Shambo Pryži zdar, pokud se nemýlím, amatérský judista, traktorista a autoopravář Koudelka po prvém tréninku dosáhl prvního kyu. To na mnohem vyšší level směřuje vedení Bridgestone: je potvrzena firemní filosofie "dan tsu" - Dan-totsu 【断トツ. V jednoduchém smyslovém překladu to znamená něco jako "vždy a na věčné časy výhradně a pouze a jedině první a jedinečný." A to vše proto,aby se Bridgestone stala skutečně globální společností. Beru si z japonských (a teď už globálních kolegů příklad) a druhou polovinu pracovního dne si zpestřím jednoduchou početní úlohou. Pokud je průměrná cena za kompletní přezutí jednoho osobního vozu v ČR na úrovni 450-480,- Kč, kolik musí pan Koudelka přezout vozidel za rok, aby si mohl ze zisku koupit nové kimono?
čtvrtek, 15. října 2015
Shambo Pryži zdar, u nás lije a lije. Krásný romantický podzim. V jižním Finsku mrzne až praští, takže místní policie už povoluje použití osobních pneumatik s hřeby. A moskevská Duma dumá, že by už konečně bylo vhodné zakázat použití zimních pneumatik s hřeby v letních měsících na silnicích širé Rusi. Všude se něco děje.
čtvrtek, 15. října 2015
Shambo Pryži zdar, přesně podle plánu (a opravdu to tak mělo vše být?) pokračuje navyšování podílu čínské společnosti China National Chemical Corp. (ChemChina) v Pirelli, které je aktuálně už na 87% balíku akcií. Co je ještě zajímavější: zahraniční média již píší o "chystané restruktulizaci novým vlastníkem především divize Pirellli Industrial". Což jsou převážně nákladní, agro a industriální pneu. Pod restruktulizací se myslí propojení stávající struktury se značkou Aeolus, která je součástí ChemChina. Aeolus právě oslavil 50 let od založení značky a jeho big boss pan Wang Feng vidí další vývoj zcela jednoznačně. "Naše filosofie se dá shrnout jako World-class Quality, Globally-recognized Brand - to jest světová kvalita a globálně rozšířená značka. V plné míře využijeme všechny možnosti, které nám dává status největšího akcionáře Pirelli. Uděláme vše pro to, aby každý zákazník znal a důvěřoval v Aeolus." Tolik pan Wang Feng. A já bych to dnes viděl na nějakou pikantnější sečuánskou směs s bambusovými výhonky a rýží. Jako aperitiv doporučuji čínskou pálenku Mao-tai. Dobrou chuť a na zdraví!
středa, 14. října 2015
Shambo Čínský Triangle (pozor, nezaměňovat s Triádou - to je zcela odlišný obor podnikání) potvrdil svou "dlouhodobou spolupráci" s Goodyear. Všichni se potřebují. A všechno souvisí se vším. Tak si počkám, jak se navzájem obohatí. Třeba se najde řešení, jak pro VW zlevnit pneu pro prvovýrobu. Pokud rovnou nepřejdou na "letní pneu pro zimní podmínky."
úterý, 13. října 2015
SJM Tak přesně se stalo, co jsem tušil:
Německý list Handelsblatt v pondělí přišel se zprávou, že celý koncern VW bude od svých dodavatelů požadovat snížení cen v celkovém rozsahu tři miliardy eur (81 miliard korun). Činí tak v rámci širších úsporných opatření, která mají zmírnit finanční dopady skandálu s měřením emisí.
Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto a který má řadu českých dodavatelů, plánuje úsporná opatření také v oblasti mezd, marketingu nebo sponzorování. Úspory mají zasáhnout i řadu modelů, uvedl list.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/volkswagen-snizi-planovane-investice-o-miliardu-eur-rocne-pam-/eko-zahranicni.aspx?c=A151013_134839_eko-zahranicni_rts
Je to holt radost býti dodavetel automotive. Již dnes spousta zaměstanců (převážně žen) u dodavatelů automobilek má plat ne nepodobný kapesnému běženců. Po pravdě si nedovedu dost dobře představit, jak ty ceny ještě osekají. Pro dodavatele pneu to samozřejmě platí též. Není to tak dávno, co každé auto mělo 5 plnohodnotných kol, posléze 4 a jedno dojezdové, dnes 4 a jeden "Libar" a jak to vidím, do budoucna si vytačí se třemi. Grupa VW je na holoauta v základu specialista již léta.
úterý, 13. října 2015
Shambo Pryži zdar, po nedělní GP v ruském Soči u Pirelli bouchalo suché šampaňské a chroupala se pizza. Jednak byl italský výrobce (dnes už i s podílem čínského kapitálu) schválen pro cirkus formule 1 až do roku 2019. Ale také došlo ke schůzce pana Marco Tronchetti Provera a Mr. Putina. O tom, zda tradičně se opožďující Putin přišel včas, média mlčí. Co je ale hlavní - Pirelli ve svých dvou výrobních závodech ve Voroněži a Kirově minulý rok vyrobila 7 milionů kusů osobních pneu, letos by to mělo být už 8 milionů. Ovšem co se změnilo - dosavadní export byl jen na úrovni 500 tisíc kusů. Vzhledem k rozkolísanosti a turbulencím ruského trhu se plánuje velmi výrazné posílení exportu do Evropy - šťastní majitelé si budou moci pořídit 2 až 3 miliony kusů pirellek made in Russia. Viva Italia! Jdu pro vlažné rychlé špunty a chroupnu si dnešní žemli ze včerejška.
úterý, 13. října 2015
Hrouda SJM. Moc děkuji už jsem v obraze. A je to v některých částech tvého článku dost přesné. Jen z té věty níže to nebylo dost jasné jak jsi to myslel. S neochotou pracovat u mladých lidí se potýkám dost často. A to já si jako stařík nepřipadám a bez práce nejsou koláče.Jinak sezona tady v Litoměřicích se docela slušně rozjela. Jednou ráno jinovatka a je vyděláno. Mohlo by občas mrznout i v červenci . :D:D
pondělí, 12. října 2015
SJM Ano Hroudo, měl jsem na mysli krajany pana prezidenta Nexenu v Maďarsku. Není nutné asi dál rozvíjet o koho jde. Zatím, co na dalekém východě je práce věcí osobní cti a hrdosti, tady si zpíváme "Práce je poslední štace, jak získat škváru........". Je zajímavé sledovat za brzkého kuropění, jak najmuté autobusy odvážejí z jižního Slovenska stovky operátorů směr Magyarország. O platech se vyjadřovat raději nebudu, protože poslední čísla neznám a cifry, které mě naši bývalí východní bratři sdělili, jsou již postaršího data. Ta předposlední věta není myšlena jízlivě k žádné straně, ale skutečně seriózně myšlená. On ten operátor nemusí být žádný myslitel, ale také žádný "blbec", nicméně práce je to docela těžká, podmínky rovněž a v létě obzvlášť ( horko, průvan, zápach) a pak nepřetržitý provoz s turnusy. Znám hodně lidí, co jejich organismus to nezvládá. Je to i odborně doložené, že tam, kde existuje možnost si třeba jen na 2 h tzv."dáchnout", snáší organismus noční směny mnohem lépe než tam, kde to možné není. A co si budem povídat, u Nexenu bude platit ta druhá možnost. Pak je tu aspekt ještě věk operátora. Mladý organismus se z touto zátěží vyrovnává mnohem lépe, ale zase proti tomu stojí ochota ( spíše neochota) tvrdě pracovat mladších ročníků. To nejsou nářky, to je zkrátka fakt. Rovněž tak mám pochybnosti o ochotě i českého nižšího a středního managementu, pracovat pod korejkými managery. Nároky na odbornost, flexibilitu a loajálnost jsou někde jinde. Někdo může namítnout, že v Evropě je celá řada korejských čí japonských investic. To je pravda, ale pro mnohé to byla již několikátá investice mimo domovinu a měli tak větší či menší povědomí kam jdou, ale v tomto případě jde o první investici mimo Asii, což je zkrátka jiná kultura. Se zájmem to budu sledovat.
pondělí, 12. října 2015
Hrouda obzvláště pak s obsazování míst operátorů a odborníků občany z Ústeckého kraje. Na to se obzvláště těším. Krajané v Maďarsku by mohli vyprávět, bohužel Slovensko je na dojíždění do Žatce poněkud z ruky. Můžeš prosím SJM trošku rozvést jak jsi to myslel ???? Neznám žádného Maďara osobně abych se ho zeptal.
neděle, 11. října 2015
SJM Dobré odpoledne všem. Nedá mi reagovat na zahájení stavby Nexen, přesněji na projev prezidenta Nexen Tire a co v projevu nezaznělo. V prvé řadě, že ČR poskytne pobídky v různých formách 3,2 mld. Kč. Zatím, co pan prezident hovoří o více než 1000 pracovních místech, ostatní mluví až o 1500 místech. Dělat se větším a lepším patří dnes k běžnému folklóru. Já tipuji, pokud tam bude v r.2020 1000 operátorů ve výrobě společně s odborníky ve středním managementu, budu mile překvapen. To nic nemění ale na faktu, že na jedno pracovní místo, přispěje český stát ( pouze z našich daní) částkou až 3,2 mil. Kč, což je docela slušná porce. Toto pan prezident nějak opomenul říci, na rozdíl od toho, že do závodu vloží rovněž 70 let zkušeností v technologii a know-how. Škoda že česká delegace měla složení jaké měla. Být tam někdo alespoň trochu vzdělán v oboru, musel by významně povytáhnout obočí a sdělit milému panu prezidentovi, že zatím, co Nexen v r.1942 začal kácet stromy, aby započal s výstavbou prvního přístřešku, firma Baťa slavila 11 výročí od zahájení výroby pneumatik. Malá ukázka dozajista nezaškodí: „Rok 1931 stává se milníkem pro Baťovi závody a taktéž pro československého motoristu. Baťa se rozhoduje založiti vlastní výrobu pneumatik ve své továrně. Do nových plášťů obouvají se nejprve v roce 1932 Baťovo těžké nákladní vozy pro které na československém trhu nenacházejí se adekvátní pneumatiky. Teprve po roce 1934, Baťa výrobu rozšiřuje na velké množsví velikostí a druhů. Vytláčí postupně kvalitou svých výrobků konkurenční firmy z trhu československého.
Reklamní slogan hlásající: "Jakostí dobrou, lácí svou, bezpečně vždy v předu jdou, toť pneumatiky Baťa jsou", po dlouhá léta provázel československého motoristu sportsmena na jeho cestách za benzinovým opojením. Dlužno ještě poznamenati, že rokem 1945 sloučením tří nějvětších domácích výrobců pneumatik: BAťa, RUbena, Matador, vzniká světoznámá značka BARUM“.
Pan prezident také má poněkud horší povědomí o naší geografické poloze, když se domnívá, že našimi sousedy jsou mimo Německa i Francie a Velká Británie. Rovněž také nevidím tzv. Modrý oceán rozvíjejících se trhů východní Evropy, že by snad Ukrajina či Rusko?
Také já přeji společnosti hodně zdaru, obzvláště pak s obsazování míst operátorů a odborníků občany z Ústeckého kraje. Na to se obzvláště těším. Krajané v Maďarsku by mohli vyprávět, bohužel Slovensko je na dojíždění do Žatce poněkud z ruky.
neděle, 11. října 2015
Shambo Škoda, že místo pneu v OKAY neprodávali třeba tlačenku a znojemské okurky. Nemá to DOT, je to vždy dobře prodejné zboží a vratky se dají konzumovat ve formě zaměstnanecké slevy na svačinku. Navíc by podpořili české farmáře. Kup si tchajwanský tablet a šmákni si na krvavé tlačce s cibulkou. Tablet místo prkénka. Bon appetit!
čtvrtek, 8. října 2015
Michal Pneumatiky u OKAy zabili naštěstí Dotky a velké množství vratek, takže kravaťáci z grafů naštěstí usoudili, že gumy jsou o ničem
čtvrtek, 8. října 2015
Hrouda A sakra to jsem neměl říkat. No snad nezačnou OKAY opravovat pneu v presu to už bych opravdu na ničem nebohatl. :D No, ale něco dobrýho by to přineslo, neseděl bych teď večer na dílně u presu a nečekal až se to dodělá a šel bych k telce s dětma.
středa, 7. října 2015
Hrouda Poo Pneušky už jsou na sr...č podělané tak se pokusej podělat něco nového. Zlatej Thermopres.
středa, 7. října 2015
Poo Tak koukám že v OKAY už nefrčí pneumatiky ale pro změnu zase nábytek. Copak bude příští rok? Motorové oleje?
středa, 7. října 2015
Shambo Michale, jedná se o možné změně majitele, který by převzal značku, výrobu,trhy, technologie atd. tak jak to chápu já a pan Lehtoranta to potvrzuje - urputně se jedná. Podobné rozhodnutí učinilo letos už Pirelli. Čili toto není ručník v ringu. Naopak, je to možný pokus k nabrání druhého dechu. Výpadek ruského trhu není jen výpadek ruského trhu - obrovský pokles je v prodeji celého tzv. SNS. Ukrajinský trh byl obrovský - válka jej srazila na kolena. Významný byl i trh Kazachstanu - místní měna tenge těžce devalvovala záhy za rublem. Evropa je přesycena. Kam se zbožím? Kam? Pár postřehů k celé věci ještě doplním. Pro dnešek si dám od pneušek pokoj. Všeho moc škodí. I pryže v hlavě a vulkanizačního čmoudu na plících.
úterý, 6. října 2015
Michal Cože? Nokian? Shambo ty mě děsíš. To vůbec nechápu, vždyť Nokian tak obrovským způsobem roste a já jsem velký opravdu velký nokiaňák a jestli mi podíl na zimě dělal před třema lety 50% prodejů, tak loni to bylo už 79% a letos s nástupem WR D4 a posunutí WR D3 do levnější třídy si to zatím pochvaluju a je to tak 95%. Obrovský nástup měl nokian s letními dezény. Řada Line, zLine a Line SUV a zLine SUV se prodávai sami a i na léto jsem měl podíl nokianu cca 65%. Chápu výpadek ruského trhu, ale ta značka je opravdu vynikající, pneumatiky jsou to špičkové. Ta značka u lidí roste opravdu rychle, takže tohle moc nechápu. Když si vezmeme, že jsme zavalení koncernovýma značkama, o jejichž kvalitě při odlišení třídy si dovolím pochybovat, tak tu máme pneu, která má obrovské množství inovací, výborné vlastnosti při ceně středního segmentu. Ostatním ukrojili poměrně značně velký tržní podíl a z mého pohledu je to nejideálnější možná volba pneumatik na auto. Takže tohle je pro mě docela šokující.
úterý, 6. října 2015
Shambo Pryži zdar, velmi zajímavé zprávy přicházejí z tábora NOKIAN. Jak jsem psal před několika dny, čínská média uvedla informaci o možném odkupu akcií či dokonce celého kontrolního paketu NOKIAN čínskou starr Double star. V Evropě se k tomuto tématu nikdo nevyjadřoval. Aktuálně se k této otázce nepřímo postavil s upřimností a energií sobě vlastní prezident NOKIAN pan Ari Lehtoranta. Takže - co tam máme? V suchém zůstatku je podle pana prezidenta situace následující: finský výrobní závod propustil 122 zaměstnanců z důvodu jak nízké poptávky na trhu, tak i hlavně toho, že NOKIAN již tři roky pociťuje nadbytek výrobních kapacit ve srovnání s prodeji pneu a situací na trhu. Pokud dříve NOKIAN prodával na ruském trhu 40% produkce, dnes je to jen 20%. Cituji: "...protože situace v Rusku je stále horší, musíme snížit stav zaměstnanců. Zboží se kupí na skladech a takto to donekonečna pokračovat nelze." V roce 2014 vypaltil NOKIAN na dividendách 190 milionů euro, ovšem jeho hodnota akcií se snížila na úroveň 1,1 miliardy euro. Velkým adresátem divident jsou při tom finské penzijní fondy a investoři z retailu. Akconáři by chtěli vyvést výrobu z Finska do levnější ekonomiky s nižšími náklady. Např. pouze odchod z Finska by odhadem ušetřil na nákladech 50 milionů euro ročně. Podle pana Lehtoranty je nebezpečí, že NOKIAN může být pohlcen zahraničním investorem. A opět citát: noví vlastníci by "vyvedli s radostí výrobu z Finska např. do Číny." A dále cituji - "naše spolenost je perla, kterou může někdo velmi rychle získat." O tom, co by případný prodej kontrolního balíku např. čínskému nebo asijskému investorovi navíc přinesl mimo získání extrémně solidní značky a know how této perly mezi gumárenskými giganty, napíšu zase příště. Zdar, plantážníci.
Michal Shambo, jen pro info. Já byl v létě na šumavě a tam přímo za hranicí národního parku na parkovišti nad Železnou rudou bylo vyházených v lese asi 8 velkých nějakých 19" starých pneumatik. normálně tam byly hozené na hromádce. V tomto případě bych se nedivil, kdyby to tam vyhodil někdo z německa, které je vzdálené asi 6 km. Takže asi tak....