Poo Nám se cena změnila, cca o 4-5%. ........................( zdražení)
úterý, 8. prosince 2015
Shambo Z dávného produktového školení jsem si odnesl v hlavě jednoduchou rovnici. Výroba nákladní pneumatiky = jeden spotřebovaný barel ropy. Barel ropy značky BRENT se prodával 1.1.2014 za 110 dolarů. 1.1.2015 byl barel k mání za 50 dolarů. Dnes je cena barelu 40 dolarů. Rozdíl během dvou let je rovných 70 dolarů US. Otázka - o kolik je tedy letos levnější kilo nákladní pneumatiky průměrného evropského výrobce ve srovnání s rokem 2013? A o kolik se změnila cena nabídky průměrného evropského výrobce pro jeho průměrného, leč solidního a věrného dealera? Děkuji všem za odpověď. Pryži zdar.
úterý, 8. prosince 2015
Shambo SJM - jsem jen pozorovatel. Nic víc. Ale pokud se ti to dobře čte a není to blábol, tak mne to těší.
neděle, 6. prosince 2015
Shambo Americký prezident Barak Obama podepsal nový tzv. dopravní zákon. Čím je pro nás zajímavý? Asociace výrobců pneu USA (RMA) protlačila do zákona tři revoluční novinky - budou stanoveny minimální povolené normy pro přilnavost pneumatik na suchu i mokru, nezávislí prodejci budou muset evidovat čidly pro případnou identifikaci dodavatele každou prodanou pneumatiku a bude zaveden veřejný rejstřík s hodnocením kvality pneumatik. Naopak americká asociace pneumatikářů (TIA) nesouhlasila s evidencí pneumatik v podmínkách, kdy více a více výrobců - dodavatelů nabízí produkci přímo koncovýcm zákazníkům. Nicméně - je podepsáno. Prezident Obama nepovažuje zákon za ideální, ale označil jej za rozumný kompromis a krok správným směrem. Budu upřímně rád, pokud náš pan president nebude muset svou erudicí, perem a inkoustem do ničeho podobného zasahovat. Kdo ví, jak by to dopadlo. Pryži zdar!
neděle, 6. prosince 2015
SJM Gratuluji redakci, že získala ke spolupráci "Shamba". Jedoznačně palec nahoru. Každý příspěvek věcný, objektivní, podložený daty a navíc čtivý. Rovněž úvodní slovo p.vydavatele vystihuje aktuální stav, bohužel, až příliš přesně. No a když jsem dočetl informaci z jednání SVP, nezbylo než prohlásit "Do pr.... c celou EU". Dnes si nekladu otázku, zda se EU rozpadne, ale kdy se rozpadne, a to pneu obor tvoří tak 0,1% problémů, na které si EU svou impotentní politikou a šikanou vlastních obyvatel zadělala. Pak se nedivme, že lidem, které by za normální situace, vyhodily i štamgasti z místního hostince, je nasloucháno a tleskáno. Bohužel, mezy slepími je jednooký král.
Shambo Zvolna si pročítám nové číslo Pneurevue. V exkluzivním rozhovoru nový General sales director pro ČR, SR a Maďarsko značky Goodyear pan Fořt mj. zmiňuje novou budgetovou nákladní značku Kelly, kterou by rádi v Goodeyar používali "... jako konkurenci top asijským produktům." Je trošku komické, že ze všech oficiálních dealerů na tuzemském trhu dostali možnost v hlavní sezoně Kelly nabízet jen dva prodejci. Přičemž jeden z těch dvou se nechal slyšet, že je prodejce jediný. Tržní ceny u nás na Kelly jsou všeobecně známé. Značka se k nám přišourala z východních stepí a plání. Aktuální maloobchodní cena v Moskvě a okolí je na 385/65R22,5 po přepočtu na úrovni 5400 - 5500 Kč bez DPH. Zázrak? Nenene, to jsou jen cenové rezervy. Kelly se vyrábí v Turecku, vzhledem k mimořádně napjatým vztahům mezi Ruskem a Tureckem (ruské celnice mj. zdržují odbavení jakéhokoliv tureckého zboží) se určitě možnost nabídky a počet dealerů v ČR výrazně navýší. A jestli to bude mít vliv na ceny nabídky a prodej? Inšalláh... neboli je to jen v rukou Božích. Pryži zdar.
pátek, 4. prosince 2015
Shambo Trelleborg je v ráži. Švédům nestačila ke štěstí ohlášená velkolepá koupě naší Mitasky, tentokrát utráceli v Brazílii. Za místní fabričku industriálních pneu STG dali částku, kterou zatím odmítají zveřejnit. Důvod koupě? Jsou to suchaři - údajně jde o posílení pozic v Latinské Americe, nové klienty a bla bla bla. Kdybych to koupil já, tak kápnu božskou - rád se projedu se na kánoi po Orinoko, zajdu si na fotbal na Maracaná a uklidním se na koncertu Sepultury. Dám si caipirinhu, flák hovězího steaku na dva palce silného a gumy jsou mi šuma fuk. Proto se přece kupují fabriky v Brazílii, nebo ne? Pryži zdar!
úterý, 1. prosince 2015
Hrouda Vyderžat pianěr to je to správné rčení . Čendo dovezu :D
úterý, 1. prosince 2015
Shambo Hroudo, přežijeme :) kdo je informován, vždy se nějak přizpůsobí. Proto to píšu. Hlavně žádnou paniku, jen selský rozum!
úterý, 1. prosince 2015
hohencenda Hroudo prosím tě až pojedeš kolem ty duše 16 měli velký ůspěch potřeboval bych ještě 4 kousky pro kamaráda,Děkuji pozdrav tobě i tvé polovičce.
úterý, 1. prosince 2015
Hrouda Protože je tu jen Shambo a děkuji za to že tu je alespoň on, tak jsem zapátral ve starších článcích a to je hodně hustý čtení :D:D " 19. března 2007 barumak tlak internetu je opravdu znát a je potřeba dát najevo zákazníkovi že pneumatiky zakoupené na internetu nejsou žádány v servisu . jarní sezonu začnu s přirážkou za kus cca 150kč a je mi jedno jestli ty pneu budu muset i vybalit prostě charitu dělat nebudu to je můj názor. Myslím si že pokud neuděláme rázný krok nyní kdy bojujeme o každého zákazníka tak potom se můžeme jen podívat jak naše tržby zkomirají. " Tohle je jen začátek masakru kterej nás čekal a pořád jsme tu. Tak snad přežijeme i tu čínu a indii a ten bordel kolem nás.
pondělí, 30. listopadu 2015
Shambo Kolem nás se dějí věci. Nevěříte? První, kdo použil termín Hedvábná stezka byl německý baron Ferdinand von Richthofen. Byl to ovšem mírumilovný zeměpisec, nikoliv ten slavný stíhací letec na červeném Fokkeru, zvaný Rudý baron. Obchodní trasa mezi čínskými přístavy na samém východě Země středu protínala Indii, Persii, Mezopotámii a končila v italských přístavních městech. U nás Evropě. Mezinárodní konsorcium pro obnovu moderní logistické trasy po vzoru Hedvábné stezky pro rychlejší přesun zboží mezi Čínou a Evropou vytvoří Turecko, Gruzie, Kazachstán a Azerbajdžán. Jak říkala paní sládková v Postřižinách - je doba zkracování. A to jako fakt. Pryži zdar.
pondělí, 30. listopadu 2015
Shambo Indie je od české kotliny sice sakra daleko, ale i tak. Indická vláda dlouho dumala nad možností uvalit antidumpingové cla na čínské pneu. Avšak po obsáhlých debatách v poloze lotosu, nezbytných sklenkách silného čaje s přemírou cukru, kroucení knírů a narovnávání turbanů ministři usoudili, že těchto cel zatím netřeba. Jak pravila ctěná ministryně obchodu a průmyslu paní Nirmala Sithamaran, ještě nenadašel ten pravý čas. Pravda, čínské výrobky v segmentu nákladních a autobusových pneu dosáhly v Indii už na 30% z objemu trhu, ale jinak by ochranářská opatření byla údajně proti zvyklostem a principům svobodného trhu. Paní ministryni s tak pevnými nervy a zásadami bych chtěl mít u nás doma. Pan Mládek jistě promine. Pryži zdar!
pondělí, 30. listopadu 2015
Shambo Není nad přátelská setkání odborníků. Pracovní skupina expertů Pirelli navštívila čínský závod Yellow sea, který patří majoritnímu vlastníkovi Pirelli - firmě ChemChina. Začalo předávání know how Pirelli, které jako věno vyženili čínští gumaři. Uvidíme, jak se podaří skloubit vybranou italskou kvalitu a eleganci s asijskou lácí a úsporností. Do roka a do dne očekávám rozšíření portfolia nové struktury Pirelli Industrial o čínské nákladní značky. Pravé italské spaghetti a nefalšované čínské rýžové nudle na jednom menu? Bon appetit a rýži zdar!
neděle, 29. listopadu 2015
Shambo Někdy dokáží pohyby vzdálených vesmírných těles ovlivnit i to, zda se ráno probudíte s bolavou hlavou nebo naopak o kuropění zrychlíte krok. Čínský Shandong Hengyu Rubber (v pořadí světových výrobců za rok 2014 je na pěkném 37. místě) vydal dementi o svém bankrotu. Můžeme z toho vyvodit několik jednoduchých závěrů? Můžeme. 1/ Bankrot to zatím není, ale může nastat. 2/ Výrobci v ČÍně pod tlakem antidumpingových cel v USA a snížením růstu čínské ekonomiky neprožívají nejlepší časy 3/ koncern Shandong Hengyu Rubber je sice od naší vísky vzdálen desítky světelných let, ale mechanika vesmírných těles je neúprosná - pokud tělesa ztratí rychlost, dříve nebo později někam dopadnou. Jdu zavřít okna, jistota je jistota. Pryži zdar!
pátek, 27. listopadu 2015
Shambo Dějí se věci, o kterých zbla nic netušíme nebo dokonce ani nic vědět nechceme. Na pořadu dne je další antidumpingové clo v těsní blízkosti našeho trhu. Ukrajina uvalila na Belšinu dodatečná cla ve výši 39,2% z hodnoty zboží. Opatření bude platit od konce ledna 2016 a týká se prakticky všech typů pneu. Belšina patří aktuálně do první trojky značek na Ukrajině spolu s místní Rosavou a ruským Cordiantem. Ať se do země propadnu, pokud se prudce nezvýší aktivita zástupců Belšiny na našem trhu. Pryži zdar.