Michal No je to nějaký drahý. Ať počítám, jak počítám, tak i kdyby člověk tohle kupoval hodně blbě, tak bych jim tu gumu prodával tak za 3300 s DPH +300 za kolo přezutí, čímž se pořád dostáváme k 3600 za pneumatiku. Oni jsou v tom za 4400 Kč. Zde si myslím, že by měl zásahnout UOHS :-D :-D :-D :-D ...na druhou stranu argument, že cenu garantují 3 roky je taky mimo. o 1000 na kusu ta cena nevyskočí ani náhodou a argument 2, že se musí dodržet DOTky je taky mimo. Pokud bych měl takového zákazníka, tak si pohlídám DOTku maximálně měsíc starou, pokud by takový byl požadavek, protože se určitě jednalo o několik sad a ne čtyři gumy...
Shambo Pryži zdar, přátelé. Lehké a velmi velmi zjednodušené zhodnocení sezony je následující. Kusové prodeje v osobních a nákladních pneu šly ve srovnání s minulým rokem nahoru. Marže jsou vždy závislé jen a jen od toho, z jakého zdroje nakupujete a jakou značku nabízíte. Ještě více se prohloubil rozdíl ve výnosu z prodeje zavedených tradičních značek - tažných valachů a nových nebo staronových koníků, oslíků a mezků na trhu. Klasici trhu tj. prémiové značky jsou stabilní v prodeji, ale ve výnosech to jde rok od roku níže a níže. A to i s podmínkou, že nové produktové řady jsou složitější a jejich realizace bez podpory poprodejního servisu, měření nájezdů a spotřeby PHM a td. je obtížná. Poprodejní servis je pochopitelně nákladovou položkou prodejce - tedy mou. Koncern je vysmátý. Faktory určující cenu jsou jasné - boj o nejnižší cenu prodeje, plánovaná prodejní čísla, nabídka produktů je na našem trhu o desítky procent vyšší, než trh dokáže akceptovat. A cenové limity jsou nastaveny v segmetu nejnižších cen tak, že jsou pro premianty nedostižitelné. Chápu - cigarety s filtrem značky John Flayer Superspecial se nikdy nebudou prodávat za cenu Belomorkanalu, i když kilogramová cena výroby cigaret bude stejná. Šikovní majitelé malých a středních českých firem musí balancovat v sektoru, který je vymezen výnosy z prodeje produktů, služeb ( ceny za servisní práce se stále pohybují někde na úrovni let 2006-7) a vlastními náklady. A to vše za předpokladu, že pokud nemáš fakturaci, tak jsou ti i supernízké náklady na prd. Návrat klasiků k oprašování nebo zavádění značek jako Semperit, Kelly nebo Aurora je z mého pohledu otázka sezony až dvou. Pak to vyšumí. Jen si rozmělní portfolio a výrobní kapacity, které nakonec v prodejní síti doplní nějakou progresivní čínskou značkou. A teď další téme - co jsem viděl nového na veletrhu v Boloni. Doplním Bořkovu informaci o segment nákladních pneumatik (osobní jsem vypustil, musel bych tam být o dva dny déle...). Ve srovnání s Essenem 2014 byla v Boloni 2015 ještě markantněji prezentováná síla, zarputilost a erudice výrobců z Asie. Za rok se objevily nové dezény, byla rozšířena rozměrová řada, celkově se rozdíl mezi asijskými výrobci a klasickými značkami v ne příliš vzdálené budoucnosti přiblíží nule. Tak určitě, koncerny budou na prezentacích a konferencích zurčet, že .. blablablabla... Otázkou je, zda objektivní argumentace bude trh zajímat. Pokud by spotřebitele zajímala pravda a nic než pravda, fakta a argumenty, prodej cigaret, lihovin a prášků na hubnutí bude nulový. Ale to se asi nestane, že? Pryž zdar!
neděle, 31. května 2015
Michal Bořku moc děkujeme za příspěvek. Ano, nakonec sezona byla více než dobrá. Hodně to ale udělal teď květen, kdy třeba tento týden byl jak druhý v dubnu, takže mám nárůst prodeje o 19% oproti loňsku. Za to dodávky byly nějaký mizerný, po velmi dobré zimě co se dodávek týče, bylo jaro tedy tragické. Lidé letos měli větší snahu utrácet, taky pneumatiky byly daleko levnější, než v minulých letech, tak to bylo možná tím. Ale celkově jsem s letní sezonou moc spokojený. Na to, že to nevypadalo nějak optimisticky bych řekl, že to bylo více než dobré.
neděle, 31. května 2015
Hrouda Míšo není to nijak hrozné oproti ostatním , jen jsem ten den dělal snad jenom nokian a nedalo se nevšimnout že je to jiné než ostatní značky.
sobota, 30. května 2015
BF Krásný pohodový den přátelé gum. Tak jsem zhodnotil letošní jarní sezonu a musím konstatovat, že nebyla vůbec špatná. Určitým překvapením je pro mne nárůst prodeje osobních letních pneumatik oproti minulému roku který nebyl taky vůbec špatný. Letošní nárůst hodně přes 30% je pro mne doslova bombou. Čím to je? Je to opravdu těžké zhodnotit, jestli oživením ekonomiky, větší chutí lidí utrácet, nutnosti výměny, dobrou reklamou, slušnou skladovou zásobou pneu na servise, strategií obchodu, novými internetovými stránkami s perfektní rezervací, nebo jasnou vizí jít svou cestou která vůbec nekopíruje mnohé dnešní pneuservisy u nás. Je to asi souhra všeho, ale jsem rád, že to momentálně funguje dobře a přináší to po několika letech své ovoce. Léto je teprve před námi a nemám obavu že by přišel prudký propad a nebo obrat pozitivní momentální situace. Zima, ale je letos pro mne přiznám se trošku oříšek. Musím ho ale brzo rozlousknout, protože čas rychle kvapí. Nabídky se množí na stole a je se opravdu na co koukat. Ceny některých pneu spadli jak shnilé hrušky, do toho naběhli noví prodejci, kteří ještě neví zda to dají do servisů, nebo to fláknou na internet. Příkladem je Handlopex. Značek mají požehnaně, ale když bych jim měl já sám dnes a teď poradit, řeknu: dejte si co chcete na internet, ale jen vlastně váš TAURUS si nechte jako vaši takovou malou vlajkovou loď a tu na internet netahejte, tu nechte servisům a přinese vám to jen pozitivum. Fláknou li to na internet pak se vše totálně zdecimuje a servisy opět zabrzdí tuhle značku, rozmluví ji a internet v životě neprodá to co právě ty servisy po celé ČR. Cena Srbského černého bláta je víc než příznivá, ale uvědomme si že je tam už vyráběn na stejné lince, ze stejnou směsí jen z jiným vzorkem a nalepenou bočnicí Kormorán a nový Sebring. Zlatý Sebring od Continentálu! Sami víme jak Kormorány ze Srbska vypadají a co najedou, takže si nebudeme dělat iluze o kvalitě Taurusu. Všichni výrobci dali jasný příkaz udělat konkurenční gumu oproti východní alianci. Kvalita, životnost, kilometrový průběh se neřeší. Zadání je jasné CENA CENA CENA. Výhodou je že mají ještě momentálně v současné době šanci tuhle značku nepohřbít. Je to myslím pro ně obchodní výzva oproti špíně která vládne kolem nás na internetu. A o nákladním Taurusu je to to samé. Pokud to budou mít možnost prodávat nákladní servisy bez možnosti dopravců a internetu, tak to bude jen přínosem. Záleží jací nenažraní supi na to však v nejbližší době naběhnou a hlavně jakou strategii nastolí vedení Handlopexu. Mají to v rukách oni. A výmluvy jsou zcela a zhola zbytečné.Že je to pro nákladní Barum, Savu, Matador, Ruské gumy a především ČÍNY velká konkurence si není co nalhávat. A nákladní Taurus byl kdysi velmi slušnou značkou. jaká je jeho současnost nevím to uvidíme. Na závěr jsem ještě chtěl zmínit jen krátce mou návštěvu v Boloni. Byla to moje první návštěva a určitě se tam ještě chci podívat. Letos jsem jel vyloženě taky díky obměně některého servisního vybavení a mít možnost si srovnat mnohé stroje, zařízení, vyvažovačky apod. na jednom místě.Pro mne jako pneuservisáka to bylo nádherné srovnání. Kdybych to procházel zodpovědně dva výstavní dny by bylo málo. Tak jsem vyhledal jen pavilony ze stroji, zařízení pro pneuservisy a pneumatiky. Náhradní díly, příslušenství, apod. jsem zcela vynechal. I tak nachozené kilometry za sedm hodin byly na nohou pořádně znát. Výběr obrovský, škála široká, sortiment velmi rozličný. Pro mne jako servisáka velké koukání, velký svět a maximálně mi to splnilo co jsem od toho očekával. Co se týče vystavovatelů tak ti bohužel nebyli velmi často vůbec spokojeni. Měli jsme možnost s některými mluvit a říkali, že situace je horší než před 4 i 2 lety a není to vůbec dobré. Stánků oproti minulým letem prý byli chudší, mnozí prý nedorazili a na volných plochách kde předtím bylo mnoho a mnoho dalších firem bylo jen pusto prázdno. Jak říkám, byl jsem poprvé, nemohu srovnávat, ale kdybych to přirovnal k Brnu v nejlepších jeho letech, tak asi min. 3x více toho bylo teď v Boloni. Pro mne ale zůstává zatím nádherný dojem, pohled na výstavu, super možnost srovnání, vidět nové vychytávky apod. Dnes už to stačí přátelé gum. Zas někdy příště. Ať se vám dílo daří. Bořek Filipec.
http://www.pneucentrumprofi.cz/
pátek, 29. května 2015
Michal Tak jako je fakt, že nokiany si obzvlášť v SUV vzali vždycky víc, ale, že by to byl nějaký extrém oproti ostatním to mi úplně nepřišlo. V dnešní době je vůbec svátek narazit na pneumatiku, kteréhokoliv výrobce, že by tam padlo málo. A etalon malých zaváží Michelin Primacy HP je už pod kytkama a nástupce už tak veselý taky není:-)
pátek, 29. května 2015
Shambo Pryži zdar, pracovní hypozéza: zboží na export (Evropu) ruští výrobci vč. Nokian vždy selektovali na výstupu obzvláště bedlivě. Exportní osobní pneu se vyznačovaly vždy nižší házivostí a spotřebou závaží. Momentálně je v důsledku ekonomického třesku na straně jedné a mimořádné poptávce po pneumatikách vyrobených v Rusku hlavně pro vnitřní ruský trh na straně druhé situace taková, že může docházet k chaotickému zásobování exportu podle pravidla ber kde ber. Což se pochopitelně netýká patek. Pochopitelně - mou laickou hypotézu každý výrobce rozmete na prach. :)
pátek, 29. května 2015
Hrouda Naprosto souhlasím Michale to s tou patkou je věc kterou známe, ale není to ono. Problém který jsi popsal se projeví až na voze při jízdě chvěním a poskakováním bez ohledu na množství závaží. Jen mě přijde že poslední dobou je toho závaží opravdu hodně i po těch všech fintách a problémech s nekončícím a otravným vypouštění a opětovném huštění . Každopádně jsem rád že jste neumřeli a pořád tu jste kamarádi gumařský :D Je tu trochu pusto a tak je potřeba někdy položit otázku a juchůůůů žijouuuuuu.
čtvrtek, 28. května 2015
Michal Hroudo celý problém je v patce, která při prvním nasazení špatně doskakuje. Když si sáhneš na patku, tak není u nokianu stejná jako u ostatních značek. Má trochu jiné klopení a hlavně když si přes tu patku přejedeš, tak je tam takový schůdek. Tenhle schůdek udělá to, že při naskakování ta guma úplně nedolehne. Fakticky vzato musíš koukat při nasazení, jestli ti guma sedí rovnoměrně a jestli se pořád nevyfukuje, je tam takový pruh nad hranou disku, který musí být rovnoměrně kolem ráfku. Já to řeším tak, že jdu při nasazování na cca 4 atmosféry. Pak ji kompletně vypustím a nafouknu znova na cca 4atmošky, pak to upustím na normál a mělo by to být OK. Co se závaží týče, tak nokian si vždycky vzal trochu víc než ostatní, ale že by to bylo nějak extrémní, to si nemyslím. Ale tohle s tím foukáním se mi osvědčilo. Je to kvůli té odlišné hladké patce,která tlumí vibrace do zatáček, proto to hůř naskakuje, když je nová. Já jich tohle jaro pustil na auta fakt pár set a všechny v pohodě. Ale u těch velkých na to musíš myslet.
čtvrtek, 28. května 2015
Hrouda Je možné že se dost špatně vyvažuje pneumatika nokia od vel. 18 nahoru ???? nebo ten pocit mám jen já ? made in Rusia dost závaží dříve jsem to tak neměl. disk OK a vyvažovačka také, Stejný rozměr jiná pneu a bezva práce. Jsou i o dost lacinější než jiná značka mám si to dát do hromady ?
Shambo Pardálové, odvahu!!! Chce to jen výdrž a pevné nervy... Až se vrátím z veletrhu v Boloni, dám sem pár vět o novinkách ze světa. Pryži zdar!!!
středa, 20. května 2015
Hrouda S každou zde sdílenou informací ať už dobrou nebo špatnou se tu zle nakládá ( netýká se to redakce, alespoň ne v mnoha případech ) ale těch " Horních vrstev oboru" Zastrašování výhružky a namísto řešení ignorace a nezájem a za každou informaci zde sdílenou následuje trest.
Michal Hroudo u nás v ČR je právník každý, kdo má díru do zadku.....
úterý, 12. května 2015
Hrouda Tak to dává docela smysl konečně to někdo dočetl ten paskvil § dokonce a ještě dokáže poskládat ty slova tak aby to někomu pomohlo při potížích. Děkuji Jirko . Nemohu se nezeptat - uměl by jsi to i opačně, aby to dávalo smysl a říkalo to pravý opak než v předchozím příspěvku . co právník to kouzelník jen si nikdy nejsem jistej na čí straně ten právník stojí :D Možná by to bylo užitečnější pro náš obor a prospěch by to byl i pro ty ktéré to v tom prvním případě chrání před pokutou za ojeté zimní pneumatiky. Ale vážně dík konečně znám opravdové znění zimní v létě 1,6 mm a hotovo. Jinak jak se daří pánové nikdo nepíííííše :D tak je vše asi v pohodě.
úterý, 12. května 2015
jirkachomat Chlapi sorry že do toho zasahuju, ale to že zimní pneu musí mít mimo zimní období 4mm je blbost.
§ 40a zákona o provozu na pozemních komunikacích má jasně nadpis "Provoz v zimním období", v prvním odstavci na začátku jasně definuje podmínky, za kterých se dané ustanovení použije (listopad - duben, povětrnostní podmínky). Pokud není splněna tato hypotéza právní normy, tak se zbytek ustanovení (dispozice) nepoužije, což vyplývá z právní logiky. To, že zimní pneu musí mít 4mm tak platí jen za splnění podmínek článku 1) a jakýkoliv jiný výklad není správný. Ustanovení to ještě podtrhuje tím, že uvádí "Zimní pneumatiky podle věty prvé", což odkazuje právě na podmínky daného ustanovení. Pro dezén zimních pneumatik mimo zimní období se tak použije obecné ustanovení o 1,6mm. Jakkoliv tedy není vhodné použít zimní pneu v létě, tak legální to je. Ostatně jak by se to pak řešilo s celoročníma pneu, které zákonné označení M+S taky mají? Pokud byste někdo měl konkrétní případ, kdy za tohle někdo dostal pokutu/regres pojistky tak dejte vědět, rád se toho ujmu.