SJM To je slovo do pranice,citace:Pneumatiky prý vyrábí tak, aby jen jako nové dokonale uspěly v testech a dostaly co nejvyšší hodnocení, pak rychle degradují. Tak si kladu otázku, co nebo kdo nám hojně vítězí v testech?
čtvrtek, 7. prosince 2017
Hrouda Možná jste to četly , ale je to něco jako v pohádce " odvolávám co jsem slíbil a slibuji co jsem odvolal " v ty EVROPĚ je to jako u dementů. Četl jsem články jak je to zlé jezdit na opotřebených pneu v zimě že 1,6mm je problém a ejhle žádnej problém , ale mrhání je to . Nejdřív jste neprodávaly co jste vyrobily vy šašci a tak jste nás všechny zblbly kupte nové a při 4mm to zujte a teď zase nestíháte nebo vám dochází matroš tak 4mm je plýtvání ??? Tam nahoře někdo moc hulí a z nás dole dělá zloděje a lháře až si to ti ovčani přečtou tak budou říkat že jsem lhář a zloděj.-----------http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/jak-moc-meni-opotrebeni-vykon-zimnich-pneu-se-4-mm-je-vyhazujeme-zbytecne/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
čtvrtek, 7. prosince 2017
Shambo Hm, takový zájem - to by jeden neřekl. Poslední dobou jsem zásadně nepřispíval, neb jsem se vypsal při přípravě dalšího (a pro mne zásadního) textu pro Pneurevue č. 4/2017. A protože události kvapí a v hlavě mi to kypí, polepším se.
čtvrtek, 7. prosince 2017
BIB Hmm, tak na tento web chodí oproti minulému roku o 100% víc lidí ale do diskuze nás píše jen pár. A myslím že většina sem chodí hlavně kvůli tomuto fóru :-) Jinak práce je pořád nad hlavu, hlavně teda teda průmyslový, nákladní a agro segment, už vyhlížím zasloužené volno :-)
Shambo SJM, BF - hoši z automoto rubriky se nejen pochlapili, ale mne i těžce pobavili. I když ke konci jsem musel zamáčknout slzu zoufalství. Jsou tak blízko realitě, že možná ani sami netuší.
BF Shambo, SJM, děkuji Vám oběma za příspěvky. Jak jsem již xx krát psal, píše zde jen pár přispěvovatelů, ale čte to troufnu si s klidem napsat stovky a stovky různých lidí s celého oboru. Ať už těch co vědí co skutečně obor přináší, tak i těch co jsou pro mne jen lehkoživové a paraziti a proto je potřeba psát o všem co je nového nejenom v pneu oboru. SJM, ano přesně tak jak píšeš. Zrovna minulý týden jsem dělal výměnu nové pneu po týdnu kdy ji řidič zničil o patník a má auto k užívání i na doma. Guma byla vyměněna a dal jsem mu fa na firmu ať si ji odnese do účtárny. Najednou se zarazil a praví. Tolik peněz za jednu gumu!!! Já mu odpověděl: aspoň vidíte jak to máte hezky zařízené, jezdíte, užíváte si služební vozidlo k soukromým účelům, na hory, manželka s ním jezdí, apod. zadarmo a tady vidíte kolik stojí jen blbé zimní pneumatiky. A možný jen u vás rozměr 235/50 R17 NOKIAN WRD4 100V XL je už skutečně dražší guma, která nestojí jako nějaká 15,16 pneu na Octavii. Kdyby jste to měli platit sami tak by se všichni šoféři kteří mají tak obrovské výhody chovali k tomu autu úplně jinak. Z cizího krev neteče a je třeba vzít v potaz vše kolem toho auta. Odpověděl: to jsem opravdu nevěděl. Tady je problém v lidech, že chtějí vše a nemají ani páru co stojí skutečné náklady na vozidlo. A to že firmy dávají auto jako bonus zaměstnancům je dnes časté avšak do času až jak píšeš klekne někdo a pak se mnoho a mnoho těchto podnikatelů bude divit, protože jak píšeš je to o tom to přesně vést, evidovat a fakturovat. To se dnes téměř vůbec nikde neřeší a na tom se pak někdo časem až zaklekne pořádně zahojí. Hezký nedělní den přeji.
neděle, 3. prosince 2017
SJM Zde ale musím přiznat, že hoši z auto-moto rubriky se pochlapili a zhodnotili situaci realisticky. Jsem žádostiv, kdy "naši" ( FÚ) kleknou právě na ty firmy, které dávají užívání auta jako bonus k platu. Podle zákona totiž musí zaměstnavatel strhávat měsíc co měsíc z platu zaměstnanci 1% z pořizovací ceny a musí prokazatelně oddělovat a dokladovat km ujeté služebně a soukromě a v tomto poměru musí být prokazatelně děleny i náklady na phm a servisní náklady. Pokud by se toto dělo, jako že se to v drtivé většině neděje, jsem si jist, že min.1/2 těchto šťastlivců by Octávii s díky odmítla a vyžadovala peníze na dřevo. Dalším a nikoliv nevýznamným efektem je nevýběr DPH u těchto vozů. Jedná se 3/4 všech prodejů,tj. nějakých 180-190tis. vozů. Při průměrném DPH na vozidle 80.000 to v součtu hodí bratru15 miliard, které nepřiplují do státní kasy. Z tohoto pohledu je kolový hon, pomocí EET, pořádaný na živnostníky, trhovce s mrkví a medem a pod. poněkud směšný a ta částka 80.000 za dph je myslím i podhodnocená, když se podíváme, jaká vozítka používají paničky, milenky či dítka. Nechám se překvapit, zda tento článek byla pouhá iniciativa autora, nebo již sondáž pro něco většího. https://auto.idnes.cz/auto-nad-pomery-0if-/automoto.aspx?c=A161213_181447_automoto_fdv
neděle, 3. prosince 2017
SJM V tom článku je řečeno pouze "A", ale již chybí "B", jak je v poslední době u firemního časopisu AGF již pravidlem. Podle mého je třeba vyvolat v ovčanech dojem, že bez návozu 200.000 občanů Ukrajiny, Moldávie, Bulharska atd., to HDP již nezvedneme. Tento stav má však i druhou stranu mince. Firmy postrádají právě lidi na méně náročné pozice, tudíž velmi často i za mizerný peníz. Zrovna včera jsem hovořil s jedním ze středně velké firmy s 50% podílem německého kapitálu. Bylo jim oznámeno, že firma je oblastním lídrem, co se mezd týče. Průměrný plat přesahuje i celostátní průměr a je téměř 33.000Kč. Z toho důvodu již nemají očekávat nějaké mimořádné ocenění na konci roku. To mnohé překvapilo, a tak začali pátrat v oficiálních přístupných dokumentech (pro A.S. je povinnost zveřejňovat výroční zprávy). Nestačili se divit. Odečetli li plat dvou jednatelů, rázem je průměr 25.000 Kč. Po zohlednění platu středního a nižšího managementu se plat dělnických profesí pohybuje na hranici 20.000 Kč. Tam jsou ovšem všechny příplatky za směny, soboty, neděle, svátky a hlavně přesčasy. Tam je firma prý vstřícná. Bez tohoto by plat dosahoval stěží 16.000 Kč, samozřejmě je stále řeč o hrubé mzdě. No a tak nějak podobně je to v celé státě. Pak se nelze divit důchodci, že raději oželí 4-5 tis. a je raději s vnoučaty, nebo na rybách, pokud mu to zdraví dovolí. Český platový medián necelých 25.000 Kč, je tvořen u pracovníků v soukromém sektoru velkým počtem přesčasových hodin.Zcela běžně lidé odpracují 30-60 i více h. za měsíc. Zákon to sice zakazuje, ale obchází se to prémiovou složkou a pod. Je to výhodné pro partaje i firmy. Politici se tváří, jak to dobře vedou, jak rostou mzdy a firmy při poklesu nemusí propouštět, jen zakáží přesčasy, případně pošlou domů právě ty důchodce.
BF Jinak přesně jak jsem očekával. Dneska tady padá první sníh a už jezdí ti kaskadéři kteří nemůžou ujet s těmi letními gumami, ale i zimními podmírovkami. Berou co je a nevymýšlejí vůbec nic.Typická ukázka lidí co jezdí na doraz co to jen jde. Po několika klidných dnech nárůst práce i prodeje pneu jako před ještě 14 dny. To potěší na duši i tělu. Hezký večer přátelé gum.
BF Bibe, ty chlape, tenhle podvodný shop jsem osobně minulý týden testnul a bylo mi to jasné jak facka. Na tel. jsem se už předtím nedovolal. Na email taky nezaregovali a tak jsem si schválně objednal gumy které svou cenou byly mimo mísu. Samozřejmě že nejsem blbý a hlavně vyčůraný jak ti někteří urpuťáci a nechal si to šoupnout hezky za drahou dobírku. Žádný převod předem se slevou jak prase, ani náhodou. TOHLE UDĚLÁ U GUM DNES PRO MNE OSOBNĚ JEN OPRAVDOVÝ HLUPÁK!!! Gumy nikde, odpověď žádná, stránky 3 den vypnuté, tak mi to bylo hned jasné. Podvody hýbou světem a tady je jasný důkaz toho, že mezi námi jsou pořád hezčí hajzlové kteří se neštítí okrádat lidi. Na dodavatele už tolik nemají, ti po zkouškách typu např. pana z Třeboně jsou pořádně přelečení a tak jdou podvodníci přímo po lidech. No co? Jen houšť těchto lumpů dá i tomuhle systému jasný řád, pravidla a cenovou úpravu všeho kolem. A ještě perlička dne. Dnes jsem tady řešil z bezpečákem několik věcí a dostalo se i na naše milé šroty. Tak jsem se ho zeptal, že když ta guma má 80-100 i více kg co s tím? Odpověděl že mám zaběhnout vedle do stavebnin pro vysokozdvišku. A já mu na to že když jsem to použil minule na nový zvedák tak hodina toho člověka a zdvižky mě stála 1200,-Kč. On odvděčil. Však je to snad jasné že zadarmo ani kuře nehrabe. Já mu na to - Ale někdo z likvidace pneumatik si myslí že ano. Že někdo bude tahat, zvedat těžké gumy do kontejneru, že si máme poradit apod. Řekl jen jasně a výstižně- Zákony jsou jednoznačné a tahat, natož zvedat tyto nadrozměrné a těžké břemena ručně se nesmí a neexistuje. To bych vás pořádně vydusil, mi řekl. Jakákoliv smlouva bude smetena okamžitě ze stolu, protože je to proti zákonu a basta fidly. Pokud si to oni naloží sami hydraulikou kterou by měli mít pro tyto případy na autě je to v pořádku, ale ručně zaměstnanci ani vy nemáte ze zákona žádnou možnost a tahat se s tím to nepřipadá v úvahu. A pokud použijete třeba ten vysokozdvižný vozík, tak je naprosto logické ať už je váš nebo od třeba těch stavebnin že se musí náklady řádně zaplatit. Ani ten člověk co ho řídí není zadarmo, ani ten vozík nikdy nejezdí bez nákladů. Takže Hroudo další bod pro tebe. Přátelé, nejsme v tom vůbec sami, nebojte. Opírejme se o zákonně normy, předpisy, bezpečnost práce a pak víme že máme i pravdu. A že na ni někteří lehkoživové neslyší si budou muset oni na to i rychle zvyknout. Buď dají kontejner na celou dobu, nebo si konečně pořídí jako některé firmy už i udělaly na odpad s pneumatikami v ČR vozidla s hydraulickou rukou aby servisy nemuseli zbytečně zatěžovat lidi, zvyšovat si náklady a hlavně ničit zdraví svých lidí kteří dřou v dílnách. A proč to jde u nich a třeba v E.... ne je pak na pováženou a na hluboké zamyšlení. Že stojí auto s rukou o několik set tisíc více mne jako člověka vážícího si těžce pracujících lidí nezajímá. Ten člověk má mnohem větší hodnotu, než nějaký posmolený stroj a proto chci aby si tohle ti co jen sedí na zadku v kanclu a max. luskají v počítači, nebo v telefonu si to laskavě uvědomili. A že to někde jde, jde krásně už teď vidět a hlavně to jde poznat právě třeba tou spokojeností lidí na servise službou nakládáním pneumatik do kontejneru hydraulickou rukou . Hezký podvečer přeji všem slušným lidem v oboru. A nezapomeňte- nejsme v tom sami. Bořek
BF A omlouvám se že jsem napsal večer. Je tu nějaká tma, a už jsem se viděl asi v posteli (-:
pondělí, 27. listopadu 2017
BF Krásný večer přátelé gum 8května 2016 jsem zde napsal----. Dnes jen krátce. Pár výhradních dodavatelů se domluvilo a vytvořili projekt na likvidaci pneu. https://www.eltma.cz/ Tento systém se zdá na první pohled jednoduchý, přehledný a výhodný pro ty kteří potřebuji zlikvidovat pneumatiky. Ale Já to zatím nevidím tak vůbec. Něco mi tu smrdí pořádně a nemůžu se ubránit dojmu, že se tu peče něco nekalého a shnilého co jsem zatím viděl a četl. Vždyť jen tím že podepíšete smlouvu s tímto odběratelem se zavazujete pod pokutou že to nemůžete nikde jinde dát. Co to je? Kde jsme abych se podřídil domluvené skupině která tímto sleduje nějaký pro mne zákeřný smysl? Nevím jestli je to třeba kvůli tomu že pneu brzo už nebude odpad, ale surovina za kterou se bude časem docela dobře platit a tím pádem servis dostane haléře, nebo asi taky nic a zisk zůstane jen u těchto domluvených hráčů. Pamatuji si ty doby kdy tomu tak bylo, nebo je v tom nějaká kulišárna jiná, ale je podle mne však na zvážení to nechat přezkoumat na úřad pro hospodářskou soutěž, nebo antimonopolní úřad, protože není myslitelné, aby jedna skupina omezovala a tady si osobně myslím že tvrdě omezuje a postihuje druhou! Já mám dodavatelů XY a ti mi můžou a musí zlikvidovat pneu které jsem odebral. Nevidím jediný důvod že někteří nejsou v Eltmě, protože dobře ví proč a já bych za to že u nich zlikviduji pneu měl pak nějaké Eltmě, protože to je ve smlouvě zaplatit nějakou pokutu. Tak to mi smrdí jako prase!!! Věřím, že na to někdo brzo z větších dalších dodavatelů v ČR nastoupí a pořeší nějaké kompetentní úřady které začnou rychle tuhle věc šetřit a hlavně řešit. Zatím to raději nepodepisuji a věřím že se aspoň minimálně smlouva změní, protože tohle je síla a pro mne osobně zákeřný krok některých dodavatelů kteří tím něco jednoznačně sledují. ---- Za tím si stále jako člověk, jako můj osobní názor stojím a věřím že dojde k tomu že třeba tato věc bude řešena ke prospěchu každého servisu a ne že si tu někdo něco nalinkuje a takhle to bude a posmolte se jinak!! Já jsem ještě přes ně neodvezl ani smítko z gumy a zatím ani nemíním. Možnosti jsou dnes běžně i jiné, zcela legální. Hezký zbytek dne přeji všem rozumným a slušným lidem v oboru.
pondělí, 27. listopadu 2017
Hrouda Ještě bych se v tom trošku povrtal. :D "Pneumatiky, které se staly odpadem, není možné opětovně přijímat v rámci zpětného odběru. Takové jednání by mimo jiné navyšovalo produkci odpadních pneumatik v ČR . " co taková věta znamená ?????? pneumatika neodevzdaná v místě zpětného odběru v době kdy ona nová pneu nahradila tu starou a zákazník si jí odvezl za účelem budoucího využití ( podhlavník nebo sedátko na zahradě) se stává podle mě odpadem a vzpomenout si že dědeček uložil nějaké množství starých pneu do kůlny před 10lety a chtít je odevzdat podobně jako pet lahev teď ,je navýšení produkce nebo není ?????
sobota, 25. listopadu 2017
BF Hroudo, tvůj příklad je super specifický. Jak by jsi měl rukami naložit pneu která váží 100-200-500kg A ZADARMO? Absolutní nesmysl. Ano pokud si koupí u tebe pneu a máš tam už jednoznačně nějaký zisk který už počítá i s tou šrotovací mašinerií a taky třeba vysokozdvižkou co stála statisíce a který jsi kvůli tomu i zakoupil. Ne pro ně, ale pro sebe ji máš a i ona si musí na sebe vydělat!. Vše navíc co uděláš je placené a máš na to i právo. Ono to nejezdí zadarmo, ono to potřebuje servis, ona stojí nějaká motohodina apod. jednoznačné oprávněné jsou zde zvýšené náklady.A ještě jen na závěr toho tématu. Nedávno mi volala na firmu jedna obec že potřebuje zlikvidovat okamžitě asi 80-100 různě velkých pneumatik včetně traktorových. Zeptal jsem se jak dlouho je tam máte? No několik let odpověděli a pěkně zablácená, zelená, plná bláta a hlíny. Řekl jsem- tak když jsou tam tak dlouho tak buď vydržíte protože nemám místo pro ně a nemám kde je teď momentálně uložit a až budu vědět kdy bude kontejner na servise včas vám dám vědět a vy je dovezete a dáte do kontejneru, nebo si sami najdete třeba servis který má místo na ty pneu nebo ještě lepší kontejner přímo na tyto pneumatik a jen je tam uložíte. Řekl že je mu to jasné že tolik kol a takové velké potvory je těžké hned jen tak někde fláknout. Ano je a je dobře že si to někteří lidé uvědomují. Pokud bych tu měl kontejner tak nemám problém, ale protože ho nemám tak ani nemám místo na tyto pneumatiky. Osobní ještě budiž, to bych překousl, ale nákladní a traktorové ať si naloží klidně hezky každý sám. Takže tohle je zákonné řešení a věřte že je to v naprostém pořádku. Zákazník má možnost plné likvidace u vás, neodmítáte ho v žádném případě. Podmínky však stanovíte sami za které to bude, protože vám to situace, stav, možnosti dovolují pouze takto. A někteří z odpady a vlastně ze surovinami ať se rychle sami nad sebou zamyslí, protože to co předvádí je pro mne ukázkou něčeho co je pro mne nemyslitelné. Hrozit, tlačit, nařizovat a jen hrabat pod sebe prachy to umí, ale pomoct, poradit, nabídnout něco to ne.
sobota, 25. listopadu 2017
Hrouda Věděl jsem že je nějaká cesta děkuji Bořku.