Shambo Michale, k.koti jsou všude, kam se podíváš. Ruská reakce na minisankce je také hodna pozornosti. V Rusku začalo tažení proti místní síti McDonalds. Zavírají jednu provozovnu za druhou. Důvod - údajné sanitárně-epidemilogické nebezpečí. Pokud by něco takového reálně hrozilo, tak padne na úplavici polovina Moskvy. Paradoxem je, že 75% surovin pro přípravu meníčka je místního (ruského) původu. 100% zaměstnanců - místní. Provozovny McD v Rusku jsou opět 100% místní. Takže výdup proti McD z důvodu nevraživosti k Emerice postihne tammnější farmáře, zaměstnance a jedlíky. Fucking politics.
čtvrtek, 4. září 2014
Michal Tak přátelé, jelikož se nám začíná rozjíždět zimní sezona, tak politika zasáhla i k nám do odvětví a popravdě, pokud tuto sezonu zvládneme bez války dojet aspoň do Vánoc, tak budeme rádi. Dnes mě neskutečným způsobem vytočil jeden zákazník, který odmítnul nokiany z důvodu, že jsou vyrobené v Rusku, že prý tu "chamrať nebude podporovat....Přiznám se, že jsem měl co dělat, abych nevyskočil ze židle a jednu mu nenatáhnul. Nicméně jsem se ovládnul a vynadal mu co se do něj vešlo. Primárně tím totiž nepotrestá rusy, ale finy, když jsem mu vyjmenoval kolik výrobců má továrny v rusku a že i jeho autíčko se značkou, kterou se honosil má taky továrnu v rusku, tak čuměl jak puk a nakonec se ještě omlouval, že už mu ta situace leze na mozek a nakonec si domluvené nokiany nechal obuté a spokojeně si odvezl obutá kola domů. Servítky jsem si teda vůbec nebral. Nejsem žádný obdivovatel Putina ani té bruselké party hic, vypráskal bych to všechno, ale přemýšlím, kam jsme to dospěli a jak lidé uvažují. Pravda, před dvěma lety jsem měl pána, který nechtěl německé goodyary, ale polské, protože mu nacisti zabili dědu..dobře dejme tomu. Ale říkám si, jak lidé uvažují. Absolutně se nesnaží na situaci dívat reálným pohledem. že jsme se jako národ nevyrovnali s 89 bych ještě chápal, ale přijde mi, že my se nejsme schopni vyrovnat a přenést dál s ničím. Ať už to byl 68, 45, ale ani s husity. Pokud se přes tohle nepřeneseme, budeme stát pořád na hranici lavírování. Že lidi prudí s DOTkama na to jsem si celkem už za ty roky zvyknul, že i s zemí původu, to už celkem vymizelo, ale že budeme řešit pneumatiky podle politické příslušnosti to je poněkud silná káva....
středa, 3. září 2014
mensa Diskuze jen dle libosti, nikdo nebude nucen - stačí poslouchat :-)
středa, 3. září 2014
Shambo Pánové, a kdo se z tradičních diskutérů tohoto fóra stane ozdobou konference Pneu&Bussines?
středa, 3. září 2014
mensa Každopádně budeme rádi, když se konference Pneu & Business zúčastníte. Počet přihlášek sice již přesahuje kapacitu sálu, nicméně ne všichni dorazí, takže stále potvrzujeme registrace. Vstupné je 121 Kč vč. DPH (včetně oběda), můžete platit na místě. Registrace je však nutná.
středa, 3. září 2014
SJM Zdravím vás pánové. Situace nejen na bojišti se mění každou minutou a nelze vyloučit, že ruštinu budeme muset více oprášit, než tady předvádíte. Jako další mě zaujalo toto téma konference: Ing. Zdeněk Picek
„Přežít, vyžít, dožít, nebo… PROSPEROVAT?“ Aktuální problémy podnikání v odvětví prodeje a servisu pneumatik a jak je účinně řešit
Myslím si již nějaký čas a včerejší ekonomika na čt24 to potvrdila, že hrozba zavření plynových šoupat je reálná. Samozřejmě to Rus vytrubovat v srpnu nebude, ale počká si až pěkně přituhne. A komu to udělá ? No hlavně těm nerozhodným a navíc velmi závyslím (ČR,SR a Maďarsko). Jako aktuální pro nadcházející zimu se jeví hned první slovo "PŘEŽÍT". Kdo máte plyn, již se poohlédnout po kamnech, pohledat komín, zajít se pozeptat do uhelných skladů. Zní to jako dobrý vtip, ale koho by zde napadlo, když sledoval, jak válel v lize mistrů Šachtar Doněck, plný brazilců a dalších z celého světa, že za pár měsíců bude město bombardované, vyhladovělé a lidé buď na útěku nebo zalezlí ve sklepích.A celá slavná EU se chová jako "chytrá horákyně". Mám nějaké vazby na výrobní podniky, na venek se tváří, jako že všechno běží dál, ale ve skutečnosti nikdo netuší, jak to bude dál a je tam cítit obrovská nejistota. Zatím to běží setrvačností, ale jak dlouho ?
středa, 3. září 2014
Hrouda No vlastně to co něco vydrží a je za ně trošku štěstíčka do pokladny se dá nazvat šťastné kolo :D:D
středa, 3. září 2014
Shambo Viděl bych to spíš na kolo štěstí. Nebo šťastné kolo?
středa, 3. září 2014
Hrouda Protože má ruština je slabá tak jsem si trochu zainprovizoval (Chci jed na ruském kole )
úterý, 2. září 2014
BIB vím o sadě nových 285/50-20 Mich Lat Tour, byli by za cca 5000.- kus
úterý, 2. září 2014
pepazdepa Pánové za kolik jste schopni nakoupit pneu 285/50R20 Michelin???Cena na zboží.cz asi nebude po slevě 31% ))) Dále 285/45R19 pirelli Winter RFT???.
úterý, 2. září 2014
Hrouda No super a zase jsem o něco chytřejší. Ale já na Mišelinu do hrobu jet nechci to néééé ani na čínanovi. Я хочу ездить на колесе обозрения
pondělí, 1. září 2014
Shambo A jedna perla pro milovníky a odpůrce čínských pneu. Jak vyplynulo z nedávného čínsko-českého podnikatelského fóra v Praze, čínská strana je připravena u nás postavit nějakou tu železnici, silnici a pokud nám to nepůjde - i ten Temelín. Myslíte si, že by bylo problém u nás vybudovat nějakou menší gumárenskou fabričku? Walt Weller, viceprezident pro strategický rozvoj společnosti China Manufacturers Alliance ( patří Double Coin) se rozparádil během obchodní konference v Orlando. Růst popularity čínských pneu se podle něj už nedá zastavit. Dynamika vývoje a rozvoje je taková, jakou pamětníci pamatují od 80. let u japonských pneu. Podle Walta může čínský pneumatikářský průmysl už teď zabezpečit 55% potřeby nákladního segmentu. Na celém světe, pochopitelně. A v budoucnu by to mohlo být až 85%. Kdyby měl Walt koule, tak přidá nějaké to procento navíc. Třeba takových 15%. Když už, tak už. Pryži zdar, plantážnící. A pak že se nic neděje.
pondělí, 1. září 2014
Shambo Pokud si myslíte, že už všechno o trhu a pryži víme, buďme si jisti, že víme prd. Experti společnosti Innocean Worldwide Europe (IWE) - tady máte odkaz přímo na team výzkumníků : http://www.innocean.eu/people - přišli se zcela nečekaným výsledkem svého bádání. Takže. Známost a rozpoznatelnost pneumatikářškých značek je v Evropě bez ohledu na fenomenální brand Michelin, Continetal či Dunlop natolik nízká, že to dává nehorázné možnosti k proniknutí nových firmiček na trh. Posuďte sami: 40% Evropanů netuší, co mají obuto na svých vozech. 46% uživatelů pneu se pro koupi rozhodne po pěti minutách hloubání. 41% procent kupujících jsou ženy, ty však nereagují pozitivně na kalendáře s nahotinkami nebo plakátky s formulí uno. Navíc 70% žen netuší, jakou značku si koupí příště. Chcete další tvrdá data? 48% kupujících si raději dá dobrý oběd, než aby si připlatili na dražší pneu. 68% respondentů seznalo, že teprve během tohoto průzkumu se zahloubalo o otázce koupě pneu vážněji. 38% nemá o pneumatikách dostatečné znalosti. A jen 32% si ve výběru značky věří i pro další nákup. Takže - kdo přijde s něčím převratným, revolučním nebo neopakovatelným pro posílení vědomí o nové značce, má vyhráno. Mezi námi - osobně mne právě nic nenapadá. A vás?
pondělí, 1. září 2014
Shambo Přátelé pryže, ve světě gum se děje věcí. Nevěříte? Největší britská pohřební služba Co-Operative Funeralcar podepsala v létě prodloužení spolupráce s Michelinem o další dva roky. Pohřebáci z Albionu vlastní celkem 1500 speciálních vozidel, z toho dobrá polovina z nich vás může elegantně dopravit na poslední cestu. Mezi veškerými možnými i nemožnými druhy rituálních vozidel je eskadra skutečně reprezentativních katafalků na čtyřech kolech. A 90% z použitých pneu je právě Michelin! Jak pravil mister Terry Jarvis - manager dopravních služeb - mišelinky jsou sice dražší, ale více vydrží. A navíc - díky nižšímu valivému odporu na trase k poslednímu odpočinku všem ušetří i pár galonů paliva navíc. Katafalky mají navíc rozvor delší proti běžným vozidlům až o metr, což při váze vozidla v rozmezí dva a půl tuny přímo volá pro užití těch nejvyšších zátěžových indexů. Abych ocitoval z dalších postřehů Mr. Jarvise - defekt během smuteční jízdy je opravdu to, co tady nepotřebujeme. A s tlouštíkem ve znaku se to hochům od Co-Operative Funeralcare cars také nikdy nestalo! I já se připojuji k této replice Mr. Jarvise. Pokud budu nucen i já vyrazit na tu skutečně poslední pouť, žádám své kolegy o sadu mých oblíbených šlupek, důslednou kontrolu hloubky dezénu a pozor na valivý odpor! Pryži zdar.
pondělí, 1. září 2014
Hrouda Taky taky :D Není co psát vše je už naposáno . Nebo má někdo nějakou horkou bramboru kterou je potřeba pofoukat. Žádnej škandál nic co se dá rozebrat . No a to je celá diskuze po internetu není nikoho vidět a není co říci. Jo u stolu nad dobrým pivkem to by řeč nestála . Možná by jsme se mohly i skamarádit a nečmuchat okolo sebe :D SHAMBO nejsou alespoň ve světě nějaké ty klepy ???
Shambo Pryži zdar! Končí okurková sezona, ke strojům plantážníci, ke strojům. Dlužím informaci o stavu východní fronty. Takže: v době, kdy ti nejzarputilejší vlastenci Velké Rusi by nejraději zpátky k hranicím z roku 1913, výkony trhu automobilů a pneumatik mají k expanzi velmi a velmi daleko.Kusové výsledky z června 2013 v Rusku ukazují na roční pokles prodeje osobních aut o 22% nižšími, než předchozí rok. Meziroční pokles prodeje je někde na 10%. To jsou čísla oficiální. Neoficiální prameny hovoří až o třetinovém poklesu. Co se naší Škody týče, má jeden z nejnižších poklesů prodeje – pouze 1 procento. Ale všichni plánovali růst, není liž pravda? Ruská ekonomika se již druhým rokem potýká s výraznými problémy, jejichž příčiny jsou vnitřní a nemají s nějakými sankcemi zatím žádnou spojitost. To teprve přijde.
A jak je na tom trh a výroba pneumatik? Můžeme se opřít o seriozní zdroje, kterými nás pravidelně oblažuje NOKIAN. Takže – tržby za letošní 2. kvartál ve srovnání s minulým rokem vypadají takto: Skandinávie klesla o 5%, tržby v Rusku se snížily o skoro 44%. Evropský trh vyrostl o 15% a trh USA o 30%. Brutální pokles tržeb v Rusku je vysvětlitelný jak špatnou ekonomickou situací, tak i devalvací rublu. Za pololetí 2014 se celkové tržby NOKIAN v Rusku a zemích SNG ( hlavně Ukrajina, Kazachstán ) snížily o 31%. Snížení prodejů v kusech NOKIAN neuvádí, hovoří však o ,, snížení prodejů v Rusku ve srovnání s obdobím minulého roku, příčinou je devalvace rublu a zvýšení nabídky ve středním segmentu zimních osobních pneumatik,,. Neskromně odhaduji, že kusový propad na ruském trhu může být srovnatelný s propadem na trhu osobních automobilů. Celkové snížené prodejů pneumatik na ruském trhu v roce 2014 se může pohybovat podle různých analytiků na 5-7% ročně. Ovšem ruští analytici jsou také jen lidé, v odhadech budou více než opatrní. Tedy v těch negativních odhadech. To ovšem zatím absolutně netušíme, jak ovlivní ruskou výrobu, prodej a import situace na Ukrajině a mezinárodní sankce. Pokles celkového prodeje o 5-7% však neznamená, že v uvedeném období se nezvýší dovoz čínských pneumatik, že. Na druhou stranu je třeba zmínit, že jak ruští výrobci pneumatik, tak zahraniční výrobci na ruském území jsou ryzí profesionálové, kteří se umějí pohybovat v nestandardních situacích. A první, co je napadne, je expanze na třetí trhy. Takže přátelé pryže – čeká nás úžasný podzim. Bude plný zvratů, překvapení, cvakání čelistí a kalkulaček. Buďme ve střehu a pryži zdar!
neděle, 24. srpna 2014
Hrouda Čendo klííd je krásné počasí a na každého dojde :D