Poo Čendo a mluvil jsi s nimi ? Opravdu je cena na tebe 6325 ??! T o je cena na "konečného zákazníka", což u BVB velmi oceňuji že bez přihlášení volně na netu nevystavují "velkoobchodní" cenu, tak jako právě VaW
úterý, 16. září 2014
SJM Zdravím vás přátelé. Již z odstupem roku sleduji po očku co se děje v oboru. Byl tu dlouho děsivý klid, asi před bouří. B2B jsem zarigistroval a to bylo vše. Až dnes po Bořkově příspěvku se mě náhle rozsvítilo. Tak třeba na druhý pokus to bude OK ? Dík Bořku, vím že mám velký rest. Hezký den. P.S. Někdy není na škodu v tom našem Absurdistánu být úředně uznaný blbec, to potom nemusíte splácet úvěry, faktůry, omylem je pošlete na něčí volební konto a máte klidný život.
pondělí, 15. září 2014
Michal Shambo já také moc děkuji za zhodnocení akce, některé ze jmenovaných lidí znám osobně a naprosto jsi to trefil:-))) A teď k tomu co píše Bořek. Přátelé, pokud se tohle opravdu děje a B2B to takto dělá, že naláká na svůj produkt servis, který za to platí nemalou částku a oni to pak nacpou jeho zákazníkovi, tak to je s prominutím prasárna jako čert. že pneumatiky nacpou výhradní distributoři, to bych ještě pochopil a celkem si i zvyknul, ale tady za to platíte, neříkám, že si tím kupujete exkluzivitu, to rozhodně ne, ale prostě bylo nám všem tvrzeno, že na koncového zákazníka se tento přístup nedostane...a jak píše Bořek, tak se ani rok s rokem nesejde a už to má koncák.....tak kde to jsme přátelé????
pondělí, 15. září 2014
Shambo Čendo dobré ráno, dovolím si nesouhlasit! Dnes není malých firem, malých odběratelů a malých servisů. Všichni jsem malí. I ti, kteří si myslí opak a troubí o své pseudovelikosti do světa. Jsem přesvědčen, že podobná setkání ( konference, potlachy, masopusty a lampionové průvody se zapálenými vatrami z předloňských úloženek ) obohatí každého z nás, pokud chce být obohacen. Takže - pokud ti přijde další pozvánka, určitě by mne potěšilo se s tebou setkat u limošky a chlebíčku. Slovník cizích slov vezmu. Tebe poprosím o praktickou ukázku v přezutí, jsem slabší v praxi :). Pánové, pokud mne něco dovede opravdu rozveselit, tak to je tvrzení, že v Čechách a na Moravě a ve Slezsku máme i silné systémové hráče v oboru. Není malých rolí, jsou jen malí herci. Pryži zdar!!
pondělí, 15. září 2014
BF Hezký večer přátelé gum. Shambo, děkuji za zhodnocení konference. Tentokrát jsem nemohl poctít návštěvou tuto akci z osobních důvodů a tak doufám, že se mi snad ještě někdy podaří něco podobného navštívit. Informace však byly od mých kolegů celkem úplné a kromě prvních pár příspěvků, které jak si technici nezvládli připojit na internet, jsem si prohlédl v záznamu další řečníky. Nemůžu se k jednotlivým příspěvkům vyjadřovat. Naživo slyšet je přece jenom o něčem jiném. Neodpustím si však jednu připomínku. Když jsem tam viděl řečníka s B2B(mimochodem velice zajímavá minulost a hlavně současnost mluvicího pána-ještě o něm určitě hodně uslyšíme ) tak jsem si vzpomněl na čerstvý docela zajímavý příklad, který hnul žlučí zkušeného servisáka. Mne osobně dokázali, že to co jsem psal 22.6.2014 a doporučuji Vám si to ještě znovu přečíst byla naprosto čistá pravda a jdou ještě dál ve své současné a hlavně budoucí obchodní politice. Milý servisák si nechal poslat po rozhovoru s p. Bartošem a po jednoznačném tvrzení že dodávají jen a výhradně pneuservisům nabídku. V zápalu urputného boje a aktivity jen aby byl zapsán další kus na pažbu B2B kulometu si jaksi pan B. nevšiml a nezkontroloval dodané iniciály firmy milého servisáka a poslal mu data shodného jména ve městě, který tam byl už u B2B zaveden. Problém byl v tom že to není servis, ale je to jen malý dopravce s 3 dodávkami a snad kamionem. Co to znamená? Náhoda? Omyl? Přátelé, brzy se asi dozvíte, že B2B dodává nebo bude dodávat na každého živnostníka co bude mít třeba jeden služební vůz. Pak se ale nikdo nedivte, že Vám váš dlouholetý zákazník doveze gumy a řekne, víš mám tři firemní auta a tak mám od B2B dobré ceny co mi ty asi ani nedáš. Nezlobte se na mne, ale tohle smrdí jako shnilá ryba. To že to doveze třeba do nějakého malého servisu tak servisáka pořádně určitě naštve, ale až to přiveze dopravce třeba do asi už velkého partnera B2B Best Drivu, tak to bude hodně veselo. Kde jsme, kde chtějí jít tito lide kteří nic nepřináší kromě hromady problémů dál dojít. Data zneužívat, narvat to každému kdo má auto, nelikvidovat odpad, neřešit nic kolem dalších problému gum? Na závěr tohoto článku vás můžu všechny ujistit že netrpím žádnou psychózou, nejsem ani psychopat ani netrpím momentálně žádnou psychickou poruchou jak jsem byl nařčen nedávno na návštěvě jiného kolegy p. Bartošem. Jsem sám sebou a nemíním se nikým a ničím nechat ovlivňovat, nechat se lacině kupovat, ovládat, apod. Zopakuji ještě také, že jsi myslím že B2B je skvělý nápad, myšlenka, ale jen když bude fungovat jinak a s jinými lidmi kteří to budou brát zcela zodpovědně, čestně a profesionálně. Zatím v současné době je to pro mne stále jen hokus pokus v hodně nesprávných rukách. Hezký večer.
neděle, 14. září 2014
Shambo To p. Mensa: No třeba i nějak jo, páč vy přece musíte znát mraky lidí ... :)
neděle, 14. září 2014
mensa To Shambo: Vaše hodnocení mě velmi potěšilo, zajímalo by mě, jestli se známe... :-)
neděle, 14. září 2014
Shambo Pryži zdar, přátelé. Máme za sebou historicky 1. konferenci Pneurevue. Jaké to bylo? Ve zkratce zkusím subjektivně přiblížit nejzajímavější okamžiky.
Ing. Picek ( bussines kouč ) – pokud je podnikání v pneumatikách rybníček a my jsme rybáři, je zásadní otázkou ani ne to, zda je málo ryb nebo naopak hodně rybářů. Klíčové je toto – kluci, máte vůbec bussines plán? Pan Šafránek ( vážený matador české pneubranže ) – důležité je podnikatelské a společenské prostředí, ve kterém se pohybujeme. Kde jsou postihy za nelikvidaci likvidace? Kde je viditelná ruka Intrastatu? Proč jsou v klidu neplatiči DPH?
A úderný slogan na závěr: „co je pod nárazníkem, patří gumařům“. Jarro F. Kaplan ( ex-big top boss Goodyear ): vztah mezi dealerem a producentem bude úspěšný tehdy, pokud výrobce nabídne produkt + kvalitu + finanční hodnotu produktu + komunikace + důvěru podpořenou čestnou frekventní komunikací. Výrok, který by měl být vytesán do kamene: výrobce není schopen vést dealerskou organizaci se ziskem. A hozená rukavice do ringu: velkým problémem i v ČR bude otázka nástupců v pneubranži. Kdo přijde po těch, kteří stojí čtvrtstoletí u vesla? A dále: profesně a se ziskem řízený pneuservis je základem odvětví. Howgh. Ing. Osmančík – PneuB2B : ( aniž bych propagoval jeho bussines ideu ) – správně analyzované informace vedou ke správnému obchodnímu rozhodnutí. A k problému řízení: víme vůbec ( v obchodních firmách, servisech.. ) kam své podnikání směřujeme? Jsme ovlivňováni informačním smogem a zahrabáni do provozní operativy. Trendy trhu s pneumatikami jsou tyto: extrémní konkurence + nízké marže + nadbytek pneu na trhu + e-bussines + všeobecné nas…ání na trhu ( tak to řečeno nebylo, ale lepší výraz není). Ing. Mulač ( Pirelli ) : český trh pracuje s unikátním mixem poměrů prémiových značek, ekonom značek a nízkorozpočtových koníků. A nářky nad lácí na trhu? Vždy musí být někdo nejlevnější . A pozor – Češi jsou v nákupech z internetu evropská špička. Pan Nezbeda ( DD Pneu ): pokud se v roce 2012 vyrobilo v Evropě cca 300 tisíc osobních vozů s TPMS, tak v roce 2015 jich bude 9,2 milionu. TPMS nás doběhne. Někdo to obchodně využije pro své podnikání, jiného to zabrzdí. Pan Baar ( AM Pneu ) – 20% zákazníků se řídí logikou, 80% emocemi. Heslo dne: nenabízej, ale prodávej! Buduj vztahy a najdi si svou privátní značku!
P.s. – no to bude po konferenci nových značek na trhu .. Pan Chvojka ( GPD ) – jak se nestat otrokem franšízy. Sympatické shrnutí minulosti, současnosti a snad budoucnosti franšízy. Jsem osobně zvědav, kdo zavede do pneumatikařiny systém McDonalds – jedna značka, jeden prapor, jeden dres, stejné kalorie a na celém území Čech jednotná betonová cenová politika. + + + Toto je ve zkratce vše, co bylo pro mne osobně poučné, inspirující a k přemýšlení. Děkuji Pneurevue za nápad, organizaci a realizaci Konference. Příště jedu zase. Nelitoval jsem. Naopak – obohatil jsem se. Pryži zdar!
Hrouda Byl někdo z vás na pneu konferenci ? a co jste si z ní přivezli ? já tam byl a nějakej komentář si zatím připravuji jsem z toho trohu v rozpacích. Tedy hlavně z přednášek po obědě tam jsem to trohu nepobral. Jinak průběh a organizace prvotřídní Pochvala panu Mensovi a jeho týmu .Krásné prostředí.
sobota, 13. září 2014
BF Ještě jsem zapomněl pochválit a vyzvednout i Alcar za perfektní přístup k řešení předobjednávky a dokupu pl. disků na zimu.
Na to že jsem se s nimi osobně seznámil dá se říct minulou sobotu při otevíráni nového velmi hezkého servisu v Mladé Boleslavi, kde si mne rychle vyslechli, přistoupili velmi rychle, razantně a důsledně k řešení naléhavé situace v pl. discích a vyřešili to neobyčejně rychle. Osobně jim za to děkuji. Kéž by takhle fungovalo u mnoho dalších ostatních firem, které by si již pomalu a jistě uvědomovali kde se prodej pneu, disků a dalších věcí kolem toho našeho černého kulatého smyslu života v blízké době podle mne přesune, jako se to stalo momentálně u Alcaru. ještě jednou osobně děkuji p.Rajdlovi, Švábovi a Chytilovi. Bořek Filipec http://www.pneucentrumprofi.cz/
BF Krásné sobotní ráno přátelé gum. Tak se nám pomalu blíží ta krásně silně pracovní sezona. Zimní gumy a plechové disky se prodávají a senzory na některé druhy aut už taky. Na to že je necelá polovina září to zatím není vůbec špatné. U svých kamarádů kolegů z celé republiky vidím jak i jim to taky kolikrát mnohem lépe jde a tak mohu s klidem říct, že zvolená cesta kterou jsme se společně vydali na tuto zimu byla a je podle mne víc než správná.
Gum mají všichni dostatek. Většina slušných dodavatelů si myslím aspoň podle mne letos celkem snažila vyhovět především středním, větším a zaběhlým pneuservisům a tak je teď i trochu na nich v jakém světle se ukážou. Nic není zadarmo, vše má své jasná pravidla a tak já osobně věřím že zvolená cesta některých dodavatelů právě přes tyto kvalitní pneuservisy je ta správná. Jsou ale mezi námi i takoví servisáci kteří nerespektovali pravidla, nedodržovali to co měli a co vyplývalo ze závazků a budou muset brzo skončit. Někteří už jsou mimo hru a vlastně již neexistují, nebo jen na papíře. Většinou si však za to můžou sami a protože některé osobně znám a vím jejich historii, tak mi jich není ani trochu líto. To že je teď obere exekutor, mají obstavené domy a majetek je třeba zrovna u těch co znám naprosto v pořádku. Samozřejmě jsou i mezi dodavateli velcí lumpi a podrazáci a na některé už taky brzo dojde i došlo. Co se týče výhradních tak tam letos aspoň podle mne došlo k celkovému zklidnění, zlepšení vztahu a jde vidět i snaha o komunikaci mezi námi. Nejhůře dopadli letos dle mého osobního názoru a to i trochu nevinně v Continentálu, kdy vyšli zcela transparentně jako první s ceníky a samozřejmě toho zneužili někteří další. Conti nastavilo nějakou pomyslnou hladinu a ostatní je jen podbili. Je více než jasné, že Německo už nepřipustí nějakou úpravu kompletního ceníku a tak podle mého názoru nejvíc tratí letos na zimu právě Continentál, což je trochu škoda. UG9, A5 a další prémiovky je silně podlezly a získali si jasný náskok a výhodu pro letošní zimu a hlavně pro fanatiky reklam a testů to bude pádný argument.
Pirelli taky musím letos zatím pochválit. Pokud se tu vyloženě něco nepřitáhne z venku, nemuselo by to být nejhorší. Goodyear je pro mne co se týče letošního jednání osobně zklamání. Michelin je překvapivě v pohodě až na jejich papírování, které nelze jinak nazvat než chaos, laos, kambodža. Lassa je absolutně v pohodě a v naprostém pořádku, Nokian celkem slušný, Yokohama perfektní a slušné na servisy je i letos GT Radial od Jopeca. Bridgeston a Hankook nemohu vůbec posoudit. Že se událo v tomhle roce mnoho věcí je víc než patrné, že se ještě bude dít je víc než jisté a jak to vše bude je ve hvězdách. Hezký víkend Vám všem přeji.
sobota, 13. září 2014
Shambo Čendo, několik přátel mne nařklo, že jsem byl u popisu sítě Vianor 1/ lakonický 2/ nepřející a 3/ taky to šlo říct jinak, ne. Takže - jak vyplývá z oficiálních materiálů, obchodní síť Nokianu Vianor na konci pololetí 2014 opět posílila svůj vliv ve světě. Aktuálně vlastní 186 středisek v USA, Švédsku, Finsku, Norsku, Švýcarsku a Rusku. Dalších 1074 subjektů spolupracuje ve formě frančízy. Ovšem pozor - 634 frančízantů se činí a tvoří hodnoty na území tzv. SNS - hlavně Ruska a Ukrajiny. A tady to rychlé zbohatnutí nevypadá. Forma činnosti Vianor se také mění. Od prostého prodeje pneu k pneuservisu a dále k poskytnutí autoservisních služeb. A skutečný význam slůvka ,,vianor,, je ,,severní cesta,, nebo ,,pouť na sever,, Tady jsem se až tak nesekl... Pryži zdar!!
sobota, 6. září 2014
Michal To víš Čendo, nikdo nechce být sám a chce někam patřit, ať už je to východ, západ nebo sever:-) Shambův překlad je naprosto přesný....jsou to tací norníci:-)
pátek, 5. září 2014
Hrouda Shambo poslední tvuj příspěvěk mě prodloužil život tak o rok a po pulnoci jsem se tak nezasmál ani nevspomenu.
pátek, 5. září 2014
Michal Vianor je síť Nokianu Čendo. rozrůstá se to tu jak hub po dešti i ve vedlejší ulici tady jeden vyrostl, což mě docela sere, to přiznávám.
čtvrtek, 4. září 2014
Shambo Vianor, vianor je pokřik finských lyžníků na lišku. Dá se to přeložit jako ,,huj do nory,,. Ale za překlad neručím.
čtvrtek, 4. září 2014
Michal Asi tak Shambo...jinak je třeba říct, že jsem měl "tu čest" asi před 10 lety nahlédnout do zákulisí provozovny mcdonalds, jelikož v tehdejší práci jsme měli společný nákladní výtah a co jsem tam viděl a hlavně cítil mě utvrdilo v tom, že jsem si tam od té doby nevzal ani brčko. Na žaludeční rodeo je to ideální papu.