Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
 
BF
BF Jinak bych chtěl poděkovat České poště, protože díky ní lidi zjišťují že internet není zase takové therno s cenami pneušek. Tento týden jsem prodal navíc pět sad co si lidi objednali na internetu a bohužel nedorazili a protože čas jim nehrál do kapes milí zlatí přijeli do servisu a řešili gumky. Zde okamžitě čtyři z nich zjistili že ceny na internetu nejsou zas tak výhodné jak se tváří a v celku by byli na tom ztratní. Jen jeden měl značku kterou nedělám a toho nebylo potřeba lámat na něco jiného, svého co mi přináší užitek a zisk. Takže pošta sice bude 100% vracet interneťákům nepřevzaté balíky, možná dostane od parazitu i nějaké to penále, ale to nic nezmění, že nestíhá absolutně doručovat a je jisté že se budou dělat po letošním kolapsu nové smlouvy jak to udělali už ostatní. Že to stejně nakonec zaplatí interneťáci je více než jisté, čím více budou řvát a stěžovat si tím více příště zaplatí milé poště a dalším dopravcům jejich objemné, těžké a nevýhodně vozící se pneušky. Ceny rozvozu porostou a že to bude za 1ks je na beton jisté. Předtím balili co se dalo do 30kil, teď ještě rádi pobalí jen jednu gumu a to se pak hezky prodraží. Čemu to nahrává? Zase příjde a už tu je i zde doba kdy se servisům vyplatí se naskladnit na sezonu, kdy se domluví pár servisů a navezou třeba kamion který si mezi sebou hezky rozdělí a nákupem drtí všemocné parazity kteří se nikdy nemůžou domluvit na rozdíl od servisů aby si nekazili na internetu ceny. Jsem velmi rád za kamiony které jsme vzali s kolegy v několika značkách, kdy nám dodavatelé nabídli velmi výhodné ceny (a vidíme to teď kdy prodáváme za ziskem který se může mnohým parazitům ale i většině servisům jen zdát) Nemusíme ani nepotřebujeme mezi sebou se podrážet, nekonkurujeme si protože jsme z jiných měst a máme jasnou politiku prodeje pneu se ziskem a ne válčením o pětikorunu. Přínos je jednoznačný, drtíme my internet a ne on nás a to je často i zlomové. Máme super prodejní cenu která je někde nastavena díky lumpovi který sedí maximálně v kanclu u klávesnice, gumu možná někdy max. koulel a myslí si že je Einstein, ale zisk máme díky super nákupu pořád více než nadstandartní. Ne Einstein není a nic závratného už ani nevymyslí. Výhodou je a bude jednoznačně společenství, ale ne které ovládá někdo z výhradních, tam to bylo, je a dlouho i bude vždy vše špatně. Příklad??? Myslím si a stojím si za tím, že Euromaster, Premio, BestDrive, Firstop jsou zatím jasným špatným příkladem. Co jejich prémiový produkt, to je totálně zborcené, pokažené a na internetu koupíte lépe než od nich, což je absurdní a pro mne i někdy hodně ubohé. Kdyby neměli fleety jsou už dávno ani ne poloviční a to je jednoznačný fakt. Znám řadu servisů které odešli z těchto spojenectví a řadu kteří se chystají, protože jim to nepřináší co od toho očekávali. Raději se spojit nezávislé a nakupovat společně jako celek a to pak je to i jiné kafe. To je budoucnost a pneuservisy které si to nepřipustí jsou podle mne už teď mrtvé a nemají šanci během pár let přežít. Ještě jednou díky České Poště a dalším dopravcům gumiček a přejme si jen více a více cenových výkyvů směrem nahoru u přepravy pneušek. Čím více tím lépe. Zákazník i interneťák musí poznat řádně že za dovoz do chaloupky se hezky zaplatí a bude pořádně i platit. Rozumnému človíčkovi z ulice pak už zase p čase zůstane hledat šikovné pneuservisy které mají gumy skladem a ti už dopravu nebudou muset řešit, protože to mají z naskladnění a vydělají ranec za chytrost a taky hlavně za odvahu mít zase na skladě v klidu a pohodě plno různých rozměrů gum. Hezký večer všem pneuservisákům kteří třeba teď zrovna uvažují nad společnými nákupy pneumatik.
neděle, 6. listopadu 2016
 
BF
BF Míšo, buď v klidu. Diagnostiku máš a projet se můžeš zda to načte samo. Jinak máš kluky v Alcaru a ti tobě jako váženému zákazníkovi rádi poradí. Můj názor je že to budeš muset přehrát, nebo aspoň uložit pod 2 zimní sadou. Já zítra dělám nového Lencera 2016 a dávám mu hned klony. Nebudu se s tím nijak patlat přes řídící jednotku a je to v pohodě. Pak dej vědět jak jsi dopadl.
neděle, 6. listopadu 2016
 
Michal
Michal Pryžovníci moc Vás zdravím. A mám na Vás tentokrát velkou prosbu. Tenhle týden budu zákazníkovi obouvat celou novou sadu včetně TPMS senzorů na Mitsubishi Outlander 2016, dávám tam originální TPMS senzory od VDO, akorát místo TG1C dávám TG1D. A teď nevím, jak se to bude chovat dál? V alcaru píšou metodu párování Car Dealer Only. Na schraderáckých stránkách zase píšou, že se to načte samo? Já vím, že tohle auto je spešl, protože tam vybíráte sadu 1 a sadu 2, ale Alcar tvrdí, že nikdo jiný než autorizák ty protokoly neotevře. u ASX je ale napsáný klasický trigger. V brožuře od VDO je zase u ASX automatická párovací metoda a u outlandera, že to jde jen přes jejich diagnostiku. Což zase vyvrací schrader, který tvrdí, že se to načte na VDO senzory samo. Prosím nemáte s tím někdo zkušenost? Já tohle auto na senzorech budu dělat fakt poprvé. do té doby jsem ty outlandery měl bez tpmsek. A tohle je hodně důležitý firemní zákazník, tak budu vděčný za každou radu. díky moc
neděle, 6. listopadu 2016
 
Hrouda
Hrouda No co dodat . Mám se co učit . Možná pojedu na Filipíny na školení. :D A jde jim to i bez stresu ne jako v ty naší kokotlině český.
sobota, 5. listopadu 2016
 
hohencenda
hohencenda Bořku moc pěkný článek a na tom pneuservisu v té tramtárii se mi moc líbí jak podloží panenku aby nezničil silnici pod ní.
sobota, 5. listopadu 2016
 
BF
BF Takhle se to dělá dnes Hroudo s opravami pneušek :-) https://www.youtube.com/watch?v=FeBOfD7R2G8
pátek, 4. listopadu 2016
 
BF
BF Hezký páteční večer přeji. Máme za sebou skoro další týden a je znát že síly ubývají. Tenhle týden byl zatím u mne jednoznačně nejnáročnější a nejvíce vytížený. Až zítra někdy odpoledne zavřeme budu za to i nesmírně rád. Objednávky na přezutí se stále množí, posunují se ze dne na další den a jde vidět že lidi aspoň tady vše odkládali a odkládají až na poslední chvíli. Jde jasně vypozorovat celkový přístup k přezouvání jako takovému a taky jak nás lidi někdy berou. Jsem moc rád že myslím nejlepší Třinecké pneuservisy mezi které se v klidu hlásím jsou na dobré vlně dát lidem pořádně za vyučenou. A dávají jasně lekci do života že si nebudou dělat z nás nějaké poskoky a hlupáky kterým si řeknou a hned jim budeme lítat kolem zadku. Kapacita každého servisu je daná a nejde najednou udělat brutálně něco navíc. Lépe je kolikrát méně za lepší peníze a nehonit jak své lidi tak neničit zbytečně stroje a výbavu. Nemá to ani význam ani nějaký rozumný podložený základ. Nač dřít za tašku hrušek když můžeš dělat normálně bez stresů a hlavně vydělat. Jeden servis dělá maximálně do 16hod. Druhý má přesně objednávky a nevezme ani nohu navíc i když má prostoje. Základem všeho je obsloužit své zákazníky, své uloženky, své věrné a pak je čas na zbytek co jdou náhodou kolem a něco chtějí. Urvat co nejvíce se dnes už nenosí a u internetových gum už vůbec. To téměř vůbec neznám a jsem za to rád. Ti jsou přesunuti do sektoru objednej se, čekej a pak i pořádně zaplať. A taky že to tak platí. Na ty není místo hned když to přivalí v kufru ani náhodou i kdyby kluci houpali nohami na stole, což teď absolutně nehrozí. Sám mám objednávky jasně naprogramované a denně dalších x vozů od zákazníků kteří se nám líbí a které se rozhodneme hlavně udělat musí přistavit auto na servis do 8. hodiny ranní a pak je do večera někdy ve volných chvílích anebo když se někdo omluví že nemůže na objednaný čas přijet udělám. Tím pádem je servis vytížen na 100% a nelze najít skulinku na další vozidla. A zbytečně déle tady nebudu držet sebe natož kluky kteří potí krev a mají toho po čtyřech náročných týdnech už plné zuby ani minutu navíc. Urputný jsem nikdy nebyl, nejsem a nikdy ani nebudu. Co jde se udělá a co ne tak ať si to klidně udělají druzí. Čas ukáže že ti kteří se jen honili za množstvím, mají zničené stroje, vybavení, možná i zdraví a nemají vyděláno ani na rezervu když se něco stane, na další pokračování natož na jakékoliv zkvalitnění služeb. A snad i slavné EET nám v tom solidním, dobře a kvalitně vybaveným servisům , často dražším díky všem věcem které děláme poctivě podle norem, zákonů, vyhlášek dopomůže k lepším zítřkům. Hezký víkend přátelé gum přeji všem rozumným v oboru.
pátek, 4. listopadu 2016
 
Shambo
Shambo EET - nečekám rychlá řešení, ale i anakonda má pomalý, leč dlouhý a smrtící stisk. Pokud někdo přejde do hluboké ilegality, musí si zabezpečit dodávky zboží, materiálu atd. A to vše pouze za keš nesežene. Doba je rychlá, na všechny je vidět, všude zůstanou stopy. Pokud ten ilegál bude mít zaznamenatelný objem práce, je to otázka času. Pokud ti, kdo budou chtít nebo budou nuceni vstoupit do EET uvidí nekalou černou konkurenci, nenechají si od joudy ze sklepa kálet na poctivě vydřené živobytí. Kdo ten systém může podělat a oddělat? Pouze ty státní orgány, které místo z terénu budou dále procesy regulovat z okna od topení. A těch je dnes většina. Bude to trvat, bude to bolet, ale věřím, že to bude.
úterý, 1. listopadu 2016
 
hohencenda
hohencenda Dobrý den víte někdo proč se Tirexu během noci stal TTG SE ?
úterý, 1. listopadu 2016
 
hohencenda
hohencenda SJM tvoje reakce na eet je z mého pohledu velmi pravdivá.
úterý, 1. listopadu 2016
 
Shambo
Shambo SJM - rozhovor: trefil jsi to správné místo. Volatilita. Možná poblázněné skoky. Já to sem dal hlavně z toho důvod, že po běžnýh debatách s kolegy z oboru mám pocit, že tak nějak netuší, že se na nás valí (dříve nebo později) změna kursové politiky ČNB. Tento bankovní ústav po poslední devalvaci na emotivní názory veřejnosti reagoval asi takto: signály o oslabení koruny jsme vysíllali dávno, dávno a ještě dávněji. A kdo je nepostřehl, má smůlu. Nejsem věrozvěst ani misionář, ale snažím se ty informace sem rozumně (dle mého úsudku) pouštět. Tesla - já jim fandím. Ono to přijde. A praxe s vypouštěním ekoinovací (viz milá paní ministryně) je asi taková - x-krát můžeš mít pocit, že to ptákovina, dokud tě to v praxi neporazí. Což je třeba v jiné formě opatrně-konzervativní mediální metoda naší ČNB. Heslo desetiletí proto je - "Vždy ve střehu!". :) Volby do PS... mno, to bude masáž. Ale jsme otrlí a vábení nadháněčů hlasů nedbáme, co? Ještě dnes jsem projel kolem billboardu, kde pan Tomio slibuje ochranu zdrojů pitné vody. To abych si nakoupil do zásoby balenou vodu. A při včerejším průjezdu Vysočinou to podle sdělení politiků vypadá, jak kdyby se na obsazení Jihlavy chystal Saladin, Čingischán a Attilla dohromady. Pan Veleba na traktoru je jistojistě rozdrtí. Pryži zdar.
neděle, 30. října 2016
 
SJM
SJM Shambo, ten rozhovor celkem nic moc, zaujala mě snad jen tato věta:"Na jedné straně se čeká, že by se koruna měla vrátit ke svému posilujícímu trendu, na straně druhé je otázka, zdali centrální banka vytištěním velkého objemu nových korun (více než 700 miliard) neznehodnotila korunu dlouhodoběji. Takže jediné, co asi můžeme slíbit, nebo s čím můžeme počítat, je vysoká volatilita kurzu měny", čili po lopatě, nevíme, zda € bude za 20 nebo za 28, docela zajímavá informace od lidí s platem z našich daní 300.000 Kč/měs.. Tesla je opravdu v zisku, ten ale zapříčinila vyplacená jednorázová dotace státu Kalifornie, jinak prozatím dál ztráta a nápady ze Švédska, co nápad, to perla. No ale rok 2017 bude hodně veselý, jelikož budou volby do PS. Tak se bude slibovat všechno a všem, teoreticky po volbách lze očekávat ve zdejší kotlině zemský ráj, jak se praví v jedné písni. Prakticky ale můžeme očekávat, že se budeme mít hůře než loni, ale lépe než napřesrok.
neděle, 30. října 2016
 
SJM
SJM Michale, nemyslím si, že EET nějak zásadně zpřehlední trh v pneu. Já si myslím, že mnoho garážistů jen sejme vývěsní štít, přeruší či zruší živnost, nechá se zaměstnat, tak aby jim to časově vyhovovalo (pokud to již nedělají) a přejde do úplné ilegality. Za to, že mu zůstalo doma vybavení, se prozatím nezavírá a bude tak provozovat "charitu" pro rodinu a staré známé. Za poslední 1/2 rok znám osobně tady 2 takové. Oba dva shodně tvrdí, že byli léta blbci, že platili pojištění, že nyní je to výhodnější, jen prý odmítnou 2-3 zákazníky za sezonu, které neznají. Pokud navíc dojde ke zdražení služeb, profit pro obě strany bude ještě markantnější. Tak to funguje na venkově či malém městě, kde se tak nějak všichni trochu znají. Ve velkých městech to asi funguje trochu jinak a Praha, to je stát ve státě. Tam se scházejí prašuje z celé naší vlasti. Platí ovšem, že pokud někde je jich více, jinde zákonitě je jich méně. A služby, to je výhradně o kupní síle.
neděle, 30. října 2016
 
Michal
Michal No, já se přiznám, že od EET očekávám, že se trh aspoň trochu zpřehlední. Na druhou stranu to už p. Babiš sliboval u kontrolního hlášení. Administrativní vopruz je to velkej, ale popravdě, já nějak pořád nevidím, že by se něco zásadního dělo a pak to člověk vidí na Hroudově zkušenosti, že se prostě nic zásadního neděje. Jen máme další formuláře. To, co se stalo Hroudovi, prostě není absolutně přijatelné a přesto se to děje. To je prostě ukázkový případ podvodu s DPH.
neděle, 30. října 2016
 
Shambo
Shambo BF - rok 2017 bude další výzvou. Pokud kurz eura je tři roky fixní (a kdo z nás nepracuje s dovozovým zbožím, že), tak tato jistota skončí. Ceny zboží nakupovaného v eurech a dalších měnách se mohou snížit, pohyblivé kurzy ale budou znamenat větší rizika dovozců, kteří si budou vytvářet prostor pro pokrytí případných kurzových ztrát. A mohu říct, že kursové výkyvy jsou kolikrát i na úrovni samotné obchodní marže menšího importéra při přeprodeji zboží odběratelům. Pneumatiky jsou ze všech náhradních součástí pro provoz automobilu tou skupinou zboží, která má nejmenší marži. Šance těch, kdo prodávají pneumatiky a poskytují služby, je najít takové služby a nechat si je trhem zaplatit tak, aby na konci roku bylo velké tučné plus. Což nemá s výjezdy zdarma, slevami na práci a uschováváním pneumatik jako pozornost podniku nic společného. Svoje udělá i objektivizace trhu s pomocí EET a větší tlak na (eko)likvidaci pneumatik. Můžeme objektivně očekávat zvyšování jakosti a užitných parametrů asijských značek, které bude probíhat rychleji, než zvyšování parametrů u stávajících prémiových výrobců. Což bude další a další tlak na cenu zboží na trhu. Na dosah je revoluce v pohonných jednotkách motorových vozidel. Elektromobil Tesla je poprvé za svou historii v zisku, Švédsko by nejraději zrušilo výrobu spalovacích motorů pro osobní vozy od roku 2030, doporučuji všem podívat se na záběry z perspektivy řidiče autonomně řízeného automobilu. Ruce z volantu a zavřete oči. A ..... pryži zdar, pevné nervy a chladnou hlavu. Pokrok nezastavíš.
neděle, 30. října 2016
 
BF
BF Jinak sezona je letos velmi pohodová až překvapivě. Firmy jsou už většinou přezuté ze strachu z problémy s pojišťovnami, policií i se zaměstnanci, kteří si dnes dokážou na plnou hubu říct že nepojedou dokud nebudou mít zimní gumy. Majitelé tak raději přezuli, protože za branou nestojí řada lidí do práce, ale přesně naopak - lidi nejsou. Lidi ale z ulice aspoň tady vůbec skoro neřeší nějaké zimní gumy. Teď jsem se vrátil z bazénu a cestou jsem si řekl že se kouknu více na gumy. Mezi desítkami vozidel jsem jednoznačně vysledoval přes 30% nepřezutých a dalších tak 20-30% na starých sjetých zimních gumách se vzorkem do 3mm co asi dojíždějí celý rok a čekají až padne sníh aby pak možná už konečně přezuli. Jasný nepoměr mezi firemními a soukromými vozidly. Strašná nezodpovědnost vládne všude kolem. Jsem nemile překvapen když se s takovými lidmi na servise bavím a jak nesmyslně a někdy primitivně hloupě uvažují a i mluví. Většinou je usadím tím že řeknu ať si dají sandály a chodí v tom počasí všude jen v nich a aby si uvědomili že auto je zbraň co váží tunu i více a průměrně ta váha stojí, jede, brzdí na velikosti čtyř lidských dlaní. Překvapivě to zabírá. Jinak jsem rád že jsme si udělali teď 3 dny volna, protože odpočinout se musí i v tom náporu a kluci se můžou věnovat sobě i rodině. Je pak hodně dobře poznat velký rozdíl když přijdou odpočinutí a ne že dělají celé dlouhé dny jak mourovatí, jsou hodně unavení, někdy i protivní. Nedivím se jim když sám vidím kolikrát nějakého poťouklého zákazníka který je chytrý jak rádio a přitom totálně hloupý jak tágo. Těch tun co se nazvedají, té špíny co musí vyčistit, ty záda jak bolí to si mnozí lidé vůbec neuvědomují a i proto je potřeba zdražit služby, aby se jim práce dobře zaplatila. Už nezvedáme kola 13 které váží par kg, ale třeba 20 a to jsou kola které na těle a hlavně páteři pořádně cítíte. Kdo nezkusil ten neví a proto většině interneťákům bych nasadil lekci na servise v sezonu.90% nemá ani páru co to obnáší a 95% z nich nepřezula v životě ani kolo. Mohl bych tu jmenovat mnoho známých českých jmen tohoto našeho oboru kteří viděli montáž pneu ve svých rukou jen z ponorky a to ještě byla kalná voda. Tito paraziti však dnes umí jen prudit, otravovat život a kazit vše co jen jde. Naštěstí spojenstvím servisů se dnes separuje jednoznačně část pneusektoru i u nás a to přináší nesmírná pozitiva. Např. spojenými nákupy servisů v naskladnění od výrobců jsme často jinde v ceně kterou dnes již někdy nemohou dostat ani naši někteří mnozí internetoví paraziti protože na to prostě nemají jak peníze tak i díky své konkurenci koule dát to na sklad. Ten trend tady je a bude, to je dobře protože to je jedna z cest jak docílit rozdíl který jde udělat v nákupu třeba pneumatik s lepším ziskem za prodej pneu který je tak velmi potřebný a bezpodmínečně nutný pro rozvoj a zkvalitňování jakéhokoliv servisu. Přeji dobrou chuť k nedělnímu obědu všem rozumným lidem v oboru.
neděle, 30. října 2016
 
BF
BF Ceny zboží stagnují , cena služeb mírně zdražuje. +-1,5% je totálním výsměchem. Cena služeb musí jít podle mne všude minimálně o 15-25% a můj názor je takový že příští rok dojde u mnoha profesí k velmi radikálnímu zdražení některých služeb. A to bude možná impuls i pro náš obor, kde si dělá zatím každý co chce a jak chce.
neděle, 30. října 2016
 
BIB
BIB Nevím jak Vás ale mě už vážně začíná štvát tato mediální kampaň že od 1.11. jsou zimní pneu povinné, jinak hrozí pokuty... přoč skoro nikde neuvádí že zákon platí jen když je na vozovce shíh anebo led? Značka zimní výbava není všude.. tady u nás na okrese není nikde..
neděle, 30. října 2016
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz