BF Shambo, dnes už se nákladním věnuji jen okrajově, protože na to nervy mít je opravdu potřeba silné kafe. Je to katastrofa která se valí a bortí vše co je v cestě. Domnívám se že se možná blíží soumrak některých výrobců studených protektorů pokud se tu zavalí trh těmito pneumatikami a to je pak hodně nemilé. Nákladní sektor je prožraný ještě mnohem více než se dá zdravým rozumem vůbec domyslet. Ty jako nákladní specialista to vidíš ještě více a taky i mnohem dále a tak se ti nedivím že tě to doslova děsí. Co se týče těch šrotových pneumatik zajímá mne tvůj osobní názor, protože někteří mí známí servisáci se obávají že jde podle nich doslova prý snad už i o kartelovou dohodu. Já to opravdu nevím, ani netvrdím, ale smrdí mi to pořádně a věřím že se do toho někdo pustí a dojde k nápravě pro mne zvláštního stavu. A co se týče nové generace mechaniků na servisech tak to bude na dlouhou trať protože když se nechce už ve školství, v rodině, v mysli společnosti, tak to i nejde a nepůjde jen tak mávnutím kouzelného proutku. Plně věřím že příjde doba kdy řemeslník bude tak vehementně vyhledáván, žádán a někdy i tak dobře zaplacen že se z toho někteří zblázní. Už teď to i vidím v jiných oborech zcela běžně, sem tam i u nás v autech, ale myslím si že to přijde brzo i k nám do toho pneuservisu který mnozí lidé z ulice ještě nedávno brali jako odpad a podřadnou prací v autoopravárenství, protože tomu tak díky TPMS, díky velkých kol, Runflatech, apod. vůbec už není. A pomalu a jistě to právě ti lidé kteří nás tak brali teď zjištují. Ta doba kdy si to lidé uvědomí je podle mne již docela za dveřmi. Čím větší kola, čím více TPMS, čím více různých vychytávek s vyvážením, upnutím, přezutím tím pro nás kvalitní pneuservisy lépe. Hezký den přeji přátelé gum.
Shambo Přátelé pryže, pokud vás zajímá, co se do roka a do dne odehraje na evropském a domácím trhu s nákladními pneu, měli bychom se zaměřit na příslovečnou píli a preciznost indické vlády. Ta totiž pod tlakem domácí indické výroby zahájila antidumpingové řízení proti čínským výrobcům nákladních pneumatik. Indické ministerstvo obchodu prý disponuje „přesvědčivými a průkaznými důkazy“ o dumpingování cen u čínského zboží, což indickým producentům způsobilo škody. Jak to souvisí s naší českou pneumatikářskou tržnicí? Nemusíte věřit, ale pokud Indové antidumpingová cla schválí, dopad bude i na nás citelný. Shrňme si fakta. Členové ETRMA po prvním kvartálu tohoto roku jásali a juchali, že se jim podařilo nacpat na sklady odběratelů o 5% nákladních pneu více, než v minulém roce. Ovšem čínské úderky za stejné období nacpaly na trh o 12% více zboží než loni a asijský dovoz do Evropy se celkem zvednul o 10%. Tolik oficiální čísla. Baví mne, jak to úřednící celé halí do mlhy, aby se ti se slabšími neurony případně nevylekali a ti prozíravější neeemigrovali do jiného oboru. Moje nervy. Takže zkusme to dát z veřejných zdrojů dohromady. V prvním čtvrtletí 2015 se do Evropy naskladnilo z Číny okolo 1 100 000 nákladních kol. Prodeje členú ETRMA byly na úrovni 2 160 000 kusů.
Nárůst naskladnění v prvním kvartále byl logicky 120 000 kol u ETRMA a 110 000 kol z Číny. Pod kotlem zatopili i ruské fabriky. Suma sumárum se na evropských skladech u dealerů proti loňsku mohlo nakutálet o 300 000 kusů více než loni. Počítejme totiž i s dalšími dodavateli – nečleny ETRMA. Takže ten růst naskladnění bude někde kolem 8-9%. Jenže takhle rychle trhy ročně nerostou. Nikde. Když si k tomu připočítáme historicky nejnižší ceny na čínské zboží, jaké za poslední roky pamatujeme, na průser je zaděláno. Závěr? Indický trh je pro čínské výrobce jeden ze zásadních i vzhledem ke společné hranici. Pokud se to díky antidumpingu zadrhne v oblasti Bombaje, Rávalpindí nebo Karáčí, drobná část přebytků nám vyhřezne u Semil, Klecan a Rožnova pod Radhoštěm. Ale i tak to bude stačit pro všechny. Koneckonců, na českém trhu to drhne jak sviňa. Bod zlomu je třaskavější, než jsem čekal. Tak odvahu přátelé a ke strojům. Pryži zdar.
úterý, 17. května 2016
Hrouda 16 000 Kč k vyplatě je málo těm samým lidem co nejsou ochotni zaplatit přezutí své škodovky více jak za 400 Kč. V době kdy pracují za 16000 jako mechanici v servisu ( alias já za nic nemohu ten disk už odřenej byl) tak remcají . A po odchodu do jiného zaměstnání hledají místo kde přezují za rohlík s máslem. A to platí pro všechny obory. Jen brát a nedávat. Pokud cena práce bude ten pověstný rohlík s máslem, tak odměna za práci zaměstnance se všemi peripetiemi okolo bude také jen na rohlík s máslem . Třikrát sláva 30 000 Kč od 9,00 h do 12,00 hodin.
úterý, 17. května 2016
Shambo BF, SJM - zcela souhlasím. K tomuto tématu se drobně vyjádřím v novém čísle Pneurevue. O situaci na trhu napíši večer. Bořku, tebou zmíněné téma likvidace pneu je pro mne složitější a zapeklitější, než by se na první pohled zdálo. Znovu si projíždím dostupné podklady a zdroje. Včetně těch nejčerstvějších. Glosu, supliku a postřeh připravuji. Pryži zdar!
úterý, 17. května 2016
BF SJM příteli, kamaráde tady s tebou musím naprosto souhlasit. Situace na poli zaměstnanců je velmi špatná a u některých servisů a regionu až kriticky katastrofální. Bohužel situace je někdy a u někoho víc než vážná a na tohle téma jsem tady psal již několikrát. Nejsou téměř lidi, není učňovský obor kde by to dobře fungovalo. Nejsou zedníci, topenáři, kominíci, tesaři a samozřejmě automechanici. Problém je obrovský a mohu říct že sám tady spolupracuji s učňovským střediskem a z 30 žáků ve třídě je maximálně jeden který chce pokračovat v autoopravárenství. Přitom jsou někteří i docela zruční, šikovní, rychle se učí, snaží se, ale vidinu místa mají zcela jinde než na servise či pneuservise. Smutné zjištění ale bohužel je tomu tak. Práce je někdy nesmírně těžká, hodně špinavá a přiznejme si pro dnešní mladou generaci je bohužel i nezajímavá. Protože jezdím po servisech vidím že tento problém je u mnohých servisů a podle mne bude v budoucnu velkým a ožehavým problémem i u dalších. Řešení podle mne existuje už od toho dnešního pokaženého školství, ale samozřejmě že to je i v těch lidech, o místě kde se servis nachází, jaká je tam pracovní síla, jaká nezaměstnanost apod. Pokud má servis solidní mechaniky řadu let musí si je držet zuby nehty. Vím sám, že není to vždy jen tak možné a lehké, ale ovlivnit pracovní i soukromé podmínky oboustranným přístupem, komunikací, může i majitel servisu z jeho pohledu a to velmi výrazně. Protože se také někdy setkávám že i ten majitel dělá velké chyby za které pak v důsledku zaplatí on. Už neplatí slova: klidně si běž za branou čeká dalších 10. Za branou není někdy nikdo a taky třeba i dlouho nebude a to je potřeba si uvědomit. Proto někdy až megalomanské myšlení některých papírových majitelů servisů, kteří neumí ani přezout pneumatiku nechápu a myslím si že v dnešní době není zatím vůbec na místě. Je potřeba stabilizace, celkový rozvoj myšlením, investice do potřebných a důležitých věcí. Vidím to u svých několika kolegů a mohu tě ujistit příteli SJM že letošní jaro u mnohých z nich ukázalo správnou cestu rozvoje a právě toho myšlení jak k firmě, tak hlavně i k těm zaměstnancům bez kterých to prostě na servisech nepůjde. Hezký zbytek dne přeji.
úterý, 17. května 2016
SJM Zdravím poslední mohykány na zdejším fóru. Jsem docela mile překvapen, jak píše Bořek, že se najdou místa, kde s optimismem hledí do budoucnosti. Bohužel, ne všude vládne podobná nálada, a to nemám vůbec na mysli garážisty. Obecně i tady platí, že jarní sezona nebyla špatná, prý ucházející, problém leckde ale nastává se zaměstnanci. Nechtějí prý již za 16 čistého se hrbyt a špinit od 7 do 17 hod.. Odchází do skladů a montoven za podobné prachy, ale za mnohem menší dřinu. Známému takto před sezonou odešli 3, sehnal na sezonu 2 s praxí a jednoho mladého automechanika. Nyní ke konci května ve zkušebce mu dva ohlásili, že končí. Jeden jde do autoservisu a druhý jezdit s liftem. Prý ani za 25 hrubého tam nezůstanou. No a ti dva, co zatím zůstali, prý jestli rychle nesežene 3 zkušené makače, tak prý také raději odejdou. Kolega má servis 25 roků, poradil si se vším, ale prý neví jak dál. Mladí nic neumí, ale jsou sebejistí, nechtějí moc pracovat, ale nebojí se říci o peníze a když hned nedostanou co chtějí, bez řečí se zbalí a jdou jinam. Jak jsem nakoupil, tak prodávám. Jako to vidíte u vás?
úterý, 17. května 2016
BF Hezké sobotní odpoledne přátelé gum. Je to zatím víc než dobré musím říct. Tenhle týden jsem měl na servise práce až až, ale přece jen jsem měl možnost zajet se podívat na kolegy a srdce mi plesá když vidím že se jim víc jak dobře daří. Včera si kolega objednal špičkovou vyvažovačku která má jednoznačný přínos pro pneuservis jeho typu a další dva naši společní přátelé v blízkém okolí letos ještě taky obmění své za modernější a věřím že i kvalitativně lepší. Tady vidím obrovskou díru, propad, doslova jámu mezi pneuservisy. Vyvažovat 100% kvalitně dnes běžné kola kolem 18-19 palců umí už totiž málokdo. Stroje typu ala pokus čínus humus, třeba i dar super auto kellys, apod, jaksi už nestíhají a jejich katastrofální výsledky jsou znát právě na kvalitních pneuservisech kde tito lidé najednou velmi často nakonec po žalostných peripetiích u takových servisů dorazí. Vyvažovačka je jedna, možná neli nejdůležitější věc v pneuservisu a zahrávat si a šetřit na nepravém místě se nevyplácí. A když jsem si v říjnu min. rok koupil jednu takovou novou, vidím ten přínos jednoznačně. Pneuservis bez kvalitní vyvažovačky s dalšími přípravky není schopen absolutně uspokojit potřeby zákazníka a pak vlastně i konkurovat. Vždyť nárůst kol 19-22 je poslední dobou na servisech víc než razantní a ať se na mne nikdo nezlobí, tak boudaři s celkovou cenou jejich kompletního pneuservisu za kterou nepořídíte ani pořádnou kvalitní vyvažovačku nemají šanci. To je dobře, protože se tady otvírá prostor pro kvalitu práce a taky hlavně ziskovost,. Je snad každému rozumnému pneuservisákovi jasné že když přezuje někdo 20 kola a vyváží je na špičkové vyvažovačce třeba ještě s dalšími speciálními přípravky od Haweky nestojí to, nemůže a hlavně ani nesmí jako nějaké kola 17 na Octavii. Pokud ano, je u mne ztracený a pak ať na servise raději zavře dveře z druhé strany, protože nic nepochopil a nemůže v budoucnu absolutně zdravě fungovat a vydělat na další špičkové vybavení. Jsem rád že někteří mí kolegové jdou tou kvalitativní cestou a díky ní si kupují opravdu špičkové vybavení které jim podle mého myslím že zdravého rozumu přinese podstatně více ovoce. A když stále a rád jezdím na servisy a vidím to co kluci dělají vidím jasně, zřetelně, jak se mnozí odklánějí od všednosti a jdou perfektně odvedenou prací vpřed která má myslím velmi velký smysl, mám z toho osobně velkou radost. Jen tak dál kamarádi. Přeji všem rozumným pneuservisákům aby našli ten správný směr a věděli kde mají své pravé místo. Vidím taky že letošní rok je zatím nadstandardně ziskový oproti let minulým u mnoha mých kolegů jak na práci tak i v oblasti ziskovosti z pneu což nahrává právě kvalitním investicím nejenom do vybavení servisu. Tak ať se daří. Hezký zbytek víkendu. Bořek.
Shambo Dobré ráno všem, pozorně čtu vše, co píšete. Jakmile si pořeším svoji práci a splním termíny, okamžitě se ozvu. Mám toho na srdci a na jazyku více než dost. Holt bod zlomu je ještě zapeklitější, než jsem čekal. Pryži zdar!
pondělí, 9. května 2016
BF Krásný večer přátelé gum. Dnes jen krátce. Pár výhradních dodavatelů se domluvilo a vytvořili projekt na likvidaci pneu. https://www.eltma.cz/
Tento systém se zdá na první pohled jednoduchý, přehledný a výhodný pro ty kteří potřebuji zlikvidovat pneumatiky. Ale Já to zatím nevidím tak vůbec. Něco mi tu smrdí pořádně a nemůžu se ubránit dojmu, že se tu peče něco nekalého a shnilého co jsem zatím viděl a četl. Vždyť jen tím že podepíšete smlouvu s tímto odběratelem se zavazujete pod pokutou že to nemůžete nikde jinde dát. Co to je? Kde jsme abych se podřídil domluvené skupině která tímto sleduje nějaký pro mne zákeřný smysl? Nevím jestli je to třeba kvůli tomu že pneu brzo už nebude odpad, ale surovina za kterou se bude časem docela dobře platit a tím pádem servis dostane haléře, nebo asi taky nic a zisk zůstane jen u těchto domluvených hráčů. Pamatuji si ty doby kdy tomu tak bylo, nebo je v tom nějaká kulišárna jiná, ale je podle mne však na zvážení to nechat přezkoumat na úřad pro hospodářskou soutěž, nebo antimonopolní úřad, protože není myslitelné, aby jedna skupina omezovala a tady si osobně myslím že tvrdě omezuje a postihuje druhou! Já mám dodavatelů XY a ti mi můžou a musí zlikvidovat pneu které jsem odebral. Nevidím jediný důvod že někteří nejsou v Eltmě, protože dobře ví proč a já bych za to že u nich zlikviduji pneu měl pak nějaké Eltmě, protože to je ve smlouvě zaplatit nějakou pokutu. Tak to mi smrdí jako prase!!! Věřím, že na to někdo brzo z větších dalších dodavatelů v ČR nastoupí a pořeší nějaké kompetentní úřady které začnou rychle tuhle věc šetřit a hlavně řešit. Zatím to raději nepodepisuji a věřím že se aspoň minimálně smlouva změní, protože tohle je síla a pro mne osobně zákeřný krok některých dodavatelů kteří tím něco jednoznačně sledují. Hezký zbytek večera a SHAMBO prosím napiš třeba i na toto téma svůj názor. Samozřejmě i další se k tomu vyjádřete. Děkuji. Bořek.
neděle, 8. května 2016
BF Dobrý den přátelé gum. Předevčírem jsem jel do Prahy a tak mi nedalo se zastavit aspoň u někoho na servise. Nakonec jsem jich cestou stihl tři a byla radost se nejenom s kolegy sejít, ale taky zhodnotit současný stav. Zavládla jednoznačně pozitivní diskuze. Mám radost když vidím spokojeného, až šťastného pneuservisáka který je optimisticky naladěn a jarní sezona se mu nadmíru vyvedla a dokonce byla i podstatně lepší než ta minulá, která patřila po létech opět za víc než dobrou. Výsledky jednoznačně hovoří za vše a vidět na dílně pořád cvrkot mechaniků je pastvou pro oči jak pro majitele servisu tak mne, který rád vidí spokojeného kolegu. Myšlením nákupu nových strojů a zařízení, obměňování kvalitního vybavení je cesta kudy se má servis směřovat a kudy má podle mne jedinou šanci do blízké budoucnosti jít. Sám to vidím u sebe kolik nových lidí přijíždí že jejich někdy už bývalé servisy nepřezují větší kolo než 18-19 a mají další problémy s TPMS apod. Proto jsem rád že jsem viděl spokojené chlapy kteří uvažují rozumně a vědí že musí jít s dobou. A taky jdou. Díky pánové za chvíli času a umožněnou návštěvu u Vás. Bořek.
sobota, 7. května 2016
BF Krásný nedělní podvečer přátelé gum. Dnes jsem se chtěl jen pozastavit nad maličkostí která se nás týká až moc. Na jednu stranu výrobcům vozidel slavná EU nařizuje snižovat emise a další věci okolo ekologie. Řídí, ovládá, umocňuje pozici nařizovače a ovladače všeho co a jak má a nemá být a na druhé straně ekologie kolem vyhazování 50% pneumatik je taková jaká je. Zcela a zhola nesmyslná nařízení která nemají kolikrát opodstatnění. Neskutečně mne však nazlobila zpráva, že nově vyrobené dodávky od +- července letošního roku budou už vyráběny pouze s motory které splňují euro6, tedy s nesmyslem zvaný močovina. Co to znamená nemusím nikomu tady asi připomínat. Jednoznačně dražší auto, dražší provoz, katalyzátory, filtry pevných částic apod. dostanou i díky kolikrát nekvalitní naftě i na značkových pumpách pořádně zabrat. Je mi líto mnoha dopravců, živnostníků, kteří ještě vůbec nic o tomto nařízení EU nevědí. Už jasně a zřetelně vidím časem to skokové zdražení při náběhu těchto vozidel do provozu různých přepravců, živnostníků. EU se zase jen nažere. Díky solidní jarní ziskové sezoně, ale i proto jsem se rozhodl že po letech ještě bleskurychle vyměním svou firemní dodávku, ale ještě s eurem5. Akce kulový blesk však nebyla vůbec jednoduchá a najít požadované vybavené vozidlo bylo až otravnou práci na několik dní. Štěstí mi však nakonec přálo a z výběru na českých výhradních skladech a autosalonech zůstali jen 2 vozidla které splnili mé jasné požadavky, protože nové vozy už nelze většinou s euro5, tedy bez močoviny vůbec objednat. Mohu upřímně říct že jsem za to rád a plně věřím že i za pár let s euro5 ještě v klidu dojedu nejenom do Horní Dolní ale taky i např. do centra Prahy jako si pro něho jedu právě tam, protože jinde a blíž už bohužel požadované auto nebylo. A že mne třeba časem nepustí do Mnichova mne opravdu netrápí. EU zdar!!!!A tady něco k přečtení o nesmyslech EU
http://ekonomika.idnes.cz/zajem-o-vetsi-auta-kazi-vyrobcum-emisni-normy-foa-/eko-zahranicni.aspx?c=A160419_214344_eko_euro_jkk
neděle, 1. května 2016
hohencenda Zdravím Gumaře články pěkné a vystižné není co dodat díky Čenda.
sobota, 30. dubna 2016
Michal Pryžovníci moc Vás zdravím. To já mám pokles prodeje vůči loňskému roku tedy znatelnější a jsem tak na 70% vůči loňsku. Nicméně, já s tím s tím od začátku počítal, protože loňské jaro jsem měl abnormálně silné a prodej letních pneu loni jsem měl vyšší i než zimní, prostě se to loni sešlo, takže já jsem kvůli tomu i přizpůsobil daleko nižší naskladnění pneumatik. Nicméně slabší je to všude a někde i tak, že už zahájily výprodeje, což mi zase přijde hodně přes čáru. Co ale teda narostlo je práce a přezouvací šílenství je tedy podle mě hektičtější, jak v zimě...a nebo jsem byl na zimu lépe fyzicky připravený po létě:-D Ale minimálně ještě 14 dní je od rána do večera plno a co mě překvapuje, že prakticky vymizelo dojíždění zimních pneu. Když koukám po praze, jak rychle a zodpovědně lidi přeházeli letňáky, tak mně to až překvapilo. Jinak, já na tu anketu koukal také. Já ji chytil snad jako první a když na to koukám, tak moc nechápu. Přátelé, prodej pneumatik je o tom, co o těch pneumatikách víte. musíte tu pneumatiku znát, vědět, co která drážka umí, co dělá a na co tam je. Osobně se mi za těch 7 let stalo jednou, že bych zákazníka nepřemluvil z jeho výběru a dneska už jsem ve fázi, že lidé mi plně důvěřují a největší radost mám, když mi řeknou, obujte mi tam, co uznáte za vhodné Vy a to je největší důvěra jaká může být, čehož si moc vážím. Co teda ale hodně promlouvá vůbec do přezouvání a prodeje je čím dál větší obliba operativní leasingů, fleetů, atd. Tam je neskutečný nárůst a firmy ty auta čím dál víc kupují takto. Kdo je děláte víte, že administrativně je to vopruz strašný, ale teda nárust je tam teda gigantický. Letos, ale velké znovuzrození zažívají teda lité disky. PO letech řekněme takového pozvolného standartu se s alu disky letos roztrhnul pytel. Senzory cenově padají stále níž, vybavení na ně také. Situace se v TPMS dost stabilizovala a lidé si na to začínají zvykat. Prodejci senzorů jdou cenově dolů a to také přeje prodeji alu disků. Tak se mějte moc pěkně a pevnou vůli!
středa, 27. dubna 2016
Hrouda Zdar pracanti. Bořku " prodat co my potřebujeme" No doufám že tu není někdo kdo objedná na sklad zboží a nedokáže jej prodat a musí doobjednávat pneu, které si nutí zákazník ? Možná jen ojediněle , ale prodáme to co jsme nakoupili na sklad . PROČ protože tomu zboží věříme.“ Primární výběr zákazníka nelze změnit.“ K nám chodí pro radu a s tím že potřebují pneumatiky a pak není o čem. Pokud někdo přijde pro konkrétní ZNAČKU, tak si ji také odnese , ale těch je jen zlomek. V rychlém porovnání sezonka dobrá ,ale už jsem zažil i větší fofr . Prodávat pneu je prostě zábava ve 4ceti jsem zralej na CHOCHOLOUŠKA není problém prodat pneumatiku to nééé tak to není , ale prodat pneu R20 za cenu R15 tak to fakt nedokážu. Letos 3x Porsche 911 blablabla a pneu z bazaru. Jsem rád že se tu někdo ukázal , Bořku pozdravuj a snad se zase potkáme.
středa, 27. dubna 2016
BF Zdravím všechny přátelé gum. Tak jsme se konečně dostali do klidnější části letošní přezouvací jarní sezony a co k ní dodat s pohledu mne? Slušný prodej letních pneu, který sice není jako v minulém roce a pohybuje se u mne na +- 85%, ale ziskovost většiny nabízených a prodávaných pneu je letos pro mne osobně velmi dobrá a práce bylo jako na kostele, což je i pro mne velkým překvapením s tím kolik lidí ještě dojíždí zimní pneumatiky. Samozřejmě že jsou u mne potlačeny prémiové značky které vykazují někdy až velkou internetovou křeč. Přesto nemám problém prodat kvalitní zboží a udělat si jak se říká korunku. Proto se taky musím zeširoka usmívat když v anketě pneurevue - Do jaké míry lze z vaší zkušenosti ovlivnit koncového zákazníka při výběru pneumatik? - píše téměř 70% tady odpovídajících že primární výběr zákazníka nelze změnit. Tak to podle mne svědčí, že to nejsou absolutně žádní prodejci, ale jen obyčejní nabízeči. Nemám já ani mí zaměstnanci naopak z 80% problém prodat co my potřebujeme, na čem máme zisk, co máme skladem a co víme že zákazníka vždy uspokojíme dle jeho potřeby, stylu, podmínkách kde a kam jezdí. Nabízeči v pneuservisech mezi námi existují a já osobně jsem za to moc rád. Zhodnotím li zatím první dekádu jara pak je snad položeno na slušný základ pro celoroční pozitivní výsledek. Hezký den přeji všem solidním lidem v oboru.
BF Jediné co mne napadá aby to mělo trochu hlavu a patu a aby byli spokojeni téměř všichni (kromě samozřejmě řidičů) tak prostě v létě kdyby naši pánové zákonodárci uzákonili že od 21.6 do 22.9. by se nesmělo jezdit na zimních. Pak vidím smysl aby se nevyhazovaly 50% pneumatiky a vlastně energie, suroviny, neničila ekologie apod. ,někam kde to nedává žádný smysl a logiku a je to podle mne jen především lobing výrobců pneumatik. Taky mne mrzí a někdy štve že řidiči jsou kolikrát nezodpovědní i v jiných situacích okolo pneu než jen řešení zimáků teď na jaře, ale i tohle má své místo na pořadu smysluplných věcí okolo pneusektoru. uvidíme kam se to vše posune a nastaví. Hezký zbytek dne přátelé gum.
pátek, 15. dubna 2016
BF Za posledních 14 dní masírace lidí na všech tel. stanicích. Ať už ve zprávách tak v různých pořadech proč nepoužívat zimní v létě. Najednou to jde? Najednou to vadí mnohem více než jindy předtím? Roky se mlčelo a teď začínají mít všichni problém? Mají totiž všichni přespříliš pneu na skladech a hodně lidí nechce a ani nebude přezouvat. Vždyť tady vlastně mají vyhodit při 4mm 50% pneumatiku!! To je pak ekologie? To je šetření přírodou, zdroji, energiemi? Pak je to jen lež a výmysly. Co s tím udělat? Celoroční guma není v našich podmínkách zrovna dobré řešení, ale co provést aby 50% pneu neskončili ve šrotě, na skládkách nebo v cementárně kde nutně potřebují k výrobě právě gumy? http://tn.nova.cz/clanek/vikend/vikend-velky-test-letnich-pneumatik.html