Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
 
SJM
SJM Svět se zbláznil:VDA se obává nárůstu protekcionismu v USA. Trump během své předvolební kampaně například hrozil, že uvalí cla na dovoz automobilů z Mexika, aby tak chránil pracovní místa v USA. Takovýto krok by přiměl německé automobilky k přehodnocení investic do mexických továren. „Je třeba se obávat, že Spojené státy se pod novým prezidentem budou soustředit zejména na svou vlastní ekonomiku, a to na úkor mezinárodního obchodu,“ uvedlo sdružení VDA, které zastupuje německé výrobce automobilů a automobilových součástek, včetně firem Volkswagen, Daimler či BMW. Zdroj: http://auto.idnes.cz/nemecke-automobilky-se-boji-trumpa-chce-chranit-usa-pred-auty-z-mexika-1e2-/automoto.aspx?c=A161109_183832_automoto_fdv Kde to proboha žijeme? Je třeba se obávat, že Spojené státy se pod novým prezidentem budou soustředit zejména na svou vlastní ekonomiku. A na jakou ekonomiku by se měl US prezident soustředit? Na ekonomiku Nigérie, Somálska či Německa? Německo je jednou z posledních zemí v EU, ktreré € vyhovuje, ostatní na to začínají již více či méně doplácet. Představa, že německá automobilka vyrobí ze 100% svůj produkt doma a vyveze ho do širého světa je úsměvná. Jaká by byla asi jeho cena? Stejně úsměvná je teorie jedné měny a jednoho ekonomického prostoru. Jak je potom možné, že Slovák ve VW v Bratislavě, bere za stejnou práci 4x méně, než jeho německý kolega u VW.? Tady něco povážlivě nesedí.
čtvrtek, 10. listopadu 2016
 
Shambo
Shambo BF - Bořku, kéž by to tak bylo. Nejraději bych to s tebou probral osobně u čaje. A nebudeme potřebovat moc času - jsme v tom rychlí oba. Co je ovšem další limitující faktor, to jsou marže u zboží. Z mého pohledu importéra i distributora jsme narazili na úplné dno. To není nářek lakomce, ale technokratický neemoční kalkul. Jedná se o hlubokou krizi jak mezi delegovanými distributory zastupujícími přímé top výrobce ETRMA/ EUROPOOL a dealery, tak mezi výrobci a nezávislými dovozci nezávislých značek. Realita je taková, že ze všech náhradních dílů pro vozový park má a bude mít pneumatika nejnižší marže v procentuálním zhodnocení. A to je a bude. Přitom trh aftermaketu je v Polsku, ČR a Slovensku jeden z nejrychleji rostoucích v EU. Čeho se obávám - efekt slepice a vejce. Kvalitní službu neudělám bez osobitého zboží - značky, vhodného segment trhu a výnosu ze zboží. Jedno bez druhého padne. Bohužel tem svrab z narušení obchodních vztahů se bude čistit jednu dvě pětiletky. Takže jedna z variant vývoje nabídky pro masového automobilistu v dohledné době je tato: evropské kvalitní služby a vklad české ruční práce v kombinaci s asijským produktem. Chápu, že tento názor nebude dnes ani chápán, ani podporován. Čas ukáže. A jedna věc na závěr - jsem vděčný za to, že si zde možná někdy emotivně, ale slušně a odborně můžeme vyměňovat názory. Je katastrofou tohoto oboru, že nemá žádnou jinou platformu pro odbornou výměnu názorů. Diskusní fórum. Hyde park pro praktiky i teoretiky. Výhradní i nezávislé. Servisáky a zákazníky. Jsme ověnčeni planšetami, apkami, výstupy a přístupy - a přitom nikdo další nemá koule tady osvěžit názorové proudy. No nic. Ať se nám všem daří i tak.
čtvrtek, 10. listopadu 2016
 
SJM
SJM Otázka zdražit či nikoliv nemá jasnou odpověď. Mám možnost to posoudit i z druhé strany barikády. 15 resp.20 roků jsem stál na straně servisu, letos poprvé na straně zákazníka. Je to docela zvláštní pocit. Plošné zdražení je teoreticky možné, ale prakticky nerealizovatelné. Počty Bořka jsou jasné, naopak si myslím, že leckde mohou být vyšší. To je holý fakt, ale ceny si musí každý sám, jak mu to vychází, jak to cítí, jakou má klientelu atd.. Je to stejné jako u restaurace. Měli jsme tu dvě "lepší a dražší" restaurace. Jedna je večer stále plná, druhá zela prázdnotou,
čtvrtek, 10. listopadu 2016
 
BF
BF Shambo, mobil sice mají tihle mistři, ale ty 19-20-21 nepřezují všichni ti kteří si říkají pneuservisáci. Ty senzory už vůbec neumí a bojí se jich jak čert kříže. Ty autosalony to taky nedělají už za hubičku a ten systém objednání? No promiň ani náhodou. Děkuji nechci a nemusím. A to slyším i od lidí. Je potřeba si uvědomit že dobrý mechanik kvalitního pneuservisu dnes je opravdu žádané zboží a že stojí nemalé peníze. Lehkým přepočtem zjistíte že průměrně dělá měsíčně +-168h a jeho hodina stojí s odvody něco minimálně přes 200kč. Do toho musíte započítat další náklady na energie, bezpečnost práce, školení, apod. A kde máte dovolenou, státní svátky, další placené volna? A najednou zjistíte že to je přes 350Kč za hodinu jen to hvizdne a to není vůbec v práci. Je třeba dobře počítat a myslet. A když si uvědomíte že třeba jen tak sem tam sedí, zjistíte že vám všem kteří máte lidi utíkají peníze do luftu. Když bylo z gum kdysi dávno mraky peněz, nikdo téměř nic neřešil, dnes je jiná doba, lidi mají ten blbý telefon a sledují ceny gum více než je zdrávo. A teď je situace kdy servisy brečí že nemají lidi, nevydělávají pořádně na náklady, ale taky nemají koule na to aby si řekli a dost musím konečně zdražit jinak toho kluka, ty chlapy neudržím. Bojí se, co když, ale, proč apod. pořád jen výmluvy. A kde chceš brát a nekrást? Kde vzít a zaplatit dobře své lidi, vybavení a mnohé další věci? Je pro mne zcela nemyslitelné aby to takhle fungovalo dále. Kritická situace která je na pneuservisním poli se musí někde projevit a už se projevuje. Mechanici napříč republikou utíkají co jim nohy stačí ze servisů, jdou úplně jinam a nepočítejme že se někdy vrátí. Učňovství je v troskách. Servisy které nevydělávají patřičně na pneumatikách a mají zaměstnance díky třeba i některým parazitům se dostávají do životní stresové situace. Nebudu se už déle rozepisovat, ale podle mne kvalitní spolupráci, zdražením služeb, EET, spojenými nákupy a dalšími společnými kroky lze zdárně bojovat, nebo odstranit tento problém co nejrychleji, dříve než bude pozdě a bude to pro mnohé už nezvratné. A kdy začít než právě teď. Můj názor. Hezký večer přeji.
středa, 9. listopadu 2016
 
martin
martin Přesně, asi se tak cítí důležitější, než kdyby mluvili jen do hands-free. Ale je to častý jev. U nás si totiž často kupují drahá auta ti, co na ně v podstatě vůbec nemají.
středa, 9. listopadu 2016
 
Shambo
Shambo Jakou to vyšší cenu za úhradu servisní práce můžeme čekat, když tlupy řidičů mají auto za mega, ale mobil si drží mezi bradou a ramenem jak mistr Hudeček stradivárky.
středa, 9. listopadu 2016
 
Hrouda
Hrouda Buďte si jisti že ty výplaty nám na servis nikdo nepřinese ( to si dojedou do Řecka nebo do Italie na hory) , ale za práci platit větší penize než teď nedudou . Vsadím krk že pokud někdo zdraží tak jen bude mít Více času na údržbu zaprášených strojů. Jsme kolenovrti a nic se nezmění jen kňourat jak je to drahý. A výplata lidí českých nebude nikdy dost vysoká. Mě to taky nestačí já nutně potřebuju............ :D
středa, 9. listopadu 2016
 
mooje
mooje Přátelé společné branže, ten Lancer, kterého Bořek „ klonoval“ bylo moje auto. Musím Bořka pochválit 100% služby. Čajíček, teploučko a diskuze na téma co funguje, co ještě ostatní neobjevili a co je třeba změnit. A hlavní téma?: Jak docílit toho, aby pneuservisy plošně navýšili cenu za práci. Nelehký úkol, ale reálný a nutný. A je na to nejlepší doba. Ekonomika jede, firmy nemají lidi na práci a výplaty na maximu.
středa, 9. listopadu 2016
 
Shambo
Shambo Mračna ještě nejsou fukejř. Je jasné, že nic není jasné. Třeba... "On-line přenos: 12:44 Část německých ekonomů se obává, že vítězství Donalda Trumpa negativně dopadne na německé hospodářství. Obavy dávají najevo také němečtí výrobci aut."
středa, 9. listopadu 2016
 
SJM
SJM A zdá se, že s raním rozbřeskem temná mračna nad Evropou ještě houstnou. Jediné, co mě fakt uklidňuje, že v čele EU stojí opravdový vizionář s brilantním úsudkem a předvídavostí, pan Jean-Claude Juncker, který na rozdíl od většiny obyvatel EU ji po pouhých dvou letech, co invaze trvá, rozpoznal, že: uprchlíci, kteří uvázli v Itálii a v Řecku, se v drtivé většině nechtějí nechat přemístit nikam jinam než do Německa. Jejich postoj označil za ostudný, uvedla agentura AP. Naštěstí se jedná jen o ty uvízlé v Itálii a Řecku. Těch cca 1,5 mega co uvázli v Německu je naštěstí v pořádku.
středa, 9. listopadu 2016
 
Shambo
Shambo Statistika chýbe v současnosti třemi institucemi: NHL, Bílým domem a evropskou asociací výrobců pneu ETRMA. NHL je v pohybu denně, Bílý dům nám to řekne zítra a ETRMU si probereme dnes. Takže výsledky v prodeji u ETRMA (EUROPOOL) za 3. kvartál 2016 jsou zde: osobních pneu se prodalo okolo 57 milionů kusů - nárůst prakticky nula. Nákladní pneu - mínus 2,5% za kvartál a prodáno 2,7 milionů kusů. Agropneu - mínus 3,8%. Všichni funkcionáři a činitelé pokukují po výsledcích října - ty jsou pro roční rezultát tradičně rozhodující. Ale jak pravila šéfová ETRMA madam Cinaralp - roční výsledky vovanula temná mračna a zářivé perspektivy a juchání ze začátku roku skončilo. Utrum. Tedy ona to řekla kapku jinak, ale vyjde to na stejno. Pryži zdar.
úterý, 8. listopadu 2016
 
Max
Max Ahoj Michale ano Ateq si neporadí. Opravdu jedna z možností je udělat klony univerzálem. Pokud už máš TPMS VDO tak je možnost kontaktovat kolegy co mají od nás CUB přístroj s OBDII. Děláme to standartně a už jsme těch vozů udělali cca 160. Jen si dej pozor někteří zákazníci měli u ASX vymazané přepínání (autorizáci se tak jistí aby zákazníci jezdili na načítání pouze k nim) prý přes svoji origo diagnostiku oni mohou vypnout druhou sadu. Takže mohly pouze jen načíst jednu sadu 4x ID. To už pak řeší pouze jen klon.
úterý, 8. listopadu 2016
 
Michal
Michal No, takže jsem v prdeli. Protože já mám kola už smontované, bere celá kola, dávám tam origo senzory mitsu od VDO, co jsou už naprogramované a ty už přehrát nejdou.. Kluci z Alcaru říkali, že s tím nic dalšího udělat nedokážu. Sami v konfigurátoru mají uvedenou metodu párování Car Dealer Only, takže já s tím s Ateqem nehnu. Ale pak nechápu, proč mi teda řekli, že i když udělám klon, tak ho stejně musím poslat do mitsubishi, že si s tím ateq neporadí...Takže s tím už teď nic neudělám. No, tak to bude veselý den:-(
pondělí, 7. listopadu 2016
 
BF
BF Před chvíli Suzuki Vitara. Nějaký garařfušer namontoval čidla a nic víc neprovedl a ani neuměl. Samo že nefungovali. Nastaveny nové ID a už to fičí. Děkuji za hezky vydělané peníze od pneuboudičky. Teď Lancer naklonovány senzory, namontovány nové gumky a fičel už spokojeně pryč. Krásná práce. Jak uznal Michal to je už jiné kafe a vidíš se v tom. Viď Míšo?
pondělí, 7. listopadu 2016
 
LP
LP Nový Outlander : dávali jsme alcarácké T-Pro senzory. Dělaly se jen klony, vše fungovalo.
pondělí, 7. listopadu 2016
 
BF
BF Není zde něco špatně? Skladník přes 30litrů? Ano nadře se tam, najde fůru km, ale troufnu si říct že to není ani 20% toho co mechanik zažije v sezonu v pneuservise. Kde je pravda? Pořád ještě chcete někteří přezouvat za drobné? Pořád si neumíte vážit své práce? Pořád jenom mnozí brečíte a neumíte si spočítat co vás vlastně vše stojí. Služba pneuservisu je potřeba radikálně zdražit, jinak není šance zaplatit lidi a jít rozvojem dál. https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/kouzlo-vanoc-pusobi-na-platy-nejsou-lidi-skladnik-si-vydela-i-pres-30-tisic-mesicne-3728
pondělí, 7. listopadu 2016
 
BF
BF Ahoj SJM, včera večer jsem měl už pohodu tak jsem si chtěl trošku popsat. Ráno jsem byl s malým na tobogánech a po několika hodinových jízdách jsem usoudil že je třeba hodit polohu ležícího střelce a něco dát do placu. Česká Pošta je moloch a chudáci pošťáci a další zaměstnanci. Filipíny nadchli mnohé a to je fajn. Tady vládne jen stres, hádání, nervy a tak to prostě nejde dělat. Léto bylo u mne zlomové kdy jsem zkrátil pracovní dobu a teď po smrti Luďka kterého jsem si vážil jsem ještě více zanevřel na různé parazity naši doby, na zákazníky typu- teď hned jinak..., na lidi kteří si nevidí na svého piňdoura protože mají ne břicho ale myšlenky tak bachraté že je a sebe sotva unesou. Vidím to jinak, vidím že nadešel čas na změny a že se k tomu dostávají další velké krásné servisy je velmi důležité. Ne už otročení, ne už honění se za něčím co není a nebude. Jeden můj kolega který má nádherný servis mi v pátek volal a řekl: A dost rozhodl jsem se být průkopníkem v oboru a asi jako první dám ceny v sezonu a mimo ní!!! Mají to třeba vlekaři na svazích tak proč my né? A já se ptám sám sebe a za sebe proč opravdu už konečně ne?? On má 4 stání nerváno 5 týdnu od 7 do 18hod!!! NARVÁNO! Už má toho plné kecky a ví že ti lidi mu stejně přijedou a když udělá méně za větší peníze nic neztratí a ještě ušetří stroje a hlavně lidi! Podstata mého myšlení které tvrdím už delší dobu. Není umění narvat servis prací za tašku hrušek, ale udělat práce tolik tak aby jsi vydělal, neodkrágloval stroje a hlavně lidi. Takže pokud to příští rok jak tvrdí udělá bude to myslím průlomové pro větší, kvalitní, vybavené servisy, protože možná konečně pochopí že je třeba něco změnit. Internet tady bud a je to celkem v pořádku, ale platby narostou jak za dopravné tak na servisech za práci. A to si hodně lidi už popřemýšlí zda jít do toho internetu nebo ne. A díky třeba i společným nákupům je to další páka na potlačení některých parazitů v oboru.
pondělí, 7. listopadu 2016
 
Shambo
Shambo Zdravím všechny, vulkanizér z Filipín byl světlým okamžikem minulého týdne, majákem naděje a oporným bodem pokory před fajnovým řemeslem. Více takových... :)
pondělí, 7. listopadu 2016
 
SJM
SJM Ahoj Bořku, obdivuji, kde v tento čas ještě bereš energii na tak obsáhlá dílka. Dík za toho vulkanizéra z Filipín, super. Pomineme-li to prostředí kolem, tak to je balzám na nervy. Ten klídek, pohodička, parta 5 chlapů, zřejmě osádka naprosto v pohodě sleduje, jak se dělá defekt. Montérpákou to valí na hliníku a nikdo ani nehne brvou. Za to tady, jak není všechno hned, teď, jsou všichni ve stresu, spousta lidí si pořizuje osobní kouče, psychologa, trenéra, firmy pořádají team building a pak shlédneš takové video a musíš si položit otázku: "Nežiji nějak divně, nedělám něco špatně?" Nemyslím si, že když ten člověk vydělá 10-20x míň než já, je 10-20x méně šťastný než já. Možná i opak je pravdou. Jedno přísloví, údajně židovské, praví: "Čím méně ke štěstí potřebuješ, tím více si šťastnější". Toto mě hned napadlo, jak jsem to shlédl a pak přečetl příspěvek o ČP. Tam bych se ale zastal těch lidí, co to převáží a rozváží. To jsou oběti svých neschopných šéfů. ČP, co se řízení týče, je nepružný moloch, svázaný haldou předpisů a nařízení, a toto je pak výsledek. Odesilatelé i příjemci kvičí, jaká je ČP neschopná a přitom stačilo vydat nějaký mimořádný dodatek, který by reagoval na kroky ostatních přepravců, že např. pneumatika není běžný balík, a proto bude v době od 1.9. do 31.12. s příplatkem 100%, třeba. A je vymalováno. Takto zachraňují kšeft někomu jinému, když je všichni ostatní konečně odkopli a ještě za to sklízí nadávky a posměch.
pondělí, 7. listopadu 2016
 
BF
BF Ještě mi to nedá to tu neplácnout -- „Bonzovací web“ a účtenková loterie----- http://ekonomika.idnes.cz/moznost-overit-evidenci-uctenky-d42-/ekonomika.aspx?c=A161104_135744_ekonomika_jvl
neděle, 6. listopadu 2016
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz