SJM "doplňující informace" v poněkud širším kontextu, přímo nesouvisející s tématem, nicméně poodhalují, kde žijeme, kdo nám vládne a následně vydává zákony a nařízení vlády
pondělí, 29. srpna 2016
Shambo Dobré ráno, musím upřesnit informaci o kvótě povinného odběru pneumatik uvedených na trhu. Vycházím zatím z jediného závazného dokumentu, který jsem v této věci našel - a to je Nařízení vlády č. 352/2014 Sb. o Plánu odpadového hospodářství České republiky pro období 2015–2024. Zde se praví toto: úkol - dosáhnout požadované úrovně sběru pneumatik uvedených na trh v České republice (%). Procentuální podíl hmotnosti pneumatik sebraných tříděným sběrem na průměrné hmotnosti pneumatik uvedených na trh v předchozím kalendářním roce v České republice (%). V případě, že v minulém roce nebylo nic uvedeno, počítá se úroveň sběru ze stejného roku. 1/ Cílový stav rok 2016 - 35 %. 2/ Cílový stav rok 2020 a dále - 80 %. Pokud máte někdo, doplňující informace, s radostí je zde prosím uveďte.
pondělí, 29. srpna 2016
Shambo SJM - otázka likvidace má několik zásadních rovin vnímání příčin a důsledků dopadů. Básník by řekl - je to velké vznosné epické téma. K opotřebení běhounu nákladních pneu - vezměme si jako příklad 385/65R22,5. Váha nové pneu bude mezi 67 až 70 kg. Po opotřebení v provozu a odrásání v protektorovně se na kostru nanese nový pas s materiálem. Něco mezi 15 až 17 kg. Čísla jsou jasná. Ovšem ve věci odpadů, protektoroven a dalšího vývoje - to je ještě větší detektivka než novela o běžné likvidaci. Jak jsem již psal - rád si počkám na rozhovor s Ing. Skoupilem o této problematice v avizovaném novém čísle Pneurevue.
sobota, 27. srpna 2016
SJM Vážení přátelé, nevím kolik přesně % z celkové hmotnosti u nákladních pneu tvoří samotný běhoun, ale u běžných osobních je to cca 20-25%. Tento podíl hmotnosti se z logiky používání věci vytratí. Bude-li v platnosti povinnost likvidace 80% hmotnosti uvedené na trh, je reálně nemožné toto číslo splnit ani za předpokladu, že seberete a zlikvidujete 100% prodaných pneumatik. Pokud by vymáhání nařízení a sankce byly drakonické, reálně hrozí, že se strhne boj o vyřazené šunky. Pod rouškou tmy se budou krást gumy, jimiž zemědělci zatěžují plachty svých silážních jam. Budou se prohledávat zmoly, zda náhodou nějaký pořádkumilovný řidič tam nevyklidil svou garáž? A co e-shopy? Tam byl byznys u mnohých z velké části postaven na tom, že gumičku vyexpedujete, nejlépe co nejdál a tím se za ní zavře voda. Docela by mě zajímalo, jaký statut budou mít protektorovny ( teplé či studené)? Pokud tyto nebudou moci s kostrami nakládat a vydávat plně akceptované potvrzení servisům o odběru, pak se jim bude koster fatálně nedostávat. Jak píše Shambo, tento stav po všech stránkách bude vyhovovat několika málo subjektům, kteří si ho prolobovali a ještě se tváří, že jediné, o co tu kráčí, je blaho o životní prostředí. Je obtížné dnes najít pneumatiku, která se netváří , že je ECO, GREEN nebo Environmentally friendly. Přitom jediná skutečně přátelská pneumatika k žp je ta, která se nevyrobí. Na druhé místo bych zařadil tu, která je již, bohužel , vyrobená, ale dokážeme ji opakovaně vracet do oběhu. Až jako třetí bych viděl všechny ty „zelené ECO“ z banánových slupek a kukuřice.
sobota, 27. srpna 2016
Shambo Nene, žádné cihly a kamení ze skrývky jsem neměl na mysli... :) I když pravda je, že ten kousek dálnice pře Bohumínem je asi postavený na gumách. Tam to ale bylo obráceně :)
pátek, 26. srpna 2016
Poo tak když do pneumatik naházených v kontejneru k likvidaci řádně zaprší tak myslím že +15% je hned
pátek, 26. srpna 2016
Shambo O víkendu se na tu novelu podívám ještě jednou důkladně, musím si to v hlavě oprášit. ALE. Pokud platí kvota pro likvidaci no nově uvedené pneu na trhu ve výši 80% od roku 2018, tak jsem z toho nesvůj. V minulé dekádě byl podíl protektorace nákaldních pneumatik v ČR na úrovni 40-45% k celkovému trhu nákladních pneu. Dejme tomu, že podíl trhu protektorů je o polovinu menší. Což je otázka na Asociaci výrobců protektorů v ČR. Snad Ing. Skoupil v avizovaném hlavním rozhovoru nového čísla Pneurevue nám v tom udělá jasno. Dále. Takže katastrofický scénář pro protektoráře je podíl na trhu 20% a více procent. Jak při tomto zhodnocení koster a stále se zvyšujícím nájezdům nových technologicky zdatných pneumatik se může z objemu "uvedeného na trh" během roku zlikvidovat těch 80% kusů? Máte někdo nějaké varianty?
pátek, 26. srpna 2016
Shambo Kosit a sklízet budou ti, kdo byli iniciátoři novely zákona - právní osoby, představující prodejní špičku hlavně prémiových a z od nich odvozených značek. Mají nejvýraznější zájem ze všech - ekonomický, tržní, vlivový. Státní orgány? Hm, ti udělají jen to, co je dáno tímto vzorcem - povinnosti vyplývající z novely mínus vlastní kapacity mínus chuť se do toho položit plnou parou nebo nepoložit a ovšem plus to, jak je iniciátoři budou kontrolovat. A prostřednictvím svým lobbistům směrovat. Běžný postup v rámci právního státu. Nebo ne?
pátek, 26. srpna 2016
mooje Shambo, máš absolutní pravdu za předpokladu, že vstanou ze židle. Ale za kým půjdou kosit? Za těmi, které budou znát nebo za těmi zapomětlivými.
pátek, 26. srpna 2016
Shambo Mooje, bod zlomu je to, že se s pozitivním procesem (likvidace odpadu..) zvětší možnosti koncernů na úkor nezávislých importérů. A ti se dělí na dvě skupinky - čistí jak křišťál a pak ti zapomětliví, neznalí, vykutálení a podobně. Novela je pokosí bez ohledu na jejich třídní původ, smýšlení a oblíbenou značku sušenek.
pátek, 26. srpna 2016
mooje Shambo, bod zlomu nastane, jestli za změnami je i iniciativa z celní zprávy. Pneuservisy by to měly ustát. Pokuty úředníků jsou dávány tak, aby nepoložily firmy, ale aby zabolely. Vždy podle obratů a velikosti přestupků. Jak píšeš, horší to bude s těmi šikovnějšími, kteří jsou větší a doposud nezávislí importéři. Ti dneska poctivě přispívají a zajistit 80% nebude lehké.
pátek, 26. srpna 2016
Shambo K otázce zákona 185/2001 o odpadech - na uvedených stránkách http://iris.mzp.cz/Aplikace/azop.nsf byly tuším do roku 2012 jmenné seznamy firem v oboru pneu, které uváděly přibližné objemy dovozu v tunách. Mělo to svůj praktický význam. Bylo aspoň nějaké elementární porovnání s realitou. V aktuálních seznamech je z tohoto pohledu prd. Řada servisů sebe sama prezentuje s tím, že "tahají gumy z venku". V seznamech nejsou. K čemu to povede? Jak pravil nesmrtelný humorista Jaroslav Hašek - "mocnářství vovanula mračna". A jako vždy budou první na řadě ti solidní, kteří se řádně nahlásili a výkazy o likvidaci mají v pořádku. Nechci se v tom teď babrat, ale přísný výklad zákona mimo jiné způsobí zvýšení cen na trhu. Pro někoho to bude satisfakce, pro jiné smrt. Ale všichni si to zaplatíme. A během krátké doby se bude s obchodovat s opotřebovanými pneu na likvidaci. Proč? Protože povinnost likvidovat od roku 2018 kvótu 80% "pneumatik uvedených na trh" je dle mého názoru pro samostatné dovozce stojící mimo koncernové mamuty technicky nesplnitelná. Jsem pro ekologickou likvidaci a jakékoliv rozumné zpracování odpadu. Ale možná že jeden z nevyslovených záměrů novely tohoto zákona byl záměr skřípnout nezávislé importéry. A to opatření může být ve svém důsledku účinější, než celý slavný antidumping. Bod zlomu je blízko. Pryži zdar.
pátek, 26. srpna 2016
mooje Zdravím, povinnost registrovat se na ministerstvu životního prostředí musí podle zákona 185/2001 o odpadech každý kdo dovezl do ČR jeté nebo nové pneu. Zákon je napsaný hodně "tvrdě" a každý kdo něco doveze musí doložit, že to zlikvidoval na vlastní náklady. Povinnost se vztahuje na všechny autobazary, dovozce aut a firmy kupující pneumatiky v zahraničí. I pitomé 4 kusy. Mrkněte, kdo už tam je registrovaný. Seznam je veřejně dostupný. http://iris.mzp.cz/Aplikace/azop.nsf Nedávno měl seznam pár stánek a nyní už jich je celých 8. Přesto bych jich tam těch stránek mělo být nejméně sto. Chybí tam většina eshopů, kteří nakupují mimo ČR a pneuservisů je tam jenom pár. Prozatím asi úředníci nezvedli zadek ze židle. Nevím, jaké pokuty budou rozdávat o tom jsem se nedočetl. Ani jsem ještě neslyšel, že by někomu pokutu dali.
pátek, 26. srpna 2016
Tire k EET pokud se zabýváte maloobchodem a velkoobchodem tak se vás povinnost týká už o jara 2017. Jelikož jsem již cca. 15 let zákazníkem 02 zvolil jsem možnost nákupu eet pokladny a následných služeb právě přes tuto společnost. o října si to budu pomalu a jistě testovat no pokud se to náhodou od jara nezavede tak mi vrátí peníze za pokladnu zpět.
pátek, 26. srpna 2016
mooje Přátelé společné branže. Včera jsem pomáhal jednomu pneuservisu s radou, jak je to s použitím zimních pneumatik s nižším rychlostním indexem. Je to v legislativě o technických podmínkách provozu vozidel. A píše se v ní. Pokud jsou na vozidle zimní pneumatiky s rychlostním indexem nižším, než je uvedeno v technickém průkaze, musí být v zorném poli řidiče umístěna nálepka upozorňující na omezení rychlosti. Kdo potřebuje více info nebo nálepky napište mi do emailu viz můj profil. Ahoj mooje.
SJM Pokojné nedělní dopoledne přátelé. Zaujala mě tato nenápadná zpráva:http://ekonomika.idnes.cz/nedostatek-dilu-volkswagen-dfv-/ekoakcie.aspx?c=A160819_113554_zahranicni_neh Hodný VW, jež opečovává své dodavatele jako matka Tereza, je nestydatě vydírán několika dodavateli. Co se to jen děje? Nenažranost dodavatelů nezná hranic. Jim již nestačí, že mají tu výsadu dodávat pro VW, oni by ještě chtěli uhradit jakési náklady? Bohu díky, že soud dal lidumilům za pravdu. Co na tom, že léta fixlovali s emisemi, o spotřebě nemluvě. Američan dostane odškodné, evropan pro změnu přes držku a je to vyřešené. Co na to Shambo?
neděle, 21. srpna 2016
mooje Přátelé společné branže, ještě několik slov k minulému podnětu o chybějícím Nadšení v některých pneuservisech. Jak to máte na vaší prodejně?
Co rozdáváte svým zákazníkům? Úsměv nebo standard bez emocí. Jsou ti, co u vás komunikují se zákazníkem naladěni optimálně? Je to neskutečná maličkost a pro někoho blbost. A říká si, o čem to ten chytrolínek píše. Píši o tom, že každý z nás nakupuje každý den nějaké produkty a služby. Uvedu vlastní příklad: Jezdím na LPG a mám svoji oblíbenou pumpu. Proč? Protože tam je pumpař, který pozitivní člověk a kromě plynu mne natankuje na celý den nadšením a dobrou náladou. Ve stejném městě je 5 dalším pump, kde se neusmívají, nekomunikují a odvedou svojí práci také podle nich na 100%. Ale já mám oblíbenou jenom jednu a když to jde, tak tam jedu a minu tři ostatní po cestě. Co vy na to? Když stojíte po kotníky ve sračkách, tak se nadšení hledá špatně. Ale nebylo by pěkné, kdyby zákazník po cestě k vám do servisu minul 5 podobných pneuservisů a měl vás za svůj oblíbený pneuservis?
mooje Zdravím všechny. Šestý podnět k inspiraci. „A kde dělám chybu, že nemám takovou důvěru?“ Chlapi, pokládali jste si někdy otázku, co změnit aby zákazníci byli více spokojeni a vznikala větší důvěra? Jestli ne, tak si ji položte a přemýšlejte. Napovím vám. Pomyslná hranice mezi vašim pneuservisem a tím vším špatným v naší branži – nazývejme to PNEUMARASEM, se pomalu blíží k vašemu pneuservisu. Pneumaras je zastupován lidmi-pseudokamarády, kteří vám plácají jednou rukou po ramenu, říkají, jak jste šikovní, a druhou rukou vám bodají nůž do zad. A vy tu kudlu cítíte a jste z toho znechucení. Berou vám energii a chuť do práce. V hlavě se vám honí pochybnosti o tom, jestli to dává smysl. I když nechcete, tak vás to negativně mění a ovlivňuje. Chodíte do práce, protože musíte. Chybí tomu ta jiskra. A zákazník není blbec a vidí to a cítí to. Zákazník pozná, že se přetvařujete a snažíte o úsměv, i když vám zrovna do smíchu není. Je to stejné jako vyhořelé manželství, kde manželé žijí spolu jenom kvůli malých dětí. Moje rada. Bodem zlomu k lepšímu je nadšení. Být zase nadšený jako malé dítě, aby vám svítily oči. Malé děti dokáží nadšením nakazit všechny kolem. A to okolí se chytne a je příjemně naladěné také. Tak přesně toto nadšení potřebujete dostat do svého podnikání a na prodejnu. Myslíte si, že je to nemožné získat zase nadšení z toho co děláte a rozdávat jej? Věci v životě fungují takto: Napřed se na nějaký problém díváme. Tak dlouho o něm mluvíme, až začneme nad ním přemýšlet. S přemýšlením přijdou první nápady řešení. A jednoho dne zjistíte, že se to povedlo. Přátelé naší společné branže, držím vám palce, abyste ten pnemaras zatlačili co nejdále od svého pneuservisu a co nejrychleji získali potřebné nadšení z práce. Šířili to ve svém okolí jako nakažlivou nemoc, která vytváří lidem úsměv na tváři. Vím, o čem píši, protože je to přesně to, co mne motivuje každý den jít a měnit „svět k lepšímu“. Dneska tu někdo je a zítra už tu nemusí být, protože mu vypršel čas pobytu na této planetě. Tak dokut tu jsme, žijme s nadšení. Když zákazník uvidí, jak vás práce baví a jak s trochou vášně popisujete, proč by si měl koupit tuto pneumatiku a využít vašich služeb, tak to udělá. Ahoj mooje.