Michal no dneska to bylo jak 31.10. to jsem nečekal. Snížek udělal své....
pondělí, 23. listopadu 2015
Shambo Námraza a jnovatka jako vždy udeřily nečekaně.Asi ty předpovědi nikdo nesleduje. A na Vysočině rok co rok vítají nezbední motoristé na letních gumách první mrazík na svodidlech na 101.kilometru. Je to marný, je to marný, je to marný.
pondělí, 23. listopadu 2015
Hrouda Zdar Shambo a SJM i ostatní. Měl jsem dojem že je pro tento měsíc konec přezouvání pod tlakem a nátlakem a není jedeme jak střelné prase. 19:30h a furt není konec. Ptáte se tak co se motáš po netu správně, právě jsem obědval :D a jdu si vydělat nejakou kačku. :D
pondělí, 23. listopadu 2015
Shambo SJM a všem zdar, bude to ještě velmi epická epopej. Čínský Doublestar potvrdil výstavbu a výrobu v Kazachstanu. Co to znamená? 600 000 nákladních kol se bude vyrábět v relativně stabilní oblasti vzdálené jen deset až dvanáct dní jízdy kamionem od Kardašovy Řečice nebo Kolína (českého). Tím pádem Číňané od roku 2017 obejdou elegantně antidumpingová cla Ruska, Kazachstanu a Běloruska na straně jedné a přiblíží se Evropě na straně druhé. To, že tato obchodní trasa a pohyb zboží částečně kopíruje Hedvábnou stezku a jde ve stopách Marco Pola - to je už jen kolorit navíc.. Pryži zdar.
pondělí, 23. listopadu 2015
SJM Tak to mě opravdu Shambo zajímá, rád si počkám. Mám s čínským dodavatelem čerstvou zkušenost (nejsou to zrovna pneumatiky, ale není to zas tak vzdálené) a poslední ceny jsou v porovnání se světem již zcela vyrovnané a dlouhá diskuze nic zásadního nezměnila. Myslí dnes jinak než před třemi roky. Jsou slušní, uctiví, ale sebevědomí a tvrdí. Výsledky a rodná strana je navíc povzbuzují. Jak píše carpediem, tady budujeme kapitalismus, ale práce je zdarma, pak člověk neví, na co ty peníze vlastně potřebujem ? Vyhlašme z Bruselu, pokud ještě tam nějaký ouřada zůstal a odváží se vylést z úkrytu, rovnou komunismus a je vymalováno, Babiš si ušetří nervy s elektronikou a výsledek bude stejný. No a Čína ta zase neuhla z cesty budování komunismu ani krok, a přesto to vypadá, že se ji podaří vybudovat ryzí kapitaltickou společnost bez přívlastků. Již není daleko doba, kdy vyrazí na nákupy do Evropy, myslím ve velkém a na skutečně velké nákupy. Pirelli mohlo být jen testem, navíc levné pracovní síly bude v některých státech EU dostatek, financí mají přehršel, doma již není prodávat komu, ideální doba jít do toho. Prosím, neberte mě za slovo, jen si uvažuji na hlas.
neděle, 22. listopadu 2015
Shambo Globální události nás často nechávají chladnými. Máme pocit, že se věci dějí někde dááááááleko a za horami a pouštěmi a moři a vcelku poklidného života v našich vesničkách a městečkách se to netýká. Mno, opak je pravdou. Před třemi dny tzv. Euroazijská ekonomická komise (Rusko, Kazachstán a Bělorusko) schálila zavedení antidumpingových cel na dovezené čínské nákladní pneumatiky. K základní sazbě cla - např. v Rusku je to 11,8% z hodnoty dovezeného zboží - se nasčítá antidumpingové clo podle konkrétního výrobce ve výši od 14,8 do 35,4%. Co z toho vyplývá? Čínští producenti nejsou tento rok v nejlepší kondici, souží je nadbytek kapacit, snížení dynamiky prodeje na čínském trhu a omezení exportu pro amarický trh, kde byla znovuzavedena antidumpingová cla opět letos. Co můžeme čekat? Ještě větší nápřah čínských značek na evropském kontinentu, bitvu o podíly na trhu a uvedení nových značek made in China v prodejních nabídkách takových privilegovaných výrobců, od kterých bychom to nikdy nečekali. Jak tato antidumpingová cla napomohou ruským výrobcům, si povíme někdy příště. Ale náš český trh toto rozhodnutí anonymních úředníků Euroazijské ekonomické komise ovlivnilo už dnes. Pryži zdar.
sobota, 21. listopadu 2015
carpediem P Ř E Z U T Í Z D A R M A!
loga.pngCestujte bezpečně s novými pneumatikami
značek Nokian, Goodyear a Dunlop,
které vám u nás přezujeme zdarma!
Navíc v období od 1. 9. do 31. 12. 2015 získáte i další výhody:
Super cena
Bohatá nabídka zimních pneumatik, disků a kompletních kol za velmi atraktivní akční ceny.
Bonus*
- Přezutí zdarma
- Bezpečnostní šrouby nebo ozdobné kryty kol zdarma
- Dacia Comfort Assistance na 5 měsíců zdarma
Prémiová kvalita
Těšte se z výborné kvality našich prémiových pneumatik a jezděte bezpečně na sněhu, ledu i v mokru.
Kvalita značkového servisu
Školený personál a moderní vybavení autorizovaných servisů koncipované speciálně pro váš vůz Dacia vám zaručí vysokou kvalitu poskytovaných služeb.
Legislativa
Váš vůz bude profesionálně připravený na zimní období, kdy povinnost použití zimních pneumatik vyplývá ze zákona.
renault+ dacia
pátek, 20. listopadu 2015
BF Já jen k tomu mohu napsat, že jsem dnes zrovna dostal poptávku na servis více jak 100 různých vozů od 14-22 palců. Když jsem si přečetl první tři věty usmál jsem se a řekl kolegyni - Pište prosím : Vašeho výběrového řízení se nezúčastníme jelikož není pro nás absolutně žádným přínosem. S pozdravem .....Kdybych přistoupil na jejich hru tak mám servis zasekaný sice auty, ale přínos celkově prd a k tomu ještě i dost myslím velké nervy a stres. To si raději udělám jen pár aut přímo a mám klid. Mám na dřevo hned peníze a nemusím se bát a mít depku, že to nebo ono není tak nebo onak. A pokud si to neuvědomí ale i ti ostatní servisácia jak řekl Radek nebudou taky dodržovat cenovou disciplínu a nechají se zlákat jen tím že budou dělat firmu která má třeba tolik vozů, tak jim pak přeji upřímnou soustrast, protož to stejně za těch podmínek nedají a nabijí si jen pořádně hubu. Příklad mohu taky uvézt přímo ze své zkušenosti. Před 2léty odešla jedna má firma kterou sem dělal bez problému 8let s 50 vozy do jednoho značkového servisu. Nemusím vysvětlovat jak to je a bylo a je zcela zbytečné se bavit o úplatcích, podporách, lobingu, jak se snažili tlačit na cenu služeb, apod. V klidu jsem jim řekl běžte, sami poznáte. A teď na zimu tu za mnou už někteří zaměstnanci přišli, že mají povoleno jít jinam než do toho značkáče, že tam už ani raději nepáchnou. Najednou to jde, najednou vedení neřeší malý cenový rozdíl který ve skutečnosti nebyl žádný, ale řeší obrovské problémy které tam na tom servise vznikly a nikdy u mne nebyly. Proto ta cenová disciplína pokud bude i z naší strany a nebudeme ustupovat těmto firmám které na nás kolikrát nesmyslně tlačí, pak to může a bude fungovat. Pokud však budou i v našich řadách jen podrývači, podrazáci a ti kteří o tom vědí často velké kulové, tak bude pořád jen velký a nelítostný boj. A to jak s dodavateli, se servisy, tak i s jakýmkoliv odběratelem. Hezký zbytek večera přeji.
čtvrtek, 19. listopadu 2015
Michal a to mi věřte, že bezkonkurenčně nejhůř se mají ti, co dávají práci zdarma ať už při nákupu dílů nebo gum. Protože na ně se pak lepí přesně lidé, kteří otáčí každou korunu i když to nemají zapotřebí. Protože ti se tímhle do toho koloběhu dostanou a už nikdy z něj nevystoupí, protože jednou jim to dají zadarmo a ti lidé to pak budou chtít pokaždé...
čtvrtek, 19. listopadu 2015
Radek Známý pro to má pěkný termín "cenová disciplína".
paja Zlatá slova, Hroudo. Kdyby to takhle viděli všichni nebo aspoň většina z nás...
čtvrtek, 19. listopadu 2015
Hrouda Ceny tvoří prodejci. ( je jedno jestli je to Pneumatika nebo spojka na auto ) Než abych jen prodal !!!!!! tak to radši neprodám vůbec !!!! Elegantně zákazníkovi sdělím že je vydřiduch a ať si jde koupit jinam. Předhánět se ve slevách nebudu a ani nechci. V případě že mě můj dodavatel obdaří nějakým procentem navrch já ho do ulice nepustím a vydělanou korunu investuji do dalšího zboží nebo stroje . A pokud se budeme pořád předhánět kdo to prodá levněji tak to budeme jednou rozdávat zadarmo. Až vás jednou bude stěhovat z dílny o kterou jste přišli právě ten dopravce váš milý zákazník tak z vás bude dřít kůži za každý KM a každou minutu, ani nevzdechne nad tím jak lacino jste mu ty šlupky prodávali. Je mě líto některých firem které toto odvětví zničily a snad se jednou dočkám jejich zániku. ( Za tuhle větu zítra schytám několik ošklivých poznámek do telefonu , ale to dám ) Pokud bych měl skončit dříve než oni odejdu důstojně a s hrdostí. Jinak sezona docela dobrá, ale dnes už skončila a do prvního sněhu to už bude jen pohodička. Doufám že napadne alespoň trošku sněhu před dovolenou, abych nejel na hory moc odpočatej . Přeji krásný nikým nerušený večer a nezapomeňte je středa !!!!!!! ti co už středu neslaví těm přeji dobrou noc.
středa, 18. listopadu 2015
SJM Roky jdou,ceny letí- takový nadpis má článek speciálu Auto Tipu, věnovaný vývoji cen kolem aut za posledních 20 roků. Porovnává některé ceny v r.1996 a 2015 ( v r.1996 již 2 roky běželo naplno DPH). Průměrná hrubá mzda 9825 vs. 25306Kč, roční dál.známka 400 vs. 1500, Benzin 20,42 vs 30,37 , Felicia 209700 vs Fabia 234900, Octávia I, př.nárazník 2766,40 vs Octavia III, 7732Kč, Octavia I, př.světlomet 2549,80 vs Octavia III, př.světlomet 4739 Kč, Barum 165/70R14 - 1125 vs Barum 165/70R14-od 730 Kč, STK 300 vs 900. Asi by se daly jednotlivé položky tu nahoru a tu zase dolů rozporovat, ale v globále to přibližně tak nějak bude. Ten pokles cen pneumatik v absolutních hodnotách je v porovnání s jiným zbožím anomální.
středa, 18. listopadu 2015
Shambo Pryži zdar, výsledky zimních testů ADAC (konkrétně rozměr 165/70R14) komentoval Continental takto: When the smaller tires – 165/70 R 14 – were tested, in the wet grip test the best winter tire in the field, the ContiWinterContact TS 850, which has a C classification on the EU tire label, returned a braking distance of 36.2 m from 80 km/h to standstill. The poorest performer, an imported tire from an Asian manufacturer, also sported the C class label, but required a terrifying 49.6 m to come to a halt. Takže - sám Continental toho "nejhoršího účastníka -asijského výrobce při testu na mokru s C výsledkem na štítku " nejmenuje. Dále - zde máte výsledky samotného testu. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-ADAC-Winter-Tyre-Test-165-70-R14.htm Jak sami vidíte, na posledních třech místech jsou uvedeny tři značky - Aeolus SNOWACE AW02, Linglong Greenmax Winter HP a Mentor M200. A všechny tři značky byly v testu hodnoceny na mokrém povrchu s nedostatečným výsledkem jako nevhodné. Takže si můžeme vybrat, koho měl Continetal na mysli - Aeolus, Linglong či Mentor s rodokmenem od Cooper až po Srbsko. Kromě lamentování nad úrovní objektivnosti testování pro udělení tzv. štítků je pozoruhodný ještě jeden moment: pokud si dáte práci a podíváte se na doporučení evropských prodejců u uvedených tří propadlíků, tak žádné upozornění na cokoliv negatiního nenajdete. Takže kde je větší problém? U výrobce nebo prodejce? Chápu, že třeba zimní Mentor může být poptáván bez ohledu na výsledky reálného testu obstojně v Anglii vzhledem k místnímu klimatu. Není zima jako zima, že. A zimní Linglong se v provozu v nížině Španělska bude chovat jinak než v při přesunu hřebeny Pyrenejí. No nekupte si potom Mentor za 20 liber. https://www.giga-tyres.co.uk/mentor/m200/175/70/r14/84t/p/GI-D-118862GA Upřímně, je to velké téma, které mi už tři roky nedává spát. A jako prodejce i importér vím jedno - dnes mi za výsledek v reálném testu a skvělé výkony v provozu nikdo navíc proti konkurenční značce nedá ani korunu. Tam bych hledal příčinu nervozity všech - výrobců i prodejců. Uživatelům je to vše někdy zcela jedno - pokud mají pocit, že koupili levněji a "ušetřili."
úterý, 17. listopadu 2015
SJM Zdravím v tento sváteční den všechny i BF (pomalu jsem se začínal obávat, že se něco stalo). Ve světle událostí posledních dnů a měsíců probíhajících v Evropě, asi není mnoho těch, kteří doufají, že ta instituce (nikým nevolena), která prosadila a zavedla např. ono štítkování, se také zasadí, aby byly alespoň fundamentální atributy dodržovány. Tato instituce dokáže pouze nekompromisně vymáhat často do nebe volající nesmysly, ale v drtivé většině pouze po vlastních občanech. Jakmile jádro problému leží vně EU, nedej bože za Atlantikem či Asii, rozprostře se hrobové ticho, případně se pronesou nějaké plky a je hotovo, viz. odkaz od Bořka „Nejhoršího výsledku dosáhla pneumatika asijského výrobce, rovněž s klasifikací C, jež ovšem k zastavení vozu potřebovala 49,6 m“. Jsme tady již všichni připosraní, že se bojíme uvést i zemi původu? Na pneumatice by uvedeno Made in Asia? Pak bych navrhnul v rámci vyváženosti, aby se náhodou někdo neurazil, značit MADE ON EARTH a zřídil nový úřad vysokého komisaře EU, který bude dbát na dodržování nařízení, protože každý občan EU má právo na informaci, kde bylo dané zboží vyrobeno. Je pošetilé si myslet, že útvar říkající si EU, je schopen si vynutit např. na Číně pravdivé informace na štítku pneumatiky, když není schopen ani nejzákladnějším způsobem chránit vlastní hranice území, což je první předpoklad, aby na daném území mohl prosazovat další věci nezbytné pro vlastní fungování. Každé zvíře, ať je to váš pes na dvorku, medvěd v lese či šelma v džungli, si vyznačí své území, a to brání s nasazením života. To není o rozumu, tomu se říká pud sebezáchovy. Není to tak dávno, kdy náš přítel za velkou louží poodhalil, že klenot EU podvádí se emisemi, potažmo spotřebou (není asi mnoho těch, co si myslí, že u jiných výrobců se to nějak výrazně liší), ale opět na toto téma se rozprostřelo ticho. Odešel GŘ, několik jedinců a hodí se říci větu z nezapomenutelného filmu „Vyšetřování skončeno, zapomeňte“. Nebo nepatrná zprávička, že Čína „omylem“ zapomínala léta započít do své produkce nějakých 600 mil.t. CO2 ( tj. bratru nějakých 17%), které ročně vyprodukuje. Pro dokreslení v ČR je to za rok nějakých 5 mil.tun. přidávám i názorné tabulky, nejsou sice úplně aktuální, ale zde vývoj není překotný. Když se podíváme na znečišťovatele, je pouhým selským rozumem patrné, že pokud by se celá EU rozhodla spáchat sebevraždu a zavřela veškerý průmysl a nechala umrznout obyvatelstvo, dopad na snížení CO2 v globálním měřítku bude nepatrný. A tento příklad pozice EU v dnešním globálním světě hovoří za vše. http://www.tzb-info.cz/6123-emise-co2-v-souvislostech
úterý, 17. listopadu 2015
Michal O štítcích si nedělejme iluze. Už jen to, že prakticky všichni výrobci každý rok mění u té samé pneumatiky hodnoty je prostě divný. Začal s tím tehdy dunlop 4D, který měl na počátku štítkování ve 195/65/15 hodnoty EE a rok na to, CC. Zkrátka výrobci si ty štítky otestují, jak píše Bořek za ideálních podmínek, vůči referenční pneumatice a na svém spešl asfaltu, který sice musí podléhat normám, ale všichni asi víme jak to je. Obzvlášť co se hlučnosti týče....
pondělí, 16. listopadu 2015
carpediem O nás | Autoservis Pneuservis UNIVER - Jablonec nad Nisou