pl Shambo - v článku, na který směřuje tvůj odkaz se mimo jiné píše: „Denně nám vyjíždí zhruba pětadvacet kamionů, které obsluhující francouzské firmy. Pokud budou Francouzi nová pravidla vynucovat, bude to mít fatální dopad pro dopravce i pro francouzské podniky samotné, přepravní linka se fakticky zastaví,“ říká Josef Melzer, spolumajitel firmy M+L a viceprezident Česmadu.
Pan Melzer i přes svou vysokou funkci v oboru neříká pravdu, tedy pokud autor daného článku skutečně cituje. Pan Melzer musí stejně jako všichni ostatní vědět, že si všichni dopravci na českém území systémem odměňování řidičů snižují svou povinnost odvodů z mezd, okrádají řidiče, kteří když omarodí nebo půjdou do důchodu, tak nedostanou nic a okrádají státní pokladnu o peníze, které by museli za své zaměstnance při řádném způsobu odměňování odvádět. Tak dlouho se v konkurenčním boji snažili, aby nízkou cenou získali zakázku, že už jim nic jiného nezbylo, než přistoupit na tento způsob odměňování řidičů, aby zachovali jakousi renditu svému podniku. Kdyby se nepodbízeli cenami a drželi ceny, tak by dokázali generovat dostatek prostředků na řádné odměňování lidí. Nepřipomíná ti to gumařskou branži. A nebo jakoukoliv jinou. Já naopak francouzským kontrolám fandím, a měli by to dělat všechny členské státy EU stejně tak, alespoň by to napříště zamezilo podobným vyčůraným praktikám, na které doplácejí akorát lidí na nejnižší úrovni v celém systému. Ale to si bude muset majitel dopravní firmy také něco odepřít, což ovšem bude bolet nejvíc. Ovšem jen jeho.
pátek, 14. října 2016
pl Novinářská kachna byla ta jediná informace médií, že řidič dostal pokutu, protože má nízký plat. On dostal pokutu proto, protože u sebe neměl všechny nutné doklady. Potíž je v tom, že dopravci obcházejí pěkně "po česku" povinnosti odvodů z mezd tím, že řidiči kamionu oficiální vyplatí jen minimální mzdu, z které se počítají všechny odvody a následně ve formě cestovních náhrad dorovnají řidiči jeho odměnu. Můj celoživotní kamarád dělal řidiče kamionu s tímto systémem odměňování u společnosti Duvenbeck mnoho let. A na ruku dostával za měsíc práce cca 50000 Kč. Takže oni ti naši řidiči nejsou ve srovnáním s francouzským řidičem kamionu žádní chudáci, kteří by dělali za minimální mzdu, tedy za čtvrtinu toho, co vydělá Francouz. Ale oni přistoupili na hru, kterou tady u nás v Čechách nastavili vyčůraní zahraniční megadopravci, aby nemuseli platit odvody z mezd. Chápu, že na to nemusí ten řidič přistoupit, ale pak nedostane tu práci. Stejně tak jsou na tom ženský na pokladnách v zahraničních obchodních řetězcích (třeba francouzských), kdy pracují celý měsíc za naprosto nedůstojnou mzdu. Máme jenom to, co si necháme líbit. A ta česká hranice únosnosti ohýbání se je hodně posunutá ve srovnání třeba s Francií. Tam si to ten samý dopravce k francouzským řidičům nedovolí, resp. k francouzské státní pokladně.
pátek, 14. října 2016
Shambo pl - netuším, jakou kachnu máš na mysli. Ale každé slovo a názor do debaty beru opravdu jako přínos. Osobně domácí média sleduji minimálně. Nicméně též jsem si dal práci, abych toho letícího divokého kdákajícího opeřence odhalil. Ve své poznámce jsem měl na mysli toto: http://ekonomika.idnes.cz/ridici-nakladnich-aut-a-minimalni-mzda-ve-francii-f60-/ekonomika.aspx?c=A160629_135144_ekonomika_jvl Ale řeská minimální mzda a mzdový systém jako takový není už ani divoká kachna, ale spíše smrdutý pterodaktyl. Když slyším o indexaci penzí ve výši 126,- Kč na důchodce, skučím a nechápu. Pro ministerstva a politické strany to je patrně vrcholný národohospodářský výkon.
čtvrtek, 13. října 2016
pl Kamarád si dal práci a vyhledal vše, aby bylo jasno, aby lidi nestavěli nesmyslné emotivní konstrukce na novinářské kachně, které se hodí do krámu povrchním titulům. Tak tedy: Hojná dojmologie okolo "pokuty pro kamioňáka, že bere málo peněz," mne přiměla podívat se, jak je to doopravdy. Takže 1) pokutu nedostal za to, že bere málo, ale že u sebe neměl dokumenty, které Francouzi požadují od těch lidí, které na jejich území poslal pracovat zaměstnavatel z jiného státu EU; 2) dodržování minimální mzdy státu, na jehož území své pracovníky vysílají, vyžaduje od zaměstnavatelů z EU Směrnice Evropského parlamentu a Rady 96/71/ES, závazná už od roku 1999, v článku 3, odst. 1, písm. c; 3) v českém právu je ta samá zásada obsažena v § 319, odst. 1, písm. c Zákoníku práce. Že to tady nikdo neřeší, protože minimální mzda je zde nižší než mzda těch, které pracovat na naše území posílá zaměstnavatel z jiného státu EU, to je jiná věc.
čtvrtek, 13. října 2016
hohencenda Jo jo Jo moc pravdivé články br br br se budou dít věci chudáci moje děti....
čtvrtek, 13. října 2016
BF Ceny služeb u nás ve všech oborech jsou podle mne v blízké budoucnosti neudržitelné, ale kde brát a nekrást? Domnívám se že se budou dít věci až nevídané. Současná Evropa je polomrtvá. Ekonomiky lžou a banky pomalu krachují. Bude hodně veselo, ale jak pro koho.
středa, 12. října 2016
SJM Trefné a humorné, bohužel při troše fantazie i ne nereálné. Zatím je spíše k pousmání, ale jak známe Frantíky, pokud jde o pí...., jsou vytrvalí a důslední. Drobnosti tipu hořících aut, jímž se baví noc co noc děti přistěhovalců, nechávají policii v poklidu, za to na nízkopříjmové šoféry se uspořádá kolový hon. Zde ale přestává pomalu legrace. Pokud se to bude vyžadovat a trestat, nezbude než to nějak vyřešit, každopádně to bude mít dopad na zákazníky přepravce a následně i na dodavatele služeb pro přepravce. Kde asi tak bude chtít ušetřit? Na šoférech to půjde ztuha, už nyní jich je všude nedostatek. Na nákupu trucků? Možná nějaká kačka půjde ukecat, ale zásadní to nebude. Na naftě? Tam malé rybky sedí za katrem a velké se v tichosti dohodnou a ceny hezky srovnají. No a pak zbývají již jen opravy a gumy. Jak vidíme, cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly. P.S. Né, že bych šoférům nepřál slušnou mzdu, ale to tak. A což teprve, až na to vlétnou naši sousedi, proslulí svou důsledností, bohužel, zaměřenou rovněž hlavně na slušné a pracovité lidi.
středa, 12. října 2016
Shambo Netěším se, až mne ochranka veletrhu SIMA v Paříži vytáhne od registračního okénka se žádostí o předložení daňového přiznání za minulý rok a potvrzení účtárny o výši ročního příjmu. Asi budu pokutován. A pokud se neprokáži účtem ze solidního hotelu, bude mi nabídnut potravinový balíček s humrovým salátem, camembertem, bagetou s lososem a lahví porstkého a následný odvoz na nejbližší metro. V roce 2015 byla minimální mzda v ČR 9 200 Kč. Ve Francii je to více než 40 000 Kč. V hodinovém ekvivalentu je minimální hodinová mzda ve Francii 9,67 euro. Jak pravil klasik: "Francie sladká hrdý Albion
a my jsme je milovali".
středa, 12. října 2016
hohencenda Pánové čtu v letu makám opět mnoho zajímavosti s námětů k přemýšlení Děkuji Vám Čenda.
úterý, 11. října 2016
Shambo ChemChina si důrazně brousí zuby na korejské Kumho. Podíl ve druhém největším korejském výrobci se po ovládnutí pátého světového giganta - Pirelli - nemusí zdát nijak zásadní. Pokud si ovšem dáte práci a obětujete deset minut svého času pro orientační seznámení se s čínským vládním projektem "Jeden pás, jedna stezka", tak vám to bude nadmíru jasné. A odpadnou otázky, co tím čínští investoři sledují a jak se tomu bránit. Nicméně - osud Kumho se vyřeší velmi rychle. A pryži zdar.
úterý, 11. října 2016
SJM Dnes mě rozesmála odborná informace pod pneumatikou na www nej....bez komentáře: Premiorri ViaMaggiore-Novinka v nabídce je určena pro řidiče osobních vozů střední a vyšší střední třídy. Pneumatika je určena pro podmínky středoevropské zimy, má velmi dobrou trakci na sněhu, sněhové břečce, ledu a vysokou odolnost vůči aquaplaningu. Množství lamel pak zabezpečuje vysokou přilnavost a stálý záběr za všech zhoršených zimních podmínek. Pneumatiky se vyrábí na stejných strojích jako známé prémiové značky. A nyní realita:http://pneu-test.cz/zimni-165-70-r14/premiorri-viamaggiore Snad jen nepatrná vsuvka by se slušela do textu "Pneumatiky se vyrábí na stejných strojích jako známé prémiové značky ROSAVA" Ta čeština je přeci jen krásný jazyk, se kterým je si možno pohrávat do omrzení.
BF Hezký večer přátelé gum. Takže zjištění situace na Michelin dvorečku je takové že kdo chce prodávat v měsíci říjen Crossclimat tak ať se na to s velkým úsilím vrhne, protože dobropisem může získat podle neprověřených informací bonus až 9%. Rozdají se pak po čase prašule a někteří kouzelníci internetu dokážou nemožné věci. (i když nemožné je jen slovo) Tihle mistři dokážou prodávat pneu pod nákup s bonusy které ještě nemají a už je částečně rozdávají. Který solidní pneuservis tohle v ČR dokáže? Který si to dovolí? Žádný!!! Za tohle by jsme šli tak minimálně na finančák vysvětlovat rozdíl v nákupu na faktuře a prodeji. A vysvětlit to rozumně a čestně nejde. Že oni to umí to absolutně nepobere má hlava a jestli někdo dokáže rozpustit dopravu pneu k zákazníkovi do ještě neproběhnutých bonusů je nemyslitelné, podvodné a snad i trestné. Jedině a to upozorňuji jedině že by nás drahý Michelin všechny houpal a dal milému zlatému nej gumíkovi takové procenta na faktuře a pak i dodatečné bonusy že to je tak pak na plivnutí do tváře. Ty procenta hned na faktůře se mi osobně nezdají, ty dodatečné bonusy to bych i uvěřil, ale že si posmolí celou obchodní politiku tímhle obchodním hnusem to normální hlava nepobere. Přátelé, kamarádi, slušní servisáci je nejvyšší čas a doba na zásadní změny, čas na rozumné konstruktivní přemýšlení, zdravou komunikaci a hlavně je nejvyšší doba na konání razantních činů. Mnozí si to ještě vůbec, ale vůbec neuvědomují ale čas hraje v současnosti obrovsky proti neorganizovaným samostatným jedincům v oboru ale i středním servisům které jsou mimo toho co se děje a bude teprve dít.. Pokud oni přimhouří oči, lehce zaspí, nebo i chraň-bůh jen na chvilinku usnou už se nejenom neproberou ale bohužel zemřou. Můj názor a myslím si že vím co tady a teď dobře píšu. Zvedněte hlavy slušní servisáci a začněte se více angažovat, spojovat a hlavně společně bojovat. Ne mezi sebou, ne proti sobě nepřítel je totiž jinde a dva byli jasně naznačeni v tomhle článku. Hezký večer a rozum do hrsti.
čtvrtek, 6. října 2016
Shambo A že prý se nic neděje. Finský portál Aamulehti přišel s pozoruhodným sdělením. Dle jeho bádání Nokian roky nesprávně informoval kupující o směsích, ze kterých měly být údajně vyráběny osobní letní pneumatiky speciálně určené pro severské státy a jiné s odlišnými parametry zase pro trhy kontinentální Evropu. Jak dle finského portálu ukázaly následné testy několika desítek pneumatik vyráběných ve Vsevolžsku, nejméně v období 2010 až 2013 byly pneumatiky označené odlišnými obchodními názvy a přednostně určené pro podmínky obou odlišných trhů ve skutečnosti vyrobeny ze shodných směsí. Například pneumatiky Nokian Hakka Black a Nokian zLine byly vyrobeny nejen ze shodné směsi, ale měly i shoný dezén. Promo materiály Nokian ovšem uváděly to, co bylo potrvzeno ve výroční zprávě z roku 2012 - že Nokian Hakka Black byly speciálně vyvinuty a výráběny pro podmínky chladného severu a naopak Nokian zLine byly adaptovány pro jiné podmínky trhu centrální Evropy. Novináři si dali práci s porovnáním ceníků obou pneumatik za několik roků. Podle jejich vyjádření se Nokian Hakka Black prodávaly takřka o 30% dráž, než pneu Nokian zLine. Ještě v září tohoto roku se sada Nokian Hakka Black prodávala ve Finsku v rozměru 205/50 R16 o 250 euro dráž, než Nokian zLine. Podle tvrzení novinářů se z identických směsí prodávaly i další údajně odlišné modely - např. Nokian Hakka Blue a Nokian Line. Zástupce Nokian pan Antti-Jussi Tahtinen ve vyjádření pro médium v této věci potvrdil, že "uživatelům nebyla předávána nepravdivá informace o pneumatikách". Ale opravdu by mne zajímalo, jestli finská média jsou na rozdíl od jiných tak precizně všímavá vůči domácím produktům, nebo to prostě u jiných značek kdekoliv jinde ve světě jen tak prochází, Nebo jsou všichi ostatní výrobci třeskutě vzorní? No co už, pryži zdar.
čtvrtek, 6. října 2016
Shambo Mooje - díky za nabídku, napíšu. Dobrá práce.
čtvrtek, 6. října 2016
mooje Ahoj Shambo, náš test ADAC po česku máme sumarizovaný v excelu, ale nevím jakým způsobem ho dostat zde. Přepsali jsme naměřené hodnoty od ADAC do excelovské tabulky, přidali k tomu v daný čas platné ceny podle porovnávače cen a zadali váhu daného parametru a nechali přepočítat. Může si to udělat každý. A když jsme u těch testů, tak největší amatéři jsou z D testu. Ti se zákazníkům chlubí cizím peřím, nic netestují, na venek působí, jako by něco testovali, chtějí za to peníze o zákazníků a ve finále to neumí přeložit správně ani z němčiny ADAC test. Když byl testovaný Syron, tak napsali, že je to čínská pneumatika, přitom se vyráběla jenom v Korei u Nexenu nebo Indonesii. Systematizované to nemáme, chtěli jsme jenom ukázat jak testy mylně informují neznalé koncové zákazníky. Kdyby někdo chtěl tu excelovskou tabulku napište mi do emailu, pošlu vám to celé. Ahoj mooje
Shambo mooje - zajímavý pohled. Máte to nějak sumarizované? Systematizované?
středa, 5. října 2016
mooje Test ADAC po česku z roku 2015. Není to tak dávno co nachytali německý ADAC, jak manipuluje výsledky a následně se šířily články popisující skandál titulky „ADAC- podvádět se nevyplácí„.
Příklad z praxe-náhodně jsme vybrali publikovaný test: V časopisu pro pneuservisy Pneuservis/rychloservis č. 2/2015 je na straně 33 ADAC test letních pneumatik 2015 v rozměru 185/60 R14.Toto jsou výsledky ADAC pro solventního německého kupujícího. Kritéria vůbec neřeší pořizovací cenu, mokro je hodnoceno 40%, sucho 20%, hluk 10%, spotřeba paliva 10%, opotřebení 20%. Pořadí podle ADAC 1. Continental, 2. Goodyear, 3. Nokian, 4. Dunlop,5. Vredestein, 6. Hankook, 7. Firestone,8. Michelin, 9. Sava,10. Pirelli,11. Infinity,12. Yokohama. Moje připomínky k testu: Jenom pořadí do 6. místa je bráno váženým průměrem a spravedlivě. Za 6. místem udělá ADAC čáru a pořadí určuje nejhorší naměřená známka, nikoliv vážený průměr (do hodnocení se nebere v potaz hluk). Kdyby použili vážený průměr na celou tabulku, pak by PIRELLI mělo známku 2,31 a bylo 5. a ne 10. A Michelin by měl známku 2,38 a byl by 6. a ne 8. Test také odporuje hodnotám EU štítků Goodyear, Dunlop, Sava když podle testu jsou to nejhlučnější pneumatiky a dle štítku jsou super tiché. Někdo tady lže !!!!
ADAC „po česku“Vzali jsme všechny hodnoty z tabulky ADAC a použili nejčastější kritéria českých zákazníků a české nákupní ceny. Použili jsme oproti ADAC spravedlivé hodnocení pro všechny značky (vážený průměr pro všechna umístění).Kriteria testu „po česku“: Aby to vydrželo 40% (opotřebení), aby to fungovalo 30%(mokro) a aby to nebylo drahé a bylo pro českou peněženku 30% (pracovali jsme s nákupní cenou pro pneuservis na českých VO portálech; předpokládáme stejnou marži pneuservisu na všech značkách). A toto je ten samý test od ADAC jenom s pořadím podle českých kriterií:1. Nokian, 2. Pirelli,3. Sava,4. Michelin,5. Vredestein,6.Continental,7. Goodyear,8. Dunlop,9. Firestone,10. Hankook,11. Yokohama,12. Infinity.
Moje připomínky k testu: Značky Goodyear, Continental a Dunlop se propadají až do druhé poloviny. Na konci si čínské Infinity a Yokohama pouze vyměnili pořadí.A slovo na závěr: Koncovým zákazníkům vždy říkám, ať nevěří testům, protože je to pouze o tom jak nastavíte parametry hodnocení. A radím jim, ať se ptají Vás v pneuservisech která pneumatika vydrží a funguje a stojí tak akorát. Protože Vy ty pneumatiky na auto dáváte a také máte informace od zákazníků až se s nimi vrátí po sezoně.
úterý, 4. října 2016
Shambo Město Akron ve státu Ohio je nejen místem vzniku společnosti “Anonymní alkoholici“ a sídlem Profesionální ženské asociace wrestlingu v bahně a blátě, ale sem tam se na vysokém fóru hovoří o problematice gumárenského průmyslu. V polovině září v průběhu mezinárodní konference ITEC vystoupil i větry ošlehaný veterán gumařiny pan Aaron Murphy. Už jen jeho 60 služebních cest do Číny je pozoruhodný počin. Stejně jako řízení dceřiné organizace Double Coin v USA. Co mne ovšem v jeho vystoupení zaujalo nejvíce, to je pasáž o dalším rozvoji US protektorařiny. Jak na tom naši kolegové za oceánem jsou? Pan Aaron to popisuje asi takto: prudké snížení cen na kaučuky, ropu, komponenty, ocel a technické saze na straně jedné a rostoucí nadvýroba pneumatik na straně druhé způsobily pokles cen na nákladní pneumatiky. Postupně docházelo ke zlepšení technických parametrů a kvality čínských výrobců a následně ke zvýšení jejich konkurenceschopnosti. Výrazně se zvýšil ukazatel jejich provozních nákladů na jednu míli. V letech 2013 až 2016 to výrazně ovlivnilo americký segment výroby protektorů. Dnes je cena za protektor i nákladní pneu 22,5 na úrovni 175 USD. Naskýtá se otázka, jaká opatření výrobci materiálů učinili pro snížení rozdílů v cenách mezi novými pneu a protektory. Bohužel se nestalo nic. Tři největší výrobci a dodavatelé protektorovacího materiálu, kteří kontrolují 80% trhu v USA, ovšem ceny ponechali na předchozí úrovni. Pochopitelně výrobci protektorů sáhli po levnějších materiálech, které byly v důsledku stejně pochopitelně méně kvalitní. V návaznosti na to jejich dealeři – dopravní společnosti začali pochopitelně přecházet na levné, ale pochopitelně nové nákladní pneumatiky. Závěr? Pan Aaron suše dodává toto: žijeme v podmínkách obchodní války, ať se nám to líbí nebo ne. Napomůže to zvýšit výrobu budgetových pneu v USA? Nedávná historie potvrzuje, že v USA se vyrábějí hlavně prémiové vysokotechnologické značky a levné pneumatiky si musíme importovat. Tak pravil Murphy. Pokud tato situace někomu cokoliv připomíná v souvislosti s naším trhem, zcela jistě se jedná o naprostou shodu okolností a souběh nepochopitelných situací. Pryži a Akronu zdar.