jaká je situace. Gumy se nějaké prodávají, teď jede klimatizace, mechanické opravy a geometrie. Zima i když je ještě hodně daleko se nezadržitelně blíží a mumraj a změť předobjednávek je všude přítomný. Ceny pneumatik jsou nastaveny jak jsou. Co je však jednoznačně posun je směr kterým se velké společnosti udávají. Méně na faktuře a více v bonusech. Obchodníkovi to možná vyhovuje, ale většině pneuservisu určitě ne. Neříkám, že bonus po sezoně který příjde není příjemný, ale musí odrážet skutečný stav na trhu a to se teď jednoznačně neděje. Je tomu právě naopak. Bonus za to, pak zase za tohle a pak třeba i za další výmysly mne vůbec, ale vůbec neberou. Proč? Jestliže dostanete na faktuře něco jako Conti třeba za 47% a běžně na internetu se pohybuje sleva do ulice kolem 45% a ten člověk z ulice to vidí a chce, pak za 2% zisku prodávat tedy moc nemíním a nasklaďňovat už vůbec nebudu. Na každém rohu to koupím levněji. A jak slyším od některých pro mne až někdy strašně hloupých lidí že máme ještě peníze z práce, tak to mne nikdo takovým blábolem neopije. Ta je na jiné náklady lidí a servisu a to tihle límečci nemají ani páru. Ještě horším případem a ten je teď hodně běžný je když dostanete slevu např. na Nokian 50%, ale běžně ho na internetu dostanete za 52% a více. Jak má asi prodat servis s -2% když bonusy které dostane po sezoně sice dosahují třeba 7-10%, ale s mínusem tady u nás umí prodávat jen internetoví prodejci. Servis to tak prodávat, tak finančák pálí pokuty jak na běžícím páse. Přátelé něco je tady špatně. Výhradní se rozhodli, že nebudou dávat na fakturu moc procent. Raději to dají do bonusů. Jak jednoduché, pohodlné a např. pro p. Grilla a jeho čerstvý návoz Michelinu, nebo p. Částku s jeho letošními zimními haldami pneu Conti hodně výhodné. Okopírované faktury se pak nikde neobjeví na stole pohlaváru našeho byznysu o což jim i hodně jde a ti si řeknou že mají od servisů krásný klid. Tak to ani náhodou! Prodávat méně na fakturu a více do bonusů nebude mít podle mne aspoň u kvalitních servisů dlouhého trvání i když se takhle dodavatele jistí hlavně z pocitu strachu. Pokus to bude, ale servisy vědí už teď že to je zcela utopie. Kdyby to na internetu nebylo pokažené tak nevidím důvod to takhle mít, ale není možné koupit na fa gumy a na internetu je mít i o dost levnější. Bonusy, nebonusy to pak vůbec, ale vůbec nezachrání. Finanční kontrola je neuprostná a s mínusem se prodávat nedá, snad jen u některých podvodných a vykutálených lumpů v oboru. Slevy na dřevo(fakturu) hraje prim, ne pak někdy možná až se odebere, prodá, zaplatí.
Pak se třeba nemůžeme divit, že servisy hledají cesty levnějšího, konkurenčního nákupu než přes výhradní.
Nemůžeme se i divit že někdo koupí tisíce a tisíce gum dá to např. na internet s mnohem větší fakturační slevou než náš stálý dodavatel a servisy berou tam. Pak lítá jak nadržený kozel obchoďák od toho a toho výhradního a brečí, prosí, hrozí proč neberete od nás, proč nemáte předobjednávku, proč, proč a proč? Protože ....! Jednoduché jak facka. A to tady ještě nezmiňuji nesmyslné navyšování počtu gum které si teď zase po čase bez rozumu vymýšlejí. Ne tahle cesta pro mne není a nebudu ji ani respektovat. Co je na papíře hned to se počítá a počty se nebudou navyšovat jak si tam někde v kanceláři někdo v límečku hloupě pískne. Někteří servisáci se mnou nemusíte ani nebudete souhlasit, ale věřím že tomu tak je a bude. Čím méně na faktuře a více do bonusů je jen ochrana výhradních před kolikrát jejich neschopností. Vše se otočí s blízkým zimním časem proti nim. Je mi jasné že je jednodušší naskladnit co to jde např. p. Částku Barumem a Conti, p. Grilla Michelinem a třeba možná i teď nebezpečně vyhlížejícím Trojanem s Nokianem, než to řešit s desítkami servisů. Je to však podle mne krátkodobé a špatné uvažování a hlavně rozhodnutí. Cestu jak servis z toho krásně utéct naštěstí dnes v pohodě má a dokonce mu to přinese v současné době více než podle ne krok do prázdna od některých výhradních kteří vymýšlejí výhody jen pro sebe, ne pro své dlouhodobé a třeba i věrné odběratele. Je to jejich pokus, tak věřím, že jim to vůbec nevyjde. Jsem rád že jsou mezi nimi i slušní obchodníci kteří dobře ví že pneuservis a jejich špinavé zedřené ruce jsou stále a především základem prodeje pneu a právě tito i pomohou k lepšímu zisku právě toho servisu a odeberou jakýkoliv počet gum těm kteří nerespektují základy slušnosti a mohu říct i úcty k lidem kteří dřou někdy tak těžce co oni zatím jen sedí na otočném křesle v klimatizovaných kancelářích, koukají do počítače a tvoří jen nějaké někdy až stupidní a hloupé tabulky. Čím více se sebere těmto lumpům, tím lépe pro ty slušné prodejce a pro další budoucnost servisů. Přátelé vůbec se však nebojte. V prachu, špíně, potu a krve našich dílen se pomalu rodí nová lepší doba. Hezký víkend přeji všem rozumným v oboru.
sobota, 21. června 2014
Shambo Jasně. :) na vojně jsme používali Zákl.ř.1. Voják musí být připraven.