BF Dobrý den přátelé gum. Kouzelným mávnutím proutku ve středu u mne byla ukončena nejvyšší část zimní sezony. Nepřezuto zůstává tak cca15% uloženek. Dalších min. 20% řidičů jak jsem viděl i dnes tady jezdí na sjetinách pod 4mm. Bylo to letos celkem dlouhé přezouvání a docela i dost náročné. Počasí však nadmíru přálo a tak to vyšlo vše dobře. Teď už se snad jen modlit ať konečně napadne na dlouho sníh a vyžene do servisů další řidiče kteří stále ještě váhají a které to vlastně i díky počasí nijak nenutí. Docela se těším na prosinec a další následující měsíce, na zase konečně celé volné víkendy, na celkově zkrácenou pracovní dobu a tím i více volna jak pro sebe tak pro zaměstnance, protože všeho moc škodí a práce jakbysmet. Ekonomika každého pneuservisu je rozumnému servisákovi jasná. Dobrým, kvalitním rozborem pracovní doby na počet zaměstnanců, počtem zakázek mimo sezonu např. po 16hod a v sobotách každý rozumný servisák zjistí zda se mu vyplatí vůbec být v práci anebo platit ještě další zaměstnance navíc. Můj rozbor byl jasný, přesný a úspory v nákladech jsou znatelné. Náklady na energie, chod celkového servisu, a hlavně na lidi převyšovali v období mimo sezony často zisk. Dělat charitu se v tomhle nenosí a být v práci jen aby se zákazník nažral mne už absolutně neužije. Raději klid, pohoda, volno pro sebe i své lidi. Na sezony se otevře déle a jinak ať si někteří chytráciz řad zákazníků zkusí hledat servisy které budou mít otevřené. Bude jich opravdu hodně málo. Tady v Třinci je to už patrné poslední 2 roky a vidím posun k tomu že zkracují téměř všichni. Od autosalonu až po autoboudy. Pokud totiž podle mne celkově autoslužby nebudou konečně zaplaceny jak mají, nebude nejen na platby mechaniků, ale nebude ani na ostatní věci kolem servisů. Doplatí na to nakonec jenom a jenom ti lidi z ulice kteří si to dnes ještě vůbec neuvědomují. Hezký zbytek neděle a pokud se chystáte k obědu, tak přeji dobrou chuť.
neděle, 20. listopadu 2016
SJM Dobré dopoledne. Tak jsem včera zběžně na to hodil očko a nezklamali. Přesně v duchu hlášky MUDr. Šafránka: "Dej blbci funkci a vymyslí lejstro". Přidáme-li k tomu příslovečnou rychlost s jakou pracuje EP a EK (předvedli naposledy při ochraně hranic EU), myslím, že soudruzi v gumárnách mohou dál plnit plán na 120%. Pokud by náhodou nakonec naši poslanci něco odhlasovali, soudruzi varovně pozvednou obočí, případně někoho vezmou násadou od praporu přes lebeňu a bude vymalováno. Jak někteří poznamenávají, Doníkovi imponuje Laďova pevná ruka i komunistický kapitalismus Číny. Jen v EU nenachází žádnou inspiraci. Je to dobře, nebo špatně?
Shambo A v návaznosti na tento redakční článek (pokud najdeme zájemce a dobrovolníky) můžeme debatovat o nové iniciativě EU chránit evropský trh před nekalým obchodováním. http://www.pneurevue.cz/aktuality/prumysl/nova-eu-regulace-na-ochranu-evropskeho-trhu-pred-cinskym-dovozem.html Zatím se prodírám základním dokumentem s horou příloh, argumentací a statistik. Má to vlastně jen 177 stránek, snad to do Vánoc vstřebám. Pokud se chcete taktéž zabavit a nemáme pořádně do čeho píchnout, zde je odkaz http://trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2016/november/tradoc_155080.pdf A až to přečteme, můžeme začít dedukovat, co se v našem oboru změní nejen po 8. listopadu - dni prezidentských voleb v USA, ale také po 9. listopadu 2016 - kdy tento dokument byl EU poslancům předložen. Doufám, že hlavně čeští europoslanci budou neuvěřitelně pilní, odloží adventní nákupy a své voliče budou o boji s nekalým obchodem detailně denně informovat. Proto jsme je do Bruselu tak nějak vyslali a ze svých daní si je navíc platíme. Pryži zdar a odvahu, čačtí čeští i jiní europoslanci.
pondělí, 14. listopadu 2016
Shambo Pryži zdar, vzhledem k tomu, že po 8. listopadu 2016 se v našem oboru některé procesy neplánovaně urychlí a jiné naopak nečekaně zbrzdí, připravil jsem pro vás stručný výtah z článku pana by Chao Ding, čínského vydavatele China tire industry. Ten odpověděl svému americkému kolegovi panu Davidovi Shawovi na otázku, jak volby prezidenta USA mohou změnit čínský pneumatikářský průmysl. A dovolím si podotknout - jakákoliv změna nejpozději do roka a do dne ovlivní náš trh. Což v tom stručném výtahu zmiňuji. Takže? Takže – Trump zvítězil. Je to pro čínskou výrobu pneumatik dobře nebo špatně? Otázka CLA. Během kampaně Trump hovořil o zavedení celních sazeb vůči veškerému čínskému zboží ve výši 45% z hodnoty zboží. Důsledek vůči Číně? Hrozba ještě energičtějších celních bariér. Důsledek pro evropský a český trh? Vyšší tlak čínských výrobců zvětšit dodávky svého zboží. KURSY VALUT – Trump obvinil Čínu z kursových spekulací. Jeho politika může rozkolísat kursy valut. Důsledek pro svět a pro nás? Ropa a kaučuky se platí v dolarech, rozkolísané nestabilní kursy mohou výrazně ovlivnit výrobce a trh pneumatik. A pochopitelně ceny. Účast USA v integračních projektech TTP a NAFTA. Drobná vysvětlivka - NAFTA je mezinárodní dohoda o odstranění cel mez USA, Kanadou a Mexikem. Trump hodlá zavést 35% cla vůči výrobcům na území Mexika při dovozu zboží na trh USA. Důsledek pro trh a pro nás? Na území Mexika je řada automobilových a pneumatikářských výrobců. Jakékoliv nestabilita zasáhne výrobce původem z Evropy. Včetně značek, které zaměstnávají naše lidi. Všechny velmi dobře znáte. TTP – Tranpacifické partnerství. Obří integrační celek zaměřený mimo jiné na odstranění celních bariér. Detaily najdete nejrychleji na wiki. Členové namátkou - USA, Japonsko, Vietnam, Mexiko, Kanada, Malajsie, Indonésie, Austrálie a další. Čína členem není. Jak nás to může zasáhnout? Dáme příklad. Po zavedení první vlny antidumpingu vůči čínským osobním pneu v USA v minulém roce počet dovozu z Číny klesl z 50 milionů kusů na 22. Kdo na této situaci vydělal? Málokdo u nás tuší, že k masivním investicím do výroby došlo ve Vietnamu. A zvýšil se naopak dovoz do USA právě z Vietnamu, Thajska nebo Indonésie a Koreje. A tyto země v případě omezení ze strany administrace Trumpa bude muset svůj zrak obrátit na jiné trhy: Kam to asi bude? A pokud dojde k rozklížení TTP a US trh se přivře, budeme mít ve světě spoustu nadbytečných výrobních kapacit. Důsledky jsou jasné. Tsunami.
VÝROBA A VÝROBCI. Trump chce dosáhnout návratu výroby v maximální míře u US firem zpět na území USA. Recept je jednoduchý. Jsi z USA, vyrábíš jinde a prodáváš do USA? Dodaníme tvé výrobky 35% cla. Vrátíš výrobu například z Číny do USA? Snížíme daně z příjmu u právnických osob v USA z 35% na 15%. Mezi prémiovými značkami najdete pochopitelně výrobce, kteří jsou původem z USA a vítr globalizace je zavál do dálav. Důsledky pro nás? Než se to přesune tam a zpět, tak nás čeká asi pěkný průvan. ČÍNSKÉ INVESTICE do výroby v USA. Může dojít k jejich urychlení, zde naopak panuje obava například US nositelů know how z angažmá svých bývalých zaměstnanců v asijských společnostech na vlastním území a rychlém přenosu těchto technických informací konkurenci.
Důsledek pro nás? Rychlejší zkrácení technologické převahy tradičních prémiových výrobců nad třetím světem. ODCHOD US výrobních FIREM z čínského trhu – to vše hrozí tehdy, pokud se předchozí scénář naplní. Jak na potvoru Goodyear kopnul do základů nové výrobní kapacity v čínském Pulandian před pár dny. Investice? Skoro půl miliardy dolarů. A co bude dál? Uvidíme. EMISE a Pařížská dohoda o klimatu. Trump hodlá zrušit Obamův podpis pod dohodou, která zásadně reguluje emisní politiku nejen EU. Pokud si uvědomíme, že vše se u evropských pneumatik točí kolem spotřeby a emisí, tak se chystá velká mela. V žádném případě nešířím paniku. Tlak domácích samotných US výrobců bude proti předvolebním proklamacím velmi silný. Ale je dobré vědět, přemýšlet a plánovat. Pryži zdar.
pondělí, 14. listopadu 2016
Michal Já měl pro změnu problém se světle modrým. Tak to jsme si prošli tím samým. Já jsem se zaseknul, že po připojení k obdII jsem se dál nedostal. Na vině byla aktualizace atequ, respektive, že jsem měl verzi ze září a měl jsem mít řijnovou. Nakonec se to ale povedlo:-)
pondělí, 14. listopadu 2016
Tire Michal: Ano trefa bylo to oranžové subaru xv :-)
neděle, 13. listopadu 2016
Michal Tire: Nebylo to Subaru XV, se kterým jsi měl problémy? já jsem si s ním užil totiž pořádnou legraci, nakonec jsem to dal, ale bylo to teda o nervy. :-D
neděle, 13. listopadu 2016
hohencenda Mytrí růčo po sezoně nebo so ne 60 kč kolo IA umyté čištění od starých závaží komplet 1 kus kotoučkem plus toluen a moje prsty 3O kč kus,někdy kvetu ....
neděle, 13. listopadu 2016
hohencenda Montáž osa 4x50 mazání šroubů a dosedací plochy 4x20 montáž disk 4x 50 čištění patek 4x30 montáž ventilu 4x10 ventil obyč 4x30 vyvážení plech4x30 závaží 8x15 celkem tj 1000kč některé věci aktualně vynechám.Nerozlišuji tedy 13 ani 16 Hliník dražší závaži Power Weight 380 ceny mám za práci stejné i u 21
neděle, 13. listopadu 2016
BF Tak když se tu bavíme o cenách přímo a ne že zdražuje někdo o 10 někdo o 20kč. Základ je dnes obyčejná Octavie. Kolik si berete za kompletní výměnu třeba 15-16 na pl. disky u Octávie? 4x d+m z vozu na vůz + 4x d+m z ráfku na ráfek + 4 x vyvážení + 4x mytí + 4 ventily + 8 nových závaží. U mne 120 + 120 + 120 +120 + 120 + 60 + 80 + 120 = 860,- To je vždy bez jakýkoliv diskuzí. Můj názor je že musím jít na cenu něco těsně pod 1000kč aby to mělo nějaký význam. Al disky jsou podstatně dražší. Pokud má auto TPMS jasné další příplatky. S velikostí kol roste razantně cena. Dnes pro zajímavost 295/40-21 cena komplet přezutí 2130,-KČ. Zákazník velmi spokojen, bez jakýkoliv problémů. Většina servisů když tohle vidí děsí se co by se jim stalo kdyby měli ceny třeba jako já a to nejsem nejdražší. Nic by se vůbec nestalo. Pokud mají servis a ne pneuboudu, pokud umí dělat dobře a odborně velké kola, umí Tpms, mají myčku kol, dělají opravy jak mají, apod. tak by se jim vůbec nic nestalo, jen pár blbců by odešlo jinam a zase by přišli noví za tou právě jejich velkou kvalitou. Udělali by možná trochu ze začátku méně a stejně by hned ušetřili stroje, lidi a v globále by pak vydělali podstatně více. Vidím to sám na servise. 5týdnů za sebou narváno a lidi cenu za kvalitní práci téměř vůbec neřeší. Strach ale užírá ostatní servisy co kdyby a o boudách se nebavme, jsou to jen příživníci kteří neumí často skoro nic a jen kazí vše co dobrý servis buduje řadu let. Jsem rád za velmi kvalitní servisy v blízkých městech jako je např. Karviná, Frenštát, Kopřivnice že na sezonu zdražili a chystají se opět na jaře posunout ceny tam kde se musí po letech stagnace a doslova destrukce dostávat. Hodně spolu komunikujeme, scházíme se, nakupujeme a řešíme mnoho věcí kolem pneusektoru. Přínos je jednoznačný a pokud to pochopí další kvalitní pneuservisy pak to bude jen dobře. Stačí jak ve městě nastolí jeden opravdu kvalitní soukromý pneuservis vyšší laťku a ty ostatní se rádi pak přidavají. Sleduji to velmi intenzivně a je tomu tak. Je samozřejmé že se svezou i ti garažfušermistři, ale to je úplně jedno, protože ti využijí šanci k zdražení taky. Je čas na posunutí laťky u mnohých servisů někde jinde ať se konečně vidí že práce není a nemůže být ne zadarmo, ale ani za drobné. Musí být řádně zaplacena!!! Slyším teď tisíc výmluv, tisíc hloupých ale proč to nejde, ale to ale je právě jen ubohost a hloupost mnohých z nás. Hezký sobotní večer přeji.
sobota, 12. listopadu 2016
Tire Zdravím všechny tak dnešní narvanou sobotou jsem zakončil 5ti-týdenní hektickou zimní přezouvací sezónu, odhaduji že mám z 85% hotovo. Prodeje šli docela slušně, tpms bez problému až na jedno subaru. Jsem rád, že jsem si udržel za ty léta docela stálou klientelu. Letos jsem paušálně zdražil práci na jednom kole o 10kč pro ty donesená z netu pak o 20kč. Na jaře díky eet zdražím určitě o dalších 10kč pač ty náklady s tím spojené prostě jsou.
sobota, 12. listopadu 2016
Shambo Nejmenovat... používej umělecká jména. Přezdívky. Zkratky. Pseudonymy. nebo jména trpaslíků ze Sněhurky.
pátek, 11. listopadu 2016
Hrouda Budu vám lehce mapovat prostředí okolo mého servisu. Celé dopoledne mě prozvání zákazník a neomezené volání se dá pořídit už okolo 600kč . Pan zákazník Svatoš je kolenovrt už když nakupuje pneu a určitě se chce objednat na přezutí. Možná opravdu zdražím a budu mít pokoj od takového ...la. :D
pátek, 11. listopadu 2016
Shambo Proč to nedá do zimní zahrady s krbem? Když rodinný zvedák... tak ať sousedi vidí, že na to má.
Hrouda Jít k LASSE to je dobrý nápad doporučuji. Ale je to cesta trnitá a chce to hodně omáčky okolo aby zákazník dobře polknul. Ale stojí to zato. Omáčka není potřeba k značce co je tu mnoho let, ale za zisk ze značky co je tu mnoho let není ani na rohlík. Práci dražší si nemůžu lajznout do doby co se tu kolem mě bude motat iterkárs autokule a td. já mam osobní zouvačku za 180kulí a jinou nechci a oni prodávají za 30,000kč a to si koupí i větší rodina ( mám tu také kokoty i se zvedákem) iterkárs nabízí nákladní loupačku na pneušku za 150 000kč pro dopravce od 8aut je to brnkačka. Už někdy dříve jsem tu psal že je jim na obtíž i zaplatit osu a tak to vozej na valníčku za osobákem a přijedou ve třech šulinech co tu potom zevlujou a okouněj. Zřejmě jim za to zevlování ve třech lidech nikdo platit nemusí a osa za nějakou stovečku je moc. NO CO TAM MÁTE DÁL.
mooje Jestli stojí za něco bojovat, tak je to přesně toto. Navýšit ceny za práci. Už slyším 150 různých výmluv proč to nejde. Vím o čem mluvím, protože když přijedu za někým novým do pneuservisu, který s námi nedělá a řeknu mu: Pojď dělat Lassa, budeš na tom lépe, tak má 150 různých výmluv proč zrovna u něho to nebude fungovat. A s navýšením cen za práci je to podobné. Potřebujeme aby si pneuservisy uvědomily, že to je možné. Jestli mne v životě něco motivuje, pak je to: posouvat hranice možného. Než navrhneme postup jak toho docílit, rád bych nechal diskuzi pokračovat....
čtvrtek, 10. listopadu 2016
Shambo Trump hovořil před volbami o clech vůči dovozu z Číny ve výši 45% a z Mexika 35%. Pilířem jeho ekonomického programu je 1/ snížení daní 2/ bez snížení sociálních nákladů zvýšit zbrojní výdaje a 3/ masové investice do infrastruktury USA, financované zvýšením státního dluhu. Ronald Reagan měl letitou kariérní zkušenost na postu guvernéra Kalifornie. Trump je zcela bez zkušeností ve státní správě. Jasně, bude mít tisíc poradců a expertů. ale rozhodovat bude sám. Je impulzivní, tvrdý a zatím zcela nečitelný. To, co investory asi ve skutečnosti děsí, je právě ten faktor neznáma. Ruská Duma po zprávě o zvolení pana Donalda aplaudovala. Vědí, čemu tleskají? Taková drobnost - budoucí vicepresident Pence asi před měsícem hovořil o tom, že by se měl oprášit projekt raketových základen USA v Česku a Polsku. Na našem Hradě to asi nikoho nezajímá. Podtrženo sečteno - od Donalda Trumpa můžeme opravdu čekat cokoliv. I v ekonomice. A v globálním světě se vracet k politice uzavření se jako někdy kolem k roku 1960-5 je dosti zběsilé. Čas ukáže.