BF Hezký sobotní večer přátelé gum. Hroudo tebe zdravím zvlášť upřímně. Dnes jsem měl konečně trochu více času a tak jsem hodil očko nad zimními cenami pneumatik pro rok 2017. Co říct? Žádné výrazné překvapení se nekoná. Ceny pneu konečně po několika letech úpadku většinou mírně rostou a tak je to snad např. dobré znamení pro ty servisy kterým zůstali pneu z minulého roku. Horší však bude pokud jsou velké zásoby na skladech některých internetových parazitů, kteří opět zboří ceny tam kde to nemá cenu pak již vůbec předobjednávat. To je však trochu i typovací soutěž, nebo max. pro práci detektivů. Nejhorší však bude a to je bohužel velmi pravděpodobné, že jsou zde na trhu i zimní pneu českého výrobce zakoupené ještě před zdražením a to ve velmi velkém množství což by znamenalo pokud internetový prodejce nebude rozumný a nenechá si větší zisk díky chytrému předkupu malou smrt pro servisy, kteří této značce dávají přednost před ostatními v zimních předobjednávkách. Nelze se však pak vůbec divit, že mnoho servisů zimní předobjednávky u pokřivených značek pokrátí, nebo nabírají zcela jiné značky které nejsou ještě tak pokažené na internetu a s kterými to mají už i vyzkoušené že fungují a na které mají i slušnou podporu od dodavatele která je potřebná pro rozvoj pneuservisu. A že to jsou velká čísla oproti starým známým značkám je až někdy neuvěřitelné. Setkávám se s tím čím dál častěji a servisáci mi to potvrzují. V cenách prémiových pneumatik mne zatím zaujala jen Pirellka kde po dlouhé době minulý rok vyšla nová CINTURATO WINTER a po první zimě aspoň u mne byla zákazníky hodnocena velmi pozitivně. Vydařený vzor, solidně dobrá životnost, rovnoměrné opotřebení. Politika prodeje a podpory KVALITNÍM servisům se taky jednoznačně zlepšila, takže za mne a u mne podporovaný favorit zimy v premiovkách. Mimochodem nedávno jsem byl na velmi zajímavé prezentaci této značky a podání p. Rybína bylo více než přesvědčivé a velmi podařené. Vřele doporučuji. Ať to bude jakkoliv jedno je jisté. Boj o přežití kvalitních pneuservisů v tomhle podnikatelském prostředí bude pokračovat a co si neuděláš, nevybojuješ sám, tak nebudeš ani mít. Hezký zbytek víkendu přeji všem rozumným v oboru.
sobota, 17. června 2017
Hrouda Bořku asi proto je v tom videu jen jedno auto protože ostatní chcípnou hlady bez práce nejsou koláče. Budoucnost je na hovno, protože budoucnost jednoho je fantazií druhého. Přeji krásný den.
hohencenda Štěch není normální .Trafikantka u nás v ulici dostala od svých dětí nového Hyundai na přezutí ve značce by čekala do 10 července přezul jsem ji ten samý den zrušit malé živnostníky v pneu branži tak asi někteří by jezdili jedny gumy celoročně.
hohencenda BF Kéž bych se dožil toho co tu píšeš a nebyl pro lidi jen špinavej kradnůcí jak řekl babiš OSVČ
středa, 14. června 2017
BF SJM nebyl jsem vůbec naštvaný, ani náhodou, to jsem jen lehce slušně konstatoval situaci u nás v pneušpíně, v sektoru pneuprodeje či montáži pneu jako takové práce pro chudáky co nás někteří ubožáci takhle vidí a chovají se někdy i podle toho. To však musí a taky skončí, věřím v to. A odpusť mou současnou neznalost zdravotnictví. Už je to delší dobu co jsem ležel v nemocnici a tak neznám nové moresy tohoto sektoru. Jde vidět, že změny jsou i tam (-: A sestřiček je tak málo a vláda jim pořádně ulevila. A co dá nám živnostníkům, malým a středním podnikatelům??? Větší dřinu, větší daně, více buzerace? Myslím že toho bude více.
sobota, 10. června 2017
SJM Já si myslím, že lokaci vybrali solidní. Prý tam choděj lidé docela slušně oblečení a dá se tam vcelku i dobře nakoupit, město je občas zahalené smogem, což také evokuje vzpomínky na domovinu, k tomu ty špagety, no a hlavně, nejdou do cizího, je tam přeci jejich Pirelli !!! Jednoznačně - dobrá volba. Takové prkotiny, jako kde zabetonujeme 100 ha polí a luk je malichernost. Prostě, když pan Ling Dlouhý to tam bude chtít, tak to tam bude a basta. Přeci ne nadarmo se naše státní delegace jezdí učit do říše středu, jak se to má dělat. A nyní k Tvému příspěvku Bořku i když vlastně není moc co dodat. Byl jsi asi slušně naštvaný, řečeno kulantně. Nesouhlasím ale v jedné věci. Mám na mysli ty sestřičky. Nevím, jak tam u vás v Chrenkových špitálech chodí, ale tady v zařízeních spadajících pod kraj, sestřičky nikoho netahaj. Tady máme mimo lékařů také vyšší zdravotnický personál (sestra s Bc.), střední zdr. personál (sestra se střední zdrav. školou) a pak pomocný zdravotnický personál ( tj. např. pani vyučená švadlena, cukrářka a pod.). Pouze ta zvedá, překládá, zajišťuje čistotu pacientů, převléká postele a proto má také nejnižší plat., často poloviční proti sestře, která se vydrží i celé minuty koukat, jak to pomocnému personálu nejde, jak zápasí s bezvládným tělem. Pokud vám to něco připomnělo, jde o podobu čistě náhodnou.
sobota, 10. června 2017
Shambo Linglong ještě neví, kde vykope zákopy a základy pro svou novou výrobní halu (ve hře jsou Česko, Slovensko, Polsko a párkrát se v zahraničním tisku mihla Belgie), ale už má jisto s výběrem lokace pro svůj evropský štáb - Miláno. Milánské špagety se dají pozřít i hůlkami.
pátek, 9. června 2017
Shambo Yokohama jedná s Belšinou o možnosti vyrábět osobní pneu pod svou značkou v Bobrujsku. Japoncům nestačí zjevně kapacita jejich nového výrobního závodu v Rusku, běloruský výrobce by si výrazně pomohl technologicky. Zjevný růst image také není k zahození. A z Bobrujska do Čech dojede kamion za dva dny. Svět pryže je v pohybu. Jenom my nemládneme, spíše naopak. Všem zdar.
čtvrtek, 8. června 2017
hohencenda Moc moc Super článek k velkému zamyšlení,naprostý souhlas.
středa, 7. června 2017
BF Hezký červnový večer přátelé gum. Tak jsem se zase po čase rozhodl něco připsat do diskuze a třeba i hodit láhev s benzínem do ohně. Tím samozřejmě směřuji především na některé internetové parazity, ale i na lehkoživy některých výhradních dodavatelů, flákače některých typů kancelářských krys a potkanů kteří vylezou z děr jen když potřebují čísla do tabulek, nebo když jim hoří koudel u zadku a potřebuji splnit plán. Dnes bych se chtěl jen lehce rozepsat o práci v pneuservisu a spojitost s těmi kteří stále pneuservis berou jako hnůj. Již několik let sleduji jak pomalu a jistě auta rostou, s tím i rozměry pneumatik a v návaznosti je i tím větší náročnost na servisní stroje, vybavení a především pak na manuálně pracující lidi v tom daném servisu servisu. Nedávno se tady v Třinci stalo v jednom velkém servisu že technici kravaťáci se museli hodit pár dní do montérek a nasazovat na auta pneumatiky s disky, protože to už mechanici neměli šanci zvládat jak kapacitně tak především fyzicky. A oheň byl na střeše. Jasné že technici hned u vedení mamrali a byli uraženi že musí šáhnout na práci která je pro ně přece pod úroveň. Na druhou stranu mechanici byli rádi že tito lidi zkusili jejich nevděčnou, špinavou, a velmi těžkou práci a že za ty peníze které kolikrát dostávají se nehodí aby to tak šlo i nadále. Automechanici nemají rádi přehozy pneumatik, doslova to nesnášejí a když se blíží jakákoliv pneu sezona už se děsí jak to jen odrbat a šetřit se. A co ti chlapi v pneuservisech? Ti nemají právo když mnozí z nich dělají už běžně mechanickou si v sezoně hodit pauzu, šlofíka, pohodu? Ani náhodou. Pneuservis se ještě stále bere jako odpad, špína, vyvrhel podřadnosti v autooboru. Hlavně tedy u těch přechytralých počítačových sedících techniků a pak hloupých některých zákazníků a těch je bohužel ještě pořad většina. Letos jsem se zdravě naštval a díky i okolnostem jsem mnoho a mnoho vozidel přezul zase velmi rád sám, ať nevýjdu z cviku. A tak jsem když jsem přezouval nedávno BMW s 20koly řekl že něco zkusím. Vytáhl jsem osobní váhu a postavil kolo s diskem na ni. Předek 35kilo, zadek 38kilo. Bezpečnostní předpisy někde u zadku a připomnělo mi to když před léty kontrola bezpečnosti práce něco brblala že ty nákladní pneu váží více než 30kilo a že manipulace by měla být taková a maková, prostě blablabla. Tak jsem jim na to hezky hned řekl tak okamžitě běží zavřít všechny nemocnice v republice, protože žádná nedodržuje bezpečnost práce kterou tady teď se mnou probírají a to zcela nesmyslně. Chudák skoro každá sestřička která musí na oddělení se starat o pacienty. Otáčet je, utírat zadky, manipulovat s člověkem. Žena nesmí více jak 20 kilo a tahá tam 80kg chlapa tak mne tu neškolte na tyto nesmysly o 30kg. Tím byla tato stupidní diskuze uzavřena. Co však tím chci říct? Vrátím se ke kolu BMW s průměrem ať se to dobře počítá 35kg. Poté co jsem auto přezul jsem si řekl kolik jsem si asi nazvedal? Když vezmu že jsem pneumatiku s diskem musel shodit z auta pak ji dát na sezouvačku , zase z ní, vložit ty velké bestie do myčky, z myčky, vložit na vyvažovačku, pak zase s ní a samozřejmě ve finále ji namontovat na vůz, tak zjistíte že jen tady je to 8 úkonů po 35kg x 4 kola. Suma sumárům 280kg x 4 kola = 1160 Kg. Když k tomu připočtu shození starého kola s disku, nahození jiné pneu nahoru na sezouvačku , maniplace s pneumatikami ze skladu, do šrotu, různé otáčení, apod blížíme se úplně jasně a čistě k 1,5 tuně. To je najednou číslo? Jen pro zajímavost obyčejná octávie v 17 má váhu kola přes 20kg a to je taky jen tak něco přes 600kg jen s práci na ráfcích a kde jsou skutečné přehozy pneu z ráfků??? ZAMYSLEL SE NĚKDO NAD TÍMHLE??? Aha tak pak se nemůžeme divit že tuto práci nechtějí dělat mechanici v autorizovaných servisech a raději mění čep nebo mění ložisko. Technici jen při montáži na vůz skučí jaký je to kolo těžký, že se přece za ty prachy nepředřou a copak mají dělat ti opravdoví, skuteční pneuservisáci? Držet hubu a krok? Ani náhodou. Prodejci a dodavatelé budou muset brzy pořádně přitlačit na pilu s podporou pneuservisů, formy existují a mají značné rezervy, protože se především někteří kravatoví pánové budou podle mne brzo dívat jak ztrácí pevnou půdu pod nohami. Každý tady ví že dnes cena, cena a ještě jednou cena hraje především prvořadou roli a tady to bude ještě chvíli trvat než se to změní, zdali vůbec. Mazáni medu kolem huby je už dávno pryč. Stroje jsou drahé a čím dál více finančně náročnější co se týče oprav, údržby, elektroniky apod. A co lidi? A na ty tihle především někteří kancelářští potkani už vůbec nemyslí. To jsou pro ně kolikrát kusy masa a odpad s hadrami. Ne přátelé, tady cesta nevede a nikdy nepovede. Vidíme situaci na našem trhu pneuslužeb. Je troufnu si říct katastrofální, Mechanik pneuservisu je dnes pro mne osobně velkým dříčem který dokáže v kvalitním pneuservisu velmi mnoho jak po fyzické tak i psychické stránce a to si musí uvědomit především dodavatelé a výhradní prodejci. O internetových parazitech raději teď pomlčím, to je kapitola sama o sobě. Většina obchoďáků, kravaťáků, parazitů oboru, ale bohužel i mnohých jakoby majitelů pneuservisů viděla gumu v ruce, natož montáž na vůz už tak max. z rychlíku, nebo z ponorky kdy byla kalná voda. A to že se kluk na servise nazvedá tun a tun denně, má časté bolesti a problémy se zády, plotýnkami, to oni nevidí. I když jsou dnes automaty na přezouvání a další vymoženosti, je to zatím většinou hudba hodně vzdálené budoucnosti, jen pro některé a trn s paty to však nikdy pořádně nevytrhne. Když ceny prací jednoznačně neodpovídají stavu a zisk z většiny prémiových pneu je někde na hranici že raději to neprodávat, tak těžko pomýšlet na tyto stroje. Lide s rukami budou na servise vždy potřeba. Tohle ale jaksi tak-si končí protože pracovní trh jde jinak než se čekalo a teď kvalitativně lepší pneuservisy nejenom musí zdražit práci aby zaplatili toho šikulu na dílně, ale musí vůbec bojovat aby si ho při té dřině udrželi. Nové už jen velmi těžko seženou a jak to vypadá v našem školství tak i pár let noví mechanici pneuservisu nebudou. Shrnuli to a mechanik za den zvedá klidně brutálně hodně tun, je špinavý, unavený, a skladník někde v teplém skladě, bere o pořádný ranec peněz víc, tak se nelze divit že je něco špatně. Pánové někteří výhradní vylezte z děr a začněte něco dělat i pro svou budoucnost, protože Vás to sežere dříve než ty servisy. Nelze se divit že si někdo nechá třeba vyrobit gumy v Číně udělá z toho supr premiovku, napere to do své pofiderní, bouda, plech, šopa sítě a ještě čeká že se to bude třeba vyrábět u nás. Za mne kéž by ano, protože by viděli jak těžké je sehnat lidi a tady na Ostravsku by pochopili jak by je havíři kopali do zadní části těla nechat je dělat práci za ty jejich drobňáky. V Žatci to pochopí brzo po dostavbě Nexen o tom jsem docela dost přesvědčen. To však nemění nic na tom že to odebere všem výhradním značné čísla jejich tabulek. Zima je už příliš blízko a pokud nemáte co nabídnout a nenabídnete kvalitním pneuservisům něco zajímavého nedivte se že pak vy někteří hodně pohoříte. Hezký večer všem rozumným lidem v oboru.
pondělí, 5. června 2017
hohencenda BF bohužel zde v našem království pořád lidi řeší cenu víc než přístup ,dobrou radu ,kvalitu stroju na kterých člověk dělá a že něco ví a umí . X krát jsem tu měl zákazníka který měl vše špatně a stejně ke starému tatarovi jede znova.
pondělí, 29. května 2017
hohencenda Spíše bych uvítal od Tirexu slevu při nákupu pneu než loterie !!!!!
pondělí, 29. května 2017
hohencenda Dobrý den nevím jak jinak už to řešit Tirex mi soustavně zasílá nějaké emaily s loteriemi několikrát jsem je žádal včetně telefonického rozhovoru s obchodním zástupcem p. Jardou Součkem aby mi je nezasílali ale je to házení hrachu na zed´.