Shambo Michale, vymahatelnost práva je sysifovská práce.... ale. Zákon ze dne 15. května 2001 o odpadech a o změně některých dalších zákonů atd. atd. stanovuje, že podle §66 odstavevec g) "Pokutu do výše 10 000 000 Kč uloží inspekce fyzické osobě oprávněné k podnikání nebo právnické osobě, která nezajistí zpětný odběr použitých výrobků určených ke zpětnému odběru nebo nesplní jinou povinnost související se zpětným odběrem."
sobota, 3. října 2015
Michal To bych docela rád věděl, jak těch 80% chtějí shambo dosáhnout.....
sobota, 3. října 2015
Shambo Předpis č. 352/2014 Sb.Nařízení vlády o Plánu odpadového hospodářství České republiky pro období 2015–2024 uvádí mj. toto: procentuální podíl hmotnosti pneumatik sebraných tříděným sběrem na průměrné hmotnosti pneumatik uvedených na trh v předchozím kalendářním roce v České republice - cílový stav rok 2016: 35%, cílový stav rok 2020 a dále: 80%. Pryži zdar!
sobota, 3. října 2015
Shambo Pryři zdar, od 1. října se už ve fakturách dodavatelů objevuje tato formulace v různých verzích podle konkrétního dodavatele: "Vztahuje-li se na výrobek povinnost uvádět náklady na zpětný odběr použitých pneumatik a zpracování a využití odpadních pneumatik, dle zákona č.185/2001 Sb., jsou součástí prodejní ceny a jejich výše je xxxxx Kč/kg." Výše nákladů likvidace se zatím pohybuje od 2,- Kč do 3,-Kč za 1 kg bez DPH. Pravdou je to, že někteří dodavatelé, na které se tato povinnost vztahuje, zatím ještě povinnost uvádět náklady na likvidaci vyplývající ze zákona nepostřehli. Tak třeba příště.
sobota, 3. října 2015
Shambo Pryži zdar, plantážníci. Občas mi mnozí kolegové z oboru důrazně připomenou, že se tématu čínských pneu, asijských investic a jejich vlivu na světové trhy věnuji až moc. A taky že straším lidi. Nestraším. Věci se mají takto, Zatímco němečtí inženýři jsou machři na emise, čínští vyjednávači už po tisíciletí udivují svou trpělivostí a vynalézavostí. Podle žhavých zpráv světových odbornéhých médií parlamentáři Double Star rokují s finským Nokian o odkupu akcií. Některé ze zdrojů připouští i odprodej celé společnosti. Jak je známo, hlavním trhem Nokian bylo Rusko a Evropa. Po proklatě nízkém propadu ruského trhu a ruské měny a batálii na Ukrajině se finská generalita poohlédla po náhradních trzích. A který že je největší z největších? Ano, Říše středu. Jak už v listopadu 2014 potvrdil Big boss Nokianu Ari Lehtoranta, zimní pneu Nokian by mohly být ozdobou čínského trhu. Takže se máme na co těšit. Jak se vám bude líbit značka Double Nok? A jak si povede prodejní síť ViaStar? Pryži zdar!!
čtvrtek, 1. října 2015
Shambo Michale, nejen ke štítkům. Ale i k výsledkům testů a homologizací. Srovnávacím testům. Prohlášení o tom, že naše šlupka 385/65R22,5 BFLMPSVZ je proti původnímu typu HCHKRDT o 6,9% úspornější a tak dále a dále a více a hloub. Průser s VW otevřel Pandořinu skřínku s nehezkými věcmi. Otázka důvěry kupujícího - to se bude všem těžko vysvětlovat. Na roky je poděláno.
úterý, 29. září 2015
Michal Shambo, čímž se dostáváme k údajům na štítcích pneumatik, které se mnohdy mění v čase u stejného dezénu a indexu, podle toho, jak si výrobce vysvětlí měřící metodiku od pantátů z bruselské líhně
úterý, 29. září 2015
Shambo SJM - ahoj, ruku na srdce - musím používat hlavně fakta, data a pracovat s realitou. Pokud dám jen a pouze na pocity a šimrání v zátylku, tak bych už dávno profesně okoral a zdegeneroval. Musím ovšem ještě pár let vydržet. To, co se aktuálně děje (například z jedné strany menší část povinných osob zákonné normy o odpadech plní, další na ně programově prdí a navíc ejhle - skoro světová jednička ve výrobě auťáků masově a globálně švindluje s emisemi) je frustrující. Dnes vyšel na webu Tyrepresse článek, jehož název by se dal přeložit asi takto: VW, emise a důsledky pro testy pneumatik. Dopad toho sajrajtu se šířením síření nás postihne v oboru všechny. Testy pneumatik nesleduji už dávno, raději si přeměřím nájezdy, podebatuji s řidiči a spolehnu se na vlastní kalkulačku a úsudek. Přesně podle Cimrmanovy metody příložně - přítlačné. Asi je to tím, že se málo školíme. Nebo málo hulíme? Takový klasický protiúplatkový kurz.... to bylo něco. https://www.youtube.com/watch?v=ZU7sy7TGUz4
SJM Shambo, ruku na srdce, myslíš že ještě může být dnes někdo, koho to překvapilo? Je to stejná šaškárna jako se štítky na pneuškách. Neznám prakticky nikoho, kdo by jim věřil. Po zavedení panoval jistá obava v říši středu, jak ale odhalili mechanismus, rázem jejich produkty dosahovali ze dne na den vynikajících hodnot. Co se stalo. Jako obvykle nic. Zatím, co námi volení i nevolení zástupci si trofají pouze do vlastního lidu, na cizáky jsou schovívaví a silných se vyloženě bojí. Pro další příklady nemusíme chodit daleko. No a tak se hodnoty na štítcích skokově lepší a za chvíli stupnice nebude stačit a bude to jako u elektro samé AAA+++. Škoda, že v Bruselu nadlidé neznají stará česká přísloví, je namátkou: Méně, někdy znamená více- všeho moc škodí-s poctivostí na kraj lesa a mé oblíbené z Básníků od Štěpánka- "Dej blbci funkci a vymyslí lejstro". Toto by mělo být v Bruselu tesáno do kamene. Komunisté chtěli poroučet větru a dešti, Brusel dnes se chystá na základní fyzikální zákony. Chudák Albert se v hrobě obrací a tak si připomeňme jeden z jeho mnoha citátú. Jsou pouze dvě věci nekonečné, vesmír a lidská hloupost. U té první mám ale jisté pochybnosti.
pondělí, 28. září 2015
Shambo A je to tady: "Škoda Auto přiznala - 1,2 miliónu našich naftových motorů falšovalo emise. Manipulace s emisemi naftových motorů se celosvětově týkají 1,2 miliónu vozů automobilky Škoda Auto. Podle agentury Reuters to v pondělí oznámila sama firma. Škoda „postižené” motory instalovala prakticky do celé své modelové nabídky. Šlo o čtyřválcové motory TDI se zdvihovým objemem 1,6 a 2,0 litru. Tyto agregáty se objevily v druhých generacích modelů fabia, octavia a superb a rovněž v modelech yeti, roomster a rapid." Tato skutečnost dramaticky ovlivní naši ekonomiku, tvorbu HDP, ekonomický růst a odrazí se na dalším rozvoji oboru prodeje a servisování pneumatik. To se nám ten státní svátek pěkně vybarvil. Kníže Václav byl zabit vlastním bratrem i proto, že roční daň 120 volů a 500 hřiven stříbra se Boleslavovi moc nepozdávala. Netuším, kolil volů a stříbra nás bude stát švindl s emisemi.
pondělí, 28. září 2015
Shambo A máme tady další výtečníky - automobily falšující emise mělo na trhu i Audi, člen koncernu Volkswagen. Audi dnes v pondělí uvedlo, že počet vozů se speciálním softwarem, který se aktivuje při homologačním měření, mělo zhruba 2,1 miliónu vozů značky Audi prodávaných po celém světě. Podle mluvčího Audi měly software modely A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. V západní Evropě je to celkem 1,42 miliónu vozů, z toho 577 tisíc v Německu, a v USA zlomek z celkového čísla - pouhých 13 tisíc vozidel. Test pro vnímavé gumaře: a jestlipak měla všechna dotyčná vozidla s čoudícími motory v pořádku alespoň energetické štítky na pneumatikách? Jsme svědky neuvěřitelného průseru. A to vše v přímém přenosu. Opravdu si mysleli, že to nikdy nepraskne?
SJM Dobré ráno. Posílen spánkem jsem měl v plánu podívat se na gumičky i plantážníky, co se holedbají napněnými mega sklady, ale v registru pov.osob je ne a ne dohledat. Zkoušel jsem názvy, ičo, kraje, kontoloval to křížově i podle OR a nic. Je úsměvné, když vyhledáváte podle značky, vyskočí prodejci, ale stále nikde výrobce nebo dovozce, ale možná jen nepostupiji důsledně. Přiznávám, že jsem to prosvištěl stejně rychle, jako Egon s Karlem německá slovíčka v "Alles gute". Zaujala mě po ránu tato informace:Španělská vláda v souvislosti se skandálem s emisemi bude po tamní automobilce Seat požadovat vrácení části dotací. Konkrétně těch, které firma patřící do koncernu Volkswagen obdržela v rámci programu na podporu prodeje nových vozů šetrnějších k životnímu prostředí. Uvedl to španělský ministr průmyslu, energetiky a cestovního ruchu José Manuel Soria.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/spanelsko-chce-vratit-od-seatu-dotace-kvuli-skandalu-s-emisemi-pb5-/eko-zahranicni.aspx?c=A150927_075400_eko-zahranicni_cen
Ne, že bych byl totálně zaskočen a překvapen, nic pozitivního si o dotacích, potažmo celé EU nemyslím již dávno, ale když to vidíte napsané takto, je to přeci jen trochu jiný zážitek. Pokud se zamyslím hlouběji, je míra regulace, zákazů, příkazů o špehování na každém kroku ani nemluvě, korupce atd. atd., v doposud nepoznané výši. Jako paradox uvádím zprávu, jen její stáří je 2,5 roku. Závěr si udělejte každý sám:http://www.autorevue.cz/odvadi-sef-vw-tristakrat-vice-prace-nez-delnik-podle-platu-ano Na dlouhé zimní večery místo "Káji Maříka" zkuste třeba: www.dotaceeu.eu
Shambo Pryži zdar, než se dostaneme k tomu, kdo na novele zákona o likvidaci odpadů vydělá a kdo prodělá, podívejme se, jak jsou efektivní naše státní orgány. A jak bude novela zákona o odpadech účinná. Ze začátku suchopárná rekapitulace několika důležitých cifer (nebudu vás unavovat odkazy, ale vše je dostupné z veřejných zdrojů): tzv. povinné osoby v roce 2012 byly producentem (výrobcem, prodejcem) celkem 66 000 tun pneumatik. Z nich se zlikvidovalo 44 800 tun. Povinné osoby se úřadům nahlásily samy, otázkou je, kolik dobrodruhů na to registraci u příslušného ministerstva tak nějak pozapomnělo? Zkusme počítat. Podle statistik ETRMA se v ČR prodá za rok 2014 okolo 200 tisíc nákladních pneu a do 4 milionů osobních pneu. Kdo je členem ETRMA? Podle abecedy – Apollo, Bridge, Conti, Cooper, Goody, Hank, Marang, Michel, Mitas, Nok, Pirell, Trelleb a Brisa. Zkratky jsou snad jasné. Kolik váží průměrná nákladní pneu? Dejme tomu 65 kg x 200 tisíc kusů = 13 000 tun. Kolik se prodá v ČR jiných nákladních pneu nečlenů ETRMA? Máme tady čínskou produkci, ruskou, část Korea, část Japonsko atd. – odhadem ročně do 100 tisíc kusů. Součet produkovaných tun je tedy dalších 6 500 tun. Tonáž nákladních pneu tedy máme odhadem 19 500 tun. Pojďme na osobní pneu – členové ETRMA jsou na ročním prodeji do 4 milionů kusů, počítejme deset kilo na kus. Součet? Jsme na dalších 40 000 tunách. A kde máme další značky? Otevírám plejádu internetových a jiných prodejců a lehce nahlédnu: Nankang, Tristar, Maloya, Goodride, Kingstar, Nexen, Kumho, Yokohama… a další a další. Připusťme, že to může být stejný poměr prodeje jako u nákladních pneu a připočítejme si další 2 miliony kusů: tonáž se nám navýšila ještě o 20 000 tun. Pro zjednodušení vypusťme agro, OTR a jiné další segmenty. Kolik jsme za rok vyprodukovali tonáže? Aha, jsme už na hmotnosti 79 500 tun. Kolik že nám to nahlásily státní orgány roční produkce pneumatik ze zdrojů tzv. povinných osob? Auvajs, jenom 66 000 tun?! A kde je zbytek? Chybí nám nahlášených bratru 13 500 tun, což je v přepočtu na osobní pneu 1 350 000 kusů a v přepočtu na nákladní pneu přes 200 000 kusů. Jasně, mohl jsem se v podzimním depresivním rozpoložení ducha o polovinu odhadu seknout, ale i tak se nám někde ztratilo 675 000 osobních nebo 100 000 nákladních pneu. Ale to jsem se až tak moc nesekl. Má někdo jiné cifry? Sem s nimi. A perlička na závěr – opět podle oficiální statistiky se v tom roce 2012 zlikvidovala tonáž 44 815 tun odpadních pneumatik. Závěr si udělejte sami. A test pro soutěživé osobnosti: podle oficiálních informací bylo v roce 2014 provedeno státními orgány celkem 19 kontrol u tzv. povinných osob v oboru pneu. Dále komisaři navštívili celkem 22 tzv. posledních prodejců, nedá se ovšem určit, kolik jich bylo z oboru pneu, aku a olejů. Kolik kontrol se podle vašeho názoru a intuice provedlo u jiných prodejců a distributorů pneumatik, kteří nepatří k tzv. povinným osobám? Obdivuji výdrž všech, kteří dočetli až do tohoto místa. Pryži zdar!