BF Tak to se taky moc těším konečně na zajímavou debatu s internetovým prodejcem. Pokud máte zájem velcí a slušní internetoví prodejci spolupracovat tak vidím cestu, vidím dokonce i světlo na konci tunelu. Ano vidím. Problém asi pro Vás E.. je v tom že při vyjednávání bude hrát prim ten špičkový pneuservis a ne bouda co nepřezuje pořádně ani 16kola! Má představa, vize? Ceny komplet za prací si nastaví servis komplet sám. Plácnu teď naslepo příklad : Kompletní profesionální výměna pneumatik pro rok 2018 - 15-16 kola al disky 1500,- 17-18kola -1800,- 19-20 kola 2200,- 21a víc kola --2500,-
Výměnu platí zásadně eshop max. do 3 dnů od dodání, maximálně po montáži na pneuservise. Takže cena práce do gum zapíchlých je vaše položka a jak to dokážete prosadit zákazníkovi je jen na vás.
Na stránkách eshopu podmíněno přezutí na mém servise pokud kola budou vždy dodány do 15km od servisu který bude smluvní a nesmí být v okolí už na stránkách prodejce žádný další servis. Tím že to platí eshop zákazník má kompletní službu a nemíní a ani nepotřebuje nikoho už hledat. Má komplexní službu - ten správný sen každého internetového zákazníka který nic neřeší. Servis ho automaticky po přijetí pneu od dodavatele na servise kontaktuje že už je má na servise. Objedná se přes on-line rezervaci nebo telefonicky a už to fičí. Tady takhle to může jít.
Nesmím na toto zapomenout - Proplacení nákladů na manipulaci a nakládání šrotu, obalů, atd.
Finanční bonusy za namontované pneu za 10,20,30 sad atd., Dále pak montérky, oblečení, boty pro mechaniky apod.
A teď mi E.. ukažte co vy dokážete! Gumy prodat i s kompletní prací. Tohle jsou ceny které nejsou na dnešní dobu a skutečně kvalitně odvedenou práci vůbec přehnané nebo utopistické. Souhlasíte? Přijeďte, podívejte se jak se dělá kvalitní práce, zkontrolujte si profi vybavení, doneste smlouvu a jdeme na to! Tady máte mou nabídku, respektujte tyhle mé pravidla, já vám garantuji že vás nebudu hanit, špinit, podrážet a budu i tyto pneumatiky pak montovat. Dodržte vy pravidla a já pak nemám důvod taky dodržovat smluvené ujednání. Máte proti tomu něco? Tak smůla, tohle jsou fér pravidla jako blázen. Vy máte komplet službu od A do Z a my jistotu že se nikdo s námi nebude hádat že jsme drazí, že toto, nebo ono. Zákazník nedělá nic jen se objedná pneu přes váš Eshop a o zbytek se staráme my servisy. Vy jste jen povinni platit servisům za skutečně odvedenou práci a dát servisům exkluzivitu na ten +-15-20 km region. Pokud tohle minimálně co jsem napsal rychle nerozběhnete a nedáte, tak nikdy nezískáte žádnou síť profesionálních servisů a tak nemáte šanci se vůbec nijak se i rozvíjet. A sítě jako je Bestdrive, Prémio, atd, atd. Vás pak jednoznačně utlačí. Výrobci pneu na tom v současnosti intenzivně pracují.
čtvrtek, 14. prosince 2017
SJM Sorry, entr.....v r. 2016 u velké části "E" naprosto běžná. Co dodat..)))
čtvrtek, 14. prosince 2017
SJM Tak se těším na zajímavou debatu. Osobně nevidím ale příliš prostoru na vřelá objetí, a to říkám s plnou odpovědností a znalostí z obou stran pomyslné barikády. Ten důvod antagonismu je prostý: Když někoho připravíte o nemalou část příjmů a ponecháte mu jen špinavou a těžkou práci, nemůže se nikdo divit, že se člověk brání a každý to dělá, jak umí. Co je na to tak těžké k pochopení? P.s. Na servis stěží seženete borce za necelých 14.000 Kč hrubého, nicméně z veřejně dostupných zdrojů zle snadno dohledat, že tato průměrná výše mezd byla v r. 2016
čtvrtek, 14. prosince 2017
roman Eguma: Další věc, proč to nefunguje a asi nebude fungovat mezi eshopem a pneuservisem: 1) Problém převzetí zodpovědnosti za záruku na pneumatiky při montáži v pneuservisu - finanční efekt pro servis je nula Kč a pouze případné starosti .... 2) Likvidace pneu zdarma - jako odměnou je opět nula Kč a strhaná záda. Nevím jak Ty, ale já nerad pracuji (ručím za něco) za někoho zdarma.
čtvrtek, 14. prosince 2017
Shambo Hrouda, eguma: Ok, mně hrozí entr permanentně. K věci = symbióza eshop + servis (vědomě pro zjednodušení opomíjím skutečnost, že existuje velkoobchod a dále předstírám neexistenci nákladních pneumatik). Moderní pneuservis dneška není funkční bez srovnávačů cen a vyhledávačů. Má náskok před eshopy v tom, že zvládá funkce nákup + prodej + práce + osobní kontakt + naskladnění + technická konzultace + má výhodu v tom, že produkt (pneumatiku) ohodnotí v praxi. Vztah mezi výrobcem a internetem a výrobcem a servisem je komplikován tím, že výrobci ztratili důvěru servisů po rozšíření odbytových kanálů právě o internetový prodej. Byli za to vytrestáni snížením objemu z předzásobení pro servisy. Sekundárním důsledkem je to, že "dříve" (xy - 2005) byl majitel servisu buď genetický barumák, nebo mišeliňák. Ale měl z marže prostor si značku sám profinancovat a fasádu přibarvit. Dnes jsme všichni multiznačkoví a neukotvení. A aby se znovu značky objevily na fasádě, musí investovat do franšízy, podpory, lyžovaček a kempinkových košíků. Pokud už se sejdeme jako dealeři na rokování s dodavatelem, vypadá to večer po dvou pivech jak spiknutí v podpalubí trojstěžníku Bounty pár minut před vzpourou. V prezentacích dodavatele je sice plno odkazů na mys Dobré naděje, ale v kajutách páchne beznaděj. Může dojít ke spojení eshop (velký) a servisy? Proč ne. Sleduji z povzdálí nový obchodní model eBay v USA - eBay Parts & Accessories prodej pneumatik provázal s bezplatnou montáží v jednom z 9 tisíc servisů na území USA právě v té lokaci, do které si klient pneu objednal. Stejný model údajně existuje i v Německu - informace nemám. Další variantou může být následující scifi: světový výrobce XY bude vlastnit nebo spoluvlastnit internetový prodejní kanál a kompletaci pneumatik bude pro něj zajišťovat právě za smluvní ceny ten servis, který je členen jeho sítě, franšízy a pod. Úhrada kompletace proběhne mezi výrobcem XY a servisem. Otázce marží v době relativního blahobytu se můžeme kdykoliv dále. Podotýkám jen to, že můj odhad nákladů na udržení pracovního místa v pneuservisu je na úrovni ročního nákladu řádově od 600 tisíc korun nahoru. Pro vytvoření nového pracovního místa si můžeme náklady dvojnásobit nebo i trojnásobit. Pochopitelně - jedná se o pracovní pozici, kde zaměstnavatel striktně dodržuje veškerá zákonná i etická pravidla vedení společnosti. Nejsem si jist, zda průměrný spoluobčan s balíkem pneumatik pod paží je ochoten se na tomto udržení servisních kapacit v republice podílet. Ale to si můžeme říci v dalším kole.
čtvrtek, 14. prosince 2017
eguma Shambo: Není zač. Samozřejmě, že zlo není v internetu. Sarcasm_alert: Zlo je v lidech, kteří na něm koupí pneumatiky (Teď budu citovat: „Chtěl jsem interneťáky úplně odradit, ať nezdržují“, případně „já tyhlety hotentoty z internetu taky moc nemusim“ nebo „Takže pokud příjde momentálně a chce přezout z internetu gumy má smůlu několik dní…“)
Přitom pokud mají pneuservisy někde výhodu, tak v práci s lidma. V přímém kontaktu. Můžou vysvětlovat, argumentovat ukazovat… Tohle e-shop nikdy mít nebude. O tom, že 5% marže není únosná, o tom se přít nechci. Jenže zatímco „internet“ má marži jen na prodané pneumatice, pneuservis má marži na prodané pneumatice a na práci (tady je podle mne zásadní prostor, jak s člověkem pracovat). A mne by zajímalo, s jakou marží na pneumatice pneuservisy začínaly (Dobře už bylo?)…
Nicméně internetové obchody musí taky řešit nějaký progres – (technologický, logistický, nadstandardní služby a koneckonců i tu koexistenci s pneuservisy). Některé to zvládají líp, jiné hůř. A některé se chovají jako svině a prodají cokoliv za cokoliv. A ano, je to o nějaké kultivaci prostředí.
Tím blbějším cílem jsem měl na mysli to, že větší e-shopy neberou pneservisy jako konkurenci. Alespoň pokud se bavíme o cenách pneumatik. Pokud pneuservis bude nadávat na ceny pneumatik e-shopařům, tak ti ho nikdy neuslyší. A uslyší-li, nevyslyší. A vyslyší-li… Tady si nejsem úplně jistý, jestli se to někdy stalo. Proto ta poznámka o blbém terči. E-shop bude vždycky spíš řešit e-konkurenci, než prakticky kterýkoliv servis.
Ale zase – jak jsem psal. E-shop, který bude prodávat jen pneumatiky, se bude mít dobře. Ale ve chvíli, kdy někdo vymyslí fungující symbiózu e-shop + pneuservis… Věřím, že z toho budou mít profit oba subjekty. Blbý je, že k tomu zatím nevidím moc vůli ani na jedné straně (a tady dávám za pravdu Hroudovi. Mimochodem, já si text předepisuju vedle do wordu a pak jen kopíruju. Tzn. nehrozí Enter).
čtvrtek, 14. prosince 2017
Hrouda Entr pardon. Je potreba si to vyříkat a začít pracovat na společné budoucnosti protoze naše spolecna minulost stoji za ho.... (servis/eshop)
čtvrtek, 14. prosince 2017
Hrouda A konecne to jeden z tisice eshopu co tu čtou nedal a ozval se
čtvrtek, 14. prosince 2017
Shambo eguma: díky za názor, pojďmě věcně diskutovat. Moje stanovisko? Zlo není v internetu jako takovém, stejně jako nebudu obviňovat Gutenberga z vynálezu knihtisku v případě, že nějaký jouda neumí předvídat náklady a vrhne podstřelenou nabídku na tiskárnu. Z téhož důvodu nekopeme do strojů (berou lidem práci) a nestříháme elektrické drázy ani na zem spadlé (je to jistě dílo antikrista). Budu citovat dílší momenty z nedávné klidné diskuse profesionálů- praktiků o cenotvorbě na osobní pneu, kde padl tento názor: pokud menší internetový prodejce s roční tržbou 50 milionů a třemi zaměstnanci může prosperovat s obchodní přirážkou 4-5% ročně, internetový prodejce s násobným obratem již potřebuje vyšší marži. Ten menší prodejce může žít i za podmínky, že jeho nákupní cena se rovná ceně prodeje, pokud umí vydělat na ceně dopravy (dodání) pro zákazníka vyšší, než je jím nasmlouvaná cena s logistou. Ale soudobý český pneuservis nemůže udržet v chodu provoz budovy, technologie, zajistit zaměstnance a pomýšlet na přiměřený zisk s plánovanou dlouhodobou marží na úrovni 5%. Opakuji se, tato skutečnost je všem známa a pouze ji mentorsky v dobrém připomínám. Nabízím dílčí, leč skutečný konkrétní případ z života: do ČR se dováží zahraniční značka XY prostřednictvím oficiálního dovozce, paralelně tuto značku dováží firmička, která je sice bez podpory výrobce, ale umí si vzhledem k otevřenosti obchodního prostoru a liberálním podmínkám trhu leccos zakoupit. Což je v pořádku. Horší je, že ve svém budovatelském úsilí a s přemrštěnou snahou vrhla exkluzivní (bytˇnerozšířenou značku) na pospas všem exsitujícím prodejním internetovým portálům. Výsledek? Obchodník exportu samotného zahraničního výrobce nechápavě sledoval hemžení cen v českém internetovém prostoru, kde cena generuje cenu a nabídka nabídku. Výsledek? Velmi rychle si spočítal, že jeho vlastní produkt je v tomto okamžiku na našem trhu cenově vysoce toxický a nemůže zabezpečit dostatečnou obchodní marži oficiálnímu dovozci, ale ani jeho zákazníkům na servisech. Skutečné množství dostupného zboží na skladech v ČR bylo v mezích statistické chyby, ale na portálech to vypadalo tak, jako by během tří následujících měla být republika touto značkou zcela zaplevelena. Závěr? Nežiji v omylu, žiji v realitě. Nemusím si zakládat vlastní eshop nebo B2B, prakticky jej používám. Jde jen o to, jestli chci dlouhodobě budovat, nebo zbrkle po sobě zanechat negativní energetickou a cenovou stopu. Protože bubliny s vidinou urychleného zbohatnutí nehrozí jen finančníkům, developerům nebo hráčům na burze. I naše pryž je rovněž v ohrožení. A práce u zvedáku jakbysmet. P.s. a můžeme klidně pokračovat v debatě - zajímalo by mne, co myslíš touto větou: "Tzn. já neházím pneuservisy do jednoho pytle... Jen jsem přesvědčenej, že si vybrali ten větší a jednodušší (ale zároveň o to blbější) cíl." Děkuji předem za odpověď.
čtvrtek, 14. prosince 2017
eguma Ale přesně to se tady děje :) Co jsem tady už viděl? Poradenství, jak nepřezouvat internet. Internet kazí ceny. Borci z internetu nikdy neviděli sklad a nezamazali si ručičky. Eshopaři jsou, pokud už nejsou nahraní (což je očividná hloupost)... Tzn. já neházím pneuservisy do jednoho pytle... Jen jsem přesvědčenej, že si vybrali ten větší a jednodušší (ale zároveň o to blbější) cíl...
čtvrtek, 14. prosince 2017
Poo Práce stále moc... Tak jen ve zkratce....Tak jako interneťáky nelze všechny házet do jednoho pyle, tak ani pneuserisy nemůžeš házet všechny do jednoho pytle, obzlášť na základě jednoho nějakého případu.
čtvrtek, 14. prosince 2017
eguma Mne tu baví ty nesmírné hejty na internetové prodejce. Protože zákazník přeci nemá mít právo na levnější cenu, než mu nabídnete vy… A zákazník přeci musí mít zájem na tom, abyste vy i se svojí cenou pneumatik prosperovali a mohli ceny ještě zvýšit.
A teď vážně – každý výrobce vám řekne, že pneumatik na internetu se prodává rok od roku víc. To nezlomíte, to je fakt. A buď se s tím někdo smíří/naučí žít/naučí pracovat, nebo proti e-shopům povede nějakou válku, který si ty e-shopy ani nevšimnou.
Zeptejte se sami sebe – jak můžete získat další zákazníky? Spoléháte na dobrou pověst a to, co si lidi řeknou. Proti tomu jsou e-shopy s masivní reklamou (která funguje, viz výše) nebo cenama (který jsou ale fakt někdy dost z*** zkažený), údaji o zákaznících, propočítávání a velkými odběry (i pro velké množství pneuservisů, mimochodem). A nebo si sami e-shop založte – nebrání vám nic.
Ale dokud tu budou příběhy, že přijede ženská do pneuservisu s celoročníma pneumatikama a borec jí přesvědčuje, že nakoupila blbě a celoroky jsou jen zimní (to se stalo), tak tím podrážíte nohy jakýkoliv snaze o dobrou reputaci.
Mám z toho pocit, že žijete v nějakém omylu, že se vás e-shopy snaží zničit. To je blbost, protože i ony vědí, že je třeba někde tu pneumatiku přezout. Ale normálně se snaží vydělávat, v drtivé většině případů dokonce i podle zákona. Možná by některým z vás prospělo, aby si vytáhli hlavu hlavu odkudkoliv a spíš než na e-shopy se zaměřili na kultivaci pneuservisní branže.
čtvrtek, 14. prosince 2017
BF A snad ještě si dovolím malé zhodnocení některých velkých dodavatelů mými očima pro tuto zimní sezonu. Barum Conti - klasicky jako pár let zpátky, ceny pokažené úplně všude. Pozitivní je na nich skladová zásoba a jednoznačně nejlepší doprava na pneuservis. Goodyear-Du-Sa- letos pro mne milé překvapení. Ceny pro pneuservis jakš takš solidní. Skladem letos měli i docela gumy a to je docela u nich malý zázrak. Doprava celkem slušná. Pirelli- za mne jednoznačně skokanem roku. Vynikající produkt v prémiovkách za super cenu. Perfektní přístup k pneuservisům, velmi solidní jednání, slušná i doprava. Lassa, Saetta - srdeční záležitost. Osobní přístup, férovost, čestné jednání. Doprava v mezích normy. Michelin a Bridgestone nemohu hodnotit - neberu v současnosti přes ně nic. Hankook, Laufen - slabší skladová dostupnost, solidní přístup a dopravce. Přesvědčilo mne že ti dodavatelé co měli skladem pneu a nemysleli na servisy jen při předzásobení tak určitě získali. Dokupy byly letos často větší, takže kdo měl skladem podle mne i vydělal. Ostatní dodavatele nebudu rozebírat. Ukazuje se však že spolupráce, slučování servisů do pneu sítí je cestou kterou se bude tady u nás a má v současnosti jasnou myšlenku a cíl. Společnými nákupy bojovat proti internetovému často povlu který se neštítí kolikrát okrádat lidi. Viz příklad minulého týdne. A společnými nákupy jednoznačně dochází k lepšímu cenovému nákupu od dodavatelů což je pro servisy velmi důležité v situaci kdy cena práce jen stěží v současnosti pokryje nejenom náklady ale především nepokryje absolutně další nákupy strojů, celkový rozvoj, zvednutí mezd, apod. Zisk s pneu je podstatně důležitý, musí mít totiž zase po létech vzrůstající tendenci a pokud to pneuservis nepochopí, pak je už brzo na cestě zániku. Je každému rozumnému pneuservisákovi jasné, že když se domluví skupina pneuservisů a koupí několik kamionu pneumatik od dodavatele a třeba na jedno skládací místo je cena zcela jiná, než když si jeden pneuservis vezme jen malou část. Pak je možno konkurovat většině lumpům internetu nehledě na to že ti jsou totálně nahraní že jim slučováním do pneu sítí odcházejí možné skladárny a jen někdy pro ně blbé kompletárny jejich dodaných přebalených pneu. Tady vidím velké pozitivum, protože bez svoji sítě jsou a budou už brzo pokud ještě teď nejsou velmi nahraní. Kola neskutečně a rychle jak po dešti houby rostou a ty TPMS diagnostiky, sezouvačky s rameny a hlavně i kvalitní vyvažovačky s přípravky pro tyto velká kola ten zbytek garáž fušer mistrů nemá a ani díky tomu jak to dělají a jak si cení svou práci na to nebudou nikdy mít. Proto teď vystrkují růžky a snaží se urvat co se jen dá. Jak říká jeden můj kolega: klidně to budu a s klidným srdcem se s nimi rád domluvím a budu to smluvně přezouvat, ale bude na servise viditelně viset ceník pro mé zákazníky kteří si u mě koupí pneu a pak třeba pro nej..cz, pne..cz apod. a bude tam takový cenový rozdíl že si to už příště nikdy u nich nekoupí (-: Jak říká heslo - jednou a dost!!! Taky dobrá myšlenka a nápad pro některé pneuservisy (-: Hezký zbytek nedělního večera přeji.
neděle, 10. prosince 2017
BF Hezký večer přátelé gum. Po rozdýchání článku od našeho milého Shamba v Pneurevue který já osobně hodnotím jako skutečně objektivní článek roku v odborných časopisech, napíšu pár řádků do této naši diskuze. Další týden za námi a blížící se svátky už klepou na dveře. Všichni si zaslouží nějaké to volno a tak pomalu a jistě se vybírají dovolenky jak pro nákupy tak i pro relax po sezoně která byla letos podle mne docela úspěšná a až nezvykle dlouhá. Bohužel si odnesla i díky dřině a špíně nějaké ty šrámy a bolístka které je potřeba teď napravit a hlavně doléčit, tak aby vše bylo zase i na těle v pořádku. Tento týden jsem ještě zhodnotil situaci, zauvažoval a rychle objednal mnoho přípravků, nářadí, ale hlavně novou vyvažovačku a sezouvačku a na dotaz mého dobrého kolegy který se ptal co blbnu vždyť mám celkem nové mašiny jsem jen odpověděl, že letošní nárůst přezouvání a hlavně vyvažování vozu vyšší střední třídy, velkých SUV, sportovních vozidel aj. mne utvrdil že je to správná cesta. Co naplat že okolní značková konkurence je někdy i mnohem levnější, co naplat že konkurence je i někdy rychlejší v práci když však mají vyvažovačku 6-8 let, která při tom zatížení a práci na velkém servise vždy odchází jako první. Čidla, ložiska, vůle a pak i kalibrace nestojí za nic. Co to je když nemyjí kola, nesundají staré závaží, vyvažují jen přes nepřesný přední střed al. disku a nevyvažují např. přes Haweku přípravky apod.? Práce kvapná je však pak i málo platná. Zákazníci dnes chtějí často špičkovou kvalitu a tu si i umí zaplatit. Nechtějí se opakovaně po několika km ujetých ze servisu zase vracet a pořád dokola vyvažovat. převažovat, dovažovat. Každému servisu se to může a určitě i stalo stejně jako i mi, ale pokud je to jedno auto z xxx aut je to v pořádku. Horší je to pokud je to každé třeba 5-10 auto. Má cesta je obnovovat stroje zařízení tak aby zákazník viděl kde jdou jeho peníze a když je možnost, čas tak velmi rád na tohle téma komunikuji se zákazníky přímo na dílně nebo v kanceláři u kafe či čaje. Pak jednoznačně vidím ten posun jak přistupují k tomu že vidí a už i vědí, že vyvážení je nesmírně důležité. Nemají pak vůbec problém zaplatit si za tuto službu pro mne odpovídající částku. Komunikace se zákazníky je často v tomhle rozhodující a v tu já osobně velmi věřím. A protože na to samozřejmě byl vytvořen odpovídající zisk a i proto investuji několik set tisíc korun a opět nakupuji potřebné věci jak často to dělám již řadu let. Pokud někdo nedá odpovídající cenu za služby nemůže pak počítat s tím že si může obnovovat stroje a zařízení, nakupovat přípravky, nářadí apod. A jak Shambo v článku roku psal, za 500 Kč osobní vůz přezouvat je dělat už dnes doslova vlastní harakiri. A že jich je těch sebevrahů to nebudu momentálně ani rozepisovat. Nedivme se a to se taky zmiňuje v článku o Ukrajině. A že dnes už taky dělají Ukrajinci v pneuservisech je normální a podle toho jak to u nás vypadá jich bude myslím v budoucnu možná i více. Mohu potvrdit že znám pneuservis kde dělá oficiálně takovýto člověk a majitel servisu mu minulý týden řekl že když jede na svátky na Ukrajinu ať přiveze aspoň další dva lidi takové jako je on. Dříče a člověka který se práce nejenom nebojí, ale hlavně i chce dělat naproti tomu dnešnímu českému chlapci a hlavně učňovské školství které je v troskách. Ten pneuservisák vím že platí na dnešní dobu velmi slušně, firma je top v tom místě co se týče kvality vybavení i práce a přesto nemůže sehnat lidi jak do pneuservisu tak už vůbec ne na auto-servisní práce. Kde jsme se až dostali? Řeknu vám to zcela upřímně. Do pořádné ř.... Jestliže dnes- použiji část článku p. Mensy se přes víkend nemáte skoro možnost se kvalitně na cestách najíst a nenajíte se už kolikrát v zavedených restauracích do kterých jste tak často chodili apod., tak se pak nedivme a nedivte že pokud se něco nezmění a to velmi rychle pneuservisáci, tak buď nebudete mít na to potřebné vybavení, nebo vám utečou vaši stálí zaměstnanci a padnete vysílením na hubu, nebo totálně lehnete a skončíte své podnikání. Přinejlepším budete pak hledat ještě rádi ty Ukrajince kteří však už taky dnes vůbec nedělají za hrušky a jabka. Jsou to taky lidé a mají své náklady, potřeby a hlavně taky právo důstojně žít a ne přežívat z ruky do huby. A tady jsme zase na začátku spirálky, že pokud nebude odpovídající cena za služby, nevydělá a nebude mít na stroje i na ty lidi. DOBŘE UŽ BYLO jak bylo napsáno v článku a myslím že je nejvyšší čas pro všechny při svátečních dnech které se kvapem blíží začít uvažovat jak dál a co přinést za sebe pozitivního tomuto oboru, aby jsme všichni rozumní co tady jsou dali třeba nový potřebný impulz této branži. A přátelé gum slovo nejde já neberu a neznám. Jde to buď těžko, nebo se mi nechce. To co si vyberete je na Vás a na každém z nás. Bořek
neděle, 10. prosince 2017
BF Shambo já ti za to děkuji. V tom rozrušení a z té skutečné pravdy jsem se i spletl. Samozřejmě je to Pneurevue 4/17 strana 30-36. Nic to však nemění, že je to ode včerejška povinná četba pro všechny v tomto oboru. A ti co to nepochopí, nebo nechtějí ať raději zmizí někde jinde. Ještě jednou moc děkuji za něco na co jsme čekali dlouhou dobu. Bořek
BF Shambo už chápu to tvoje vypsání :-) a jsem rád že tu s námi zůstaneš. A jinak de dneška povinná četba pro každého, upozorňuji pro KAŽDÉHO v tomto oboru!!! PNEUREVUE 4/12 STRANA 30-36 - A dobře už bylo- Kdo tohle nepochopí, nepřistoupí a nepřizná pravdu na to co je tam napsáno od A do Z, neudělá pro to něco pozitivního aby se to zlé změnilo, ten jako by nikdy nebyl a ať pak raději zhyne. To je zase můj osobní názor. Shambo děkuji ti za fascinující čtení. Bořek.
pátek, 8. prosince 2017
Shambo BF - nenene, žádné umírání se alespoň z mé strany nepřipravuje.
pátek, 8. prosince 2017
BF Hroudo, to je už asi jen začátek. Příště už ti doporučí osobní pneumatiky snad i prořezávat, nebo že nákladní taky nemusí mít 6mm ale stačí jen 1,6mm. Michelin je mimo mísu, ve stresu, nebo jsou tam někteří tydýt, nebo už neví co by roupami dělali.Pane Bože na nebesích vidíš to? Shambo,ty chlape ještě neumírej!!! Píšeš jako by jsi nás chtěl opustit. Tvá slova -(a pro mne zásadního) mne silně postrašili :-) A co se týče že na tento web byl takový nárůst je hezké a těší mne to pokud to jsou noví lidé a ne třeba my stálí kteří se denně klidně podíváme i 10x jestli se něco neděje třeba v diskuzi. Pak totiž jinak ty prokliky na stránky naskakují jako blázen :-)
pátek, 8. prosince 2017
SJM To je slovo do pranice,citace:Pneumatiky prý vyrábí tak, aby jen jako nové dokonale uspěly v testech a dostaly co nejvyšší hodnocení, pak rychle degradují. Tak si kladu otázku, co nebo kdo nám hojně vítězí v testech?