roman Opravdu nechápu, proč naše branže nedrží více spolu. I ten nejmenší pneuservis, který se živý gumami celý rok (pokud se tím živý celý rok) má podobné trable, jako ten velký, jen v jiném měřítku. Tak proč někteří pneuservisáci (snad z principu?) cenově podlézají až na nesmyslné ceny svých služeb? Aby byly nejlevnějšími v okolí? Sice si vydělají max. na novou montpáku, ale jsou nejlevnější....
středa, 10. ledna 2018
roman Hlavně druhý pán v saku a bílé košili o tom prvním řekne, že jde o cenu zcela běžnou a normální. Pár "všeumělů" u zouvačky z druhé ruky a v montérkách po svém bývalém zaměstnavateli řeknou, že by to udělali i za 500Kč a přitom stejně kvalitně... Možná by použili i "repasovaná" vyvažovací tělíska jemným smirglem a nové ventily 5 let staré z výprodeje.. Dokud se tohle nezmění, tak si můžeme tady pěkně pokecat, ale asi nic víc s tím neuděláme-bohužel.
středa, 10. ledna 2018
Hrouda Pokud si o 5000kc za 1.5hodiny prace a to s nadsazkou 1.5hodiny řekne pan v bílé kosili tak to zaplati kazdy a remcaj až doma . Pokud si o 5000kc řekne pan v montérkách tak dostane dávku nadávek hned na místě.
úterý, 9. ledna 2018
Hrouda Ahoj kluci . Je to jen v každém z nás a 20 servisu se může snažit jak chce , ale jen jeden z nich stačí aby se to celé podělo.Dodal jsem pneumatiky přes firmu Chara do jednoho Pražského auto salónu a to se děly věci. Firmě Chára děkuji vše proběhlo OK. a salonu jen tiše závidím cena přezutí 5000kč včetně materiálů ( materiál rozepsaný na účtence v hodnotě 40kč) MICHELIN 235/55 R 19 TL 105V LATITUDE ALPIN LA2 XL při téhle ceně už si stěžovat nebudu , ale na to nemám odvahu to předložit zákazníkovi a o tom to je nemam ODVAHU.
úterý, 9. ledna 2018
Moris Velmi zajímavé BF a myslím, že po takovém článku se nad tímto musí každý pneuservis zamyslet....momentálně situace je velmi vyostřená co se týká schopných lidí k práci....a k tomu je stále vidět, za co někteří přezouvají a jsou schopni vymyslet i akci na přezutí v sezoně.... mnohdy jsou situace mezi námi, kdy se zákazník nestačí chechtat, jak se podlízáme navzájem cenou u služby, nebo pneumatik, který on potřebuje....
pondělí, 8. ledna 2018
BF Dobrý večer. Letos poprvé napíšu svůj článek do této diskuze a asi se i na nějakou dobu možná odmlčím, protože mne vedou k tomu určité kroky Někteří budou rádi, někteří spokojeni a někteří možná budou i neradi, ale to je život. Když tak mě můžete za tenhle dnešní článek pak opravit, nebo třeba i popravit. Nebudeme to vůbec přehánět a dáme dnes reálnou pneuservisní zaměstnaneckou mzdu 25 000,- Je to měsíční hrubá mzda mechanika pneuservisu ---- to je 33 500,- měsíční super hrubá mzda ---- a nakonec z toho bude 402 000,- roční super hrubá mzda (tady jde vidět kolik toho sežere náš drahý stát)
Rok 2018 má 250 prac. dní x 8h --- 2000 hodin --- 201,-kč/hod bude stát mechanik ať je v práci nebo na dovolené.
Dáme přezutí komplet vozu třeba za 800,-Kč s Dph ---to je 661,- Kč bez Dph --- a to je nějakých šílených komplet 608 přezutí --- aby jsme se dostali na roční super hrubou mzdu mechanika 402 000,-
250 pracovních dní to ale skutečně není, je tam 20 dní dovolené = 230 skutečně odpracovaných dní + nesmíme zapomenout na 11dní svátků které musíme taky jako zaměstnavatelé zaplatit.
Tady je vidět, že JEDEN mechanik musí udělat za rok 2018 při ubohé částce 800 Kč s Dph za přezutí úplně sám 608 komplet přezutí bez jakýchkoliv dalších nákladů (závaží, ventily, mytí kol apod.) aby se vyfakturoval za svou práci jen na částku která je jeho super hrubá mzda a to není vůbec nejenom žádný zisk, ale to je bez dalších skutečně prokazatelných nákladů na něho jako zaměstnance. pracovní oblečení, bezpečnost práce, prohlídky u lékaře, pracovní obuv, mycí prostředky aj. Tohle ale musí udělat za 11měsíců, protože ten 12 má vlastně dovolenou, při 20 dnech když budu lump a dám jako majitel jen 4 týdny.
A kde je teprve na skutečný chod celého servisu, elektřinu, topení, vodu, revize, bezpečnost práce jako celek, nájem, odpisy strojů, pojištění budov, strojů, atd., atd.
Skutečný stav přezutí přátelé je někde zcela jinde - žádných 608 kompletních přezutí, ale číslo je mnohem, mnohem vyšší aby si vůbec na sebe mohl ten mechanik pneuservisu vydělat. A kde je zisk který musí vytvořit a je vůbec bezpodmínečný aby vůbec mohl pneuservis fungovat ??? Těch 800,-Kč s Dph o kterých píšu není v ČR ani podle mne průměr ceny za které se přezouvá, je určitě nižší.
Pánové a dámy pneuservisáci, dostáváme se zde na zcela šikmou plochu a letíme tváří do marastu. Vyzývám Vás všechny aby jste začali tvrdý boj proti některým internetovým lumpům,aby jste zdražili své služby a to rapídně jinak bude opravdu podle mne brzo velmi zle. Vyzývám všechny rozumné aby konečně našli odvahu a udělali změnu jinak třeba vůbec nezaplatí své lidi na dílně. 25 000 hrubého není dnes absolutně žádná závratná částka, spíše horší průměr. Svobodný muž či žena z toho dostane 19 300,- Kč čistého a to je na úplně hraně únosnosti za co bude dnes někdo dělat tuhle špinavou, těžkou, náročnou a velmi zodpovědnou práci v slušném pneuservise. Ale těch například dnes ubohých 402 000Kč které dáte za tohoto zaměstnance jen za přezutí, (ČÁSTKA JE DNES MNOHEM VĚTŠÍ) které by mělo z jeho práce vydělat za tuto službu bohužel absolutně nevyděláte. Vše je dotováno často stále ziskem s pneu což je holá skutečnost a podle mne i nemyslitelné. Tohle není fantas magorie, tohle je současná realita zdevastované pneuservisní práce v ČR. Kdo tohle nepochopí a neumí si to spočítat, tak už nemám co k tomu pak vůbec dodat. A jestli k tomu má někdo co napsat, tak ať klidně píše a konečně nemlčí. Shambo v článku roku 2017 to jasně napsal, popsal přesně zdevastovanou situaci u nás a ještě jednou ti za to kamaráde moc děkuji. A SJM příteli můj, ty se neboj, budeme bojovat dále. Hezký večer a zdravé myšlení přátelé gum v dalších krocích podnikání.
pátek, 5. ledna 2018
mensa Hezký den, pro článek do Pneu revue sbíráme zkušenosti pneuservisů s různými SW/IT produkty, od komplexních info systémů až po dílčí produkty, jako např. sklad, úschovy, objednávky přezutí apod. Velmi oceníme, pokud své zkušenosti napíšete zde, nebo nás budete kontaktovat v redakci s tím, že můžeme udělat případně povídání u vás. Úspěšný vstup do nového roku!
čtvrtek, 4. ledna 2018
Hrouda Už se těším a preji ti hodně úspěch jak v podnikání tak i zde na fóru v roce 2018. A vám všem také.
neděle, 31. prosince 2017
Shambo Pánové, jsem zde s vámi rád. I v Novém roce 2018 bude o čem psát. Bůh pryže tomu tak chce.
neděle, 31. prosince 2017
BF Hezký a příjemný Silvestr přátelé gum z Doks u Macháče kde to mám tak rád. Už jsem dnes neměl moc chuť psát, ale vyčištění hlavy v tomto krásném kraji na kole mě zase nabudilo, protože jak vidím tu věčnou pasivitu mnohých a mnohých pneuservisů kolem sebe celý rok udělat nějakou zásadní změnu v myšlení k cenám služeb, kvalitě práce, apod., tak mne to až někdy štve. A také mne zlobí jak mnozí používají slova - to prostě nejde, nemůžu, časem, snad, možná, apod. Ale přesně kvůli takovým jako je SJM, Shambo, Hrouda a další, jsem rád a vím že je potřeba aby se o tom všem kolem psalo a diskutovalo. Za mne to nebyl špatný rok, byl sice pro mne osobně průměrný, ale v mnohých věcech i velmi pozitivní a poučný. Jsem rád, že střední a větší pneuservisy přešly do protiútoku a společnými silami výhodně nakupují a bojují často proti některým povlum z internetu. Jsem rád, že zisk s pneu se konečně často dostává na dobrou stranu vah. Jsem rád, že někteří výhradní dostali rozum a dnes se opět přiklonili k pneuservisům a částečně je zase už i podporují. Jsem rád, že servisy pomalinku zvažují a někteří už i konečně zdražují své služby. Dohnaly je k tomu mnohé okolnosti a přiznejme si to že jsou to především mzdy zaměstnanců které rostou a taky i přiznejme si to i musí. Tento pochod bude ještě pokračovat a pokud se nenastaví správně rovnováha dopadne to jinak hodně špatně. Myslím tím pro servisy které mají zaměstnance. Každý takový pneuservis je v ohrožení a nemůže si být ničím jistý. Dnes už běžné přeplácení zaměstnanců jednoho servisu druhým je tomu jasným důkazem. Mám radost že i někteří mí dodavatelé napříč spektrem pozorují že pneuservisy pomalu a jistě zdražují ale nemám však radost že krize podle nich z úbytkem mechaniků není vůbec u dna a že jsou servisy které si jen hledají výmluvy a které je v konečném důsledku přivedli, nebo ještě dovedou k velkým problémům. Je zajímavé pozorovat změny u některých výhradních a poslední zemětřesení v Goodyearu je mi tomu svědkem. Co to přinese uvidíme, ale snad z Polska nepřijde jak jsme často i u našeho oboru zase jen to špatné. mohl bych se tu rozepisovat na velmi dlouhou dobu, ale nemá to dnes určitě smysl. Popřeji raději všem rozumným lidem v oboru do toho nového roku aby vstoupili tou pravou nohou, aby našli smysl, pozitiva, nebáli se zdravě riskovat , pomáhali si, spolupracovali a hlavně nesmírně přeji všem solidním a kvalitně pracujícím pneuservisákům aby našli cestu k tomu, že služba pneuservisu bude konečně spravedlivě, dobře a kvalitně zaplacená, aby se nebáli že jim třeba pozítří už nepřijde mechanik do práce a aby vše na co šáhnou přineslo jen užitek. SJM a tobě slibuji že se nedám. Strach jsem měl když jsem prožíval málem rodinou tragédii, to jsem měl opravdu jednou v životě skutečně velký strach a strach určitě nemám a nikdy nebudu mít z těch kteří hanobí, špiní, podrážejí, kradou, podvádějí, kteří mi někdy vyhrožují, píšou emaily, dopisy, volají skrytými čísly. Svět je o tom se někdy poprat i s takovými ubožáky a lotry. Věř že dokud budu moci rád každého solidního, férového pneuservisáka uvítám u sebe jako přítele a každý kdo chce tomuto oboru přispět pozitivně je vždy u mne srdečně vítán. Nemusíme se ve všem shodnout, to není podmínkou, důležité je se pochopit a důvěřovat tomu co a jak činíme a děláme. Hezký nový rok přeji. Bořek.
neděle, 31. prosince 2017
SJM S končícím rokem 2017 pozdravuji a zároveň přeji všem slušným lidem na tomto fóru do nového roku vše dobré, hlavně zdraví, jak tělesné, tak i duševní. Pokud toto budeme mít, zase ten rok nějak dáme. Když je dnes ten poslední den v tomto roce, je třeba se prý veselit. Po pravdě, mám s tím docela problém. V poslední době mě pobaví snad jen( mimo Ovčáčka) myšlenky egumy a varování policie v USA ( V pensylvánském Erie napadlo podle BBC za den 86 centimetrů sněhu. Za tři dny pak spadlo 160 centimetrů, uvedla CNN. Policie varovala řidiče, aby nevyjížděli). A nyní trošičku vážněji. Servis, který by se vážně zaobíral myšlenkou, že postaví svou budoucnost na těsné spolupráci s éčky, ten musí stát nad propastí. Takovým rozhodnutím by ovšem rázně vykročil v před. Pokud budete je "námezdní dělníci", každý si s vámi................, však víte. Toto má obecnou platnost a je jedno, zda přezouváte kola, svařujete konstrukce, soustružíte, frézujete, betonujete atd., smetanu vždy slízne dodavatel konečného produktu. Názorně to vidíme dnes a denně doma. Všichni ve státě makají o 106, ale pro 90% pracujících se zas tak moc nezměnilo. Vlastně ano. Bydlení je dražší než v Německu, potraviny, voda, oblečení, elektro rovněž. Jedním z mála, kde jsme náš vzor zdaleka nedohnali, je cena služeb. To není výzva ke zdražování, to je jen holý fakt. Služby by měly vytvářet cenový tlak na své zákazníky a ti by měly tento přenášet na své zaměstnavatele, ve velké míře zahraniční firmy, aby zde ve formě mezd nechali o něco více, než jen drobné. V zásadě nemám nic proti st. zaměstnancům, ale bude-li se přidávat výrazně pouze těmto ( z našich daní), je to cesta do pekel. A to jsem chtěl, aby to vyznělo optimisticky. Závěrem ještě jednou přeji všem úspěšný nový rok a speciálně zdravím Bořka. Nedej se.
BF Místy je to i zajímavé čtení, kromě však neznalostí které eguma má o pneuservisní práci, nákladech a někdy až skutečně taky nemá ani šajnu o dnešní spolupráci mezi dodavateli a servisy, protože jinak by třeba věděl že model který jsem trochu nastínil dnes už zcela normálně existuje a hlavně velmi dobře funguje kdy servis má exkluzivitu a v okolí 15-20km žádný jiný servis nesmí ani nemůže bez dovolení právě toho servisu prodávat a montovat tyto pneumatiky tohoto dodavatele. Velmi úspěšný model je v tom egumo že dnes má pro zajímavost již přes 140 servisů v ČR během relativně krátké doby a rostou dále, kteří ví kde je jejich místo a kdo to myslí vážně a upřímně. Je pravda že jsem opomněl že ve větších městech typu, Brno, Plzeň, Ostrava, Hradec Králové atd. je a může být servisů více. To se omlouvám, ale jinak je regionální exkluzivita 15-20km prostě daná a funguje to více než dobře. Začněte se o to více zajímat, možná Vás to někde posune pokud však budete chtít. Dále pak nejenom tyto sítě odebírají eshopům velké množství pneu a rád bych viděl skutečná čísla čísla kolik je současný stav. A nevěřím ani náhodou že čísla prodeje pneu přes eshopy v ČR v současnosti rostou. Tak tomu skutečně nevěřím. Jezdím po servisech a to často, píšeme si, voláme si a pokles u nich z e...jak v nákupech tak i dovozech od lidí z ulice je jednoznačný, tak prosím neříkejte něco co není pravda. Nehledě na to že přes eshopy nakupují stále ještě mnoho garažistů kteří nemají někdy jinou ani možnost. To však taky opadne s blížícími se problémy. S e-podvodníky to ještě není tak moc rozjeté, ale doprava roste a buďte si egumo jistý, že ještě pořádně poroste. Nejsme vůbec na konci zdražování, jsme zrovna v té dopravě v rozběhu a nejvíce na tom bude tratit ten eshop při poslání pár gum na jednu adresu. Konečně se zase vrátí a hlavně vrací naskladnění do pneuservisů kde to má význam a je obrovský rozdíl při nákupu pár kol oproti kamionovým návozům které jsou pro ně velmi zajímavé což se dnes běžně už děje. A ti garážisti aby nenakoupili dráž na internetu raději koupí od toho servisu který je za rohem a má je za lepší peníze, hned skladem. A i když se mu to doposud třeba nelíbilo, tak to i rád nakonec udělá a dělá což se taky dnes už běžně děje. Příkladů bych mohl vysypat s kapsy kupu. Dalším takovým pomalým nazvu to promiňte mi to slovo smrťákem pro eshopy jsou privátní značky sítí které dnes hrají troufám si pomalu a jistě budují prim na českém trhu. Velkou chybu kdysi udělali firstopáci se svou pneu kterou pustili na internet a dnes toho bezmezně litují. Z jejich chyb se poučili však jiní a ti dnes mnohonásobně zvětšují prodeje a toho se chytají i další. Nedivme se že i taková společnost jako je Best Drive vidí že se musí něco změnit a hledají cestu jak se oprostit od svých bohužel zkažených produktů které jsou i pro jejich síť ne moc produktivní a často i dostatečně výdělečná. Není divu že se možná brzo na trhu objeví další privátní značka která je jednoznačně vyústěním současné situace na trhu pneu. Že to zamíchá částečně kartami, tak to je bezesporu každému kdo do toho trochu vidí jasné a eshopy v tom hlavní roli určitě nedostanou. Spolupráce současnosti mezi klasickým eshopem - pneuservisem bohužel, možná bohudík neexistuje a zatím asi i nebude asi i existovat. Jestli je to škoda, nebo dobře to ukáže čas. Příkladem mi je když se podívám na stránky jednoho z nich který měl tady u mne ještě nedávno na mapce v okolí 5km tři servisy. Najednou má už nulu. Čím to asi bude? Kde se stala chyba? Částečné vím a servisy tou chybou nejsou, to si buďte opravdu všichni jistí. Já mám prostě nastaveno že udělám taky tu dovezenou pneu z internetu, má však práci za základní cenu, nemá nárok na slevu a ať se s tím popere jak umí. A jak nedávno jezdili lidé od jednoho velkého esopu po kraji a sháněli servisy, tak jim kolega v jiném městě řekl: naše spolupráce není možná protože se diametrálně rozcházíme v mnoha bodech tohoto podnikání. A když taky nedávno přišla nabídka od internetového prodejce ke spolupráci mnoha servisům v ČR, k pronájmu, koupi servisu jasně jsem se vyjádřil. Chcete mne? Tak žádný pronájem, žádné odběrné místo za podmínek eshopu. Kupte si mne a dělejte si pak co je libo. Eshopy hledají cestu k pneuservisům, zda ji najdou opravdu nevím. Pokud budou ale pořád přistupovat k nám jako k nějakému povlu jak se často i děje, pak se prosím egumo nediv že tě do party skoro nebo vůbec nikdo nevezme. Hezkou pohodovou noc přeji.
úterý, 19. prosince 2017
Shambo eguma: Ok, diskutujeme dále. Z mé citace jsi ponechal jen tu první část, tu zásadní jsi opominul. Celé to vypadá takto: "K věci = symbióza eshop + servis (vědomě pro zjednodušení opomíjím skutečnost, že existuje velkoobchod a dále předstírám neexistenci nákladních pneumatik). Moderní pneuservis dneška není funkční bez srovnávačů cen a vyhledávačů. Má náskok před eshopy v tom, že zvládá funkce nákup + prodej + práce + osobní kontakt + naskladnění + technická konzultace + má výhodu v tom, že produkt (pneumatiku) ohodnotí v praxi. Vztah mezi výrobcem a internetem a výrobcem a servisem je komplikován tím, že výrobci ztratili důvěru servisů po rozšíření odbytových kanálů právě o internetový prodej. Byli za to vytrestáni snížením objemu z předzásobení pro servisy. " Což mi pouze celé a nekrácené dává smysl ve sdělení. Pojďme dál. Marketing a servisy? Z mé osobní zkušenosti jsou na tom některé více než dobře. Některé nijak. A pokud na toto forum přispívám, snažím se informovat čtenáře o tom, co běžně nenačtou. Nejsem misonář, ani nikdo mi nic nedluží a já se rozhodně nezhroutím v případě, že mne tisíce děkovných dopisů minou. Co mne ale opravdu udivuje, že spíše nefunguje marketing u koncernů. Tedy konkrétně práce a šíření informací, které by byly předány tuzemským odběratelům zástupci výrobců pro lepší praktickou orientaci v dynamickém světě pryže. Příklad? O vlivu silné koruny na úroveň dovozových cen se sem tam mezi sebou na tomto místě zmíníme. Ale o tom, že zatím netřeba se bát růstu cen na suroviny a potažmo hotovou produkci - o tom nikdo z koncernů neřekne ani slovo. Najděte si ceny na přírodní kaučuk před rokem a dnes, uvidíte výrazný posun v cenách dolů. Pokud uvažuji logicky, koncerny by mohly snížit ceny nejen o kursový rozdíl, ale i o podíl na úspornějším nákupu pneumatik pro český trh. Neudělají to. Je to jejich právo, pochopitelně. Asi mají skvěle zmáknutý marketing a jistotu ve světlých zítřcích. Uvidíme.
úterý, 19. prosince 2017
SJM No tady to dnes žije, páni. Eguma: "Ale dělat, že e-shopy připravily o část zisků jen vaši branži, je mimo." Tato věta snad nemůže být myšlena ani vážně? Nevím, jak si stár, či mlád, Egumo, ale byla doba, někdy na přelomu tisíciletí, kdy nemálo servisů mělo při zakoupení sady přezutí tzv. "zdarma". Ano zdarma, ale guma na Favorita stála běžně 1200 a na Oct. 2500. Slušný mechanik se spokojil s hrubým platem do 10.000Kč. A nyní, kolik stojí,resp. kolik je marže na průměrné gumě, kolik dnes stojí slušný mechanik? O ostatních nákladech raději pomlčím. Proč to říkám? Když jsem si projel na zdejší popud výsledky těch nej-éček, zaujal mě tam i údaj mzdových nákladů. Je až neskutečné, že ti nejlepší a největší mají průměrný plat (včetně managerů, cesťáků atd.) 13.900Kč !!!! No ale čemu se divím? Omotat páskou dvě gumy a hodit na korbu je zřejmě fakt o něco jednodušší ( plat pak asi odpovídá), než přezout 22" runflaty, spárovat čidla atd.. Toto říkám s plnou odpovědností a vlastní mnohaletou zkušeností s provozem jak e-shopu, tak i pneuservisu. Ty ceny, které uvádí BF, se jeví pro neznalé jako ujeté, ale pro alespoň trochu znalé, tyto musí být v brzké budoucnosti normou. Dnes mě navštívil opravář, odešlo dolní topné těleso na troubě. Byl tu rovných 12 minut. Použil jeden ,křížový šroubovák na povolení 4 vrutů. Těleso účtoval 415 Kč. Celkem jsem zaplatil s DPH 1550 Kč.
úterý, 19. prosince 2017
eguma Romane: Ne... Zas mi nepodsouvej takový šílenosti. Jak jsem psal - já v současné době neznám nějaký model, kdy by spolu spolupracovaly e-shop a pneuservis. Pokud na tom bude kterýkoliv subjekt tratit, tak to nemůže dlouhodobě fungovat (ani e-shop nechce dlouhodobě dotovat kteroukoliv službu). A to, co tady bsal BF je.. no... znáš tu scénu z Trháku, jak Čepek odchází, komentuje scénář a trhá si přitom košili?
úterý, 19. prosince 2017
roman Eguma: Takže kolik procent z ceny pneumatik je shop ochoten dát pneuservisu za to, že přebírá záruku na tvé gumy, poradil zákazníkovi s výběrem tvých pneumatik a postaral se zdarma o likvidaci ojetých pneu? Práci za přezutí pneumatik bude platit zákazník nebo shop?