Shambo SJM - jasně, souhlas. Mám to z praxe ověřeno. Podobné případy.
neděle, 15. ledna 2017
SJM Pěkné nedělní dopoledne. Co se poměru vozů služební vs soukromé došlo zřejmě ke vzájemnému nepochopení. Já v žádném případě nepolemizuji s čísly 75% : 25%, podle mě dozajista správná. Já polemizuji s tím, že oněch 75% slouží skutečně jako služební a jejich pořízení a provoz naplňuje literu zákona. Nic víc. Problém nastává až s výběrem DPH, to je ovšem problém MF. Jak dokazuje statistika, soukromé osoby si ze zřejmých důvodů pořizují ta nejlevnější vozidla. Byla by jistě ne nezajímavá statistika, ukazující poměr pořizovací ceny služební vs soukromé. Příklad z okolí: Úspěšná firma s.r.o. Pan Majitel A7 + Ferrari, manželka rozváží děti do školičky a po kroužcích (Panamera + Land Rover), tatínek-důchodce ( MB + VW CC). Obchodní ředitel používá Megane cca 6 roků stáří a technikům a montérům se pořizují fabie, ovšem z bazaru! Bohužel i toto je realita.
neděle, 15. ledna 2017
BF Krásný sobotní večer přátelé gum. Čas letí a máme už téměř polovinu ledna za sebou, konečně je pořádně zimní počasí a to je velmi dobře. Nejenom pro přírodu, ale i pro některé řidiče kteří se ať chtěli nebo ne museli probrat z letargie a spánku že zimní pneu už nejsou a nebudou do budoucna potřeba. Tato lekce přírody je v mnohém zaskočila a některé snad i poučila. Kolega, kamarád s Karviné kterému se cizinec nastěhoval a proboural do prodejny pneuservisu prohlásil že se stal nechtěným autosalonem a že tohle opravdu dokáže jen Maďar. Obrovské štěstí bylo že něco přes 30sec. před nárazem odešli dvě zákaznice od stolečku který zůstal někde pod autem. Tam by to šlo už opravdu minimálně o zdraví neli o život. A jedna taková situace v životě dokáže mnohé změnit. Ještě snad včerejší poznatek, postřeh, příběh. Navštívil mne pán který mi byl trochu povědomý a tak jsem ho pozval dále. Představil se mi jako majitel auto pneu servisu v nedalekém městě a že jestli bych ho nechtěl koupit, pronajat, nebo jen vykoupit stroje, zařízení a vybavení. Říkám : proč tak najednou po 12letech podnikání? Odpověděl : nejsou lidi. Měl jsem 5mechaniků, začali mne dá se slušně říct i trochu vydírat. V listopadu mi zůstal jeden a tak jsem to raději zavřel. Není totiž v dnešní době šance sehnat mechaniky, učňovství nefunguje, není šance mechaniky už skoro ani zaplatit, na jejich až někdy nesmyslné požadavky není možné reagovat a tak jsem byl nucen to raději ukončit. Ano, zvykněme si že jsme na rozcestí a pokud dramaticky brzy nezdraží všechny služby bude se lámat chleba u mnohých živnostníků a podnikatelů kteří prostě nebudou mít např. na obyčejné zaplacení zaměstnance. Ano zůstane třeba zachována firma, ale bude to jen max. živnostník sám nebo rodinný klan který to překousne a bude muset přežít nějakou dobu třeba i bez zaměstnanců. Dnes např. autorizované servisy krouží po okolních servisech a přebírají otěže a loví ve vodách ostatních servisů. Lákají na opravdu velmi zajímavé benefity až nemyslitelné v nedávných dobách, na pracovní podmínky které stěží z malých a středních servisů může někdo v dnešní době zajistit. Nebudu se rozepisovat protože by to bylo na dlouho. Snad někdy příště, ale problém začíná být velmi vážný a kde není je jen dobře. Zatím však slyším že od Aše až po Jablůnkov je a to nevěstí nic dobrého. Je vhodná doba přemýšlet a hlavně s tím něco udělat ať to nedopadne třeba jako s kolegou který u mne byl. Hezký zbytek víkendu přeji.
sobota, 14. ledna 2017
mensa Jj ten poměr firemní vs soukromé je přibližně tak. Na sda-cia.cz je podrobná statistika.
Shambo SJM - poměr firemní vozidla a soukromá v prodeji za minulý rok 75 : 25%? Správně? Nejsem si teď jist a nemám čas hledat... :) Pryže prd.
pátek, 13. ledna 2017
mensa Přátelé, mám opět možnost omezeného počtu ročního předplatného Hospodářských novin a/nebo Ekonomu (tištěné verze) zdarma samozřejmě bez jakýchkoli závazků či podmínek. Máte-li někdo zájem, napište na info@club91.cz a přidejte doručovací adresu (domů, do firmy - kamkoli). Hezký víkend.
pátek, 13. ledna 2017
SJM http://ekonomika.idnes.cz/nejprodavanejsi-auta-ceskym-domacnostem-fpj-/eko-doprava.aspx?c=A170112_163241_eko-doprava_suj Ten článek z periodika vlastněného Andrejem nebude jen tak náhodný. Kontrolní hlášení nepřineslo do pokladny v podstatě nic, EET na tom bude zřejmě podobně, aby se vůbec navíc vybralo na náklady státu s tím spojené. Tak i Andrejovi nezbude, i když doposud dělal zde mrtvého brouka, sáhnou na jistotu - DPH. Zatím, co prodeje aut byly loni historické, vybrané dph od soukromých osob je tristní (Fabia, Sandero, i20). Nejednou jsem zde psal, že poměr firma : souk. osoba máme stejný jako Německo, jen v obráceném gardu. Tady je něco špatně. Přitom se stačí ráno postavit před jakoukoliv mateřskou či základní školu a máte dojem, že běžným vozem českých mladých maminek je X5, X6, XC90, Q5,Q7, Tiguan, Tuareg a nikoliv Fabia či Sandero. A kupodivu, po vyložení a políbení dítek školou povinných, se vozidla nepřesouvají na parkoviště v průmyslové zóně, ale před shoping centra, fit centra, dětská centra atd..
Shambo Pokud už máme přebytek v rozpočtu za rok 2016, je to věc natolik nevídaná, že i ministři se v tom zamotali. Dále vytrhuji z kontextu text, uveřejněný dnes na kurzy.cz: "Nechme běžet (letošní) rozpočet a uvidíme, jak bude vypadat koncem března," řekl Babiš novinářům. Jednotliví ministři by podle něj chtěli mít čím dál větší rozpočty, a přitom je nečerpají. Uvedl, že přebytek reálně neexistuje, jde jen o administrativní úkon. "Pravdu má pan prezident, který říká, že ty peníze de facto neexistují," připomenul nedělní výrok prezidenta, který označil za ekonomické analfabety ministry, kteří po úterním oznámení, že loňský rozpočet skončil s přebytkem 61,8 miliardy korun, začali plánovat, jak s penězi naloží." Pro mne je záhadou, jak naložíme s takovými ministry. A pryži zdar.
Shambo China has been taking out massive amounts of money & wealth from the U.S. in totally one-sided trade. Čína z USA vytáhla velký balík peněz a bohatství během abslutně jednostranně výhodného obchodování. Tento výrok a názor zvoleného prezidenta USA pana Donalda J. Trumpa ovlivní chod i našich gumařských záležitostí na hodně dlouhou dobu. Protože pokud bude chtít dosáhnout zvolený prezident USA změnu, musí radikálně překopat systém obchodování v té podobě, na jakou jsme byli zvyklí. Co nás čeká? Stále častěji se mi vybavuje výrok jednoho z izraelských politiků o perspektivě řešení izraelsko- palestinského konfliktu v okamžiku, kdy se jej zeptali, zda vidí světlo na konci tunelu. Vidím světlo, nevidím tunel. Tak zněla odpověď moudrého muže. Bude to přelomový rok.
čtvrtek, 5. ledna 2017
Shambo Část médií jásá nad plusovým přebytkem rozpočtu ČR ve výši 62 miliard káčé. Jiná část zpochybňuje způsob dosažení přebytku. Pro mne je zásadní, že naše vláda dosáhla plusového salda teprve počtvrté v historii samostatné ČR. Vyvěsíme prapor? Pryži zdar.
Shambo SJM: něco víc... dal jsem si na pár dnů pauzu. Je třeba nadhled a odstup. Informace se kupí a koncentrují výrazně více, než bylo obvyklé. Čeká nás pekelně dynamický rok plný zvratů, smyček a výkrutů. Jsem opravdu zvědav, co si napíšeme přesně za rok. Čínským přátelům se budu věnovat ve svých amatérských úvahách velmi intenzivně. Stejně jako jiným. Ale výroky pana prezidenta - ty nechám jeho voličům a mluvčímu, pro život plátce daní nemají žádnou hodnotu. A navíc – nemám pocit, že by mi zrovna aktivita Hradu pomohla při cenových jednáních s asijskými dodavateli. K možnému vývoji: pokud bych měl jen mírně naznačit - jak myslíš, že souvisí připravovaná masivní strukturální změna v Bestdrive se zvýšením cen na pneumatiky na Taiwanu a Malajsii? Změny budou rychlé, ale samotný proces vývoje a změn na trhu pneumatik dlouhý. Ne každá ze změn bude trvalá. Na odvětví jen v té nejbližší době bude mít výrazný vliv zdražení základních surovin. Asijští výrobci budou muset zdražit (a už se tak děje), podíl surovin je v jejich struktuře nákladů násobný proti prémiovým značkám. Ovšem prémiové značky také ve sprintu za snižujícímí se cenami asijských pneu v posledních dvou až třech letech svoje ceny ořezaly. Přišel čas k pohojení si bolístek? Jak se projeví další masivní antidumping na nákladní pneu z Číny v USA? A podle nově zvoleného prezidenta pana D.J. Trumpa to nemusí být poslední krok vůči čínskému zboží. Pokud si kdokoliv v Podkrušnohoří myslí, že nás se to netýká, tak je slepý a hluchý. A možná dočasně klidný. Prémioví výrobci mají doposud nad rozvojovým světem technologickou převahu, nemají však vytvořený funkční optimální marketingově - obchodní model. Prodejci (dealeři) netvoří z prémiových produktů tu obchodní marži, která je z jejich pohledu důstojná pro podnikání a investice do prémiové značky. Internet v dnešní podobě je jen mezičlánek. Pokud půjde koncern (teoreticky) do převodu svých aktivit v prodeji jen na internetovou platformu, tak narazí na nechuť zákazníka si diktovat jen jednoho dodavatele a jeho značky. Všichni musejí hledat prodejní systém budoucnosti nesrovnatelně rychleji, než dosud. Protože technologická převaha v globálním světě se ztrácí svižněji, než se dalo čekat. A na straně druhé Číňané už vědí, že pokud přijdou s funkčním modelem marketingu a prodeje na (například) evropském trhu, tak jsou ve hře. Ti z nich, kteří jsou na špici peletonu, technologickou výhodu "západu" ihned nedorovnají, ale budou brzy na dohled. A marketingové a obchodní postupy mohou dostat do popředí na trhu i méně technologický produkt. Pokud někdo vymyslí, jak do pneuMcDonalds přivede davy hladovců, má na pár pětiletek vystaráno. Kdo modely chování zákazníků a data z kliků na internetu převede do funkčního prodejního postupu, bude king (Burger). A zde to utnu – protože jak jsem napsal v úvodu: bez odstupu a nadhledu se v těch desítkách faktorů, které mají vliv na výrobce a trhy, utopíme. Takže – pryži zdar. A ještě jeden dodatek – v průběhu ledna až února probíhají tradiční jednání premiantů s odběrateli. Nečekám, že kdokoliv přijde s něčím novým a inspirujícím. Ale bude zajímavé sledovat, zda si už české struktury prémiových značek připouštějí nutnost změny a zda se pochlapí o nich diskutovat. A k tomu nám dopomáhej bůh. Bůh gumy.
sobota, 31. prosince 2016
SJM Také se připojuji a přeji všem co vytrvali, do nadcházejícího roku mimo zdraví, bez něhož to nejde, také spokojené zákazníky a současně také zaměstnance, vaše rodiny a pak bude spokojeni i sami se sebou. Rovněž bych si přál přebrat alespoň malinko Itálie, co se odpočinku týče, jelikož stále platí, že "nejen prací živ je člověk" a také "žijeme jen jedenkrát". P.S. Shambo, očekával jsem popravdě něco víc, ale věřím, že nás ještě potěšíš brilantním příspěvkem. Pan prezident nám např. sdělil, že naši přátelé z ČLR nejsou jen požehnáním pro naše hospodářství, ale i pro německé. Pokud by to byla pravda (bohudík není), to bych naše západní sousedy asi již opravdu litoval. Stačí již ta jedna pohroma, co tam mají a vpustit tam ještě luft Jardu, tak to by byl jejich poslední hřebíček.
sobota, 31. prosince 2016
Shambo Přátelé vůně pryže a aromatických gum, tento rok byl předvídatelně bláznivý. Ten příští bude mít jedinou jistotu - a tou je nejistota. Přeji všem pevné zdraví, odvahu, chladnou hlavu a hodně štěstí. :)