Shambo A opět něco pro zpestření. Před nedávnem jsme zde mírně debatovali o výrobě pneu na východě, západě, severu a jihu. A pochopitelně o kvalitě produkce v závislosti od lokace výroby. Pirelli se po masivní investici do dvou výrobních závodů v Rusku (Voroněž, Kirov) vyšplhal na 38. místo exportérů z Ruské federace do zahraničí v ratingu nesurovinových vývozců. V žebříčku všech exportérů z Ruska - tedy i včetně ropných, plynárenských, aluminiových a jiných magnátů - Pirelli zaujala více než důstojné 124. místo. Nokian to ovšem vytáhl až na 8. pozici mezi nesurovinovými exportéry a skončil celkově na výtečné 65. příčce. Další výrobci se do první dvoustovky exportérů neprotlačili. Očekávaným adeptem byl Continental, jehož plánovaná expanze z ruské výroby do Číny zatím asi teprve uzrává. Ale i tak - kola se kutálí kam se podíváš. I z těch neočekávaných směrů.
úterý, 4. října 2016
mooje Ahoj BF. Protože se známe, nepochybuji o tom, že směřuješ svůj pneuservis správným směrem. Velmi pěkný článek. Trochu bych upravil jenom tvojí větu: mnoho a mnoho servisů se odklání od značek, které budují podrazy. A nahradil bych ji: přibývají servisy, které se odklání....Protože právě mnoho a mnoho servisů má stále ještě ty značky o kterých píšeš že budují podrazy, negenerují zisk a nepřináší žádný užitek ve svých regálech a nedaří se jim je opustit. A když se jich ptám, proč je tam pořád mají, tam mi říkají, že zákazníci je chtějí. A protože je tam mají, tak si je i zákazníci vyberou. A zrovna včera jsem se na toto téma bavili s Markem z Těšína, který tvrdí, když je tam fyzicky nemáš, tak se ty privátní značky prodávají samy. Protože zákazníci netrvají na konkrétní značce ale chtějí kvalitu za dobrou cenu. Zdravím mooje
BF Poo Matador dávat za 45% je pohoda, krása a pohoda. Běžně dnes nakupujeme 50-52% takže těch 5-7% je na dnešní dobu supr kšeft, ale jestli gumíky Michelin nakoupíš od přímého slavného Michelinu na fa za 33,5% a nějaký pro mne internetový parazit kterému dodávají právě Micheliňáci dává hned 34 do ulice i s dopravou zdarma a někdy i více tak pak je to pořádný průser. Pokud by to bylo s ciziny zavřu oči, zaskřípám zuby, nadechnu se ztěžka, ale beru to a i částečně respektuji. Tady je však problém jiný. Mazat med kolem huby jak budou podporovat servisy a pak skutek utek. Jsem rád že jsem se neodklonil od politiky nedůvěry a z jistotou vím že jsem měl již před léty s některými výhradními dodavateli pravdu. Ti se nezmění a doba kdy někteří tito dodavatelé chtějí posílat gumy přímo bez jakýkoliv skrupulí domů lidem se neodmyslitelně blíží. Je na nás servisech jak se k tomu postavíme a zda budeme nebo nebudeme dělat šašky bumbáce někomu kdo nás řadu let jen využíval a zneužíval. Ceny prací a pneu služeb musí jít brzo velmi radikálně nahoru jinak podle mne dojde k velkým problémům. Již dnes není absolutně nová generace mechaniků, učnovské obory jsou v troskách, mladí se nehrnou za špinavou, těžkou prací a zaplatit je jen z práce je holý nesmysl. Pneu byly vždy pevnou součástí a tvořili potřebný zisk pro celkový rozvoj budování servisu. Dnes se přesouváme do oblasti kde nemůže v blízké budoucnosti přežít servis který nezdraží svou práci, um, dřinu a který nebude respektovat to že pneu musí přinášet potřebný zisk. Dnes taky vidíme že se mnoho a mnoho servisů včetně mne odklání od značek které budují podrazy, negenerují zisk a nepřináší žádný užitek. Nahrazují je třeba a právě privátními značkami. A ti premioví jsou jak se říká jen do počtu. Ztratili postavení které již nelze podle mne v nejbližších letech vůbec napravit. Hezký zbytek večera přeji všem slušným v oboru.
pondělí, 3. října 2016
Shambo Tak pro změnu z jiného soudku. 30. září Continental oznámil, že během přepravy z Otrokovic do Stockenu na území ČR bylo z nákladního vozidla odcizeno 83 kusů pneumatik 245/50 R18 100W Continental ContiSportContact 5. Pneumatiky byly určeny k technickým testům a v žádném případě nemohou být používány v běžném provozu. Pneumatiky byly vyrobeny ve 37. týdnu tohoto roku. Běhoun je standardně značen žlutými a nebo oranžovými markery, v tomto případě je značení bílé. Co se nepřibije devítipalcovým hřebem, to odnesou.
pondělí, 3. října 2016
mooje SMJ vidíš to sice jinak, ale když přemýšlím nad tvým komentářem, tak to vidím stejně. Co potřebuješ k tomu aby jsi něco prodal? Referenční vzorek, který zákazníci znají. A ten tu máme produkt B udávající kvalitu a cenu, který není tvým šálkem kávy. Vedle postav produkt XXL a začni prodávat. Pane/Paní, tohle je produkt B který býval kdysi výborný, ale dneska ho vyrábějí tak, že "houby" najede. Má sice skvělou cenu 1000 Kč, ale asi to není to co by jste si chtěli za svoje těžce vydělané peníze pořídit. Doporučil bych raději tento produkt XXL, který najede dvojnásobek a stojí jenom o 200 Kč více a vydrží vám při stejném stylu jízdy dvojnásobek. Platíte jednou a jedete dvakrát. Chcete ten co houby najede nebo ten co vydrží mnohem déle?
pondělí, 3. října 2016
SJM Vidím to přeci jen trochu jinak. MaB opravdu není můj Cup of Tea, ale, bohužel, zde na našem malém písečku teda B je jakýmsi etalonem kvality a ceny ať se nám to líbí či ne. V Polsku stejnou úlohu plní K a D, v Rakousku Semperit atd.. Nemohu už vůbec souhlasit ale s tvrzením, že spec. u conti najíždí prémiovky více. Přesný opak je pravdou a sami zaměstnanci, mající rok co rok nárok na sadu přemýšlí, jakou jinou koncernovou značku zvolit, protože na C "houby" (vyjadřují se i jinak) najedou. A samotné nastavení cen jen zcela nepatrně odráží vlastní výrobní náklady. Je to převážně podivná cenová politika pro ten či onen kontinent či stát, jakou roli chce ten či onen výrobce v daném regionu hrát. Bohužel, dnes celý svět opouští od zdravého selského rozumu a zájmové skupiny vytváří zcela záměrně komplikované a nepřehledné vazby za jediným účelem, ovládnutí všeho a všech. Konkurence panuje jen na nižší úrovni, nikoliv na úrovni koncernů, viz. kartel trucků z poslední doby.
pondělí, 3. října 2016
mooje Poo a SJM díky za názor a v hodně věcech máte pravdu. Přesto si myslím, že si v něčem nerozumíme. Nemůžeme míchat hrušky s jablky. Matador a Barum jsou zástupci nejlevnějších značek koncernu Continentál. A každý jiný prémiový výrobce má svoji levnou značku. To přece všichni víte. (SAVA, KORMORAN, TIGAR, REIKEN, FORMULE,KINGSTAR, DEBICA atd..). Dobře víte, že Matador a Barum už nejsou co bývaly a samotný nový výrobce tvrdí, že je to jejich Buget. A podle toho je i jejich výrobní zadání. Ti samí výrobci mají svoje středové značky, kde začíná slušný km nájezd, komfort a bezpečnost a jsou použity novější technologie. Nemusím je vyjmenovávat. S Lassou, která je právě v tomto středu můžeš nahradit všechny středové a lepší značky. A tyto všechny středové značky jsou cca 20% nad budgetem. Skutečnou nákupní cenu znají jenom kluci ze naší sítě. A to je jeden ze způsobů ochrany pro servis zastupující značku ve svém okolí. Možná se někdy potkáme osobně a pak si o tom můžeme popovídat. Napište mi do emailu a já přijedu.
pondělí, 3. října 2016
Shambo A na Pařížském autosalonu to probublává. MICHELIN se během tiskové konference, jednání s výrobci automobilů a účastníky veletrhu hodlá opět nesouhlasně, leč argumentovaně vyjádřit k návrhům "řady výrobců" o nutnosti přechodu z minimální hloubky dezénu u osobních pneu z 1,6 mm na 3 až 4 mm. Mne by osobně velmi a velmi zajímalo, kdo reprezentuje tu "celou řadu výrobců". Leč nebyl jsem přizván, čemuž se ani moc nedivím, stejně bych patrně času nazbyt moc neměl a kdo by u nás na firmě komerčně pracoval, že. Takže budeme bedlivě sledovat média, protože toto je opravdu zajímavá patálie. A jeden by si řekl - milimetr sem, milimetr tam. Pryži zdar.
pondělí, 3. října 2016
SJM Je nepodstatné, jaké expresivní výrazy budeme používat a co si o kdo jednotlivých producentech či jejich zástupcích myslí. Bohužel o cenu jde většinou zákazníkovi až v první řadě, jak píše Poo. Můžeš se snažit o Fair Trade jako blázen do roztrhání těla, ale i se sebelepší Lassou, barumku navíc o 30% levnější těžko budeš drtit a můžeme si o kvalitě dlouho vyprávět. Vždy se najde někdo a nebude jich málo, kdo to využije či zneužije. Podívejte se např. na předvolební plakáty atd.. Ta morální bída politiků je jen a pouze odrazem naší současné společnosti, tak proč se domnívat, že v pneubranži by to mělo být jiné?
pondělí, 3. října 2016
Poo Když to si moc nevybereš, bohužel (což oni dobře vědí). U Conti-Barum je to to samé ale tam to není jen na netu tam do toho ještě pěkně šije jejich siť, ono dávat zákazníkovi 45% na Matador na servise je taky síla. A prodávej třeba Lassu za 1300 když vedle v Barumce je Matadorka za 992,-
pondělí, 3. října 2016
mooje Zdravím, přátele každý z vás vyrostl se svým pneuservisem na nějakých značkách a s konkrétními dodavateli. Velmi často si na toto téma povídám v pneuservisech. A to co mne znepokojuje je ten jejich "klid". Pořád jsou v pohodě a ještě vysmátí. Těch 4196 není kudla do zad, ale nášlapná mina, to je roztrhá. A když majitelům servisu řeknu, že pomalu začíná pro pneuservisy nová ERA ještě horších časů, kdy budou jejich oblíbení výrobci prodávat přímo koncovému zákazníkovi, tak tomu nevěří. A nechápou, že pro ně končí doba , kdy se nevešli do ceny a řekli zákazníkovi: " Kup si to na internetu a já ti to pak přezuji". Nepřezuje, on už toho zákazníka nikdy neuvidí....
pondělí, 3. října 2016
BF Tak je tady dnešní změna. Pozor!! 4060+100 už není!! Dnes je 4196,Kč a bez dopravného. Takže zdražili o 36kč. To však nemění nic na tom že Michelin je s podmínkami u servisů zcela mimo mísu.
neděle, 2. října 2016
BF Zrovna Michelin má co říkat a psát pro mne hloupé někdy opravdu neskutečné plky. 2,5-3mm je v dnešní době už potřeba. Sloupec vody je jednoznačný a jestli to je lulupupucucu nebo Michelin je jedno. Zrovna mám na Mišáky dobře nastavenou bojovou náladu a mít po ruce obchoďáka tak si na něm zgustnu. Zákazník mne požádal o 235/60-18 Crossclimat a zaslal mi stránky nejlevnějšího boha s více jak 20ks a tam 4060kč +kilečko na gumu dopravného. Můj SUPER NÁKUP PODLE Michelinu přímo u nich na slavném nákupním serveru je něco přes 4200kč vč. DPH. Takže kdybych to prodal zákazníkovi bez dopravného jak chce, mimochodem podle něho, servis to prý nemusí vůbec řešit zajeho požadovanou cenu, byl bych v mínusu, zralý na kontrolu z finančáku a na to že vezmu rychle lopatu a někoho cvičně ve vedení Michelinu přetáhnu lehce přes kebuli aby se probrali. Lozí poslední dobou zase po servisech a škemrají a hned první případ kdy mne tak můžou maximálně políbit zadní část mého těla. Jsem pánové z Michelinu nasrán a vše co jste nedávno valili do hlavy na školení, při návštěvách apod. jste právě tímto případem opět zazdili. Podporujte dále své protlačované internetové parazity a neotravujte nás kvalitní pneuservisy už svými bláboly, lžemi kterým už dnes nikdo nevěří. Chtěli jste nastartovat něco na co vůbec nemáte koule a tady a teď vám opět jasně na příkladě ukazuji vaši slabost a hlavně prolhanost. Naštěstí my servisy což vám vůbec nevyhovuje spolu velmi dobře komunikujeme a tyto podrazácké příklady si probíráme. Nedivte se pak že jste jen do počtu. Hezký zbytek neděle přeji všem rozumným v oboru a Shambo díky za článečky.
neděle, 2. října 2016
Hrouda Shambo :Zvednout minimální hloubku dezénu osobních až na 3-4 mm. To by byl masakr, když Michelin nemá 8mm jako nově pořízená pneumatika. Ale osobně při šířce pneumatik některých vozů není od věci tu min. hloubku trošičku poupravit cca2-2,5mm.
neděle, 2. října 2016
Shambo Zajímavou tiskovou zprávu před zahájením Světové výstavy automobilů v Paříži vydal MICHELIN. Její obsah by se dal stručně vyložit takto: MICHELIN garantuje optimální přilnavost a požadované parametry pro bezpečnou jízdu po celou dobu životnosti osobních pneu až do minimální hloubky dezénu povolené předpisy a vyhláškami - což je 1,6 mm. Někteří z výrobců navrhují zýšit minimální hloubku dezénu osobních až na 3-4 mm. MICHELIN při zachování všech parametrů bezpečnosti provozu a minimalizace valivého odporu se zvýšením minimální hloubky dezénu nesouhlasí a uvádí tyto tři argumenty. 1/ bezpečnost provozu: stávající normy poplatné tehdejšímu stavu technologií vznikaly v roce 1989, statisticky nejsou podpořeny argumenty hypotézy o vyšší nehodovosti při hloubce dezénu pod 4 mm. MICHELIN připomíná, že brzdění závisí i od faktorů jako je kvalita brzd, ABS, silničního povrchu, počasí atd. Prémiové pneumatiky i při hloubce dezénu 1,6 mm budou mít lepší parametry než pneumatiky levnějších segmentů. 2/ úspornost provozu: při nutnosti záměny pneumatik s hloubkou dezénu pod 3-4 mm lze očekávat dvouletý cyklus záměny a výrazně zvýšené náklady na pořízení pneu. 3/ úspory zdrojů, surovin atd. - je známo, že valivý odpor se snižuje s mírou opotřebení. Podle MICHELIN by urychlení záměny přineslo zvýšení spotřeby o 900 milionů litrů PHM ročně a emise v objemu 9 milionů tun CO2, pokud se bude výroba zvyšovat. Zvýšení spotřeby v Evropě by způsobilo nutnost dodatečné likvidace 1,5 milionů tun odpadních pneu. Tak pravil MICHELIN. Co to může znamenat? Další z elementů BODu ZLOMU. Hm, pokud se třeba v Mexiku hůře prodávají sombrera a více se kupují čepičky s kšiltem, není od věci prolobovat seňory poslanci a seňoritami poslankyněmi zákon o povinném nošení sombrer a/ na svadby a pohřby b/ návštěvu úřadu c/ exkurzi v nevěstinci. A pak to půjde. Celkově se jedná o další logický krok v boji evropských výrobců mezi sebou a evropských výrobců s asijskými všichni proti všem. Nečekejme cla. Připravme se na přibroušení vyhlášek, norem a standardů. Pryži a buřinkám rady Vacátka zdar.
neděle, 2. října 2016
Shambo Americký COOPER hlásí výrazný pokrok svého vlastního programu záměny kaučuku pampeliškovým mlékem. Pampelišková substance může zaměnit v sériové výrobě jak syntetický, tak přírodní kaučuk pro výrobu pneumatik. COOPER si ověřil vhodnost pampeliškových směsí v praktických zkouškách. "Jsme blízko a je to více než nadějné" - tolik Chuck Yurkovich, veceprezident COOPER. Nadějné je hlavně to, že pampelišky rostou opravdu všude. Jako školák jsme sbíral brambory a starý papír, na gymplu jsem si zvýšil kvalifikaci sklizní lnu. Na penzi - pokud dožiji - se těším na sběr pampelišek do ošatky z proutí. Pampeliškové pryži zdar!
neděle, 2. října 2016
Shambo Čína od 15. září zavedla labeling pro své tuzemské výrobce pneumatik v kategorii hluk, valivý odpor a brzdná dráha na mokru. Vychází z evropského formátu a vizualizace. Zatím se jedná o nepovinné opatření, ale podle vyjádření tamních kompetentních představitelů se dělá vše pro to, aby se povinný labeling vyžadoval i pro místní trh ze zákona. Zatím ovšem není zcela jasné, co bude při zaplňování údajů sloužit jako etalon.
čtvrtek, 29. září 2016
SJM Jo, máš pravdu, nejde to přímo otevřít, ale zle to zkopírovat a pak vložit atd....
středa, 28. září 2016
Shambo SJM - a já zase pro změnu nemohu otevřít ten tvůj odkaz... a nic jsem zatím nepil .