Tire Pěkné to počasí je jen co je pravda, když to vezmu jenom z mé strany tak mám přezuto cca. 5% svých zákazníků (co jsem nepřesvědčil, že kvůli pojišťovnám není kam chvátat) no policisté by si dnes mohli vydělat docela slušně. ps. koukal jsem tu celoroční Michelinu - frantíci si fakt dělají hodně blbou srandu.
úterý, 31. března 2015
Michal No pane Mensa asi takto. Za sebe mohu říct, že já bych počkal, až co z toho vyleze. Zatím vidíme jen marketingové řeči, ale realita je realita. V posledních letech se na nás pořád hrnou nějaké nové dezény, které odkazují na to, že to tady dosud nebylo a je to obrovská novinka, která nemá obdoby a proti předchůdci je lepší v tom a v tom a v tom o tolik a tolik procent. Pak se podíváte na realitu a zjistíte, že to není lepší, jen je to jiné a že pneumatiky vydrží novinka od novinky méně a méně na nich najedete....to je prostě fakt, který vidím denně. Vždyť kdyby byla pravda vše, co výrobci napíšou, tak dnes pneumatika vydrží 100 tis. km na nápravě, po jejím nasazení auto okamžitě začne žrát o 3 l méně a zastaví ze stovky na 4 m. Co se líbí fleetům je věc druhá. To služba a organizace, která se pomalu dostává do role molochu, který se ani jeho uživatelům moc nelíbí a hlavně přestává líbit. Ono to totiž není tak výhodné jako dříve. Lidé v tom sice určitě rádi přivítají takovou věc, jako jen tento michelin nebo Nokian, nebo Pirelli, jasně své výhody to má, ale ve fleetech jde primárně o cenovou politiku a jak všichni víme, tak fleety ovládá goodyear a continental. zbytek se tak jen veze. Lidé se navíc začínají bouřit co se fleetů týče. V sezoně jsem měl mnoho případů, kdy lidé přijeli na přezutí a leasingovka nakázala, že tam může být třeba Sava, ale na Fuldu už nárok neměli natož na goodyear. Uživatelům se to nelíbilo a chtěli si doplatit, protože chtěli mít pořádnou pneu nebo i jinou značku. Z toho byla na podzim velká aféra, kdy leasingovka trvala, že zákazník musí mít pneu z koncernu goodyear, ale on trval na nokianu nebo continentalu. Bylo zajímavé sledovat boj mezi ním a leasingovkou, kde začalo jít primárně o prachy a nakonec ten zákazník řekl, že to bylo naposled co si ta dvě auta vzal na takovou službu, protože prostě smlouva je smlouva a zase chápu, že když ty pneu vlastně platí, tak by měl právo si vybrat. ale to jsem odbočil. A jak to napsal bořek, není bota, kterou byste si mohl obout v -20 a +30. a tak je to i mezi pneumatikami. Celoroky jako takové jsou pneumatiky, které mají obrovské množství much. Tyto nové dezény jejich hranici možná trochu posunou, ale nespasí ji. Něco v tom určitě bude a něco v tom určitě bude, protože výrobci by se vlastně dobrovolně připravili o svůj chleba. Osobně si myslím, že to bude jen o něco lepší celorok, který útočí maximálně na TPMS a to ještě možná. že to michelin nemyslí asi úplně vážně je důkaz, že p. G. dostal výhradní dovoz a tím prostě žádnou díru do světa na trhu neudělají. Pochybuji, že by byl servis, který by to od něj bral a mohl s ním spolupracovat vyjma těch, které tam má jako partnerské. Ale jak říkám, vše ukáže čas. Zatím bych byl opravdu v klidu.
neděle, 29. března 2015
mensa Dobrý večer, dovolím si zareagovat na příspěvek níže. Upřímně jsem se divil, že toto téma zde vyvolalo relativně málo reakcí. Tématu se budeme věnovat v příštím čísle, ale to vychází až za dva měsíce. Osobně si myslím, že se jedná o naprostou zásadní a převratnou událost. Minimálně tři značky, konkrétně Michelin, Pirelli a Nokian, uvedli pneumatiky, které popírají to, co výrobci pneumatik tvrdili posledních 20 let a na čem postavili svou politiku. Pokud dnes zcela oficiálně tvrdí, že konečně přišel čas, kdy řidiči budou moci upustit od sezonních výměn pneumatik, že toto je zcela nový segment, odlišný od "tradičních celoročních pneumatik", tak jsem přesvědčen, že to může trh zcela zásadně ovlivnit. Zejména pokud s tím přijdou takové autority, jako zmíněné značky, lze očekávat, že pro velkou část řidičů to bude naprosto dostatečný a hodnověrný argument v otázce, zda je nutné jezdit na dvou sadách pneu. Již jsme v tom dělali určité průzkumy mezi fleety a zjistili - z hlediska pneuservisů - docela alarmující skutečnosti. Jednoduše s to dá shrnout tak, že pokud nám dá hodnověrná autorita, jako je uznávaná značka pneumatik, razítko a glejt na to, že tato pneumatika je dost dobrá pro zimu i léto, nic neřešíme a jdeme do toho. Myslím si, že zde jdou zájmy výrobců a zájem pneuservisu otevřeně proti sobě. Jsem zvědav na reakci zejména Continentalu, dalšího ortodoxního zastánce sezonních pneu + zbylých autorit v oboru. Bude to velmi zajímavé. Bylo by dobré, kdyby sem napsali, ale v to asi doufat nemůžeme...
sobota, 28. března 2015
Shambo Pryži zdar, přátelé. Několik poznámek k novince Michelinu - CrossClimate. Další rozvoj a budoucnost gumařiny ovlivní ekonomická a finnační kondice tzv. střední třídy kupujících. A konkrétně to, co si budou muset a hlavně moci ze svého rodinného rozpočtu pořídit. Ten se zvětšovat nebude. Celkový trend ve světě je tento : největší nárůsty v prodejích ve vyspělých tržních ekonomikách jsou u osobních pneumatik v segmentu celosezonních pneu. Příklad - spořivé Holandsko. Od roku 2012 do roku 2015 se podíl all season pneu zvýšil na trhu ze 2,3% na 5,3% prodejů. Možná se vám cifry zdají suché a malé, ale dvojnásobek..? V dnešní gumařině je to nový trend. Další příklad - disciplinované Německo: zde se odhaduje aktuální podíl na trhu osobních pneu kategorie all season se značením M+S někde okolo 9% s tím, že kolem roku 2020 může být podíl all season pneu na úrovni do 14% z trhu. Německý trh osobních pneu se v prodejích pohybuje řádově na úrovni hodně přes 40 milionů kusů ročně, takže nárůst se dá předpokládat řádově ze 4 milionů kusů do 6 milionů kusů ročně. No řekněte - kdo na to dnes má, že. Co že jest tomu příčinou? Můj laický názor je tento - měkkčí a teplejší zimy, snaha uspořit, vyšší úroveň technologií výroby... a hlavně vyšší náklady spojené s provozem např. TPMS. Vraťme se k novince Michelinu. Ta je prezentována jako vše možné, jenom ne jako kalsická "all season pneu". Nedivím se tomu. V době, kdy byly tuny analitických materiálů popsány miliony argumentů o tom, že v zimě je dobrá jen guma zimní a v létě pouze a jedině a výhradně letní, tak vše, co bude říkat opak, se bude jevit podezřele. A pokud chápu dobře promo materiály Michelin na zahraničních webech, CrossClimate je produktem, který ".... sjednocuje kvalitu letních a zimních penumatik". Cítíte ten rozdíl? Žádná pochybná univerzální šlupka, na které se dosmýkáte v červenci na Jadran a v lednu přežijete výpravu k tetě z Bruntálu do Vrbna pod Pradědem. Tady se hovoří o plnohodnotném propojení parametrů původně dvou rozdílných produktů v jednom. Navíc od firmy, která proklamuje bezpečnost a nejvyšší technologii nad kompromisy. Zajímavé je, že na patřiných webech najdete vizualizaci testování v zimních podmínkách, ale ne už tak letních (možná jsem vše nedohledal). A ohlasy z testů jsou pozitivní (nemusíme věřit všemu, že). Můj osobní pocit je tento. máme co dělat s dalším technologickým produktem, který může změnit trh. Stojí za to jej sledovat, zkoumat, objektivně hodnotit. Nemusí se nám líbit prodejní politika výrobce a jeho odbytové kanály, ale to je věc jiná. A dodatek na závěr - nikdy jsem neprodal ani jeden kus Michelinu. V době, kdy mne to lákalo, jsem pro ně byl mladý a nezkušený. A dnes si na to připadám až příliš zjizvený trhem a praxí. Nicméně - novým technologiím zdar. Pokrok se nezastaví.
sobota, 28. března 2015
Michal No v tomhle má pan Mensa pravdu. Někdy ani člověk nemusí mít nějakou protekci a dostane se do mediálního světa jedna dvě. Kamarád co má servis o to ani nestál. Jednou u něj přistálo auto televize, vyběhl z toho reportér, kamareman a kabely s tím, že mají za úkol udělat reportáž o tom, jaký je rozdíl mezi zimní a letní pneu. kamarád ochotně odpověděl. Já se večer málem polil čajem, když jsem ho viděl v TV a oni za ním pak jezdili celkem často, ale on o to kamarád moc nestál, protože pak mu lidi říkali: " No jo, Vy jste ta mediální hvězda, pak by od Vás to přezutí nemělo být tak drahý.".....takže ono někdy je lepší nevyčnívat...Jinak shambo, výborné shrnutí. Přátelé jinak už to vypuklo. Zítra plno, v sobotu plno a příští týden naobjenáno taky na každý den, už jen tři volné fleky v celém týdnu. Jupííí...doufám, že 7. dubna nebudu mluvit jinak:-/
čtvrtek, 26. března 2015
Shambo Černým koněm na čínském trhu byl vzhledem ke svým ambicím a místní výrobě Hankook. Leč nestalo se tak.
čtvrtek, 26. března 2015
Shambo Budeme to sledovat.... mám z toho pocit, že světová veřejnost to ještě nevstřebala! Tedy nevydýchala...
BF Shambo vyčerpávající. Uvidíme kam se to posune. Díky.
čtvrtek, 26. března 2015
Shambo Pryži zdar, fůze (pro zjednodušení jí tak budu nazývat) Pirelli& Čína změní situaci na globálním trhu.Osobně si myslím, že budeme v nedaleké budoucnosti zírat na propojování tradičních (prémiových) značek s asijským kapitálem a trhy. Nemá smysl spojovat značku např. Mich a Con, pokud si nenajdou nové trhy. Ty největší. A lokální výrobou a prodeji na největších možných trzích nesníží své stávající výrobní náklady. Vezmu si na pomoc názor pana Davida Shaw z The Industry Research, který se mimo jiné věnuje asijským trhům roky. Co pan Shaw na fůzi Pirelli& Čína říká? Ve zkratce: 1/ Pirelli i čínský státní holding ChemChina jsou ve skvělé hospodářské kondici 2/ síla čínských gumařů je v nižších výrobních nákladech a vysokých výrobních číslech 3/ čínským výrobcům je podsouváno to, že jejich největší problém je nižší úroveň technologie 4/ pan Shaw si naopak myslí, že čínským výrobcům chybí marketingový klíč - prodávájí příliš levně a s nižším ziskem 5/ zahraniční značky ovládají trh osobních pneu v samotné Číně - díky efektivnějšímu marketingu dávají trhu to, co je žádáno 6/ Pirelli je aktivní na čínském trhu více jak deset let - včetně vlastní výroby 7/ management Pirelli je vnímán v Číně jako součást trhu, ne jako cizorodý prvek, Italové vědí, že řídit úspěšně firmu v Itálii a v Číně jsou absolutně rozdílné věci 8/ záměr Číňanů je získat přístup ke značce, technologiím, marketingu a zvýšit cenu produktu - tedy i ziskovost 9/ nejúspěšnější budou z tradičních výrobců takoví, kteří budou moci propojit svoji technologii, marketing, návaznost na evropské/ americké výrobce automobilů a přítomnost na čínském (asijských trzích) s objemovou místní výrobou a snížením nákladů 10/ efekt z propojení prodejní sítě Aeolus a značky Pirelli na trhu nákladních pneu na čínském trhu je pro všechny mimořádně perspektivní. Stačí to takto?
čtvrtek, 26. března 2015
BF Krásný den přátelé gum. Tak Pirelli se nám tedy hrdinsky spojilo s Aelousem a co na to naši evropští leadři? Na co se máme těšit? Že by taková menší bratrská spoluprácička třeba Conti s Michelinem? Nemožné? Sice tomu evropská legislativa vůbec nenahrává, ale co není dnes může být zítra. Výrobci a antimonopolní úřady v rámci ochrany Evropy proti těmto seskupením z dálného východu budou muset situaci podle mne do budoucna určitě řešit. Tohle nemůže zůstat jen tak bez jakékoliv odezvy velkých hráčů na trhu a tak jsem osobně zvědav jak se to vše v rámci stařičké Evropy vyvrbí. Co ty na to SHAMBO. Jak to vidíš ty?
čtvrtek, 26. března 2015
mensa Chtěl bych vás ubezpečit, že dostat se svým citátem i do na první pohled věhlasného média dnes není velký problém. Stačí k tomu často chlebíček s větrníkem. A někdy i vůbec nic - mraky noviny, časopisů a serverů, tím pádem podfinancované, málo lidí, když, tak špatní a líní, atd. atd. - takže ve finále to vezmou rádi zadarmo. Vypadá to velkolepě, ale pod slupkou není nic.
čtvrtek, 26. března 2015
Shambo Pryži zdar, a protože jsem poctivě akci na Pepa/Jožko/José/Josif/Joe.com studoval, zaplevelila mi jejich reklama internet... To jsem ale houska. :)
čtvrtek, 26. března 2015
Hrouda Beras je to jasmě daný 299kč hodíš poukaz do košíku. Ale má to pokračování je to jen 13-14 kola 17-18kola jsou za 439kč , ale i to je málo. :-D
čtvrtek, 26. března 2015
Shambo Je pozoruhodné, že pan Trojan z autoservisu JM servis se během 48 hodin stal nejvíce citovaným gumařem České republiky. Včera jej díky ČTK citovala řada internetových médií. Článek uvádím ve svém příspěvku z 24. března. A dnes se dostává jeho jméno a stejný citát do další tiskové zprávy, tentokrát o slevovém serveru Pepa.cz. Ovšem zde už je uveden jako Jan Trojan "z partnerského" autoservisu JM servis. Pánové, buď jsme svědky marketingového megakouzla, (a to i vzhledem k obsahu vlastní prezentace dotyčného servisu na webu Pepa.cz), nebo opravdu nevím. Osobně považuji to, že ČTK si našla pro vyjádření jen a právě tento servis, za zázrak v oblasti odborné žurnalistiky. Pokud zítra ČTK zveřejní tiskovou zprávu o tom, že yetti posnídal v Bílém domě a odletěl s presidentem USA na krátkou návštěvu Nepálu na golfový turnaj, budu překvapen méně. Jinak pochopitelně přeji citovanému servisu a jeho zákazníkům jen to nejlepší. Go Pepa go.
středa, 25. března 2015
Michal ...si nedovedu představit za tu dřinu říct si za kompletní přezutí auta 300 Kč s DPH.....to je normáln magor..navíc v Praze...blázen....
středa, 25. března 2015
Beras Tak je to spíš klasickej reklamní trik...189 Kč je jen za výměnu kol bez jakéhokoliv úkonu. Pokud přezouvají alu, je to 319+120 příplatek za alu+1Kč za 1g závaží...takže se vždycky dostanou nad 500 Kč...existují i horší servisy, které každopádně myslí na další rozvoj firmy :-))
středa, 25. března 2015
Hrouda Katastrofa. No přeji jim mnoho šťastných zákazníků. Pokud pracujou na tom co prezentujou na svém webu (ten krásný žluťoulinký strojíček CE tak to opravdu nemůže stát jinak než 299kaček. protože ušetřené penízky na přezutí dá zákazník za opravu disků ) Pořízení stroje od 100 000kč nahoru na montáž pneu humánním způsobem a né týráním pneu nebo disků není možné pracovat za tuhle cenu. Prěji YES servisu spoustu práce a spokojených zákazníků. :D A Pepa je taky fajn. přeji krásný večer Pepoj i vám přátelé . :D