Shambo SJM - Ďábel byl ukryt v detailech. Ano, nejsme nejvýkonější ekonomika na světě. Ale naše státní správa je o to katastrofálnější. Po římských výběrčích daní zůstalo Collosseum, Via Appia a viadukty. Karel IV. nám tady nechal pár perel v kameni a univerzitu. A ti současní výběrčí a správci daní? Hanba.
neděle, 2. dubna 2017
SJM Tak si to shrňme Shoambo,....cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly.
BIB Mediální masáž pana Grilla jakožto prodejce nových českých kvalitních pneu TOMKET asi funguje. Suveréně nejčastěji u nás montovanou značkou vlastních pneu z internetu (3 sady) je právě tato nová česká značka. Jaké je pak překvapení těchto lidí když jim řeknu že se jedná o předraženou obyčejnou čínskou pneu a za prakticky stejnou cenu jim můžu nabídnout kvalitní evropskou nebo českou pneu od renomovaného koncernu. Svět se opravdu v p.d.l obrací :-)
pátek, 31. března 2017
Shambo Linglong se řídí vlastní strategií tzv. "3+3" - vyrábět ve třech závodech lokalizovaných v Číně a v dalších třech v zahraničí. První zahraniční závod Linglong otevřel v Thajsku, kde se začalo vyrábět v letech 2014-2015. Logicky mělo následovat jednání o dalších dvou zahraničních lokacích, což Linglong ústy pan Wang Fenga znovu potvrdil v dubnu 2016. Rozhodnutí o určení místa pro novou investici mimo rodnou hroudu pan Wang Feng potvrdil na nedávné konferenci v Kantonu, o místu se má rozhodnout během roku 2017. Takže vše je v běhu. Výroba v Evropě má své nepopiratelné výhody - předem vylučuje patálie s možnými antidumpingovými cly, odpadne dvouměsíční logistická operace z místa výroby na sklad odběratele. Umožní to naroubovat vlastní výzkum a vývoj s evropským know how a využít kulturu výroby Evropany. Výrobce bude zamotivován dodržovat evropské normy a standarty. Zvýší se výrobní náklady, ušetří se na dopravě. Zvýší se kvalita, zvýší se cena. Zrychlí se reakce na požadavky trhu a Linglong bude motivován rozvíjet vlastní obchodní síť. Dojde ke střetu tzv. klasických značek s novým živlem v jednotném výrobním a obchodním prostoru. Trh si ošahá odlišný obchodní model čínského výrobce v Evropě (za chvíli to uvidíme u Apollo made in Hungary) a klasické značky budou muset reagovat na nový trend. Mezi námi - už asi dva nebo tři roky zde píši o čínské státní doktrině "jeden pás, jedna stezka". To, co se může realizovat prostřednictvím Linglong v Evropě nebo v České kotlině je trpělivé prosazování obchodních, politických a kulturních zájmů dnešní Číny. A je jedno, jak se ta značka nebo fabrika bude jmenovat. Někdo bude první, jiný bude další. Naše Auto Škoda má v současnosti 26% výrobní kapacity také v Číně. Je bláhové si myslet, že ten obchod a výroba fungují jen na jednu stranu a jedním směrem. Čekají nás převratné změny, i když se zdá, že se vlastně vůbec nic nového neděje. Pryži zdar.
pátek, 31. března 2017
Shambo MITAS - po odchodu českých majitelů se tam ne vše daří podle plánu. Švédský majitel, italský management, české reálie.
pátek, 31. března 2017
SJM Mimochodem, ten plat v M 23000 (většinou se hovoří o hrubé mzdě) mě docela překvapil. Je třeba vzít v potaz, že gumárny z podstaty, všude ve světě jedou v nepřetržitém provozu. V celé řadě firem tady je to ale podobné. Ten závratný růst platů není způsoben náhlým sociálním cítěním majitelů firem, ale množstvím přesčasových hodin, které se ovšem nevykazují jako práce přes čas (důvod je zřejmý), ale jako prémie. Všichni to ví, vláda, ČSÚ, novináři, zaměstnavatelé i zaměstnanci, ale když ve statistikách se to tak skvěle vypadá. Jsou to asi 2-3 roky, ve 21.00 h. jsem dělal defekt jedné dámě, jež pracovala (snad i pracuje) v některé z mnoha firem nejmenovaného ministra. Samoživitelka, tak se snažila. seč mohla. Údajně si přišla měsíčně, bratru, na pěkných 20-22 tis. čistého. Pravím: "Docela solidní zaměstnavatel". Ona: "To jo, jsem ráda, že mohu udělat měsíčně těch 100-120 h. přesčasů". V posledních dnech mě moc baví reklamní slogany valící se z rádia i netu: "Pneumatiky od českého výrobce", nebo "Nové technologie pro vaši bezpečnost". Tak si vždy říkám, zda Shandong je již české výsostné území?
pátek, 31. března 2017
Shambo 1500 pracovních míst. Linglong. Je to vše jen otázka času. V souvislosti se stávkou v Mitasce doporučuji čínským investorům Zlínský kraj. Výroba tam má tradici a pro region by to bylo oživení. Z linky by padaly fortelné výrobky a náš trh by dostal výrazný impuls. Nebo pěknou šlehu. Nebo ránu na solar. Už se těším na vzorové útvary směn v bordó kombinézách při nástupu na plac. Kdo byl někdy v Shandongu, ví jak to tam chodí. Upřímně - pro čínskou stranu by to byla ideální volba. A pro nás? Ďábel se skrývá v detailech.
Shambo Pár drobností z domova i ze světa. Novým prezidentem NOKIAN bude - v duchu nejlepších pokrokových skandinávských tradic - dáma, paní Hille Korhonen. A přestože je podle hodnocení dozorčí rady NOKIAN ve skvělé formě, od paní Hille se očekávají velké věci. Nechme se překvapit. Česká národní banka se podle všeho chystá ukončit intervence koruny dle některých expertů už v dubnu, podle jiných až v květnu. Nedá se jednoznačně říci, zda koruna ihned po ukončení intervence posílí či zda dočasně ještě oslabí. Každopádně - jakákoliv změna v kursu koruny ovlivní nákupní ceny pneumatik. Ať směrem ke zlevnění, nebo ke zvýšení ceny. ČNB zatím prudce mlží a tvrdí, že ji extremně vysoké nákupy eura nevadí. Nic jiného taky říkat nemůže, že. Situace s cenou kaučuků a dalších surovin se mírně stabilizovala. Ceny na kaučuk už sice nerostou tak prudce, jak na konci minulého a začátkem letošního roku, ale i tak jsou ceny dnes vyšší, než byly v říjnu minulého roku. Takže není vyloučeno, že po prvním kole zvyšovaní cen pneumatik u koncernových značek nás bude někdy od června nebo července čekat další kolo kolo. Asiaté budou ve zvyšování cen pokračovat až do léta. Ale jaký dopad to bude mít na naše české, moravské a slezské odběratele - to je právě spojeno s vývojem kursu koruny. Celé je to takové zapeklité - vzhledem k tomu, že navýšení cen během prvního čtvrtletí např. u nákladních pneumatik se dalo u koncernových značek předpokládat po cenových informacích o kaučucích atd. už od prosince minulého roku, v lednu tohoto roku se měly teoreticky zvýšit nebo nejméně zachovat množství v nákupech na sklad. Ovšem dnes na sklad nikdo nic nechce, že. Přesná čísla Europoolu jsou ovšem pro český trh nákladních pneumatik nečekaně drastická - ani růst, ani stagnace. V lednu nás postihl ve srovnání s minulým rokem propad v řádu více jak dvou desítek procent proti roku minulému. Počkáme si na únorové výsledky, ale jedno je opravdu jisté - chuť nakupovat je zatím chabá a letmé pohledy z oken na první studené sluneční paprsky tuto blbou náladu nezměnily. Tak odvahu a trpělivost, pryži zdar.
úterý, 28. března 2017
BF Hezké nedělní dopoledne přeji přátelé gum. Tak se nám zase začíná pomalu sezona přezouvání a uvidíme jaká tedy bude. Oteplení bylo už znát celý tento týden a prodeje se rozjely docela hezky. Gum je všude až moc a výběr značek je na mne až přespříliš široký. Prodávám hlavně co mám rád, co mi dobře jde a kde se hlavně zisk dá počítat v dvouciferných procentech. Že někde musím prodat některé profláklé značky se 2-5% je taky pravda, ale poměr jiných výdělečných značek je převažující. A hlavně je vždy třeba i u těch profláklých gumách zaplacená práce a to je dnes podstata. Má představa je sice ještě stále někde jinde účtovat za práci, ale je mi jasné že nejde najednou zdražit o desítky procent. S velkými koly se opravdu ale s nikým už řadu let nemažu, protože si to ani nikdo s takovými auty nezaslouží dávat jim nějaké charitativní ceny. S malýma je však velký problém, protože kde jaký boudař a plechový kurník to přezouvá za hubičku a kazí cenu všem rozumným. Nedávno mi volal kamarád pneuservisák z Čech a řekl že se asi snad odstěhuje z malinkého města kde má servis skoro 20let.. Že už na to nemá nervy. Dělá vše poctivě, myje jako jediný tam v okolí kola, přezouvá na špičkových strojích a v hospodě z něho dělají jen zloděje a nejdražší pneuservis ve městě i okolí. Ano, tohle je přesně problém. Malé město, servisů které přezouvají je plný zadek a aby náhodou neztratili práci jdou s cenou někde na hranici života a smrti. Problémem je že jsou to většinou autoservisy které si gumami jen dolaďují práci na servise. To je neživí a tak totálně kazí cenu a ze zkušeného pneuservisáka udělali jen obyčejného zloděje. Není zde lehké řešení, není to vůbec hezký pohled a těch případů znám více. Ceny prací však stále podle mne na pneuservise musí jít nahoru to je víc než jisté. Snad tito pseudo pneuservisáci nevybijí dříve či později ty opravdové srdcaře gum a zvrátí se to k těm kterým srdce bije pro pneumatiky řadu let. Snad bude více těch senzorů, RFT pneu, nizkoprofilových a velkých kol, a dalších vychytávek které kurníky nedokážou ani vůbec nechtějí dělat a ten pravý srdcař najde zase tu svou správnou cestu v sektoru gum. Přeji hezky zbytek víkendu a úspěšný start do nového týdne. Bořek
mensa Dobrý den, na stránkách se vyskytují často velmi hodnotné příspěvky, které si nezaslouží, aby za pár dnů "zapadly" v řadě nových. Proto jsme vytvořili možnost takový příspěvek kopírovat do blogu, kde je životnost mnohem delší. Máme tím na mysli příspěvky, které mají spíše nadčasový obsah, jsou delší a mají charakter souvislých článků, fejetonů, pojednání. V rámci "demokracie" na tomto webu může příspěvek do bloku přemístit každý registrovaný uživatel (v režimu přihlášení), pokud se domnívá, že příspěvek splňuje tato kritéria. Může to samozřejmě udělat i sám autor, ale protože v tomto směru panoval v minulosti spíše ostych, vyřešili jsme to tímto způsobem.
pátek, 24. března 2017
Shambo A pár skvělých čísel pro zvýšení naší obrazotvornosti. V roce 2016 se v Číně vyrobilo celkem o 8% pneumatik všech typů více než v předchozím roce. Celkem to dělá 610 milionů kusů, z toho bylo 444 milionů kusů osobních a 121 milionů kusů nákladních pneumatik. Celá planeta se otřásá v základech. Pryži zdar.
středa, 22. března 2017
Shambo „Pohled vlády na ekonomiku by se dal shrnout následovně: Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to.“ Ronald Reagan, prezident USA.