Hrouda Čendo koho dneska zajímá přístup a kavalita. Na tom statku o kterém jsem psal pracují i automechanici na dílně ( nezapomeň 16x zetor a td. ) v tom kanonu CAn 21 to jsou šulíni, ale jde jim to. Poslední problém jsem tam zaregistroval při destičkách strhnul šroub na brzdiči. A opravdu každý kdo už v pneuservisu byl tak to po pár pneumatikách dá s přehledem. Odkud se asi berou pomocníci na sezonu každý servis si je vytvoří během dvou dnů.Trošku jsem počítal a číslo je 9. míst na kterých mají stroje a není to jejich práce. v Litoměřicích a okolí. nepočítám meloucháře v boudách.
sobota, 16. září 2017
hohencenda Snad i Češi časem pochopí že každou odbornou práci má dělat ten co ho to baví a hlavně odborně čistota řemesla se pozná tam kde není vidět říkával super řemeslník a odborník skoro na vše od nás z Počo p.Kožnar,
sobota, 16. září 2017
hohencenda Shambo já zas myslel osobní.Hroudo plně ti rozumím no já se hrabu z 99procent v osobních, když ale vidím co vše se na pneu , disku a opravě dá zkurvit neříkej mi že pán to udělá se svými zaměstnanci v lepší nebo srovnatelné kvalitě to přezutí jako ty, tak tomu nevěřím ohryzané disky i pneu mu ty na kvalitním stroji s tvým přístupem k práci neuděláš.Časem až bude muset kupovat nový stroj a občas zničenou pneu nebo disk mu to třeba dojde......nehledně na to že ty víš o těch pneu o světelné roky víc než oni kteři to řeší sem tam,tvůj grif taky mít nebudou a nějaké internetové rady fora? No nevím ty opravdové zajímavé informace nikdo normální nepustí
Hrouda Možná mě zařadíte k těm poserům co se bojí zdražit nevadí:D kdo mě zná ten pochopí. Cenu pneu držím co možná nejvýše co to jen jde ( v mém prostředí napadeném parazity jako jsou cenokaz. FRPneu) u nákladní pneu nejdu pod 1000kč bez DPH nebojím se to střelit i za 1500kč ber nebo nech bejt. Ale s cenou práce nejsem spokojený, ale nezdražím protože mohu dokázat kam vede zdražení práce ( pro příklad firma s cca 4 os. auty si pořídila zvedák za 40000 a zouvačku s vyvažovačkou cca za 50000kč a dělají si to na koleni nechtějí se nechat okráááádat Firma CAN21) Zemědělec pan Troj....... z nedaleké vsi si pořídil celou škálu strojů nechtěl čekat fronty. Vím to protože k němu jezdím s mobilákem opravovat pneu na kombajny : thermopres ještě nemáááá chudinka. Vozový park dle skutečnosti žádná fikce 16X zetor , 2X SUV , nezpočet vleků a asi 10os. aut. ( vybavení ELIT za pár šlupek) jsem rád že mu mohu dělat alespoň ty dva kombajny. No není to žádný krkoun dal mě papírovou krabici plnou lusek :D dobrák jeden. Nákladní zouvačka ta je dnes v každé dopravě nad 10aut, montážní sada Gaiter prořezávačka pneu a td. nadělená DDpneu rovnou do dílny není nic co by tu nikdo neznal a tak mohu pokračovat, ale to bych Vás nudil. Hlavní moje činnost v okurkové sezoně je thermopres ( ELIT ho dodá za 35000kč) a proškolí a základy naučí ostatní příjde samo praxí. to se tedy týká spíše firemních zákazníků dopravci, zem. družstva a td. Já mám thermopres od TIPTOPU 12let původně cca za 80000kč mam dva a brzo se sním mohu dát vyfotit . Jediný komu můžete zdražit je děda od vedle ten si z důchodu stroj nekoupí pokud mu to nebude přezouvat synek sousedky který utekl z Peugeota kde měl 12000kč hrubého. Nebo můžete zdražit partě zedníků a ti se vám na to taky vybodnou a zajdou do nejbližší taxislužby tam jim to za 300kč udělají rádi je to malá domů. Dokud tu nebude nějaký řád a stroje budou za cenu za jakou se dají pořídit tak to s tím zdražením vidím dost bledě. Ale možná u Vás je to jinak :D Na závěr cena práce je opravdu nízká ale obávám se že to lepší nebude. PS: můj mechanik má v průměru 25000kč čistého a přesto si myslím že při první příležitosti mě s tím praští a půjde dělat něco lehčího. SJM: velice si vážím tebe i tvých příspěvků, ale co se týká dveří nebo jiných věcí tak tam je to o dost jiné nikde nikdo nikomu neprodá a ani neporadí jak takové dveře poskládat, aby byly opravdu bezpečnostní a ve většině případů jsou lidi v pasti a musejí volat odborníka a to je dobře . Ale pneu se tu rozdávají v každém marketu a rady jaké pneu jsou na internetu a jak pracovat se zouvačkou YOUTUBE jako na dlani. Jsme ve velké nevýhodě oproti jiným oborům. Doprava vedle mě si volá do VOLVA o rady jak na to a ti trotli jim to vždycky vyzvoní má tohle nějaký smysl.
středa, 13. září 2017
Shambo Čenda.. na nákladní nebo osobní? Měl jsem na mysli nákladní. Ale i tak.
středa, 13. září 2017
hohencenda BF pokud do pneuservisu příjde zákazník který řekne že takhle to ještě dělat neviděl je to po 28 letech po revoluci k pláči a je vidět jak moc je pneuservis podcenovaný.Osobně bych rád viděl realnou cenu za přezutí 16 kol 2000kč,i vzhledem k neustálému okolnímu zdražování všeho.Shambo takovou marži jsem na prémiovce neviděl desítku let.SJM s válkou proti levnému přezouvání se s chutí přidávám.
středa, 13. září 2017
Shambo Ještě kratší dovětek - pokud místo oboru "montáž bezpečnostních dveří" napíšeš "prodej pneumatik", tak to přesně odpovídá situaci na trhu práce. Mám na mysli běžného solidního prodejce - sám si naloží, rozveze, nabídne, prodá, inkasuje. Při reálné kusové marži na prémiové nákladní pneumatiky v rozmezí 400 - 600 - 800 korun si jednoduše spočítáte, kolik musí ten obchodník prodat kusů měsíčně, aby se uživil. Nebo nedejbože přinesl zaměstnavateli navíc gigantické zisky. Nestěžuji si. Pouze konstatuji. Takový je život.
středa, 13. září 2017
SJM Bohužel , zas ten nešťastný ENTR. Při 168 h měsíčně je hod.průměr 360Kč + 21% DPH = 435 Kč/hod. A kde jsou všechny další ostatní náklady o přiměřeném zisku ani nemluvě. Účtuje prý zákazníkům vč. DPH 500 Kč, což je na samé hranici udržitelnosti. Potřeboval by 600, ale bojí se, nicméně přijde čas a nebude to dlouho trvat a bude muset zdražit, nebo to zabalit, přesně jak píše Bořek. Je dobře, že soudci, st. zástupci, ředitelé, manažeři mají 100-200 papírů, je hezké i lékaři mají či požadují 50-80, sestry, učitelé, vojáci, policisté,úředníci také právem žádají 35-40, pak ale ať se nikdo nediví, že i zbylí pracující (důchodci rovněž) budou chtít důstojně přežít a tudíž přidat. Tímto mzdovým kvapíkem se nám krásně roztáčí inflační spirála. Důsledkem bude výrazné zdražení hlavně služeb, stravování, bydlení a také znehodnocení úspor a krachy a odchody firem založené na levné práci. Připomíná to slova klasika, který na otázku, zda bude válka odpověděl: "Ne, válka nebude, ale bude takový boj za mír, že nezůstane kámen na kameni". VYHLAŠUJEME VÁLKU LEVNÉ PRÁCI.
středa, 13. září 2017
SJM Krátký dovětek. Shodou okolností jsem včera večer na jiné diskuzi četl příspěvek člověka, jenž má firmu v Praze na montáž bezpečnostních dveří, či tak nějak, to není podstatné. Mnohem zajímavější jsou ty počty. Aby si udržel solidního člověka, musí mu zajistit čistý příjem alespoň 25-27t., což je kolem 35 hrubého, s odvody 34% na soc. a zdr. téměř 50tis. Ten člověk ale potřebuje k výkonu nějaké auto, chytrý telefon, cca +5 tis/měsíc, tedy bratru nějakých 55 tis. Máme zde ovšem 25 dnů dovolené + státní svátky, což je +5tis/měs., tedy 60.000Kč/měs.
středa, 13. září 2017
BF Dobrý večer přátelé gum. Dnes ještě když dovolíte napíšu pár řádků z pneuservisní praxe. Minulý týden mi přišlo nové číslo časopisu Tyres&Equipment. Tento podobný časopis jako je PNEUREVUE chodí už řadu let. Po delší době jsem našel v časopisech našeho oboru článek který mne osobně jako chlapce z dílny a pneuservisáka opravdu zaujal. Často čteme bohužel i v těchto našich časopisech někdy bajky, nesmysly, až výmysly a prapodivné pohádky. I když zde byl článek lehce komerční zaujal tím jak byl napsaný a jemnou reklamu mu odpouštím. Lidsky a odborně. Panu Krejčímu z TG Pneu se podařilo na straně 60-62 nádherně vystihnout jak se v současnosti provádí a jak se ve skutečnosti má dělat vyvažování osobních pneu na al. discích. Řadu let tohle dělám, jsem i díky tomu dražší, ale výsledky jsou po letech jednoznačně vidět. Není nic příjemnějšího než když nový zákazník spokojeně řekne že tohle ještě nikde u pneuservisu neviděl. Vytřídil se plevel od zrna a ti dobří a hlavně nebrblající na cenu zákazníci si to doslova už i vyžadují. Vědí že kola dělají auto a kvalitní vyvážení je základem klidné a pohodové jízdy. Že to dělám snad jako jediný a ještě ve větší míře než píše v okruhu 25km mne ale vůbec netěší. Mnohým pneuservisům chybí často odbornost, profesionalita, kvalita práce. Přesně jak je psané v článku majitelé hledají jen výmluvy proč to takhle u nich nejde. Jde! Jen chtít a postavit se k tomu zodpovědně. Jinak to právě i tady skončí na tom, že si v budoucnu nevydělají ani na ten obyčejný slaný chleba a budou jen nadávat že nemůžou zdražit že by ... a to by ..... apod. A zase jsme jen u těch výmluv. Děkuji tímto jak p. Pachmanovi za časopis, ale především za článek p. Krejčímu který mi osobně udělal velkou radost v dnešním pneusektorovém hřmění a ukázal že to co dělám řadu let je nejenom správné, použitelné ale hlavně i hodně potřebné. Kéž by takto dělaly všechny solidní pneuservisy, pak by se zvedla nejenom kvalita ale především i prestiž oboru v očích mnohých zákazníku. Hezký večer přeji a mnoho nových pozitivně překvapených zákazníku všem rozumným v dílnách.
úterý, 12. září 2017
hohencenda SJM děkuji za tip zkusím, a proč pán hledá v malinkém pneuservise,pár let je snad s mým přístupem k jeho vozovému parku spokojený. Jinak opět brilantní článek od tebe.Bf také zastánce zdražení práce jsem jen pro,za ty výdělky na pneu a práci to vidím na pověšení řemasla na hřebíček cca prosinec 2017.P.S nemám už z čeho pneuservis sponzorovat a v jednom člověku se nechci pouštět na starý kolena do vrtání se v mechanice aut.Kolena a krční páteř mi to pomalu denně připomínají že už to nějaký pátek tlačím sám.
úterý, 12. září 2017
BF SJM, díky za tvůj krásný příspěvek--Je opravdu chtít 1500 Kč za přezutí auta, kdy potřebujete solidní prostory o stovkách m2, vybavení za statisíce i miliony, o zásobách ani nemluvě, spotřebujete spoustu energie (plyn, elektřina), musíte skladovat nové i použité pneu, musíte správně likvidovat, evidovat, vykazovat, hlásit odpady atd. atd nemravné??? Za mne teda určitě ne. Pokud je majitel sám tak díky váze kol v současnosti buď umře na strhání těla, nebo minimálně odrovná kolena, páteř, ruky. Pokud má zaměstnance tak na ně musí vydělat a musí je i samozřejmě zaplatit. A ten zaměstnanec chce taky mít standart životní úrovně jako je např. ta kadeřnice která si vydělá za hodinu několikrát více než ten těžce pracující mechanik, nebo i ten majitel servisu. Nikdo se dnes do pneuservisů za prací nehrne, učňovství je totálně podle mne v troskách a když jsem jel nedávno např. přes Mladou Boleslav do Doks tak na třech kruhových objezdech vzdálených ne více než 400m od sebe bylo na velikosti doslova bilbordu 4x sháňka různých značkových autoservisů po automechanicích.(zjišťoval jsem kde se poděli? Bylo mi odpovězeno to co jsem věděl i tušil že se nemám vůbec ničemu divit. Škodovka stejně jako i u mne v Nošovicích, nebo Tatra v Kopřivnici přednostně automechaniky bere na lepší pozice než jen nějaká montáž jako robot na lince. Dostávají více peněz, jsou v čistém, mají více dovolené, volna, výhody apod. Nebudou se přece dřít ve špíně, mít větší zodpovědnost, méně peněz) Není se pak čemu divit, že mechanici utíkají pryč co jim nohy stačí buď do soukromého podnikání, kde mimochodem pak kazí mnohokrát cenu právě těm autoservisům značkových, nebo třeba do těchto podniků o kterých píšu. Jsme už v začarovaném kruhu a často i ve velkém stresu co, jak, bude a nebude. Vše ne pomalu a jistě, ale astronomicky roste a pokud mechanici brzo nedostanou standart, bude ještě podstatně hůř. Zdražení služeb je u kvalitních pneuservisů kteří mají zaměstnance zcela nevyhnutelné a jak píšu už delší dobu i života potřebné. Mnozí majitelé se však stále bojí, bráni se často až nesmyslně zdražit svou práci a dostávají se do konfliktu se zaměstnanci což v konečném důsledku povede stejně jen k tomu že mu mechanici sami odejdou, nebo bude a to je i podle mne rozumnější donucen aby dal mohl fungovat začít pracovat jinak-moderně, bude muset omezit někdy až nesmyslnou otevírací pracovní dobu, zredukuje stav lidí na servise na nejnutnější a skutečně potřebný stav. Jiná cesta podle mne už dnes není. Napříč celou republikou chybí stovky a stovky mechaniků a když si najdete chvilku a kouknete na internet pak se mnozí doslova zděsíte. A zastavit, nebo aspoň omezit to můžou právě jen ti majitelé servisů, nikdo to za ně neudělá. Takže odpověď za mne že 1300-1500Kč za přezutí 16 kol na al discích je zcela odpovídající dle místa podnikání v současné ekonomické situaci a není to vůbec nemravné. Strach však je u mnoha příliš velký a to povede jen k dalšímu odchodu potřebných lidí z oboru.
úterý, 12. září 2017
Shambo Holešovská zóna je ve světě hanáckého businessu známa jako nejdražší zasíťované pole v Evropě.
pondělí, 11. září 2017
Shambo Herny kolem nádraží? Ovšem to jsi opomenul zcela zásadní ekonomické fórum u lokomotivy.
SJM Přerov by byl skvělá volba. Je to moderní, multikulturní město, průjezdnost ve špičce jako v Pekingu. D1 končí sice v polích, ale když si to budou soudruzi přát a MD tomu dá prioritu, to by vtom byl čert, aby za 10-15 let nebyla D1 i v Přerově. To je malá kaňka, ale za to ten lidský potenciál, to je pohlazení na duši. Dostatek mladých, zdravých mužů, toužících po chlapské, poctivé práci, ale jelikož té se nedostává, nezbývá, než se sebezapřením trávit čas v hernách kolem nádraží. Už aby to tam stálo.
pondělí, 11. září 2017
SJM Áááá, Přeróóóv, tak to jsem přehlédl. Já věděl jen o Holešovu, ale ten tase není v Olomouckém kraji. Tam má údajně Zlínský kraj vracet 1,6 mld. Kč, jelikož na místo předpokládaných 10.000 pracovních míst, je tam po 10 létech několik desítek zaměstnanců v jedné jediné firmě. Ta místa ale nevznikla, jen se lidé přesunuli ze sousedního města.
pondělí, 11. září 2017
Shambo Pominulo nadšení naplněných náměstí z návštěvy hlavy státu v Ostravském kraji z minulého týdne. Zůstaly jako vždy pot, krev a slzy. Náš pan prezident nadhodil sympatizantům skvělý výsledek ze svých osobních jednání s čínským investorem, jenž se údajně rozhodl vybudovat "pneumatikárnu" na severu Moravy. Pravda, jen hektarů je tam prý méně, než by čínská strana potřebovala. A tak během jedné z tiskovek hlava státu poodhalila další pracovní variantu, o níž se prý jedná - pro změnu v kraji Olomouckém. Pokud nahlédnete do následujícího informačního zdroje a najdete si jedinou lokaci se 100 hektary a více, jste asi blízko k určení místa, o kterém pan prezident tak citlivě hovořil. Haná - toť evropské centrum zpracování pryže. http://www.risy.cz/cs/krajske-ris/olomoucky-kraj/regionalni-informace/prumyslove-zony/
pondělí, 11. září 2017
Shambo SJM - miluju ten příměr s kadeřnictvím. Osobně bych jej ještě doplnil - pokud si zajdeš zkrátit kadeře do nějaké franšízy (v supermarketech...), tak tam to není 99 Kč za hlavu, ale už se blížíme v základním odchlupení magické hranici srovnatelné s cenou přezutí za plech 16´´. A to si děvčata s nůžkami do salůnu věšinou musí pořídit vlastní náčiní za své drobné úspory - brašničku, nůžky a nůžtičky, strojky a další nutné prkotiny. Ještě že se často neholím. Špatně zaplatit Kukulínovi s ostrou břitvou může být z dlouhodobého pohledu smrtící.Nebo mám chtít také po mechanikovi, aby si pořídil i vlastní zvedák a vyvažovačku?