Shambo Dobré ráno, teprve 10% navýšení ceny za práci bude někde mikroskopicky ve výsledku vidět. A pro skutečně potřebné - seniory například - máme možnost vyhlásit slevy na přezutí. Zákon to umožňuje.
pondělí, 6. listopadu 2017
BF SJM, děkuji za připomenutí inflace kde je to více než jasné a jestliže důchodce s fábii přidáme minimálně aspoň potřebných10% tak se taky nic nestane a u Porscháka už vůbec ne. problém je samozřejmě i v regionech. Ale ruku na srdce. Kdo chce levnějšího najde si nějakou budku, plechšopu a ten mu to udělá. Kvalitní servis se zaměstnanci na krku musí jít úplně jinou cestou a ten budkař to Porsche ani X6 dobře nikdy neudělá, tomu všichni věřte, protože na to nemá stroje které to dokážou a plácá se v tom pořád dokola. A těch tady kolem sebe mám nespočet.
pondělí, 6. listopadu 2017
SJM BF nelze než souhlasit. Jen bych přidal malé doplnění. Nelze v úvahách o narovnání cen práce ignorovat fakt skokové inflace v letošním roce, jenž se oficiálně uvádí kolem 3%, ale mnozí víme, jak čsú dokáže kouzlit se spotřebitelským košem. Nemusím mít vystudovanou statistiku, abych pochopil, že např. populární máslo za 70 má jiný dopad na rodinu, co dává stěží 25.000, než na rodinu s 50.000 a tak je to se vším, včetně oné vychvalované průměrné mzdy přes třicet tisíc. Že 2/3 bere stěží 20.000 se již tak moc neříká, ale pozor, stále se bavíme o hrubé mzdě. Zvedne li se cena práce o ona 3%, vlastně jsme jen přibrzdil vlastní propad, nic víc. 5% bych hodnotil tak, že je snaha udržet současný stav a až od 6% a více znamená si nepatrně polepšit a vytvořit si malý prostor, jak si udržet a v rámci možností i ohodnotil své lidi. Nůžky se holt rozevírají všude a není důvod tak nečinit i zde. Je totiž holým faktem, že zaplatit 500 Kč za Feldu pro leckterého důchodce, je mnohem větší zátěž, než oněch 2800 pro majitele Porsche.
BF Hezký den přátelé gum. Máme za sebou velmi náročný týden a myslím že pro letošek i možná ten nejnáročnější. Další takový již asi podle mne letos nebude. Nějaké extrémní vlny přezouvaní ještě budou, ale nebude to už tak dlouhodobé a fyzicky i psychicky náročné. Jak to zatím zhodnotit? Pro mne to byl týden zvaný masakr. Byl to týden který prověřil připravenost pneuservisu jako celku. Ať už je to dílna nebo kancelář kde se musí zvládnout obsloužit zákazníky kteří dorazí na servis, kteří volají na telefony, kteří chatují online a mají různé dotazy a přání. Odpovídat na emaily s nabídkami apod. Musí se zde řešit účtování zákazníku, ať už fakturou na splatnost, za hotové nebo kartou což všechno má svoje klady i zápory. Kancelář řeší příjmy do skladu, objednávky zboží, ale rozdává i jednotlivou práci mechanikům na dílně, které vozidlo jde a co se na něm dělá, co je třeba připravit, jaká sada kde nahodit apod. Nesmím opomenout že dobré presso, nebo čaj je dnes už standardem slušného a kvalitního pneuservisu a toto je práce obsluhy třeba zrovna také i mé kanceláře. Jestliže kancelář je mozkem pneuservisu pak srdcem je pro mne bezesporu dílna kde chlapi, ale dnes již i místy ženy drtí nejenom gumy svými rukami. Dílna je místo kde se odehrává nekonečný seriál který jako telenovela běží v televizi. Ta telenovela je dnes již velmi pestrá na díly, je různorodá, někdy veselá, vzrušující, někdy dramatická a někdy i katastrofická. Vším tím prochází dnes již dnes moderní pneuservis. A proto se docela stále zamýšlím nad myšlením a hodnotami mnohých majitelů kvalitních pneuservisů kteří kolikrát nevědí co se na dílně odehrává za věci, jaké dramata zde jsou, jaké problémy právě ti lidé na dílně mají. Z kanceláře je pohled často zastřen a mnozí to nevědí a vůbec i nevidí. Práce je to velmi náročná, těžká, špinavá a často psychicky i velmi náročná. Mechanici jsou však taky lidi, mají svou potřebu i problémy. Jejich finanční požadavky a celkové nároky stoupají. A já se ptám. Je to právem? Odpovím všem kteří pochybují, kteří pořád čekají na něco co není a neexistuje. Ano právem. Ti lidé si zaslouží více než nějaký skladník, více než nějaký montér na lince kde dělá jako kus masa a robota požadované automatické úkony. Ti lidé dělají dnes často velmi odbornou práci, především však velmi zodpovědnou a jak jsem již psal špinavou a velmi těžkou. O přezutí X6 jsem tady již psal kdy mechanik si musí poradit kromě čidel s runflat pneumatikami a musí při výměně během hodiny nazvedat 1,5 tuny! KDO ZKUSIL OPRAVDU FYZICKY NA SVÉ RUCE TEN TO POCHOPÍ. Jiný jen pokývne a řekne no jo je to tak a neudělá nic, protože je připosraný že k němu příště třeba nepřijede kdyby mu dal vyšší cenu. Ale přijede a rád!!! Mám řadu rozumných odpovědí proč se právě ještě rád vrátí, ale zbytečně se teď rozepisovat. A za přezutí takového vozidla kde stroje musí být už na špičkové úrovni majitelé si mnozí řeknou často almužnu. Neumí si absolutně spočítat skutečné náklady na energie, revize, pojištění, odpisy strojů, vybavení, mnoho dalších věcí a hlavně a především pohrdají sami sebou a na toho člověka na dílně, ale i v té kanceláři který zajistil vše kolem tím pádem zvysoka kašlou !!!!!! To je nepřípustné. Do pr.... s těmi kteří to stále nechápou. Pánové i dámy majitelé firem vyzývám vás k tomu aby jste se už někteří konečně probudili, aby jste našli odvahu překousnout že to co máte v dílně je váše skutečné srdce a poklad servisu. Mohl bych tu hned napsat min tři, čtyři, pět případů kdy přesně vím jak to jinde je a kolik stojí přezutí těchto aut a kde majitelé mají strach aby náhodou zákaznici nenadávali , chraň-bůh odešli ze servisu a mechanici jsou naštvaní že dřou a mají houby zaplaceno a chtějí jít pryč. Přesně opačným případem je příklad jednoho kolegy který má na starost síť servisů jednoho majitele. Přijel ke mne nedávno a řekl. P. Filipec minulý rok jsem se naštval a vzpomínáte jak jste mi ukázal tady u vás před zimou ceník prací? Ano dobře si to vzpomínám, odpověděl jsem. Řekl: překopal jsem zdražením zcela celý ceník pro komplet celou síť a víte co se stalo? Nic, zcela nic kromě toho že práce na dílně enormně narostla a zisk z práce šel brutálně nahoru. Kdybych nezdražil bil bych se dnes pořádně do hlavy. Vedoucí provozoven si předtím dělali s cenami co chtěli, každý servis byl jinak nastaven což dneska jednoznačně už nejde a nemohou ovlivnit vedoucí servisu absolutně ceny prací. Každý musí dodržovat jasný platný ceník bez jakýkoliv úprav a pokud na to vedoucí neměl, nebo nedělal co měl pak šel z kola ven. Změny nastaly a letos na jaře byl opět ceník předělán s cenou nahoru s tím že na jaře 2018 bude další posun směrem nahoru. Poděkoval mi že jsem mu dodal odvahu a majitel je maximálně spokojen a naprosto jsme se shodli že když se tak jak píšou všude daří, nejsou lidi, ekonomika jede na 150% tak se musí zdražit i služby pneuservisu. Tady jde vidět že majitel pochopil situaci na trhu a dal volnost své pravé ruce která udělala doslova převrat v cenících servisů. Proč to nejde třeba jinde? Zeptejte se někteří sami sebe, nevymlouvejte se a přemýšlejte nad tím ještě pokud je vůbec čas než se vám lidi z dílen rozutečou do těch skladů, montoven, nebo si udělají pneuservisy sami. PAK SE BÍJTE KLIDNĚ DO TÉ PALICE A HLAVNE SE NELITUJTE! Protože času ale moc už mnozí nemate tak se probuďte dřív než příjde čas smrti a překopejte své ceníky poctivě od shora až dolu. Poločas smrti je už dávno tady a to si uvědomte. Hezký zbytek neděle a práci zdar a přezouvaní zvlášť!!!
neděle, 5. listopadu 2017
hohencenda Bibe krásná argumentace přijde zakoš pneu z netu říkám mu chodíte do restaurace? Ano zní odpověd tak mu říkám nakupte jídlo pití v Makru doneste to hospodskýmu pivo at vychladí maso uvaří a donese vám to co by Vám asi řekl???? Ohledně mého zdražení prácese ozval jen jeden zákazník ostatní neřekli nic chápou mne.
sobota, 4. listopadu 2017
Shambo Práci zdar a přezouvaní zvlášť!!! - heslo tohoto roku. :)
pátek, 3. listopadu 2017
BF Bibe, tak tohle jsem ještě nemusel naštěstí řešit co se týče že by si někdo objednal u mne pneu a pak dovezl něco z fujtajblu z internetu. Já osobně bych ho udělal, ale za tu dardu peněz co mu patří. Včera jsem dělal Q7 20 kola a měl novky. Já to samozřejmě nevěděl, protože se u mne objednal přes online rezervaci přes internet. Ale proč ne 2360,-za přezutí, neber to!! (-: Poděkoval, zaplatil a jel si do pryč. Dnes Porsche krásných 2830,- No byl bych blázen to nezvednout. Žádné naskladňování, žádný, koulení do skladu, ze skladu. Čistá práce na dílně. Když jim řeknu kolik by platili kdyby to koupili u mne tak se zarazí a jsou rozhozeni. Moje nejčastější odpověď zní. Vemte kus masa, nebo párek, doneste do restaurace nebo hospody a řekněte majitelovi ať vám to maso krásně upeče a dá vám jen zeleninovou přílohu a k párečku že si dáte hořčičku a 2krajíčky čerstvého chlebíčka. Že zaplatíte jen ty přílohy bez pečení, práce kuchaře, servírky, apod. Co by se stalo ? V tom nejlepším případě by majitel vzal tu největší vařechu a flákl vás přes hubu. Já vás za ty vaše nové pneu vůbec nezbiju, ale já si nechám zaplatit nejenom tu práci mechanika, ale i ten kompresor, sezouvačku, vyvažovačku, utahovačky, momentový klíč, tuhle budovu, ten asfalt po kterém mi jedete a další a další věci kolem dokola které vůbec z vašeho pohledu nevidíte. AŽ POCHOPÍTE ŽE GUMA NENÍ LEDNIČKA, RÁDIO, TELEVIZE KTERÁ SE ZAPNE DO ELEKTRIKY A ONO TO JEDE PAK MOŽNÁ POCHOPÍTE O ČEM TADY HOVOŘÍM. Takže pokud příjde momentálně a chce přezout z internetu gumy má smůlu několik dní, pokud se objednal na internetu udělám to za plné peníze a ne jak mnoho dalších za drobné, protože jsou připosraní že se pořád něčeho bojí a jen se blbě a hloupě vymlouvají. Práce musí růst v blízké budoucnosti a to minimálně o desítky procent. Jíná cesta nevede. 15 kolo plech, kompletní přezutí, 4 gumové ventily, závaží 8ks, mytí kol by mělo už stát teď 1000,- minimálně. Já jsem na 860,- a vidím že je to málo i když oproti ostatním jsem zase to prase drahé. Tak ať jsem a ještě i brzo přitlačím na pilu, protože situace si to vyžaduje a trh to už i brzo snese. Práci zdar a přezouvaní zvlášť!!!
čtvrtek, 2. listopadu 2017
BIB zase ten enter... poznatek - brutálně stoupl zájem o sezonni uložení pneu, lidi nám strašne zpohodlněli a vůbec neřeší poplatek za uložení, nečekané a hezké. Otázka za 100 bodů: přijde zákazník že potřebuje poradit s výběrem zimních pneu, pneu předvedu a vybereme pro něj podle mě to nej. Jelikož chce pneu od nás tak mu dám vip termín za čtyři dny od jeho návštěvy. V daný termín přijede a ptá se jestli nevadí když si pneu koupil levněji na netu. Tvrdil že za sadu pneu dal o 1000kč méně než by zaplatil u nás. Říkám že to je nesmysl, ptám se na poštovné. Poštovné že ho stálo 500.- ale to on neřešil, hlavní byla cena pneu :-) Říkám mu na to že na pneu teoreticky ušetřil 500.- ale na práci si připlatí oproti koupi u nás 600.- takže je 100.- v mínusu :-) Co byste udělalali s tímto pacientem Vy? 1. vyrazil s ním slušně dveře a dělal si svoje auta které čekali na place a braly pneu 2. "sprdnul" ho ale nakonec ho udělal 3. vůbec bych to neřešil, sklopil uši a poslušně ho přezul
čtvrtek, 2. listopadu 2017
BIB Čau lidi :-) první přidám poznatek a pak otázku za 100 bodů
čtvrtek, 2. listopadu 2017
Shambo Už jsem z toho tahání a přetahování celý utahaný. Dnes jsem kauzu přepravy osobních pneumatik shodou okolností probíral se zástupcem renomované přepravní služby. Nejraději by nás se všemi osobními šlupkami poslali někam. Tedy ne nás... ale ty velkopřetahovače. Ceny na kurýrní služby porostou. Mají kam.
úterý, 31. října 2017
SJM Lepší jak nic, ale i tak mají prostor přitlačit, nemají jim kam utéct. Jeden boss od Brna bez mrknutí oka uvádí zákazníkovi dopravné 139 Kč na 1 ks a jak vidno, prodává. Já být jeho kurýrem, tak mu to na tu jeho uváděnou cenu dorovnám, a ne 100 Kč za balík. Je to na hlavu postavené, natahat gumy do skladů, pak je zase rozvést každému domů, aby ten je zase vláčel po servisech a ještě tam všechny řádně nas....l. Chce to se chovat tržně, ekonomicky a také šetrně k životnímu prostředí.
BF Bibe, přesně tak to je. Tví, nebo mí zákaznici mají absolutně vždy přednost před všemi. Ti co jsou celoročně stálí a věrní. A těch dovozců defektů od jiného servisu je teď jako hub po dešti. Několik jich mám zrovna na dílně. Když jim řeknu že to bude za pár dní, že máme objednané své zákazníky a ostatní děláme až když je čas a prostor tak někteří jsou slušní, chápou to, neřeší to, ale někteří si bohužel i nevidí ani do pusy. Ti ať jedou o dům dále. A proto třeba je pro mne případ zákazníka který ve čtvrtek u mne byl z jiného servisu protože neudržel na svém luxusním mercedesu volant v 80km rychlosti jistým zadostiučiněním, protože náhoda tomu přála že zrovna vypadlo jedno z objednaných vozů, tak jsme ho dali na dílnu a když v pátek přivezl uloženky z toho velkého pneuservisu který v současnosti dělá jak dělá, udělalo mi to upřímně radost. A co se týče toho mechanika co u mne byl se zeptat na práci, řekl jsem mu co bych já udělal v jeho případě. Je to jen jeho volba a nejsem typ člověka který někoho přetahuje, přeplácí a podráží. Každý má dnes svobodnou volbu a sám se musí rozhodnout. Je to jeho život. Zítra začne ještě větší záhul na servisy a proto se mnohým divím že stále dělají svou práci až moc příliš levně. Dílny mají narvané a stále si neváží své těžké, špinavé práce a hlavně svých lidí. Je to škoda, moc velká škoda. Hezkou a už doufejme bezvětrnou neděli přeji. A nezapomeňte na inspiraci - http://blog.prosperujicipneuservis.cz/
neděle, 29. října 2017
BIB Já jen krátce postřehy z prvního extrémního týdne. Práce samozřejmě jak na kostele ale to není nic převapivého a mají to asi všude. Vypíchl bych pár skutečností. Za celý týden ani jedna pneu z internetu - naprosto tuto skutečnost nechápu a jsem rád že mám čas na svoje zákazníky a nemusím se dohadovat se špekulanty. A jak psal Bořek tak se i já ptám, kam ti lidi s těma pneu chodí, asi do garáží což mě vyhovuje. Další věc je že se objevují zákazníci a firmy které k nám běžně nejezdí a jezdí jinam a chtějí nejlépe ihned opravit defekt nebo přezut protože v tom jejich servisu na ně momentálně nemají čas. My si hledíme těch svých kteří k nám jezdí po celý rok, to je to naše zdravé jádro na které musíme mít čas :-)
neděle, 29. října 2017
BF Hezký večer přátelé gum. Tak máme velký a náročný týden za sebou a stál tedy za to. Práce jak ďas, zimních pneu prodaných jako much na kravském lejně a vše šlape jak má. Zákazníci jsou celkem v pohodě, tedy ti věrní a stálí, tam není skoro vůbec žádný problém. Někteří z ulice jsou taky v pohodě, ale najdou se i někdy sem tam prudiči. Naštěstí to řeším rychle a účinně. Na sprostý pytel je kolikrát nejlepší i sprostá záplata. Dobře to funguje. Internetové gumy jsem za celý týden potkal na servise jen 2,5 sady takže jednoznačně téměř nulové procento. Nechali disky a gumy zvlášť, tak na konci šichty se to jen poskládalo a druhý den to odvezli pryč. Cena základní vysoká, ale nikdo ani nepípl. Zajímalo by mne kdo to vlastně vůbec přezouvá, asi garážisti, ale zatím toho z internetu moc prý není. Aspoň podle toho jak řidiči různých přepravek hovoří že toho bývalo mnohem více v tuhle dobu do domu někde jinde než na servis. Kdepak to je? Přijde to ještě, nebo už přišla taky krize i na interneťáky? Ten letošní zimní prodej jim zatím moc nefunguje aspoň mám takový pocit. A zvýšený zájem o pneu na servisech je jednoznačný. U mne to ještě jde, ale kolega který má velmi slušný servis pár desítek km ode mne už dokonce nemá šanci z kapacitních důvodů možnost obsloužit všechny lidi kteří chtějí koupit gumy u něho. A to chodí většinou samí noví. Jede na 3 stání, kmitají denně opravdu 12 hodin a objednané má na dalších 14 dní že se vůbec bez šance jinde nehne. Tady je vidět posun, kdy zákazník bez servisu je nahraný a protože interneťáky taky brzdí a takticky je omezuje zákazníci už vědí že k němu vozit gumy nemá moc cenu a raději si počkají ať to mají komplet celé od něho. Kolem sebe má fůru různorodých servisů, ale zákazníci jdou přesto nejčastěji k němu. Má dobrý tým mechaniků a to je obrovskou devizou. A pravým opakem je příklad který se mi stal ve čtvrtek. Přišel na servis mladý muž který se představil a požádal o práci u mne na servise. Vyučený mechanik a dělá v jednom velkém pneuservise kde zavládl prý chaos, děs, hrůza nervy a stres. Zeptal jsem se ho co se stalo, proč najednou chce jít od tama pryč? Začal vyprávět příběhy které se tam dějí a mohu říct že je to opravdu síla a shodou náhod jsem to ráno přesně viděl a zažil. Nebudu ani nechci to obšírně rozvádět, ale příčina je u mne jasná. Majitel nikdy nepřezul ani pneu od jízdního kola a je až neskutečně mimo dnešní realitu a i proto že tam má lidi kteří vedou servis podle toho co vyprávěl katastrofálně. Musel jsem mu dát zapravdu když zrovna ráno jsme vyvažovali mercedes který tam byl den předtím a nemohl v 80km udržet volant. Nechtěl tam už jet i když by to byla jasná reklamace a raději přijel k nám na servis. Práce vyvažování je základem úspěchu každého servisu a to co jsem viděl mi zježilo všechny chlupy na těle. Dolepované závaží ke starému rezavému v několika různých vzdálenostech od sebe mne rozohnilo. Nic nesundané, neočištěné jen k starému nové a to harakiri kde se jen dalo. Tohle s vyvažováním nemělo nic společného. Tohle nebylo ani dovažování. Tohle byl humus! A proč to tak bylo? Protože podle slov mechanika se nesmí zdržovat, mají málo času, jinak si prý nevydělají, auta jsou moc naprudko naobjednané a nejsou nejenom rezervy času, ale není čas ani na jídlo. Vedoucí mechanik jen řve na každého ať makají a nervuje všechny. Kvalita práce tady spadla na úplné dno protože kvantita přehlušila kvalitu. Mechanik mi řekl že chce jít ještě i s kolegou. Že buď je pustí dohodou nebo půjdou klidně na nemocenskou , nebo i na to že začnou bulat-nechodit do práce. Musí to být hrozné když se člověk dostane tam kam oni. A sám jsem to kdysi jako zaměstnanec zažil, takže je chápu. Nevidím mu nevěřit, nevidím to že by to tak nebylo. Problém je právě v tom že někteří majitelé pneuservisů mají smůlu, ale stále se najdou i v dnešní době majitelé kteří nepochopili situaci na trhu a ženou se do zániku. Jak to tady dopadne u této firmy nevím, ale vím že problém mají už teď obrovský a přijít třeba o mechaniky teď třeba v listopadu je tak trochu na provaz kolem krku. Kontrast u kolegy o kterém jsem na začátku psal, který je na servise od rána do večera protože musí a přezouvá o sto šest, nestíhá svou vlastní smrt a majitelem firmy který viděl gumu jen u sebe ve skladě a na autě, který není ve zdravém potřebném kontaktu s lidmi na dílně je jasný. A kdo vyhraje tenhle boj teď je více než jasný. Hezký zbytek neděle přeji. B.
Shambo Varianty pro další hlubší propojení inetrnetového prodeje a servisu? Internetová aukce eBay zahájila minulý týden v USA ve své sekci eBay Parts & Accessories prodej pneumatik provázaný s bezplatnou montáží v jednom z 9 tisíc servisů na území USA právě v té lokaci, do které si klient pneu objednal. eBay garantuje tuto službu pro všechny základní značky , které má v nabídce. Jak často se tato služba zákazníkem využije? Todd Madeiros, viceprezident eBay pro Parts & Accessories hovoří o "prodeji pneumatiky nebo disku každých sedm vteřina na eBAy na území USA". Obdobný servis již eBay letos spustil v Německu. Takže.... stačí najít v ČR těch pár tisíc servisů, nasmlouvat s nimi podmínky a jde se na věc. Jak píše Bořek - nabídněte cenu, vyhodnotíme si ji a kupte si naše služby, pokud se nám to bude zdát výhodné. Pryži však víte co.