Shambo BIB - aho, poslal jsem ti kontakt do emailu, který máš uveden v profilu. Poradí ti tam. Kdyby byl problém - dej vědět.
středa, 25. ledna 2017
BIB Kolegové blíží se druhá fáze EET, která by se měla týkat i někoho z nás. Co jsem zjištoval tak pokud mám v živ. listu předmět podnikání pouze NACE 45.2 opravy a údržba motorových vozidel tak se mě týká až třetí fáze v roce 2018. Někdo má k tomu i přidaný malooobchod a velkoobchod, ten tedy musí evidovat od března 2017. Jsou ale nějaké případy kdy musím evidovat i když mám jen opravy mot. vozidel? Např. prodám ssem tam nějakou pneu nebo duši bez servisu apod.? U nás na fin. úřadě nevědí nic..
středa, 25. ledna 2017
Poo Pro ne jsem sice nehlasoval, ale myslím že také dost záleží na přesnějším datu, duben / květen je jarní sezona. Takže třeba pro mě je schůdná jedině druhá pol. května nebo raději i trochu později
úterý, 24. ledna 2017
Shambo Pokud by se v květnu v Praze konala oborová konference Pneu & Business 2017, přijeli byste? 29% se přiklání k variantě "Určitě ne, nemá to smysl". A co má tedy pánové smysl?
úterý, 24. ledna 2017
BF Za mne osobně jsou to lži, kecy,hnus a jen špína. Nic víc nic míň. Vývoj byl a skončil max. s tou výměnou bočnice v nápise. Je jedno jestli je to Beltrex nebo Tomket. Hnůj zůstane vždy hnojem a smrdět nepřestane.
sobota, 21. ledna 2017
SJM "Naše privátní značka BELTREX má všechny potřebné certifikáty a homologace pro český trh, pro který byla speciálně vyvíjena". Položil jsem si sám sobě otázku, jak dlouho mě bude trvat, než najdu identické pneumatiky jen pod jinou značkou. Byl jsem sám překvapen, trvalo to cca sotva 1 minutu. Winda Boto http://www.windabototyre.com/subcategory_38_PassengerCarTires.html Celý vývoj spočívá, jak to v těchto případech v Číně chodí, ve výměně bočnice dané formy s patřičným nápisem. Na tom není nic neobvyklého, jen mě vadí ta vzletná slova o náročném vývoji a milionových nákladech s tím spojeným. Již se moc těším, čím nás pan jednatel v článku ještě potěší.
sobota, 21. ledna 2017
SJM Možná k úspěšné cestě přispělo i to, že se vtom neangažuje Luft Jarda.
čtvrtek, 19. ledna 2017
Shambo Jsou to drobnosti, kterých si nevšímáme. Stejně jako nikdo netušil, že si Edison nahrál vlastní hlas na voskový váleček a Graham Bell že se dovolal do vedlejší kanceláře. Do Londýna dojel první přímý nákladní vlak z Číny. Hedvábná stezka po železné dráze - to je 12 000 kilometrů za 18 dní.
čtvrtek, 19. ledna 2017
Shambo SJM - nechtěl jsem do toho rýpat, ale s hloubkou článku v Idnes máš pravdu. Pokud mne paměť nemýlí, jedna společnost na Zlínsku si nechala před pár lety osobní pneu vyrábět v Číně pod svou značkou. A jiná ze stejného regionu si nechala tamtéž vyrobit industriální pneumatiky. Rovněž pod svou značkou. Včera mi pracovník určitého vydavatelského domu nabízel v balíčku jako chuťovku i PR článek. Je to pochopitelně legitimní, nicméně tam v textu leccos projde. Nicméně - kapacit je v Číně volných více než dost, a inaugurace D.J.T. zítra ukáže, zda těch fabrik bez zakázek rázně nepřibude. Pryž je někdy svinstvo.
čtvrtek, 19. ledna 2017
SJM Nedá mi to, abych neměl několik připomínek k článku na iDnes. Je všeobecnou známostí, že kvalita informací iDnes je mnohdy prach bídná, často připomínající spíše špatně odvedenou práci PR. Toto sdělení přesně do uvedeného rámce zapadá. Pro příklad již první věta-"Česko bude mít nového výrobce pneumatik a s ním i novou značku". Již tady lež jako věž. Pokud čteme dále, měla ta věta znít např. takto: "K desítkám značek pneumatik z Asie, přibude v Česku další privátní značka, největšího e-shopu v zemi atd..... .Další:"Podle něj (Radka Grilla) je reálné, aby Tomket v ideálním případě za první tři roky vyrobil kolem dvou milionů pneumatik". Na jiném místě ovšem uvádí, že ročně prodal cca 800.000 ks. Jednoduché počty ukazují, že ony 2 mil. ks jsou de facto 80% z celk. prodejů !! To je samozřejmě vzhledem k portfóliu rozměrů a hlavně značek etablovaných v místní kotlině čirý nesmysl. Každý, kdo někdy prodal pár pneu ví, že v tzv. ekonomickém segmentu malých (13-14) dominuje Barum, pak dlouho nic, a pak např. Sava, Debica, Kormoran,Matador atd. + přehršel čínských značek. Následuje střední segment (15-17). Tady zuří cenové bitvy ponejvíce. Výrobců i značek jako máku, pro vekou část výrobců nosné rozměry, i tzv. prémiovky museli s cenou hodně dolů, a tak je možné na autech vidět kde co, v 15" je dominance Barumu však stěží přehlédnutelná ( za 900 Kč proč také ne)? No a poslední, 18 a výše, tam jsou karty rozdány vcelku jasně a tento píseček si TOP5 bude bránit zuby nehty. Technologie, lobing i cen. prostor na to doposud mají. BTW - již v r.2010 představil polský Handlopex (prodává cca 5-6x více) svou privátní značku DIPLOMAT v 17 rozměrech. Že by řidiči po ní v Polsku šíleli, o tom mí polští přátelé nic neví. Řeči o nákladech v milionech USD ponechávám raději bez komentáře, jelikož tady bych se již stěží ovládal. Nakonec mohu je nesouhlasit, mohu protestovat, a to je tak vše, co mohu dělat. Zítra je ale 20. leden 2017, čas inaugurace 45. prezidenta USA. Tady jsou možnosti i očekávání značně větší a až čas ukáže, zda myslel vážně, co prohlašoval. V případě že ano, mohou se dít teda věci, pneumatiky nevyjímaje.....)).
Shambo Růst cen kaučuku je stabilní a s tendencí k dalšímu zvýšení. Otázka už nestojí, zda se ceny pneumatik budou zvyšovat nebo ne. Dnes už jde jen o to, kdy a o kolik. Zvyšování cen načali asijští výrobci, postupně se budou přidávat i koncerny. Prémiové značky jsou zatím zahaleny do přehršle pobídkových instrumentů jako jsou bonusy za úplně všechno a k tomu nějaký ten trikot, tabletek nebo baťůžek. Obzvláště na začátku roku zvyšovat nechce u koncernů nikdo. Počítám, že od 1. března se vrátíme do ekonomické reality i u těchto dodavatelů. Pryži však víte jak.
SJM Také bych to tak viděl--- Vojtěch Pavlík 54148
Takže dvě firmy z top 15. Kdyby byly před 10. místem včetně, napsali by z "top 10", protože to zní líp. Budou tedy mezi 11. a 15 místem.
11. Giti (Singapur)
12. ZC Rubber (Chang-čou Cung-cche, Čína)
13. Kumho Tyre (Samyang, Korea)
14. Triangle Tire (Šan-tung, Čína)
15. Toyo Tires (Japonsko)
Vidím to nejspíš na smlouvu se ZC Rubber. Jako druhého partnera bych čekal buď Linglong, nebo Nankang. Do Top 15 se sice nedostanou ani omylem, ale Tomket už je tlačí dlouho.
mensa K firemním autům: samozřejmě, v těch 75 % jsou všechna auta kupovaná na IČ, což je úřední kolonka, která nevypovídá nic o tom, do jaké míry ten konkrétní vůz naplňuje definici uznatelného nákladu firmy. Jsou firemní auta, která slouží výhradně k firemním účelům, a stejně tak firemní auta, která neslouží k podnikání vůbec. Většina je někde mezi. Na plošnou možnost odpočtu DPH u firemních aut se čekaly automobilky jako na smilování, a protože jsme šli jako obvykle od zdi ke zdi, tedy od absolutní prohibice odpočtu (s výjimkou předělávání osobáku na užitkové) k absolutní deregulaci, není se co divit, že si řada lidí drží IČ jen proto, aby mohla levněji jezdit. Proto je 75 % aut firemních.
pondělí, 16. ledna 2017
SJM Takových případů zná asi každý se svých servisů hafo. Nyní ale k zajímavému příspěvku od Bořka. To, co jsi popsal, je dnes naprosto běžný jev a čím větší fabrika, tím větší problém. Samozřejmě, každá mince má dvě strany a každá strana má svůj úhel pohledu a svou pravdu. Těch příčin tohoto stavu je několik. Jednou z nich jsou dlouhodobé pracovní vztahy ve firmě. To člověk z venčí není schopen nestraně posoudit, nicméně to slovo "vydíraní" je dnes z úst managerů dosti frekventované. Ano, může to tak i být, ale jestli to není i tím, jak mnozí z nich před pár lety na oplátku používali větu "Jestli se ti nelíbí běž, za branou čeká 10 dalších". Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Pak bych viděl vnější vlivy, a to dotace a umělé oslabování koruny. Obojí společně vychýlilo ekonomiku na jednu stranu a toto jsou první výsledky. Firmy vybudovaly nové haly, nakoupily mraky nových strojů. Zakázky jsou, bodejť ne, když tady lidé makají v nepřetržitém provozu za 4€/h., což je polovina německé minimální mzdy, jak já s oblibou říkám, za 1/2 toho, co bere hajzlbába na aralce. Pro západ nejsme jen levnou montovnou, ale i svařovnou, obrobnou atd.,zkrátka vším, kde je vysoký podíl namáhavé, nebo i odborné práce. Nebýt V4 + Rumunska, hodně, opravdu hodně západních firem by mělo problém s vlastními mzdovými náklady. To, že se posléze přidaná hodnota transferuje ve formě dividend, či jiných účetní operací ven, je věc další (200 - 300 mld ročně). Pokud jste česká firma, pracující jako dodavatel dílů pro zahraničí, není situace i nic veselejší. Ceny jsou sešroubovány na minimum a onen umělý kurz 27, z počátku pomáhající, se po uvolnění změní v devastující. Všichni na západ od nás vědí v jakém kurzu se Kč pohybuje. V momentě jeho uvolnění, budou dělat mrtvé brouky, že kurz je nezajímá, že je zajímá jen cena v €. To bude obrovský problém pro mnohé. A nyní se dostáváme do finále. Lidí schopných a znalých práce se již nedostává. Bohužel, o peníze se nebojí po většinou říci právě ti, co toho příliš neumí, ale to je realita dneška a do toho co nevidět přijde skokové posílení koruny. To bude mela. Jedinou naději vidím vtom, že situace na západ od nás s lidskými zdroji, jak je moderní užívat, je ještě horší než tady a tudíž budou-li chtít jejich firmy do budoucna v otevřené ekonomice přežít, nezbude jim jiná možnost, než dál využívat naši stále X král levnější pracovní sílu. Pokud se běžnému pracujícímu nezvýší podstatně reálné, opakuji reálné příjmy, je na pováženou razantně zvedat ceny služeb. Služba je totiž nadstavba. Pokud výroba, či potažmo lidé z výroby nebudou disponovat dostatečnými fin. zdroji, nemohou je ani utratit za služby. Vždy bude prioritou střecha nad hlavou, voda, teplo a něco k snědku. Vše ostatní jsou věci více či méně zbytné a oni páni a dámy z realit a dodavatelé energií to moc dobře vědí a již ceny zase ženou či co nevidět poženou nahoru, o jídle ani nemluvím. Mléko výkup za 6 Kč a máslo za 49. To o něčem svědčí. Dobrou noc.