Michal Přátelé, dlouho jsem se neozval. Koukal jsem, že naposledy na konci dubna. U mě se toho strašně moc změnilo a doslova bojuju na několika frontách. Ale bylo toho nějak moc a byť jsem zabrousil a viděl podnětné a pěkné články bořka, shamba a ostatních, tak nebyla síla něco napsat. Jinak shambo, články v pneurevue to je paráda. Přátelé, sezona byla nakonec vynikající. Byť se to zprvu nezdálo a po letmé první polovině dubna přes poměrně brutální finish května a poloviny června se z ní nakonec stala výborná sezona. Musím říct, že při menším počtu prodaných kusů ale byla ziskovější, než loňská, hodně to udělala práce, které bylo daleko více. U mě je to o to peprnější, že od podzimu dělám nově fleety a leasingovky. A přátelé u tohoto Vám velmi doporučuji, abyste se tím, kdo je neděláte hodně rychle začali zabývat. Nejen firmy, ale i běžní smrtelníci si tento způsob užívání začali hodně brát. Jestli se jim to vyplatí nevím. Když jsem si to počítal na svém případě, tak bych ročně auto přeplatil o 24 tis. kč, než když bych ho měl v obch.majetku nebo os. vlastnictví. Nicméně, lidé si tento způsob začali brát a je toho čím dál víc. Tohle Vám velmi doporučuji začít řešit, kdo můžete určitě se na to podívejte a zkuste se domluvit s leasingovkama na spolupráci. Výhodu to má v tom, že se nemusíte bát, že vám to nikdo neproplatí. Platby z leasingovek chodí pravidelně a rychle. Další výhoda je, že se zákazníkem nemusíte vůbec licitovat o tom, co si vybere nebo co to stojí. Prostě vezmete SPZ, nebo VIN, nadatlujete do systému a podíváte se, jakou pneu má schválenou pro dané období a tu mu tam šoupnete. Takže určitě to nepodceňte. Některé leasingovky neprostřílíte, ale ty menší určitě ano. Jinak letní sezonu u mě klasicky jednoznačně opět vyhrál Nokian. Čekal jsem, že se projeví gumygate, ale vůbec. Stejně jako u koncernu VW, kdy to lidi neřeší, tak u gum už vůbec ne. U nokianu se k tomu navíc postavili čelem a víc než férově a co se mi nejvíce líbilo, že raději ani testovací magazíny a ostatní výrobci moc neprskali. No ono ostatně všichni víme, jak testy probíhají. Podvádí úplně všichni a magazíny a autokluby se při testech vždy napapají tak, že raději celá anabáze zapadla. Jediné, čemu se divím, že se do toho nokian pouštěl. Zimní pneumatiky jsou bezkonkurenční a letní jsou na takové úrovni, že v poměru cena/výkon stejně nic lepšího nekoupíte. Což se dostáváme k Hankooku. Ten letos dal na zadek všem premiovým výrobcům a nový dezén Ventus Prime3 jen lítal. Aby ne, když byl levnější než barum. Přátelé, já zde vidím jednu věc. Čeká nás obrovská krize prémiových výrobců. Oni jsou totiž už totálně v prdeli. Nejsou schopní přijít s něčím novým. Zamykají se v koloběhu koncernů, kde největší kšeft dělá střední segment, který je dnes na stejné úrovni jako koncernová jednička. Výdrž zcela neodpovídá u premiovek ceně ani zaměření na klientelu. Zákazníci mi tu nadávají a já jim jen suše podám telefon a řeknu: "Tady máte kontakt na zástupce, zavolejte mu a řekněte mu to Vy, nám to nevěří a tvrdí, že kecáme". Však se podívejme, kam to spěje. Michelin to je blámaž za blamáží. Alpin 5 je propadák funkční, tak prodejní. Dunlop Winter Sport 5 pokračuje v tradici neurazí nenadchne. UG 9 opět nevydrží a hučí.Pirelli ani nevím, že tu jsou, bridgestone měl poslední dobrou LM25 (další tři dezény je průser za průserem)....takže oni prakticky vyklízí pole asijským značkám a čím budou argumentovat? Vysokou cenou? U letních to není o moc veselejší, tam už ceny premiovek padají na úroveň středu pár let a letos je to ještě znatelnější. Podívejte se na současné akce goodyeru dunlopu. Běžně nakoupíte za 44% slevu a třeba GY F1 Asymmetric 3 koupíte už pomalu v ceně barumky loňského léta. Takže ani masivní progresivní kampaň nevede k tíženému. Prostě marketing nenahradí špičkový produkt a to by měli páni manažeři pochopit. Je potřeba jít a ušpinit si ruce, jinak jim ty drahá kožená křesla, na kterých se jim potí zadky a myš, kde v jednom okně vyhledávají volné holky na privátech a v druhém, komu kdejakému pěšákovi strhnou odměnu, protože se dostatečně nesnažil. A abych nebyl tak skeptický, tak malinko odpočím. Švédský magazín Vi Bilägare http://www.laneks.lv/en/tests/read/VB-2016-sum1.html letos testoval letní pneu ve 205/55 R16. Pomine li, že švédský test je úplně jiná liga než zprofanované německé aušus magazíny, kteří si hrají na mistry světa s uprchlíkama u koudele, tak se švédi zabývají podstatnou věcí. A to je výška vzorku nové pneumatiky a tam si můžete přečíst, že výška vzorku Conti CPC5 je 7,6 mm, Goodyear Efficientgrip Perf. 7,4 mm, Dunlop Bluresponse 7,6 mm a teď přijdou třešničky Michelin Primacy 3 7,3 mm a Pirelli P7 cinturato Blue celých 6,8 mm!!!!! To je ta celá slavná zelená politika? Tady prostě veškeré snižování emisí Co2 jde zcela doprdele. Protože na co je nám ekologie, když máme daleko více odpadu a že všichni likvidujeeme stále větší množství pneumatik není jen tím, že je víc aut, ale, že pneu daleko méně vydrží. A jak je možné, že Kumho a Nokian a Bridgestone jsou stále na 7,9? Vemte si kolik výrobce ušetří, když vás obere o cca 0,7 mm vzorku. Když si to tak vezmeme, tak vlastně zákazník platí, když bych bral v úvahu pouze vzorek, tak jen pouze tím snížením vzorku zákazník zaplatí navíc navíc každou jedenáctou vyrobenou pneumatiku, nebo chcete li, každou 11 pneumatiku vlivem snížení vzorku má výrobce 100% zisk z "pryže". A to se bavíme jen o snížení vzorku. .....takže asi tak. Co se zimního naskladnění týče, tak jsem na to zvědavý. Nokian jsem naskladnil už minulé úterý, tam nebylo co řešit. A přátelé třeba WR A4 vypadá fakt neskutečně dobře a je tam zase vidět spousta inovací a je to fakt pěkná promakaná pneumatika. Počkám si ještě na barum conti, ten vzít musím a na zbytek kašlu. Jednak stejně nepřijdou s ničím zajímavým a jak všichni víme u zbytku z velké pětky ty pneumatiky i 1.11. nakoupíme levněji než v předobjednávkám. Přeji všem moc pěkné léto, užívejme si pěkné ziskovosti a věřme v ní i v zimě (částečně díky tomu, že lidé mají ochotu nakupovat a díky rostoucí ekonomice, protože bez těchto dvou aspektu bychom si nějak moc vyskakovat nemohli)
pondělí, 20. června 2016
hohencenda Bořku pěkný článek od tebe smutný ale aktuální,jsem malý pidi pneuservis a výdělek na pneu je naprosto zanedbatelný.Práci zdražit nemohu na investice nevidělám,ale pořád mě ta práce baví.Zaplat´pánbůh jsem ve svém bez nájmu .Pořád čekám že jednou bude líp.
pátek, 17. června 2016
hohencenda Bořku super ty vyštóuráš na netu zajímavý články.Děkuju.
pátek, 17. června 2016
BF Hezký den přátelé gum. K článku p. Mensy mohu jen napsat, že to kolem F-M je velmi problematické. Narostli obrovské betonové plochy, montážní haly, výrobní střediska, linky na auta, atd,atd a na druhé straně nejsou lidé v oborech třeba zrovna jako je autoopravárenství. Je těžké konkurovat těmto firmám. Uvedu malý příklad. Kolegové v Kopřivnici a Frenštátě nemají šanci sehnat kvalifikované mechaniky už několik let. Tatra a mnohé další okolní firmy doslova drtí ostatní. Ráno pro vás pošlou autobus až téměř před dům, děti máte ve firemní školce, jasnou 8 hod. prac. dobu s pohodovou přestávkou na svačinu a oběd, máte okamžitě 5 týdnů dovolenou a základní nástupní plat kdy ještě nejste ani zaučen přesahující 20 tisíc čistého. K tomu další benefity které se pohybují v řádech tisíců měsíčně. Jak chcete konkurovat tomuto??? Nelze absolutně srovnávat nesrovnatelné. Montárny nabírají co má ruce nohy, mají obrovské zisky a doslova bortí vše kolem. My totiž kolikrát nabízíme jen dřinu, špínu, nepohodlí a to nás ještě pořádně se..u někteří chytráci u výhradních kteří řeknou ať si vyděláme jen prací a zisk s gumy ať neřešíme. Právě i díky těm montovnám to dělat musíme a který chytrolín to nepochopí a nedá vydělat ať třeba táhne do horoucích pekel! A když se dívám na letošní zimní ceníky tak je mi z některých nesmyslů špatně. Zima je ve znamení vyhlášení válečného stavu. Boj o každé kolo začne v předobjednávkách každým dnem. A že to bude super masakr to si buďte více než jistí. A opět uvedu malý příklad. Barum zvýšil základní ceny, ale navýšil pro mne nesmyslně slevy a šli i celkově v nákupu dolů. Takže kdo má na Barum teď v pohodě 47-48% tak v prodeji na internetu na zimu běžně bude 44-45% a dělat si naskladnění a hlavně bordel ve skladě pro +-3% to bych byl totální blázen. A to raději nezmiňuji ani totálně zdevastovaný Matador kde 51% na zimu není žádný problém. A kdo to letos nabere a udělá tak ať se pak nediví že má houby ea výdělek. Čekám na ceníky dalších a jsem zvědav. Nokian už vyšel a je to podle mne solidní, počkáme si ještě na finální slevy. Good. zazdívá totálně Savou a především novou Debicou se vzorem S3 co se dá. Jejich heslo: kdo chce dáme zadarmo a vrátit můžete téměř vše bude děsem pro mnohé pneuservisy, protože to bude všude za jablka a hrušky. Zisk absolutně +-0. Nemožné se u nich stalo jen slovem!!! Gum je přebytek, totální nadbytek a je třeba je někde rozdat, prodat, vystřílet, odkoulet, jen je nenechat na skladech výhradního boha. Však oni se tam na servisech nějak pobijou a my ať máme čísla a to je hlavní! Čekám také na Hankook co na zimu vytvoří, ceník už máma jsem zvědav jak ustojí tlak ostatních a pak především se těším na novinku od Pirreli která mne zaujala už od pohledu. Bude to teď pár dní hodně divoké a bojové s dohadováním o každé %, ale to je náš chleba a i když všude i kolem mne tady v Třinci velké firmy nabírají lidi, my jsme rádi kolikrát že vybojujeme trošku něco navíc, něco nad rámec běžného garážisty který zimu a nějaké naskladnění vůbec neřeší a ve skladě má 0000 zimních pneu. Hezký den všem rozumným v oboru přeji. Bořek.
Shambo V Evropě statistici napočítali 400 protektoroven, které zaměstnávají okolo 10 tisíc zaměstnanců. Zdá se, že to není z úhlu pohledu EU až tak mnoho . A také je zřejmé, že protektoráři jsou veskrze slušní lidé, kterým chybí ostré lokty a napojení na drsné a okoralé lobbysty. Neumím si totiž jinak vysvětlit, že eurokomisařka pro obchod vážená madam Cecilia Malmstrom je zatím netečná k řešení situace, kdy za posledních pět let se dovoz „levných nákladních pneumatik“ zvýšil z milionu kusů ročně na aktuálních pět milionů a výroba protektorů v EU se za stejnou dobu snížila o 50%. Ročně se protektorují už jen 4 miliony kusů, přičemž trh replacementu je v EU asi celkově 10 milionů nákladních pneu. Organizace BIPAVER, která sdružuje výrobce protektorů v deseti zemích EU, se obrátila na madam Cecilli dopisem se žádostí o ochranu svých zájmů a bussinesu. Podle mne to dopadne stejně, jako když Taťána psala Oněginovi nebo Chodové Lomikarovi. Nestane se nic. Je to velká škoda, protože fortel protektorářů a vracení ojetých smradlavých šlupek do provozu je výrazné ekologické a ekonomické kouzlo. Chce se mi věřit, že zabijácké ceny na čínské pneu se vrátí během roku dvou do reálnějšího pásma a protektorovny zvýší objem výroby. Škoda, že protektoráři mimo své řemeslo neprovozují například provazochodectví nebo rukodělnou výrobu suvenýrů z pletené slámy. To by si jejich pachtění nějaká komise v EU určitě ráda všimla a přidružila by je do regio programu na ochranu tradic výroby kraslic. Takto jen mohu pouze pantomimicky madam Cecilii naznačit, co si o jejím úřadování upřímně myslím. Pryži zdar.
sobota, 11. června 2016
Shambo Další budou záhy... nejpozdějí zítra ráno :)
pátek, 10. června 2016
hohencenda Děkuji zdejšímu kolektivu dopisovatelů za spousty zajímavých informací
pátek, 10. června 2016
Shambo Pryži zdar, co nového v oblasti fůzí a schůzí? Conti krouží kolem Kumho. Ti, co do toho vidí, připouští možný nákup korejské značky. Jak řekl Bohuš - jednou si vás tady koupím všecky. Sám jsem zvědav, kdo bude ten poslední kupec všech a všeho. Konec hláčení.
čtvrtek, 9. června 2016
hohencenda No protože pokud naserou ještě horníky tak nevím ale myslím že ti by je mohli vyhnat od korýtek....
čtvrtek, 9. června 2016
SJM Bořku, pokud by jim jen půjčil miliardu, to by bylo ještě skvělé. Jinak si práce horníků vážím a nikdy jsem jim nezáviděl i pokud by brali i 100.000. Dnes je ovšem před volbami, stalo se co se stalo a jelikož je stále před nějakými volbami, je třeba si elektorát příliš nenasrát. Tak pravice, co v reálu likviduje drobné a malé podnikatele hraje divadlo, že nikomu nic nedá a když, tak maximálně půjčí a levice, co byla u zrodu uhlobaronů a dělnické třídě prodala střechy nad hlavami, se bije v prsa, jak jí leží osud horníků na srdci. Pokrytci jeden jako druhý. Jinak jsem rád, že Ti stále neschází elán a dílo se daří.
středa, 8. června 2016
Shambo Když máš padesát tisíc na knížce, jsi parazit. Pokud pro..eš pár miliard, jsi vážený dlužník, jehož důstojný podnikatelský záměr byl bohulibý, jen ty vokolnosti se holt kapku změnily.
BF Tire, už jsem kdysi rozchodil blbost našeho pana ministra Mládka když nás živnostníky nazval že jsme paraziti společnosti takže překousnu i ten EEŤácký plán dalšího ministra. A to že to zdraží práci to si můžeš být celkem víc než jistý. Já jsem začal zdražovat už letos na jaře a výsledek? Absolutně jsem nepoznal nějaký problém, nikdo neremcá, nikdo neprotestuje, nikdo nenadává. Za posledních 8 měsíců jsem nakoupil do dílny dvě sezouvačky, vyvažovačku, zvedák, tlakové nádoby a další špičkové vybavení za více jak 800 tisíc korun bez dph. Žádná Čína, žádný podrobek, žádný aušus! To ještě do toho nepočítám novou dodávku, reklamu, apod. Zisk který vygenerovaly pneu jak minulý tak zatím v letošním roce je prostě někde jasně vidět. A teď bych opravdu žádnému třeba i hloupému premiérovému výhradnímu nepřál být ve chvili kdy vyplodí takovou koninu že si máme zvykat že nebudeme mít zisk s pneu a máme přece tu naši práci, z té máme vyžít, budovat, rozvíjet servis být u mne a říct mi to do očí. Kdo mne zná ví že bych ho hnal svinskou holí a už by mi nepřekročil práh servisu. Zopakuji to znovu - zvykněte si že my nebudeme zbytečně navíc než musíme prodávat vaše předražené, neziskové, internetem profláklé pneu a Vy hlavně už nikdy nebudete mít ty prodaná čísla které jste kdy předtím měli. V novém Pneurevue o některých nešvarech výhradních píše i Procházka a o Shambovém článku není třeba ani se už zmiňovat. Jeho dobře naladěné psaní je zcela jasným důkazem jaký celkový bordel tady vznikl a je. Montáž, vyvážení, mytí kol, apod. je a bude nedílnou součástí prodeje pneu a pneumatiky bez možnosti montáže jsou třeba jen černá guma v kufru auta. A tak se Tire neboj a práci zdraž s klidným srdcem a rozumem. Čím dříve tím lépe tomu věř. Hezký večer přeji všem rozumným v oboru.