hohencenda Děkuji kolektivu zdejších dopisovatelů,dlouho jsem tu nebrouzdal novinek mnoho to si počtu.
čtvrtek, 8. září 2016
hohencenda Mooje zase jsi trefil hřebíček na hlavičku dobře ty.
čtvrtek, 8. září 2016
BF A víte jak to dopadne? Jednoho krásného dne třeba nějaký kamarád pneuservisáka naloží 200-300gum jako fyzická osoba, což může bez jakýkoliv sankcí a doveze to to druhého pneuservisu aby ho nasral. Řekne že to měl na zahradě už nějakou dobu a nikdo mu nic nemůže udělat nebo říct. Ten servisák se pak vytočí naloží 500 kol jeho dalšímu kámošovi fyzické osobě a odveze to zase někomu a ten se pak tak vytočí že naloží Tatru a hodí to buď před městský úřad, nebo to přímo vyklopí před ministerstvo životního prostředí. Zákon je špatný, nesmyslný, protiřečí si a stále jde z toho právní zákonnou normou beztrestně odejít. Bubu bu už tady bylo a zase bude. Ten přílepek je jen nějaké strohé nařízení a utvrzuje mne v tom že je zde jasný lobing některých pro mne nastrčených firem. Někdo si chce pořádně nahrabat a udělá pro to co jen jde. Eltma je podle mého čistého svědomí a myšlení jedná z nich.Hezký den přátelé gum.
čtvrtek, 8. září 2016
Shambo Tak už první souvětí z ministerské infornace vše vysvětluje: Z důvodu rozdílných výkladů zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech..... Nevím co v té sněmovně dělají, ale jednou bych chtěl opravdu už konečně číst zásadní zákon, který bude srozumitelný a bez možnosti rozdílných výkladů. Podotýkám, že se mnou běžně nezacloumají ani cizojazyčné kontrakty. Ale naši paní poslankyně a páni poslanci... ach jo. Das ist Běs.
mooje Přátelé a kamarádi, buďme rádi, že se mezi masivní většinu koncových zákazníků nerozkřiklo, že jsou mezi továrnami jedné značky rozdíly. I když jsou a vědí to samotní výrobci v rámci interních informací. Kupodivu, někdy ty "levnější" země výroby mají nejnovější technologie oproti těm západním zemím. Kdyby se to rozkřiklo, tak to by byl váš konec. Už nyní otravují s DOT a přestavte, si, že by ještě říkali: " Já jsem někde na internetu četl, že ty Rumunské nejsou dobré. Mohl byste mi sehnat ty Polské.. Pak si je koupím." Takže držet informace pod pokličkou a vydržet i když to bude pálit... A přestavte si, že by se ještě rozkřiklo, že mezi produkty jedné továrny jsou ještě rozdíly. Výrobci mají výstupní kontroly a přesně vědí jak se jim to podařilo vyrobit. Nejčastěji to značí těmi barevnými tečkami. Jenom oni vědí která barva co znamená. Výrobek, který se jim povede nejlépe jde do prvovýroby a na auta prestižních značek. Pak je kategorie západní trh a pak je kategorie země, kterým to nebude vadit. Vzpomeňte si na článek, jak vzali 4 pneumatiky z německého trhu a 4 z českého trhu a lišily se v házivosti. Ahoj mooje.
úterý, 6. září 2016
Michal Abych byl zcela upřímný, odpověď pana Lipše je dovolím si tvrdit hodně tendenční a poněkud mi to smrdí taháním politiky do pneumatik. Pokud vím, tak pneuservis Lipš je člen sítě bestdrive, že? Tak proč neuvedl ty jiné značky konkrétně? Proč neuvedl vypadavající dezénové bloky u dezénů Continental TS850 a Semperit Speed-Grip 2? Což byla opravdu podstatná vada, která se objevovala prakticky každý rok a i přes ujištění continentalu jsem na jaře po přezouvání našel zase semperitku s DOT 2015 i TS850 s DOT 2015 bez bločku. A teď k věci. Já dělám nokiany už hodně let a je to pro mě číslo 1 a dovolím si tvrdit, že pár tisíc mi jich rozhodně rukama prošlo, ale rozhodně se k tomu nestavím, jako k nějaké modle, abych za ně nesmyslně kopal. A za celé ty roky jsem reklamoval dohromady 3 pneumatiky a dodnes si pamatuju jaké. 1 ks W+ 205/55 R16 91T, vyrobené v rusku, protože na ní padlo 105g na plechovém disku a 2x WR G2 215/45 R17 vyrobené ve finsku kvůli povoleným kostrám. A teď abych byl ještě konkrétnější. Mám na svém autě 195/55 R15 85H Nokian Line vyrobené ve Finsku a pravdou je, že bych byl rád, aby se mi na ně po sezoně podíval reklamační technik. U jedné pneumatiky mám opravdu problém s vyvážením a trápí mě vysoká klouzavost na mokru a vlhku a poměrně vysoká hlučnost, na zimu mám WR D3 195/55 R15 89H vyrobené v Rusku, naprosto bez problém po 4 roky. Na druhém autě na léto 205/55 R16 91V Nokian Line vyrobené v rusku, bez problémů, tiché a drží jako prase. Na zimu na tom autě 195/65 R15 91T WR D3 vyrobené ve Finsku, ježděné 3 sezony a absolutně bez problémů. To není o tom, kde ta guma je vyrobená. Pokud u té gumy byl problém, tak za ty roky nemůžu prostě ani na 50% tvrdit, že to bylo tou danou zemí. Vždyť když vezmu zmíněné continentaly a jejich problém s vypadáním bloků, tak hned se vyrojilo,že to dělají jen rumunské. A přitom za ty roky to vypadlo z německý, českých, portugalských i rumunských. Dodnes to mám někde vyfocené. Prostě pokud je u té pneumatiky problém, tak je prostě buď v daném kusu nebo celé modelové řadě a je úplně jedno, kde se ta pneumatika narodila. Prostě v dnešní době tvrdit, že fabriky na západ od nás jsou bez chyb je stejná kravina, jako tvrdit, že fabriky na východ a na jih od nás jsou špatné.
úterý, 6. září 2016
Shambo Pan Lipš ml. z Pneuservisu PROLIPS na 5. straně Pneurevue uvádí toto: "....Kvalitativní otázky se přitom netýkají jen Číny, ale i geograficky bližších států. Je až neuvěřitelné, jaký existuje rozdíl mezi pneumatikou vyrobenou ve Finsku a v Rusku. Toto se bohužel týká i jiných značek. Je to prostě lidský faktor, který by měl hledět na kvalitu materiálu a technologické postupy." Patrně to nemůže být nic jiného než Nokian. Máte někdo zkušenosti s neuvěřitelnými rozdíly mezi produktem vyrobeným ve Finsku a Rusku?
úterý, 6. září 2016
Shambo Poo: pokud si zákazník přivezl zboží zakoupené u jiného dodavatele a na servisu si zakoupí službu (montáž), tak si své původní pneumatiky odveze v kufru a na sedačkách vozidla s sebou a likvidaci zabezpečí jeho dodavatel. Odběr pneumatik k likvidaci musí být ve vztahu prodejce - kupující bez úplaty, náhrady, poplatku atd. Tak praví zákon. Pokud se ustrneš nad naříkajícím automobilistou z důvodu obchodního, lidského nebo ekologického, tak toto učiníš jen a jen za své náklady. Howgh.
pondělí, 5. září 2016
Poo k likvidaci pneumatik, jak se stavíte k tomu když si zákazník přiveze nové pneumatiky z internetu, vy mu to přezujete a staré pneumatiky vám tam chce nechat do likvidace. Vezmete mu je bezplatně nebo za nějaký poplatek, nazvaný klidně manipulační/skladovací. Protože přeci s likvidací pneumatik je nějaká práce a potřebný prostor k uskladnění než se odvezou. A situace že interneťák prodá a já se s tím pak mám několikrát bezplatně tahat a zařizovat likvidaci se mi teda nelíbí.
pondělí, 5. září 2016
mooje Dobré ráno, vytvořili jsme společně s kamarády z pneuservisů novou webovku, pro ty kluky, kteří to cítí podobně. Problém branže je, že pneuservisů je hodně a rebelů je málo. Steave Jobs už nežije, ale naučil svět, jak změnit věci, které nefungují. Jednou řekl: " Jestliže chcete něco změnit, musíte ukázat lidem alternativu. Ne všichni ji přijmou, ale najdou se i takoví, kteří ji uvedou v život." http://www.nedejse-pridejse.cz/
pondělí, 5. září 2016
Shambo Dobré ráno, to je zajímavé. Jdu se přidat :)
pondělí, 5. září 2016
Shambo Snad vás pár čísel ani o víkendu neunaví a neotráví. Nebo ano? Takřka před dvěma lety - 15.09.2014 - byla zveřejněna v Pneurevue anketa s touto otázkou: Prosadí se v příštích letech na českém trhu levné pneumatiky z Číny? Zde jsou tehdejší výsledky hlasování: jednoznačně ano - 23% odpovědí, spíše ano - 10%, spíše ne - 11%, určitě ne - 56%. Od letošního ledna do června se prostřednictvím celních úřadů z Číny propustilo do oběhu celkem 29 574 kusů nákladních pneumatik. Za stejné období roku 2015 to bylo 24 734 kusů. A v roce vyhlášení anketní otázky opět za stejné období to bylo 22 354 kusů. Nepočítají se nepřímé dovozy čínského zboží z EU atd. Nárůst dovozů z Číny je od roku 2014 do letoška 32%. Minulý rok se pneumatik EUROPOOLU prodalo za celý rok 220 000 kusů. Čistě aritmeticky (což pochopitelně neodpovídá realitě) je podíl objemu na našem trhu čínských nákladních kol ke značkám EUROPOOLU za pololetí 2015 na úrovni 23%. Je to hodně nebo málo? Podíl čínských nákladních kol na trhu EU za celý rok 2015 byl v poměru ke značkám EUROPOOL na úrovni asi 53%. Co z toho všeho vyplývá? Tři věci. Procento podílu čínských nákladních pneumatik se na trhu EU rovná už přibližně tomu výsledku v procentech, který si v anketě Pneurevue před dvěma lety nepřipouštěl, že se právě tyto pneumatiky prosadí. A druhý závěr? Podíl na trhu ČR u čínských značek vzhledem k trendům v Evropě není zásadně konečný bez ohledu na to, že se jedná o trh silně konzervativní s výrazným zastoupením historických česko-slovenských výrobců. A třetí závěr? Součet odpovědí "jednoznačně ano" se rovná aktuálnímu podílu čínských značek na českém trhu ve vztahu ke značkám EUROPOOL. Pryži zdar.
Shambo Pokud nevíte, co bude zítra nebo ve čtvrtek či v listopadu, je uklidňující hloubat nad tím, jaký bude vývoj trhu v roce 2021. Globální analytici TechSci Research se hluboce zadumali a ejhle - dle jejich úsudku se světový trh s pneumatikami zvětší do roku 2016 do roku 2021 od 8,4%. Vzhledem k tomu, že do penze budeme odcházet až v 65 letech (tedy ti šikovnější z nás, kteří dožijí), je to skvělá prognoza. Hned se mi lépe dýchá, cítím příliv nové anergie a život mezi gumami je tak originálně krásný. Pryži zdar!
pátek, 2. září 2016
Shambo Dnes si prosvištíme nekonečné téma čínských nákladních pneumatik a antidumpingových cel. A slibuji, že to bude svěží pohled z jiné perspektivy. To, že USA opět zavedou vůči čínským dodavatelům ochranářská cla, je více než jasné. A nebudou to malé sazby. Průměrné dodatečné zdanění bude na úrovni 42%. U někoho i více. Kdo celé to obří tažení na obranu výrobních kapacit a hlavně pracovních míst v USA inicioval? Máme co dělat s mocným odborovým svazem ocelářů – USW. Pozoruhodné je, že tento svaz zastupuje zájmy „pouhých“ 6 000 zaměstnanců v pěti gumárnách USA – Bridgestone, Godyear a Sumitomo. Podotýkám, že USA mají 323 000 000 obyvatel. Otázka – kolik zaměstnanců gumáren máme například jen na území naší republiky a Slovenska a jaký je jejich poměr k celkovému počtu 15 000 000 obyvatel? Celkový počet oborových zaměstnanců v našich končinách nebude výrazně menší, než počet zaměstnanců pod odborovým svazem USW. Ale jejich vliv…ehm. Jaká opatření se tak asi prosazují pro ochranu česko-slovenských pracovních míst v oborové výrobě? Věřím pevně, že naši úředníci na ministerstvech, poslanci, senátoři a tripartita v potu tváře ze všech sil bez ohledu na únavu z tvrdé kancelářské práce dělají vše až za hranicí lidských možností a totálního vyčerpání. Pryži zdar.
čtvrtek, 1. září 2016
Shambo A jak jinak - něco málo o pryži. Seriozní analytické periodikum s dlouhodobou zkušeností s testováním nákladních pneu v reálném provozu v nejmenované zemi s obtížnými podmínkami v silničním provozu (Ruská federace) začíná dlouhodobý test pneumatik Aeolus. Podmínky testu - komplexní přejímka technického stavu vozidel, průběžná měření a ukončení testu po vyřazení z provozu poslední pneumatiky ze sady. U typů HN257 (315/70R22.5), HN355 (M+S) (315/70R222,5 a ATR65 (385/65R22.5) jsou vstupní prognozy dlouhodobé živostnosti na úrovni nájezdu 230-260 tis.km pro vodicí, 250 tis. km - záběrovou a 350 tis. km trailer. A poté protektorace. Nejsem honorován čínskými ani řádnými výrobci za PR. Ale dvě věci jsou jasné. Kvalita asijských nákladních pneumatik se urychleně zvyšuje. A za druhé - tento test budu velmi bedlivě sledovat. S výsledky se pochopitelně podělím. I když zajímavé to začne být až po ukončení zimního provozu a pak po najetí 200 tis. km. Takže si počkejme těch 12- 14 měsíců a budeme moudřejší, zda soudruzi někde udělali chybu nebo naopak budou sklízet vavříny. Pryži zdar.