Shambo Dobré jak jinak ráno, analytici TechSci zveřejnili odhady spotřeby a výroby osobních a nákladních pneu do roku 2020. Globální spotřeba v roce 2015 byla celkem 2,08 miliardy kusů, z toho 1,241 miliardy osobních pneu. V roce 2020 bude světová spotřeba podle hvězdářů a počtářů z TechSci na úrovni 1,659 miliard osobních plášťů. V nákladních pneu v roce 2015 byla světová spotřeba 129 milionů kusů a v roce 2020 se údajně vyšplhá až na hranici 165 milionů. Tak přidat pánové, přidat. Už vidím to uskladnění zdarma u 1,241 miliardy osobních pneu ve stodolách, típí a iglů. A těch výjezdů grátis pro víkendovou montáž mobilním servisem taženém koňmi pro kompletaci 129 milionů nákladních šlupek. Život je krásný.
středa, 19. října 2016
BF Dobrý večer přátelé gum. Protože zjišťuji že někteří lidé opravdu potřebují někdy palicí přes kebuli rozhodl jsem se udělat na servise radikální změny. Nechám si na servise zřídit pozorovací věž s možností montáže raketometu, kulometu a dalších zbraňových systémů. Již tento pátek bude provedena na mém servise montáž 25metrového sloupu a od pondělka jsem zcela připraven na rychlý obraný smrtící zásah kdyby náhodou se přibližoval v sektoru nepřítel typu práce zadarmo, výjezd mechanika při havarijní situaci zcela zdarma, uskladnění 10 sad pneu zcela zadara, prodej pneumatik za co si zákazník řekne, nebo taky dodavatel typu - prodávejte nám gumy,to vám stačí, však máte práci, apod. Tato věž která bude sloužit k větším účelům a je pojistkou pro další rozšiřování služeb pneuservisu do budoucna - ta služba se jmenuje - odstřel si svého protivu. :-) Přátelé nevím co zažíváte na servisech, ale letos jsem už slyšel takové zhovadilosti že zvažuji zda si po kulometném hnízdě ještě neotevřu i psychiatrickou ordinaci. Jak dodavatelé tak i někteří zákaznici by nutně potřebovali pořádnou léčbu. A já si naštěstí říkám s humorem jde všechno líp. Hezký zbytek večera.
úterý, 18. října 2016
Shambo Nejsem podnikatel. Jen takový domestik. Nosič vody. A sem tam pozorovatel.
úterý, 18. října 2016
mooje Ahoj Shambo, je to varianta pro všechny a,b,c. Podnikání je o tom být o krok před konkurencí. Nesledovat co dělá konkurence, ale přemýšlet nad strategii jak svoje podnikání posunout o 1 úroveň výše. Tím, že někdo někoho kopíruje, tak se mu to nikdy nepodaří ho ani dohonit. Ahoj mooje
úterý, 18. října 2016
Shambo Ano, šéfe. Varianta a/ pro pneuservisy b/ velkoobchody c/ výhradní dodavatele. A tělesné tresty povoleny.
úterý, 18. října 2016
mooje Zdravím, včera jsem se zase díval v televizi na opakovaní jednoho dílu ANO ŠEFE! Dívám se, protože je to podobná branže jako ta naše. Regulace ze strany státu nulová. Může to provozovat každý. Neskutečná džungle a lidová tvořivost. A krásně tam ukazují, jak funguje provozní slepota a neschopnost se zastavit a začít dělat podnikání jinak a ziskově. Jak si někteří kuchaři myslí, že tomu rozumí a stojí si za svojí pravdou. Pak jim někdo z venčí ukáže, jak se má vařit omeleta. Líbí se mi tam ty hlášky: Restaurace musí být chladnokrevný byznis., Aby jste nežili ve lži., Neumíš přemýšlet nad svým podnikáním., Můžeš na smažáku o pět korun levnějším než má konkurence postavit ekonomiku své hospody? Tak proč to děláš?. Atd..Líbí se mi jak hospodské nabádá k tvořivosti a k tomu, aby si vytvořili koncept. Aby byli pro zákazníky zajímaví. A pokládá jim otázky, proč by měli přijít zákazníci zrovna do jeho hospody? .....poučné
úterý, 18. října 2016
Shambo SJM - poslal jsem ti do emailu. Také jsem koulel očima.
úterý, 18. října 2016
SJM Tato zpráva pro mě zní neuvěřitelně, ale jak pravíš, pokrok nezastavíš. Linglong je pravidelné téma setkání s bývalými kolegy, dnes již přáteli. Psal se tuším rok 2005, kdy jsme vzali přes přítele z Rigy kontejner této značky. Tam jsem poprvé viděl, kolik pneumatik se dá doslova nalisovat do metru kubického. Že to potom nejde nafouknout na ráfek, to je věc druhá. Také jsem se přesvědčil, že i v Číně znají p. Miroslava Donutila s jeho pořadem "Ptejte se na co chcete a já na co chci vám odpovím", jen to trochu modifikovali: "Objednejte co chcete a my vám pošleme co chceme. To byla moje vlastní první a zároveň poslední zkušenost na tomto poli. Jak nyní čtu, časy se asi hodně změnily.
úterý, 18. října 2016
Shambo V závodní kantýně Linglongu se minulý týden patrně zdatně připíjelo tradičním destilátem Maotai. Podle všeho úspěšně proběhl závěrečný audit Volkswagenu, který má zájem o osobní pneu Linglong pro prvovýbavu svých vozidel určených na místní trh a vyrýběných v Číně. Inu - pokrok se zastavit nedá. Nedá se vylouřit ani to, že Linglongem budou osazeny modely Škoda. V současné době se v čínských závodech společnosti SAIC Volkswagen Automotive Company vyrábí šest modelů značky ŠKODA. V An-tchingu vznikají modely Fabia, Octavia a Yeti, v I-čengu Rapid a Rapid Spaceback, v Nan-ťingu model Superb a v Ning-po model Octavia. Od roku 2007 Škoda prodala ve svém největším odbytišti před 1,7 milionů kusů. A pak že to nejde. Maotai! Maotai!
Shambo A z jiného soudku. Čínský výrobce zařízení pro gumárenský průmysl MESNAC otevřel na Slovensku své evropské vědecko-vývojové centrum MERTC (Mesnac's European and Research and Technical Center). Oporou tohoto teamu by měli být mj. slovenští odborníci z původní Matador Machinery. Generální ředitel MERTC pan Karol Vanko potvrdil, že centrum by chtělo výsledky svého bádání výrazně posílit technologickou úroveň komplexů MESNAC v souladu s evropskými parametry a technologiemi. Výrobci a dealeři osobních pneu - těšte se! Nebo také - třeste se? Pryži zdar.
pondělí, 17. října 2016
Shambo Produktivita práce... minulý týden si vážená zákazníce vybrala ze čtyř variant obutí na zimu tu, kterou jsme jí doporučili. Ovšem při objednávce na samotné přezutí poznamenala, že "dnes slušný pneuserviservis poskytuje přezutí zdarma". Situaci jsme si vysvětlili. Nicméně šeptané nebo zvěřejňované pšouky jako "přezutí zdarma" nebo "výjezd mobilního servisu v rámci ČR grátis" je další stupeň pekla. Darwinova cena (Darwin Award) je brutálně sarkastické ocenění pro lidi, „kteří se zasloužili o zlepšení lidského genofondu tím, že se z něj sami odstranili mimořídně hloupým způsobem“. Posvícení si zapalovačem do benzínové nádrže při běžné kontrole stavu PHM je jen drobná ukázka. Začínám sbírat ověřené autentické historky do Darwin Czech Tyres Award. A jsem přesvědčen, že lehce překonám historku pana Larry Walterse, bývalého řidiče kamionu. Ten získal Darwinovu cenu v roce 1982 i s tou výjimkou, že během svého experimentu přežil. Larry si ke svému křeslu přivázal 45 objemných meteorologických balonů, vyzbrojil se vzduchovkou, sendviči a plechovkami s pivem. Podle původního plánu se chtěl proletět jen 10 stop nad zemí, posvačit a střelbou z flobertky do balonů si vynutit měkké přistání. Meteoroligické sondy naplněné héliem (každá o objemu 0,9m3) udržely Larryho ve vzduchu celkem 14 hodin, když dosáhl výšky 4800 metrů. Vzhledem k dosažené letové hladině se Larrymu střílet do balonů už moc nechtělo, naštěstí po 90 minutách letu mu palná zbraň vypadla z křesla. Nechtěný větroplach se dostal do koridoru tuzemských aerolinek, takže šokovaní piloti Trans World Airlines a Delta Air Lines udivovali dispečery hlášením o muži v křesle s pivem a obloženými chleby na leteckých trasách. Při finální částí letu se balony namotaly do sítě vysokého napětí tak, že celé kvartály Long Beach zůstaly bez proudu. Larry byl potrestán pokutou 1500 dolarů a oceněn Darwinou cenou - byť svůj experiment přežil. Nepřežil však vlastní deprese a osamocení, zastřelil se o několik let později v lesích Los Angeles. Někdy mám pocit, že sice nemusí dojít ke smrtící palbě, ale díky servisování zdarma a výjezdům mobilnách servisů grátis jsou mi lesy Los Angeles čím dál tím bíže. Pryži zdar.
SJM Zdravím Tě Bořku. Jsi zdravě naštvaný a máš pravdu, leč pneubordel je jen a pouze odrazem celkové situace ve státě. Ryba většinou smrdí od hlavy. V pátek jsem tu měl člověka-majitele IT firmičky na úpravu wifi. Na otázku jak se daří, pravil, že internet jim veškerý obchod zabil a živí je jen opravy a servis sítí, tak museli všichni přehodnotit cenu práce a služeb. Výsledek je podle něj ten, že mu odpadlo ručení za zařízení, které si každý koupí kde uzná za vhodné, provede jen instalaci atd.. Výsledek je ten, že zákazníka to v součtu stojí častokrát více, než když by dodal vše. Něco to připomíná, že? Je tam ale jeden rozdíl. Jestli zprovozňuje síť, pc či co 2 nebo 5 hod., kdo z vás je schopen to posoudit? A votom to je. Často padá otázka, proč tady člověk dostává za stejnou práci, pro stejnou firmu x krát nižší mzdu než na západě? Dostáváme odpověď, že nedosahujeme jejich produktivity práce. Ale to je lež. Pravda je taková, že vlastníci zdejších firem, většinou západní, vyvádějí značné objemy mimo ČR. Uvádí se kolem 250 mld. Kč ročně. To jsou ale pouze zcela běžné transfery např. dividend atd.. Pak je tu další odliv formou nákupu předražených a jiných služeb od matek. Toto číslo je nezjistitelné, ale odhaduje se mezi 100-250 mld.. No a na závěr tu máme naše české velkopodnikatele a velkoprůmyslníky, kteří si rádi půjčí pro svou maličkou firmu registrovanou na Kypru u české banky za 3%, ručí zdejší fabrikou a obratem ty peníze půjčí oné velké fabrice za 10%. A penízky zcela legálně se zase odkutálí jinam a zde zůstává jen ta práce, nikoliv nadhodnota. Tu si užívá např. německý, francouzský či jiný pracující, důchodce a ani o tom neví. Holt perpetum mobile nefunguje ani v ekonomice.
pondělí, 17. října 2016
BF gp50 Pán H. je známá postavička. Sleduji to již dlouho. Několik let nad nim Conti drží snad záštitu, ochranu a že tenhle človíček je taky zajímavý je jisté jako když Michelin leze do zadku nej gumoškám. Smutné je když výhradní čeští dodavatelé doslova úmyslně podporují promiňte mi to slovo pro mne pazgřivce a mazají ostatním servisům med kolem huby. Smutné je když Nokian rozjede nějakou politiku prodeje u nás s jasnými % na servisy a pak p. Š. z Nového Jičína dovalí gumošky stejně třeba z Polska kterému právě dodává náš šéf pro Evropu a zkazí vše co se tu nastavilo. totálně zboří obchodní politiku. Jeden malý chytraček přečůrá výhradního a třeba i pak potrápí GPD dodavatele. Umím si představit, jak kluci z servisů volají obchoďákům z GPD že se na to můžou vykašlat když jakýsi překupník dává ne servisům ale lidem do ulice lepší cenu než dostanou od nich. Co to je za politiku obchodu? Jen tenhle týden jsem měl sám asi 4 tel. jak je to smolí a štve. Hlava mi někdy nebere kroky které dělají jak u výhradních, tak i u našeho českého výrobce. Problém je že mnozí servisáci neumí vůbec prodávat a jen nabízejí a pak brečí nad rozlitým mlékem. A prodávají jen a zase to samé. Neumí říct dost a poslat tu nebo jinou pokaženou značku k šípku a brát ji jen jako nucené zlo a malý doplněk stravy. Pokud se podívám spektrem servisů v ČR vidím v blízké době katastrofu. Učňovsví padlo a defacto neexistuje. Už solidní lidi na pneuservisy nejsou a v blízké době ani nebudou. Automechanici jsou úzkoprofilové zboží, které je na vymření jak v autorizovaných servisech tak i jinde. Ti dobří už mají své dílny a dělají na sebe a ti špatní dělají někde ve fabrikách s jistotou a po práci doma luskají v různých boudách a pneušopách a kolikrát na černo. A po nás se chce aby jsme jen přezouvali, byli špinaví, sedření, dobití jak psi a hlavně aby jsme drželi hubu a nedrbali náhodou výhradní a velkoobchodní dodavatelé že z gum nic není. Ne my někteří myslím rozumní pneuservisáci nebudeme hloupé ovce, nebudeme držet pusu a krok, nebudeme jen blbě poslouchat. Budeme muset upozorňovat, psát a ukazovat na různé parazity, pazgřivce, nenažrance, třeba i lumpy, podvodníky a nevím co ještě a jak nazvat tyto pro mne zvláštní lidi. Hezký večer přátelé gum.
neděle, 16. října 2016
Shambo I mistr tesař se utne. Všemocné ministerstvo obchod USA potvrdilo, že při přípravě zavedení antidumpingových cel vůči čínským nákladním pneumatikám se dopustilo „dvou zásadních chyb ve výpočtu“. Tím pádem se původní zamýšlená výše cla z 22,57% zvyšuje na hodnotu 30,36% z hodnoty zboží. Na chybu upozornil úředníky ministerstva jak iniciátor zavedení cel – odborový svaz USW, tak i sám čínský výrobce Prinx Chengshan Tire, jehož vlastní údaje o reálných nákladech výroby i prodeje sloužily pro vzorový propočet cla. Ve hře je stále ještě i zavedení dalšího cla vůči čínským nákladním pneu v USA – tzv. antidotačního cla. To se může pohybovat mezi 17,6% až 23,38% z hodnoty zboží v závislosti od výrobce. Termíny zavedení těchto cel se blíží – vše se dořeší během několika měsíců. Součet obou cel už je docela ranec, který někde něco přibrzdí a jinde za oceánem naopak akceleruje. Často od svých kolegů z oboru slyším obavu o své duševní zdraví v důsledku samostudia těchto jevů a souvislostí. Podle většinového tuzemského názoru managementu nějaké další opatření amerického DOC kdesi v Arizoně nebo Ohio se nemůže týkat našich malých vesnických firmiček. Ouha. Naopak. V globálním světě už neexistuje pojem „vzdálenost“. Spíše se dá hovořit o „blízkosti“. Už to není letmý vliv nebo nesmělý dotek. Spíše nás čeká pevné sevření a medvědí stisk nebo ovanutí ohněm draka. Evropský otevřený trh už dnes i tak připomíná přetopený kotlík. A jak pravil jistý moudrý muž – v malém hrnci to rychleji vře. Pryži zdar.
sobota, 15. října 2016
gp50 Když potřebuji, aby se mi udělalo špatně, tak si otevřu www.pneu-kvalitne.cz . To mě vždy zaručeně nadzvedne ze židle.
sobota, 15. října 2016
BF Hezký večer přátelé gum.Tak tu máme dalšího výhradního který ještě pořádně nezačal rozjíždět sezonu a už má křeč. Tentoktrát se podíváme na FinskoRuského dravce. Potřebujete Nokian? A není Nokian skladem na centrále? Nelíbí se vám ceny co vám dává GPD? Nevadí. Tady máte inspiraci na čtení v dlouhých chvílích. --- http://www.pneunet.cz/ ----- http://velko-pneu.cz/ Stejný překupník, dva shopy je s dopravou zdarma a druhý je zpoplatněn 99kč za kolo a přesto je to tam zrovna často levnější. Tak jako i nej a podobně kteří to mají na několik stránkách. Takže shrnuli to rychle Nokian nemá pneu, ale překupník je přitáhne odjinud a dá cenu do ulice která je o dost nižší než třeba které dá GPD svým servisům. Kde jsme přátelé? Smutné a dobře naserací situace. Tak to tu máme na tom českém pneu dvorečku.
pátek, 14. října 2016
Shambo Na obzoru plachta bílá. V románu Alexandra Dumase "Hrabě Monte Christo" je v jednom z dramatických okamžiků ctnostný rejdař pan Morrel rozhodnut prohnat si hlavu kulí, pokud nedostojí včas svým závazkům. Nevím, kolik kulí mají v zásobě top manažeři korejské rejdařské firmy Hanjin Shipping, ale od konce srpna visí nad sedmou největší světovou přepravní společností hrozba bankrotu. Části lodí Hanjin byl odepřen přístup do přístavů (včetně Hamburku), zboží je blokováno v kontejnerech a jeho vlastníci i příjemci mohou jen doufat, že se to nějak vyřeší. Co to vše znamená? Pokud jste si někdo sjednal přepravu například bedýnky se skvělou korejskou kořalkou soju ze Seulu do Vysokého Mýta a použil služeb rejdaře Hanjin Shipping, asi se vaše ohnivá voda stále ještě pohupuje v pobřežních vlnách Severního moře. Naštěstí se nezkazí. Stejně jako další komodity, které k nám touto námořní cestou putují. Snad to dopadne dobře jako v románu Alexandra Dumase.
pátek, 14. října 2016
Shambo pl - téma a vše kolom dokola je mimořádně zajímavé. A nejde jen o řidiče. Pochopitelně. Určitě k tomu něco konrétního doplním. Zatím mi ale jedou za zády stroj :) Později. Pryži zdar.