Shambo Ano, je to tak. Ceny za servisni práci jsou stále na úrovni let 2005-2007, pokud ne ještě nižší.Stejná tendence je i u ceny pneumatik jak osobních, tak i nákladních.
neděle, 20. září 2015
Hrouda Popkud jsem to dobře četl tak je to cca dost podobný s dneškem . Ovšem zákazník má větší mzdu než v roce 2007. např. 640 komplet tak snad za fábku na plechu .
neděle, 20. září 2015
Hrouda Shambo nahlédnu při obědě určitě. Ale naše kupující zaměstnává náš pan Babiš, A.S.A atd. ( řidič v této společnosti má mzdu cca 17 000kč já za to nemůžu . Některým jsem i nabídl místo a říkal každej že to je moc dřina !!!) Tam v těch končinách se ptejme proč opravdová mzda nedosahuje těch čísel. Mechanik v Peugeotu bere 15000kč je to můj známej. Za výměnu oleje s potvrzením serv. knížky 9500kč to je slušný výdělek ALE pan majitel má velkou jachtu a na výplatě nepřidá. A proto že za svou práci zaměstnanci nedostávají to co je potřeba tak se musíme nechat tlačit. Říkám ne .Očekávám zlepšení v následujících měsících určitě bude dobře. :D:D
neděle, 20. září 2015
Shambo Pryži zdar! Hroudo, jak jsou na tom finančně naši kupující? Co si mohou dovolit? Průměrné mzdy v roce 2005 byly v ČR na úrovni 18 344 Kč, 2007 - 20 957 Kč, 2010 - 23 864 Kč, 2014 - 25 686 Kč. Jaké byly ceny za přezutí v roce 2007? Stačí nahlédnout zde do tohoto historického diskusního fóra - na mou duši se pobavíte: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=816&t=817231
Hrouda Tak to je vše v pohodě jen ta cena práce pokulhává, ale to se dá společnými silami napravit . Pojďte se dohodnout a bude dobře stejně nemůžou všichni jezdit jen k tomu jedínééééému nejlevněšímu servismanovi . :D.D
sobota, 19. září 2015
Shambo Pryži zdar, všechno souvisí se vším, takže není marné se podívat na hrstku statistických cifer a náladu průmyslu, obchodu a spotřebitelů před začátkem naší hlavní prodejní sezony. I když na rozdíl od vycepovaných Američanů, kteří se za všech okolností cítí dobře a fajn, ubrblaným Čechům víceméně všechno přijde tak nějak nijaké, nejsme na tom ekonomicky vůbec špatně. Český statistický úřad udává za 2. čtvrtletí 2015 růst HDP na úrovni 4,4%, což jsme tady měli naposledy v roce 2007 – před krizí. Hlavní odvětví jsou plusová: zpracovatelský průmysl: +7 procent, stavebnictví: +3,1, obchod, doprava a ubytování: +2,8, spotřeba domácností: +3,1. V registraci osobních vozů za prvních osum měsíců jsme na počtu 153 000 vozidel, což je zvýšení proti loňsku o 22%. Roste i registrace nákladních a užitných vozidel a autobusů: proti loňsku nějakých +30%. Ještě kdyby se ještě tak podařilo zvednout cenu za servisní práce, kde jsme někde hluboce pod úrovní roku 2007. Ale to už bych taky chtěl moc,že. Takže – ke strojům, pánové.
sobota, 19. září 2015
Shambo Pryži zdar, ornitologové a meteroologové předpovídají dva nejbližší roky jako nejteplejší v dějinách měření teplot. Patrně to, co bylo naměřeno v období dinosaurů a přesliček se nepočítá. Juchání a jásání šampionů z mišlénu bylo slyšet z frankfurtského veletrhu až k nám na náves. Bodejť by ne, nová osobní Michelin CrossClimate šlupka do každého počasí údajně pobila všechny prognozy a rekordy. A zase byli první. Za pouhé dva měsíce prodeje si odkutáleli nadšení zákazníci milion kusů. Patrně také sledují předpovědi ornitologů a vědí, že prudce sněžit v Evropě asi už nikdy nebude. Pravda, výrobce sveřepě trvá na označení svého technologického zázraku jako "...letní pneu certifikovaná do zimních podmínek". Žádné all season. My jsem Michelin! Patrně i sezony budou zrušeny a zima se zamění podzimem a jaro rovnou létem. Jak si stojí další výrobci osobních pneu na lyžovačku i srpnové dožínky? Překvapivě skončila testovačka žurnálu Auto Express. První trojka na bedně je jasná, takže se tleskalo Nokian WeatherProof, Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2 a Vredestein Quatrac 5. Ovšem pozor - na čtvrtém fleku dobrzdilo Maxxis AP2. A to jářku nečekal nikdo. Je vidět, že i v Asii sledují věštby, pohyby rosničky a mají solidní prognostiky. Nebo tak něco. A jaké budou výsledky prodejů nového šlágru v osobních gumách v naší vlasti? Já osobně tomu šanci dávám. Marketingově to odborníci pojmou asi takto: "Jezděte ekologicky jen na jedné sadě!" A bude vymalováno. Pryži zdar, jdu se podívat na tu předpověď počasí.
středa, 16. září 2015
Shambo Někdy v dubnu tohoto roku jsem zde poznamenal toto: "Vypadá to na renesanci starých polozapomenutých značek... Goodyear oprašuje NDRácký Pneumant. A práší na trh nákladní staronovou značku Kelly. Snad to nedopadne jak s magistrem Kellym. To byste mne pánové otrávili..." Ach já hloupoučký. Asi jsem to přivolal. Omlouvám se a už nikdy! Nikdy! Nikdy! Už nikdy to neudělám. Budu se raději věnovat pohybům vesmírných těles. Nenapsal jsem totiž, jak to s magistrem ve skutečnosti dopadlo. Takže asi takhle - magistr v Anglii přišel o obě uši. Nechtějte vědět, co provedl. Při krkolomném úprku z Křivoklátu si zlomil nohu, kterou mu později amputovali. Ježišikriste. I s protézou se pokusil o další útěk - ano, i tentokrát se lano přetrhlo a Kelly si zlomil zdravou nohu. Trápen ukrutnými bolestmi vypil vlastní jed a jeho duše snad nalezla pokoje. A to je konec dnešního příběhu.
úterý, 15. září 2015
Shambo Pryži zdar, žijeme v epoše zkracování a hledání cenového optima. Zákazníci se jak potápky šipkou snaží nahmatat zobáčkem dno a uložit rybičku, orlí drápy koncernů mají hned za chvostem. Nechce se mi napsat za ocasem. Jak troubí a hlaholí zahraniční odborný tisk, na probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu Hankook oznámil "...příchod nové vlastní alternativy pro evropské spotřebitele". Panenská značka v segmentu budgetových osobních pneu se hrdě nazývá LAUFENN. Od minulého roku byla prezentována v USA, evropská výroba je lokalizována do spřáteleného Maďarska. První šťastlivci si nové laufy mohou pořídit od jara 2016. Pečliví korejští inženýři namodelovali celou plejádu letních, turistických, zimních a bůhvijakých kol. Hankook očekává dobré přijetí své nové zančky na evropském trhu těmi zákazníky, kteří "... si přejí nalézt ještě výhodnější poměr mezi cenou a kvalitou." A k tomu nám všem dopomáhej Bůh. Lauf mit uns.
úterý, 15. září 2015
Shambo Pryži zdar, netuším, co inhalují v CTS, ale je možné, že se brzy začnu věnovat chovu ovcí a domácí drůbeže. Není nad domácí vejce a jehněčí plátky. Qingdao Double Star Co.,Ltd (čili naši staří dobří známí Double star) mudrují a meditují nad možností postavit nový výrobní závod v Kazachstanu. No a co zase s tím otravuju, že. Furt je to strašení Čínou. Ovšim ti, kteří to v ČSLA dotáhli aspoň na desátníka, umí to s mapou, vezmou si do ruky šupleru a najdou azimuty, vbrzku pochopí. Pokud si to čínský investor nerozmyslí a vybalí z prasátka mrzkých 30 mega v dolarech na výstavbu a zařízení fabričky, dostupnost čínských šlupek Made in Alma- Ata se z pěti týdnů kodrcání po moři z Quindao durch Moluckým průlivem a obeplouvání Indie smrskne na deset dnů popojíždění kamionem zn. Kamaz. Jak říkal pan farář v Postřižinách, čeká nás epocha zkracování. I vzdáleností. Jdu nakrmit králíky, jistota je jistota. Pryži zdar, palntážníci.
pondělí, 14. září 2015
Poo Přátelé, nemáte náhodou někdo dobré konexe v ContiTrade services? Asi bych měl totiž zájem o ten jejich matroš ( pneumatiky ne). Protože dávat na servisu Conti na 47% , Barum na 38%, Dunlop 37%, Michelin a Kleber na 30% tak na to podle mě musí bejt dost silné hulení, obzvlášť když přihlédnu k hospodářskému výsledku loňského roku. Myslím že za takové ceny by se nemusel stydět ani nadprůměrný interneťák. No a nebo je tu ta druhá (podle mě ale i méně pravděpodobnější) možnost, že jsem toto zboží nakoupil jako největší idiot v republice. By mě zajímalo co za tím ve skutečnosti je ? Nějaká příprava na prodej sítě a její sražení hodnoty, bo co?
pondělí, 14. září 2015
Michal Ty bláho shambo, tak tohle si všechno musím přečíst o víkendu v klidu.
pátek, 11. září 2015
Shambo A ještě tady máme vítěze! Oslavným pokřikem "banzai"! mohou dnes zaměstnanci, partneři, prodejci a uživatelé Bridgestone pozdravit svou značku za obhajobu světového prvenství v pneumatikářském oboru. Bridgestone to nejen dělají dobře a ve velkém, ale také mají čich na investice. K prvenství jim tradičně dopomohl podíl v BRISA/Bridgestone-Sabanci Tire Mfg (Turecko a 43% podílu), ale i v Nokian (zde mají 15% podílu). Věděli jste, že "banzai" znamená přání dlouhého života nejméně po dobu deseti tisíc let? Oslavné pokřiky michelinistů (celkově druzí) a goodyearistů (třetí) si necháme z výchovných důvodů na jindy. 万才!
pátek, 11. září 2015
Shambo Dobré ráno plantážníci. Toto se dotkne i nás v oboru: antidumpingový orgán tzv. Euroazisjké ekonomické komise (Rusko, Kazachstán, Bělorusko) prodloužil lhůtu pro antidumpingové sledování čínských výrobců pneumatik do 9. prosince tohoto roku. Navrhované dodatečné zvýšení cel pro čínské výrobce při dovozu do uvedených zemích jsou podle značek od 14,8 do 35,4%. A to vše k základní sazbě cla, která je aktuálně mírně nad 11%. Co to znamená? Ve zdůvodnění se hovoří o "... nutnosti snižovat prodejní ceny výrobců v uvedených zemích vůči čínskému dovozu a ke ztrátě rentability a ztrátám výrobců." Uvedený orgán měl svůj verdikt vynést již do 31. srpna. Ovšem v té době byl Putin v Pekingu na státních oslavách a nebylo by vůči hostitelům právě vhodné v dané konstelaci hvězd vytáhnout na recepci otázku zavedení antidumpingových cel. Můj předpolad: ta cla zavedou, což vyvolá po obdobných krocích USA a části zemí Latinské Ameriky další zvýšený tlak na evropském trhu. Dlouhodobé a detailní zkoumání je věcí ve světě obvyklou a nezbytnou. Není jednoduché v obchodně propojeném světě uvalit dodatečné sazby na cokoliv. Vzpomeňme fackovačku amerických kolonistů s British East India Company v roce 1773 o cla na čínský čaj. Jak to skončilo? Bedny s čajem made in China v anglických bednách naházeli v Bostonu američtí kolonisté do moře, což mimo jiné vyvolalo občanskou válku a v konečném důsledku vznik USA. Ovšem naši úředníci z EU zatím mlčí. Možná bádají potichu. A možná jim zase něco uniká. Možná něco uniklo mně. Ale nerad bych se dožil kutálení pneumatik z přístavních náspů. Čaj rozsypeš po větru, nákladní gumu musíš sakra zvednout. Budu se tomu tématu dále věnovat. Pryži zdar!
pátek, 11. září 2015
Shambo Pár perel z korejského poloostrova. Na korejských závodech Hankook odboráři od neděle debatují, rokují a hlasují o zvýšení mezd. Na korejských závodech Kumho se od neděle vynuceně nepracuje. Vedení firmy dočasně ukončilo výrobu, neboť 3000 z celkového počtu 3400 zaměstnanců stávkuje za zvýšení mezd od 17. srpna. Důvod? Korejské odbory se nedohodly s managementem Kumho o mzdových otázkách. U Nexen klid. Od gumařů z Koreje severní nejsou k dispozici zprávy žádné. Netušíme, zda něco vyrábí. Ale se stoprocentní jistotou zcela určitě nestávkují, i kdyby vyráběli. Konec hlášení.
čtvrtek, 10. září 2015
Shambo Pryži zdar, řežba mezi Michelin a Pirelli o roli dodavatele pneumatik pro formuli 1 pokračuje. Všemocný a vševidoucí magnát formulí Bernie Ecclestone (v říjnu oslaví teprve 85. narozeniny…) urputně vyjednává s oběma stranami. Po zničení dvou pneumatik Pirelli během závodu v belgickém Spa u Vettela a Rosberga se nechal slyšet Michelin v tom smyslu, že „… víme, jaké nároky klade tento okruh na pneumatiky.“ Jasné, my víme a ti druzí asi ne. Jak vyplývá z oficiální zprávy FIA a Pirelli o incidentech ve Spa, na vině bylo extrémní znečištění trati – cituji „úlomky“. Takže se dá říct, že nízké nasazení čistících čet s metličkami, smetáky a vysavači na belgické trati ovlivnilo náladu pilotů, image Pirelli a sebevědomí Michelin. Podle mého skromného úsudku ten, kdo na tom všem vydělá, je lišák Bernie. Věděli jste, že během 10 závodů a 5 testovacích dní Pirelli použilo 13 748 slicků? Já ne. Kolik asi stojí takový jeden slick? Na jedenáct týmů a 22 pilotů je to docela dost. Asi ty gumy nic nevydrží. Taková Eliška Junková na Targa Florio obula bugattku ve středu, v neděli vyhrála a za měsíc na těch samých pneuškách dojela závody Zbraslav – Jíloviště. A tratě byly samý šutr, oblázek a valoun. Pryži zdar!
čtvrtek, 10. září 2015
Shambo Pryži zdar, přátelé. Evropa za posledních sto let přežila dvě světové války, které si je jen tak mimochodem vybojovala sama se sebou. Přežila Lenina, Stalina a Hitlera. Přežila několik těžkých hospodářských krizí. Přežila jaderné zbrojení a studenou válku. Málem se položila v den, kdy se rozpadli Beatles. Pokud by několik set tisíc uprchlíků mělo rozklátit půl miliardy Evropanů, tak to bychom to museli položit absolutně všichni a dobrovolně.. Evropa má velice stabilní základy - ekonomické, mentální a duchovní. Že jsou krize? Nahoru a dolů- to je princip života. Že nevěřím politikům? Jasně, drtivá většina si důvěru nezaslouží. Lháři a podvodníci budou vždy, tak to v historii chodí. Tlak vyvolává protitlak a akce reakci. Jsme postaveni (a přiznejme si - média si z nás dělají lehkou cílovou skupinu - to jest kašpárky) do situace, kdy globální svět už nezná pojem daleko, blízko, u sousedů nebo za humny a potažmo někde v řiti v Africe. Příliš dlouho jsme si mysleli, že syrské Aleppo je tak daleko, že jejich čtyřletá válka někde tam v poušti se nás absolutně netýká. Vše je jinak. Věřím, že se střízlivou a chladnou hlavou a šikovnýma rukama to vše zvládneme. Mého dědu mobilizovali v den svadby v roce 1938 k pluku. A šel. Tehdy to byl světový průser. Teď je to zatím jen nepříjemnost. EU mne dost silně vytáčí. Ale rozumnou alternativu nemá - pokud nechceme oprášit mocnářství C&K Rakousko - uherské. Ovšem to by nám stařičký mocnář nesměl vyvolat po Sarajevu tu patálii v Srbsku, která jej a miliony a milony lidu v důsledku sežrala a pobila. . Takže co se mne týká... jdu plánovat nákupy a prodeje na rok 2016. Pryži zdar!