Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
 
Gumanek
Gumanek Ahoj kluci, už jste viděli nový konfigurátor hliníkáčů na B2B? Co na to říkáte? Myslím, že to bude ještě zajímavé..
středa, 19. srpna 2015
 
pepazdepa
pepazdepa Další idiot https://www.youtube.com/watch?v=BdxLRflcnd4
úterý, 18. srpna 2015
 
pepazdepa
pepazdepa Sem se málem pokakal smíchem.Že se nanabodl na tu tyč )))
úterý, 18. srpna 2015
 
Poo
Poo Přátelé na zimu již nečekejte žádný velký nával, když je tak jednoduché si to přezout https://www.youtube.com/watch?v=tFo1Om1aoVI a vyvážit https://www.youtube.com/watch?v=rMFKtrHJQws doma. Fakt mě to velmi pobavilo, stojí za zhlédnutí až do konce i když to přezutí je trochu zdlouhavé.
úterý, 18. srpna 2015
 
Shambo
Shambo Michale ahoj, rozumím. Pro výrazné zjednodušení jsem upustil od počtů ojetých pneu, koster na protektory atd. Data mají sloužit jen pro velmi zjednodušený, ale realistický technokratický náhled na problém. Koneckonců - diskutujeme. Snad se někdo připadá :)
úterý, 18. srpna 2015
 
Michal
Michal Shambo, urcite v tom pokracuj, mne to velmi zajima, ale jsem na dovce a tak to jen ctu, zareaguji v praze. Mimochodem nezapomen v tech poctech dovezenych pneu, ze velkou cast jeste tvori dovoz ojetych osobnich I nakladnich pneumatik z ciziny, ktere se zde prodavaji a na ty se vztahuji stejna pravidla jako u novych, je to take uvadeni na trh a to je take velke cislo.
úterý, 18. srpna 2015
 
Shambo
Shambo Na východní frontě neklid. Euroazijská ekonomická konference (Ruská federace, Bělorusko, Kazachstán a Arménie) zvažují zavedení dodatečných antidumpingových cel proti dovozu čínských pneumatik na pětileté období. Sazby cla se mohou pohybovat od 14,79% do 35,35% a budou se navyšovat o aktuální dovozní clo ve výši 11,7%. Rozhodnutí padne do podzimu 2015. Důvodem - jak jinak - je údajné snížení rentability vlastní výroby a čínská zbožová expanze. Euroazijská ekonomická konference by byla po skupině zemí Latinské Ameriky a USA dalším trhem, který by zatížil čínské exporty dodatečnou celní sazbou. Od léta 2013 do léta 2014 se na území konference vyrobilo 5 miionů kusů nákladních pneu, dovoz činil okolo 3,3 milionů kusů a z toho čínských nákladních pneu bylo 2,2 milionů kusů. Zajímavé je, že poměr vlastní výroby a prodaných koncernových pneu v Evropě k poměru k čínskému importu přibližně odpovídá číslům Euroazjiské konference. Že by?
pondělí, 17. srpna 2015
 
mensa
mensa www.pneurevue.cz/files/pneurevuecz/uploads/files/ma_KORN9Y3EBYH3.pdf www.pneurevue.cz/files/pneurevuecz/uploads/files/mp_KORN9Y3EBYH3.pdf www.pneurevue.cz/files/pneurevuecz/uploads/files/zd_KORN9Y3EBYH3.pdf
pondělí, 17. srpna 2015
 
Shambo
Shambo Michale a milovníc pryž zdar, vracím se k otázce nového znění zákona o odpadech. A jeho dopadech. Dnes to bude několik vět o kolektivním systému likvidace. Vše, co zde budu citovat, pochází z materiálu Ministrestva životního protředí „Hodnocení dopadů regulace k věcnému záměru o výrobcích s ukončenou životností“ z roku 2014 (podklad je volně přístupný na webu). Takže o co jde ve věci kolektivního systému úředníkům? Cituji: Bod 1.1.1 . Definice problému - „Povinnost zpětného odběru pneumatik je dána zákonem o odpadech, někteří výrobci vynakládají nemalé finanční prostředky na odstraňování zpětně odevzdaných pneumatik. Ostatní výrobci, využívají sběrné sítě výrobců, kteří investovali do vytvoření funkční sběrné sítě nebo zneužívají obecní systém nakládání s odpady. Vznikají tzv. free-riders, protože pro malého prodejce (povinnou osobu) je finančně náročné provádět sběr na jedné provozovně nebo se domluvit s jinými sběrnými místy. „ Takže problém je označen – máme tady nefunkčí systém, reálné náklady a free- riders – černé pasažéry. Co na to úředníci? Pokračujeme: Popis cílového stavu – bod 1.1.4 – „Cílem je umožnit výrobcům plnění svých povinností prostřednictvím povinnými osobami za tím účelem vytvořeného subjektu (provozovatele kolektivního systému) a současně dostatečné pokrytí České republiky a zjednodušení možností odevzdání odpadních pneumatik konečnými uživateli.“ Fajn, zatím je to bohulibé. Ovšem jako vždy přichází to velké ale: bod 1.1.5 Zhodnocení rizika„V případě neumožnění založení kolektivního systému vystavujeme povinné osoby zbytečným vysokým nákladům na zpětný odběr, protože předpokládáme, že v případě skupinového plnění povinností náklady na zpětný odběr klesají, zejména v oblasti dopravy a zpracování.“ Ok, úřednící mají starost o výši nákladů, ovšem vycházejí ze zcela mylných parametrů. Pojďme se na ně podívat – tady je máme. Cituji dále z materiálu: „Předpokládáme, že kolektivní systém založí zejména členové Sdružení výrobců a dovozců pneumatik v České republice, jejichž produkce je cca 74 % celkové trhu v hmotnosti pneumatik (v případě počtu kusů se jedná o 98,1 %) a jejich síť sběrných míst je v současné době cca 5 500 (tato síť pokrývá přibližně 80 % správních obvodů všech obcí s pověřeným obecním úřadem včetně pěti vojenských újezdů). Dalším zájemcem o založení kolektivního systému mohou být někteří členové Sdružení výrobců protektorů České republiky, případně další společnosti, které splní stanovené podmínky.“ A teď se podíváme, kdo a co je ono Sdružení výrobců a dovozců pneumatik. Odkaz máte zde: https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=861189&typ=UPLNY Jak si ověříte ve výpisu, předseda a místopředsedové sdružení a také dozorčí rada je tvořena zástupci např. Conti, Michelinu, Pirelli, Bridgestone atd. A v tom vidím hlavní věcný problém přípravy zákona. Pokud členové sdružení kontrolují SKUTEČNĚ 98,1% trhu z počtu prodaných kusů v ČR, kde jsou dovozci a importy asijských, ruských a nevímjakých dalších pneumatik, které jsou nedílnou částí portfolia prodeje v ČR? Zkusme si to na praktickém příkladu – trh nákladních pneumatik je v ČR kusově na úrovni okolo 210 000 ks podle klasifikace členů ETRMA. Což nejsou všichni výrobci. Ovšem členové ETRMA jsou patrně zastoupeni všichni i ve Sdružení výrobců a dovozců. Kolik se prodá na českém trhu odhadem asijských, ruských a jiných nákladních pneumatik? Dejme tomu dalších 80 000 kusů. Možná je to o něco více, možná o něco méně. Ale rozhodně to nejsou jen 1,9% tzv. dalších dovozů. A že by 1,9% kusů odpovídalo tonáži odpadů ve výši 26% z celkového objemu? Jak na to proboha přišli? A pokud se nemýlím, tak se v tom případě úředníci neuvěřitelně uťali jak v odhadu produkce a tonáži odpadových pneumatik v ČR, tak i v celkovém počtu tzv. free-riders (černých pasažérů), kteří dosavadní systém likvidace odpadů zatěžují, používají nebo zneužívají. Sorry, vzhledem k tématu se mi to nepodařilo zkrátit. Pokračovaní příště. Pokud o to budete mít zájem. Pryži zdar! P.s. – pokud má kdokoliv přesnější čísla alternativních dovozů – sem s nimi!
neděle, 16. srpna 2015
 
Shambo
Shambo A kdyby si kdokoliv ze čtenářů potřeboval oprášit vztah mezi cenami na naftu a benzín 95 a ceny ropy na burzách, může se na to podívat třeba i zde. Jak je to vše jednoduché. Najdete si tam vývoj za rok nebo třeba i za poslední den. Pryži a analýzám zdar! http://www.kurzy.cz/komodity/ropa-brent-graf-vyvoje-ceny/
neděle, 16. srpna 2015
 
Shambo
Shambo Čendo opravdu to nepadá tak prudce jak ropa, ale... Pamatuji léto a podzim 2011. Tehdy z důvodu růstu cen přírodního kaučuku ceny pneumatik upravoval kde kdo. Už pár let jsme tichými svědky poklesu cen na kaučuk. Párkrát jsem o tom pár řádek napsal. A výrobci... ehm, situaci monitorují. V této souvislosti je zajímavé sledovat vývoj cen např. na protektorovací materiál, cenu na suroviny a konjunkturu v prodeji nákladních protektorů. Hlavně to doporučuji nastudovat těm, kteří lkají a naříkají, že se nákladní protektory hůře a méně prodávají. Není možné chtít z krávy více mléka a dávat ji přitom méně nažrat.
neděle, 16. srpna 2015
 
Shambo
Shambo Po nahlédnutí do anonce nového čísla Pneurevue s anketou se nemohu zbavit pocitu, že spíše dříve než později nabídku pro zásadní zákaznický segment trhu obohatí revolučním způsobem teplý prémiový osobní protektor. Vzhledem k solidní tradici dosavadní výroby v Čechách můžeme očekávat koncernové trháky s názvy Mustang Eko, Evo Horse Outfficience II nebo Weisse Starke Pferde. Teplé prémiové protektory budou pochopitelně ověšeny řadou barevných pentliček s údaji o ušetřené částce za sadu, odolnosti vůči teplotám -40 až + 55 stupňů Celsia a klasifikací Equatorial - to jest životností rovnající se obvodu rovníku. Zcela jasně ve svém proroctví vidím tiskovku nejmenovaného gumárenského gigantu: "Musíme to říci s obrovskou pýchou na naše inženýry a vývojáře - opět jsme předstihli konkurenci. Tento projekt jsme měli v šuplíku už od roku 1937. A na jeho načasování jsme sakra hrdí!" http://www.pneurevue.cz/aktuality/obchod/velka-predzimni-anketa-1.html
sobota, 15. srpna 2015
 
Shambo
Shambo Čendo, pokles cen ropy je vcelku příjemný. Ale podívej se na hlavní komoditu - přírodní kaučuk: tady máš dnešní ceny na burze v Bangkoku. http://rubberboard.org.in/Internationalrubberprice.asp?month=8&year=2015&submitmonth=Go Pokud si do tabulky vpravo vložíš měsíce od začátku roku - january, february, atd. - uvidíš vývoj. A vlevo nahoře uvidíš cenu v USD za kg podle druhů kaučuku a index změny - zelená je zvýšení, červená snížení. A pak napiš, cos tam uviděl. Třeba se toho některý výrobce chybí. Když už i ten dolar USD pomalu klesá... Pryži zdar!
pátek, 14. srpna 2015
 
mensa
mensa Shambo brilantní článek.
pátek, 14. srpna 2015
 
Michal
Michal Shambo, tak tímto příspěvkem jsi mě rozsekal. Přátelé ještě jedno video z našich luhů a hájů...tedy spíš z luhů a možná i těch hájů armadních hvězd a pruhů https://www.stream.cz/nicenipovoleno/10005945-co-vydrzi-specialni-pneumatiky-vojenskych-vozidel#nejnovejsi
čtvrtek, 13. srpna 2015
 
Shambo
Shambo Michale a přátelé pryže zdar. Zatím otázku nového zákona přemílám zleva zprava. Podle mne je to vícesystémová past. Poukáži jen na jeden segment pastičky: „Náklady za zpětný odběr – recyklaci a logistiku – jsou již nyní zahrnuty v ceně výrobku a dojde pouze ke zviditelnění uvedené částky,“ uvádí tajemník Asociace výrobců a dovozců pneumatik Radim Filák. Není pravda, pane tajemníku. Tyto náklady mají v plné výši (možná) zahrnuty do nákladů jen výrobci, operující v dané lokaci. Například tuzemský výrobce XY. Nebo velcí výrobci z jiného teritoria, kteří mají v nákladech poměrnou část toho, co se jim k likvidaci na území daného území prodeje - např. ČR - vrací od obchodníků a spotřebitelů. V nepoměrné nevýhodě jsou ti obchodníci - dovozci, kteří na území našeho státu uvedou např. pneu značky Ping Pong a dle zákona se přihlásí jako osoba povinná. Pochopitelně - distributor Ping Pongu si zakalkuluje opět poměrnou objemovou část pneu k likvidaci, která se mu vrátí od odběratelů a uživatelů. Zákonné minimum je zatím 35% z ročního objemu dovozu. Jaké je překvapení čestného majitele firmičky distribující v ČR šlupky Ping Pong pana Rovného, když celkový dovoz deklaroval u Intrastatu za rok 2014 ve výši 1000 kusů, kalkuloval se zpětným odběrem 50% (ne vše se vrací, část koster jde na protektoraci, část je opřena o zeď, část drendí jako ojetá rezerva pod tahačem atd. atd.) a ve sběrném kontejneru na dvorečku mu přistálo neuvěřitelných 96% koster k likvidaci ze zpětného odběru. Jak je to možné? Jednoduše. Pneušky Ping Pong se ukázaly jako skutečný držák hochů od Žluté řeky, nabraly mezi majiteli fekálních vozů věhlas a šly na dračku. Mezitím konkurent pana Rovného pan magistr Držka vycítil příležitost, nakoupil u sousedů pod Fatrou a ještě lépe z oblasti Új Czombaly tři kamiony Ping Pongů, napral je pod cenou (sleva na likvidaci, hehehehehe...) odběratelům pana Rovného a jako povinná osoba se v té podnikatelské euforii opomenul nahlásit. Jestli někdo něco našeptal zákazníkům pana Rovného co s tím odpadem, nebo to vyplynulo ze situace, kdy pana magistra po dvou měsících nikdo nemohl najít (koulovačka v Alpách nebo šoulačka v Keni na zebry) se už nedozvíme. Pravdou je to, že k panu Rovnéhmu zákazníci svezli k likvidaci vše, co v tom roce nakoupili jak u pana Rovného , tak u pana magistra Držky a bylo hodno likvidace, drcení a pálení. A dělalo to těch 96% z ročního dovozu a prodeje pana Rovného. Otázka pro hloubavé: měl na faktuře dle nového verze zákona o odpadech pan magistr Držka položku likvidace? Koulovačka v Alpách se přece z něčeho zaplatit musí. Pokračování příště.
čtvrtek, 13. srpna 2015
 
Hrouda
Hrouda Čendo zavolali ti které si opravdu chtěl tím příspěvkem vyzvat k činnosti ???? Nebo zavolali jen další zoufalí SUPY co se houpou na prasklé větvi , kterou pomalu, ale jistě přeřezávají oni samotní ????? Ze stovky dodavatelů je tu jen možná 5 ochotných. Ostatní už dlouho nežijou na téhle planetě. A ten kdo nebere pneu na tisíce z jejich skladů do svého je nezajíma!!!!!
středa, 12. srpna 2015
 
Michal
Michal To bude taky záležet čendo, jestli tu stejnou tichost uslyší i po 5000 km. nové koště dobře mete:-)
pátek, 7. srpna 2015
 
Michal
Michal No, mě to na první pohled připomělo Goodyear F1 :-)
čtvrtek, 6. srpna 2015
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz