Shambo SJM - leť sokole, leť. A mladé Němky v Corse a Golfíku trumfne už jen Svatý otec František I. - jeho triumfální jízdu v rodinném fiátku jsem si fakt vychutnal. Mám pak už jen jednoho hrdinu - spořivce. Jistý Mr. Bean.
pátek, 25. září 2015
SJM Nedá mi to, když mám ještě 15 minutek. Asi to nikoho nepřekvapilo, mimo politiků a ekoteroristů: http://www.novinky.cz/auto/381624-podvody-s-emisemi-delala-asi-vetsina-velkych-automobilek.html A jsme zase u toho. Nesmyslná regulace všeho a všech a za jakoukoliv cenu. Toto jsou výsledky. Téměř každý blbec pochopí, že např dvou tunová Q7 nemůže "žrát" stejně jako Golf. A tak se lže a lže. Kdo pomyslel na chudáky majitele, kteří se pak nemohou dopátrat nějakého přijatelného kompromisu s knihou jízd, kdy významně nesedí ujeté km, spotřeba phm a deklarovaná spotřeba v TP. Pokud natrefíte na blba z FU, klidně vás obviní z neoprávněných nákladů a následně krácení daně. Následuje pokuta, doměr včetně úroků z prodlení. Tak to shrňmě. Stát vám vidá při registraci osvědčení, kde garantuje, že data exhalací a spotřeby jsou OK a pak vás ten sám stát perzekuje, že neste schopen dodržet limity, které se ukazují jako lživé. No a vrcholem je, když mladé manželce koupíte na nákupy X6, dnes ale tady mladé maminky preferují hodně XC90. Dozajista mají v první řadě na mysli bezpečnost caparta, přikurtovaného v sedačce a pak také X6 má již kdekerá kráva z fitka. Tato dáma při svých cestách nezahřeje motor ani na 60°C. To je potom panečku spotřeba a emise. Tady obdivuji němky mladé i staré, které ráno ráno vidíte před Lidlem, Aldi či Edekou. Jsou to převážně Pola, Golfy, Fabie a Corsy. To dává smysl. Krásný den, musím letět.
pátek, 25. září 2015
Shambo SJM - pryži zdar, v těch seznamech opravdu není poutavé, koho tam najdeš. Spíše to, koho tam nenajdeš.
pátek, 25. září 2015
SJM Omluva, zase ten "entr". Ten zákon o povinné registraci nese označení č.185/2001 Sb.. Jestli nejsem úplný analfabet, mělo by to znamenat, že vyšel ve sbírce zákonů v roce 2001, no a pokud platí, že stále máme rok 2015 ( při dění v celé slavné EU není dnes vůbec jisté, zda se bude psát po vánocích 2016, resp.se naskýtá otázka, zda vůbec slavit vánoce, abychom spoluobčany neuráželi, nedej bože přímo provokovali), budeme mít zanedlouho 15 výročí platnosti zákona. Když si odmyslím výrobce a dovozce vozide, zůstává tam alespoň polovina gumařů? Nevím, nepočítal jsem to, ale nějak tak to asi bude. To, že tam není registrováno 90% e jsem čekal, že tam ale nenajdu ani známé velkoobchody i z Práglu, či letité protektorovny, to jsem čuměl. Co jsem ale na druhou stranu čekal, pořád ale lepší, než začít dostávat úřední výzvy k vystěhování z bytu, jelikož je třeba přednostně ubytovat azilanty. Moc by mě zajímalo, pokud by ta německá pani požádala o azil např. v Maďarsku. To by byla panečku estráda. Moc se omlouvám, že možná nepatřičně odbočuji, ale je to natolik zásadní téma pro samou podstatu EU, potažmo naše životy a našich dětí a vnuků atd. že je nelze jen tak ignorovat.
pátek, 25. září 2015
SJM Tak jak to tady pozoruji, hodně zajímavé. Myslel jsem si, že provozovat tuto živnost je práce veselá, ale žo to bude taková prdel, tak to jsem fakt nečekal, apropos "Shambo na hrad", jako vždy jasné, srozumitelné a navíc krásně čtivé, nebojím se říci Vladislav Vančura českého pneupísečku. No asi jako většina tady, jsem neodal pokušení a hodil očkem na tzv.povinné osoby na stránky MŽP. Po pravdě, tak s chutí jsem se dlouho nezasmál.
pátek, 25. září 2015
Michal Aha, shambo, tak už jsem doma. Takže, abych to shrnul, pokud nakupuji od českého distributora (říkejme mu Velkoobchod Čepička a ventilek, s. r. o.), který nakupuje pneumatiky od českého zastoupení například Pirelli ČR - což jepovinna osoba uvedené v seznamu a jejich produkty prodává, tak od nich dostane fakturu s náklady na likvidaci, tyto náklady promítne do mé faktury a já to promítnu do faktury panu Čepičkovi, který na pneumatikách italské provenience spokojeně odjíždí vstříc novým zážitkům. Či li jestli to dobře chápu, máme zde nárust administrativy, ale technicky vše zůstává při starém, jen se vytvořil kolektivní systém povinných osob, které se o to celé budou technicky starat...
středa, 23. září 2015
Shambo Michale, pokud nakupuješ u 1/ dodavatele ze seznamu, budeš dostávat fakturu s vyčíslením nákladů na likvidaci. Pokud bereš 2/ u někoho, kdo jednoznačně pneu dováží (např. ze barumky Slovenska), ale není v seznamu, měl bys vyžadovat pro svůj klid totéž. Tvůj příklad s elektronikou je přesný. Pro smrtelníky se mění to, že se více a více pneumatik bude vracet k tzv. poviným osobám - viz vysvětlení dole. A tzv. povinné osoby si začnou více hlídat ty distributory, kteří nekupují konkrétníznačku pneu pneu od tzv. povinných osob a přesto je mají v nabídce a navíc nejsou v seznamu. Úředníci se budou snažit během krátké doby tří- čtyř let zvýšit minimální kvótu likvidace z dnešních 35% objemu v kusech/ tunách až někam k 80%. Což je vzhledem k ekologii chvályhodné, ale ekonomicky to v zákoně páni poslanci a senátoři neřeší. Jim se zdá, že se to nějak udělá zadarmo nebo z marží (nákladů) povinných osob. A celé to vyvrcholí tím, že se pneumatiky zdraží, protože NIKDO dnes nemá likvidaci a svoz 80% svých realizovaných pneumatik zahrnutu v prodejní kalkulaci, ať si kdo chce co chce říká. Kdo na tom celém vydělá? O tom někdy příště. A jestli to nepodpoří korupční prostředí? Ministerstva a naši deputáti tvrdí, že nikoliv. Kauza Volkswagen budiž výstrahou. Pryži zdar!!
středa, 23. září 2015
Michal Tak tu máme výsledky testu adacu 165/70 R14 a 205/55 R16, 14 vyhrál goodyear, před Michelin Alpin A4 a dunlopem Winter Response 2, barumka s matadorkou v dolní polovině. u 205/55/16 vyhrál jak jinak než continental a pozor!!! druhé místo Yokohama W905, to je výborný výsledek, za nimi Goodyar a Nokian WR D3. Michelin Alpin 5 v dolní polovině, hned za BF Goodrich G-Force Winter a Kleber Krisalp HP2 to jistí třetí od konce. ....nemohu se zbavit dojmů, že se na to Adac zase vyřádil a dal tomu ránu z milosti. Yokohama moc mile překvapila, ale jinak v tom testu je to tak chaotický, že obyčejný člověk na to zase bude zítra jak sůva.
středa, 23. září 2015
Michal Ty bláho Shambo, díky za rozbor,...ale já jsem na to blbej. Já pořád nevím, co se změní pro mě, pokud beru pneu jen od české distribuce, tedy nejčastěji české VO, které teda některé v tom seznamu jsou a někteří ne a kteří mi berou pneu na likvidaci a od nichž dostávám potvrzení o předání pneu k eko likvidaci. Takže prostě na té faktuře to asi bude muset být napsané podobně, jako u elektroniky, kde je recyklační poplatek v ceně, ale je tam rozepsaný...no asi počkám, jak budou vypadat faktury právě po 1.10. až nějaké nakoupím a pak se uvidí. jinak z toho teda pořád nejsem moc chytrý, co se pro nás obyčejné malé smrtelníky vlastně mění. chápu to tedy dobře?
středa, 23. září 2015
Shambo Nechci prudit a zahlcovat vás příspěvky, ale hledal jsem ještě oficiální stanovisko k dopadům celé slavné novely na zdražení pneu. A ta verze (dogma) je toto: novela NIC nezdraží. Následující příspěvek senátora Vystrčila je i názorem mým: "Vážený pane předsedající, vážený pane ministře, vážené kolegyně a kolegové. Jak už tady bylo několikrát řečeno, náš výbor pro územní rozvoj, veřejnou správu a životní prostředí se tímto zákonem zevrubně zabýval, možná zevrubněji než předkladatelé komplexních pozměňovacích návrhů v Poslanecké sněmovně. A já osobně jsem dospěl k názoru, a proto jsem také spolupředkladatelem pozměňovacího návrhu paní kolegyně Seitlové, že pokud komplexní pozměňovací návrh, který se týká zpětného odběru pneumatik nevyjmeme z návrhu tohoto zákona, dojde ke dvěma věcem. První je, že se zdraží pneumatiky pro občany a druhá, že se kvalita odběru nezmění. Proč si to myslím? To, že se kvalita odběru nezmění, si myslím proto, že 35 %, což je povinné množství, které musí individuální povinné osoby odebírat, zůstává stejné, je v tomto již platném zákoně, zůstává v zákoně, který bude případně novelizován. Tam žádná další povinnost nepřibývá. Co přibývá je možnost vstoupit do kolektivního systému. A to je druhá moje úvaha, která mě vede k tomu, že pneumatiky zdraží. Je to proto, že hlavními akcionáři kolektivních systémů budou největší výrobci a prodejci pneumatik, kteří budou tím pádem příjemci recyklačního poplatku, který bude součástí ceny pneumatiky. Jinými slovy, recyklační poplatek půjde znovu těm, co pneumatiky vyrábějí, případně prodávají, a oni, pod dohledem ministerstva životního prostředí, které jistě tady bude říkat, že to všechno ohlídá, potom budou s penězi zacházet tak, aby ani jedna koruna nešla nazmar a všechny šly na sázení stromků nebo likvidaci pneumatik. Tak to samozřejmě nebude. Pneumatiky se zdraží, odběr se nezlepší. Děkuji za pozornost."
středa, 23. září 2015
Shambo A ještě jednou pro upřesnění základní pojmy - vybral jsem je z dokumentu "Věcný záměr zákona o výrobcích s ukončenou životností" - autoři - Ministerstvo životního prostředí. Takže: distributor – ten, kdo v dodavatelském řetězci provádí následnou obchodní činnost po uvedení vybraného výrobku na trh,
poslední prodejce – právnická osoba nebo fyzická osoba oprávněná k podnikání, která bez ohledu na způsob prodeje, včetně použití prostředků komunikace na dálku, dodává v rámci své podnikatelské činnosti vybrané výrobky konečnému uživateli. Vybraným výrobkem se pro účely této definice rozumí také vozidlo, elektrozařízení nebo jiný výrobek, do nichž jsou zabudovány nebo k nimž jsou přiloženy baterie nebo akumulátory, a funkční celek, jehož součástí nebo příslušenstvím jsou pneumatiky,
konečný uživatel – osoba užívající vybraný výrobek před ukončením jeho životnosti a odevzdáním osobě oprávněné k jeho převzetí podle tohoto zákona.
středa, 23. září 2015
Shambo Pryži zdar, tzv. zákon o odpadech. Jsem v časovém presu, ale dám sem můj názor, pokud se mýlím - sorry, ale snad to aspoň napomůže diskusi a informovanosti všech, kteří o to mají zájem. Nejsem právník, ani poslanec parlamentu ČR. Takže pomalu a po jednotlivých krocích: KROK č. 1: Dne 10.9.2015 byl ve Sbírce zákonů zveřejněn pod č. 223/2015 Sb. zákon, kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 169/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 25/2008 Sb., o integrovaném registru znečišťování životního prostředí a integrovaném systému plnění ohlašovacích povinností v oblasti životního prostředí a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů. KROK č. 2: kdo je povinná osoba?! Odpověď je zde: Ministerstvo zpřístupňuje aktuální Seznam povinných osob na portálu veřejné správy v tomto rozsahu
a)
jméno, popřípadě jména, a příjmení nebo obchodní firmu, jde-li o fyzickou osobu; obchodní firmu nebo název a právní formu, jde-li o právnickou osobu,
b)
identifikační číslo, bylo-li přiděleno,
c)
značku pneumatik, které povinná osoba uvádí na trh,
d)
způsob plnění povinností povinné osoby podle § 38a odst. 3, včetně uvedení právnické osoby oprávněné k provozování kolektivního systému podle § 38c, jejímž prostřednictvím plní své povinnosti." KROK č. 3 - kdo je poslední prodejce? Ve starém (původním znění zákona) v roce 2001 se vyskytoval pojem "poslední prodejce" - tady ho máme: Povinná osoba musí prostřednictvím právnické osoby nebo fyzické osoby oprávněné k podnikání, která prodává výrobky uvedené v odstavci 1 konečnému uživateli, (dále jen "poslední prodejce") zajistit, aby byl konečný uživatel informován o způsobu provedení zpětného odběru těchto použitých výrobků. Jasné? Jdeme dále!!! A teď jsme v důležitém bodu KROK č. 4: novela zákona se rozšířila o tuto pasáž včetně pojmu DISTRIBUTOR- cituji "Povinná osoba a distributor, včetně posledního prodejce, jsou povinni při prodeji pneumatik uvádět náklady na zpětný odběr použitých pneumatik a zpracování a využití odpadních pneumatik odděleně. Tím nejsou dotčeny povinnosti posledního prodejce podle cenových předpisů59). Jasné? Všichni kdo prodávají pneumatiku nakoupené od osoby pověřené nebo z vlastního dovozu musí rozklíčovat do faktur hodnotu zboží a hodnotu nákladů na likvidaci. To kouzelné číslíčko 59) nás směřuje na další zákon - tentokráte je to Zákon o cenách 526/1990 Sb. Není dlouhý, doporučuji jej zájemcům aspoň prolétnout očima. Stačí takto? Závěr - už se mnohým kouří z hlavy, kalkulují náklady na likvidaci (a dopravu šrotu od zákazníka k likvidaci... ) a mají na to čas do 30. září. Miluju naše zákonodárce. Že byl čas na přípravu? Nějaká osvěta? Masivní informační kampaň? Mno... nic z toho. P.s. - pokud v tom mém výkladu kdokoliv najde chybu, nepřesnost atd. - opravte mne. Děkuji předem.
.
středa, 23. září 2015
Shambo Michale ahoj, tak jak říkáš - vše se musí uvést do souvislostí. Conti report už jsem četl, dám sem info. Zatím nestíhám.
středa, 23. září 2015
Michal Shambo on to myslí tak, jak se to dotkne obyč. koncového prodejce, nevím jestli si bere sám v cizině a uvádí na trh pneu, ale asi myslí, jak a jestli se nás to dotkne v případě těch, kteří berou jen v čr. Já jsem to info od Conti viděl vytištěný, ale taky jsem z toho chyterej nebyl.
středa, 23. září 2015
Shambo Pryži zdar, pro Beras: o odpadech jsem tady něco psal. Zkus se podívat do starších příspěvků. Pokud to nebude aktuální, informaci dodám. Téma mne zajímá. Protože nevím, co rozesílal Conti, můžeš mi to poslat do emailu? Mám adresu v profilu. Díky předem. Pro Poo: A téma CTS .... nechám to ještě chvilku uzrát. Jak budu moci podat vlastní názor podepřený argumenty, tak napíšu. Koneckonců - jak to vidíte vy sami?
úterý, 22. září 2015
Beras Nevíte někdo, jak je to s tou novou legislativou ohledně odpadů od 1.10., kdyby to někdo uměl srozumitelně vysvětlit, jak se nás to dotkne? To co poslalo Conti není úplně srozumitelné...
úterý, 22. září 2015
Poo Shambo, máš velmi dobré zprávy ze světa, nemáš i něco k té "naší" CTS? Se snaží zničit sami sebe, svoji síť frenšízantů nebo jako že veškerou konkurenci?
úterý, 22. září 2015
Michal No, na druhou stranu, byrokracie, která nutí výrobce snižovat, nebo zvyšovat ze strany různých eko spolků, nebo té podělané unie je taky k zamyšlení. že to bude i u pneumatik si nemusíme nic nalhávat. Dodnes přemýšlím, jak třeba dunlop u svého minulého modelu 4D měl v jednom roce hodnoty EE a v následujícím, u té stejné pneu i rozměru, CC. Nic tím nechci tvrdit, ale jen, že je to velmi zajímavé....patrně se začala metodika vykládat další rok jinak.
úterý, 22. září 2015
Shambo "Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že do řady modelů dieselových vozů značek VW a Audi instaloval software umožňující skrýt pouze při testování, které systém dokázal rozpoznat, skutečnou hladinu vypouštěných emisí. Ta je pak při nastavení auta během běžného provozu a jízdy mnohonásobně nad stanovenými limity v USA." Tolik citace z agenturní zprávy. Obávám se, že tato kauza ovlivní i náš obor. A na řadě je otázka, kam až může zajít výrobce, aby prodal své zboží nám, spotřebitelům. Německé firmy jsou svým způsobem globálním vzorem kvality a solidnosti. Tady už nesmrdí jen zplodiny a emise nad americkými pláněmi, tady už toho smrdí podstatně víc.
úterý, 22. září 2015
Hrouda Čendo já ho neřeším. Cestou na procházce jsem to potkal stát u cesty. Ani netuším kdo to je ( Možná Litoměřice) a je mě to fuk. já si peníze z firmy vysírat nebudu. Když už nic není na os. pneuškách tak alespoň ta práce nemusí stát rohlíííík.Omlovám se za to sprosté slovo, ale mazat ho nebudu.