Shambo Není problém v dojetí zimní pneu v květnu, problém vidím pouze ve výšce (hloubce) vzorku. Pokud to zákonodárce neřeší (nebo řeší tak, jak to řeší...), tak zimní pneu má jasně dané parametry dezénu. Praxe je taková, že v případě nehody to u pojišťovny bude s nižším dezénem než 4 mm u zimní osobní bolet. Takže já se snažím seniorovi s důchodem pomoci, ne naopak.
pondělí, 4. května 2015
pepazdepa Hoši hoši,kdo z Vás by vyhodil zimní pneu s 4 mm vzorku ,když má nová cca8MM?????Vyhodíš třeba 1 ostavii jen proto,že má horší emise než nové auto???Zlikviduješ důchodce jen proto,že není výdělečně činný a bere směšný důchod??Ať se v létě zimní dojíždějí já s tím nemám problém.Zakažme házet chleba do mražáku a žerme jen čerstvý.
pondělí, 4. května 2015
Shambo Zimní osobní - 4 mm. O užití zimních v létě není ve vyhlášce ani slovo. Howgh.
pondělí, 4. května 2015
Michal Hroudo no fakticky vzato, je to hodně rozporuplné a taky jsem se s tím setkal. Je pravdou, že ve vyhlášce je napsáno, že hloubka vzorku použití zimních pneumatik jsou 4 mm a tečka. víc tam není, takže vlastně ano. ale není tam už dle mého názoru doložka, že v zimním období....takže fakticky by i 4 mm na zimních měli být v létě.
pátek, 1. května 2015
Hrouda Sezona je vcelku dobrá co se práce týká prodej průměrný , ale ten největší nápor je už zamnou . Měl jsem tu zákazníka kterého v Litoměřické STK setřeli za zimní pneu které neměly 4mm 21.4. protože prý zákon říká že zimní pneu má mít 4mm minimalně. Jsou v právu ? Mají pravdu nebo ne ? On tedy u nás na servisu koupil nové letní pneu, ale nadával jako pohan. Je dojíždění zimních pneu v rozporu se zákonem nebo není, informace se různí i z kruhu policie, záleží jak si to kdo vyloží ? Moooc by semě to líbilo přezout ještě těch nějakech 40-50 % aut na sjetech zimacích :D
pátek, 1. května 2015
Michal Pěkné sváteční odpoledne úderníci. Duben byl měsícem, který nepamatuji. Na velikonoční pondělí bylo v Praze víc sněhu, než za celou zimu a v pátek jsme běhali po dvoře v krátkým tričku a tomu taky odpovídalo přezouvání. Těchto posledních 14 dní to bylo jak v zimě. masakr jak hrom, práce nad hlavu od rána do pozdního večera a prodejně teda hodně dobrý. Těch 14 dní bohatě dohnalo předchozí měsíc. Podle objednávek na přezutí to ještě tak určitě týden a půl v tomto tempu vydrží a popravdě jsem velmi rád přivítal, že je dnes volno. Co samozřejmě zase klasicky stagnují dodávky. po velmi dobré zimě, je letní na jejich prodej tragický. Popravdě jsem rád, že se zatím sezona vyvíjí jak se vyvíjí. po těch turbulencích, které byly avizované snižováním cen, ruskem, ropou a já nevím čím vším se prakticky nic nenaplnilo a vše běží při starém a stejném tempu...takže za sebe spokojenost a shrnu li to do závodního tempa, tak po vlažném startu na začátku měsíce bylo nasazeno poměrně brutální tempo.
pátek, 1. května 2015
BF Hezký den přátelé gum. Tak máme duben za sebou a jak ho mám hodnotit? Pro mne osobně byl na velmi slušné úrovni. Práce bylo ažaž, prodej pneu šel dobře a ještě to vůbec ani neskončilo. Pořád je podle objednávek co dělat, prodeje pneu ještě stále taky jsou, autoservisní práce se rozbíhají a tak není co dodat než že u mne zavládla zatím spokojenost. Uvidíme jak to půjde v blízké době, ale na přezutí toho je ještě jak se tak koukám kolem sebe spoustu. Záleží také kolik lidí bude ještě dojíždět zimní pneu. To však už moc my neovlivníme a nechejme se překvapit. A jak se vám kolegové v dubnu dařilo na servisech?
pátek, 1. května 2015
Hrouda Shambo pokud tomu rozumím tak tedy evropští výrobci docela dobře ostrouhali o 2,5mil pneu za rok. A já dnes prodal další čtyři kousky nějakého aelohnusu nebo sunfaitu . Hlavní důvod mého dnešního úspěchu ( 4kusy považuji za úspěch páč nejsem megaloman s prodejem po 10korunách) je nenasytnost a nenažranost majitelů dopravních firem a v jejich nekonečné blbosti a snaze ušetřit a nenechat moc korunek prodejci a ani výrobci kvalitních leč dražších pneu mě pomohli k dalšímu tučnému zisku protože na té stlačené tmě se dá dost vydělat pokud se to dobře podá hlavně hodně omáčky a tak. Už ani nevím jestli je to dobře nebo špatně jenom vím že potřebuji splácet účty a jde to lepe po tisícovce z Číny než po 10 kačkách z miche conti goodyearu. Smutné .
pátek, 1. května 2015
Shambo Pryži zdar, dnes si prosvištíme pár statistických údajů z trhu nákladních pneumatik. Evropská asociace ETRMA, která nás zásobuje daty o prodejích, má tyto členy: Apollo Vredestein, Bridgestone Europe, Brisa, Cooper Tires, Continental, Goodyear Dunlop Tires Europe, Hankook, Marangoni, Michelin, Mitas, Nokian Tyres, Pirelli a Trelleborg Wheel Systems. V roce 2013 ETRMA prodala v Evropě kolem 8,9 mil kusů nákladních pneu, v roce 2014 to bylo mírně více - 9,2 mil kusů. Nárůst - bratru 4%. Ale to není ten pravý budovatelský nápřah. Dovoz do Evropy byl u nákladních pneu v roce 2014 na úrovni 4 mil kusů. Ovšem pozor - to je nárůst proti předchozíme roku o neuvěřitelných 42%. Podíl čínských výrobců byl v tomto balíku na úrovni 2,5 mil kusů. Což znamená, že každá pátá nákladní pneumatiky v Evropě je Made in China. A chuťovka na závěr ke kávě: v prvních měsících tohoto roku je další nárůst dovozu čínských nákladních pneu do Evropy dvojciferný. Takže můžeme očekávat, že za Velkou zdí se budou na konci roku rozdávat diplomy, dárečky a usrkávat švestkové brandy. Tak jim třeba!
Shambo Pryži zdar, něco zpráv ze světa. Goodyear bude stavět novou fabriku. Naštěstí pro nás - až v Mexiku. Uff, už jsem se lekl. Na druhou stranu - poslední závod na americkém kontinentu Goodyear otevíral kdysi dávno v roce 1990 v Ontario. Takže už asi bylo na čase... Mexiku zdar, carramba. Co myslíte, znají hrdí potomci Aztéků Premio a Truck force? Pokud ne, přicházejí o mnohé krvavé zážitky. Ale zase mají koridu. Tam to vypadá podobně.
BF Hezký večer přátelé gum. Jsem hodně zvědavý jak dlouho bude slogan na https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/info.php u Rikenu -KVALITA KONCERNU MICHELIN. Čerstvý přípis z centrály Michelinu ve Francii který šel třeba i do Polska jasně nařizuje že značky Riken a Sebring nesmí být spojovány touto formou absolutně s Michelinem. Ihle toto nařízení jasně respektuje a tak jsem zvědav kdy vymaže text nej...Typuji tak max do týdne, jinak bude mít asi někdo problém. Francouzi byli totiž hodně razantní a neoblomní. Tak uvidíme jak to bude vypadat.
úterý, 28. dubna 2015
Shambo Eshop je prý moderní. Pokud si ovšem neobjedná rozjuchaný zákazník pneu ve vyšší cenové hladině bez souladu s technickým průkazem, vhodným rozměrem disků a mezírkou pod podběhy. To je potom dráma. No, hlavně, že se mu to pěkně leskne, chrom je chrom. Pak je na místě už jen práce s kladivem.
úterý, 28. dubna 2015
Hrouda Pročpak si pánové pořizují eshop ? Nikdo už jim vola dělat nechce a tak to budou prodávat přes eshop za ceny které nám ničemům, žebrákům a darmojedům, ano to je to správné slovo darmojedům co se chtěj obohacovat na jejich zboží, nikdy nenabídnou a rovnou šup na ulici.
úterý, 28. dubna 2015
Shambo Pryži zdar, pár zaručeně gumových zpráv ze světa. Goodyear slavnostně zahajuje prodej pneumatik na svém vlastním internetovém portálu. Zatím jen v USA. To Michelin si koupil jen za 60 mega euro podíl ve francouzském internetovém obchodě Allopneus SAS. Každý na to jde jinak, ale dopadne to podobně. Maďarský permiér Orban s indickými reprezentanty firmy Apollo byl viděn se zednickým náčiním při kladení základního kamene nové fabričky v Maďarsku. Ta by mohla mj. od roku 2017 vychrlit 5,5 milionu osobních pneušek. Generalita Nexen si lebedí nad chystanou novou výrobou v Čechách, prý se jim tím uvolní ruce a kapacity v Koreji a Číně. Aby toho stavebního ruchu nebylo málo, Cooper se poohlíží po zelené louce v Srbsku. Takže pokud ji najdou, vypadá to na další novou kapacitu.A hopsání kolem základního kamene. Značka Mabor (Conti) v Portugalsku hlásí rekordní žně - 17 milionů kusů pneu v roce 2014. Kam to všechno cpou ti výrobci? Vypadá to na renesanci starých polozapomenutých značek... Goodyear oprašuje NDRácký Pneumant. A práší na trh nákladní staronovou značku Kelly. Snad to nedopadne jak s magistrem Kellym. To byste mne pánové otrávili... A Čína borec nakonec. Elita čínských výrobců maká momentálně v Moskvě. Záchvěvy rublu dočasně vyhnaly čínské peumatiky z velké země, ale čínský desant na to jde znova, cíleně a zarputile. Budeme sledovat, jak ta řež o trh dopadne. Pryži zdar, další news někdy příště.
úterý, 28. dubna 2015
BF Hezký den přátelé gum. Teď jen krátce. Včera jako každý rok jsem navštívil Autosalon v Bratislavě kde nedělní výlet beru už pár let jako samozřejmostí. Bohužel po xx podařených letech musím konstatovat že došlo k prudkému zhoršení. Na to že autoprůmysl a prodej aut prý všude vzkvétá došlo k jednoznačnému viditelnému propadu vystavovatelů. Že již pár let tam skoro nevystavují prodejní a servisní firmy pro autoservisy a pneuservisy jsem si zvykl, ale že i značky vozidel tak opadnou mne nemile překvapilo. To co jsem kdysi nemohl projít za 4-5 hodin jsem teď bez problému prošel za 2,5 hodiny. Stánek nej... zavalen prémiovým Nankunglinkem (-: jsem skoukl jen u tady okecané nové super gumy od Michelinu. Větší hnus jsem snad neviděl. Guma je osobně pro mne katastrofou. Tvrdá ják šutr, hučák to bude jako blázen. To se máte na co těšit až to přátelé uvidíte na vlastní oči. Snad Autosalon v Bratislavě nedosáhne Brna kde víme jak to vše dopadlo. Osobně by mne to mrzelo, protože tam moc rád jezdím. Snad se z toho poučí kde se stala chyba. Hezký pořádně pracovní den všem na servisech přeji.
pondělí, 20. dubna 2015
BF Krásný den přátelé gum. Protože taky jezdím často po servisech a vidím obměnu rodu musím zde dát krásný a hlavně pravdivý článek od p. Jakšíka. Moc mu za to děkuji. --- Při našich cestách po republice zaznamenáváme čím dál častěji generační obměnu v pneuservisech. Je to logický vývoj – otec (zakladatel) začal podnikat po revoluci, rozjel pneuservis, zažil zlaté časy tohoto oboru v Čechách, pak sešup a dnešní boj o přežití. Nyní po 25 letech se blíží důchodovému věku. Jeho děti (pokračovatelé) mezi tím dospěly a hledají své pracovní uplatnění v životě. Jak se daří pokračovatelům v tomto nelehkém oboru podnikání ?
Můžu říct, že tam, kde synové nebo dcery chtějí navázat na práci svých rodičů a postupně firmy přebírají, hodnotíme tento generační posun většinou velmi kladně.
Některé výhody mladých pokračovatelů jsou patrné na první pohled. Jde především o oblast „IT“. Tam, kde se otcové mnohdy trápili i s obyčejným souborem v excelu nebo odesláním emailu včetně té správné přílohy, nastupují velmi zdatní uživatelé výpočetní techniky a všeho, co s tím souvisí. Pružně pracují s maily, oprašují mnohdy roky zastaralé webové stránky, komunikují se zákazníky přes Facebook apod.
Tu důležitější změnu související s generační obměnou ale pozorujeme často ve způsobu myšlení. Pokračovatelé nejedou v „zajetých kolejích“, jako často jedou jejich otcové. Dívají se pohledem více z venku, přinášejí nové podněty, nedbají na desetileté vazby na lidi a firmy, se kterými se kdysi dobře obchodovalo, ale dnes už je s nimi obchodování spíše ze zvyku než z důvodu profitu. Noví nástupci v pneuservise dokáží mnohem snáz najít tlačítko „Reset“ a vnést do podnikání čerstvý vítr.
Samozřejmě jsou i servisy, kde se děti nechtějí věnovat pneuservisní činnosti jako rodiče, ať už z jakéhokoliv důvodu. Takové servisy budou v určitou chvíli na prodej nebo svou činnost ukončí.
Přejeme všem pokračovatelům otevřenou mysl. A víru v úspěch. Fandíme šikovným pokračovatelům, protože to jsou oni, kteří můžou změnit svůj pneuservis a ve finále celou branži. To, v jaké situaci jsou dnešní pneuservisy se nestalo ze dne na den, ale byl to postupný proces. Proces, kdy pneuservisy v zajetých kolejích postupně rezignovaly a akceptovaly horší a horší podmínky a dnes mnohdy dělají distributorům „bezplatný distribuční kanál“. S generační obměnou přichází nový vítr, boří předsudky svých otců a zavádějí nové postupy a strategie. Držíme palce!
Michal Pane Mensa, ad ty fotografie. Já se přiznám, že tam teda moc toho, co by nebylo normální nevidím. A přiznám se, že takhle z fotky těžko soudit. Jestli je myšleno, takové ty drobné krátké trhlinky těsně nad ráfkem, tak z mého pohledu to je od otlaku, ochrany ráfku k disku. Pokud je na ráfku drobrná koroze, jakože evidetně je, tak v začátkách ta pneu v tomto místě sedne na disk a pracuje, navíc další věc je, že v tomto místě taky při jízdě turbulují nečistoty a písečný čurbes, co nachytáte na silnici a to samozřejmě pneumatiky odírá.. tohle nejsou trhlinky od zpuchření a pneumatika je v tomto místě hodně namáhána a to jak při provozu, tak při obouvání.