Shambo V aktuálním čísle Pneurevue je zajímavý materiál na téma premium segment kontra budget segment. Mušketýři proti gardě pana kardinála nebo lapkové proti císařským, jak se komu líbí. Pan Mlčoch z Goodyear DunlopTires Czech uvádí následující: „Lze tedy říci, že rozdělení produktových segmentů – premium, střed, budget – je dlouhodobě stabilní.“ Nutno dodat, že jsou jím myšleny osobní pneu. Pokud si ovšem vezmu k ruce oficiální roční zprávu ETRMA za roky 2007 až 2014 (report za rok 2015 bude publikován během několika dnů), tak z ní vyčtu tato fakta: celkový trh náhradní spotřeby osobních a lehkých nákladních pneumatik v EU byl v roce 2007 na úrovni 261 milionů kusů a dovoz z Číny byl 24,3 milionu kusů. Podíl čínských pneumatik na celkovém prodeji byl tedy kousek nad 9%. V roce 2014 je celkový trh náhrady 263 milionů kusů a dovoz z Číny už 52 milionů kusů. Podíl čínských osobních kol je tedy už na trhu náhradní spotřeby necelých 20%. Mezitím uběhly dva roky, ve kterých nadále import z Číny podle oficiálních dat ETRMA roste, mám k dispozici zatím jen kvartální a pololetní údaje. A navíc pro zjednodušení absolutně ignoruji dovozy z dalších asijských zemí. Pokud tedy nechci dovoz čínských pneu zařadit do segmentu prémium, tak o dlouhodobé stabilitě segmentů se opravdu nedá hovořit. Uvítal bych, kdyby už konečně kdokoliv uvedl skutečná data a situace se stala pro odbornou i laickou veřejnost zřejmou. V té mlze, páře a čmoudících se těžko reálně plánuje a nakupuje. Další postřeh – situace v dovozu asijských pneumatik a jejich poměr k prémiovému a středovému segmentu je u nákladních pneumatik výrazně pro tradiční výrobce nepříznivější, než je tomu u osobního sortimentu. Ale o tom snad někdy příště. Pryži zdar.
úterý, 13. prosince 2016
Shambo Maurice Taylor, řečený Grizzly, opouští křeslo generálního ředitele TITAN INTERNATIONAL. Mediálně se proslavil v naší vlasti dopisem francouzskému ministrovi průmyslu, ve kterém mu sdělil, co si vše o úrovni pracovního nasazení proletariátu v zemi galského kohouta myslí. Grizzly se bude nadále věnovat hlavně kultivování obchodu a výroby pod značkou TITAN v Brazílii a Rusku. Pokud se mu pracovní nasazení ve francouzské gumárně zdálo diskutabilní a málo dynamické, jsem zvědav, co napíše oborovým ministrům v Rusku i Brazílii. Sambě a vodce zdar!
pondělí, 12. prosince 2016
Shambo Pryži zdar a pár drobností ze světa. NOKIAN se rozhodl zvýšit výrobu v ruském Vsevolžsku o dalších 10%. Navýšení výroby bude na úrovni 1,5 milionu kusů, celkem je na export ze Vsevolžska určeno 70% výroby. Včetně vývozu do Finska, kde se místní produkci příliš nedaří. A to ani telefonům NOKIA, ani tradičním saunám HARVIA. Čínská značka SENTURY v rámci nejnovějších trendů zahajuje výrobu osobních all season pneu ru nflet.
Podle čínského výrobce na prodeje bude mít stále větší vliv globální oteplování. Už jsem zvědav na titulní články v německém BILDu – nekupujte levné all season pneumatiky, investujte pouze do značkových. Čínský nejvyšší soud se po takřka dvou letech soudních sporů v kauze o kopírování dezénu pneumatiky Triangle TR778 versus Bridgestone Blizzak Revo GZ postavil na stranu Bridgestone. Kdo vidí, ten vidí. A jak kdybych to přivolal, německý GTU (Německá společnost pro technickou kontrolu) opět testoval a srovnával prémiové all season pneu a levné pneušky made in Čína a Tchaiwan. Celosezonní GOODYEAR Vector 4Seasons SUV gen-2 si to v testech rozdala s letními FEDERAL SS a zimními INFINITY INF 049 WINTER HERO. Při brzdění na mokrém povrchu z rychlosti 80 km/ hod byla u levňáčků brzdná dráha o 10 metrů delší než u premianta. Mezi námi – očekával jsem výraznější rozdíl. Čínská vláda zavádí nová technická pravidla a normy u nákladní dopravy podle vzoru EU – cílem je snížení přetěžování nákladních vozidel a snížení emisí. Důsledek pro trh – výrazně se zvýší domácí čínská spotřeba pneumatik pro nákladní vozidla v kategorii N3. Většina místních tahačů s návěsy totiž používá zdvojené nápravy i na návěsech, takže ke kompletnímu obutí spotřebují 22 pneumatik. A to by tak pro dnešek stačilo. Pryži zdar.
Shambo Pryži zdar, všechny zde zdravím. Díky tomu, že jsem byl po určitý čas od vás vzdálen několik časových pásem, sledoval jsem vše jen z povzdálí. Ale novinek, zpráv a veselých i drsných historek ze světa pryže bude přehršel. Howgh.
pátek, 9. prosince 2016
SJM Sága VW pokračuje http://ekonomika.idnes.cz/klamava-reklama-dieselgate-volkswagen-korea-fm0-/eko-zahranicni.aspx?c=A161207_082524_eko-zahranicni_rny Mimo jiné je hezká tato věta:Že už je takové chování příliš i na poměry korporátní reklamy, která je prázdných řečí o ekologickém přínosu průmyslových koncernů tradičně plná, teď seznali v jihokorejském úřadu na ochranu hospodářské soutěže. Tak jsem se rozpomněl na naše kulaté nesmysly. Mnohé po přečtení popisek na bočnicích, budí dojem, že jsou pomalu poživatelné (pampelišky, pomerančová kůra...), něco jako ony slavné kotle na biomasu paní Kateřiny, kde se topí např. slupkou od banánů.
hohencenda SJM díky za odezvu ÝT povede dle mého dříve či později k výraznému zdražení všeho v našem království.Jeden větší dopravce s cca 20 kamiony se ÝT směje ÝT mít nemusí vše je přes fa .vydělává a šofeři jezdí papírově za něco málo přes minimální mzdu berou samozřejmě víc za min.mzdu by se mu na to v.....i.tot´postřehy ode mne.Jo a dotace jsou o tom kolik tomu kdo ji zařídí vrátíš do váčku,a nejde o malé částky.
pondělí, 5. prosince 2016
SJM Zdravím čendo, hlavním tématem je bohužel EET a babička z Kladna. Tak, jako byl za komančů ztělesněním všeho nedostatku zelinář ,řezník, a vedoucí motechny, dnes je nepřítelem lidu hostinský a od března každý, kdo vezme hotovost. Spíše mě ale zaujaly dvě zprávy, a to ACEA a hlásná trouba pana ministra http://ekonomika.idnes.cz/rekordni-prodej-osobnich-aut-v-cesku-dva-/eko-doprava.aspx?c=A160707_151222_eko-doprava_jj Za 10 měsíců se v čr prodalo 215000 osobních vozidel, za celý rok 2016 to bude rekordních cca 250.000 - výborná zpráva. Co ale vybočuje fatálně z tradičních evropský demokracií, je poměr firemních a soukromých vozidel. On je vlastně téměř stejný, jen v obráceném gardu. Na toto zjištění není třeba ani nákladných výzkumů, stačí ráno projíždět kolem českých školek a škol, jako i dopoledne zaparkovat u marketů a nák. center. Uvidíte přehlídku tzv. zelených vdov, zabíjející čas nakupován. Jejich vozový park je všude dosti podobný ( X5,X6,Tuareg, Tiguan v poslední době stoupá obliba XC90, atd.) Pokud bychom teoreticky uvažovali, že i náš poměr by měl korelovat s německým, objevuje se nám tu najednou jen letos cca 120.000 vozidel u nichž byl možná neoprávněně použit odpočet DPH + následné provozní a servisní náklady, rovněž s odpočtem DPH. Budeme-li se držet hodně při zemi a stanovíme si DPH na jedno vozidlo 100.000, jsem rázem na 12 mld. Kč a částka u provozních daňových nákladů bude minimálně k celkovému počtu firemních vozidel 2-3 násobná. Tady leží ty desítky mld., ale zároveň by si tady naši páni politici do jednoho, jak se říká, káleli do vlastního hnízda (fakticky i obrazně). Proto budeme on-line sledovat hostinského v Horní Dolní, jak na bečce píva plundruje naši krásnou vlast. O dotacích jsem taktně pomlčel.
neděle, 4. prosince 2016
hohencenda Žádné novinky z českých luhů a háju ve světě dalekém též nic nového?
pátek, 2. prosince 2016
gp50 Díky za postřeh. S TPMS jsem toho zatím moc nenapracoval, aspoň vím na co si dát pozor. Zatím jsem vždy používal T-PRO a diagnostiku ATEQ, vždy bez problémů. Snad kromě renault scenic, kde se mi nedařilo spojení s ŘJ, ale i ten se nakonec podařil. Vidím, že se na mě zatím směje štěstí. Když čtu a vidím ty problémy, jako nedávno zde probírané subaru XV.
pátek, 25. listopadu 2016
Michal HUF ale nedostaneš do všech disků. A vzhledem k tomu, že na tu novou XC90 není úplně velký výběr, tak bych ten HUF z toho tady vynechal.
pátek, 25. listopadu 2016
gp50 Na XC předchozí generace jsem používal TECH T-PRO, ale když koukám do diagnostiky (mám ATEQ), nabízí mi to pouze HUF (aligator). Asi jiná volba nebude.
pátek, 25. listopadu 2016
Michal Pepo, dával jsem tam normálně originál od Schraderu, kupoval jsem je normálně v alcaru. Jak jsem viděl, že tam nabízejí jako možnost, jen origo, tak jsem nehodlal riskovat nějaký průšvih. A v pohodě. Načetl se sám po resetu v palubáku.
Shambo Sférická pneumatika (možná je jednodušší napsat gumová koule fixovaná a řízená magnetickým polem) Goodyear Eagle -360 vypadá jako sci fi hračka, ale podle časopisu TIME patří mezi 25 vynálezů a novinek vědy a techniky, které mají posunout lidstvo v roce 2016 o krok (možná o kouli) ve vývoji dál. Netuším, jak to s jejím reálným uplatněním bude ještě za mého života vypadat, ale jedno vím jistě. Pokud to někdo někdy skutečně vyrobí a vrhne na trh, tak Česká pošta rychle pochopí, že peklo vypadá úplně jinak, než si po této sezoně mohla představit. https://www.youtube.com/watch?v=oSFYwDDVgac
pátek, 25. listopadu 2016
Michal Shambo, tak z tohohle příspěvku jsem se jednoznačně od srdce zasmál, to je tak výborně napsané. Bomba:-)))))))
pátek, 25. listopadu 2016
Shambo Pryži zdar a pár drobností ze světa. NOKIAN se do konce prosince rozhodne, zda a kde bude stavět třetí výrobní podnik. V nominaci je východní Evropa nebo americký kontinent nebo nikde. RUSKO hodlalo zavést povinné přezutí osobních aut podle principu "letní pneu v létě a zimní v zimě a ne naopak". Toto zcela logické rozhodnutí státní Dumy se odkládá na rok či dva ze zcela nečekaného důvodu: celkový objem výroby osobních pneumatik ze všech ruských závodů počínaje NOKIAN přes CONTI až po domácí KAMU nebo CORDIANT v žádném případě kapacitně tuto operaci nezvládne. A ekonomická situace naopak nedovoluje zvýšit dovoz. Takže pokud si chce český vodič užít něco málo extrému, může se v lednu projet beztrestně na slikách kolem Bajkalu. Za ten zážitek to stojí. Tedy kochat se Bajkalem, ne klouzat a klopýtat už za Brestem východním směrem. Britská pohřební služba CO-OP FUNERALCARE je nadšena z provozních výsledků pneumatik MICHELIN AGILIS+. Kilometrový výkon oproti původnímu nejmenovanému prémiovému dodavateli se i s dvouapůltunovým katafalkem, vytáčením na pětníku a kodrcáním od hřbitova ke hřbitovu zdvojnásobil. FUNERAL CARE pošilhává i po celosezonních pneu MICHELIN CROSS CLIMATE. Inu, není nad to opustit na psolední cestě slzavé údolí na kvalitním přezutí s dlouhou výrobní tradicí a skvělými parametry valivého odporu. A navíc - ve srovnání s legendárním pohřebním čtyřkolákem v Sedmi statečných jsou uvedené pneumatiky výrazně méně hlučné. Pryži zdar.
čtvrtek, 24. listopadu 2016
Hrouda Zdar přátelé. Sezóna se opravdu povedla u nás zatím ještě nekončí. Prodej pneu paráda v 1. Lassa 2. Saetta 3.směs Dunlop/Hankook/ dlouho nic a pak Barum/ Continental možná proto že jsem nemohl naslkladnit tak jak jsem chtěl já a byl jsem tlačen do nějakých čísel potom Kama a hodně dlouho nic a jako ocas sezóny Nokian . Těším se na dovolenou jsem kantare .
středa, 23. listopadu 2016
Michal Přátelé, tak Vás moc zdravím. Já vlastně ani nevím, jak mám tuhle sezonu hodnotit. To byl takový masakr a záhul, že to nebylo ani před šesti lety, když začaly být povinné zimáky. Sezona byla jednoznačně nadprůměrná co se prodeje gum i disků týče, o přezouvání ani nemluvím. A jsem rád, že včerejší sobota byla pracovní poslední. 8 týdnů trvala v neobvyklém náporu. Ať mi nikdo netvrdí, že lidi nemají prachy. Aut je daleko víc, všeho bylo víc...a popravdě, budu upřímný, tenhle týden už mě to vyloženě sralo a už nám prostě docházely síly a nebýt 17. listopad, tak se víkendu snad ani nedožijeme. Co se prodeje značek týče, tak to byla taková letošní klasika, koncern Barum Conti a Nokian..no možná spíš opačné pořadí....pak dlouho nic, pak mně mile překvapil Hankook...ale to až v druhé polovině když začali docházet některé gumy ve středním segmáči...kleber s michelinem no to je takový standart, kdy dobře už bylo, pak semtam nějaký Dunlop Goodyear, ale toho bylo jak šafránu, ten se snad už orientuje pouze na fleety....No a Pirelli na kterou jsme se těšil trochu zklamala. No a Bridgestone, tak o těch ani nevím, že tu vůbec jsou. No rozhodně si myslím, že u některých výhradních se budou potit klopy na kvádrech. Já jsem trochu zklamaný ze sebe, co se týče TPMS, bylo toho mraky a vše dopadlo dobře, ale mám tam velké rezervy a stálo mě to docela nervy a to hlavně kvůli tomu, že jsem to chtěl mít opravdu pinktlich. Viz Subaru XV, kde teda jak psal Tire, tak jsem neměl problémy jen já. S některými auty jsem se zbytečně peklil, někde mě trochu zkamali prog.senzory, které ne vždy fungují jak mají. Co dělám velmi rád jsou Opely. to je hodně v pohodě. Ale japonci mi prostě dali zabrat. Jinak přátelé, co se týče toho Outlanderu, tak nezbylo nic jiného, než s autem jet do autorizovaného servisu. Kde jsem se vydával za majitele, takže jsem aspoň nahlédnul pod pokličku, jak se to u toho auta dělá a je pravdou, že sám bych to nedal. Opravdu senzory načítají do staré VT30, pak ID ručně napíší do velké origo diagnostiky, kterou otevřou druhý protokol sady 2 a tam to natvrdo nahrají. Či li auto se teď už bude chovat jako klasický Auto-manual, kdy po přehození na jaře se to přepne na pozici 1. Přátelé, zde Vám u tohoto auta doporučím jednu věc, buďte u tohohle auta opatrní s klony. Když jsem tam totiž byl, tak tam přijelo auto, které tam přivez Bestdrive, který tam montoval gumy, senzory a disky a přes klony jim to spadlo do nouzového režimu. Co jsem se pak bavil s technikem, tak mi říkal, že u tohoto auta dost záleží na stupni výbavy a na tom, jakou konkrétní řídicí jednotku to má. Jelikož je to takový paskvil, který se dělá hlavně pro USA i pro evropu, tak to podle toho docela vypadá. Tak zdar a sílu přátelé a držte se!