roman Eguma: Takže ty máš představu, že tvůj přátelský pneuservis zákazníkovi rád poradí, zákazník si zakoupí gumy u tebe na netu a zbývá jediný detail: Kdo by to (nejlépe zadarmo) namontoval, postaral se zdarma o sjeté gumy, nesl záruku za tebou prodané gumy a řešil reklamace tvých pneumatik a to celé zdarma.... Nezlob se, ale tohle je pro jakýkoliv pneuservis nezajímavé.
úterý, 19. prosince 2017
eguma Romane: 1. Ne. Nemíchám - já potřebuju, resp. oceňuju pomoct ve zmíněných případech už při výběru. Kolik je bot na běhání? Kolik je druhů raket na tenis? Squash? Badminton? Kolik je parametrů u televize? Tohle všechno dřív dělaly jen kamenný obchody a poskytovaly nějaký servis, poradenství. A pak jim hodně významný procento obchodů začaly brát e-shopy. A vím o dost sportovních potřebách (kamenných), které krachly, protože se nové situaci nedokázaly nebo nechtěly přizpůsobit (z různých důvodů). 2. Tohle nefunguje - Pokud vím, tak kvalitní e-shopy s pneumatikama prosperujou. I bez pneuservisů. Proto to koneckonců dělají a nestěžují si. A bude prosperovat i Alza, protože nemá problém do toho investovat. Možná se do plusu dostane za rok nebo za dva. Ale i díky dalším službám nebo prodeji příslušenství jí to nakonec vydělá. A bude do toho investovat dál. Pochybuju, že se s nějakýma pneuservisama bude zaobírat.
úterý, 19. prosince 2017
roman Eguma: Píšeš: "Ale když tomu pak sami říkáte rasovina a špína, tím tu práci sami degradujete." Můžeš mi, prosím vysvětlit, čím to degradujeme? To je pouze holý fakt a popis situace.
úterý, 19. prosince 2017
roman Eguma: Ty mícháš dohromady dvě situace: 1) první uvedení pneumatik (televize atd) do provozu a 2) standardní servis pneumatik (televizorů atd). Na první spuštění televize nepotřebuješ televizáka, ale na namontování (zprovoznění) gumy pneuservis potřebuješ. Standardním pneuservisním pracem (běžné přezouvání, defekty a pod) se nikdo z nás pokud vím nebrání. Vše se týká bodu 1) - neboli první uvedení gumy do provozu. No a k tvé citaci:"Ale pokud se ti nějaká práce nelíbí, tak ji nedělej." Lze to chápat i tak, že pokud shop nemá svůj servis, tak ať to nedělá. Stejný argument, ale pohledem druhé strany...
úterý, 19. prosince 2017
eguma Roman: Rasovina a špína? Já vim, že je to takovej argument-neargument. Ale pokud se ti nějaká práce nelíbí, tak ji nedělej. Zase se tady tluče postoj – e-shopy nikdy neviděly sklad, nechtěj si mazat ruce apod. Ale když tomu pak sami říkáte rasovina a špína, tím tu práci sami degradujete.
Mimochodem – ty máš spočítáno, kolik Alzu stála implementace systému? IT řešení (kolik stojí dneska jeden slušnej „ajťák“?) Pronájem skladů? Kolik pneumatik musí prodat, aby se jim to vyplatilo? Mne by ta jejich smetana taky docela zajímala :)
úterý, 19. prosince 2017
eguma Roman: No, zrovna u elektroniky je podle mne servis důležitější než jinde (TV - přijímače, frekvence a plynulost obrazu, konektivita. To samé projektory. Sportovní potřeby - já si rád nechám poradit s výběrem rakety na badminton. Ale pokud vidim, že se mne borec buď jen snaží natáhnout nebo netuší, nebo nemá čas, tak půjdu buď jinam, nebo koukpim na netu a budu doufat :)) S tím jídlem - došlo k nepochopení. Myslel jsem obchody typu Rohlík, Tesco, Kolonial nebo Lidl. Tzn. potraviny. Ale i to, co popisuješ, už přeci dávno existuje - říká se tomu korkovné. Já netvrdím nic v tom smyslu, že to mají pneuservisy spočítané. To je blbost a to víme oba. hlavní myšlenka byla taková, že se musí adaptovat (jako výše uvedené obory) na novou situaci.
úterý, 19. prosince 2017
roman Eguma: Ještě jedna reakce: "Mimochodem, abyste měli o čem přemýšlet: tak kromě Mallu začala prodávat pneumatiky aj Alza." Hezké, ale opět jsem si nevšiml, že Alza bude mít u každé své pobočky svůj "prodělávající" pneuservis. Neboli smetanu slízne Alza a rasovina+špína zbude opět na nás a ty se divíš, že se nějak tomu bráníme?!
úterý, 19. prosince 2017
roman Eguma: Píšeš:"Od sportovních potřeb přes složitou elektroniku, nábytek, knížky a dokonce i jídlo. Tzn. věci, které dřív byly úzce spojené právě s osobním servisem nebo s kamennými prodejnami." No, elektroniku zapojíš do zásuvky a nepotřebuješ servis => shop OK. Nábytek si většina šikovných chlapů smontuje sama => shop budiž, ale knížky? Nebo jídlo? Maximálně skočíš s jídlem do hospody, ať ti maso z netu usmaží a brambory z netu ohřejí...Hospodský bude jistě nadšen z tvé zakázky. Stejně jako u pneumatik... U pneumatik si buď musíš koupit mašiny nebo jít do pneuservisu. Tady je docela veliký rozdíl, nemyslíš?
úterý, 19. prosince 2017
eguma Ad Michelin: Tam je to jednodušší než jednoduché – na Crosslimatu postavili marketing a nejede to, jak si myslí. Proto střílí ostrýma. U nás Micheliňáci naopak sami potvrzujou, že CC jsou jen na prodloužení termínu přezutí a pak na zimu nejsou úplně košer.
úterý, 19. prosince 2017
eguma Táák, po víkendu, odpočatý a připravený na vánoce :) Každopádně: 1. Shambo: „Má náskok před eshopy v tom, že zvládá funkce nákup + prodej + práce + osobní kontakt + naskladnění + technická konzultace + má výhodu v tom, že produkt (pneumatiku) ohodnotí v praxi.“ To zní jako situace, která se nedá prohrát… Ale přesto se to, podle zdejšího stěžování v mnoha případehc děje. Možná bych se v pozici pneuservisů naučil slova jako „marketing“ a prozákaznický přístup (sortování zákazníků tomu fakt strašně moc pomáhá). A pokud sám píšeš, že v první řadě došlo ke ztrátě důvěry ze strany servisů díky internetu…
Snaha bojovat s internetem (ať už tehdy, nebo teď) je zkrátka zbytečná (měl jsem připravené jiné slovo, ale to si nechám při jiné). Nemůžu si pomoct, ale s nástupem e-shopů se musel vyrovnat snad každý obor. Dneska se na netu prodává kde co. Od sportovních potřeb přes složitou elektroniku, nábytek, knížky a dokonce i jídlo. Tzn. věci, které dřív byly úzce spojené právě s osobním servisem nebo s kamennými prodejnami. A ti, kteří byli jako ty opičky se zakrytýma rukama/očima/ušima, případně nepřišli s jakýmkoliv novým nápadem… Tak ti si tu prostě nezasloužili být.
Mimochodem, abyste měli o čem přemýšlet: tak kromě Mallu začala prodávat pneumatiky aj Alza. A asi víte, jak umí dělat reklamu. Nepřehlédnutelně.
Ten E-bay mechanismus je zajímavý, ale u nás zatím nevidím moc nikoho, kdo by se do toho pustil.
BF: Tady mne uklidňuje, že váš servis zůstane nezávislý, což je očividně i vaše snaha. Kromě největších nesmyslů (splatnost 3. den? Nastavení cen? Prodat přezutí za jakoukoliv (drahou) cenu?) jde třeba i o exkluzivitu – logickou snahou je přeci ve větších městech (především) větší pokrytí a výběr. Takže 15-20 km je úplně mimo. Ale jak říkám – chcete být nezávislí – váš boj. A že by klasické e-shopy vytlačily vámi zmíněné sítě… Ehm… tak… :D Dobře :D Budu vám věřit :D
SJM: Já nečekám otevřené obětí. To v žádném případě. Ale dělat, že e-shopy připravily o část zisků jen vaši branži, je mimo. Tzn. vy nemáte rádi nás, my vás nebereme jako konkurenci. Ale protože z netu chceme nabídnout co nejlepší služby, chceme s vámi nějak spolupracovat. A buď nějakej realistickej model (viz výše :)) najdeme, nebo ne. Opět – na internetu se toho prodává čím dál víc e nezastaví se to.
Roman: Odpovědnost za záruku – ok, tohle jsem neřešil a musel bych si zjišťovat. Nicméně pokud e-shop sídlí v Praze nebo v dalším velkém městě, tak ty kontejnery na odběr tam má taky. A fakt mu je tam nevozí jen lidi, co nakoupili na jeho webu.
Shambo SJM - pokud by se Hrad inspiroval tam, kde hledá mentální a ideovou oporu právě dnes (absolutně nevěřím, že by tam pokukovali po něčem materiálním, zcela určitě jde jen a pouze o programový průnik), tak nás čeká na D1 klouzání v srpnu na hřebech a v únoru na slickách. Kdo nezažil, nepochopí. Tlak Michelinu na maximalizaci použitelných milimetrů v dezénu sleduji někdy od září minulého roku. Jedná se o přepsání pravidel po odpísknutí začátku druhého poločasu. Antidumping teď a hned, akce alpský kopeček a osekání milimetrů k dobrždění - někde se něco nedaří podle plánu.
sobota, 16. prosince 2017
SJM Tak to je slovo do pranice! Osobně si myslím, že ze strany M to není jen prosté plácnutí do vody a mlácení prázdné slámy, jak to známe např. z místního politického prostředí, ale musí mít alespoň nějaká relevantní data. Že to pak marketingově uchopí tak, aby to bylo prezentováno ku prospěchu M, je ale taktéž zřejmé. Docela mě překvapilo, že ale dokázali ofiko přiznat, že detailně zkoumají a testují konkurenci. To samozřejmě dělají asi všichni, že v suterénech pižlají konkurenční gumy na prvočinitele, jen to neventilují. Pak jsou tu ale národní odlišnosti, a ty jsou při porovnání Francie s Německem poměrně značné. Zatím, co v zemi kohouta je auto jen nutné zlo a podle toho se k autu i chovají, u našich bohatých sousedů je tomu přesně obráceně. Auta jsou vypulírovaná, obletovaná a když přijde nařízení, že se pneušky se budou měnit 4x ročně, tak při jejich mentalitě to budou dodržovat. Kdo se občas zajede sklouznou do Rakous,vidí, že najít na parkingu auto germánských řidičů na letních je prakticky nemožné. Na proti tomu v savojských Alpách najít Frantíka na na zimních je docela problém. Z toho úhlu pohledu je snaha M o celoroky na domácím hřišti docela pochopitelná a možno říci i chválihodná. Z německého pohledu, s německou mentalitou, umocněnou kupní silou, tato snaha M vypadá poněkud těžkopádně. Co se našeho domácího hřiště týče, tam bych zásadní změnu neočekával. Naši řidiči hledají inspiraci v Rakousku a Německu, na rozdíl od Hradu, který se jezdí inspirovat úplně jinam.
sobota, 16. prosince 2017
Hrouda Ještě že to nikdo z běžných uživatelů nečte. Podle toho kolik čtenářů hlasovalo v anketě pod článkem. Jinak budem živorit a přestaneme vydělávat ty miliardy . To uz si asi druhé Audi nepořidim když nedudeme přezouvat 2x za rok.
sobota, 16. prosince 2017
hohencenda Děkuji zdejšímu kolektivu za pěkné čtení Čenda.
pepazdepa Bylo to směřováno na adresu Eshopu s tou likvidací.Mám v okolí měkolik šop,co dělají pro ty eshopy a znám jejich kvalitu.A neznám nikoho kdo investoval hromadu ,ale opravdu hromadu peněz proto aby je dělal.Nemusíš se všeho chytat )) P.S. zlatý zvedáky nemám ))
pátek, 15. prosince 2017
roman 1) Neboli nelze automaticky všechny skupiny (boudy/malé servisy/velké servisy) házet do jednoho pytle. Kvalita odvedené práce je individuální. 2) Já osobně si myslím, že i ten "boudař" není nijak nadšený, pokud mu zákazník donese gumy z netu a řekne boudaři, ty gumy mě zdarma zlikviduj....
pátek, 15. prosince 2017
roman Pepazdepa: 1) Likvidace pneu zdarma atd. platí jak pro "boudy", tak pro značkový pneuservis vybavený zlatými zvedáky. 2) To, že nějaký pneuservis má dražší vybavení automaticky neznamená, že vykonává kvalitnější práci než pneuservis s levnějším vybavením (nepočítám tam samozřejmě ty všeuměly, kteří přezouvají kola za "hubičku"). Někdy se nestačím divit, co někteří se "zlatými zvedáky" předvádějí za fušeřinu a naopak proč by malý pneuservis nemohl odvádět solidní práci.
pátek, 15. prosince 2017
pepazdepa Přesně,nechápu,proč je na servisech povinnost likvidovat pneu ZDARMA,když si zákazník koupí pneu jinde.E shop jen uvede na dokladu náklady na likvidaci pneu.Oni nemusí skadovat pneu k likvidaci,ani si nemusí znehodnocovat pozemek kontejnerem-pokud má místo.Nemusí likvidovat obaly a pásky které se používají k balení.Nemusí NIC.Nehodlám se srovnávat s dírama,šopama s vlnitého plechu,co napíší křídou na vrata "pneuservis".Takové boudy nemají odpovídající zázemí,toalety pro zákazníky,odpovídající sklady k uskladnění zákaznických kol,myčky na kola cca od 140 000 kč,TOP vyvažovačky cca od 250 000 kč,zouvačky-TOP cca od 150 000 s ramenama,Zvedáky .........Jestli nějaký ocas přehazuje pneu za 400 kč,je to jeho věc,ale ať mi pak takovej zákazník nechodí,že mu uchází kolo,protože má starý ventil ,nejde sundat kolo protože neočistil a nenamazal náboj,atd...O poškábaných alu discích ani nemluvím.Místo gumových koloučů to škrábou nožem,nebo smirkem.Asi tak.