SJM Tak znovu a lépe. Hroudo plně souhlasím s Tebou s názorem na dotace. Při návratu po D1 (záměrně nenazývám dálnici, jelikož se jedná o ostudu ČR) byl dostatek času sledovat začínající žně. Po polích se prohání stále více žlutých monster NewHolland ( hádejte, kdo je tady výhradním prodejcem) za nemálo milionů Kč. ANO, je to hezké, efektivní i efektní, kombajnéři již nežerou prach, ale kladu si otázku, jako mnozí, co až dotace vyschnou? Dnes jsou stroje nové, ale co za deset let? O cenách servisu se nemá cenu ani bavit. Bez dotací agropodnikatel zjistí, že bude dělat jen na osiva, hnojiva, postřiky a techniku. V lepším případě malá část penízků skončí v AGfetu a zbytek tak jako tak odteče přímo, nebo přes potraviny prodávané zahr. řetězci do zahraničí. A ne nepodobné je to v průmyslu i stavebnictví. Pak se nedivme, že se tu handrkujeme, zda prodavačka v kaufu bude brát 530 nebo 550€. Bylo by to směšné, pokud by to nebylo k pláči. Je již oficiálně přiznané, že za posledních 10 roků, činní rozdíl dotací z EU a našich odvodů + odchozích dividend do zahraničí 50 mld. Kč v neprospěch ČR. K tomu je ale nutno připočítat cca 1 bilon Kč, co za deset roků odplulo tzv. skrytou formou. Tato čísla jsem slyšel o předsedy senátu i paní prof.z VŠE ( uváděla, že se odhaduje, že tzv. skrytou formou odtéká z ČR cca 100 mld.ročně). Za tohoto stavu je pouhá iluze, že se může vyrovnat někdy západním zemím. Přátelé, bude to již 30 roků od sametové revoluce!
úterý, 18. července 2017
SJM Dotace soukromím firmám, největší zhůvěřilost U
úterý, 18. července 2017
Hrouda Bořku děkuji za přání je to moje práce a mám ji rád. Ovšem není to jen o srdci , ale i o loktech a ty už začínám mít dost otlučené a unavené :D Je pravda že jsem se vrátil z dovolené a rány mám zahojené tak můžu pár šťouchanců rozdat, ale né dodavatelům ( to už totiš nemá cenu škoda rány která padne vedle) jdu na to z druhé strany zákazníci občas potřebují proklepat. Že nejsme jen banda moulů co jenom pro praci na jejich JOHN DEERECH žijeme. Bez dotací tahají po louce obracák zapřaženej za krávu. tak vocať pocať. Krásný nástup do práce VŠEM.
neděle, 16. července 2017
hohencenda BF opět skvostné konstatování skutečnosti.Smutné čtení.
neděle, 16. července 2017
BF a že to tu vypadá všelijak je namístě. tenhle týden mne navštívilo několik lidí z oboru a po tom co vyprávěli se nemáme na co těšit v tom našem sektoru. Výroby protektorů se radikálně zpomalují a někdy až zastavují, výkup koster je často úplně zastaven, propouští se lidi z linek. ale i z prodeje. Na skladech mnoha dodavatelů zůstalo mnoho a mnoho letních gum které nikdo nechce, které nejdou a letos už ani nepůjdou prodat a zima před námi. Někteří dodavatelé nabídli, jiní slíbili možnost vrácení neprodaného zboží a najednou ticho po pěšině a nic nechtějí vzít zpátky. Podrážejí své velké odběratelé a tak není se divit že neobjednali ani gumku na zimu v té a té značce kde slušnost už dávno neexistuje. Je mi z toho až doslova na blití když tohle slyším a vidím. Jak jsem nedávno napsal - pokud výhradní nenabídnou svým velkým odběratelům z řad pneuservisů něco s podporou na zimu, pohoří s čísly a tabulky se jim nenaplní. Někteří už teď kopou hrob sami sobě a stále si myslí že to bude dobré. Ne nebude. Příklad? -zimní 235/50-19 jsem potřeboval teď pro kolegu na Audi. V předobjednávce nabídka na letošní zimu 4612,-bez dph. U překupníka téměř čerstvé, hned skladem za 3970,-bez dph. a zákazník z ulice je měl jen o 60kč dražší. Co by se stalo kdybych je vzal teď od výhradního? Byl bych blázen to koupit. Problémy budou mít výhradní právě v předobjednávkách, protože z minulé zimy toho zůstalo mnohdy překupníkům mraky(to nemluvím ještě vůbec o zahraničí) a to se letos musí vystřílet dříve než přijde zima. To znamená že předobjednávky které jsou letos u všech výhradních dražší se mnohdy nevyplatí dělat a je lepší skoupit teď gumy od překupníku kterým zůstali za mnohem lepší ceny z minulé zimy. A pokud ty pneu zůstanou na skladech až do zimy pak potěž pánbůh pro servisy které je budou mít z předobjednávek, protože se stanou velmi těžce prodejným zbožím. Víme jak to tady funguje. 90% zákazníků koukne na internet a řekne že je servis zloděj, protože na internetu je to levnější. Pravda je však často jinde, dodavatel, výhradní dal ceny absolutně nekonkurence schopné trhu. Čísla jsou čísla a někdo je letos opravdu nenahoní i kdyby se na hlavu stavěl. Jak já často říkám, koza dojí v českém gumoservisním světě krev. A bude ještě hůř. Musíme se jako servisy proti tomuto však obrnit a ti chytří, odvážní a srdcaři to zvládnou, tomu věřím. A ty Hroudo jsi jeden z nich. Pokud ti zdraví dá tak ty to určitě přežiješ. Hezký zbytek neděle přeji všem rozumným v oboru.
sobota, 15. července 2017
BF Hroudo, nám nezůstane nic než se max. převléknout do montérek, zavřít se na dílnu a luskat si tam ty svoje pneušky. Nevadí, to je prostě náš osud a s tím už prostě žijeme. Máme to rádi a baví nás to až na to jak to tady u nás celkově vypadá.
Shambo Okurkovou gumařskou sezonu zpestřuje thriller s otevřeným koncem - kam že to kopne do hlíny Linglong a ve které evropské zemi si klepne na základní kámen. Hodně se mluvilo o lokalitě nedaleko Košic (skvělá investiční nabídka slovenské vlády...), na našem Hradě by rádi rovněž zpečetili bratrství s vlivným asijským investorem (příslib pracovních míst se před volbami hodí...), něco se šuškalo v zahraničních zdrojích o Belgii (šeptanda pro odvedení pozornosti nebo naopak presing na investiční stimulaci..)? Po osobní přítomnosti prezidenta Linglongu pana Wang Fenga na inauguraci srbské hlavy státu Vučiče předminulý týden se ovšem výrazně zvýšily šance právě srbského palouku pro výstavbu první čínské pneumatikárny v Evropě. I když - nejde tak ani o několik set hektarů plochy nebo lásku k Srbsku. Jedním z hlavním argumentům pro rozhonutí ve prospěch této balkánské varianty je specifické postavení Srbska jak vůči EU, tak i vůči Rusku. V obou případech je totiž srbský export (a v případě výroby Linglongu made in Serbia by to platilo stejně) osvobozen v EU i v Rusku od dovozních cel. Rusko zatím antidumping na čínské nákladní pneumatiky neodovolalo a navíc se v něm projevují tendence uvalit dodatečné sazby na dovoz evropských osobních zimních pneumatik. Stručně řečeno - okurková sezona je jen mylný dojem a pod kotlem evropské gumařiny to pěkně připaluje. Vyčkejme pár dnů a budeme mít jasněji. Možná. A aby to bylo ještě zajímavější, Linglong otevírá na základě jednání s Continentalem své evropské obchodní zastoupení. Účelem této kombinace má být "rozšíření spolupráce na základě dohody o globální spolupráci." Stejné zastoupení za stejným účelem bylo Linglongem otevřeno v Mexiku. Globalizace je velký parní válec. Pryži zdar.
čtvrtek, 6. července 2017
Shambo Bossům Pirelli se natolik zalíbilo ve Voroněži (je míněno město v Rusku, nikoliv hotel v Brně u výstaviště), že by rádi zvýšili výrobu osobních pneumatik 16 až 21´´ v místním závodě ze dvou milionů rovnou na čtyři. From Russia with love.
úterý, 27. června 2017
Shambo Nižněkamského výrobce syntetických kaučuků u nás v republice zná jen málokdo. Nezmínil bych se o něm ani já, pokud by ovšem delegace tatarských výrobců nebyla přijata na nejvyšší úrovni v sídle Michelin v Clermon Ferrand. Kontrakt o dodávkách syntetických kaučuků pro světovou gumářskou jedničku se podepsal za přítomnosti samotného prezidenta Michelin messieur Jean-Dominique Senard. A ten, kdo je nadán běžnými kombinačními schopnostmi už tuší, že stejné syntetické kaučuky jako Michelin nakupuje u Něftěchimu pro svou výrobu i další nižněkamský gigant - KAMA. Ten svět gum je opravdu malý.
pondělí, 26. června 2017
Shambo America first? K zajímavé skutečnosti dochází na trhu nákladních pneumatik USA. Continetal od 1. července přistupuje ke zdražení nákladních pneumatik o 7% jak v USA, tak i v Kanadě. K prvnímu zdražení došlo na těchto trzích 1. března tohoto roku, a to o 8%. Co nás čeká na evropském trhu, co myslíte?
BIB Znám dobře vedoucího jednoho BD a ten by byl nejradši kdyby dělali jen pneuservis, ale bohužel musí dělat co je mu nařízeno. No a tak dělají všecnho a nic pořádně... Já jen děkuji bohu že jsme autoservisní služby před x lety zrušili a děláme jen čistý pneuservis. I když tady byli rázné názory od nejmenovaných že čistý pneuservis nemůže přežít a musí se rožšiřovat o služby které s pneu nesouvisí. Když to děláš komplexně a poctivě tak nemusí! A já věřím že jsme udělali dobře..
neděle, 25. června 2017
SJM Docela zajímavé. Už nyní lituji ty některé solidní kluky, jak na ně zase kravaťáci nastoupí. Ono standarty jsou někdy i dobrá věc, ale čeho je moc, toho je příliš a nakonec je to vždy o člověku, jeho znalostech a charakteru a je úplně buřt, zda jste v servisu, krámě či u lékaře. Ale na konci článku jsem se již bavil, představujíce si, jak zasedne studijní výbor ( Marečku, podejte mi pero) a položí si otázku: " Co myslíte, že jsme dostali za známku z průzkumného diktátu?" Bohužel, nebo bohudík, status quo je takový, že skladník na "ještěrce" je tom dnes platově líp, než hoch v servise a náročnost práce na ruce i hlavu není třeba více rozebírat. Hroudovo hodnocení BD je přesné. Mám souseda, kuchař vyučený, možná i něco dokáže uvařit, ale na auta je fakt machr. Mám také spolužáka, také kuchař, ten pracuje v jedné ze jmenovaných sítí a tam je lepší se vyhnout obloukem. Na otázku, zda si sám dělá auto odpověděl, že není blázen.
neděle, 25. června 2017
Hrouda Je to odraz stavu podnikatelskeho prostredi. Siť pneuservisu Bestdrive dělá vše a vlastně nic a přeživa jen díky potpoře někde ze zhora (osobne znam jeden nebo dva a článku se nepodobaji naopak jsou seriozni) Servis škoda jsem mel tu čest poznat a najit zavadu to opravdu umějí, ale to provedeni oprav ve finale stoji za .... mam čkodovku . Ostatni sitě jsou jen o tom prodejte hodně dilů a jsme partneři a pokud netušite kam je namontovat tak je dejte do kufru nebo na sedalo spolujezce. A ti nezávislí se boji a hodně ( a kdo se boji dela kopance) co bude zitra co když knam nikdo nepřijede co budem dělat? Boji se proto že každý kdo prijede do maleho servisu chce malou cenu a velkou opravu. A každá příležitost nekoho odložit se bere jako nutnost pro přežití v tom bordelu.Nejsou tu žádná moralni pravidla a láska k praci je to jen kšef a hoňka za prodanejma dílama s odmenou plechovka pražské šunky za odebrany díl.
Hrouda Moc pěkné čteni. Pak se neni co divit ze si chce každej vsechno udelat sam doma s dílama z netu. Nemaji důvěru v menši servis a do značkového nejdou pro jeho cenu.