Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
 
mooje
mooje Zdravím všechny. Přidám pátý podnět k inspiraci. „A která je ta dobrá?“ Jako lidé jsme chudáci, protože se na nás ze všech stran valí reklamy a nějaké nabídky. Sami to vidíte. Co je tedy dneska těžké v prodeji, čehokoliv? Kdo typuje, že je těžké získat pozornost a krátkodobou koncentraci zákazníka na vaší nabídku, typuje správně. Jako lidé jsme už apatičtí na jakoukoliv nabídku. Když není nabídka brutálně výhodná, jde jedním uchem dovnitř a druhým ven. Bez následku změny postoje kupujícího. Tajemství získání pozornosti a krátkodobé koncentrace je v tom, že donutíme zákazníka, aby se zeptal on. Protože když zákazník nám položí otázku, tak pozorně čeká, co mu odpovíme. Na chvilku jsme získali jeho pozornost a koncentraci. A my máme jedinou a skvělou šanci mu říci, kterou by si měl koupit a proč. Přátelé, nádherně to funguje. Místo nabízení a blablabla se snažíte donutit zákazníka, aby se zeptal on a pak mu řekněte tu vaší nabídku. Zasadíte ji do úrodné půdy a ona se chytne. Přátelé společné branže, rád bych pokračoval v podnětech k inspiraci, a následoval by další „ Jak účinně nabízet!“ a další..„Jak obhájit svojí nabídku!“ atd. Ale tato diskuze je až moc veřejná a to je to co mne brzdí. Rád pomáhám kamarádům a mám radost, když jim to přináší také radost. Věřím, že mne pochopíte. A jestli potřebujete inspiraci na konkrétní věc, rám pomůžu, bude-li to v mých silách. Ahoj mooje.
pondělí, 15. srpna 2016
 
Hrouda
Hrouda Brzdové desky na tahači DAF v odkazu. Takové dobrodruhy potkáváte na dálnicích a okrskách každý den, Jsou to lemplové a nezodpovědní blázni. A často takhle ohrožují Vás a Vaše rodiny ve jménu ZISKU A CHAMTIVOSTI. ještě jednu fůůůůru a potom servis. http://www.pneurevue.cz/files/pneurevuecz/profile-photo/1000x1000-1471089508-tak-a-takhle-opotrebovane-brzdove-desky-mel-tahac.jpg
sobota, 13. srpna 2016
 
Hrouda
Hrouda Nadhera odbornici
sobota, 13. srpna 2016
 
hohencenda
hohencenda Dobrý den budu mít dotaz ke zdejším odborníkům ohledně popraskáni bočnic u pneu Michelin pilot super sport. 245/40/19 zr 98Y.Fotky prasklin na boku dodám.Vozidlo Nissan 370 z .Jde o přední pneu zadní jsem zatím nepřezouval.Díky Čenda.
pátek, 5. srpna 2016
 
hohencenda
hohencenda Shambo moc díky za zájem a tvé info.
pátek, 5. srpna 2016
 
Shambo
Shambo Čendo, v tom případě jsi zařazen do kategorie NACE 45.20 a vztahuje se na tebe termín zavedení EET od 01/03/2018.
pátek, 5. srpna 2016
 
hohencenda
hohencenda Shambo díky za tip. Michale mám tam počernickou klasiku: Udržba motorových vozidel a jejich příslušenství.
pátek, 5. srpna 2016
 
Shambo
Shambo Michale, zkus dotaz na AMSP ČR - Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Vždy mi dobře a rychle poradili. Hledej p. Sobotku - manažera pro legislativu. Kontakty najdeš zde: www.amsp.cz
čtvrtek, 4. srpna 2016
 
mensa
mensa Přátelé, z titulu našeho mediálního partnerství s vydavatelstvím Economia mám několik celoročních předplatných Hospodářských novin na 1 rok zdarma (samozřejmě bez jakýchkoli dalších závazků). Pokud byste měl někdo zájem, napište mně nebo rovnou naší tajemnici pí. Heleně Rajfové (helena.rajfova@pneurevue.cz) a ona vše zařídí. Je to bezplatné a bez jakýchkoli závazků.
čtvrtek, 4. srpna 2016
 
Michal
Michal No, to je právě otázka. Já mám pocit, že to bude dost záviset na tom, co je v živnostenském oprávnění. Pokud tam máš Čendo, čistě jen pneuservisní služby, tak až od 2018, ale pokud tam máš i oblíbenou odstavec 1 a 3. tak od 2017, aspoň já to tak chápu a popravdě sám nevím. Podle mě těch, co mají čistě jen pneuservis teda moc nebude, aspoň já když někdy koukám na odběratele do rejstříku, tak mají pneuservis a někteří i ubytovací a stravovací služby. Samotného by mě to zajímalo, podle jakého klíče se to určuje
čtvrtek, 4. srpna 2016
 
Shambo
Shambo Čendo, činnost pneuservisů bude spadat až do 3. fáze EET od 1. 3. 2018. Něco z toho, co tě zajímá najdeš zde: http://www.etrzby.cz/
čtvrtek, 4. srpna 2016
 
hohencenda
hohencenda Dotaz na odborníky na kolik peněz v pořizovací ceně mě vyjde EET a kolik mě bude stát měsiční provoz? Po jak dlouhé době po zavedení EET budou zrušeny peníze?Po zrušení peněz kolik budu moci ze svého učtu čerpat denně nebo měsíčně na jídlo ,zábavu,ošacení atd...?
čtvrtek, 4. srpna 2016
 
Shambo
Shambo Jednou ranou devět zabil, zítra si jdu zaběhat a stokilový sumec na žížalu. Bohužel i v gumařině máme svoje lidové vypravěče, pištce a bajkaře. Upřímně mne pobavil názor, že SATOYA je kvalitativní první liga, AGATE odvozený ekonom segment a SUNFULL odstrkovaný sirotek. Jaká je realita? Čínský koncern Hengfeng se v mnoha aspektech chová atypicky, mezinárodní odbornou komunitou je ovšem hodnocen jako jeden z tamních výrobců, který má jasnou koncepci rozvoje a perspektivu v technologickém rozvoji. V současnosti se na evropském trhu a silnicích můžete lehce setkat s produktovou řadou Hengfeng. Pravda, jeden a tentýž dezén z jedné směsi a jedné linky se prodává pod pestrými obchodními názvy mimo tří již uvedených. Můžete si vybrat mezi Torque, Ovation, Mirage nebo také Green dragon, Onyx, Conwoy či Hifly. Nebo je libo jamajsky znějící Townhall a údernické Tempo? Prostě – jeden výrobek stokrát jinak. Proto je lepší jednou vidět, než se nechat opájet historkami z gumařského podsvětí. A mezi námi – SUNFULL je u Hengfeng historicky brand No 1. Ale o tom možná někdy příště. https://www.youtube.com/watch?v=vN-7iXRsDSg
středa, 3. srpna 2016
 
mooje
mooje Zdravím všechny. Přidám čtvrtý podnět k inspiraci. Nazval bych ho: „Řekněte si o potvrzení, že jste pochopili jeho potřeby.“ Když loupete cibuli a pokládáte otázky na potřeby, užitek a očekávání, děláme si důležitou přípravu pro finální prodej. Zákazník se musí dozvědět, že nejsou všechny pneumatiky stejné. Že pneumatiky nejsou jenom název a k tomu adekvátní cena. Já mám při konci loupání cibule velmi oblíbenou otázku: „ Chcete dobrou nebo špatnou?“ Vyzkoušejte si to sami a pokládejte tuto otázku. Je to otázka, která otvírá diskuzi. Za sebe mohu říci, že funguje skvěle. Uvedu příklady odpovědí zákazníků. A to jako mi chcete říci, že mezi pneumatikami jsou takové rozdíly? A které jsou ty dobré? Jasně, že nějakou dobrou…atd. Když vidím, že zákazník už nemá co říci, provedu shrnutí. Dám zákazníkovi najevo, že jsem pochopil jeho potřeby a očekávání. Nějak takto: Jestli jsem vás dobře poslouchal, tak potřebujete nějakou co vydří a má dobrý nájezd, aby byla tichá, bezpečná, protože s autem bude jezdit i vaše žena, nehledáte konkrétní značku, ale chcete vysokou kvalitu za rozumnou cenu. A ukončím to celé otázkou. Pochopil jsem to správně? nebo jinou otázkou. Je to tak? V této fázi vám to zákazník potvrdí nebo nás opraví a řekne doplňující požadavek. Podnět, na který jsme se zapomněli zeptat a co je pro něho důležité. Shrnutí: Doposud jsme nic nenabídli, ale hledali zadání pro naší nabídku. Loupali cibuli a nakonec jsme si řekli o potvrzení zákazníka, že jsme jeho požadavky správně pochopili. Příští podnět k inspiraci se bude jmenovat: „A která je ta dobrá?“ Ahoj mooje.
středa, 3. srpna 2016
 
Shambo
Shambo Oblíbeným úslovím gumařů je to, že furt se něco děje. Ovšem stále častěji a častěji netušíme co se děje, proč a jak nás to zasáhne. Pojďme nakouknout, o čem se baví velcí kluci z branže. Před pár dny měl výživnou tiskovku vážený pan Richard J. Kamer, prezident a výkonný šéf The Goodyear tire and Rubber Company. Tedy bos všech bosů. A co nám sdělil? V pasáži věnující se evropskému trhu pravil asi toto: hlavním problémem evropských trhů je dovoz levných pneumatik z Asie. Nedá se říct, že by to byla šokující informace, celkem otevřeně se o tom baví i naši chlapi na skladě. Co je ovšem důvod k přemýšlení? Podle pana R.J Kramera je průšvihem situace, kdy se v jedné části zeměkoule zavedou ochranářská cla vůči čínským pneumatikám (a nejen těm) a masa zboží se začne bleskurychle přesouvat do zóny, která antidumpingová cla nezavedla. Rovnováha je ehm… narušena. Pochopitelně měl na mysli hlavně země východní Evropy. Po zavedení antidumpingových cel v USA a drsné ekonomické krizi v Latinské Americe se zboží výrobci začalo přesunovat do Evropy. Ta ovšem v rámci EU debaty o antidumpingu vůči čínským pneu odmítla na počátku roku 2016. Po zavedení antidumpingu vůči nákladním čínským pneu v Rusku a přípravě téhož opatření v USA spolu s prohloubením ekonomických problémů zemí bývalého SSSR se potopa pohrne všemi děrami do našeho podpalubí. Neklidno je ovšem i na čínské straně. Tam vrcholí přípravy směřující naopak k obejití antidumpingových cel. To nejefektivnější je sice prosté, ale finančně obrovské – výrobci si prostě musí tu fabričku postavit někde jinde – tedy rozhodně mimo hranice Říše středu. Jak to budovatelské úsilí finišuje? ZC Rubber a Linglong jsou zahraničný linky připraveny spustit, Double Coin se k tomuto velkému skoku připravuje v Thajsku. Sailun posiluje ve Vietnamu. Triangle se rozhoduje údajně mezi výrobou v Rusku a USA. A Aeolus po spojení s Italy se už vidí ve výrobním komplexu Pirelli v Egyptě. Ovšem pozor. Číňané mají v rukou žolíka. Po strategickém rozhodnutí o zavedení obdoby tzv. energetických štítků v Číně se prozíravá místní vláda rozhodla podpořit zvýšení technologické úrovně domácí produkce. Granty a daňové úlevy celý proces urychlí. A jak známe druhou kosmickou rychlost a houževnatost místních firem a zaměstnanců, asi to bude jako vždy velké a třaskavé. A sakra účinné. Čekají nás převratné změny. Kdo chvíli stál… Raději už dnes opravdu pryži zdar!
úterý, 2. srpna 2016
 
mooje
mooje Zdravím všechny. Píši další třetí podnět k inspiraci. Nazval bych ho: „ Otázky, výborná zbraň prodejce pneumatik.“ Přátelé, kdo pokládá otázky, ten vede rozhovor a celé vyjednávání. Když pokládáte šikovné otázky, rozhovor urychlujete, stáváte se v očích zákazníka větším profesionálem, protože podle položených otázek on pozná, že oboru rozumíte a také získáváte důvěru, o kterou nám jde nejvíce. Prodejci, by měli pokládat jednu otázku za druhou a kupující na ně reagovat až do fáze, kdy navrhnete vaše řešení, vaši nabídku. A jedna důležitá věc, otázky jsou někdy hodně na tělo a mohlo by to působit jako výslech. Aby kupující neměl pocit, že je na policii, za položenou otázkou musíme vysvětlit, proč se zrovna ptáme na to a co tím sledujeme. Takže otázku položíme a vysvětlíme, proč se ptáme. Zákazník nám na otázku odpoví a my nic nenabízíme a pokládáme další otázku, která reaguje na jeho odpověď a jde více do podrobností. Jako byste loupali cibuli. Plátek po plátku. Jestliže začnete lopat cibuli, zákazník cítí, že mu nechcete nic vnucovat, ale hledáte pro něho tu nejvhodnější pneumatiku. Dost teorie. Stojí zákazník ve vaši prodejně a čeká na zahájení rozhovoru z vaší strany. Jde o první vaší otázku, kterou pokládáte vždy. Slýchávám zahájení rozhovoru a otázky typu: Prosím, Co potřebujete?, Co mohu nabídnout? Co máte za problém? atd. Každý z vás je jiný a používá jiná slova, ale důležité je aby první otázka vyzněla, že chcete pomáhat a ne co máte za požadavky nebo za problém. Nechci vám vnucovat nějak konkrétní otázky, ale ukázat příklady a vy si už svoji cestu najdete. První otázka musí být cca: Dobrý den, s čím mohu pomoci?, Dobrý den, mohu v něčem pomoci? Dobrý den, máte už vybráno nebo mohu s něčím pomoci? Z první otázky by měla být cítit vaše pokora. Z dalších následujících otázek by zákazník měl vycítit, že ho pro svůj pneuservis chcete získat na dlouhou dobu. Že vám nejde o to prodat to, co máte ve skladu za každou cenu, ale o jeho spokojenost. Např. Co od pneumatik očekáváte, co je pro vás důležité? Ptám se proto, protože pneumatiky nejsou stejné a liší se užitkem. Pokusím se pro vás najít tu nejvhodnější. A následují další otázky a loupám cibuli. Ptáme se, abychom zjistili ty jeho očekávaní potřeby. Otázky na nájezd, bezpečnost, kdo s tím bude jezdit, kde s tím bude jezdit, na cenovou hladinu, jak dlouho mu to má vydržet atd. Na závěr ukázka jednoho problematického zákazníka. Např. Nastudoval si testy a chce jednu konkrétní značku. Když mu začnete argumentovat, že jsou i jiné lepší pneumatiky, neuspějete. On to má nastudované a je přesvědčený o svojí pravdě. Proto pokládáme otázku, abychom ho donutili se společně zamyslet nad dalšími variantami. Např: „ Pane vidím, že jste znalý a máte hodně věcí nastudovaných, ale je to skutečně ta pneumatika, kterou potřebujete? Splňuje ty vaše požadavky? Ptám se proto, protože i když je vítěz testů, nemusí být optimální pro vás. A pokračujeme úplně stejně jako u neproblematického zákazníka. Zjišťujeme jeho očekávání. Kde, jak, kdo bude jezdit, nájezd, bezpečnost atd….Shrnutí: Otázka otvírá diskuzi a vysvětlení otázky zákazníky uklidňuje a vice rozpovídá. A loupeme cibuli a prodáváme se jako profíci. Ahoj mooje.
pondělí, 1. srpna 2016
 
hohencenda
hohencenda Hroudo a co veteráni jsi mě nepotěšil s mým vozovým parkem,tož abych začal šetřit na auto nebo spíš kolo bude reálné,s babišoj krabičkama.
pondělí, 1. srpna 2016
 
Shambo
Shambo A když už jsem se pustil do tématu štítků a provozu na mokru, neodpustím si ještě jednu perlu. Možná se někteří z těch nejaktivnějších teoretiků a badatelů pamatují na letošní kauzu s testy evropského autoklubu ACE. Psal jsem o této věci 4. března. Co se přihodilo? Ve zkratce toto – v testech letních pneu vyhrál Nexen s pneumatikou N´Blue HD Plus, na chvostu hodnocení doklouzaly pneušky Giti (dříve GT radial) s obchodním názvem Champiro FE1. A to, že skončily na úplném konci hodnocení nepomohlo ani to, že si výrobce Champiro FE 1 vyvíjel ve vlastním vývojovém centru GT Radial v Hannoveru. Jak uvedli duchovní otcové projektu, Champiro FE1 mělo vynikat „vyváženými vlastnostmi se zvláštním důrazem pro provoz na mokru a odvedením kapaliny z kontaktního bodu s vozovkou.“ Jaké byly ohlasy z terénu? Zkušební pilot – testovač pan Gunnar Beertwent se rozhonil, že „ na pneu Giti na mokru bylo vozidlo prakticky neřiditelné.“ Německý bulvár Bild (něco jako našich sto Blesků dohromady) o výsledcích potupy Giti v testu referoval v článku pod názvem „Levné pneumatiky – ohrožení vašeho života!“ Okamžitě po ohlášení výsledků se vedení Giti rozhodlo k netradičnímu, leč nezbytnému kroku. Okamžitě provedlo post-testy u dvou nezávislých respektovaných organizací. Jaký byl výsledek? Po provedení post-testů v IDIADA Giti oznámili toto: „Provedli jsme několik testů, mj. i podle metodiky ACE. Výsledky zřetelně dokázaly, že parametry (Champiro FE1) zcela odpovídají škále evropského hodnocení – C za valivý odpor a B za přilnavost na mokru. Nicméně současně výsledky testů ACE mají opačné hodnocení.“ V jednom post-testu byly rozdíl mezi výkonem Nxen a Giti na mokru v brzdné dráze pouze 2,5%, ve druhém post-testu 6,8%. Aha. Něco je špatně, že? Jak si ulevil technický ředitel evropského oddělení Giti pan Stefan Fischer – no přece jsme nemohli udělal tak blbé gumy. Podle jeho vyjádření byly testy ACE „zcela zmanipulovány“. I když přiznává, že k testu byly použity sériové pneumatiky zakoupené v běžném prodeji. Co se ovšem stalo s těmito testovanými vzorky po koupi, bůh suď. A jakou to má spojitost s realitou provozu na mokrém povrchu? „Jasně, přilnavost na mokru má přímý vztah k bezpečnosti provozu. Ovšem to neznamená, že se mají ignorovat i další parametry. Pokud budeme dávat prioritu pouze provozu na mokru, budou vítězit pneumatiky, které ne zcela odpovídají reálným podmínkám provozu. Pokud by se účastnily testů v provozu legálně použitelné závodní pneumatiky pro mokro, máme tady vítěze většiny testů.“ Tolik pan Fischer. Co dodat? Čínský filosof Konfucius měl problém s hledáním černé kočky v temné místnosti, pokud tam ta černá kočka nebyla. Těžko tedy hledat pravdu tam, kde není. Pryži zdar?
neděle, 31. července 2016
 
Shambo
Shambo Ke štítkům se vyjádřil už opravdu kde kdo včetně takových specialistů jako jsou zpravodajové Blesku, Katolických listů a mne. Dejme pro změnu slovo dámě - ctěné paní Fazilet Cinaralp, představitelce asociace evropských výrobců pneumatik. Takže – jak se podle jejího názoru štítky uchytily v srdcích a myslích spotřebitelů? Vzhledem k třetinovému podílu dopravy v energetické spotřebě Evropy a 20% až 30% podílu spotřeby PHM v závislosti na úrovni valivého odporu pneumatiky, bude se štítkům resp. spotřebě PHM a produkování CO2 v Evropě věnovat stále větší pozornost. Nehledě na vliv pneumatik na bezpečnost provozu. Změnilo se celkové chápaní a povědomí spotřebitelů o možnosti ovlivnit výběrem pneumatik spotřebu a emise? Tvrdá fakta jsou tato: spotřebitelský průzkum potvrzuje, že z těch, kdo si pořídili pneumatiky naposledy do roku 2012, má informace o existenci a významu štítků pouze jedna třetina kupujících. Zákazníci v roce 2015 měli o štítcích povědomí už z jedné poloviny. Jak si posteskla paní Cinaralp, stejný trend byl například u prodeje ledniček – trh potřeboval deset let od zavedení štítků k tomu, aby kupující změnili své návyky ve prospěch úsporných spotřebičů. Lze z toho odvodit, že od roku 2012, kdy byly štítky v Evropě pro pneumatiky zavedeny, se spotřebitelské návyky výrazně nezměnily. Například podíl špičkových pneumatik na trhu s označením A nebo B tvoří na trhu objem pouze do 1% z celkového prodeje. Pokud se hodnotí pouze přilnavost a brzdná dráha na mokru, podíl pneu se značením B je v prodeji již na 41-46%. Ovšem nejvyšší parametry se značením A má pro užití na mokru jen 10-16% prodaných pneu. Zdá se, že spotřebitele zatím zajímají hlavně jízdní vlastnosti na mokru společně s cenou. Co je ovšem pro tzv. euroštítky důležité, trend příčin a důsledků pro ekologii a provoz pro jejich zavedení na jiných trzích je globální. Obdobný systém se zavádí v Japonsku, Koreji, Brazílii, Jižní Africe, Saudské Arábii, Číně a USA. Pryži zdar.
neděle, 31. července 2016
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz